Last news in Fakti

18 Октомври, 2020 10:30 14 914 60

BMW: Не зареждайте хибридите ни!

  • bmw-
  • хибрид-
  • електромобил-
  • зареждане-
  • батерия-
  • акумулатор-
  • дефект

Риск от възпламеняване на батериите при пълно зареждане принуди BMW да отзове 26 900 хибридни автомобила, произведени между 20 януари и 18 септември тази година, съобщава AutoNews. Повечето засегнати коли са продадени в европейските страни.

След вътрешно разследване е станало ясно, че в процеса на сглобяване на акумулаторите в тях вероятно са попаднали замърсявания. Те можели да предизвикат къси съединения при зареждане на 100%.

Сервизната кампания засяга хибридните модификации на моделите 3er, 5er, 7er, X1, X2, X3 и X5, компактния ван Active Tourer 2er, спортния i8 и кросоувъра Mini Countryman. Техните батерии ще бъдат сменени безплатно, а докато това не стане, от BMW препоръчват на собствениците да не ги зареждат.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 28 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    79 18 Отговор
    Най-технологичната марка хахахахаха

    Коментиран от #28

  • 2 Трагедия

    98 8 Отговор
    В надпреварата за вадене на нови хибридни и електрически модели,дори при премиум марките,на преден план е пускането на моделите на пазара,а тестовете и качеството остават на заден план.Един прост пример,Мерцедес ЦЛА 250 2019,страхотна визия,дигитално табло,качествени материали,уникални лед фарове....тръгваш въодушевен и започва да скърца централната конзола,след което се заслушваш и започва да се чува свистене и тракане от външните огледала и други такива ефекти от некачествената сглобка,за която са наети Аким,Халил,Мохамед,съответно работещи за много по-малко от Ханс.

    Коментиран от #7, #17, #20, #27, #44

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Ххх

    46 22 Отговор
    Всички плюха по Тесла и викаха "Конкуренцията едва скоро и Тесла ще загине" , а то какво се оказа че на конкуренцията батериите се самозапалват многократно по често от тези на Теслата.
    Последните 10 дни имаше подобни новини за Хюндай, Волво , Полстар и прочие.

    Най-малкото всички големи производители се смириха и спряха на се тупат в гърдите с това какви коли на батерии ще изкарат , и оценяват това което Тесла са постигнали в областта на електрото.

    Като бях дете имаше една приказка , че "има 2 вида автомобили - Мерцедес и останалите".
    Сега по аналогия ми се струва че има само 2 вида електромобили - Тесла и останалите. 🙃

    Усмихнат ден на всички !

    Коментиран от #26, #33, #55

  • 5 С други думи

    54 7 Отговор
    това е почти директно признание,че произвеждат боклуци.
  • 6 Мария Тънасова

    12 15 Отговор
    Защо ще сменят батерийте? Да заложат софтуерно зареждане на 80%, съответно пада и пробегът и О.К.

    Коментиран от #12, #19

  • 7 Ннб

    12 18 Отговор

    До коментар #2 от "Трагедия":

    Според изледване на ДВ в заводкте на мерц в германия работят 2-ма мюсюлмани и то в складове. Явно проблема е по-сериозен отколкото монтажна грешка.

    Коментиран от #16, #21

  • 8 Да знаете

    82 8 Отговор
    че ако видите BMW да минава покрай сервиз без да спре,значи са му отказали и спирачките.

    Коментиран от #23, #34

  • 9 Blackthorn

    22 5 Отговор
    Беги с тия кочини!
  • 10 4ф54

    1 29 Отговор
    "......... произведени между 20 януари и 18 септември тази година."
    Не знаех, че тази година януари е бил преди септември.
    Кво да се прави?! Модерни времена!

    Коментиран от #41

  • 11 Срамота

    44 12 Отговор
    Един приятел скоро си купи Приус от 2001-ва на 337000 италиански километра и всичко по колата работи безупречно.Нека някой BMW фен ме убеди,че марката на която робува прави по добри коли от японските.

    Коментиран от #14, #60

  • 12 Съвет

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Мария Тънасова":

    Отиди с това предложение в централата на BMW и вероятно ще те наградят с някоя M-ка...
  • 13 гост

    10 5 Отговор
    Така е, когато за БМВ работят македонци!
  • 14 Bhhgg

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "Срамота":

    Щом ги вкарват от Португалия и Испания таксита и продължават да ги карат като таксита....и газ носят.
  • 15 Хи хи

    20 7 Отговор
    Немски клoзeти, очаквано!

    Коментиран от #18

  • 16 Oki

    9 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ннб":

    Е това е откровенна лъжа !!!!!!!!!!! Само 2 от десеки хиляди.
  • 17 8384757382

    23 0 Отговор

    До коментар #2 от "Трагедия":

    Съшата работа последен модел ауди а4 б9 2016та година. Шум свистене и при каране със леко отворени преднинпрозорци измивайки предното стъкло при забърсването от чистачката събирането на водата в лявата страна започва от вятъра да влиза през птворения прозорец и капи вътре. Чистачките след 140 нямат хубав контакт със стъклото. Втздушната струя ги надига, вместо притиска. Поздрави от Германя

    Коментиран от #22

  • 18 По лошо

    33 0 Отговор

    До коментар #15 от "Хи хи":

    немски клозети събрани от китайски компоненти и сглобени от дюнерджии.
  • 19 wgw

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Мария Тънасова":

    Те така и ще направят най вероятно!
  • 20 Няма

    9 12 Отговор

    До коментар #2 от "Трагедия":

    В грешка си Мерцедес не зимам такива бозайници на работа при тях... Имат само две правила да говориш технически немски и да си БЯЛ основно

    Коментиран от #24

  • 21 Трагедия

    18 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ннб":

    Мерцедес и по-специално Подразделението за върховите моделни версий-АМГ,пуснаха,преди време,едно видео,в което показват как ръчно се сглобява легендарния мотор OM156 6,2 V8.Изгледай го,виж човека,който го сглобява и виж името му,изписано на табелката на двигателя.Може да отвориш и мобиле.де,разгледай обявите и по-специално табелките с имената.Мерцедес,както всички немски марки,вече се произвежда основно с робски труд,основно от Азия.А за качеството на сглобката...сещате се.
  • 22 Ми не карай

    4 5 Отговор

    До коментар #17 от "8384757382":

    Ауди бе!
    ХодИ пеша!

    Коментиран от #25

  • 23 Хахахаха

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Да знаете":

    😂😂😂😂😂👍👍👍
  • 24 Трагедия

    6 0 Отговор

    До коментар #20 от "Няма":

    Ето,приятел.

    Коментиран от #30, #46

  • 25 48584883945

    8 1 Отговор

    До коментар #22 от "Ми не карай":

    Аз пеша че ходя ходя за здраве, и то вероятно повече от тебе, но не си ти този, който ще ми дава наклоня какво да бе карам и дали да ходя пеша 🙂 айде у лево
  • 26 Хайл

    25 7 Отговор

    До коментар #4 от "Ххх":

    Да ама БМВ се пали от къси съедонения докато се зарежда,а теслата се пали без да се зарежда от дълги съединения 🤪🤪🤪

    Коментиран от #32

  • 27 Пурко

    16 4 Отговор

    До коментар #2 от "Трагедия":

    В голяма грешка си! Резаците не са по работата! Много са мързеливи и нагли! Личен опит!

    Коментиран от #40

  • 28 тоя мъск

    23 5 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    е ш.бан гений.
    за него работят само надъхани ш.бани генийчета.
    Номер едно е.
    Като завърши фабриката в Германия и ги пусне местно Европейско производство, без цена превоз, 10 процента мито и ддс, и аз ставам електричар, на секундата. До тогава ще си карам фси-то, дето ми яде по 17 литра 100 октана градско.
    За маслата, филтрите(Включително на диференциала и халдекса),данъците, датчиците, добавки за горивото(щото е много хубаво). А ако дадат, както във повечето цивилизовани държави, държавна субсидия(дори в Румъния) от 10000 евро за нов ел. автомобил, само най простите, ще останат да бръмчат сутрин зимата пред блока, докато загряват кочините.

    Коментиран от #42

  • 29 AvtoVAZ

    5 0 Отговор
    И нашите недейте!.
  • 30 NASA

    20 0 Отговор

    До коментар #24 от "Трагедия":

    11.00 МИНУТИ ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА ДВИГАТЕЛ, КОЙТО СТРУВА 20000 ЕВРО СГЛОБЕН ОТ ПАКИСТАНЕЦ...БРАВО МЕРЦЕДЕС !!!!!!!!!!😂
  • 31 Реплика

    7 0 Отговор
    Само ще кажа БМВ.
  • 32 а аз ще те зареждам

    6 2 Отговор

    До коментар #26 от "Хайл":

    с дългия ми шнур докато ти подпаля контакта.

    Коментиран от #43

  • 33 Гххххх

    2 6 Отговор

    До коментар #4 от "Ххх":

    Знаеш ли колко тесли са се запалили за последните години а? Само в тоя сайт съм прочел за 5 а колко са всъщност?

    Коментиран от #39

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Гххххх

    2 0 Отговор
    Престани да преписваш и да ни заливаш с фейк нюз ида се повтаряш
  • 39 Точно пет са

    8 1 Отговор

    До коментар #33 от "Гххххх":

    Защо си мислиш че този сайт ще пропусне изгоряла Тесла? Ако направиш едно търсене, ще видиш че за тези 5 изгорели тез ли са написани поне 15 статии. Как се блъснала.

    После каква била причината. Трета новина колко тона вода са изхабили докато я изгасят. И четвъртата новина че отново се била запалила, защото пожарникарите не знаели че трябва да я потопят във вода, докато ги транспортират или просто да извикат специалист за да разреди батериите, който при нарушена цялост могат да дадат на късо при размърдване.

    Това обаче само за Тесла. Ето имало поне 13 пожара на една друга марка, при това всичките са самозапалване при които има и смъртни случаи, но прочел ли си нещо тук? А някъде другаде? Някои хора плащат за да не прочетеш, а някои други (понякога даже тези същите първите) плащат да се пишат максимален брой негативни статии за Тесла, която даже няма пиар отдел, за да тръгне да се оправдава.

    Коментиран от #45

  • 40 Трагедия

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Пурко":

    Много си прав,че са мързеливи,затова и качеството на сглобката е такова.
  • 41 Язе

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "4ф54":

    Всяка година януари е преди септември бре.Да не си още по календара на маите?
  • 42 TSLA

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "тоя мъск":

    Пожелавам ти, колега, даже по-рано от очакваното. Панорамните тавани са мания.
    За останалите: батерии, версии и другите подобни думи в мн.ч. НЕ се пишат с й-кратко.

  • 43 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "а аз ще те зареждам":

    Мъск с шнур ли те е направил 🤣🤣🤣🤣🤣 много си зле тухльо
  • 44 Така е

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Трагедия":

    Да не казваме за вложения материал по шасито и купето. Там е пълна трагедия. И ламарините дето като се подпреш с ръка потъват.
    Важното е да има балъци да харчат и да си мислят че имат качество.
  • 45 Хайл

    1 5 Отговор

    До коментар #39 от "Точно пет са":

    Ти нормален ли си????? Пожарникарите НЕ ГАСЯТ ТЕСЛИ поради токови удари и са опасни за ЖИВОТА НА ХОРАТА.запали ли се тесла я оставят да си гори,ама дали има някой вътре все тая-убит е от катастровата наречена ТОКОВ УДАР а не от сблъсък

    Коментиран от #49, #50

  • 46 Нямам срам

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Трагедия":

    Явно от ориния не разбираш
  • 47 Никола Брадва

    0 6 Отговор
    Хибридите зареждат ли се с кабел?
    Хибридното задвижване не е ли комбинация от ДВГ с подпомагане от електромотори. Има батерии, но те се зареждат в движение.

    Коментиран от #48

  • 48 Трахедия

    6 0 Отговор

    До коментар #47 от "Никола Брадва":

    Има хибриди,които се зареждат от външен източник и се наричат Plug in Hybrid
  • 49 Но пък редовно гасят BMW-та

    5 0 Отговор

    До коментар #45 от "Хайл":

    Ще коментираш ли серията от самозапалвания на автомобили от марката, както си стоят паркирани от часове?

    Коментиран от #53

  • 50 Глупостта не ходи по гората

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "Хайл":

    Дали пък не се поливат батериите с вода? За какви токови удари бълнуваш? Това може да стане само в главата ти.

    Виж във видеото как никой не се притеснява от токове удар понеже не знаете английски, казват че протокола за гасене литиево йонни батерии е да се обливат с вода за да се охладят и да се следят за последващи самозапалвания на повредените клетки през следващото денонощие.

  • 51 Еко друг път

    2 4 Отговор
    Докато батерийте не станат вечни,електромобилите няма да станат еколкогични!
  • 52 Читател

    1 2 Отговор
    Да си караме хибридите само на бензин значи ;)
  • 53 Егати

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Но пък редовно гасят BMW-та":

    Много яко видео. Това са коли които НЕ се зареждат в момента на самозапалването .
    Даже голямата част от тях не са електрически или хибридни.

    Коментиран от #54

  • 54 Няма хибриди

    2 0 Отговор

    До коментар #53 от "Егати":

    Във видеото няма нито електрически нито хибридни BMW-та. всички са бензинови и всички са се самозапалили поне няколко часа след като са паркирани.
  • 55 TSLA

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ххх":

    Мъдър човек сте. Ще кажа още една малка, но решаваща подробност. В Китай производството на Model 3 и Y е с железофосфатни батерии. Най-безопасните до момента. Правили сме експеримент с Thundersky батерия (сега са Winston) - жълтите железофосфатни тухлички. Даваме я на пълно късо и гледаме какво ще стане. Няма пушеци, няма експлозии, няма горене. Батерията се издува като надуваема възглавница и свършва курса. А токът между терминалите й е меко казано огромен. Китайците ги произвеждат от над 15 години. В Шен жен такситата BYD e6 и рейсовете са минали общо трилиони километри с тях. Една идея по-малък капацитет имат от другите химии, но са най-стабилните. Огромно предимство за Tesla.

    Коментиран от #56, #57

  • 56 Вече и в Европа

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "TSLA":

    Тесла модел 3 за Европа вече ще се внася от Китай, което е голямо предимство, защото освен батерията, китайската сглобка е много по-качествена от американската.
  • 57 Хайл

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "TSLA":

    Колко е "една идея" 1 метър,килограм,тон или литър...колкото и да фалиш теслата-БОКЛУК СИ Е-вчера един такъв кош пак се возеше на гърба на пътна помощ-само така ще мине заявените 253 км с едно зареждане
  • 58 технологии

    1 1 Отговор
    Най-добре да препоръчат на тези, които са си купили такава марка коли, изобщо да не ги карат.
  • 59 1234

    0 1 Отговор
    Тестването и качеството става след пускане в продажба. Еха.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.