8 166 17

Ванкеловата Mazda се завръща през 2017-а

Ванкеловата Mazda се завръща през 2017-а

През 2017 г. спортните купета на Mazda с роторен двигател и задно предаване ще празнуват 50 години. Ръководството на компанията смята да отбележи юбилея с нов наследник на класическия дядка Cosmo.

В интервю за австралийското издание The Motor Report шефът на спортното поделение на Mazda Нобухиро Ямамото потвърждава слуховете, че инженерите на компанията работят над ново купе с Ванкелов мотор. Бъдещият RX ще бъде оборудван с атмосферен мотор от ново поколение с еквивалентен обем 1.6 литра и мощност около 300 к.с.

За разлика от предците си Ванкеловият агрегат ще отговаря на най-строгите стандарти за вредни емисии (Евро-6). Японците смятат за постигнат това с помощта на нов високотехнологичен катализатор.

Нобухиро Ямамото не изключва възможността двигателят на новия RX да бъде форсиран с турбокомпресор. Ако инженерите на Mazda все пак прибегнат до принудително пълнене, системата ще работи с един нагнетател, а не с модерните напоследък двойни конструкции.

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 W164

    1 0 Отговор
    Бъдещият RX ще бъде оборудван с атмосферен мотор от ново поколение с еквивалентен обем 1.6 литра и мощност около 300 к.с.ТОВА ЩЕ ВАДИ УНИКАЛЕН ЗВУК ЗАЩОТО РХ8 КОЯТО Е 1.3 И ИМА 192 ИЛИ 240 КОНЯ ВАДИ МНОГО ЯК ЗВУК АПЪК КАМОЛИ ТОВА
  • 2 Japoneze

    1 0 Отговор
    Ванкелов мотор-само Мазда останаха да го произвеждат,само за това заслужават адмирации-говори ми за технологии-личи си кой ги зъсдава и подобрява-браво на тази марка-иновация,да избягаш от стандартното-всички други го изоставиха заради печалбата-дано новия Ванкел на Мазда да е "железен" и с нисък разход-хубаво да натрият носа на останалите производители!
  • 3 Аз

    1 0 Отговор
    Мазда-последният самурай. Колкото до РХ8 - защо всички твърдят, че харчи много? 1.3 литров мотор разполагащ с 192 или 231к.с. харчи 9 по магистралата и 16 в града, но ускорява за 6,4секунди до 100км/ч. и наказва автомобили с много по-голям обем на двигателя и турбокомпресори.
  • 4 John Doe

    1 0 Отговор
    Добре,де аз понеже не разбирам коѝ знае колко от автомобили искам вие да ми кажете колко зле може да е ванкеловия двигател.Неѝде в нета бях чел,че не бил много издръжлив на 100 000 км трябвало да се прави основен ремонт на двигателя и че бил жаден за масло.Като разход на гориво по каталог го дават смесено около 11 - 12 литра,което си е супер.Уникалното в случая,че от малко кубици вадят много коне,например от 800 кубика ванкел вадят около 120 - 150 коня в случая 1.3 - 230 коня,та ако може да ми обясните плюсовете и минусите.Благодаря предварително.
  • 5 гого

    0 0 Отговор
    http://carsnotice.blogspot.com/2012/11/mazda-rx-7-2017.html
  • 6 Дон Педро

    0 0 Отговор
    На външен вид прилича на АЛФА 4С.А относно двигателя не знам при повреда кой ще го ремонтира.Особено след изтичане на гаранцията.И особено тук в България.То сега за някои работи чакаш близо месец.

  • 7 Аз

    1 0 Отговор
    Наистина трябва да се прави ремонт на около 100-150 000км, но това е защото технологията му така и не е развита докрай (за разлика от познатия ни в момента бензинов двигател) и при РХ8 инженерите на Мазда са се погрижили ремонта да минава лесно, като само се сменят върховете на ротационния триъгълник (не знам как е точното му име) и след това всичко е наред. Колкото до разхода на масло, жаждата идва от това, че в "цилиндъра" се впръсква по малко масло за да се подобрява смазването. Много е важно свещите на този мотор да се сменят на време и да са качествени, защото в противен случай двигателя се поврежда от неправилно изгаряне на горивната смес. Виждал съм в ютюб и английски форуми, че двигателя се разбира много добре с газов инжекцион и върви без проблеми (тогава ще е по-приятно и за джоба). Всичките проблеми на тази кола идват от това, че само Мазда произвежда този вид двигатели и майсторите не му разбират и вместо да го поправят, те го повреждат още повече (същото се случва и с въздушните боксери на старите VW-ни). Плюсовете на мотора са, че вади много мощност от малка кубатура, малък размер, няма ангренаж и т.н. Минусите са, че "майсторите" не могат да го ремонтират понеже са некадърни, като цяло малък ресурс преди ремонт (макар, че тези 150 000км. ще бъдат страхотни с такава машина), много бързо развива високи обороти и точно заради това разхода му е толкова висок. Моето мнение е, че като замисъл двигателя е много добър, но технологията му все още се развива. Дано до 2017 Мазда успеят да направят всичко перфектно и да разбият конкуренцията.

    Коментиран от #8

  • 8 John Doe

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Аз":

    Мерси за изчерпателния отговор.В краѝна сметка изгодно ли е да се купува Мазда РХ - 8.В мобилето има некви ама са на около 100 000 км.,това ще значи,че ако примерно си купя ще трябва веднага да и правя основен ремонт,между другото ми е интересно каква застраховка и какъв данък ще се плаща на автомобила.

    Коментиран от #12, #17

  • 9 zzz

    0 0 Отговор
    аз за малко да се излъжа за рх-8, просто цените в чужбина са много ниски, за 2500-3000 евро се намират от 2006та на 90к
  • 10 VVV

    0 1 Отговор
    Mazda is the best !!!
  • 11 Bobby

    1 1 Отговор
    Този рендер и въобще целия проект за бъдещето е така красив, само дето има шанс Мазда да фалира много преди 2017-та!

    Коментиран от #15

  • 12 Аз

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "John Doe":

    Преди няколко години ми беше интересна технологията на този тип двигатели и се разрових в интернет за повече инфо. Данните за ремонта на двигателя са по спомени, може да изкарват и по повече километри. Аз лично ако имах достатъчно пари бих си я купил само ако е чисто нова от магазина, за да съм сигурен, че всичко е здраво и работещо, а не да се чудя кой какво е правил по колата и как да му оправям глупостите... В нета също така бях намерил информация, че навремето дори и в Русия (или по-точно СССР) са правили подобни двигатели за Лади-те и Волги-те на КГБ, но са много малко на брой и доста чупливи.
  • 13 John Doe

    0 0 Отговор
    Е,да новото си е ново и аз преди време се интересувах за маздата,че ми беше интересно.Доколкото знам един приятел ми каза,че в Германия била забранена на вноса,защото не отговаряла на еко нормите.Иначе е много красива и с удоволствие бих си я карал.
  • 14 Добра е

    0 0 Отговор
    Изглежда страхотно!
  • 15 The Best

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Bobby":

    @11 Не вярвам да се стигне до фалит, имайки предвид колко добре се представя Mazda CX-5, идва Mazda 6 и Mazda CX-9, а след около 1 година ще излезе Mazda 3. Нещата се раздвижиха и продажбите потръгнаха. В Бургас за 1 месец бяха продадени всичките налични 30 бройки на Mazda CX-5. И още се търси но бройките са ограничени. От Mazda не са очаквали такова търсене. Ванкеловият двигател и на мен ми е слабост но поддръжката не е евтина.
  • 16 дооообре

    1 0 Отговор
    За българския пазар се предвижда специална версия - с вИнкелов двигател ;)
  • 17 луд

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "John Doe":

    преди време имах намерение да си купя RX8 бях решил да си я внеса от германия понеже вече си бях купил чисто нова cx7 и бях запознат с качеството на мазда знаех че трудно може да и се счупи нещо за 100000 км но в мазда ме посъветваха ако си купувам RX8 да им я закарам да я погледнат до колкото разбрах от сервизния проблемите при тези коли идвали от некадърието от на този който я е карал имат подробности с паленето че не трябва да се пали топла когато си я карал и я изгасиш трябва да я изчакаш да изстине в противен случай скапва оплътнителите и започва да харчи масло но ако се кара както трябва и с хубави масла изкарва до 300 000 км а и в мазда ми гарантираха че за около 5000лв могат да ми монтират чисто нов мотор поръчан от япония с 2 години гаранция ако не се лъжа

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.