Corrado държи интересно място в историята на Volkswagen. Купето с три врати и схема на седалките 2 + 2 замени първото Scirocco като спортен модел с предно задвижване на базата на Golf. Интересната за времето си кола бе направена и с помощта на специалистите от Karmann.
Моделът се произвежда от 1988 до 1995 г. Още с появата си Corrado впечатли с активното си задно крило, което се отваря при висока скорост с цел подобряване на стабилността. VW обаче не бяха първите, които използваха електрически прибиращи се спойлери.
Lancia го направи няколко години по-рано с Thema 8.32. Интерес при Corrado беше и легендарен двигател, VR6, който продължава да се предлага и до днес в американската спецификация на Volkswagen Atlas. С 2.9 литра работен обем и общо 12 клапана, шестцилиндровият агрегат извади 188 конски сили.
През 2008 Volkswagen замени Corrado с Mk. 3 Scirocco, но в момента нито един от тези два спортно ориентирани автомобили не е на разположение за поръчка, тъй като от Волфсбург започнаха за инвестират много пари в електрификация в резултат на строгите регламенти за емисиите.
След скандала Дизелгейт и като се има предвид пълното доминиране на Tesla на пазара на електромобили, ново такова купе е много ниско в списъка с приоритети на автомобилния производител. Но един дизайнер, подвизаващ се под името Kleber Silva върна Corrado, макар и само в цифров вариант.
Той показа как би изглеждало легендарното Corrado, ако се правеше днес на базата на новия Golf 8. Дизайнерът е уловил със забележителна прецизност същността на оригинала. Изскачащите дръжки, двойният изпускателен накрайник и финият спойлер на капака на багажника допринасят за визуализацията.
Същото може да се каже за дизайна на С-колоните и квадратното задно стъкло. Това е доста интересно изобразяване, макар и само дигитално, но ако Volkswagen трябваше да върне Corrado с помощта на платформата MQB, най-ефективната версия щеше да изглежда приблизително така и да надгради предстоящия Golf R.
Планиран да бъде показан на 4 ноември, горещият хечбек със задвижване на всички колела се очаква да се появи с двулитров TSI четирицилиндров турбо двигател с повече от 300 конски сили. Говори се и за хибридизация до 400 конски сили, но VW все още не е потвърдил нищо в това отношение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Казийски
Коментиран от #3
10:21 19.10.2020
2 КАк КаК
10:22 19.10.2020
3 джъстин бобър
До коментар #1 от "Казийски":
може да са евроджендъри ама не е като да не са прави.. а и освн това един на всеки 3ма човека се разболява от рак на земята в момента и двете най-големи причини за това са телефонните клетки, телефоните, безжичните технологии и автомобилите с двг... корпорацийте обаче замърсяват най-много и е друг въпроса, че елките са им удобно прикритие да пазят природата докато продължават да изхвърлят брутални емисии в природата.. истината е че сме си паразити и земята не е проблема хората са проблема земята не я боли ще се изтръска и кихне 2, 3 пъти и нас няма да ни има като хора въобще. въпроса е, че реално за в града би било наистина добре да има само електрички а най-добре е полиците да не служат на интереси и да прокарат същите закони за намаляването на емисийте и на гигантите-производители на същите тези електрички... и сега като погледнем реалността къде сме ние мизерната българия в цялото това нещо?Коментиран от #8
10:27 19.10.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Винкелград
10:29 19.10.2020
6 Име и Фамилия
10:36 19.10.2020
7 Преработена
10:42 19.10.2020
8 А храната
До коментар #3 от "джъстин бобър":
каква е Биберончо?Двг ти е виновен,че доматите са поливинилхлорид.13:08 19.10.2020
9 Колата
15:21 19.10.2020
10 Иван
21:35 20.10.2020