6 879 50

Всяка кола "нов внос" у нас да е със сервизна история. Възможно ли е това?

Всяка кола

Това е едно от предложенията на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители у нас. От Асоциацията настояват всяка кола, която бъде внесена на територията на България да се вписва в общ регистър.

Това да се отнася, както за автомобили, внесени от фирми, така и от такива, докарани в България от частни лица. Дали това ще се случи не е ясно и зависи от държавните органи, но още по-интересно и към момента неосъществимо според нас, е доразвиването на идеята от страна на Асоциацията.

Те настояват след записване на внесен автомобил, влязъл на територията на страната ни, той да има своеобразно досие, в което всеки (застрахователи, лизингови компании и сервизи ) да вписва какво е правено по него.

Що се отнася до сервизите, то публична тайна е, че огромна част от употребяваните автомобили в нашата страна се поддържат от такива в т.нар. "сив сектор" и само заради това идеята клони към утопия. А непреодолимите пречки към момента са значително повече.

Друго от предложенията е всеки автомобил нов внос да минава през технически преглед и след това да бъде вписван във въпросния регистър. Така би било по-трудно последваща манипулация на километражите, което е масова практика у нас.

По този начин от Асоциацията искат да се спре безконтролния внос на автомобили и тези, които ще се вкарват у нас след евентуалното приемане на предложението им, да са с някаква история и техническа изправност, което на хартия не звучи зле.

В идеята има доста добри неща, над които компетентните органи могат да размишляват, но ако бъде осъществена, това ще доведе на първо място до повишаване на цените на употребяваните автомобили, което всъщност е основната цел на вносителите на нови автомобили у нас и едва ли ще подобри качеството на масовите вносни автомобили.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 21 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Батко

    99 3 Отговор
    Ха ха те договорите им фалшиви един фърчащ лист на Италиянски, вие за сервизна история чакате
  • 2 Не е възможно

    92 13 Отговор
    То е се едно Боко да разкаже от къде са парите в чекмежето.
  • 3 един от многото

    92 1 Отговор
    Ще стане възможно , когато всяка дама с леко поведение и съмнителни доходи показва сервизна книжка за обслужилите я клиенти.
  • 4 Край

    42 35 Отговор
    Ако не регламентираме вноса на вехти коли ще продължим да сме авт-моргата на ЕС. Богатите ще ги изхвърлят а перничани ще мслят че дизелаците са манна небесна.
  • 5 БАЙ Х@Й

    61 2 Отговор
    Ами те са с история бе ! Само дето историята е една и съща: колата е била втора в семейството и с нея дядо или баба са ходили петъчна ПАЗАР ( даже и бастуна понякога е вътре) или млада майка само е карала детето до градината!
  • 6 DrivingPleasure

    68 3 Отговор
    Тия са откровени глупаци! Те километражите ги превъртат още на запад, а голяма част от таралясниците които се внасят са всъщност бракувани. Каква сервизна история ще търсиш на 15 годишна кола.

    Коментиран от #7


  • 7 Шекспир

    5 48 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    Що пишеш глупости.Кой внася 15г кола.Явно не си и стъпвал в такъв салон
  • 8 БАЙ Х@Й

    47 0 Отговор
    А ония дето ходят на работа с колата на 50-80км те не ги внасят у нас ! То затова коли на две години нов внос дето са със сервизни книжки са на колкото тия на десет дванадесет!
  • 9 Еее

    33 1 Отговор
    Сервизни книшки с печати в eBay бол.Ще ти напечатат за всякакви модели.😂
  • 10 Пичове

    54 0 Отговор
    Да натовариш коли с пълна сервизна история и да ги докараш у нас, струва много,повече ще струват и такива коли излизайки на пазара с надценката на автокъщата,не е по джоба на среднопретегления българин да кара нов внос, който е изряден и за пътищата на Германия или Швейцария. Кола с реална сервизна история и TÜV в Германия има по-висока пазарна цена от същата представена за такава в България.
  • 11 jар

    31 2 Отговор
    Виждал съм сервизни книжки на коли предлагани у нас но информацията в тях често е съмнителна защото в някои случаи пробега на автомобила описан между "посещенията" в сервиза е по 5-6000км на година.Ако това е истина то колата няма да се появи на нашия пазар защото цената и ще е доста висока а от друга страна в чужбина се навъртат много повече километри.
  • 12 ФактичесТки

    20 12 Отговор
    Нищо не заменя новата кола.Ама тя оная мноу здрава била ама от германия ама не знам си кво.просто технологиите тогава са били допотопни.
  • 13 м-р Костов

    46 4 Отговор
    Невероятно предложение! Аз пък искам новите автомобили, чиито разход по време на гаранционния срок не отговаря на декларирания, да се връщат обратно и да се възстановява цялата сума на купувача.

    Коментиран от #15, #35

  • 14 Голям Слон

    30 1 Отговор
    Още един повод за подкупи... Който иска да си проверява в разни бази данни и сервизи. Нищо няма да се промени на пазара. Все ще сме последна дестинация с най-убитите автомобили. Не казвам, че няма добри екземпляри по къщите. Но са по-скоро проблясък, отколкото правило. И както вече написаха някои хора преди мен, за добри екземпляри, макар и по-стари модели, и в Европа има достатъчно голям пазар. Тук идват автомобили, които там вече са сменили 5-6 собственика. Или просто давени, катастрофирали автомобили.
  • 15 Голям Слон

    17 6 Отговор

    До коментар #13 от "м-р Костов":

    ...само ако спазваш предписанията на производителя за експлоатация на автомобила ;-) Конкретно аз не се сещам за автомобил, на който не съм постигнал средния разход. Включително на БМВ и Мерцедес. Т.е., може.
  • 16 Горублянския

    20 8 Отговор
    Аз съм против.
  • 17 ПЕНКО

    12 6 Отговор
    ТРЯБВА ЛИ ДА СИ ИМАМЕ БЪЛГАРСКИ ЕЛЕКТРОМОБИЛ ЗА СВЕТОВЕН ИЗНОС ???? НУЖНИ СА МАЛКО СРЕДСТВА ЗА СТИМУЛ И ПОМОЩ НА КОЛЕКТИВИТЕ ОТ УЧЕНИ -ИНЖЕНЕРИ И СПЕЦИАЛИСТИ -КОИТО ИМАМЕ- КАТО КОЛЕКТИВИ !!!!!!!!!!!

    Коментиран от #19

  • 18 Краси

    24 3 Отговор
    Възможно е, ако сам си я докара и най вече, ако имаш в чужбина доверен човек от който да я вземеш. Аз например си докара колата от Германия с пълна сервизна история, но само защото я взех от татко, а той си я беше купил там нова. Всички останали дето се премятат по автокъщите са боклуци.

    Коментиран от #21

  • 19 Инж.

    25 1 Отговор

    До коментар #17 от "ПЕНКО":

    Добре звучи. ВТУ Тодор Каблешков имаха такова Берлинго с ултракондензатори. ЗА ограничение на вноса на боклуци. ЗА крути санкции срещу изтърбушването на катализатори и най-вече ДПФ-филтри! Твърдите дизелови частици са с такива размери, че не се филтрират в дихателната с-ма, а навлизат директно в кръвта. А телесната повреда на друго лице по правило се преследва от закона
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 ТРОПЧО

    9 23 Отговор

    До коментар #18 от "Краси":

    ВЕРНО ЛИ БЕ И ЩО НЕ КАЗВАШ КВА КОЛА СИ ДОКАРА АСТРА 1995 Г. НАЛИ И ПЛАТИ ТАМ ТОЛКОВА КОЛКОТО ТУКА ИСКАШ ДА ПЛАТИШ АСТРА 2008 Г. МИШОЦИ С ВАС !!!! КОТО ПЛАЩАТЕ ТОВА ПОЛУЧАВАТЕ ТАКИВА СЕЛСКИ БЕКЧЕТА КАТО ТЕБ С ПО 3000 ЛВ.В СКЪСАНИТЕ ДЖОБЧЕТА ЗА ТОЛКОВА ПАРИ ТОВА ПОЛУЧАВАТЕ МИШОЦИ

    Коментиран от #24, #25

  • 22 DBS

    26 1 Отговор
    Възможно е. Аз преди време като си търсех кола и ме бяха надъхали- " без сервизна книжка ако е не пипай" . И аз питам за книжка. Пича вика готово ама кажи от какви сервизи да е , официални на марката, дилъри и тн . И ела утре ;)
  • 23 Кой68

    13 3 Отговор
    Стига да искаш да го въведеш,всичко е възможно.Нито ще открием топлата вода нито ще въведем иновация.
  • 24 Оня с рикията

    27 2 Отговор

    До коментар #21 от "ТРОПЧО":

    Що лаеш така без да знаеш кво си е докарал човека? Да не си собственик на автокъща в Дупница и да ти е умрел бизнеса? Аз друго обяснение нямам за крещящите големи букви и негативизма дето лъха от твоя пост.

    Коментиран от #30

  • 25 Краси

    23 5 Отговор

    До коментар #21 от "ТРОПЧО":

    Туран 2.0 тди автомат с всички екстри за модела. Произведена през далечната 2016 година. Астра карах преди 20 години и пак беше на 4 години и пак беше със пълна сервизна история защото пак си я докарах от Германия.

    Коментиран от #29, #31

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Aйде първо

    21 1 Отговор
    да се гледа за катализатори по гтп и който няма да си сложи и пак да мине преглед пък другото после..ааааа...

    Коментиран от #39

  • 28 Японеца

    25 0 Отговор
    Вместо да се занимават с ялови предложения, да правят проверки на дизеловите димни замърсители, пункта подписал прегледа с отнет лиценз, затворен за 5г.и местото няма право да прави ГТП!

    Коментиран от #50

  • 29 ФИНЦИ

    8 10 Отговор

    До коментар #25 от "Краси":

    ВСИЧКИ ЕКСТРИ ЦЕНТРАЛНО ЕЛ. СТЪКЛА И ОГЛЕДАЛА ЕКСТРИ ЗА СЕЛЯЦИ
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 ФИНЦИ

    3 13 Отговор

    До коментар #25 от "Краси":

    ДРУГИЯ ПЪТ ЗЕМИ И ГЕНКА СИ НЯКОИ АРАБЕЛА ЩЕ ТИ НАПРАВИ ЦЕНА ЗА ПО НОВА КОЛИЦА ХА ХА ХА ТО И АЗ МОГА ДА ТЕ НАПРАВЯ ПО ЩАСТКИВ С КОЛА ПО ИЗБОР НА ГЕНКА ТИ
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Бацко

    18 0 Отговор
    сервизната история започва веднага след взимането на кола нов внос
  • 37 Малък слон

    14 1 Отговор
    Каква полза от сервизна книжка ? Всичко описано точно , но не пише ако колата е катастрофирала и поправена , каквито са 80% от новия внос
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Кольо

    13 1 Отговор

    До коментар #27 от "Aйде първо":

    Как няма да стане ? Те нали за това техни майстори ги крадат където и да си паркирал. Само да легне под колата. Що да не ги монтират сега ? при това със закон. Лобизъм има не само за този бранш. Финансовата война срещу шофьора си върви от вдигане цената на винетките при ГЕРБ-Дебеланка. Колата стои по някаква причина 6 месеца в двора или гаража ,но свалили регистрацията защото нямала гражданска отговорност -служебно , което значи законно обирджийство за неща които не ползваш. Газовите- нищо с години за това ,че не замръсяваш. Сега катализатори и ЗАДължителни вписвания ,смяна на талони и не знам си какво. Катализатор на газовото ли ще слагаш сега задължително ? Колко пъти регистрационни табели ,то документи сменяй и въобще все хората на пътя в мислите Ви как да ги оберете още. Малко Ви е все .Алчни животинки.
  • 40 qwerty

    7 0 Отговор
    в щатите си имат CARFAX и кво от това? вписванията в системата за влизанията в сервизите са до изтичане на гаранцията, особено за автомобили среден и нисък клас и оттам нататък ремонтите като у нас - в квартални сервизи с части от аутозона или уолмарт. както по-нагоре Краси е писал и е вярно единствено автомобил на реални киломерти само от познат. при всеки гтп ми се вписва километража в компютъра на пункта, но реално къде отива информацията никой не знае. за италия има някакъв сайт, чрез който засичаш последен гтп, за другите държави не знам, но тюв може и да е .... това важи и за жабарите де.
  • 41 Alex

    10 0 Отговор
    Наясно ли сте, че в Германия, Австрия, Белгия, Италия, Изпания и Холандия, масово след лизинговия и гаранционен период хората търсят сервиз на нормална цена, където си подържат автомобилите. Сервизи в които не се обавява изцяло заплатената сума, някой части може да си ги купи клиента, за да му излезе цената по-приемлива. И в Бг няма как да стане всичко да е скъпо. Не всички сме на 5 цифрена заплата на фармацевтите от големите компании.
  • 42 Богаташ

    1 12 Отговор
    Кола се зима нова и се кара 6-7г.,после пак се зима нова,гладни мишки такива

    Коментиран от #44, #49


  • 43 Йо Несбьо

    9 1 Отговор
    Асоциацията на автомобилните производители?! Откога в България има такива? Ще кажа само това, че всяко едно регулиране на един пазар, води до повече бюрокрация и повече пари, изсипани в джоба на някого. Цените ще хвръкнат нагоре. Хубавото е в това, че ще има малко яснота какво точно влиза на българския пазар, на какви километри и ще се въвеждат данни за ремонтите. Обаче километрите можем да ги врътнем и в Сърбия на път за България, а срещу €20 всеки може да ти даде каквато си искаш сервизна книжка... Аз предлагам като цяло държавата да работи в посока повишаването на доходите на гражданите, за да може те да карат нови коли и само ако някой много държи, тогава да си вземе стара класика...
  • 44 Alex

    3 1 Отговор

    До коментар #42 от "Богаташ":

    Глупости, първият кара новата кола 3-4 години, а вторият до 8 Мата. Ти Богаташ си или скъперник или си вторият под ред, но се изживяваш като мъжага с дебел портфейл и чушка, която му става.
  • 45 Митко Щерев

    3 1 Отговор
    Сервизна книжка.. Да.. Ама лошото е че последния и бере гайлето. То е като при жената всеки я потупва а последния страда.
  • 46 Гост

    6 0 Отговор
    Някъв джамбаз в мобилето гордо турил снимки на сервизна книжка на италианка нов внос. Бърз гугъл по надписа на печатите - магазин за мебели!
  • 47 мДа

    4 0 Отговор
    Възможно е, защо да не е. Те и сега си фалшифицират сервизни книжки и печати.
  • 48 123

    3 1 Отговор
    Има едно 100 % работещо решение на този проблем. Сервизната книжка е глупост, защото вече от поне 10 години, повечето са електронни и всеки може да провери какво купува срещу съответно заплащане. Но, не го прави. Решението е минимум 6 месечна гаранция за всеки автомобил нов внос, която търговците да си калкулират в цената. Така ще има самостоятелно оздравяване на системата. Търговците ще спрат да внасят най-големите боклуци на Европа, които са ремонтирани колкото да запалят и да стигнат до сервиза. Да, ще има известно поскъпване, но това ще е във финансова дългосрочна ползна на крайния клиент, който ще спести повече пари след N на брой години ползване.
  • 49 Снежана

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Богаташ":

    И аз туй им викам ама няма кой да ма чуй!
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.