30 Октомври, 2020 10:57 3 274 42

Електромобилите и хибридите задминаха по продажби дизелите

  • електромобил-
  • хибрид-
  • дизел-
  • продажби-
  • статистика

През септември в Европа за пръв път в историята са регистрирани повече електромобили и хибриди, отколкото дизелови автомобили, сочи статистиката на JATO Dynamics. През миналия месец делът на електрифицираните коли, продадени на Стария континент, е достигнал 25% срещу 24.8% за нафтовите модели.

Електромобилите и хибридите задминаха по продажби дизелите

Септември бележи и преминаването на друга психологическа граница - продажбите на електромобили и хибриди за пръв път са надхвърлили 300 000, достигайки 327 800. Това означава увеличение със 139% в сравнение със същия месец миналата година.

Електромобилите и хибридите задминаха по продажби дизелите

Регистрациите на нови дизелови автомобили в Европа спадат от 2012 г. насам, когато пазарният им дял е надхвърлял 50%. "Преходът от ДВГ към електричество най-сетне се случва. Макар това да се дължи на целенасочена правителствена политика и различни стимули, потребителите вече са готови за новите технологии", коментира аналитикът от JATO Dynamics Фелипе Муньос.

Електромобилите и хибридите задминаха по продажби дизелите

Печеливш от залеза на дизела е и традиционният бензинов двигател, който продължава да държи 47% от европейския пазар на нови коли. Спад обаче се наблюдава и в продажбите на бензинови автомобили, чийто дял е спаднал от 60% на 47% от септември 2019 г. до миналия месец.

Електромобилите и хибридите задминаха по продажби дизелите

Въпреки кризата, предизвикана от пандемията, продажбите на леки автомобили в Европа са се увеличили с 1% в сравнение със септември 2019 г. Лидер с 28 731 нови регистрации си остава Volkswagen Golf, следван от Opel/Vauxhall Corsa (26 269) и Renault Clio (23 986).


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 измама

    18 11 Отговор
    Така, така...то и дизелите се харчеха повече от бензинките, понеже ги рекламираха като по-екологични, освен икономията...ама каква стана тя сега...

    Коментиран от #11, #13

  • 2 Blackthorn

    18 12 Отговор
    Само бензин! :)
  • 3 Рено Зоуи

    7 21 Отговор
    По-добрият избор!

    Коментиран от #12

  • 4 Jack Bauer

    22 2 Отговор
    Всяка новост за Американския или Европейския пазар идва масово в България след 15-20 години и това е не само в автомобилния сектор.

    Коментиран от #6

  • 5 Всъщност

    18 2 Отговор
    В България се наблюдава обратна тенденция , ама кой ли ни пита .
  • 6 Последните ша станат първи

    12 2 Отговор

    До коментар #4 от "Jack Bauer":

    Тоест ша почнат да измират по-рано от нас.Ние ша разбереме от какво и как да са предазим щот ша имаме 20 години затова
  • 7 гост

    10 12 Отговор
    Хибрид,категорично да,електромобил поне за сега категорично не!

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Допълнение

    10 8 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Хибрид, 5-годишен, категорично НЕ! С нови батерии - може.

    Коментиран от #26

  • 9 Рено Клио Хибрид

    4 8 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    По-добрият избор!
  • 10 Бай Ганьо

    18 9 Отговор
    Кеф.Цените на дизела падат.Ще карам само дизел.:-)
  • 11 БАЙ Х@Й

    19 7 Отговор

    До коментар #1 от "измама":

    Ще видим след 20 години като електрокарите трябва да изхвърлят милиони стари батерии! / И не бързайте с коментари за рециклиране- вижте първо какво става със сегашните /

    Коментиран от #20

  • 12 сектант

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "Рено Зоуи":

    глупости, ел мобилчетата не могат да те закарат на почивка за 1 седмица на планината където няма зарядни а за хибридите само това ще ти пратя:

    Коментиран от #15, #33

  • 13 БАЙ Х@Й

    16 4 Отговор

    До коментар #1 от "измама":

    Преди години ни подиграваха, че още пазаруваме с чанти и в стъклени бутилки , защото бъдещето било на еднократните пластмасови изделия.
  • 14 Диамантената ръка

    20 5 Отговор
    Ако някой смята, че бензин евро 4 с разход 8/100 е по-чист от дизел евро 6 с 5/100, се е объркал. За електричките проблемите тепърва ще излизат.

    Коментиран от #37

  • 15 Рено Зоуи по-добрият избор

    13 16 Отговор

    До коментар #12 от "сектант":

    Дизела причинява рак на белите дробове.Пълен бан за тия барутници.

    Коментиран от #16, #17

  • 16 сектант

    8 6 Отговор

    До коментар #15 от "Рено Зоуи по-добрият избор":

    видях рено зуйе на хемус зимата на репартрак и никога няма да си купя електричка
  • 17 сектант

    11 2 Отговор

    До коментар #15 от "Рено Зоуи по-добрият избор":

    е ще си купя де ама като стане по-добра инфраструктурата и технологията. иначе рено зуйе като му замине батерията не била сменяема трябва да хвърляш колата на кофата както стар смартфон
  • 18 Хайаха

    11 5 Отговор
    Любимата кола на Ганьо е Мерцедес С или БМВ 7, дизел с рециклирани дюзи и без дпф, бърза, икономична луксозна, черна и по възможност с някой Амг или М пакет....

    Коментиран от #19, #34

  • 19 БМВ x5 2013

    14 7 Отговор

    До коментар #18 от "Хайаха":

    ние мъжете караме такива коли, да, а любимата кола на джендъра е хибрид или електричка ;)

    Коментиран от #25

  • 20 Лицемер

    5 9 Отговор

    До коментар #11 от "БАЙ Х@Й":

    Хайде още един който се е загрижил за потенциални и нереалистични проблеми за след 20 години, но не го е грижа за живота и здравето на децата му, които дишат дизеловите емисии и настоящото замърсяване на въздуха в градовете. Научно доказано, е че мръсния въздух и хроничните заболявания свързани с него, са предпоставка за усложнения при заразяване с коронавирус и който и да е друг вирус.

    Само за месец от мръсния въздух в световен мащаб умират и са умирали повече хора, отколкото от covid от началото на пандемията досега. Но това казваш не е проблем? Проблем ще е че някой ще се изхвърля батериите които струват хиляди долари, защото целта му е да замърси земята, а не да вземе кеш от батерията, както сега се взима от оловните акумулатори, въпреки че струват само десетина лева?

    Коментиран от #22, #23

  • 21 ДИЗЕЛ 4200см

    6 1 Отговор
    Дреме ми и за ел.тротинетките и за мелезите ви! Карайте си ги със здраве..многополови......
  • 22 Умник си ти

    15 4 Отговор

    До коментар #20 от "Лицемер":

    то енергията за производство,рециклиране, зареждане/ТЕЦ/ на "Екобатерията" ти идва от Марс и всичкия пушек и отпадъци..повечето НЕ рециклируеми пак на Марс се изхвърлят!! Ако си толкова загрижен за планетата купи си магаре/отделя по малко вредни емисии от кон/ и си го язди "еколог"...........

    Коментиран от #42

  • 23 БАЙ Х@Й

    9 1 Отговор

    До коментар #20 от "Лицемер":

    Поредния искащ нещо тук и сега ! Ами нали електрокарчето не решава проблема днес, а за в бъдещето! Но ДНЕС е вчерашното БЪДЕЩЕ ! И се уточни за твоите деца ли те е грижа или за Световните проблеми.
  • 24 Хахахаха

    7 8 Отговор
    Ееееее, а какво казваше Драйвинга, че елвктричките никой не ги искал! Е и за това не е познал. И на по-висока цена, пак се продават! А за септември, са продадени отново в Европа най-много Тесла Модел 3! И кое по-точно не може да те заведе на почивка, не мога да разбера! Като виждам Тесла със шведски и норвежки номера в Испания!

    Коментиран от #27, #29

  • 25 Аууууу

    6 5 Отговор

    До коментар #19 от "БМВ x5 2013":

    И какво общо има електрическата кола с джендъри? Това само един джендър може да го напише!
  • 26 gost

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Допълнение":

    А електромобил със 5 годишни батерии нема броблем?
  • 27 БМВ x5 2013

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Хахахаха":

    едни съседи имаха модел ес на тесла и ги гледах от терасата горките се строшиха да го зареждат и накрая човека се ядоса и продаде колата
  • 28 DrivingPleasure

    8 4 Отговор
    След годин на медийни атаки и субсидране на електричките. Ако пазара наистина беше свободен, а не регулиран от идиоти под давление на зелени престъпници сега дори нямаше да се говори за електрическите курници!

    Коментиран от #30, #38, #39

  • 29 Пламен

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Хахахаха":

    Ми като дойдат в България, къде зареждат?

    Коментиран от #31

  • 30 Хахахаха

    4 2 Отговор

    До коментар #28 от "DrivingPleasure":

    Електричките даже и субсидирани, са по-скъпи от колите с ДВГ и въпреки това, техния пазар се увеличава!
  • 31 Хахахаха

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Пламен":

    От електрическата мрежа!
  • 32 Антиелектриците в шок и ужас

    5 6 Отговор
    Тесла на печалба и строи нови заводи на всеки континент. Пазарният дял на електромобилите 25% - със 140% ръст за година, а те спореха че 50% бил невъзможен в дългосрочен план!
  • 33 Виж го ти

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "сектант":

    И какъв е проблема да се монтират зарядни дори в планините? Щом има еко пътека може да има и зарядни станции. Нима някакви си защитени зони ще спрат прогреса?
  • 34 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "Хайаха":

    Ганьо много бързо ще заобича и Тесла, ако му направиш заплатата като на американец. И американеца днес е прокарал 18 м кабел, пуснал е 6 контакта и 3 лампи с ключ, също колкото и аз, но на него му плащат за това 200$, а на мен 40$.
  • 35 Унищожение

    7 5 Отговор
    Унищожиха всичко хубаво с промиване на мозъци колко е еко, а как се произвежда тока никой не пита. Как и от какво се произвеждат батериите също, нито какво правят със старите.

    Коментиран от #36, #41

  • 36 Аууууу

    4 2 Отговор

    До коментар #35 от "Унищожение":

    А бензина и дизела, знаеш ли как се произвежда и от къде идва? Идва от бензиностанцията, нали? 😂😂
  • 37 селтак

    5 0 Отговор

    До коментар #14 от "Диамантената ръка":

    Иди го обясни на еко джендърите
  • 38 Volkswagen I.D. R

    4 3 Отговор

    До коментар #28 от "DrivingPleasure":

    Само една кола в историята на човечеството се е качила на върха на Pikes Peak за под 8 минути и само една кола в историята е финиширала в Goodwood под 40 сек. (по-бързо от F1) и тя е на ток.
    Същата тази кола е с второто време в историята на Nurburgring като абсолютният рекорд е на хибрид ;) Като са курници що НИКОЯ бутало-мотовилкова група (ПХАХА! чай че ми стана смешно), драгстери, Кьонингсеци, Формули, Макларъни НЕ могат да бият трифазната тяга? Що така? Нали били мъжки коли? Много ще ми е интересно да ми отговориш не с писъци, ами с реални цифри.
  • 39 TSLA

    4 3 Отговор

    До коментар #28 от "DrivingPleasure":

    КУРНИК е това, дето ражда карантия в локва с масло, а буталото избива предния капак да види кой кара колата и що дава толко газ! :D КУРНИК е това, дето като кихне газовата и му падат фаровете. :D КУРНИК е това, дето му се чупят маркучЕта за вакуум като солети. КУРНИК е това, дето като даде кюмюр, скрива цел Икарус. Който си е цапал някога ръцете как си треа, ще ти каже: което си е така, така си е! А ти просто не си се накарал на курници и говориш глупости от незнание. Лошо няма. Всяко нещо с времето си ;)
  • 40 Не ми пука

    4 5 Отговор
    Карайте си Ел. Боклуците ,а ние ще си караме колите с ДВГ ,и спрете да ги обвинявате ,че замърсяват въздуха след като тока който ползвате за да заредите тези ваши трошляци се произвежда от токсичните боклуци ,които се внасят от ЕС ...
  • 41 Не се притеснявай

    5 2 Отговор

    До коментар #35 от "Унищожение":

    След десетина години, когато плахо електромобилите ще стъпят на българския пазар, и последната въглищна централа ще е фалирала отдавна, защото тока произвеждан от тях е в пъти по-скъп, отколкото чистият ток от възобновяеми източници.

    Замърсяването от производството на батерии също е заради източниците на енергия. Като ползват чисти източници и батериите са чисти за производството.

    Рециклирането им ще премахне и замърсяванията от добива на суровини, но първо трябва да се произведат достатъчно батерии, за да има какво да се рециклира после.
  • 42 И ти не се притеснявай

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "Умник си ти":

    Процента на чистата енергия в микса вече е много по-голям, отколкото процента на електромобилите. Възобновяемите източници навлизат много по-бързо, отколкото електромобилите могат. Вече ти сметнах стотици пъти, че за да се движи през следващите няколко години напълно чисто и безплатно, един електромобил се нуждае от два-три киловатпик фотоволтаична централа, която струва едва 5% от цената на колата и заема площ от едно паркомясто.

    Както виждаш, инвестицията е 20 пъти по-малка и може да стане много по-бързо. Фотоволтаичните централи вече се инсталират заради икономически подбуди, а не по екологични подбуди, следователно ще стават все по-масови и по-масови, а за въглищните централи не остава нищо друго освен да фалират. Ще бъдат заменени с малки газови централи, който ще предлагат скъп ток, но ще се включват от време на време само при нужда, защото съм много по-маневрени.