Last news in Fakti

12 Ноември, 2020 07:15, обновена 12 Ноември, 2020 22:11 25 869 116

Тествахме новата "народна кола" на VW

  • volkswagen-
  • id.3-
  • тест-
  • фолксваген

Екип на mobile.bg от мястото на събититето

Тествахме новата "народна кола" на VW - 1

Електрическият хечбек Volkswagen ID.3, който дебютира наскоро и у нас, има трудна, но благородна мисия. Въпреки десетгодишното забавяне (електрическият Nissan Leaf започна да завладява прогресивните умове и сърца още през 2010 година), от първородния модел на новата електрическа гама на VW се очакват големи постижения. ID.3 трябва да направи за компанията във Волфсбург приблизително същото, което правеха моделите Beetle и Golf.

Тествахме новата "народна кола" на VW

Да, чухте добре! Ръководителят Volkswagen Хърбърт Дис планира да изведе поверената му марка в абсолютните лидери на пазара на електрически автомобили. Заводът в Цвикау вече е в състояние да произвежда до 330 000 електрически коли годишно. А до 2029 г. броят на моделите на Volkswagen с нулеви емисии се планира да бъде увеличен до 75! Дали електромобилът ID.3 ще се превърне в новата народна кола след "костенурката" и вездесъщия Golf, ще покаже времето, а сега ще ви разкажем за първоначалните си впечатления от новия модел.

Екстериор и интериор

За някои външността на ID.3 може да изглежда прекалено консервативна и дори скучна, но други пък се влюбват в нея от пръв поглед. Клаус Бишоф, който беше отговорен за външния вид на автомобила, има разумни аргументи: "Тъй като за много клиенти ID.3 ще бъде първата електрическа кола (а за някои дори първата кола), експериментирането с прекалено смел дизайн е опасно. Появата на иновацията трябва да зарадва максималния брой хора." - казва Бишоф и според нас определено е успял.

Тествахме новата "народна кола" на VW

Иначе, ID.3 е базиран на модулната платформа MEB (Modular E-Drive Kit), разполага с батерия, интегрирана в силовата структура (разпределена по пода) и синхронен електрически мотор на задния мост. Тази подредба позволява на инженерите да подредят доста интелигентно и пространството в салона. С други думи Volkswagen ID.3 успешно съчетава размерите на Golf с практичността на Passat.

Тествахме новата "народна кола" на VW

Убедете се сами: с обща дължина на автомобила 4.26 метра, от Volkswagen са успели да разтегнат междуосието до 2.76 м (при сегашния Golf то е 2.64 м). Предвид напълно отсъстващия тунел и високия покрив, усещането за пространство в задния ред е колосално. Декларираният обем на багажника е 385 литра, което не е никак малко за подобен род автомобили, а разбира се, облегалките на задната седалка могат да се сгънат, ако е необходимо повече пространство за товар.

Тествахме новата "народна кола" на VW

Архитектурата на предната част на салона е донякъде необичайна за компактния клас. Благодарение на гигантските отвори в областта на предните колони можете да се преструвате, че управлявате голям миниван. Или дори микробус. Като недостатъци можем да отчетем, че въпреки отличната сглобка, Интериорните материали можеха да са по-качествени. И друго - Т.нар. А-колонка е прекалено дебела, доста дълга е заради полегатото и огромно ветроупорно стъкло и пречи на видимостта на водача особено при ляв завой.

Тествахме новата "народна кола" на VW

От гледна точка на останалата ергономичност, ID.3 е много добър, както всъщност почти всеки друг автомобил на концерна Volkswagen. Пред очите на водача е инсталиран 5.3-инчов дисплей с три вертикални прибора . Над отворите на централната конзола пък е позициониран 10-инчовият сензорен екран за мултимедийната система. Тази система е почти същата като при сегашното осмо поколение на Golf. Като цяло приборите са със страхотен интерфейс и с шантави сензори вместо удобни физически бутони. Но какво да се прави - модерни времена.

Двигател и ходови характеристики

Ако искаме да опишем характера на ID.3 с няколко думи, би било трудна задача. Ако искате спортна "езда", трябва да знаете, че миловидното лице на ID.3 ще ви изненада. Пиковият момент, наличен от нула оборота, и ниският център на тежестта позволяват страхотно забавление, спиращата дъха динамика и оптимален баланс при каране. Освен това е много тихо, дори по електрически стандарти.

Тествахме новата "народна кола" на VW

Повечето звуци в движение идват от окачването. И това, признаваме, е единственият недостатък тук. Може би ситуацията ще се подобри, ако на ID.3 се монтират джанти с по-малък цолаж, но това, както се казва са "бели кахъри". При такъв вид автомобил много важна е батерията. Според нас оптималният вариант е с капацитет 58 kWh. ID.3 с такъв акумулаторен блок е способен да измине разстояние от около 430 км с едно зареждане, а мощността му е 204 конски сили, което не е никак малко за кола от такъв калибър.

Тествахме новата "народна кола" на VW

Най-наточеният ID.3 със 77 kWh (550 км пробег) батерия ще струва значително повече. Базовата версия с батерия с мощност от 45 кВтч и електрически мотор с мощност от 146 к.с. ще се появи едва през 2021 г., а пробегът от 330 км вероятно ще изглежда недостатъчен за много клиенти. Така, че средният вариант, този с който беше екипиран и тестовият ни автомобил, е оптимален според нас.

Тествахме новата "народна кола" на VW

Какво друго остава в паметта след първите километри на пътуването? Първо, тази кола изисква свикване, но като цяло е удобна за управление. Какво имаме предвид. Най-странно е разположението на селектора за избор на режими, който е отдясно на волана. На второ място, малко по-натрапчивата работа на системата за регенериране на енергия в режим В също прави колата по-различна. И накрая, функцията за разпознаване на гласови команди, която уведомява за готовност с червен диод в областта на предното стъкло изглежда странно, но всъщност е функционална и ефективна.

Малко повече за батериите

За тези, които се интересуват от по-сериозно задълбочаване в техническите "вътрешности" на ID.3, ние ви казваме: ширината и височината на която и да е от батериите на електромобила на Volkswagen са съответно 145 и 14 см. Дължината зависи пряко от версията и варира от 144 до 182 см. По-важна обаче е гаранцията, която дава производителя - 160 000 км или осем години. А иначе масата на батерията е впечатляваща - около половин тон.

Тествахме новата "народна кола" на VW

Разбира се, благодарение на алуминиевите врати и други "диетични" мерки, Volkswagen успява да задържи собственото тегло в рамките на здравия разум, но ID.3 все още е тежък: електромобилът с 58 kWh батерия тежи 1.8 тона - и това е почти с 300 килограма повече от масата на осмия Golf с дизел с мощност 150 конски сили. Що се отнася до времето за презареждане, то трябва да знаете, че ако успеете да намерите зарядна станция с капацитет 100 kW, за половин часова сесия можете да заредите ток за около 300 километров пробег. От стандартен контакт зареждането става за 9-30 часа, а от 11-киловатов wall box, батерията се зарежда до 100% за 6 часа 15 минути.

Крайна оценка и цена

Бихме оценили новият ID.3 с девет по десетобалната система. Автомобилът е уникален и въпреки някоите "детски болести" със сигурност има голямо бъдеще. Не защото е най-добрият компактен електрически хечбек, а защото е разработен от Volkswagen. Момчетата от Волфсбург открито заявяват, че са твърдо решени и ще продължат да работят здраво докато всеки от нас не пожелае да стане техен клиент.

Тествахме новата "народна кола" на VW

Сред предимствата на ID.3 в сегашното му състояние са просторният интериор и балансираните качества на шофиране (на първо място, това се отнася до електрическият тракт), уникален адаптивен круиз контрол, който прави колата много близка до второ ниво на автономност и отлична ергономия на салона. Списъкът с минусите е кратък. Повечето ги изброихме по-горе, а останалите са все още високата цена и въпросът: Защо Volkswagen се забави с тази кола десет години. Към момента поръчки у нас се приемат за средната версия с батерия от 58 кВт, като цената е 70 885 лв. По-късно ще станат ясни и цените за другите два варианта, които ще са по-евтин и по-скъп, респективно.

Тествахме новата "народна кола" на VW


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 46 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Йозеф

    88 17 Отговор
    Интериора е много спартански. Leaf 2 e много напред като изработка и оборудване.

    Коментиран от #57, #62, #102

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Напредвате

    109 25 Отговор
    ама друг път! Още преди 40години си имахме електрокари със малко по-леки акумулатори,които се зареждаха цяла нощ! Минавала около 400км???? По каталог и моята кола гори 8/100....реално НЕ пада под 12-13 литра!!!! Който може да мисли! И къде ще го паркираш и зареждаш това "чудо"???

    Коментиран от #6

  • 4 Саган

    162 7 Отговор
    За 93 000 хил никак не е народна

    Коментиран от #15

  • 5 Не става още

    47 8 Отговор
    Все още е пълна с проблеми. Статията е тест на база половин ден. Тази кола, готова или не, трябваше вече да бъде пусната в продажба на принципа продавай и оправяй след това. Така и се случва, има достатъчно информация от влогърите, а и не само.
  • 6 Някой

    107 17 Отговор

    До коментар #3 от "Напредвате":

    Ами зимата като пуснеш парн...опс калорифера,радиото,фаровете?големите телевизори на таблото ще почнат да премигват още на старта! И от 430 километра останаха 150 тина......За два дни стигаш до морето...."Технологии".

    Коментиран от #8, #9, #75, #80, #85

  • 7 Това говори достатъчно

    94 6 Отговор
    "Цвикау вече е в състояние да произвежда до 330 000 електрически коли годишно."

    В същото време този модел е в производство вече цяла година, но от него са продадени само 14000 броя до днес. Очевидно желанията на Volkswagen и реалностите се разминават с много.
  • 8 Не са ти виновни технологиите

    28 53 Отговор

    До коментар #6 от "Някой":

    А мястото на което живееш. Със същата технология, миналата година в Германия един измина 2700 км за 24 часа. За две денонощия ще изминеш 5000 км. Къде ходиш на море бе човек? за 5000 километра хората обикновено взимат самолет.

    Коментиран от #11, #12, #14

  • 9 Ресторант

    25 23 Отговор

    До коментар #6 от "Някой":

    Много си назад с мисленето, качи се, покарай такава с консуматори на макс и ще видиш как ще те закара до морето с 140 спокойно. Зарядни станции няма из цялата страна, но в София например има достатъчно да си джиткаш спокойно с дни преди да се наложи да зареждаш.

    Коментиран от #13

  • 10 Име

    40 13 Отговор
    Отлично ревю на кората. Поздравления за автора. Иначе колата е супер, но все още е скъпа.

    Коментиран от #34, #35

  • 11 Някой

    43 10 Отговор

    До коментар #8 от "Не са ти виновни технологиите":

    И аз искам да си"взема" самолет,или поне хеликоптер....Ама не всички сме богати като теб! 5000км. за 24 часа??? Я пак!

    Коментиран от #36

  • 12 Кондю

    21 13 Отговор

    До коментар #8 от "Не са ти виновни технологиите":

    Вътре във германя теудни ще изминеш 2700 км за едно денонощие. Със задръстените им и счупени магистрали пълни с мобилни камери

    Коментиран от #41

  • 13 Някой

    25 13 Отговор

    До коментар #9 от "Ресторант":

    Защо си мислиш,че всички живеят в голямото Село,бивша София,и си "джиткат? дневно по 20-30 км.?Работата ми е такава,че нямам ден под 300 км....Без един почивен!

    Коментиран от #26

  • 14 БАЙ Х@Й

    31 5 Отговор

    До коментар #8 от "Не са ти виновни технологиите":

    миналата година в Германия един измина 2700 км за 24 часа. !!!/// За пълно зареждане -6 часа , за 30 мин бърз заряд за 300 км /// нещо сметките ми не излизат ///

    Коментиран от #30

  • 15 Еах тая екология

    49 8 Отговор

    До коментар #4 от "Саган":

    За 93 бона че вземеш Астън Мартин секънд хенд а не тая сапунерка.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Ммммммм

    39 5 Отговор
    Таблото удивително прилича на Пежо,ако я нямаше емблемата спокойно бих се объркал. Кое му е народното на тоя голф за тая цена!!! Ние голфу го купуваме за 5-7хилки най много:) :) . Вярно много хора са писали за разхода на енергия -ако пътувате за морето на климатик с дневни светлини и със скорост около 120-130 ще трябва да спирате поне два пъти за заряд,ако не сте от Ст.Загора де а зимата ако вали с чистачки и печка Неми се мисли,отделно не мисля че зареждането на магистрала ще е по-евтино от газта
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Корона глад

    36 3 Отговор
    Правилно народна кола е в кавички :)
  • 22 onq s konq

    38 4 Отговор
    Нема кво да се чудите, с цена от 70 885 лв ще е мнооооого далеч от "народна" кола кавато е бил Бийтъла или Голф 1(2).
  • 23 Балканкар

    35 7 Отговор
    71 000!!! С такава цена, не купувам това чудо, ако ще... "турско да става". Китаеца ще им направи мнооого по евтино .Елекртичките трябва да могат да сменят акумулаторите за 5 минути, трябва да са... като количка на линейка. Махаш претпазитела, дърпаш и хоп навън, идва човекът със заредената батерия, оценява моментното и състояние, слага заредената на местото и в колата. АБОНАМЕНТ МУ Е МАЙКАТА!!!
  • 24 Балканкар БГ

    5 7 Отговор
    71 000!!! С такава цена, не купувам това чудо, ако ще... "турско да става". Китаеца ще им направи мнооого по евтино .Елекртичките трябва да могат да сменят акумулаторите за 5 минути, трябва да са... като количка на линейка. Махаш претпазитела, дърпаш и хоп навън, идва човекът със заредената батерия, оценява моментното и състояние, слага заредената на местото и в колата. АБОНАМЕНТ МУ Е МАЙКАТА!!!
  • 25 Балканкар БГ

    6 6 Отговор
    71 000!!! С такава цена, не купувам това чудо, ако ще... "турско да става". Китаеца ще им направи мнооого по евтино .Елекртичките трябва да могат да сменят акумулаторите за 5 минути, трябва да са... като количка на линейка. Махаш претпазитела, дърпаш и хоп навън, идва човекът със заредената батерия, оценява моментното и състояние, слага заредената на местото и в колата. АБОНАМЕНТ МУ Е МАЙКАТА!!!
  • 26 Behemoth

    23 9 Отговор

    До коментар #13 от "Някой":

    Ми тогава що се пениш ...тия коли не са за работачи дето живеят в колите си ... ХАХАХА...

    Коментиран от #28

  • 27 PlimP

    1 4 Отговор
    ааа, МЕВ-а ли уе

    Коментиран от #114

  • 28 Да те ееееаа

    8 10 Отговор

    До коментар #26 от "Behemoth":

    от по..мак мнение и съвет? НЕ мерси! Иди да изметеш на козите!
  • 29 Марио

    24 7 Отговор
    Много добре описана статия. С плюсове и минуси. Колата е хубава, модерна и високотехнологична, но и... скъпичка все още за средностатистическия българин.
  • 30 ФЕН

    5 11 Отговор

    До коментар #14 от "БАЙ Х@Й":

    За 30 мин. на 100 КВта станция зареждаш за 300 км провег ! Четете бавно и смислено :) И нека паравим сметката така Старт в 0:00ч с 100% зареден кола при 120-140 км.по алтобана ...след 2,30ч спиране за заряд 30 мин и пак на педала...та значи цикъл 3ч сердно 300-350км.При 8 цикала теоретично 2400-2800 км.

    Коментиран от #33

  • 31 един от многото

    32 1 Отговор
    За тези пари ако е народна , със сигурност не е за нашия народ.
  • 32 ценности

    24 3 Отговор
    Толкова пари за котлон , никога!
  • 33 БАЙ Х@Й

    20 2 Отговор

    До коментар #30 от "ФЕН":

    Чета не бавно , но осмислям ! 1. Не говори за затворена писта ( примерно Льо Ман или Спа Франконшарп) , в Германия ! Не говори за група , а за един! Разходът е макс. при оптимална скорост! Та твоите сметки съм ги направил и приел но при т 1 на писта която има заряд а станция и на която може да поддържа желана скорост !!! Но при движение по пътната мрежа, където и зарядните станции не са винаги на подходящото място , за сам шофьор, това е като реклама на Марлборо!!!

    Коментиран от #43

  • 34 Научи се да четеш

    7 5 Отговор

    До коментар #10 от "Име":

    Пределно ясно съм написал: "миналата година в Германия един измина 2700 км за 24 часа. За две денонощия ще изминеш 5000 км." Откъде ги измисли тези пет хиляди километра за денонощие?
  • 35 Научи се и да разбираш написаното!

    9 4 Отговор

    До коментар #10 от "Име":

    "за 5000 километра хората обикновено взимат самолет."

    Къде видя че съм си купил самолет? Просто вземам най-близкия полет със самолет, вместо да карам 5000 км с личния си автомобил за да стигна някъде на 5000 км. С автомобила нито ми излиза по-евтино нито по-бързо. До Франкфурт самолетният билет е по-евтин от pcr теста.
  • 36 Грешка

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Някой":

    Предишните два коментара са до тебе.

    Коментиран от #39

  • 37 James

    3 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: съчетава размерите на Golf с практичността на Passat.
  • 38 Ммммм

    12 3 Отговор
    Някой да ме светне за какво му е на тоя ел.двигател разширително казанче с антифриз???

    Коментиран от #42

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 чичо Пешо

    15 1 Отговор
    Хора, само аз ли прочетох, че "цената е 70 885 лв. ... за 160 000 км"? И това е "народен" автомобил като костенурката или голфа...?

    Коментиран от #50

  • 41 Ако щеш вярвай

    7 1 Отговор

    До коментар #12 от "Кондю":

    Само че фактите са си факти и всичко беше предавано на живо. Ето резюмето във видеото. И между другото това не е максимума на технологията, защото новите supercharger v3 зареждат още по-бързо и вероятно щяха да изминат поне три хиляди километра ако зареждат на тях, а не на Йонити.

  • 42 Някой си

    11 3 Отговор

    До коментар #38 от "Ммммм":

    "Светкам" те веднага! Това чичовото е,за дизеловия агрегат който е под прикритие...нали е ЕКО! Онова от дясно дето е със синята капачка е резервоара,за нафтата.....

    Коментиран от #52

  • 43 Аве байовото

    10 8 Отговор

    До коментар #33 от "БАЙ Х@Й":

    Всички знаем че две плюс две е равно на четири, ама дали твоите двойки са двойки наистина? Тръгваш да смяташ с грешни данни затова получаваш грешен резултат. За пет минути зареждане на наистина бързозарядна станция като йонити 350kW или Tesla supercharger V3 250 kW, зареждаш 120км за пет минути. И около 200 км за 10 минути.

    Неслучайно писах, че не са важни технологиите, а местото на което живеем. В белите страни през 50 100 км вече има бързи зарядни станции. Напрактика само три зарядни станции от София до Бургас, ще позволят на всяка електричка да се движи с 200 км в час с включени всички консуматори съвсем спокойно, като времето за зареждане ще е максимум 10-15 минути, ако си тръгнал със заредена батерия, ако се ползват днешните технологии. А технологиите се развиват.

    Ако спазваш правилника, дори няма да ти се наложи да зареждаш до Бургас, но кой ли ходи в Бургас на море, затова вероятно ще се наложи да спреш поне за 5-10 минути, което да разбира се за всички анти електрици е краят на света и не могат да го преживеят. Това просто им скъсява живота със цяла цигара време и е абсолютно недопустим лукса да спреш някъде по пътя, защото времето ви е адски ценно.

    Коментиран от #48

  • 44 Грую

    14 3 Отговор
    Като го заредиш с ток, произведен чрез горене на въглища от Мариците и отиде екологията на кино!

    Коментиран от #45

  • 45 Не се притеснявай

    8 3 Отговор

    До коментар #44 от "Грую":

    Когато в България започнем да караме електромобили, мариците ще са само лош спомен.

    Коментиран от #46, #104

  • 46 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #45 от "Не се притеснявай":

    И като имаш пред вид , че" мариците" ще са лош спомен само след 5-6 години , поне на въглища , значи електромобилите чукат на вратата , дет се вика , хахах !!
  • 47 евро цени

    9 2 Отговор
    Стартова цена 70 000лв , тези не са нормални
    Дачия обяви , че нейната електрическа ще е около 10 000 евро - към 20 000 лв
    Отделен е въпроса как ще ми събере багажа на семейството като тръгнем за някъде , или за града на ток , за извън града бензин .
  • 48 БАЙ Х@Й

    21 2 Отговор

    До коментар #43 от "Аве байовото":

    Понякога и 1+ 1 = 10 ! С интерес бих гледал как стотина електрички тръгват заредени за морето! По-интересно би ми било кога последния ще зареди за зарядната станция .

    Коментиран от #54, #55

  • 49 БАЙ Х@Й

    24 2 Отговор
    Естествено никой не споменава как шоковите зареждания действат на живота на батерията! Това явно е търговска тайна .
  • 50 гост

    9 13 Отговор

    До коментар #40 от "чичо Пешо":

    Ти че не можеш да четеш , това си е сигурно , ама що и си решил , че ти и тия като теб сте "народа" , хахаххаха !!! Ами оня ден в Швейцария въведоха МИНИМАЛНА заплата 3800 ЕВРО !!!!! Пак повтарям МИНИМАЛНА !!! В поне 70% от другите европейски държави е между 2500 и 3000 евро !!! Това ще рече , че тоя автомобил струва ЕДНОГОДИШНА МИНИМАЛНА заплата , колко искаш да струва "народна" кола ??? Ти ще почакаш , докато "народа" я употреби и я смени за следващата , тогава както си свикнал ще я купиш за 20-30% от цената и ще я караш още толкова !! Ако не , има градски транспорт , има Тата Нано , Лада Калина и тем подобни подобия на автомобили , или направо се премествай в родните държави на същите , нали това се опитваш да ни убеждаваш !!!
  • 51 БАЙ Х@Й

    9 2 Отговор
    Важно е да караш масите да купуват ! И ако все пак е поносимо да сменяш телефона си на три години , заради колата ще има доста лишения !
  • 52 Ммммм

    4 2 Отговор

    До коментар #42 от "Някой си":

    Ааааа верно бе колега не се сетих:),. Ама наистина сие таково и не ми побира ъкъла какво прави там при положение че имаме електромотор

    Коментиран от #61

  • 53 БАЙ Х@Й

    7 3 Отговор
    "В поне 70% от другите европейски държави е между 2500 и 3000 евро !!!"- това къде го видя ? Щото от европейските държави 70% са поне 35 (кои ли са) ,а от ЕС са си 20 държави!
  • 54 😂😂😂😂

    9 4 Отговор

    До коментар #48 от "БАЙ Х@Й":

    Като ти е интересно, пусни си видеа от Норвегия. Там електричките са над 350 хиляди, на държава 5 млн.!
  • 55 Простите сметки не са за прости хора

    4 5 Отговор

    До коментар #48 от "БАЙ Х@Й":

    Ако в Пловдив Стара Загора и Бургас има по една зарядна станция с по само 10 колонки, а всеки спира за десетина минути за зареждане, общият им капацитет ще е 180 автомобила на час. Какъв ти е проблемът със 100 автомобила, освен ако не са тръгнали организирано в колона и държат да се движат заедно? Ако е чак когато има опашки за зареждане, просто ще добавят допълнителни колонки на останалите паркоместа. За разлика от бензиностанциите, на които трябва да се редиш на опашка за да минеш през колонката, а после да паркираш някъде за да идеш до тоалетна и да си вземеш кафе спокойно, електромобилите зареждат директно на паркоместата, а всяка бензиностанция има доста повече от 10 паркоместа, които могат да станат зарядни станции.

    Да не говорим че всеки един паркинг на Джъмбо, kaufland, Метро lidl и коя ли не верига магазини, може и ще стане зарядна станция с десетки и стотици колонки за зареждане. Кеф ти бързо и скъпо, кеф ти бавно и евтино. Кеф ти съвсем бавно и безплатно. Дето се казва за всекиго по нещо.

    Коментиран от #56

  • 56 😂😂😂😂

    7 2 Отговор

    До коментар #55 от "Простите сметки не са за прости хора":

    Ако няправят на всяка бензиностанция, зарядни за ел. коли, проблем няма да има никакъв! Само заменят бензиноколонките с ел. зарядни! Бройката е достатъчна!

    Коментиран от #60

  • 57 Крум

    14 2 Отговор

    До коментар #1 от "Йозеф":

    Как няма да е спартански, като реално е трабант? Но за разлика от легендарния си предшественик, това чудо е усложнено до безкрайност, компютри, светещи, мигащи и е проектирано да се чупи. Освен това струва 70 000. Да не говорим, че електрическите батерии замърсяват повече, отколкото ДВГ.
  • 58 Жалка работа

    7 3 Отговор
    Когато се научат да правят филми тогава ще направят и електрическа кола. Тойота Корола модел 2000г. има 390 литра багажник. Само му чуйте логиката на мозъчно скопения и умствено осакатен швабски меринджей и ще разберете че имате работа с кръгъл ауулигофреен.

    Коментиран от #89

  • 59 Пълно недоразумение

    7 0 Отговор
    Влошаването на нашето немско влошение маалко се влоши.
  • 60 Това е глупаво

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "😂😂😂😂":

    Защо трябва да махат бензиноколонките? Ти въобще виждал ли си зарядна станция за електромобил? Бензиноколонката е проектирана за поток от зареждащи, който се редят на опашка един за друг за да си изчакат реда.

    Зарядните станции за електромобили разчитат на повече на брой "колонки", които се намират точно до паркоместото. Включваш да зареждаш и ако искаш отиваш до тоалетна или за кафе. Обикновено има достатъчно свободни колонки, за да не пречиш дори ако зареждането е приключило. Има зарядни станции с по 100 колонки.

    Ето ти една много заета малка зарядна станция от старите които зареждат бавно.

    Коментиран от #64

  • 61 Да ви светна

    7 3 Отговор

    До коментар #52 от "Ммммм":

    Това е за охлаждане на батериите, господа
  • 62 сектант

    6 6 Отговор

    До коментар #1 от "Йозеф":

    карах лийф 2 и смея да кажа, че нищо в този автомобил не е наред отвратително пътно поведенние, слабо набира, дори подлакътника е много назад и не може да се дръпне напред. колата е отвратителна и не струва и половината за колкото я продават. бих предпочел дори тоалетна като рено зое пред лийфа

    Коментиран от #86

  • 63 Гост

    2 2 Отговор
    През 2018 г. Tesla достави 245 240 автомобила, рекорд за компанията по онова време .

    Това е единственият производител на автомобили, който все още засилва продажбите по време на пандемия, а неговите автомобили, особено седанът Model 3 и кросоувърът Model Y, имат
    силно търсене от страна на потребителите. Имайки предвид това, Tesla отбеляза, че възнамерява да увеличи своите производствени възможности до милион на година до 2022 г.
  • 64 😂😂😂😂

    2 0 Отговор

    До коментар #60 от "Това е глупаво":

    Виждал съм много зарядни. Тази е на Тесла, за това са много на едно място. Тесла не може да пласира зарядни на 2000 места в една малка държава, а и няма смисъл. Имам предвид, че тук е маркова зарядна. Ако се заменят колонките, ще могат да зареждат всички марки, не е нужно да се строи инфраструктура - асфалтиране, ресторанти и т. н., а имаш това на готово, с пуснати електрически кабели, които със сигурност ще могат да зареждат поне 5 автомобила. Ще имаш пръснати зарядни на много места, а не концентрирани. Така, че не случайно и в Германия задължиха всички бензиностанции да имат ел. зарядни. Ако имаш зарядни, на по 5 километра, не е проблем че са само за по 5-6 коли!

    Коментиран от #67, #70

  • 65 жОРО

    8 1 Отговор
    Бутоните на волана защо не кажете че са смотани. Или че качеството на интериора е доста по надолу и от Голф?
  • 66 Яко

    9 6 Отговор
    Преди две седмици си купих S-Klasse S63 AMG - Като го настъпиш реве като звяр. Карам го с голямо удоволствие
  • 67 Бъркаш трите щата

    7 2 Отговор

    До коментар #64 от "😂😂😂😂":

    Тези свръхбързи зарядни станции се строят само по магистрали. При тях зареждането е скъпо и неефективно, но за сметка на това бързо.

    Все още не мога да разбера защо спорите, че е много по-удобно да отидеш да се наредиш на колонка на бензиностанция за да си заредиш електромобил, отколкото да направиш това на паркинга, докато колата така или иначе си стои.

    Повярвай ми kaufland има и Метро са свързани много по-голяма мощност, отколкото който и да е lukoil или shell.

    Коментиран от #68

  • 68 😂😂😂😂

    1 2 Отговор

    До коментар #67 от "Бъркаш трите щата":

    Така е,съгласен съм! Имах предвид за зарядни извън града, като вече имат изградени места. А, цената на зарядните на Тесла не е висока. Много по-евтина е от останалите бързи зарядни. Цената е малко по-скъпа от тази в мрежата.
  • 69 хаха

    12 3 Отговор
    Пластмаса и китайски батерии за 70 бона идеално.
  • 70 Само така си мислиш

    4 3 Отговор

    До коментар #64 от "😂😂😂😂":

    Само миналия месец Тесла добави 2500 нови колонки и то от бързите 250kW.

    Тесла вече няма финансови проблеми и може да строи всичко много бързо. Имат и ноу-хау. Не са малко клиентите които избират да си купят Tesla вместо някоя друга марка именно заради развитата и бърза зарядна инфраструктура. Друга марка не би им вършила същата работа.
  • 71 Владе

    2 0 Отговор
    Добре, че написахте какъв РЕАЛЕН пробег ви е дал... WTF... Другото се вижда по снимки и от офертата...
  • 72 Мемфис

    7 3 Отговор
    Безспорно колата е хубава!
    Безспорно е, че е скъпа за българина!
    Но...дори да си я купиш, къде ще я зареждаш, / зарядна станция 50 KW,а ако има още 5-6 коли/ако отидеш в друг град, има да се моташ като пиле в калчища и да псуваш къде да си оставиш колата за зареждане и дали ще я намериш на сутринта.
    За Америка и Европа- става, но за БГ може би след 10 год.
  • 73 Гоуф

    6 1 Отговор
    Трябва да има дебели гумени брони, като количките в лунапарка.
  • 74 Край

    8 5 Отговор
    Нещо май А?
    Немците първо да направят свестен климатик, после телевизор и смартфон пък тогава да се пробват на ел. кола.
    Високите технологии не са в европа и германия.
  • 75 тока

    4 4 Отговор

    До коментар #6 от "Някой":

    И като си сложа баса с усилвателя в багажника вероятно и за седмица няма да стигна .....

    Коментиран от #83

  • 76 el tric

    1 0 Отговор
    Ако пуснат китайските електрици... ех мечта .Ама хем не могат ,
    хем пък се натискат .
  • 77 В.В.П.

    6 1 Отговор
    Корея и Китай изпревариха германците с 30 г..Китай още не го пускат на пазараb,но това е въпрос на време..Таз бракма ,не струва и 30 000.
  • 78 Стефан

    10 2 Отговор
    Какъв е тоя карък бе, след Голф 2 една свястна кола не сте направили, TSI, FSI, разни измишльотини за пари, маркетинг и никаква идея за здрава кола, алчни копе лета излезнахте.
  • 79 Къртев ✍️

    2 0 Отговор
    Е, то хубаво, че е "народна". Ама цената, нещо не е! За 35000€ , не става🤔
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 SPARK

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Някой":

    Зимата разходът е по-висок с 30% като при всички коли. Консуматири общо 300 вата не могат да повлияят на кола с 50 киловатчаса, не се заблуждавай ;)Ти щом ходиш на море зимата, виж багажника - има място за кънки на лед! И можеш да спреш на някое от 50kW eлдpaйв зарядни по пътя - едно кафе време и си чук!
  • 86 SPARK

    4 4 Отговор

    До коментар #62 от "сектант":

    О не! Ти си си мислил или някой ти е казал, че караш Лийф 2. Реалният Лийф 2 е със 150 коня и върти гуми и ги разстила като лейкопласт по асфалта, къса парчета асфалт и ги мята на покрива. Освен това е голяма и ляга на пътя. Има първокласна возия и комфорт на седалките.
  • 87 Е аджеба

    0 0 Отговор
    Кое му е народното???? За 70хил???
  • 88 Шаран БГ

    3 2 Отговор
    "Лошият мат,рял" по цялото кълбо ще се усети, че тенекията с 500 килограма акумулатори е " напаст Божия", но ще бъде много, много късно !
    Никой не си дава сметка, тази"химия и физика" в каруцата, как се произвежда,поддържа, рециклира, обработва, унищожава !! Нейното производство, после поддръжка и унищожение / или някакъв вид въстановяване/, колко ще е по-опасно и замърсяващо от сегашните течни горива ?!? В момента всички клакьори са на линия и ръкопляскат на електриката. Когато стане масова, както са сега "пушилковците" , "човекОТ ще се хапе, дето се не стига!!"
    Дано не съм пророк шаранов !!!

    Коментиран от #90

  • 89 Хаха

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Жалка работа":

    А Корола хечбек 2020 модел има багажник 361 литра. Хахаха. Голям образ си!
  • 90 Шарана си остава шаран

    4 2 Отговор

    До коментар #88 от "Шаран БГ":

    Вас шараните наистина на бастун ви ловят. От apple събират малките батерийки от телефоните за да ги преработват, защото спестявали милиони от доставките на кобалт, А ти си мислиш че някой ще изхвърли 500 килограма батерия на боклука? С това мислене, ти предлагам вместо да замърсяваш природата, следващият път, като се чудиш къде да изхвърлиш половин кило злато, да ми го изпратиш за своя сметка, а аз ще се погрижа напълно безплатно за неговото рециклиране. То струва по-малко от една батерия, но все пак... Ако някога ти остане излишна батерия от електромобил, само за 1000 лв ще те избавя от нея. Ти ще ми ги платиш де, да не се чудиш къде да я хвърляш.
  • 91 Alex

    3 1 Отговор
    В Германия работещите квалифицирани експерти от средната класа имат психологически праг от 15 000 евро за кола. Това са Поло, Фиеста, Корса, Клио, 208, Микра, Сандеро и т.н. Това са и най-продаваните коли. За тях колата е обувка за всеки ден. Трябва да е нова, безпроблемна и с малко разходи. Това е масовата нагласа и на средната класа в повечето Европейски държави. 35 000 евро е мнооооого далече от тази нагласа.
  • 92 Жоро

    4 1 Отговор
    Вижте ревюто на carwow в тубата. Интериора буквално се разпада. Където пипне всичко бие на евтино. Надявам се на голям провал на модела да се научат да правят качествени коли а не да избиват заради дизел скандала и глобите
  • 93 Мнение

    1 1 Отговор
    Ако станат масови и се зареждат по 6 часа, представете си какво чакане ще падне. Може би с делижанса ще се стига по-бързо, отколкото с ел. автомобил.

    Коментиран от #95

  • 94 qwerty

    4 0 Отговор
    Като гледам картата на зарядните станции в България - бая боб ще трябва да изядем за да можи да си обикаляме без да се притесняваме, че електромобила ни ще закъса някъде по трасето. Ако реша да се разходя по маршрута София-Свищов-София = 500 км. задължително трябва да мина през Плевен за да заредя на връщане. Същата работа ще бъде и ако съм айтоски бизнесмен, който има бизнес среща в Палски Тръмбеш, но реша да мина през Котленския проход - на връщане задължително през Търново и Хаимбоаз.

    Коментиран от #96

  • 95 Хайде още един неразбрал

    2 1 Отговор

    До коментар #93 от "Мнение":

    Стига сте били коне с капаци, които решават че електромобилите се зареждат по един единствен начин. В статията са ти изброили три начина, Как пък видя само единия, който между другото е за домашна зарядна станция. Предполага се, че все ще се прибереш за шест часа през денонощието, за да има време да заредиш за 400 км за деня, което прави 150 хиляди километра годишно. Всеки път задавам един и същ въпрос ТИ ПО КОЛКО КИЛОМЕТРА ИЗМИНАВА С ГОДИШНО ЗА ДА НЕ ТИ СТИГАТ 150 ХИЛЯДИ?

    Ако все пак не ти стигат, за половин час допълнително на ден, може да изминеш още 300 км.

    Дори от обикновен контакт можеш да заредиш за девет часа, ако ти е яка инсталацията:



    " зарядна станция с капацитет 100 kW, за половин часова сесия можете да заредите ток за около 300 километров пробег. От стандартен контакт зареждането става за 9-30 часа, а от 11-киловатов wall box, батерията се зарежда до 100% за 6 часа 15 минути."
  • 96 Кокошката и яйцето

    3 0 Отговор

    До коментар #94 от "qwerty":

    А ти какво очакваш? Все пак в България има 1000 електрички и 200 зарядни станции. Не мислиш ли че дори тези 200 са много? Все едно да има 800 хиляди бензиностанции по една на всеки пет автомобила.

    Когато електромобилите станат повече, ще има смисъл и от повече зарядни станции. За щастие или нещастие, това в България скоро няма да се случи.
  • 97 Българин

    2 0 Отговор
    В Цвикау правеха трабанчета, сега ще правят електрокарчета на 15-20 пъти по- висока цена. На това му се вика прогрес.
  • 98 В БГ не става

    0 0 Отговор
    Превъзходна кола но цената й я прави недостижима за българите. Без много солидни държавни субсидии 95% от хората не могат да си я позволят и ще чакат десетина години да им падне цената когато масово започнат да ги произвеждат.

    Коментиран от #100

  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 То пък сега не е същото

    2 0 Отговор

    До коментар #98 от "В БГ не става":

    Да не би сега 95% от българите да карат нови автомобили, въпреки че не са електромобили? Така или иначе и сега си караме нов внос, въпреки че бензиновите и дизеловите автомобили са много по-евтини от 70000 лв.
  • 101 бамбалумба

    2 2 Отговор
    ФольксВагинална каручка...?! Нивгиш!
  • 102 11111111111

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Йозеф":

    Някой май ти е изпукал един здрав шамар и сега мозъка ти бълнува. За парите на този Фолксваген знаеш ли какво получаваш от Нисан? Кола с по-малък габарит, с 54к.с. по-малко, по-слаба динамика, по-малка батерия, по-малък пробег, по-грозен автомобил и не на последно място с екстра парктроник а викаш Вагена бил спартански. Пълен смях. Иди се прегледай човече, мозъка ти е заминал.
  • 103 Гошко

    1 1 Отговор
    Този ел. леген с по-читавата батерия струва над 93000лв. И това било народен автомобил, за народа на Норвегия ли? Дизнайна просто няма смисъл да се коментира...
  • 104 Грую

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Не се притеснявай":

    Ами то това със сигурност няма да е в моя живот и защо да и гледам тези електрокари тогава? Жули старата кошница на газ по 70 стинки от Марешки и пей сърце щото то добре да ми рекламират немски коли ама къде ги немските доходи. С тези заплати, дето Бо'ко се пъчи, че ги 'дигал в Държавен вестник такива коли няма да могат да се карат!

    Коментиран от #106

  • 105 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    На № 90 " Шарана си остава шаран" Дано даде Господ, Вие да сте прав ! И дано сте прав, а аз да греша..........
    Все пак аз оставам като "шаран" на своето мнение - че " електриките" ще бъдат по-страшни за околната среда, отколкото сегашните "пушляци". Ще бъда щастлив , ако греша !
  • 106 По твоята логика

    2 0 Отговор

    До коментар #104 от "Грую":

    Според тебе в този раздел трябва да се пише само за безумните статии къде е намерена поредната жигулка или Москве.

    Нищо за ферарита, ламбо или Бугати, защото повечето не можем да си ги позволим.
  • 107 Anon

    1 3 Отговор
    RIP акции на Тесла :)
  • 108 фатмак

    3 0 Отговор
    За тия пари е много скъпа и никак не е народна
  • 109 Перун

    2 0 Отговор
    До всички оплаквачки. При средностатистически пробег от 15000 км годишно нормален електромобил с реален пробег 400 км от бързо зарядно за точно 30 часа годишно или половин час седмично на електростанцията. Разбира се ако не искате да плащате електроенергия на скъпата тарифа е достатъчно докато вие вкъщи вечеряте, гледате телевизия и спите колата от нормален шуко контакт да зареди ток за 150+ км / всяка една нощ /. Ако пък сте особено пресметливи може да я зареждате само на нощна енергия - 8 часа = 16 киловата = 100 км пробег = 1,60 лева = литър дизел. Веднъж в месеца на път ще спрете на бърза станция, ще платите 20-30 лева за 300 км пробег - толкова плащат хората с икономичните дизели за същия пробег. Единствения проблем е че в БГ все още няма инфраструктура и държавни субсидии за покупка на електромобил. Я вижте в Румъния за покупка на ID3 колко ще ви върне държавата!

    Коментиран от #113

  • 110 niki

    1 0 Отговор
    Не знам как кола за 71000 лв е народна да речем за средно статистическия българин,който го има само на теория и каско 4000 лв и другите съпътсващи разходи преди да излезне от магазина е над 80 000 лв и е народна представям си какво е ,ако не е народна.Да са живи и здрави да си я карат,като гледам по пътя до сега нито веднъж не съм я видял явно е прекалено народна.
  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 гост

    4 1 Отговор
    Много журналисти и тестери я изпробваха, тази кола е пълна с дефекти, недопустимо е електронните помощници да ти отказват избирателно, и всичко съпроворено с писукане и мигане по таблото, що за глупост е това? Ауди са същите, тотално неадекватен етрон, скъп и чуплив, хората висят по сервизите с месеци. Порше? Конкурент на Тесла? Ама на двойна цена и с двойно по-малък пробег. Реално това ФВ трябваше да е на пазара отпреди две години, просто не могат да го направят за производство, пуснаха го с дефектите и те не са като на Тесла с очукана боя или разхлабена кора, те са софтуер, елементарно нещо за мултимилиардна компания с огромни възможности, експерти, реноме и техника.
  • 113 Dissapointed

    3 1 Отговор

    До коментар #109 от "Перун":

    Мда, за 70к+ айде няма нужда.
    Вчера се покарах малко такава в София, е, ами доста зле е - буквално си мирише на пластмаса и евтиния. Мислех си, че Голф е с ниско качество на материалите, ама е - има и по зле!Не знам кой луд би дал толкова пари. Все едно е излязла от конвейра в Китай..
    ПС - има и нещо българско в нея - steering column-a (модула), който е закачен се произвежда в Пазарджик :)
  • 114 PlimP

    0 4 Отговор

    До коментар #27 от "PlimP":

    тримата сожили ми минус са крайно тъпи и неграмотни, напишете VW MEB в гугъл и ще разберет за кво говоря, ако искате мога да ви кажа и кои части са маде ин БГ
  • 115 БОКОКРАД

    0 0 Отговор
    ВАЖНО Е КОЛКО НАФТА ХАРЧИ ?
  • 116 МагнаВолт

    1 1 Отговор
    2 кинта на 100 км, ремонти и обслужване няма, проблеми с пушене, данъци и платено паркиране няма (щото за тия коли е безплатно), докато дочувам за въглероден данък върху горивата от тази година (поетапно до 40-50% нагоре) и въвеждане на еко-категории у нас от юли, така щото стари и пушещи коли да отпаднат, а средно стари и пушещи да не могат да влизат в центровете на градовете.