Last news in Fakti

15 Ноември, 2020 13:00 21 996 54

Забравеният американски УАЗ

  • уаз-
  • 469-
  • uaz of america

През 1993 г. американец на име Уилям Андерсън попада в Русия и се натъква на УАЗ-469. Бизнесменът остава очарован от проходимостта на съветския всъдеход и простата му конструкция и веднага решава да започне да го внася в Щатите.

Забравеният американски УАЗ

Андерсън основава компания, която да доработва "уазките" в съответствие с изискванията за американския пазар и да се занимава с продажбите им. Uaz of America бързо набира 3 000 поръчки.

Забравеният американски УАЗ

Модернизираният щатски УАЗ-469 получава името World UAZ. Всъдеходът има хромирани джанти и офроудърски гуми BFGoodrich, качествен гюрук от синтетичен материал и стъкла от прозрачна пластмаса.

Забравеният американски УАЗ

В интериора се появяват оборотомер и анатомични седалки с износоустойчива тапицерия. Четирите колела са снабдени със спирачки с вентилирани дискове, а мостовете са окачени на дългоходови амортисьори Monroe Sensa-Trac. Предната броня е сменена със стоманена тръба с масивен ролбар и мощна лебедка Ramsey.

Забравеният американски УАЗ

Най-сериозното изменение обаче е под предния капак. Там е монтиран шестцилиндров двигател Vortec от General Motors с мощност 184 к.с., който работи с петстепенна механична трансмисия.

Забравеният американски УАЗ

За съжаление доработките увеличават сериозно цената на World UAZ. $15 000 се оказват доста пари за подобен автомобил и поръчките започват да се топят. Самият Андерсън вини за провала на Uaz of America корупцията в Русия - средствата за подкупи оскъпявали прекалено много всъдеходите още преди да прекосят океана. Говори се обаче, че американските "уазки" намират радушен прием сред колумбийските наркобарони, които бързо оценяват проходимостта и лесната им поддръжка.

Забравеният американски УАЗ

Забравеният американски УАЗ



Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 54 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Магаре

    112 56 Отговор
    Американски двигател, скорости, спирачки, амортисьори, гуми, покрив, стъкла, седалки, тапицерия, ролбар. Кое точно е руското, което така го е пленило тоя? Невероятния дизайн?

    Коментиран от #5, #9, #10, #15, #17

  • 3 Вълко Червенков

    59 68 Отговор
    Всяка съветска/рускенефска каруца,която се продаваше на Запад, преминаваше през сериозни доработки от западните дилъри.Лада Нива в Германия и Великобритания,Самара в Белгия и т.н.

    Коментиран от #11, #44

  • 4 Вълко Червенков

    33 53 Отговор
    Всяка съветска каруца,която се продаваше на Запад, преминаваше през сериозни доработки от западните дилъри.Лада Нива в Германия и Великобритания,Самара в Белгия и т.н.

    Коментиран от #51

  • 5 Баба

    52 25 Отговор

    До коментар #2 от "Магаре":

    Марко, т'ва се нарича тунинг, бе френд.К'ъв е проблема?!И твойта каручка ще тунинговам с две възглавнички от промоцията на "Кауфланд". Хахахаха.Тия неща и баба ги знае....хахаха.
  • 6 Гошо

    34 29 Отговор
    Ем чи то само боята е останала съвецка!

    Коментиран от #21

  • 7 смешен плач

    26 30 Отговор
    Наркобароните с УАЗ ки алеле майко ша пучина

    Коментиран от #31

  • 8 Иван

    19 28 Отговор
    Ей сега се захващам с моя STEYR PUCH /G класа, както му казват/ да му монтирам двигател и скорости от УАЗ....???? Ако всичко в завода е направено, както трябва, дали ми е необходим "такъв ТУНИНГ"???? Тунинг означава ПОДОБРЕНИЕ.

    Коментиран от #18

  • 9 Кривиш си злобната душичка.

    107 15 Отговор

    До коментар #2 от "Магаре":

    Уазките са проектирани за военни условия. Евтина,без удобства, с повишена проходимост при всякакви условия и непретенциозна за обслужване. При соца се ползваха в селата за линейки и ТКЗС тата целогодишно и в полето дето понякога няма пътища. Така че няма смисъл да се пукаш от яд че ставаш смешен.

    Коментиран от #12, #16, #20

  • 10 Евро реалист

    82 16 Отговор

    До коментар #2 от "Магаре":

    Проходимостта. Нали знаеш принципа - ако извадиш щеката за масло на БМВ Х5 и провериш снега , ако снега е над чертата за минимума, не тръгвай. Та Уазката , ако снегът не е над капака на двигателя , няма проблеми. Други качества няма.
  • 11 Ставри Дикинсон

    11 29 Отговор

    До коментар #3 от "Вълко Червенков":

    И що са ти нацъкали тия минуси? Хората не харесват истината.

    Коментиран от #13

  • 12 München

    45 5 Отговор

    До коментар #9 от "Кривиш си злобната душичка.":

    Ами, хората това имат, това продават. Ако искаш, купуваш. И бащата на “Магарето” със сигурност е искал синът му да е “КОН”, ама не можеее.
  • 13 Щото като

    28 5 Отговор

    До коментар #11 от "Ставри Дикинсон":

    пусна чешмата и кажа "Русия" и наш Вълко се появава.
  • 14 До коментиращите

    24 7 Отговор
    Ганьовска работа.
  • 15 Случаен

    17 7 Отговор

    До коментар #2 от "Магаре":

    Купе, рама, електрика, мостове, окачване
  • 16 Лукашенко

    18 46 Отговор

    До коментар #9 от "Кривиш си злобната душичка.":

    Аве ти му говориш -за нищо не става ,той ти вика "Ба това за военните "
    Па то за това са им военните на това дередже щото се такова качество докарват ,като УАЗ ът

    Коментиран от #22

  • 17 Хайл

    20 5 Отговор

    До коментар #2 от "Магаре":

    На баба ти косматите крака са го привлекли
  • 18 Хайл

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Хахахаха...имал си какво 🤣🤣🤣

    Коментиран от #27

  • 19 ke da

    13 20 Отговор
    ФАКТИ СА РУСОФИЛСКИ САЙТ!
  • 20 Хккхх

    44 7 Отговор

    До коментар #9 от "Кривиш си злобната душичка.":

    Возил се извънградско всеки ден към един месец по 100км. Възприемах го за нещо като изпитание на възможностите му. Към 90км/ч. започва да ти се вдига адреналина. След няколко години с горските ходихме да дебнем едни, които крадяха от старите стълбове кабелите, които вече не се ползват в едни ниви с нивелация. Чак тогава осъзнах за какво иде реч. След дъжд в дълбока оран все едно режеш масло с горещ нож. Минава и заминава.
  • 21 Peugeot 607

    0 5 Отговор

    До коментар #6 от "Гошо":

    И ламарините
  • 22 Лукашенковец

    48 12 Отговор

    До коментар #16 от "Лукашенко":

    МНОГО СИ ТЪП САШЕ ,ЕДНО ВРЕМЕ КАКВИ НИ БЯХА КОМАНДИРСКИТЕ ДЖИПОВЕ G-KLASI ЛИ БЕ НЕЩАСТИНЕ ИЛИ У БОЛНИЦИТЕ ? НЕ БЯХА ЛИ ВСЕ УАЗКИ ,НЕ ДЕИ ДА СЕ ИЗЛАГАШ АКО ВЪОБЩЕ НЕ СИ ЖИВЯЛ ПО ОНОВА ВРЕМЕ ИЛИ СИ ПЪК НЕ-ХОДИЛ В КАЗАРМАТА А КАМО ЛИ ДА СИ УПРАВЛЯВАЛ ТАКЪВ ЗВЯР НЕ СЕ ИЗКЕНЗВАИ ПО ФОРУМИТЕ ЗАЩОТО СТЕ МНОГО ЖАЛКИ И СМЕШНИ ТОВА НОВОТО ПОКОЛЕНИЕ РОДЕНО СЛЕД 1990 ГОДИНА ,ОЩЕ ИМА МНОГО ДА ЯДЕШ КАЧАМАК ,ДОКАТО ПОСТИГНЕШ ВСИЧКО В ЖИВОТА!!!.

    Коментиран от #25

  • 23 сдгер5

    15 35 Отговор
    Кой се интересува от руски боклуци??????????
  • 24 Gorski

    66 10 Отговор
    Когато бях на границата с такъв УАЗ не като американския мога да ви кажа че където се качвах по разни места дето и на човек ще му се отще да катери тоз УАЗ не се спираше шапка му свалям с УВАЖЕНИЕ.

    Коментиран от #26

  • 25 Лукашенко

    23 46 Отговор

    До коментар #22 от "Лукашенковец":

    Да служил съм . Имахме 16 уазки в поделението ,от които на радположение бяха не повече от 6 ,а най често 4 ,а другите се ремонтираха . Постоянно.
    Какво ще ми разказваш бабини деветини като го знам много добре какво представлява тоя дръгел .

    Коментиран от #38, #43

  • 26 Лукашенко

    10 21 Отговор

    До коментар #24 от "Gorski":

    Ама бута ли я до там ? Евалата !!!

    Коментиран от #34, #35

  • 27 Иван

    25 4 Отговор

    До коментар #18 от "Хайл":

    Такова..... Повечето от коментиралите, не са се качвали на детска количка, камо ли на Puch G или Уаз. Да караш добре по пресечен терен, не е същото като да го гледаш в youtube..... Хахахаха.... Жълтоусти

    Коментиран от #37

  • 28 Карал съм

    55 8 Отговор
    Такова животно доста години в енергото още кога беше държавно. Не говорим за комфорт за екстри за икономичност за нищо. Говорим зо това че когато има пръснат изолатор на 20 киловолтово жере , намиращо се на 1 км навътре в нивата , трябва да стигнем и да го сменим. И това често става зимата в дълбока оран и върху нея 30 см сняг. Ляга на праговете , връщам назад, 2ри опит ако трябва после 3ти но нямам случай да не стигна. Лично съм събарял с него 6-7 реда циментови колове в лозе защото нямаше откъде да мина. И след всичко това ремонтите му по 150-200лв. Може и да има по проходими машини но цената и поддръжката им е като на тир.
  • 29 Като гост

    13 27 Отговор
    Хората сложили друг двигател, скоростна кутия, окачване, гуми и какво ли не и пак не става за каране. Представете си в оригиналния вид какво чудо е.
  • 30 Петър

    6 4 Отговор
    Я кажете на няшия си български жъп ко шъ му сменът в щатите???????
  • 31 Mgoebe

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "смешен плач":

    Ти карал ли се уаз
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Новосибирск

    13 2 Отговор
    В селата обичат да ги карат. Особено когато има много сняг
  • 37 Хайл

    4 8 Отговор

    До коментар #27 от "Иван":

    И уазки съм карал,и джуган а да ти обяснявам какво е бтр 60 пб едва ли има смисъл,така че колкото и да гледаш през прозореца на уазката пак ще пише че вдига 120 жълтогъзи
  • 38 Лукашенковец

    18 4 Отговор

    До коментар #25 от "Лукашенко":

    ЯСНООО БИЛ СИ НЯКОЕ САКРЕТНО ПОДЕЛЕНИЕ , А НЕ ГРАНИЧАР ИЛИ В НЯКОЯ ТАНКОВА БРИГАДА ,МАМИН СИНКОВЕЦ,В НАЩА ТАНКОВА БРИГАДА КОЯТО СЛУЖИХ ИМАШЕ ДОСТА УАЗОВЕ НАИ РАЗЛИЧНИ МОДЕЛИ, И НЕТИ ПИША ЗА БАБИНИ ИЛИ ДЕДОВИ ДЕВЕТИНИ , ЩОТО КАТО ТИ ГЛЕДАМ КАК СИ НАДЪХАН СРЕЩИ ТЯХ МНОГО ТИ Е ПРОМИТ МОЗАКА МАИ,НА МЕН ЕДНА НОВА ДА МИ ПОДАРИ НЯКОИ ВЕДНАГА И СЛАГАМ МОТОР ОТ МЕРЦЕДЕС ДИЗЕЛ ,ЕДНИ РОЛБАРИ ,ЖЕЛЕЗЕН ТАВАН ,ХУБАВ ИНТЕРИОР ДЖАНТИ И КАКТО КАЗВА ВЛАДИ ВЪРГАЛА В ЕДНО ПРЕДАВАНЕ НА БРИЧКА.КОМ С ФИЛИП ЛАЗАРОВ (СТАВАПУШКА,ПУШКА) ПА ТИ СИ МЕЧТАИ ЗА РОЗОВИ СЪНИЩА НЕ ЗБЪДНАТИ В ЖИВОТА!!!!.
  • 39 Лукашенковец

    7 2 Отговор
    ЯСНООО БИЛ СИ НЯКОЕ САКРЕТНО ПОДЕЛЕНИЕ , А НЕ ГРАНИЧАР ИЛИ В НЯКОЯ ТАНКОВА БРИГАДА ,МАМИН СИНКОВЕЦ,В НАЩА ТАНКОВА БРИГАДА КОЯТО СЛУЖИХ ИМАШЕ ДОСТА УАЗОВЕ НАИ РАЗЛИЧНИ МОДЕЛИ, И НЕТИ ПИША ЗА БАБИНИ ИЛИ ДЕДОВИ ДЕВЕТИНИ , ЩОТО КАТО ТИ ГЛЕДАМ КАК СИ НАДЪХАН СРЕЩИ ТЯХ МНОГО ТИ Е ПРОМИТ МОЗАКА МАИ,НА МЕН ЕДНА НОВА ДА МИ ПОДАРИ НЯКОИ ВЕДНАГА И СЛАГАМ МОТОР ОТ МЕРЦЕДЕС ДИЗЕЛ ,ЕДНИ РОЛБАРИ ,ЖЕЛЕЗЕН ТАВАН ,ХУБАВ ИНТЕРИОР ДЖАНТИ И КАКТО КАЗВА ВЛАДИ ВЪРГАЛА В ЕДНО ПРЕДАВАНЕ НА БРИЧКА.КОМ С ФИЛИП ЛАЗАРОВ (СТАВАПУШКА,ПУШКА) ПА ТИ СИ МЕЧТАИ ЗА РОЗОВИ СЪНИЩА НЕ ЗБЪДНАТИ В ЖИВОТА!!!!.
  • 40 BOSS

    17 8 Отговор
    Защо им вярвате на краварите?Всичките им постижения и открития са от чужденци!Другите са само консуматори дебили.Хора задоволени,които цял ден се чудят какво да правят и да се тъпчат с ГМО!
  • 41 Алфа Ромео

    7 4 Отговор
    Както става ясно само шасито и каросерията е останало руско.
  • 42 минчо

    7 4 Отговор
    ЕЕЕ ТОЯ Е СМЕНИЛ ЦЯЛАТА УАСКА....И КАГАТА ПРИДОБИЛА КАЧЕСТВА Е ТАНАЛА СКЪПА.Е ЗА ТОВА СМЕ БРАТЯ С РУСНАЦИТЕ.КАКВОТО Е ТУК ТОВА Е И ТАМ
  • 43 ГВ 11 ГО 8 ГЗ

    22 3 Отговор

    До коментар #25 от "Лукашенко":

    Не се излагай, че ставаш за смях дори и на гаргите.Служил съм в ГВ 11 ГО; 8-ма ГЗ, ако нещо ти говори! УАЗ-ката 469 и ГАЗката - 66 (виетнамка) бяха страшно проходими автомобили.Нямахме никакви проблеми с тях.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Гост

    3 7 Отговор
    След два-три ремонта на мостовете решили и тях да сменят. Настройка на уазов диф е изкуство.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 звам

    0 1 Отговор
    единственото у нас беше липса но серво и климатик! може би скорстна автоматик за предно?
  • 48 Старши

    5 3 Отговор
    Карал съм и УАЗ-ка и ХАМЪР, но ХАМЪРА ряпа да яде и в полето и в планината УАЗКА-та го бие по всички показатели. Е, по-луксозен е вътре, но като не може да те закара където си тръгнал - за какво ти е? Да се фукаш с него и парите си.

    Коментиран от #49

  • 49 Българин

    4 0 Отговор

    До коментар #48 от "Старши":

    Цял живот УАЗ да караш!
  • 50 Гост 1

    3 0 Отговор
    Айде за карайте един от прехвалените джипове в якутия и карайте там на - 35 само гледайте да не им замръзне компютъра и или маслото наавтоматика
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Не български

    0 0 Отговор
    Лоши руски самолети, кораби, коли ... А добрите български? А, те не съществуват ...
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.