6 513 30

Продава се нова Cizetta от колекцията на брунейския султан

Дилър на екзотични автомобили от Флорида продава Cizeta V16T, построена по поръчка на султана на Бруней. Преди да бъде доставен на прочутия си собственик, суперавтомобилът е показан на автосалона в Женева през 1993 г.

Подобно на повечето коли в безкрайната колекция на брунейския султан, "чидзетата" никога не е била регистрирана и практически не е карана. Пробегът е едва 983 км.

Това е единствената Cizeta V16T със синя каросерия и интериор. По желание на купувача са променени леко и формите на въздухозаборниците.

Създателят на модела Клаудио Дзамполи твърди, че това е любимият му екземпляр от всички произведени. Дизайнът е дело на Марчело Гандини, оставил подписа си под икони като Lamborghini Countach и Diablo.

Cizeta V16T има 16-цилиндров двигател с 64 клапана, 8 разпределителни вала, 4 цилиндрови глави и две 2 вериги. Монтиран е напречно, развива 540 к.с. и задвижва задните колела през 5-степенна ръчна предавателна кутия ZF.

От компанията Curated, която се занимава с продажбата на уникалния автомобил, не са посочили цена. По данни на Business Insider обаче "чидзетата" струва най-малко $750 000 (€630 675).

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 24 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Бай Ицо от Радомир

    46 12 Отговор
    Бих я взел за 1500 лв, ама много разправия да й обръщам волана, не отказвам се

    Коментиран от #3

  • 2 Груьо

    64 5 Отговор
    Султана да не се прави на ударен, яко е връщал километража!
  • 3 Debil

    41 1 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Ицо от Радомир":

    Аз имам една за части ако искаш да ти я дам за 300 лева за донор :D
  • 4 Гоце

    17 32 Отговор
    Италиански боклук

    Коментиран от #6, #10, #24

  • 5 Criminal

    18 8 Отговор
    За тея пари, поне да не бяха слагали плафон от Алфа 164............
  • 6 Хи хи

    8 25 Отговор

    До коментар #4 от "Гоце":

    Факт!Цялото италианско автомобилостроене се базира на архаични тракторни и камионни двигатели от по времето на втората световна война и малко след това В12.Примерно Ламборгини от Миура до Мурчиелаго през Кунтач и Диабло двигателя си е се един и същ.

    Коментиран от #11, #15


  • 7 пилот на Ферари

    22 2 Отговор
    А газова уредба има ли ?
  • 8 пилот на Ферари

    16 3 Отговор
    Нали е султан , защо му е да я регистрира ? А иначе вероятно жилото на километража е било откачено.
  • 9 GTR

    7 2 Отговор
    Ама тази "новина" вече е на повече от месец ......🤔
  • 10 Гост

    15 3 Отговор

    До коментар #4 от "Гоце":

    По-грозен вариант на Ламборгини Диабло пуснат през 1988, от същия дизайнер Марчело Гандини, със 16-цилиндъра.

    Коментиран от #17

  • 11 пилот на Ферари

    28 6 Отговор

    До коментар #6 от "Хи хи":

    Май си объркал и влака и посоката. Да не казвам че немците купиха Ламбото точно заради двигателите дето после натикаха на Ауди R8.

    Коментиран от #12

  • 12 Хи хи

    7 7 Отговор

    До коментар #11 от "пилот на Ферари":

    Тва не променя факта че в Мурчиелагото е същият В12 от на Феручо Миурата

    Коментиран от #13

  • 13 пилот на Ферари

    19 1 Отговор

    До коментар #12 от "Хи хи":

    А на БМВ да не би всеки път да измислят нов двигател ? То двигателя един и същи редови шестак - само го модифицират !

    Коментиран от #14, #19

  • 14 Хи хи

    4 8 Отговор

    До коментар #13 от "пилот на Ферари":

    Е ама бмв-то си е кола на средната класа не претендират да са ултра дупер бутиковата хайпъркар компания сеш се.
  • 15 Гост

    16 0 Отговор

    До коментар #6 от "Хи хи":

    Какво означава един и същ двигател. Просто при Ламборгини нямаш избор за друго освен V12, или V10 при евтините модели Галардо и Хуракан. Няма как да го поръчаш с 3.0 ТДИ... Ъпгрейдват се материали, параметри и електроника, но базовата конфигурация си е една и съща.

    Коментиран от #16

  • 16 Хи хи

    6 13 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Означава че.двигателя е просто същия в основата си няма никакво подобрение същата конфигурация диаметери ходове на буталото компресии размери.
  • 17 Хи хи

    5 28 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Гледайте ги тия коли щото им мина времето.Теслата ги прави за смях.16 цилиндъра какво разхищение на ресурси.
  • 18 hmhmhm

    6 1 Отговор
    со лев геврек имаш ли?
  • 19 Hellish

    8 9 Отговор

    До коментар #13 от "пилот на Ферари":

    Не е така, но ти си незапознат и говориш на изуст. Това, че е редови 6-ак не значи, че е един и същ. По твоята логига 4 цилиндровият редовак на Лада и този на Хонда са едно и също. BMW имат доста серии 6 цилиндрови редови. Бензинови на прима виста ще ти изброя няколко М20, М50, М52, М54, М30, N52 и още доста. Като някой имат много сходства но други нямат нищо общо, нито като механизми нито като блок. Това е като да кажеш, че Георги Мамалев и Наоми Кембъл са едно и също щото имат глава и крака

    Коментиран от #20, #30

  • 20 пилот на Ферари

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "Hellish":

    И каква е принципната разлика ? Всичко е надграждане на един шестцилиндров двигател.

    Коментиран от #21

  • 21 РЗС

    9 2 Отговор

    До коментар #20 от "пилот на Ферари":

    Ми то при всички производители е така бе мен. Блока в винаги един и същ, цилиндри бутала, мотовилки и тн. Това е измислено преди 100 и кусур години, няма какво да се променя. Ако искаш различно взимаш Ванкелов и го ръсиш със светена вода над 30 хиляди километра всеки ден, щот плаче за нов. Дори тесляците ползват едни и същи електромотори само добавят повече и надграждат батерииките. Нали се сещаш, че хората искат да ползват същите поточни линии, затова променят само външния вид, малко интериора и леко мотора заради еко нормите. Нов мотор значи нови поточни линии, тестове и бла бла, много пари

    Коментиран от #23

  • 22 Динко съм

    5 1 Отговор
    Верно че е старичко, ама я обичам да са фукам и ша я купа и още една от гъзария, че и Ролса ми остаря и му се напълни пепелника и си е за смена вече.

  • 23 Хо хо хо

    4 7 Отговор

    До коментар #21 от "РЗС":

    Е какво им е бутиковото тогава.Смешни фирмички за балъци с пари.

    Коментиран от #25

  • 24 минчо

    9 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гоце":

    КАРАЙ СИ ГОЛФ 3 ТА....ИЛИ БМВ 2005...😁😁😁😁😂😂😂😂ТЕ СА ПО УБАЛИ😂😂😂😂
  • 25 минчо

    6 0 Отговор

    До коментар #23 от "Хо хо хо":

    ЕЕЕ ТИ ИМАШ ПО ХУБАВА НАЛИ?😂😂😂😂
  • 26 Японеца

    4 1 Отговор
    Много разбирачи тук, а колата на живо някой да е виждал, дори в музей?

    Коментиран от #27

  • 27 Коментара

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Японеца":

    Те не са я чували (включително и аз) обаче са си компетентни. Супер изглежда колата за времето си.
  • 28 Бай Цвятко

    0 0 Отговор
    Касабов, да земем да махнем едното Т от името на колата в заглавието на статията,моля! Тoва е CIZETA, а не IZETTA.
  • 29 Геро

    0 0 Отговор
    Поне да беше комби версията...
  • 30 Геро

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Hellish":

    Същото е. Само дето Наоми Кембъл е по-черен от Мамалев:)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.