Един от най-продаваните седани в средния клас напуска европейския пазар. 2023-та ще бъде последната година, в която жителите на Стария континент ще могат да си купят Volkswagen Passat с триобемна каросерия, твърди Automotive News Europe.
Някогашният бестселър от Волфсбург ще отстъпи място на "братовчедка" си Skoda Superb, която се продава все по-добре благодарение на по-голямата си и практична каросерия. Комби версията на Passat обаче ще продължи да се продава в Европа.
От европейската гама на Volkswagen ще отпадне и Arteon. Моделът изобщо няма да получи следващо поколение, за да бъдат освободени средства за разработката на нов флагмански модел с изцяло електрическо задвижване, известен за момента под работното име Aero.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Онзи
Коментиран от #26
10:36 28.11.2020
2 Рено Фен
Коментиран от #9, #42, #63
10:36 28.11.2020
3 Пламен
Коментиран от #4, #5, #71
10:36 28.11.2020
4 Порно
До коментар #3 от "Пламен":
Щото е по евтино, ама не си признават.10:38 28.11.2020
5 Защо?
До коментар #3 от "Пламен":
Защото е по-добра, по-красива, по-практична, по-голяма и по-евтина!Коментиран от #10
10:39 28.11.2020
6 Someone
Премиум класовете са изпъстрени с 4 цилиндрови агрегати от по 2 литра и трябвада се радваме, защото скоро и това няма да го има. Да, все още се предлагат 6 и дори 8 цилиндъра във флагманите, но цените им са повече от космически.
Не зная дали остарявам, или просто съм със стари разбирания, но някак вътрешно не мога да приема да изсипя една торба пари за 1.6 турбо моторче с някакъв електрически двигател, който да вдига конете на хартия, а когато шофираш, да усещаш, как се задъхва и няма никаква динамика...
Коментиран от #8
10:45 28.11.2020
7 Гост
10:47 28.11.2020
8 Хе хе
До коментар #6 от "Someone":
Стига сте писали глупости! Кое няма динамика? Няма значение кубатурата, а характеристиките на мотора! А турбинираните бензини имат много добри характеристики! Не това може да се пише за надеждност, но вървят много повече от колкото мислите, не пишете глупости!Коментиран от #11, #17
11:06 28.11.2020
9 Пежо фен
До коментар #2 от "Рено Фен":
Няма да е след много време.Дукати са аут както и Бентли и Ламбо а Сеат и Шкода ще се изядат те и сега ди ръфат от продажбите а и от тези на ФВ.11:15 28.11.2020
10 Хо хо хо
До коментар #5 от "Защо?":
Шкода и красота са две взаимноизключващи се понятия11:25 28.11.2020
11 Случаен
До коментар #8 от "Хе хе":
Не вървят, спри да пишеш глупостиКоментиран от #12, #13, #14, #28
11:31 28.11.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Хо хо хо
До коментар #11 от "Случаен":
Верно ли бе аматьор.През 80-те Рено имат В-6 кола във Ф1 с турбо с по 1300к.с вървяща повече от в12 на фераре.Земи прочети нещо сyкa.11:41 28.11.2020
14 Хе хе
До коментар #11 от "Случаен":
Нали ти писа, че 2.5 атм. върви повече от 1.6 турбо? Дай да го видим, кой е! Интересно ги сравнявате тук, по големина! Писах, важни са характеристиките! Все едно да пишете, че един трифазен 20 кВ ел. мотор е по-мощен от ел. мотор на Тесла, защото е по-голям на размер!11:43 28.11.2020
15 Мани тая къче марка
Коментиран от #57
11:52 28.11.2020
16 ОНЯ
Коментиран от #18, #19
11:52 28.11.2020
17 един от стадото
До коментар #8 от "Хе хе":
разбира се, че вървят, но явно мериш с новия аршин. Да изкарат гаранцията после кучета ги яли. Още не сме дорасли в нашата ''република'' стандарта и мисленето дори на средния европеец. Кой ти е бава нашия пазар на нови коли, вторичния ще властва години още, а ние най- вече от безпаричие сме подчинени на него. А и аз лично още не съм готов да приема тези нови бензинови творения с турбо правени по заповед на псевдоеколози и счетоводители, нямащи нищо общо с магията на истинското ДВГ. С риск да се потретя ще кажа, карам една американска японка 3 литра, атмосферна, тегли като влак, върви като самолет когато искам, комфортна като премиум, тиха като катедрала, щото не се тормози на турбо режими и малки кубатури. Дето каза колегата по- горе, така ще е, нашето поколение ще си отиде с класиката в жанра, кубатура и естествени коне, може да са много, може да са малко, но дошли да ни служат с мерак, не по принуда назобени с анаболи..12:01 28.11.2020
18 Рено Фен
До коментар #16 от "ОНЯ":
французитв са симок другите да му мислят.12:02 28.11.2020
19 Хе хе
До коментар #16 от "ОНЯ":
Сигурен съм, че тук има хора с нови мотори турбинирани бензини! 1.0 ТСИ 1.2 ТСИ, 1.4 ТСИ, 1.5 ТСИ, 1.8 ТСИ, 2.0 ТСИ, също и PSA моторите 1.2 (трицилиндров) и 1.6 турбинираните, да споделят, вървят ли или не вървят? Но като сравняват, да не сравняват 1.2 ТСИ с 1.4 ТСИ например, а да сравняват с атмосферни! Не пиша за надеждност, а за вървене! Наясно съм, че атмосферния е в пъти по-надежден, но става въпрос за вървене!Коментиран от #39, #49, #58
12:03 28.11.2020
20 ПАК ТОЯ
За съжаление сега се в паника и ще правят нови грешки.
Надменността и самодостатачността ще ги съсипят.
Коментиран от #25
12:06 28.11.2020
21 Анонимен
Коментиран от #22, #23
12:08 28.11.2020
22 Ха ха ха
До коментар #21 от "Анонимен":
Че личният автомобил не е задължителен.Ходи пеш купи си колело или сегуей може и тротинетка или ползвай метро трулейбУс имаш варианти.Коментиран от #29
12:13 28.11.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 оня пак
В магазините за продажба на коли-т.н. шоуруми дават почти на всеки да кара -пробни коли-т.н. тестдрайв. Приятно прекарване и много изненадващи усещания, доста по различни от информацията от снимки и видео.
12:16 28.11.2020
25 Хо хо хо
До коментар #20 от "ПАК ТОЯ":
Запада е напълно подготвен Имаме Рено Зои Рено Туинго електрик Каптюр и Клио хибриди скоро и Меган електрик също така Пежо 208 електрик 2008 електрик и 3008 хибрид.Който не си е сверил часованика негов проблем.Когато още в 5-ти клас учех и решавах диференциални уравнения другите се плезеха е сега нека се плезят.12:16 28.11.2020
26 Скоро само в Африка ша си
До коментар #1 от "Онзи":
Свибоден човек. Тука не виждаш ли ко става. ЗАБРАНА СЛЕД ЗАБРАНА. КОНЦЛАГЕР.Коментиран от #45
12:44 28.11.2020
27 оня
Да не стане така че Европа блъска диференциални уравнения в една посока а водородните автомобили ще пометат електрокарите.
Не казвам че е добре и хубаво, но да не стане същата ситуация като дизела. И онази страшната фирма произвеждаща автомобили в Япония както надделя над дизелите с хибридите си ,а 20 години по-късно и с водородните автомобили. Това е лоша перспектива за автомобилизацията но те доказват няколка пъти колко за прозорливи.
13:04 28.11.2020
28 Софиянец
До коментар #11 от "Случаен":
Говориш глупости, карал ли си някога бензинова турбо кола?От 8 години имам италианска бензинова кола 1,4 литра турбо 120 к.с. 210 Нм. Малко трудно поема от място и когато е включен климатика понякога гасне при тръгване на светофар заради недостиг на мощност на празен ход. Но като се развърти турбото след 1800 оборота, яко дърпа по баирите. Катери баирите на магистрала Тракия преди тунела с 160 км/ч. усещам че може и повече да вдигне. Качвал съм се с предишната ми кола бензин 1,8 литра двигател до Щастливеца на Витоша, на високото по баира заради разредения въздух се усеща спад на мощността. При турбото ми го няма това задъхване на двигателя. Върви все без да и пречи разредения въздух. Турбото е хубаво, но съм съгласен, че двигателите трябва да са най-малко 1,8 литра дори 2,0 литра. И е хубаво да има електрическо турбо като тези, които ползват във Формула 1, с вграден генератор-двигател и елетродвигател и малък акумулстор. Електрическото турбо и допълнителният електродвигател във Формула 1 увеличават КПД,т.е. намаляват разхода.
Допълнителна голяма мощност ми трябва само при рязко ускоряване(изпреварване) и на баирите. През останало време 100 к.с. са достатъчни за движение с 160-180 км/ч. Все пак у нас максималната разрешена скорост е 140 км/ч. Гледам на извънградски да не превишавам с повече от 15-20 км/ч.
13:08 28.11.2020
29 Софиянец
До коментар #22 от "Ха ха ха":
Не всички хора живеят в големите градове с метро и достъпен градски транспорт. 30%-40% От хората живеят в села и малки градове. На тях им трябва личен автомобил. За тях това е необходимост, не лукс.Коментиран от #31
13:17 28.11.2020
30 Хрумна ми
Коментиран от #33
13:28 28.11.2020
31 Ха ха ха
До коментар #29 от "Софиянец":
То от толко живот на село селата са обезлюдени а въздуха в София мръсен 10 пъти над нормата щото всички са се пренесли тука.13:35 28.11.2020
32 Може би
Зелените социалисти щяха да имат по-малко опорни точки.
И може би сега нямаше електификацията да е приоритет.
Може би.
13:41 28.11.2020
33 Те тава е екалогия
До коментар #30 от "Хрумна ми":
Определено е страшно еко да ти карат "еко" електрически автомОбил от Китай ЮК или Япония с дизелов контейнеровозь който за целият път замарсява повече отколкото Ферари Енцо за целият си жизнен цикъл.Коментиран от #34
13:49 28.11.2020
34 Аха
До коментар #33 от "Те тава е екалогия":
Аха, значи контейнеровоза замърсява, а танкера пречиства въздуха! За танкерите нищо ли няма да напишеш?Коментиран от #35
13:51 28.11.2020
35 Логика зироу
До коментар #34 от "Аха":
Викаш по-добре да замърсяват танкерите и контейнеровозите отколкото само танкерите.Коментиран от #36
13:53 28.11.2020
36 Аха
До коментар #35 от "Логика зироу":
Кой ти е писал това? Производителите на ел. коли идват в Европа! А с увеличаване на ел. колите, танкерите ще намалеят!Коментиран от #37
14:00 28.11.2020
37 Логика зироу
До коментар #36 от "Аха":
Е никой не ги чака да идват те са тукРено Зоуи Пежо 208 електрик Ситроен ц4 Електеик и тн.
14:10 28.11.2020
38 Да да
14:13 28.11.2020
39 Snaky
До коментар #19 от "Хе хе":
Ами да ти кажа за 1.0 Тси, 7 ДКГ в Ауди А3. Не лична но съм карал достатъчно, за да имам впечатление. Колата беше чисто нова. Не е много тежка и с тази бърза кутия, като тръгнеш от място с нормално каране създава впечатление, че върви стабилно. Приятна е, да. Обаче, ако решиш да пробваш колко върви наистина, нещата почват да ти стават ясни. Примерно, караш си нормално с 80 на7 в автоматичен режим. При кикдаун сваля мигновено на 3 и очакваш да тръгне. Ама дето викаше оная баба: Ма, той умрял, ма! :) Докато набуусти турбината и тръгне, можеш да пиеш едно кафе. Тогава ти става ясно за кво иде реч. Иначе при нормално каране наистина е добре. Икономия няква голяма не съм видял. 8.5 градско бива, ама не е кой знае каквоКоментиран от #40, #41, #50
14:30 28.11.2020
40 Хе хе
До коментар #39 от "Snaky":
Добре! Това е хиляда кубика! Не върви ли повече от 1.6 атмосферен? Повече върви, нали? Все пак, това е хиляда кубика, ти не можеш да очакваш, да вдига асфалта! Ускорението е под 10 до 100!Коментиран от #54
14:47 28.11.2020
41 Хе хе
До коментар #39 от "Snaky":
След като си карал тази, качи се обратно на атмосферен за да сравниш, защото човек си мисли, че е бавно, а като пробва как е атмосферния, разбира че не е много бавно. Но и пак, пиша че това което караш, е хиляда кубика и 3 цилиндров!14:53 28.11.2020
42 ммм
До коментар #2 от "Рено Фен":
Точно френските каручки ли го казват.Коментиран от #43
16:00 28.11.2020
43 Рено Фен
До коментар #42 от "ммм":
Че какво им е на френските автомобили?Коментиран от #64
16:27 28.11.2020
44 ВъГъЗъ
17:16 28.11.2020
45 Напълно
До коментар #26 от "Скоро само в Африка ша си":
прав си,за съжаление това е бъдещето на т.н. свободен свят и "цивилизация".17:27 28.11.2020
46 Бай Иван
17:51 28.11.2020
47 Бай Иван
17:52 28.11.2020
48 Психо от Курило
18:07 28.11.2020
49 123
До коментар #19 от "Хе хе":
Аз определено мога да ти дам перфектно сравнение!Атмосферен, 1.6 литра -122 коня в КИА върви много добре! Кутията обаче, пълна скръб, 'къса' е, при 140 си около 4500 оборота! Ако изключим шума, двигателя е ок, с прилична динамика и разход (6.7 - 8) за мощността и купето си! Сега от друга страна е турбинката: нов, 1.5 TSI 7 DSG автомат. Мощност 166 коня и тяга 300 нютона налична от 1500 оборота, цялата! Ако не ви излизат цифрите, споко, това е заради 48V батерия, която помага на двигателя с буст равен на 16 коня и 50 нютона! Еми какво да ти кажа, колата е 'нервак' от всякъде, тегли сериозно, бърза е, а в режим S даже е и забавна!
При нормални режими на 3000 оборота е със 160 в час, което си е предоволно! В масовия случай ДВГ работи между 2 и 2500 оборота. Разхода на гориво е направо смешен, защото немците са настроили всичко с цел икономия, среден пълно-пълно 5.4 за последните 5000 километра! Ами, това е....😀
Коментиран от #51
18:38 28.11.2020
50 123
До коментар #39 от "Snaky":
Ефекта на DSG-то колега, обича да се прави на 'умряла'😀 Лекува се с повече свикване с колатаили работа с перата на волана! Инженерна му работа.....
18:44 28.11.2020
51 Хе хе
До коментар #49 от "123":
Така е! А знаеш ли защо кутията е "къса"? Защото мотора е слаб! Атмосферен е и при 2 хиляди оборота, няма достатъчна въртящ момент да върви със скорости по-високи от 85-90! За това турбинираните си вървят и със 120 на 2 хиляди оборота! Защото имат достатъчно въртящ момент от ниски обороти!18:46 28.11.2020
52 Който не харесва vw и skoda да то духа
Гроздето като е недостижимо и кисело нали селтаци такива !!!
Коментиран от #53
18:57 28.11.2020
53 Рено Фен
До коментар #52 от "Който не харесва vw и skoda да то духа":
Да прав си кой за бога коментира шкода шкода е синоним на недоразумение и безсмислено съществуване.Коментиран от #73
19:45 28.11.2020
54 Snaky
До коментар #40 от "Хе хе":
Ами като казваш под 10, да на хартия е 9.9. За 1200 кила кола със супер бърза трансмисия, не е и феноменално все пак. За мен не върви. Създава впечатление, че го прави, но не. При 1.5 ТСИ, за което говори 123, нещата, вярвам, са доста различни. Всичко зависи с какво сравняваш. Аз сравнявам с моите коли. 1-ва серия 2.0 дизел, което тегли като локомотив и Е30 2,5 атмосферен бензин. И при двете реакцията е бърза и такъв лаг няма дори при турбо дизела. Атмосферката като я настъпя и излита като самолет без значение на коя предавка съм, без тази супер модерна кутия. Ако си свикнал на 1.4 атмосверен, това 1.0 ТСИ ще ти се стори наистина силно.Коментиран от #55
21:14 28.11.2020
55 Хе хе
До коментар #54 от "Snaky":
Това съм писал. Не може да сравняваш хиляда кубика, даже и турбо, с 2.5 кубика! И днес и вчера писах, че 1.6 турбо е по-бързо и мощно от 2.5 атмосферен, но хиляда кубика не е! 1.0 ТСИ е доста по-здраво от 1.6 атмосферни, даже и 1.8 атмосферни, но не и от 2 литра нагоре! Това не мисля, че има спор!21:33 28.11.2020
56 Gero
Не искам такава осакатена кола ..
Предпочитам автомобил на LPG
22:36 28.11.2020
57 Факт!
До коментар #15 от "Мани тая къче марка":
Не си прав.ФВ са добър буфер срещу азиатските плъхове.00:06 29.11.2020
58 1.8Т
До коментар #19 от "Хе хе":
Имах 2.0 атмосферен с 200к.с. и 215нм, а сега съм с 1.8т с 300к.с. и 420нм. Мога да ти кажа че турбинираният двигател върви доста по-добре и няма никакво замисляне от 1000 до 7000 оборота. При атмосферката за да върви трябваше първо да се вкара между 6000 и 8000 оборота. Моля те не ми обяснявай че атмосферния е възможно да върви повече от аналогичен турбиниран двигател.Коментиран от #60, #61, #66
07:39 29.11.2020
59 Real Time
Коментиран от #62
08:41 29.11.2020
60 Хе хе
До коментар #58 от "1.8Т":
Пич, ти нещо не си разбрал! Та аз във всичките коментари, обвждавам и обяснявам на хората, че турбинирания върви на много повече! Прочети ми коментарите! Хората преди мен, не са съгласни, а и гледам много са на неговото мнение!10:09 29.11.2020
61 един от стадото
До коментар #58 от "1.8Т":
тия обороти за нищо ги нямаш бе градски. На тия обороти вървят рали версиите на повечето коли, където се гони време, а после ремонтите по мотора са нещо обичайно за екипите. Обикновено червените зони почват на 5,5- 6хл/об на атмосферните, и каквото могат го правят до там. Не че няма горници, но там се гони ускорение и кеф, който струва пари, за сметка на ресурсаКоментиран от #65, #68
10:13 29.11.2020
62 Рено Фен
До коментар #59 от "Real Time":
Нормаоно е да останеш Рено са топ класа откъм технически решения инженерство и проектиране.Коментиран от #75
10:18 29.11.2020
63 Petar
До коментар #2 от "Рено Фен":
Някой ден ще имаш за повече от пакет дъвки и ще можеш да помечтаеш за VAG.Коментиран от #72
10:21 29.11.2020
64 Petar
До коментар #43 от "Рено Фен":
Ами най-голямата смрад, която може да се срещне на пътя, например?Няма друг бранд, освен френски, който или изобщо да няма или пък флагманския му модел да е на новото на среден хеч бег от произволен немски производител.
Коментиран от #69
10:25 29.11.2020
65 един от стадото
До коментар #61 от "един от стадото":
VTEC а ми включва на около 2,500об, те ти турбо без да го имаш. Като камшик е, при мотор 3литра е като стрела..така до 6000. Стигат ми да изпраскам някой нахалник, после дигаш крака и си пак лежерен и примерен участник в движението.10:33 29.11.2020
66 123
До коментар #58 от "1.8Т":
Ееее колега, ти на това 1.8Т бая 'жокери' си му дал, ако говорим за двигател на ФВ групата, де😀 А за атмосферния може ли инфо какъв е? Интересни данни има...Коментиран от #67
10:47 29.11.2020
67 18Т
До коментар #66 от "123":
И двата двигателя са на Рено. Първият е 2.0 атмосферен 200к.с. на Рено Клио RS. Вторият е 1.8 турбо на Рено Меган RS Trophy. Безпроблемни мотори за разлика от хот хечовете на VW които горят масло като луди и не вървят толкова.16:11 29.11.2020
68 18Т
До коментар #61 от "един от стадото":
Все пак тези двигатели ги слагат на Renault Sport където се гони динамика, ускорение, кеф и др. парите за гориво не са фактор в случая. С един резервоар около 40 литра минавам около 180км.16:13 29.11.2020
69 Коко
До коментар #64 от "Petar":
Ми най-голямата смрад която може да срещнеш на пътя е чипосан немски дизел с избушен катализатор. Запазена марка за VW.16:15 29.11.2020
70 Йорго
20:33 29.11.2020
71 Хайл
До коментар #3 от "Пламен":
Щото е с емблема на шкода и с малко по-голяма печалба се продава22:24 29.11.2020
72 Хайл
До коментар #63 от "Petar":
Само който не разбира от коли си купува нещо на ваг22:34 29.11.2020
73 Куку- руку
До коментар #53 от "Рено Фен":
Земи си Дачия тогава, да се успокоиш. Гениална инженерна и дизайнерска мисъл😭00:08 30.11.2020
74 един
06:45 30.11.2020
75 Киро Лондона
До коментар #62 от "Рено Фен":
Карай си Килото, и не ръси акъл.15:19 04.12.2020