През 2022 г. Audi ще се състезава със собствен отбор в рали "Дакар". Това ще бъде първото официално участие в легендарната надпревара в историята на марката, при това с електромобил.
За бъдещия електрически всъдеход на "Четирите кръга" не се знае почти нищо. На публикуваното от компанията изображение се вижда единствено традиционен за прототип от "Дакар" силует, а от официалното съобщение до медиите става ясно, че той ще използва "за първи път електрическо задвижване в съчетание с високоволтова батерия и високоефективен конвертор".
Според повечето специалисти състезателният всъдеход ще наследи немалко компоненти, разработени за Формула Е, от която Audi смята да се оттегли, за да участва в "Дакар". Легендарният рали рейд явно ще бъде използван като полева лаборатория, в която да бъдат тествани бъдещи технологии преди внедряването им в серийни модели. Според прогнозите към 2025 г. около 40% от продажбите на компанията ще бъдат генерирани от електромобили и хибриди, така че решението за участие в "Дакар" е напълно оправдано.
През 2022 г. на старта на култовото рали ще застане и друг електромобил. Подготвя го отборът GCK Motorsport на базата на победителя от 2017 и 2018 г. Peugeot 3008 DKR. По предварителна информация GCK e-Blast 1 ще има батерия с капацитет 150 кВтч и силова установка с мощност 340 к.с. и въртящ момент 1 001 Нм.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хо хо хо
16:58 30.11.2020
2 12345
Коментиран от #4, #10
17:05 30.11.2020
3 нашия
Коментиран от #8
17:07 30.11.2020
4 Грета Тупанбергь
До коментар #2 от "12345":
От дизелов генератор да зареждаш батерия за да си еко е класика в жанра.17:09 30.11.2020
5 сектант
Коментиран от #6
17:20 30.11.2020
6 Мерк
До коментар #5 от "сектант":
И минава един камион Мерцедес и помита тая колиба.Би било яка реклама а?Коментиран от #7
17:35 30.11.2020
7 сектант
До коментар #6 от "Мерк":
еми да17:38 30.11.2020
8 гост
До коментар #3 от "нашия":
Веднага след нова година стартира новия шампионат САМО с електрически джипове , пред който Дакар ще е разходка !! И познай , трима пилоти от Формула 1 имат собствени отбори в него , включително Хамилтън и Розберг и е много вероятно и да карат в някои от състезанията !! До 4-5 години всички пистови , рали и офроуд състезания ще се доминират от електромобилите , а за пушилниците ще остане само безславно да заминат в музея !!Коментиран от #9
18:31 30.11.2020
9 Японеца
До коментар #8 от "гост":
Безспорно бъдещето е в хибридите и елколите, но не се надявамй да стане бързо! Поне 10 / 15 г !21:05 30.11.2020
10 Дрън-дрън
До коментар #2 от "12345":
В кой век живееш? Зарядни станции може да има във всяка точка на света, включително в пустинята. Една такава мобилна зарядна станция като в клипа долу, може да зареди 100 автомобила само от батерията си, а ако се оборудва с фотоволтаични панели, става буквално неизчерпаем източник на енергия. На практика зареждането на електромобил може да бъде много по-гъвкаво, когато технологията навлезе масово.След време такива мобилни зарядни станции ще се ползват навсякъде където има временно струпване на хора, като спортни събития, концерти, а защо не и на съборите на връх Бузлуджа.
Както правилно отбеляза, тази мобилна станция ще спести работата на доста дизелови и бензинови генератори на ток, който трябва за осветление, озвучаване и нуждите на сергиите за хапване.
Коментиран от #11, #12
08:37 01.12.2020
11 Ето и клипа
До коментар #10 от "Дрън-дрън":
Ето и нагледно за какво говоря08:39 01.12.2020
12 Kevin
До коментар #10 от "Дрън-дрън":
Коментар до #10 и #11: брат ти нормален ли cи или сектант/гост?! Зарядната станция е с 1072kW и в никакъв случай не може да зареди 100 автомобила, както рекламират в клипа - 100 коли х 80kW = 8000kW > 1072kW. A отделно задай си въпроса тази мобилна зарядна станция как се зарежда!!!Коментиран от #14, #15
10:34 01.12.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Потресаващо неграмотен си
До коментар #12 от "Kevin":
Има ли поне един анти електрик който да прави разлика между мощност и енергия. Първото се измерва в киловати kW, а второто в киловатЧАСА.Точно затова Радев и компания все още не могат да схванат, че ако за 100 километра изразходваш 24 киловатчаса, то на час ще изразходваш 12 киловатчаса енергия, а ако се движиш с постоянна скорост мощността през този час ще е била 12 киловата.
Същото е и с зарядните. Не знам откъде черпиш данни, но щом говориш за киловати това е мощност. При мощност 1027 киловата и 10 колонки, означава 102 киловата средна мощност.
Само че в началото на зареждането мощността е висока, а към края пада, така че ако не са започнали зареждане едновременно, десет автомобила ще могат да зареждат на пълната си мощност.
11:44 01.12.2020
15 Потресаващо неграмотен си
До коментар #12 от "Kevin":
За да заредиш 100 автомобила, не ти трябват 8000 киловата мощност, защото така или иначе има само 10 колонки. Трябват ти 8000 киловатЧАСА енергия.Но това също е грешна сметка. Никой не пристига на зарядната станция с 0% заряд нито си тръгва със 100%.
Както се вижда от клипа, първите 40% от капацитета на батерията се зареждат за 10 минути, а следващите 40% за още 30 минути. За какво ти е да висиш 40 минути за да заредиш до 90%, като след 10 за минути зареждане може да продължиш и да спреш след два часа да заредиш отново за 10 минути?
Както виждаш това са 30 киловатчаса допълнително. Батерията мегапак, която виждаш на ремаркето в предния клип има 3 мегаватчаса капацитет, следователно стига за 100 зареждания достатъчни за 240 километра шофиране.
12:48 01.12.2020
16 ГоШо
17:12 01.12.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Шоп от СО
10:21 02.12.2020