Last news in Fakti

30 Ноември, 2020 16:51 2 793 18

Audi обяви, че ще участва в рали "Дакар"

  • audi-
  • рали-
  • дакар

През 2022 г. Audi ще се състезава със собствен отбор в рали "Дакар". Това ще бъде първото официално участие в легендарната надпревара в историята на марката, при това с електромобил.

За бъдещия електрически всъдеход на "Четирите кръга" не се знае почти нищо. На публикуваното от компанията изображение се вижда единствено традиционен за прототип от "Дакар" силует, а от официалното съобщение до медиите става ясно, че той ще използва "за първи път електрическо задвижване в съчетание с високоволтова батерия и високоефективен конвертор".

Според повечето специалисти състезателният всъдеход ще наследи немалко компоненти, разработени за Формула Е, от която Audi смята да се оттегли, за да участва в "Дакар". Легендарният рали рейд явно ще бъде използван като полева лаборатория, в която да бъдат тествани бъдещи технологии преди внедряването им в серийни модели. Според прогнозите към 2025 г. около 40% от продажбите на компанията ще бъдат генерирани от електромобили и хибриди, така че решението за участие в "Дакар" е напълно оправдано.

През 2022 г. на старта на култовото рали ще застане и друг електромобил. Подготвя го отборът GCK Motorsport на базата на победителя от 2017 и 2018 г. Peugeot 3008 DKR. По предварителна информация GCK e-Blast 1 ще има батерия с капацитет 150 кВтч и силова установка с мощност 340 к.с. и въртящ момент 1 001 Нм.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хо хо хо

    8 8 Отговор
    Хаха батериите са кьорфишек.Нямаа как даа бият по плътност бензина
  • 2 12345

    10 3 Отговор
    Дано батерията да се сменя лесно, че като свърши тока в пустинята е много кофти. Там зарядни станции няма, а от генератор зареждането е доста бавно.

    Коментиран от #4, #10

  • 3 нашия

    10 8 Отговор
    правилното заглавие е-Ауди обяви че ще обезмисли и рали дакар

    Коментиран от #8

  • 4 Грета Тупанбергь

    10 2 Отговор

    До коментар #2 от "12345":

    От дизелов генератор да зареждаш батерия за да си еко е класика в жанра.
  • 5 сектант

    6 2 Отговор
    канавки и сажди имааа лиии

    Коментиран от #6

  • 6 Мерк

    10 0 Отговор

    До коментар #5 от "сектант":

    И минава един камион Мерцедес и помита тая колиба.Би било яка реклама а?

    Коментиран от #7

  • 7 сектант

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Мерк":

    еми да
  • 8 гост

    3 8 Отговор

    До коментар #3 от "нашия":

    Веднага след нова година стартира новия шампионат САМО с електрически джипове , пред който Дакар ще е разходка !! И познай , трима пилоти от Формула 1 имат собствени отбори в него , включително Хамилтън и Розберг и е много вероятно и да карат в някои от състезанията !! До 4-5 години всички пистови , рали и офроуд състезания ще се доминират от електромобилите , а за пушилниците ще остане само безславно да заминат в музея !!

    Коментиран от #9

  • 9 Японеца

    1 8 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Безспорно бъдещето е в хибридите и елколите, но не се надявамй да стане бързо! Поне 10 / 15 г !
  • 10 Дрън-дрън

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "12345":

    В кой век живееш? Зарядни станции може да има във всяка точка на света, включително в пустинята. Една такава мобилна зарядна станция като в клипа долу, може да зареди 100 автомобила само от батерията си, а ако се оборудва с фотоволтаични панели, става буквално неизчерпаем източник на енергия. На практика зареждането на електромобил може да бъде много по-гъвкаво, когато технологията навлезе масово.

    След време такива мобилни зарядни станции ще се ползват навсякъде където има временно струпване на хора, като спортни събития, концерти, а защо не и на съборите на връх Бузлуджа.

    Както правилно отбеляза, тази мобилна станция ще спести работата на доста дизелови и бензинови генератори на ток, който трябва за осветление, озвучаване и нуждите на сергиите за хапване.

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Ето и клипа

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Дрън-дрън":

    Ето и нагледно за какво говоря

  • 12 Kevin

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Дрън-дрън":

    Коментар до #10 и #11: брат ти нормален ли cи или сектант/гост?! Зарядната станция е с 1072kW и в никакъв случай не може да зареди 100 автомобила, както рекламират в клипа - 100 коли х 80kW = 8000kW > 1072kW. A отделно задай си въпроса тази мобилна зарядна станция как се зарежда!!!

    Коментиран от #14, #15

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Потресаващо неграмотен си

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Kevin":

    Има ли поне един анти електрик който да прави разлика между мощност и енергия. Първото се измерва в киловати kW, а второто в киловатЧАСА.

    Точно затова Радев и компания все още не могат да схванат, че ако за 100 километра изразходваш 24 киловатчаса, то на час ще изразходваш 12 киловатчаса енергия, а ако се движиш с постоянна скорост мощността през този час ще е била 12 киловата.


    Същото е и с зарядните. Не знам откъде черпиш данни, но щом говориш за киловати това е мощност. При мощност 1027 киловата и 10 колонки, означава 102 киловата средна мощност.

    Само че в началото на зареждането мощността е висока, а към края пада, така че ако не са започнали зареждане едновременно, десет автомобила ще могат да зареждат на пълната си мощност.
  • 15 Потресаващо неграмотен си

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Kevin":

    За да заредиш 100 автомобила, не ти трябват 8000 киловата мощност, защото така или иначе има само 10 колонки. Трябват ти 8000 киловатЧАСА енергия.

    Но това също е грешна сметка. Никой не пристига на зарядната станция с 0% заряд нито си тръгва със 100%.

    Както се вижда от клипа, първите 40% от капацитета на батерията се зареждат за 10 минути, а следващите 40% за още 30 минути. За какво ти е да висиш 40 минути за да заредиш до 90%, като след 10 за минути зареждане може да продължиш и да спреш след два часа да заредиш отново за 10 минути?

    Както виждаш това са 30 киловатчаса допълнително. Батерията мегапак, която виждаш на ремаркето в предния клип има 3 мегаватчаса капацитет, следователно стига за 100 зареждания достатъчни за 240 километра шофиране.

  • 16 ГоШо

    2 1 Отговор
    хаха алуди с кой кен3Ф ще участва ?
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Шоп от СО

    0 0 Отговор
    Audi бяха шампиони в LeMans после в Formula E, ще спечелят и рали дакар рано или късно.