Last news in Fakti

4 Януари, 2021 13:50 6 000 55

Ще преминем ли скоро на електромобили?

  • електромобили-
  • европа-
  • продажби-
  • 2020

В Европа електрическите превозни средства укрепват позициите си, но все още са малък процент от общите продажби

Ще преминем ли скоро на електромобили? - 1

За 11 месеца на 2020 г. продажбите на електрифицирани превозни средства са се увеличили с 198% в сравнение със същия период на 2019 г. По този начин продажбите на електрически автомобили достигнаха 10% от общите продажби на нови автомобили в Европа.

Според EV Sales Blog и InsideEVs, в Европа са регистрирани 1 085 000 нови електрически автомобила през първите 11 месеца на 2020 г., от които 166 255 са продадени през ноември. Общият им пазарен дял за ноември в Европа е 16%, като това включва 8% електромобили и 8% plug-in хибриди.

Ще преминем ли скоро на електромобили?

Продажбите на електромобили, са се увеличили със 182% в сравнение с 2019 г., докато продажбите на хибриди са се увеличили с 217%. Високият ръст в предлагането на такива превозни средства се дължи и на намаление на продажбите на автомобилния пазар като цяло с 14% в сравнение с предходната година.

Ще преминем ли скоро на електромобили?

Най-продаваният електрически автомобил на европейския пазар през ноември е Renault Zoe, от което са продадени 9 953 екземпляра, а за 11-те месеца на 2020 са продадени 83 000 автомобила, което е 8% от пазара. Второто място е заето от Volkswagen ID.3, който е продал 8 476 бройки през ноември. Tesla Model 3 заема третата позиция, защото дилърите на марката успяха да продадат само 5 014 електрически автомобила.

Ще преминем ли скоро на електромобили?

Декември също може да бъде рекорден за електрическите превозни средства, като делът на продажбите вероятно ще достигне 20% от продажбите на нови автомобили. За сравнение ще кажем, че през 2019 г. електрическите автомобили представляват едва 3.6% от продажбите на нови автомобили в Европа.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 zeus

    19 26 Отговор
    Дали, рендето от втората снимка с напълно заредена батерия при температура към 0 градуса дърпа 1/3 от батерията за 15 км. Говорим за топ варианта с термопомпа, с ел. нагревател не ми се мисли как е.

    Коментиран от #14, #26

  • 2 Мнение

    52 33 Отговор
    Когато се разработят по-достъпни водородни клетки тогава да.
    А сега с батериите от GSM на Илон Мъск, захранвани от ток на въглища, можем само да си доубием планетата!!!

    Коментиран от #29

  • 3 пилот на Ферари

    41 30 Отговор
    Всеки ден статии за електрички.
    Хайде ватманите , почвайте да ни убеждавате колко са екологични и колко сме на сметка.

    Коментиран от #21

  • 4 БатП

    33 25 Отговор
    От Тойота изкараха официално изявление, че електричките са по-вредни за околната среда, ама трябва да се напъва още. Не, няма да минем, докато технологията е на това ниво особено. Докато не се измисли по-екологичен начин за производство на батерии, които да са полезни не само в определени обстоятелства, ще си караме чипосаните дизелчета :)

    Коментиран от #15

  • 5 ЕвроЗона

    23 25 Отговор
    А от къде батерии бе господа политици? От къде технология за преработка на стари литиеви батерии?... Още една безумна политическа мечта!

    Коментиран от #17

  • 6 БАЙ Х@Й

    27 21 Отговор
    ‼Задачка : Две групи гастарбайтери пътували от Мюнхен до Анкара . Едните с Пасат , а другите с Тесла ‼ нямам въпроси😉
  • 7 БатП

    15 20 Отговор
    Държа да добавя нещо: в последните години делът на продадените електрички се увеличава, но по някакъв начин в световен мащаб, единственото, което се е случва, е да се забързват темповете на глобалното затопляне. Не помага това, даже напротив!
  • 8 Behemoth

    25 19 Отговор
    Чакам новия внос ...вече съм си купил двайсет метра червен кабел от Кауфланд....

    Коментиран от #10, #12

  • 9 Хахаха

    16 2 Отговор
    Скоро сме на бастуни бе ей..Млада България мие чиниите на Великият Гетсби..
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Процесор Вучков

    5 2 Отговор
    Аз не, защото нямам пари за хляб.
  • 12 DrivingPleasure

    5 18 Отговор

    До коментар #8 от "Behemoth":

    20 метра кабел... тва може да направиш кръгче в гаража само ако ти е по-голям ;)
  • 13 DrivingPleasure

    25 24 Отговор
    Хората са ви го казали от 1 милион само 500 хиляди са с чисто електрическо задвижване, и това на фона на ограниченията и безумните субсидии.
    В същото време в световен мащаб се строят все повече ТЕЦ за да покриват нуждите. електрическата мобилност е не просто чисто безумие, тя е престъпление!

    Коментиран от #49

  • 14 Рено Фен

    8 13 Отговор

    До коментар #1 от "zeus":

    Рендето си дърпа и е най-продаваният ел.автомобил нещо от ТеслЪ поувяхнаха.
  • 15 Рено Фен

    8 18 Отговор

    До коментар #4 от "БатП":

    На кой му пука за фалшивият производител Тайота на дотации от японското правителство.
  • 16 Румен

    12 23 Отговор
    Когато армията на Америка премине на електрически самолети и танкове, тогава ще си купя и аз. А сега колите са кат човек с разтройство, не знаеш докаде ще стигнеш без да се у————ш
  • 17 ми то

    23 5 Отговор

    До коментар #5 от "ЕвроЗона":

    Вече се преработват, но ти да си тролиш.
  • 18 Инж. Ганев

    4 5 Отговор
    Веднага взимам 2, ама пърмо да си прекарам ток до колибата!
  • 19 САЩ

    29 14 Отговор
    Чета разни мнения, че не можело, че нямало полза. Ама кой те пита ве цървул. Значи като ограничат достъпа за коли с ДВГ и си до там. Той щял да си кара дизелчето. Не няма да караш нищо като нямаш пари за нова електричка. После кой ти е обещал, че трябва да имаш личен автомобил.

    Коментиран от #40

  • 20 Защо?

    21 8 Отговор
    Чета коментарите и си отговарям на въпроса "Защо България изостава с 50 години от цивилизованите държави?"
  • 21 Alrt

    23 11 Отговор

    До коментар #3 от "пилот на Ферари":

    Взимай сметалото и сам.
    Да кажем аз съм навъртял 300000 км за 5 години. Сметни горивото сметни маслото което се сменя на всеки 3 месеца и накладките.
    После сметни 1.4 лева за 100 километра с електричката и попитай пак.

    Коментиран от #28, #30

  • 22 Angry Bird

    16 21 Отговор
    Днес поръчах една от последните складови бройки дизел на Режията, Е 6b. Да имам нормална кола под ръка поне още 10 год. От тази година дизелът почти всички го спират. Остават само даунсайнзнати турбо-бензини, хибриди и чисти прахосмукачки! Зое за 62 бона 🙄😱🤢👹... Вие у ред ли сте бре "еколозите"?! Че то велосипедът ми е по автомобил от тази душегубка!

    Коментиран от #24

  • 23 Непълно зададен въпрос в заглавието

    22 4 Отговор
    Ще преминем ли скоро на електромобили?

    Отговорът е според зависи.

    Европейците да, българите не, ако че се водим европейци.
  • 24 pbdan

    15 15 Отговор

    До коментар #22 от "Angry Bird":

    По повод, че у нас ще правят зарядни с 22кВт мощност на цена 48ст/кВтч.
    При 0,48лв/кВтч и 20кВтч/100км излизa 9,60лв/100км. Тoвa e 6 литрa дизeляк, тaкa чe нe e пo-eвтинo. Aкo oтбeлeжим, чe пoлoвинaтa тoк e oт Мaрицитe и бoклуцитe нa Кoвaшки и eкoлoгиятa oтивa нa кинo. Oтдeлнo, чe при 22кВт щe ce зaрeждa пoчти 3 чaca бaтeрия oт 60кВтч зa 300км прoбeг, при условие, че ще те закачат веднага на контакта и няма да чакаш някоя Тесла със 120кВтч батерия.

    Коментиран от #27

  • 25 TSLA

    12 2 Отговор
    Не, баце, ще си караме на сок от динозаври и ще дяламе гърнета каде още 7-8 милиарда години ;)
    Първа, полусъединител, втора... :DDDD

  • 26 ECARS BG

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "zeus":

    Точно така! Само че сте изпуснал нулата по средата :)

  • 27 Opel Ampera

    14 6 Отговор

    До коментар #24 от "pbdan":

    С едно уточнение, че колата на ток се зарежда за 10 секунди на седмица - 5 закачаш кабела, 5 го откачаш. Опа и още едно уточнение: че на битова тарифа 100 км са под 2 лева. Опааа и още едно, че ако на дълъг път не ти не спира за кафе време на DC станция, си взимаш "електромобил с удължен пробег" обаче заради едното спиране веднъж в годината до морето, цяла година влачиш двигател отпред в коша като чувал с картофи.

    Коментиран от #33

  • 28 карача

    14 19 Отговор

    До коментар #21 от "Alrt":

    И какво общо има екологията с твоето сметало.Алеко Конастантинов отдавна е писал за една балканска персона дето шета из европата с едно сметало и ти види се си пряк негов потомък.
    Кога минеш за 5 години 300 000 км с електричката......няма смисъл, ти и без друго немож го проумя.
    Да минем на твоето сметало.Кола втора употреба -10000лв+ 3 000 за обслужване и привеждане в норамлен вид. 300 000 км за 5 години среден разход на газ 10 л = 25 000лв.Текущи ремонти и др 10 000лв
    =48 000лв.Още не съм стигнал покупната цена на твоята електричка.
    Возил съм се и съм ходил където си поискам, а ти не си излизал на по-вече от 100 км от града.Или смени смиталото или поразпитай,недей само да мечтаеш еле пък да даваш ъкъл.

    Коментиран от #38, #48

  • 29 Мнение

    19 3 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    За 4680 и 2170 клетките си нямаш хал хабер, нито за милиардите, на които е осъден Шеврон за унищожаването на Южна Америка, нито за щетите от масовото изхвърляне на филтри, масла и стари части...Обаче важното е, че пpъднa и ти по въпроса ;)
  • 30 DrivingPleasure

    6 6 Отговор

    До коментар #21 от "Alrt":

    А покупната цена смяташ ли? А цената на зарядна станция 30 цента и нагоре? Или ще ми кажеш че въртиш 60 000 км годишно без да ползваш бързи зарядни...
    Да може в определени случаи, но първото условие е да имаш гараж, само че в големия град знаеш ли колко малко са тези със собствен гараж

    Коментиран от #46

  • 31 Гошко

    11 4 Отговор
    Аз преминах на електровелосипед през 2013-та, мое си творение, не е купен от магазин. Всичките ми познати тогава ме оплюха яко - "ти си луд, това не става, бла-бла..." Сега, 7 годинки по-късно, след изминати 40к км в София с една преработка на стойност 700 лева съм ПРЕдоволен, ако и още да се намират хора да не вярват, ако, че го виждат "на живо". Та и с електрическите автомобили така - не го е ползвал, нищо не знае, ама знае, че НЕ става, Ганьо всичко знае...
  • 32 Пламен

    2 4 Отговор
    А те влаковете щото още на въглища или нафта карат? Че ако тока замърсяваше толкова колкото нафтата, нямаше на ток да са,а?

    Коментиран от #34, #35, #36

  • 33 pbdan

    7 3 Отговор

    До коментар #27 от "Opel Ampera":

    Това, което си описал е меденият месец на електромобилите. Сини, зелени зони безплатни, дотации от държавата при покупка, безплатни зареждачки в Кауфланд са зарибявки. Това е голата истина - 48ст/кВтч (засега). Енергийната система на страната няма да издържи. Кой ще я подсили - ЕОН, ЧЕЗ, ЕВН? Затворихме 1-4 блок на Козлодуй, няма да построим и Белене. Плащаме огромни суми за въглеродни емисии на ТЕЦ-овете. Лесно е да набиваш минуси(не че ми пука), обоснови се който и да си.
  • 34 DrivingPleasure

    4 1 Отговор

    До коментар #32 от "Пламен":

    Влаковете не са на батерии нали... и вървят по точен маршрут изчислен до сантиметър
  • 35 pbdan

    6 2 Отговор

    До коментар #32 от "Пламен":

    Англия ще внася въглища от Русия защото голяма част от локомотивите им са на въглища. А помниш ли - ...щом на гарата пристигне дизелът червен...Не отписвай толкова бързо ДВГ. А военните какво ще кажат - колко е хубав електрическия танк?!. Самолети, булдозери, багери, фадроми ...

    Коментиран от #37

  • 36 пепи

    5 0 Отговор

    До коментар #32 от "Пламен":

    В Америка влаковете масово са дизел-хибрид.Един огромен дизелов генератор,захранва един Ел двигател на 850 оборота в минута.Ама туй е отпреди 40 години тая технология.
  • 37 И един мармот завива шоколада в станиол

    2 3 Отговор

    До коментар #35 от "pbdan":

    Вярваш ли на глупостите които пишеш? Половината влакове в Англия на въглища? Дори един влак в Англия на въглища?
  • 38 Сметалото на бай Ганя

    6 5 Отговор

    До коментар #28 от "карача":

    Ех Ганьо, Ганьо, големи сметки направи с това сметало.

    Какъв е проблемът да минеш 300 хиляди за 5г. с електричка и домашно зареждане? Спокойно може да го направиш дори с обикновен контакт и мобилното зарядно, което идва в комплект с колата.

    52 седмици в годината ако в 5 работни дни пътуваш от Пловдив до София, са ти 280км/ден 72 800км/год. 364 Хил/км за 5 год.

    При 50 км/ч за 8 часа на нощна можеш да зареждаш 400км.

    Тока за 5 години ще ти струва 2000лв!

    Цената на Модел 3 е 100 бона и пада с 10%, но да бъдем реалисти и да сложим 20% след 5 години, тези 364 000км ще са ти стрували 22 000лв, а ти само за газ ще си дал 25 000лв за 64хил км по-малко пробег и ще си карал 20 годишна кола за 10 000лв, вместо чисто нова за 100. Оставям на здравия ти разум да прецениш дали автомобил за 10 Хил. лв може да мине още 364 хил. км.

    Ще си дал 48 000лв и насреща ще имаш автомобил, който не можеш да продадеш и за 5000.

    Коментиран от #41, #51

  • 39 elektrika

    5 3 Отговор
    Много време му трябва на Българина , да узрее за ползата от електричките . А и никой не си прави сметка за боклука дето диша от собствения си автомобил. В Китай усилено се предлагат в голямо разнообразие . До 10-15 год. 35-40% от китайците ще на елкар. В Европа ще стане по бавно , но ще стане.
  • 40 Дрън-дрън-дрън/та пляс

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "САЩ":

    Не забравяй,че си в България,смешен! Лада/жигула,москвич,трабант още се подмятат по пътищата.
  • 41 Сметалото на бай Ганя

    4 3 Отговор

    До коментар #38 от "Сметалото на бай Ганя":

    Снощи на няколко чаши вместо за пет години съм сметнал тока за година. За пет години по 8 лв на ден стават 10000 лева, което не променя кой знае колко сметката.

    Да си поговорим за екология. За производството на батериите ще са отделени 10 тона co2 емисии. На година се изразходват 14 560квч електроенергия, за която при 40% въглища в микса в България, се отделят още 5,82 тона годишно. Общо 30 тона за 5 години. След пет години тец-овете на въглища ще са затворени и процента ще падне рязко.

    Един автомобил произведен 2018 година, отделя средно 140гр СО2 на километър. За 364 хиляди километра, ще отдели 42 тона СО2. Все още ли мислиш че производството на батерии е мръсно?

    Ако включим в сметката и монтажа на 15 киловата фотоволтаици за 15000 лв, година преди да си купиш електромобила, на година те ще произвеждат 20 000 киловатчаса електроенергия, което само първата година ще изчисти въглеродния отпечатък за производството на батериите на два електромобила.

    После въглеродният ти отпечатък ще е отрицателен, а при нетно отчитане на тока, движението на електромобила през следващите 25 години ще става без пари. През това време ти ще дадеш 125 000 лв само за газ, ако цената му не се качи междувременно, което няма как да не се случи.

    Това казва моето сметало.
  • 42 Един

    2 2 Отговор
    Трябва да свърши петрола! Тогава ще има практични електромобили!

    Коментиран от #44

  • 43 Пламен

    2 0 Отговор
    Ама никой не чете! Написал съм, че ако кюмюрени и дизелови локомотиви замърсяваха колкото електрическите, нямаше да има стотици хиляди километри кабели над релсите. Ама само плюете, без да четете, а сте уж грамотни......
  • 44 Объркал си се жестоко

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "Един":

    Защо си мислиш, че на 99% от шофьорите им пука на какво гориво ще карат и колко има в наличност на земята? Или пък им дреме за екологията?

    Тях ги интересува цената и ще карат бензинови автомобили само, ако им е изгодно. Към момента повечето шофьори не биха си избрали електромобил именно защото не им е изгодно. Дори на кравешки тор биха карали ако излиза сметката.

    Каменната ера не е свършила защото са свършили камъните. И петролната ера няма да свършиш заради свършването на петрола.
  • 45 asfds

    3 1 Отговор
    На всичките дето риете против електричките - не забравяйте че ще карате каквото ви произведе белия (или жълтия) човек! Като сте толкова против, защо не си отворите един завод за дизелови коли и да си ги карате? Щото иначе само хабите виртуално мастило, а резултат никакъв!
  • 46 Altr

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "DrivingPleasure":

    Да живея в къща на 40 км от София и пътувам всеки ден поне 100 км. Домашната зарядна станция ми е 1800 лева и да имам трифазен ток.
    Батерията ми стига да отида до Смолян при киенти всяка седмица. Зареждам отново с домашна станция. Не смятам всеки ден зоната в София. Така че аз съм си го сметнал
  • 47 Ще преминем

    2 3 Отговор
    на електромобили, когато ни затворят всички блокове на АЕЦ Козлодуй, и почнем да купуваме и внасяме електричество по "пазарни"цени"
  • 48 Altr

    4 0 Отговор

    До коментар #28 от "карача":

    Драги ми Алеко, къде видя да се сравнява нов втомобил със стар.
    Когато уравнението ти започва с "взимаш стар автомобил за 10 к"
    А аз мога тогава за да е по евтино и стар скутер да си взема. Тези 300 000 км с предишния автомобил съм ги изминал без ЕДНА повреда, защото е нов и не искам да си спомням как с предишните бях постояно във форумите за да видя къде и как какво да поправя. Автомобила е нещо което трябва да те обслужва теб не ти него.
  • 49 нхн

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":

    Това къде го чете? Във весник с програмата за ТВ?
  • 50 Тесла

    1 4 Отговор
    Само да ви напомня, че Никола Тесла още в началото на миналия век е изобретил ел. кола с която се е возил цяла седмица без зареждане и която е вдигала 150км/ч. Така че технологията отдавна се знае. Нарича се свободна енергия. Но някои корпоративни кръгове не искат тя да бъде достъпна за хората. Всичко в името на Печалбите, Властта и Контрола.
  • 51 Абе Ганьо

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Сметалото на бай Ганя":

    "Возил съм се и съм ходил където си поискам, а ти не си излизал на по-вече от 100 км от града."


    Сметките излизат на този, който седне да ги прави. Ти дори не си сметнал, но побърза да кажеш че е невъзможно да се минат 300 хиляди за пет години с електричка. 365 дни по 200 километра са ти 73000 на година и 365000 за пет години. Като махнеш празници и почивни дни, стават 300 хиляди дори да ходиш само на 100 километра в работните дни и дори твоята сметка излиза.
  • 52 Васил

    0 0 Отговор
    Като почнат колите да летят във България ще имаме коли на ток ама втора ръка защото никой няма да ги иска.
  • 53 JY Moineau

    1 1 Отговор
    А цената на тока после?
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Печка Перник

    0 2 Отговор
    Карам си къдящия Пасат 1.9 тди, наслаждавам се на бели прахчета, гласувам си за Гроб, а тия с тролейбусите да се гръмнат!