За 11 месеца на 2020 г. продажбите на електрифицирани превозни средства са се увеличили с 198% в сравнение със същия период на 2019 г. По този начин продажбите на електрически автомобили достигнаха 10% от общите продажби на нови автомобили в Европа.
Според EV Sales Blog и InsideEVs, в Европа са регистрирани 1 085 000 нови електрически автомобила през първите 11 месеца на 2020 г., от които 166 255 са продадени през ноември. Общият им пазарен дял за ноември в Европа е 16%, като това включва 8% електромобили и 8% plug-in хибриди.
Продажбите на електромобили, са се увеличили със 182% в сравнение с 2019 г., докато продажбите на хибриди са се увеличили с 217%. Високият ръст в предлагането на такива превозни средства се дължи и на намаление на продажбите на автомобилния пазар като цяло с 14% в сравнение с предходната година.
Най-продаваният електрически автомобил на европейския пазар през ноември е Renault Zoe, от което са продадени 9 953 екземпляра, а за 11-те месеца на 2020 са продадени 83 000 автомобила, което е 8% от пазара. Второто място е заето от Volkswagen ID.3, който е продал 8 476 бройки през ноември. Tesla Model 3 заема третата позиция, защото дилърите на марката успяха да продадат само 5 014 електрически автомобила.
Декември също може да бъде рекорден за електрическите превозни средства, като делът на продажбите вероятно ще достигне 20% от продажбите на нови автомобили. За сравнение ще кажем, че през 2019 г. електрическите автомобили представляват едва 3.6% от продажбите на нови автомобили в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 zeus
Коментиран от #14, #26
13:57 04.01.2021
2 Мнение
А сега с батериите от GSM на Илон Мъск, захранвани от ток на въглища, можем само да си доубием планетата!!!
Коментиран от #29
13:58 04.01.2021
3 пилот на Ферари
Хайде ватманите , почвайте да ни убеждавате колко са екологични и колко сме на сметка.
Коментиран от #21
13:59 04.01.2021
4 БатП
Коментиран от #15
14:03 04.01.2021
5 ЕвроЗона
Коментиран от #17
14:03 04.01.2021
6 БАЙ Х@Й
14:03 04.01.2021
7 БатП
14:06 04.01.2021
8 Behemoth
Коментиран от #10, #12
14:06 04.01.2021
9 Хахаха
14:07 04.01.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Процесор Вучков
14:19 04.01.2021
12 DrivingPleasure
До коментар #8 от "Behemoth":
20 метра кабел... тва може да направиш кръгче в гаража само ако ти е по-голям ;)14:21 04.01.2021
13 DrivingPleasure
В същото време в световен мащаб се строят все повече ТЕЦ за да покриват нуждите. електрическата мобилност е не просто чисто безумие, тя е престъпление!
Коментиран от #49
14:28 04.01.2021
14 Рено Фен
До коментар #1 от "zeus":
Рендето си дърпа и е най-продаваният ел.автомобил нещо от ТеслЪ поувяхнаха.14:37 04.01.2021
15 Рено Фен
До коментар #4 от "БатП":
На кой му пука за фалшивият производител Тайота на дотации от японското правителство.14:41 04.01.2021
16 Румен
14:53 04.01.2021
17 ми то
До коментар #5 от "ЕвроЗона":
Вече се преработват, но ти да си тролиш.15:00 04.01.2021
18 Инж. Ганев
15:30 04.01.2021
19 САЩ
Коментиран от #40
15:31 04.01.2021
20 Защо?
16:40 04.01.2021
21 Alrt
До коментар #3 от "пилот на Ферари":
Взимай сметалото и сам.Да кажем аз съм навъртял 300000 км за 5 години. Сметни горивото сметни маслото което се сменя на всеки 3 месеца и накладките.
После сметни 1.4 лева за 100 километра с електричката и попитай пак.
Коментиран от #28, #30
17:00 04.01.2021
22 Angry Bird
Коментиран от #24
18:22 04.01.2021
23 Непълно зададен въпрос в заглавието
Отговорът е според зависи.
Европейците да, българите не, ако че се водим европейци.
18:36 04.01.2021
24 pbdan
До коментар #22 от "Angry Bird":
По повод, че у нас ще правят зарядни с 22кВт мощност на цена 48ст/кВтч.При 0,48лв/кВтч и 20кВтч/100км излизa 9,60лв/100км. Тoвa e 6 литрa дизeляк, тaкa чe нe e пo-eвтинo. Aкo oтбeлeжим, чe пoлoвинaтa тoк e oт Мaрицитe и бoклуцитe нa Кoвaшки и eкoлoгиятa oтивa нa кинo. Oтдeлнo, чe при 22кВт щe ce зaрeждa пoчти 3 чaca бaтeрия oт 60кВтч зa 300км прoбeг, при условие, че ще те закачат веднага на контакта и няма да чакаш някоя Тесла със 120кВтч батерия.
Коментиран от #27
19:01 04.01.2021
25 TSLA
Първа, полусъединител, втора... :DDDD
19:10 04.01.2021
26 ECARS BG
До коментар #1 от "zeus":
Точно така! Само че сте изпуснал нулата по средата :)19:18 04.01.2021
27 Opel Ampera
До коментар #24 от "pbdan":
С едно уточнение, че колата на ток се зарежда за 10 секунди на седмица - 5 закачаш кабела, 5 го откачаш. Опа и още едно уточнение: че на битова тарифа 100 км са под 2 лева. Опааа и още едно, че ако на дълъг път не ти не спира за кафе време на DC станция, си взимаш "електромобил с удължен пробег" обаче заради едното спиране веднъж в годината до морето, цяла година влачиш двигател отпред в коша като чувал с картофи.Коментиран от #33
19:27 04.01.2021
28 карача
До коментар #21 от "Alrt":
И какво общо има екологията с твоето сметало.Алеко Конастантинов отдавна е писал за една балканска персона дето шета из европата с едно сметало и ти види се си пряк негов потомък.Кога минеш за 5 години 300 000 км с електричката......няма смисъл, ти и без друго немож го проумя.
Да минем на твоето сметало.Кола втора употреба -10000лв+ 3 000 за обслужване и привеждане в норамлен вид. 300 000 км за 5 години среден разход на газ 10 л = 25 000лв.Текущи ремонти и др 10 000лв
=48 000лв.Още не съм стигнал покупната цена на твоята електричка.
Возил съм се и съм ходил където си поискам, а ти не си излизал на по-вече от 100 км от града.Или смени смиталото или поразпитай,недей само да мечтаеш еле пък да даваш ъкъл.
Коментиран от #38, #48
19:33 04.01.2021
29 Мнение
До коментар #2 от "Мнение":
За 4680 и 2170 клетките си нямаш хал хабер, нито за милиардите, на които е осъден Шеврон за унищожаването на Южна Америка, нито за щетите от масовото изхвърляне на филтри, масла и стари части...Обаче важното е, че пpъднa и ти по въпроса ;)19:36 04.01.2021
30 DrivingPleasure
До коментар #21 от "Alrt":
А покупната цена смяташ ли? А цената на зарядна станция 30 цента и нагоре? Или ще ми кажеш че въртиш 60 000 км годишно без да ползваш бързи зарядни...Да може в определени случаи, но първото условие е да имаш гараж, само че в големия град знаеш ли колко малко са тези със собствен гараж
Коментиран от #46
19:43 04.01.2021
31 Гошко
21:34 04.01.2021
32 Пламен
Коментиран от #34, #35, #36
21:51 04.01.2021
33 pbdan
До коментар #27 от "Opel Ampera":
Това, което си описал е меденият месец на електромобилите. Сини, зелени зони безплатни, дотации от държавата при покупка, безплатни зареждачки в Кауфланд са зарибявки. Това е голата истина - 48ст/кВтч (засега). Енергийната система на страната няма да издържи. Кой ще я подсили - ЕОН, ЧЕЗ, ЕВН? Затворихме 1-4 блок на Козлодуй, няма да построим и Белене. Плащаме огромни суми за въглеродни емисии на ТЕЦ-овете. Лесно е да набиваш минуси(не че ми пука), обоснови се който и да си.21:53 04.01.2021
34 DrivingPleasure
До коментар #32 от "Пламен":
Влаковете не са на батерии нали... и вървят по точен маршрут изчислен до сантиметър22:03 04.01.2021
35 pbdan
До коментар #32 от "Пламен":
Англия ще внася въглища от Русия защото голяма част от локомотивите им са на въглища. А помниш ли - ...щом на гарата пристигне дизелът червен...Не отписвай толкова бързо ДВГ. А военните какво ще кажат - колко е хубав електрическия танк?!. Самолети, булдозери, багери, фадроми ...Коментиран от #37
22:06 04.01.2021
36 пепи
До коментар #32 от "Пламен":
В Америка влаковете масово са дизел-хибрид.Един огромен дизелов генератор,захранва един Ел двигател на 850 оборота в минута.Ама туй е отпреди 40 години тая технология.22:39 04.01.2021
37 И един мармот завива шоколада в станиол
До коментар #35 от "pbdan":
Вярваш ли на глупостите които пишеш? Половината влакове в Англия на въглища? Дори един влак в Англия на въглища?22:41 04.01.2021
38 Сметалото на бай Ганя
До коментар #28 от "карача":
Ех Ганьо, Ганьо, големи сметки направи с това сметало.Какъв е проблемът да минеш 300 хиляди за 5г. с електричка и домашно зареждане? Спокойно може да го направиш дори с обикновен контакт и мобилното зарядно, което идва в комплект с колата.
52 седмици в годината ако в 5 работни дни пътуваш от Пловдив до София, са ти 280км/ден 72 800км/год. 364 Хил/км за 5 год.
При 50 км/ч за 8 часа на нощна можеш да зареждаш 400км.
Тока за 5 години ще ти струва 2000лв!
Цената на Модел 3 е 100 бона и пада с 10%, но да бъдем реалисти и да сложим 20% след 5 години, тези 364 000км ще са ти стрували 22 000лв, а ти само за газ ще си дал 25 000лв за 64хил км по-малко пробег и ще си карал 20 годишна кола за 10 000лв, вместо чисто нова за 100. Оставям на здравия ти разум да прецениш дали автомобил за 10 Хил. лв може да мине още 364 хил. км.
Ще си дал 48 000лв и насреща ще имаш автомобил, който не можеш да продадеш и за 5000.
Коментиран от #41, #51
23:50 04.01.2021
39 elektrika
00:19 05.01.2021
40 Дрън-дрън-дрън/та пляс
До коментар #19 от "САЩ":
Не забравяй,че си в България,смешен! Лада/жигула,москвич,трабант още се подмятат по пътищата.08:08 05.01.2021
41 Сметалото на бай Ганя
До коментар #38 от "Сметалото на бай Ганя":
Снощи на няколко чаши вместо за пет години съм сметнал тока за година. За пет години по 8 лв на ден стават 10000 лева, което не променя кой знае колко сметката.Да си поговорим за екология. За производството на батериите ще са отделени 10 тона co2 емисии. На година се изразходват 14 560квч електроенергия, за която при 40% въглища в микса в България, се отделят още 5,82 тона годишно. Общо 30 тона за 5 години. След пет години тец-овете на въглища ще са затворени и процента ще падне рязко.
Един автомобил произведен 2018 година, отделя средно 140гр СО2 на километър. За 364 хиляди километра, ще отдели 42 тона СО2. Все още ли мислиш че производството на батерии е мръсно?
Ако включим в сметката и монтажа на 15 киловата фотоволтаици за 15000 лв, година преди да си купиш електромобила, на година те ще произвеждат 20 000 киловатчаса електроенергия, което само първата година ще изчисти въглеродния отпечатък за производството на батериите на два електромобила.
После въглеродният ти отпечатък ще е отрицателен, а при нетно отчитане на тока, движението на електромобила през следващите 25 години ще става без пари. През това време ти ще дадеш 125 000 лв само за газ, ако цената му не се качи междувременно, което няма как да не се случи.
Това казва моето сметало.
08:17 05.01.2021
42 Един
Коментиран от #44
08:38 05.01.2021
43 Пламен
08:41 05.01.2021
44 Объркал си се жестоко
До коментар #42 от "Един":
Защо си мислиш, че на 99% от шофьорите им пука на какво гориво ще карат и колко има в наличност на земята? Или пък им дреме за екологията?Тях ги интересува цената и ще карат бензинови автомобили само, ако им е изгодно. Към момента повечето шофьори не биха си избрали електромобил именно защото не им е изгодно. Дори на кравешки тор биха карали ако излиза сметката.
Каменната ера не е свършила защото са свършили камъните. И петролната ера няма да свършиш заради свършването на петрола.
09:04 05.01.2021
45 asfds
10:11 05.01.2021
46 Altr
До коментар #30 от "DrivingPleasure":
Да живея в къща на 40 км от София и пътувам всеки ден поне 100 км. Домашната зарядна станция ми е 1800 лева и да имам трифазен ток.Батерията ми стига да отида до Смолян при киенти всяка седмица. Зареждам отново с домашна станция. Не смятам всеки ден зоната в София. Така че аз съм си го сметнал
10:23 05.01.2021
47 Ще преминем
10:23 05.01.2021
48 Altr
До коментар #28 от "карача":
Драги ми Алеко, къде видя да се сравнява нов втомобил със стар.Когато уравнението ти започва с "взимаш стар автомобил за 10 к"
А аз мога тогава за да е по евтино и стар скутер да си взема. Тези 300 000 км с предишния автомобил съм ги изминал без ЕДНА повреда, защото е нов и не искам да си спомням как с предишните бях постояно във форумите за да видя къде и как какво да поправя. Автомобила е нещо което трябва да те обслужва теб не ти него.
10:30 05.01.2021
49 нхн
До коментар #13 от "DrivingPleasure":
Това къде го чете? Във весник с програмата за ТВ?10:32 05.01.2021
50 Тесла
10:40 05.01.2021
51 Абе Ганьо
До коментар #38 от "Сметалото на бай Ганя":
"Возил съм се и съм ходил където си поискам, а ти не си излизал на по-вече от 100 км от града."Сметките излизат на този, който седне да ги прави. Ти дори не си сметнал, но побърза да кажеш че е невъзможно да се минат 300 хиляди за пет години с електричка. 365 дни по 200 километра са ти 73000 на година и 365000 за пет години. Като махнеш празници и почивни дни, стават 300 хиляди дори да ходиш само на 100 километра в работните дни и дори твоята сметка излиза.
11:47 05.01.2021
52 Васил
14:00 05.01.2021
53 JY Moineau
16:59 05.01.2021
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Печка Перник
19:37 05.01.2021