3 440 23

Култови модели на Renault се завръщат като електромобили

Основа на бъдещата гама от електрически "рена" може да стане историческото наследство на марката, твърди Automotive News. Според източници от Режията компанията се кани да възроди минимум два модела от втората половина миналия век - Renault 4 и Renault R5.

Новите електромобили, които ще станат съвременна интерпретация на класическите си предшественици, са част от реформаторския план на генералния директор Лука де Мео. Според Automotive News идеята за възраждането на популярните през 60-те, 70-те и 80-те години на XX в. Renault 4 и Renault R5 е лично негова. Освен нови бюджетни електромобили Renault се кани в скоро време да представи и три електрически модела с марката Alpine.

Режията вече има традиции във възраждането на култови модели под съвременна форма. През лятото на 2019 г. компанията показа концептуалния кабриолет e-Plain Air, построен по мотиви на едноименната версия на Renault 4, смятано за най-продавания автомобил на компанията с тираж от над 8 млн. бройки.

Лука де Мео ще представи стратегията си за бъдещото развитие на Renault на 14 януари. Очаква се компанията да обяви нови съкращения и да покаже цяла линия от нови продукти. От актуалната гама ще отпаднат и няколко модела, които са прекалено нишови и не се продават добре.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 13 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Медуза

    53 2 Отговор
    Рено 5 Алпин-легенда, като Пежо 205 GTI. Това е хубава идея, но чак толкова...футуристично, не е нужно да изглежда.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ДВГ

    12 23 Отговор

    До коментар #3 от "Ай cиктир! Стига вече!":

    Ооо,дженди къде ходиш бе,тези вибратори нали знаеш,че само ти и подобните ти ще ги карате!

    Коментиран от #23

  • 5 Да добавя

    10 7 Отговор
    Малко хора знаят че при Рено -4 едното предно колело е малко по напред от другото

    Коментиран от #18, #22

  • 6 Риньде

    3 12 Отговор
    Минджакус... 😂 на батери

  • 7 Така

    17 10 Отговор

    До коментар #3 от "Ай cиктир! Стига вече!":

    Скоро в отдела за Автомобили, ще пишат само за електрически, а в отдел История, за коли с ДВГ! Подготвят хората!

    Коментиран от #16

  • 8 Alex

    15 6 Отговор
    Харесва ми идеята за електрокарите, но обективно още сме много далеч. При студ, под +5 градуса и жега над +26 градуса, с всеки градус на горе и надолу пробега пада сериозно. Електрокара има добра ефективност при много тесен температурен диапазон. Реяалния пробег, дори в този идеален температурен диапазон, изисква плавни ускорения, по-ниски магистрални скорости и плавно спиране. Което дори да се спази е далеч от един спокоен скромен пробег от 600 км без презареждане. Инфраструктура за извънградски пробези е още на ниво кръгла нула. Да, за градско добре, но кой човек със среден западен стандарт може да си позволи електрокар на цената на два конвенционални автомобила от същия клас. Плюс един конвенционален за извънградско, поне в следващите 15-20 години конвенционалният ще е необходим за извънградско шофиране на дистанция над 150 - 200 км.

    Коментиран от #12, #15

  • 9 ГТЕ

    11 6 Отговор
    Автомобилите с ДВГ се развиват масово и главоломно в периода от края на 40-те до сега. Грубо 60 - 80 години. Няма как електрическите да прескочат времето, което им е необходимо, каквито и закони да вкарват политици и лобисти. СЪщо така не е ясно електроенергията, като ресурс, от къде ще се вземе за милиарди батерии. А и ресурса литии за тези милиарди батерии от къде ще се вземе, като той е доста ограничен. Има тактика, но няма стратеги и тотално отсъства всякакво визионерство.

    Коментиран от #10

  • 10 Махмуд

    7 3 Отговор

    До коментар #9 от "ГТЕ":

    Развиват се защото петеолните компании са се усетили че колкотомповече коли с двг има толкова повече ще печелят

    Коментиран от #11

  • 11 ГТЕ

    16 4 Отговор

    До коментар #10 от "Махмуд":

    Под развиват, имам предвид технически се развиват. От карбуратор към инжекцион, от делко с чукче и наковалния към електроника. От 2000 кубика и 60 коня до 900 кубика и 120 коня. От разход на гориво 25 литра на 1000 км до 4 - 5 литра на 100 км. Така ще трябват и години електричките масово да минават по 1000 км без презареждане.

    Коментиран от #19

  • 12 Komapak

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "Alex":

    Вчера видях около мен да се движи моторна шейна електричка. В момента е - 17°С. Няма как да заместят всичко, но си имат пазарна ниша електрокарите.
  • 13 Гошо

    7 1 Отговор
    Всепак дагонамлатим намодератора а?
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Хайл

    3 5 Отговор

    До коментар #8 от "Alex":

    Как тъй ти спориш с борислав тесларев-нищо не разбираш-теслата се зарежда за 3 мин и минава 673 км с това зареждане със скорост от 290 км като е вдигнала до 100 за 0.4 сек и 2.1 сек до 200...той е КАПАЦИТЕТ СЪС СТАТИСТИКА В ДЖОБА И ГЛЕДАНЕ НА КЛИПОВЕ В ЮТУБ...с мъск всеки час си говорят за да даде акъл на мъск за теслата,благодарение на него мъск е милиардер...
  • 16 Хайл

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Така":

    Сам си пишеш и си отговаряш...след малко ще спориш със себе си🤣🤣🤣🤣
  • 17 З поредни мнения и нищо не каза

    3 2 Отговор
    Само Хейт, хейт и пак хейт и нищо друго във всеки твой коментар!
  • 18 Stoich

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Да добавя":

    На Рено 16 също беше така.
  • 19 Друго е важното

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "ГТЕ":

    Няма да е необходим пробег 1000км, ако могат да се заредят 500км за 5-10 минути на всяка сегашна бензиностанция. За какво да мъкнеш половин тон повече и да платиш десетина хиляди лева отгоре, заради едни десетина минути 5-6 пъти в годината ... евентуално.
  • 20 Николай

    0 5 Отговор
    Тия съм ги признал, даже не могат и да рисуват!

    Коментиран от #21

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Сатаната

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Да добавя":

    Задно.
  • 23 ДВГ

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "ДВГ":

    Длбоко В Гдзът

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.