13 Януари, 2021 14:49 18 209 33

Consumer Reports: Най-добрите употребявани автомобили през последните 10 години

  • автомобилът на старо-
  • употребявани автомобили-
  • надеждност

Същите автомобили, които са официално представени в България, в по-голямата си част са технически различни от американските. Въпреки това, като информация за размисъл, тези данни могат да бъдат полезни, особено след като у нас подобно проучване няма да бъде направено скоро

Consumer Reports: Най-добрите употребявани автомобили през последните 10 години - 1

Много хора смятат закупуването на добра употребявана кола на възраст до три години за почти най-добрата покупка, защото през това време автомобилите стават много по-евтини, а по отношение на технологията и безопасността „тригодишните“ не отстъпват много на новите.

С развитието на кризисните тенденции в нашето общество и предвид финансовото състояние на средностатистическия българин, употребяваните автомобили продължават да стават все по-актуални. Авторитетното американско издание Consumer Reports също счита закупуването на добър употребяван автомобил под три години за най-доброто вложение в кола за лична употреба, тъй като основното намаляване на цената вече е преминало, а по отношение на технологията и безопасността „тригодишният автомобил“ не отстъпва много на напълно новите модели.

В новото проучване за употребяваните автомобили специалистите от изданието са събрали данни за над 1.4 милиона превозни средства, . Собствениците на тези автомобили са помолени да докладват за проблеми с колата си през последната година в 17 основни части на превозното средство, от трансмисията до повреди по каросерията.

Разбира се, състоянието на даден автомобил силно зависи от това как го е поддържал собственикът му. Някои модели обаче се чувстват малко по-добре от други. Например такива, според проучването, са повечето модели на Toyota и Honda. Като цяло употребяваните японски модели изглеждат по-добре от представителите на други страни. Европейските модели също показват много добри резултати, но с постепенното стареене те имат все повече проблеми. Любопитно е и, че най-старите автомобили не винаги имат най-сериозните проблеми.

Хибридът Saturn Vue Green Line от 2007 г. е най-лошият автомобил в проучването по отношение на електротехниката, но той не се предлага у нас. Около една четвърт от собствениците съобщават за проблеми с тази система, особено с батерията. За сравнение, други хибриди, като Toyota Prius, Toyota Highlander, Honda Civic и Ford Escape, са без никакви големи недостатъци. Друг пример показва, че миниванът на на Chrysler от 2001 г. има огромен брой проблеми във всички системи, например в каросерията - плъзгащи се врати, брави на вратите, задна врата.

Най-популярните проблеми сред всички автомобили са неизправни индикатори на контролния панел, непредизвикано счупване на ветроупорното стъкло и различни шумове в купето. Най-честите проблеми за „тригодишните коли“ са шумът, повредата на каросерията и захранващия блок. Средно има 43 повреди на 100 автомобила при возила на тази възраст. Най-добрият показател е за Lexus SC, Toyota Highlander и Toyota Prius.

За автомобили на възраст до пет години най-проблемният компонент са спирачките. Средният резултат за тази възраст вече е 62 повреди на 100 автомобила. Най-добрият модел тук е Toyota Echo. И накрая, най-старите автомобили - произведени през 1999 година. Те имат средно 124 повреди на 100 автомобила. Освен това най-добрите представители на тази възраст са четирицилиндрови пикапи.

Toyota Tacoma и Lexus LS имат по 49 повреди на 100 автомобила средно, докато най-ненадеждният модел за 2008 моделна година, Chrysler Sebring Convertible, има 59 повреди на сто. Въз основа на резултатите от изследването създателите му са избрали най-добрите автомобили според тях, които биха препоръчали за закупуване. Сред най-добрите тази година са:

Компактни автомобили:
Honda Civic,
Toyota Echo,
Scion xB,
Toyota Corolla,
Toyota Matrix,
Pontiac Vibe,
Mazda3,
Mazda Protege,
Subaru Impreza;

"Семейни" автомобили:
Honda Accord,
Toyota Prius,
Ford Fusion,
Меркурий Милано,
Toyota Camry (без 2008 V6),
Subaru Outback (6-цилиндров),
Nissan Altima;

Миниванове:
Toyota Sienna,
Honda Odyssey;

SUV:
Toyota RAV4,
Honda CR-V,
Subaru Forester,
Mitsubishi Outlander;

Пълноразмерно SUV:
Honda Pilot,
Toyota Highlander,
Lexus RX,
Toyota Land Cruiser,
Toyota 4Runner,
Infiniti FX35,
Acura MDX,
Infiniti QX4,
Lexus GX,
Hyundai Santa Fe,
Subaru Tribeca,
Nissan Xterra,
Toyota Sequoia.

Трябва да отбележим, че резултатите от такива оценки не трябва да се възприемат като крайна инстанция. Първо, половината от споменатите по-горе превозни средства не се вкарват у нас. Същите автомобили, които са официално представени в България, в по-голямата си част са технически различни от американските. Въпреки това, като информация за размисъл, тези данни могат да бъдат много полезни, особено след като в България подобно проучване няма да бъде направено скоро. А ако търсите употребяван автомобил, то можете да го намерите в най-големия автомобилен сайт в България - mobile.bg.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ggg

    45 15 Отговор
    Хубава класация, но за возила използвани от англо-саксите, в Европа лидерите са други и в случая класацията не върши работа!
  • 3 ники

    60 12 Отговор
    хонда и на старо държат висака цена. Явно има защо.

    Коментиран от #24

  • 4 сектант

    71 8 Отговор
    факти, ще докарате инфаркт на немските фенове
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Христо

    54 14 Отговор
    Хондата си е хонда!!!!!

    Коментиран от #27

  • 7 дидо

    22 60 Отговор
    Все измикярски коли.Къде са Мерцедес,БМВ,Ауди,Волво.Това са глупости.
  • 8 Японските

    26 32 Отговор
    коли са по - малко проблеми съответно някои немски. Но по един начин се е експлоатирала една Тойота, по друг едно БМВ. Да не говорим, че основният проблем на японските коли е ръждата,която тръгне ли няма спиране. Немските колко като цяло се справят по добре с гниенето.
  • 9 дидо

    20 42 Отговор
    Хахаха Нонда Сивик.Няма по голяма каруца от тази кола.
  • 10 Хамериканец

    7 20 Отговор
    Японска кола до 2000 година-става!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 неграмотен

    21 6 Отговор
    Секвоя,Милано,Сиена,Scion и много други изредени в класация са екзотика в Европа.Ти трий постове,ама това не променя нещата,таз класация не важи !!!!
  • 13 2332323323

    14 14 Отговор
    Subaru Tribeca, Hyundai Santa Fe, това някакъв маитап ли е. И двата модела са страшно проблемни особенно първият.
  • 14 не става

    22 5 Отговор
    Тая класация не е за бг. Най-малкото че колите за САЩ са с други двигатели и друго качество от тези които са за европа
  • 15 123

    13 7 Отговор
    Американска класация за българи, като българска за американците - падаш от смях
  • 16 Като гост

    23 1 Отговор
    Хората в Америка са прагматични. Купуват си коли да ги карат безпроблемно и дълго. У нас се робува на марка. Отделно се купува на кредит възможно най-евтиното, а това означава скрап. Но важното е да е известна в селото марка. Иначе ще ни мислят за балъци. Манталитет..... ама като на "братята" от махалата.
  • 17 един от стадото

    22 1 Отговор
    масовия американец е прагматик и пестелив. И разбира от коли не от вчера, а от 100г. И има избор, особено след инвазията на азиатците. Ако не ставаха няма прошка, американски и европейски коли да искаш. Но стават, и още как. Как си мислите, Сиона, Лексуса и Хондата по заповед и дефицит на други марки ли ги вземат. Единственно при американеца няма шовинизъм при избора на автомобил. Мо же да го излъжеш с президент, с обещание, с подбуда към бунт или покорство, но никога с колата. Дори не се интересува какво кара комшията, той си е той. Кара това, което се доказало и не му пука, а то се оказва че в последно време сочи изток, ама далечния..
  • 18 Нищо

    4 15 Отговор
    ама абсолютно нищо общо с реалността за българския пазар....Просто да пишем глупости....!
  • 19 Пич

    4 10 Отговор
    смяташ ли, че ме интересува краварската им класация....Публикувай си я на страницата на тяхното посолство.
  • 20 Гошко

    24 1 Отговор
    Прав е бил баща ми едно време, през 1982-ра година (след връщането си от Либия, където яко се юркали японски коли из пустинята) като ми разправаше - имаш ли някога възможност, купи си японски автомобил и няма да съжаляваш. Е, послушах го и от след демокрационното време съм само с японки, прекрасни автомобили, наистина. А това, че класацията е била правена в САЩ не е проблема, загледайте кои са най-масовите автомобили по света във всякакви климатични условия и ще ви се изясни защо класацията е такава...
  • 21 Некой си

    17 3 Отговор
    Маллле тия немски кенефи ги нема никъде в класация за добри автомобили освен в немските,пълни бракми,нужници,второчни ксрайте си немски,френски и италянски таралясници.
  • 22 на старо

    0 22 Отговор
    Най-ръждивите японски боклуци.
  • 23 Буха ха

    19 2 Отговор
    Пътните условия у нас са такива, че по-актуални са класации за надеждни автомобили в Африка, Латинска Америка и някои части на Азия. Там, както е добре известно, японските автомобили, джипове и пикапи са на почит, а за Фолцваген даже не са и чували.

    Коментиран от #29

  • 24 ПИЧ

    9 5 Отговор

    До коментар #3 от "ники":

    Единствената причина са публикации, като тази. Като погледна през балкона виждам една Хонда и едно Пежо. И двете са мои. Сега ще те разочаравам, но е редно да споделя. Пежото е по-комфортно, по-тихо, по-динамично, по-икономично, по-безпроблемно. На всичкото отгоре съм му навъртял двойно повече километри. Ха сега се досети за коя съм броил повече пари.

    Коментиран от #26

  • 25 гост

    1 12 Отговор
    Най надеждната кола е Тесла

    Коментиран от #28

  • 26 един от стадото

    9 1 Отговор

    До коментар #24 от "ПИЧ":

    баба ми на времето различаваше колите само по цвета. Като отидем на село по това ни познаваше от далеч, унуката с червената,аз, сина с бялата, баща ми..Че и ти сега, Пежо и Хонда. Пази Боже...Туй модел, години, състояние на колите..А че си купил едната по- скъпо. а не струва, зависи не от продавача, а от купувача. То има и велосипеди по- скъпи от една кочина..
  • 27 Pokoloko

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Христо":

    само да не е правена в Индия като доста от последните
  • 28 един от стадото

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    рече и отсече..Ама коя, бялата или червената
  • 29 Pokoloko

    3 4 Отговор

    До коментар #23 от "Буха ха":

    сигурно за VW не са чували. не че съм имал някога не съм им и фен но преди десетина години в Мексико се возих на такси Beetle, 90% са им такива и до няколко години още се произвеждаха там, това сигурно е най-здравата кола ( добре, след служебната)
  • 30 onq s konq

    1 9 Отговор
    Eeee това да не е класация само я японски бангий, как няма нито една немска, американска, френска или италианска?!
  • 31 Отговори си

    9 0 Отговор
    Аз нз защо постоянно еднакви статии написани по различен начин....То е ясно че японското е по-надежно от немското, френското , италиансклто и т.н. Хората го знаят 2 поколения назад, е във всяко стадо има мърша, но това са единични случай, тук пишем за мащаб. Никога БМВ няма да стигне Тойота по надеждност , да по екстри и модернизация балакн разлика , но в крайна сметка важно е машината за какво е създадена, с цел да те превози от дадено място на друго, да изкара възможно най мн кмри и всякакви дистинации...Онова го караш 2год и влиза в.сервиза по ръководство за употреба хаха Японецу може да няма кожа от бик на таблото ама мотора влиза на 5-6 год за ремонт за 200лв не бмвто на 1год по 1000лв е там е разликата а вие се напъвате нема защо
  • 32 Дани

    5 0 Отговор
    Не 1000лв на година по 2000-3000 и пак не есигурно
  • 33 Плам

    2 0 Отговор
    А фиат,къде е?Еееееее.Най-неоцененият автомобил,българинът не разбра че италианският автомобил се чупи колко всички други марки.