19 Януари, 2021 14:03 10 472 78

Електромобилите ще се зареждат за 5 минути

  • електромобили-
  • зареждане-
  • storedot

Новите батерии могат да се произвеждат на съществуващите производствени линии

Електромобилите ще се зареждат за 5 минути - 1

Израелската компания StoreDot обяви, че вече има първите прототипи на иновационни акумулаторни клетки, от които може да бъде сглобена батерия за електрически превозни средства. Най-любопитното е, че тези батерии ще се характеризират с възможност за пълно зареждане за само пет минути.

Интересно е още, пише The Guardian, че те ще могат да се произвеждат на стандартен конвейер, където в момента се сглобяват конвенционалните литиево-йонни източници на енергия. Първите такива батерии ще слезнат от конвейерите на китайска компания, партньор на StoreDot, като това се предвижда да се случи още тази година.

Технологията на StoreDot се основава на замяна на графена в анода с металоидни наночастици. Сега компанията използва доста редкият германий за това, но в бъдеще планира да премине към по-евтиният и по-широко разпространен силиций. Прототипите със силиций ще се появят преди края на годината и ще бъдат сравними по цена с настоящите литиево-йонни батерии.

Електромобилите ще се зареждат за 5 минути

Междувременно StoreDot вече има няколко прототипа на батерии и те не са произведени в лаборатория, а на търговската линия за производство на акумулаторни клетки на партньора си, китайската EVE Energy. Прототипите вече са сертифицирани по стандарта UN 38.3.

Подобно на конвенционалните батерии от литий-никел-кобалт-манган или NCA (литий-никел-кобалт-алуминий), те са преминали строги стрес тестове, за да се докаже, че са годни на т.нар. транспортируемост. Основното предимство на батериите на StoreDot, както вече споменахме е времето им за зареждане.

Източникът на енергия, който ще осигури пробег от 480 километра, ще може да се зарежда напълно за пет минути, но само от много мощни терминали. А до 2025 година StoreDot планира да пусне батерии, които ще дадат допълнителни 160 километра пробег на електромобила, като зареждането им ще става от съществуващите станции.

Информации за пробиви в бързината на зареждане на батериите се появяват все по-често, но междувременно редица производители се интересуват и от удължаване на живота на акумулаторните блокове. От StoreDot твърдят, че работят и в тази насока и резултатите до момента са обнадеждаващи.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 25 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й‼

    22 12 Отговор
    По закона на Ом - колко мощни ?

    Коментиран от #16, #18

  • 2 незнайко

    38 24 Отговор
    Когато инженерната мисъл е впрегната за добро дело се получават ОТЛИЧНИ резултати ! Леките лектромобили навлизат стремоглаво в нашето ежедневие . До 5 години ще виждаме и много втора употреба от тях на добри цени.

    Коментиран от #43, #77

  • 3 Ганьо

    49 31 Отговор
    Не, не! Аз искам за 2 минути! И поне 2 хиляди километра! За 500 лева! И като върна батерията, да ми върнат 50 хиляди лева! А, да, и тока да ми е без пари!
  • 4 сектант

    29 10 Отговор
    супер, да може да ги сменяме за 2 години щото батерията няма да става за нищо... единствения вариант това да е възможно е да се сменя леко батерията а има коли които дори са с несменяеми батерии като рено зои старото, което като му се скапе батерията е брак
  • 5 pbdan

    53 4 Отговор
    100кВтч за 300с означава 1,2Мвт мощност на зарядната станция. При 800В ,това са 1500А ток или при 400В - 3кА. Колко ли коли ще могат да се зареждат на една станция?

    Коментиран от #7, #12, #23, #78

  • 6 Хайл

    18 2 Отговор
    Тесларя пак те барат по антените🤣🤣🤣 казах ти че от факти ти се подиграват ти мислиш че ти се радват🤣🤣🤣
  • 7 БАЙ Х@Й‼

    13 11 Отговор

    До коментар #5 от "pbdan":

    Колега благодаря за инфото към малките или руси минусошляпачи! Дано числата които виждат не са им като писани на арабски! Ах, ама те са написани с арабски цифри ( които пък са индийски) !
  • 8 истинко

    9 23 Отговор
    Явно ДВГ-тата съвсем скоро ще са отживелица.... За съжаление автомобилите ще станат тихи, еднакви и скучни.....

    Коментиран от #32

  • 9 pbdan

    29 6 Отговор
    Според мен големи бели ще стават с тия мощности. Едно намокряне, утечка или късо ще е като взрив. За мен е по-удачна системата за бърза смяна на изтощената батерия за няколко минути и универсализация на батериите. Например 25кВтч - една или две. 50кВтч една, две или три за спортните коли. Нещо подобно да е.

    Коментиран от #10, #13

  • 10 ехаа

    26 4 Отговор

    До коментар #9 от "pbdan":

    Ако ел.мобил попадне в река, голям улов на риба ще има наоколо.

    Коментиран от #11

  • 11 pbdan

    9 4 Отговор

    До коментар #10 от "ехаа":

    Не се знае рибата дали от тока или от взрива е вирнала корема, а ти не бързай да влизаш да я събираш да не те удари и тебе тока. Отдалече с кюпчето на брега със събрани крака. Сещаш се за крачно напрежение нали?
  • 12 Turbo

    22 6 Отговор

    До коментар #5 от "pbdan":

    До всяка зарядна станция трябва да има Тец или Аец ,за да могат десетина кочака да зареждат бързо и едновременно за 6 минути.Ехааа ще има фоерверки всеки ден!

    Коментиран от #14, #15, #17

  • 13 Хайл

    13 3 Отговор

    До коментар #9 от "pbdan":

    В началото на 20 век точно така са правели👍 имало е станции за смяна на батериите-свършва тока,сменят ти батерията с друга заредена,плащаш и тръгваш
  • 14 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "Turbo":

    Пу за теслю 2 места 🤣🤣🤣
  • 15 pbdan

    19 3 Отговор

    До коментар #12 от "Turbo":

    Девизът трябва да бъде: До всяка АЕЦ и ТЕЦ - зарядна станция!
  • 16 куку руку ку

    20 2 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":

    Смятай, 75 kWh акумулатор за една дванадесета от часа... 900 кW източник. А ако е 90 kWh батерия, отиваме над мегават.
  • 17 Хмммм

    27 11 Отговор

    До коментар #12 от "Turbo":

    Ами като не може Ганьо, стой и гледай как хората правят! Това не може, онова не може! Нищо не може! Всички държави, вече планове имат да пускат собствени електрически коли, Ганьо още вика само, не може! Ей за това сме все отзад! Хората докато мислят, нашия вика, не може!

    Коментиран от #19

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Хайл

    4 4 Отговор

    До коментар #17 от "Хмммм":

    Дай да видим на коя дата във факти е побликувано,изкарай статистиката от джоба и я удари по масата....аааааааа,няма да ти вярват ли....🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Хмммм

    10 11 Отговор

    До коментар #19 от "Хайл":

    Какво да ти давам? Вижте се от коя година сте запали против електричките, още от началото-не може да има електричка, да минава 200 километра, те вече минават по 800 и нагоре, не може да зарежда бързо - е да за половин час. Тесла ще фалира, никой не ги иска, а само им скачат продажбите! Какво да ти давам още, чети! Все още най-добрата батерия не е измислена! Мисли, а не повтаряй само, не може!

    Коментиран от #27, #30

  • 22 един от многото

    14 4 Отговор
    И заплатата ти ще пада за 10 зареждания!
  • 23 тесла

    14 2 Отговор

    До коментар #5 от "pbdan":

    от енергото казаха около 10/15 автомобила без проблем в около 3000 година
  • 24 ПИНГВИНА

    7 2 Отговор
    ДА БЕ ДА . КОГАТО НИЕ НАПРАВИМ ПЕТОРЕН ЧУШКОПЕК РАБОТЕЩ СЪС СЛЪНЧЕВА ЕНЕРГИЯ. ЯКО НИ ЛЪЖАТ.

    Коментиран от #26

  • 25 DrivingPleasure

    22 1 Отговор
    Поредните електропростотии... за 480 км ти трябват 80 поне кВч батерии. Да заредиш такава мощност за 5 минути ше ти трябва направо мегаватов източник дори да е само 1 зарядна колонка... ми ако са 5 ?

    Коментиран от #35, #36

  • 26 pbdan

    10 1 Отговор

    До коментар #24 от "ПИНГВИНА":

    Аз имам безжичен, екологичен, дебел само 1мм. чушкопек за 50 чушки. Размер по диагонал 32 инча. Слага се на 20см. над огъня. Материалът от който е направен е секретен.

    Коментиран от #29

  • 27 Язе

    10 3 Отговор

    До коментар #21 от "Хмммм":

    Минава 800км с вятър и нанадолно.

    Коментиран от #28

  • 28 Да де

    2 4 Отговор

    До коментар #27 от "Язе":

    Тя и твоята минава хиляда, с 90 и на 5-та!
  • 29 Б. М.

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "pbdan":

    Аха, разбрахме, знака от пресечката, че някои са от алуминий, други от желязо. Ти с кой си се оборудеал? 🛑 или някой друг?
  • 30 Хайл

    7 1 Отговор

    До коментар #21 от "Хмммм":

    Как какво ще даваш,нали все ти искаш да ти дават статистика,данни,факти...ЩЕ минеш 800 км като я вдигнеш на подемник,свалиш гумите и я включиш в тока докато "мине" тези 800 км,а знаеш ли лупчо,че ВСЯКА ЕДНА БАТЕРИЯ НЕЗАВИСИМО КАКВА Е ,ВЪВ БЪРЗО ЗАРЯДНО И СЕ СЪКРАЩАВА ЖИВОТА,не да ми блещиш как ЩЕ зареждаш и ЩЕ караш 800 км.ако беше малко запознат с устройството на една батерия щеше да ти е ясно...

    Коментиран от #31

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Honda

    4 3 Отговор

    До коментар #8 от "истинко":

    А сегашните автомобили лимнопза теб кое ги прави НЕскучни - шума който издават или ароматите които отделят ?!?
  • 33 Японеца

    4 5 Отговор
    Всичко с СО2 емисиите е измама, като озоновата дупка! Ще останем на Хибриди!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Хайл

    7 2 Отговор

    До коментар #25 от "DrivingPleasure":

    Тоя охлюф не прави сметка че при такъв заряд започва вътрешен разпад и загряване което води до необратими повреди вътре в самата батерия...ама на лупав човек не се обяснява

    Коментиран от #38

  • 37 Хайл

    7 4 Отговор

    До коментар #31 от "Хмммм":

    Лупаф,като си купиш тесла,ако събереш стотинките де,на бързо зарядно ще хвърлиш батерията след половин година и ще хванеш мъск за туя...не случайно на всички батерии за телефон литий-йонни и други модерни гаранцията е 6 МЕСЕЦА,и като изплющи и ти кажат-сори майна,зареждал си я на ВИСОК АМПЕРАЖ ама си мост и не го разбираш,така че си заври технологиите където съм ти казал...бързи зарядни са направени за редки случаи,а не да висиш там.то и за това теслата я зареждат ВЕЧЕР на обикновени станции ама като не си видял плямпаш,че и ток вкъщи даваш нощно време
  • 38 Хе хе

    1 5 Отговор

    До коментар #36 от "Хайл":

    Да бе, да! Направо иди им кажи и да хвърлят работата и да ходят да си пият бирата, да не се губят времето! Ма как ги разбирате нещата, направо имаш чувството, че сега си излязъл от лабораторията! За пръв път, чува за тази технология (съвсем нова технология) обаче нашия, вече знае и как работи! Какво да се пише повече!
  • 39 Не си мъчете това което ви липсва

    3 7 Отговор
    Мозъкът де, че и това няма да се сетите.

    Бързите зарядни станции по принцип са си с буферни батерии, които се зареждат докато няма клиенти с малка мощност, дори от фотоволтаици, а след това много бързо зареждат автомобилите, дори да е спрял тока в мрежата.

    Наистина бързото зареждане изяжда 10-20 процента от зарядните цикли на батерията. Тоест вместо два милиона километра живот на бавно зареждане, батерията ще изкара само милион и половина километра. Е вярно, това е само половин година и хвърляш батерията, нали? Много ви бива в сметките.

    Коментиран от #72

  • 40 Антон

    6 1 Отговор
    Преди токаджиите да завият от кеф, да прочетат статията внимателно. Тъй като са в екстаз, аз ще им цитирам най-важните неща, за съжаление всичките неопределени и в бъдещо неопределено време, основно с ЩЕ......
    заглавието:"Електромобилите ще се зареждат за 5 минути" ; " от които може да бъде сглобена батерия за електрически превозни средства" ; "такива батерии ще слезнат от конвейерите на китайска компания, партньор на StoreDot, като това се предвижда да се случи още тази година." ; " но в бъдеще планира да премине към по-евтиният и по-широко разпространен силиций" ; " ще може да се зарежда напълно за пет минути, но само от много мощни терминали" ; "А до 2025 година StoreDot планира да пусне батерии" ; " От StoreDot твърдят, че работят и в тази насока и резултатите до момента са обнадеждаващи."

    Коментиран от #41, #42, #51

  • 41 Прав си

    5 4 Отговор

    До коментар #40 от "Антон":

    При електричките всичко е ЩЕ, а при ДВГ вече е БЕШЕ!

    Коментиран от #44, #46, #48

  • 42 Е така де!

    4 4 Отговор

    До коментар #40 от "Антон":

    Вече не е въпроса ДАЛИ, а КОГА. Дали ще е 2023, 2025 или 2028, не е от такова значение!
  • 43 Jack Bauer

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    Нищо няма да видим до 5 годни. В момента цената на 5-7 годишна електричка БЕЗ батерия е колкото на 5-7 годишна с ДВГ. Реално коли на по 10 години каквито са повечето карани у нас ще са на двойни цени, като сметнеш че към колата ще трябва да си купиш и нова батерия.
  • 44 Антон

    7 2 Отговор

    До коментар #41 от "Прав си":

    Смея се с глас! Преди няколко месеца пуснаха в продажба най-новата ес класа, във вариант дизел и бензин. Следващата година т.е. 2022 започват доставките и на версия v8 amg. Кажи речи минимим оше 7 години тези ще са актуални мотори. След 2 години идва новото поколение бмв 7 серия, и там живота на модела е 7 год, значи дори при бмв 9 години минимум живот на двг-то. Докато не измислят технология с която да зареждат за 2-3 мин и пробег мин 600 км, забрави. И преди да виете от кеф, се замислете каква инфраструктура трябва да се направят зарядни с гъстотата на сегашните бензиностанции. А тока за тези зарядни отде ще дойде? А нали знаете че тока не е като бензина и не се съхранява в цистерни, производството на ток, съвпада с потреблението му, та сега си представете стотици милиони коли на които им е нужен ток.така погледнато ако не се изнамери някаква съвсем нова технология за отдаване на енергия, масово електрически коли в следвашите 2-3 десетилетия няма да видим. Дори е много оптимистично като вариант и това дори

    Коментиран от #45

  • 45 Размърдай си мозъка

    2 6 Отговор

    До коментар #44 от "Антон":

    Решението за съхранение на електроенергия вече е измислено - батерията на електромобилите. В момента притежавам два автомобила и един микробус. Ако бяха електрически общия им капацитет щеше да е минимум 250 киловатчаса. На ден минавам 30-40км само с един от автомобилите, за които са ми необходими 8 киловатчаса. Следователно ако веднъж седмично ги зареждам и трите, ще мога да шофирам и да си ползвам тока в къщи дори да спрат тока за цяла седмица. И разбира се ще ги заредя, когато цената на тока е най-ниска.

    Това е от играно от години. Всяко денонощие, за загряване на бойлера също ми трябват 8 киловатчаса. Дори в момента слънцето ми топли бойлера, а дори да не пече слънце през деня, нощно време горната част на 300 литровия бойлер се дозагрява на нощна тарифа и винаги имам гореща вода. Ти да не би да ползваш тока за загряване на водата по време на ползване? За целта ще ти е необходим проточен бойлер поне 15 киловата при температура на водата 4 градуса. Я сметни колко атомни централи ще са необходими сутринно време, когато милиони хора си взимат сутрешния душ?

    Коментиран от #47, #50

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Хайл

    5 2 Отговор

    До коментар #45 от "Размърдай си мозъка":

    Притежаваш друг път...то картинки от дъвки турбо и "би-бип" нямаш,та коли и бус 🤣🤣🤣🤣
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Ииии

    1 6 Отговор

    До коментар #48 от "Хайл":

    Вече има държави в които продажбите на ел. коли са повече от бензинови, а ти си обяснявай още дълго, кое било ЩЕ!

    Коментиран от #52, #53

  • 50 Антон

    4 2 Отговор

    До коментар #45 от "Размърдай си мозъка":

    Според теб всички ли позлват проточни бойлери..едва ли в един и същи момент милиони хора в европа пускат протичнкя бойлер. Тънки сметки ганя може да си прави колкото иска, ама реалността касае стотици милиони. И когато от тях деветки милионо коли спрат на колонката за ток, ше стане олееее мале. Зс справка преди 2-3 зима беше много студено, и ел. системата на цяла България беше на границата да издържи, само защото повечко сме пускали климатика. Само в София колите са към 2 млн, ....но блаженни са вярвашите

    Коментиран от #69

  • 51 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #40 от "Антон":

    Тесларя е само един но е с много имена...те от факти вече буквално му се подиграват на акъла с такива статии и той е въодушевен.даже рови и в предишни години където е писано за електрички...не му се връзвай
  • 52 Хайл

    3 3 Отговор

    До коментар #49 от "Ииии":

    Дай статистика,дай клипове където купуват,дай имена и адреси на купилите🤣🤣🤣🤣🤣блажени са вярващите

    Коментиран от #54, #55

  • 53 Ииии

    1 4 Отговор

    До коментар #49 от "Ииии":

    Нацъкалите минуси, не ви харесват фактите ли?

    Коментиран от #58

  • 54 Да веднага

    3 4 Отговор

    До коментар #52 от "Хайл":

    Ето в тази държава! https://m.fakti.bg/avto/542143-minalata-godina-v-norvegia-sa-kupeni-poveche-elektromobili-otkolkoto-koli-s-dvg

    Коментиран от #56

  • 55 Ииии

    2 4 Отговор

    До коментар #52 от "Хайл":

    И прочети внимателно! Бензинови 8 процента, дизелови 9 процента!
  • 56 Хайл

    3 3 Отговор

    До коментар #54 от "Да веднага":

    Аз като ти казах че от факти ти се подиграват ти пак ми цитираш тяхна статия 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #57, #59

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Хайл

    3 3 Отговор

    До коментар #53 от "Ииии":

    Какви ФАКТИ,доказателствата къде са или пак ЩЕ нещо нсвързано...ДОКАЗАТЕЛСТВА ДАЙ,не само да плещиш в транс

    Коментиран от #60, #61

  • 59 Ииии

    2 4 Отговор

    До коментар #56 от "Хайл":

    Продадени ли са повече? Колко са ДВГ? 17 процента чисто ДВГ, смях!
  • 60 Ииии

    3 4 Отговор

    До коментар #58 от "Хайл":

    Как да ти дам, като не разбираш норвежки? Да гледаш, като оцъклен ли?

    Коментиран от #62

  • 61 Ииии

    2 4 Отговор

    До коментар #58 от "Хайл":

    Четеш ли бе лупи?

    Коментиран от #70

  • 62 Хайл

    4 2 Отговор

    До коментар #60 от "Ииии":

    Вярно,ти живееше в Норвегия и имаше тесла🤣🤣🤣🤣🤣за теслата си призна,че НЯМАШ....за какво да ти вярва човек??? 🤣🤣🤣🤣🤣 на безпардонни ЛЪЖЦИ не се обръща внимание...дори съм ти отделил прекалено много...вече се обърка толкова много,че не помниш лъжите си-имал тесла,после голф,после рено а от днес си горд собственик и на бус🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #63

  • 63 😂😂😂

    0 3 Отговор

    До коментар #62 от "Хайл":

    Така ли Driving pleasure?

    Коментиран от #64

  • 64 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "😂😂😂":

    Както виждаш аз съм с 1 /един/ ник и стоя зад думите си за разлика от теб с много имена-колко пъти съм те засичал сам да пишеш и си отговаряш,дори се караш на себе си

    Коментиран от #65

  • 65 Ииии

    0 2 Отговор

    До коментар #64 от "Хайл":

    То и аз не съм този, за който мислиш, но то продължаваш!

    Коментиран от #66

  • 66 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Ииии":

    То ти сам не си знаел кой си🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣жалко за теб

    Коментиран от #67

  • 67 Ииии

    0 2 Отговор

    До коментар #66 от "Хайл":

    Жалко и за теб!
  • 68 смях

    0 3 Отговор
    пълни глупости от пуйкси!
    топлината от зареждане при тез капацитети за туя време??
    трея хладилник са гуема мощност -антифриз!!
    хави пипнете си телефоня или батерията след заряд сутрин!
    ама колата при зареждане и работи охлаждането!
  • 69 Е така де!

    2 4 Отговор

    До коментар #50 от "Антон":

    Точно както милиони хора не ползват проточни бойлери, а три часа зареждат бойлера за 20 минути къпане, точно така милиони автомобили няма да ползват бързи зарядни станции, да заредят своите 8 киловатчаса за 20 минути едновременно, а ще зареждат по няколко часа, когато има излишен ток и съответно е евтин.

    Ако не си запознат, дори през студената зима за която говориш, товарът през нощта беше паднал с два-три гигавата. Тоест освободил се капацитет за зареждане, колкото цяла атомна централа. Всяка нощ този сценарий се повтаря. Както снощи, така ще е и тази нощ, а и утре през нощта. Прекалено предсказуемо за да е проблем.
  • 70 Не се връзвай на трола

    2 3 Отговор

    До коментар #61 от "Ииии":

    Като го видиш, просто го подминавай. Нищо смислено не казва, а само провокира с откровени простотии. Не му падай на нивото!

    Коментиран от #71

  • 71 Хайл

    2 3 Отговор

    До коментар #70 от "Не се връзвай на трола":

    В 1 мин 2 коментара като сам си отговаряш за пореден път🤣🤣🤣🤣🤣Н Е Щ А С Т Н И К Н Е Г Р А М О Т Е Н 🤣🤣🤣🤣🤣
  • 72 kkk

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Не си мъчете това което ви липсва":

    Чакам да ми покажеш обемът който заемат батериите които могат да осигурят зареждането на 100кВт/ч батерия за 5 минути- като броим загубите ти трябват батерии от поне 1,5мВт/ч за да заредиш бързо ЕДНА кола с голяма батерия.
    Зарядните станции винаги се правят за няколко коли, да кажем за 6 коли- нали ще стават масовка електричките. Значи някъде трябва да имаш закопани 10мВт/ч батерии за да можеш да заредиш тези 6 коли едновременно.
    За да заредиш от мрежата с разумно бърза скорост тези 10мВт/ч буферни батерии (да кажем за 1 час) + загубите при зареждането ти трябва захранване от Енергото от минимум 13мВт/ч.
    А нали електричките ще стават масовка за един час през зарядното ще минат 15 коли. Първите 6 от тях ще заредиш от батериите, останалите 9 ще източат около 10мВт/ч от директно от Енергото и за заряд на буферите ти остават 3мВт/ч- как ще заредиш следващите 15 коли през 2-ят час? А 15-те коли през 3-ят час? А онези през 8-ят час?

    Сега вземи да провериш колко ток може да осигури кварталният ти трафопост и сметни къде ще монтираш поне ТРИ такива за да подсигуриш тока за бързо зареждане на 6 колонки?

    Да заредиш 1 кола със 75кВт/ч батерия за 5 мин. + загубите при доставката на тока и самото зареждане реално ще ти трябва около 1мВт/ч. За да заредиш 1000 коли от 8 до 9 часа в цяла БГ- отидоха 1000мВт/ч. За 2000 коли- отидоха 2000мВт/ч.

    Жокер- АЕЦ "Козлодуй" произвежда 2000мВт на ЧАС, тоест само АЕЦ-а ни НЕ МОЖЕ да подсигури нужният ток за бързо зар

    Коментиран от #73, #75

  • 73 kkk

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "kkk":

    Жoкeр- AEЦ "Кoзлoдуй" прoизвeждa 2000мВт нa ЧAC, тoecт caмo AEЦ-a ни НE МOЖE дa пoдcигури нужният тoк зa бързo зaрeждaнe нa eлeктричкитe. Cъвceм oтдeлнo e кoй щe плaти жици, трaфoвe и т.н....

    Коментиран от #74, #76

  • 74 Ууууууу

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "kkk":

    И що трябва всички да зареждат бързо? Логика не виждам! Бързите зарядни са за дълъг път! За да се купуват електрички, трябва да има инфраструктура за зареждане, на паркинга или на работа или на магазина и т. н.! Защо ти трябва да е бързо, винаги?
  • 75 Не си мъчете това което ви липсва

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "kkk":

    Сметките ти са абсолютна каша. Виж каква мощност трябва за 24 колонки. 6 мегавата. Погледни колко е голям трансформатора, а това бялото са батериите.

    Освен тези 24 бързи , има още почти толкова бавни зарядни станции, на които да зареждат клиентите на хотелите наоколо.

  • 76 pbdan

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "kkk":

    АЕЦ "Козлодуй" произвежда 2000МВт х 24ч= 48 000МВтч = 48 милиона кВтч за денонощие. Това са по 48кВтч за 1млн. автомобила денонощно. Колегата ккк бърка мощност с енергия и обратно. Да не говорим, че енергийният микс у нас е 35% за АЕЦ.
  • 77 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    Дам...с издухани батерии, а на обявите за тях ще пише.... всичко е в топ състояние, единствената забележка е, че работи само когато е включена в контакта, или в най добрите случаи...батерията издържа около час, достатъчно е, за да направите едно кръгче, че да се изфукате из квартала...
  • 78 Щирлиц

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "pbdan":

    В момента зарядните станции на Тесла са с колонки за до 150 кW. В Пловдив станцията е с 4 колонки.