30 199 72

Автомобилите, от които собствениците им не искат да се отказват с десетилетия

Най-лоялните купувачи са собствениците на японски коли

Автомобилите, от които собствениците им не искат да се отказват с десетилетия

Американският сайт iSeeCars проведе необичайно проучване на автомобилния пазар. Чрез него експертите се опитват да разберат от кои автомобили собствениците не се отказват с години. Проучването касае основно Северна Америка, но тъй като у нас такива не се правят, можем да си направим някои изводи и от тези резултати. Оказва се, че най-лоялните купувачи са собствениците на японски автомобили, по-специално на Toyota.

За да стигнат до това заключение, специалистите от iSeeCars анализират данни за 660 000 стари коли. Рейтингът включва модели, произведени през периода 1981-2005 година, които са продадени през 2020 година. По този начин анализаторите разбират кои „железни коне“ са останали в едни и същи ръце поне 15 години.

И така, какъв е резултатът от това проучване? Оказва се, че собствениците на Toyota Prius изпитват най-голяма преданост към автомобилите си. Сред екземплярите на 15 и повече години продажбата от първи собственик е 13,7%. Следващи в списъка, включително до петата позиция, са също модели на Toyota - Highlander, Tacoma, Sienna и Tundra с показатели 12,4%, 11,6%; 11,5% и 11,3% съответно. Останалите пет изглеждат така:

Honda CR-V - 10,7%;
Honda Pilot - 10,4%;
Subaru Forester - 9,8%;
Toyota 4Runner - 9,4%;
Toyota Sequoia - 9,1%

Както можете да видите, списъкът включва автомобили изключително със знака „Произведено в Япония“ и това, честно казано, не е изненадващо - автомобилите Toyota и Honda са известни със своята издръжливост и надеждност. Като правило собствениците на "японки" дълго време не се отказват от автомобилите си.

Между другото, от няколко години най-популярните автомобили в света са кросоувърите. Въз основа на това iSeeCars намира за уместно да проведе и проучване за лоялността на клиентите само за такива автомобили. Тук картината се оказва немного по-различна (в ТОП-10 намира място и един корейски кросоувър):

Toyota Highlander - 12,4%;
Honda CR-V - 10,7%;
Honda Pilot - 10,4%;
Subaru Forester - 9,8%;
Toyota 4Runner - 9,4%;
Toyota Sequoia - 9,1%;
Toyota RAV4 - 8,7%;
Acura MDX - 7,9%;
Hyundai Tucson - 7,6%;
Subaru Outback - 6.8%.

А знаете ли кои са най-комфортните тригодишни коли според carwow?

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 53 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Защо го

    37 24 Отговор
    няма Жигули 4х4х4:)

    Коментиран от #61

  • 2 алфа Брера

    55 12 Отговор
    И аз ще трябва десетилетия да търкалям Брерата, като никой не иска да я купи

    Коментиран от #35, #43, #67

  • 3 Един от народа

    130 34 Отговор
    От както се качих на Тойота не съм стъпвал в автосервиз, как да не я заобичаш тази марка!

    Коментиран от #9, #63, #71

  • 4 Варна

    68 84 Отговор
    VAG, BMW, Audi, Mercedes, Alfa Romeo, Ford, Kia, Hyundai, Opel - те къде са? Затова не вярвам много на американския пазар и не го приемам като критерий.

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Urko

    107 46 Отговор

    До коментар #4 от "Варна":

    Изброените от теб са по севизите и моргите.
  • 6 Гост

    83 2 Отговор

    До коментар #4 от "Варна":

    Европейските коли са по-скоро екзотика в САЩ и се продават основно по-луксозните модели с бензинови мотори от 3.5 нагоре. Ако в Европа 80% от продукцията на Мерцедес, БМВ и Ауди е 4-цилиндров 2.0 дизел, там никой няма интерес към подобни моторизации.

  • 7 Асф

    69 31 Отговор
    Ауди алфа Киа и Форд са в кофата затова ги няма. Не ги сравнявай с истински марки като Мерцедес Тойота БМВ или Хонда.... Арабите не са глупави да карат предимно тия марки в пустините... На аудито ще му се разпика дюзата и ще му се разтрака веригата както обикновенно а ако го вкараш в пустинята край на скраб... Карал съм аудита ново на 120 Хил км шляпат веригите вече. Мерцедеса минава 450 Хил и верига не се сменя на Хонда също. А на аудито през това време 4-5 верижки е сменило :)

    Коментиран от #8, #10, #17

  • 8 Асен

    49 11 Отговор

    До коментар #7 от "Асф":

    Мерцедес не е вече 124-ката, верига и на под 100000км се разтяга.Всичкото ширпотреба е еднакъв боклук, дано ел. колите вдигнат качеството.

    Коментиран от #14, #22

  • 9 Истина е!!

    42 8 Отговор

    До коментар #3 от "Един от народа":

    Има тойота и митсубиши и двете бензин, само консумативи!!
  • 10 Audi Q7 2011 г

    63 8 Отговор

    До коментар #7 от "Асф":

    Карах. Купих си го на 15000 км върнат от лизинг, един дъртанян го сменил за А8 в Цюрих. Карах до миналата година ноември и го продадох на 237000 км. Абсолютно нищо не съм пипал по колата освен разбира се поддръжка. Не съм фен на определена марка, гледам колата да ми върши работа, 2 деца имам, доста багаж трябва да побира. Сега карам Ленд Круизър 2016 година, хубав е, но малко тромав. Мисълта ми е- много зависи кой, кога и къде кара колите, как ги поддържа и се грижи за тях. Нормално българина купува коли на 7 и повече години, удряни, чупени и т.н. Липсва култура за поддръжка на автомобила, кара се докато се счупи. Даже съм виждал Мерцедес цлс на 2години с гуми без грайфери. Направете сметка този индивид как си поддържа колата. А за Германия няма и да коментирам - взимат се коли карани от Хасан и Ибрахим и се казва - немски са, немец ги е карал. Е да, ама не

    Коментиран от #39, #42, #44, #48

  • 11 механик

    46 6 Отговор
    Европейските коли след 2005 год. производство, след като им свърши гаранцията , стават само за скрап ,или трябва да вкараш4-5 хил. за ремонт !!

    Коментиран от #16, #30, #37, #62

  • 12 ТтттТ

    33 16 Отговор
    Нисан Х Трел..2004 г... 2,0 140 коня, бензин, автомат...-служи верно вече 16 години--не го давам за 95% от новите бракми.
  • 13 сектант

    28 8 Отговор
    ми на тях целия им живот е на кредит те са им го набили с 200 как да се откажат

    Коментиран от #15

  • 14 Да бе

    23 1 Отговор

    До коментар #8 от "Асен":

    Те щото ел.колите си нямат и те тяхните недостатъци. При тях друго ще стане интересно,като дойде време за смяна на батерията например...
  • 15 Точно така е!

    11 5 Отговор

    До коментар #13 от "сектант":

    И абсолютно вярно.👍
  • 16 домакин

    14 2 Отговор

    До коментар #11 от "механик":

    Еми нали и вие механиците,все пак трябва да живеете де!
  • 17 Притежател

    11 4 Отговор

    До коментар #7 от "Асф":

    И като се събуди юргана на пода а ти отвит, така ли?
  • 18 Ама каква

    15 15 Отговор
    е тази мания да цитирате краварски класаций,какво ме интересуват те?

    Коментиран от #23

  • 19 Инж. Ганев

    18 21 Отговор
    Това по скоро прилича на фенщина, или по скоро друго! Единствената причина да не си смениш новата кола след края на лизинга, и то пак с нова, е само и единствено липсата на пари! Другото са форумни лакардии!
  • 20 Вито Андолини

    30 5 Отговор
    Имам ЦЛС и Сивик. Сивика е на газ и съм склонен да ми откраднат мерника, но не и японския леген. Едната само гълта финанси, другата ми пести пари, докато я карам. Като онази страхотна реклама, че си караш колата и си харчиш парите...
  • 21 Име

    20 50 Отговор
    Преди 3 години имах Хонда Акорд 2011г. По голям боклук не съм имал през живота. Постоянно висене по майстори. Хонда никога повече!

    Коментиран от #26, #28

  • 22 ели

    11 1 Отговор

    До коментар #8 от "Асен":

    Много е правилно 150-180 хил. км веригите им трябва да се сменяте казано в сервизното обслужване ( след 2005 година произведените)
  • 23 един от стадото

    23 7 Отговор

    До коментар #18 от "Ама каква":

    показа ли си евробалканския манталитет. Показа го. Разбира се. че не те интересува, ти си отгледан и закърмен с ''немското качество'' нищо не може да те спре да го обичаш. Провинциализъм в световен мащаб. В щатите можеш продаде всичко, което е на на колела стига да има пазар. Там са се пробвали Рена, Фиати, Шкоди, Застави. Сега и Лада се пробва. Нека, проба грешка. За твоя сметка, ще купят някоя и след 100мили ще я пуснат в първия каньон до пътя. А лакомата и ненаситна Европа уж отворена и либерална но за всякакви щуротии пази и поставя не изпълними условия на Лексус и Акура, на пример.. Що не им дават да открият завод в Бавария или до Берлин на пример. Не може, шоурумове дори не допуска. Хората искат заводи да строят бе, не ракетни площадки. Виж, за тях може и да може. Знам какво ще кажат някои, Нали Хонда и Нисан имаха заводи. Имаха, но народни модели само в тях. Айде да ги видя БМВ, Мерц, фауве със троики, А170 И Поло в щатите и Канада. А продайте една Дачия само на американския пазар..
  • 24 дамм

    24 3 Отговор
    Кола и жена на късмет! Всяка машина си има ресурс!
  • 25 гост

    23 8 Отговор
    Не че нещо, ама да сте виждали да палят от недоволство японски автомобил? На този фон колко немски и английски коли ги изпочупиха и подпалиха, защото са хем скъпи, хем чупливи, хем не им ги оправят в сервизите. Имаше един англичанин, купил си Етрон за 100х. евро и то седяло по 6м. в годината в сервиза за такива дефекти, каквито при Тесла не е еимало дори от самото начало. Той самият каза, че според него дори колата не е годна за движение по пътя и се чуди как са получили разрешително.
  • 26 хонда Пловдив

    34 7 Отговор

    До коментар #21 от "Име":

    Това твоето е някакъв кофти късмет , имал съм 1 акорд , 3 ЦРВ и още 11 други - опели , вагени , ауди - хонда са перфектни за парите си , уникално здрави .........
  • 27 Японеца

    23 6 Отговор
    Това е четиво за поклонниците на немската техника! Живот извън сервиза е най-честата тема във форумите на немските фенове!
  • 28 Accordion

    16 5 Отговор

    До коментар #21 от "Име":

    6г. Хонда Акорд си имал? Тя тогава струваше 30 000лв. Нещо да не си сънувал отвит с боси крака! за 30х. лв. щеше да си купиш мрецедес, ауди или бенве! Не на нас тия!
  • 29 Рено ентусиаст

    10 41 Отговор
    Японските талиги извън Сащ са непродаваем талаш

    Коментиран от #31, #33, #59

  • 30 Хвали старо карай ново

    13 15 Отговор

    До коментар #11 от "механик":

    Е от преди 2005 пък стават само за скрап...
  • 31 Въх

    14 4 Отговор

    До коментар #29 от "Рено ентусиаст":

    друже ти всяка марка оплюваш която не е Рено!!!

    Коментиран от #32

  • 32 Рено ентусиаст

    4 35 Отговор

    До коментар #31 от "Въх":

    Е какво съм виновен аз че само Рено са истински автомобили.
  • 33 Ей почна ли буквара...

    18 4 Отговор

    До коментар #29 от "Рено ентусиаст":

    Да не те чувам повече, първолак!!!

    Коментиран от #34

  • 34 Рено ентусиаст

    2 30 Отговор

    До коментар #33 от "Ей почна ли буквара...":

    Не всеки пдраст е японец но всеки японец е пдраст
  • 35 Мерцедес

    10 2 Отговор

    До коментар #2 от "алфа Брера":

    Брерата е много яка

    Коментиран от #36

  • 36 Рено ентусиаст

    5 12 Отговор

    До коментар #35 от "Мерцедес":

    Кое и е якото че е грозна на варел ли ? алфист=🏳️‍🌈
  • 37 перничанин

    24 0 Отговор

    До коментар #11 от "механик":

    Глу-пос-ти. Карам Тойота 2013г , аз съм и единствен собственик, на 350 000 км е. Това което пишат колегите по-горе е доста преувеличено (дето сменят само консумативи), но си е здрав и икономичен автомобил. Сменял съм ламбда сонди, датчици, лагери и четки алтернатор , тампони, предни амортисьори и консумативи, но това си е нормално, На жена ми на Полото 2006г съм сменял почти същите неща + бобини на свещи (слабо място им е). Полото е на 360 000км. и върви без проблемно. Имал съм Тойота Авенсис от 2000г , скъса ми нервите тоя туч, взех го "на старо" и за година го платих двойно. Хвалете си колкото искате старите бараки (до 2005г), аз ще гледам да взема възможно по-нов или чисто нов автомобил, та дори от нисък клас.

    Коментиран от #40, #41

  • 38 Инж Ганефф

    12 1 Отговор
    " Oкaзвa ce, чe coбcтвeницитe нa Tоyоtа Prius изпитвaт нaй-гoлямa прeдaнocт към aвтoмoбилитe cи. Cрeд eкзeмпляритe нa 15 и пoвeчe гoдини прoдaжбaтa oт първи coбcтвeник e 13,7%.". Някой е пропуснал основни уроци по математика! Значи: Само около 7 собственика на " Субару" и " КИА" са готови да се разделят с автомобилите си, срещу почти 14 собственика на " Тойота"! Следователно : Субару" и " КИА', статистически, са по- предпочитани от " Тойота" и " Хонда"! Иначе и аз съм с " японка", но от камбанарията на годините ми твърдя, че човек не трябва да надскача сянката си и да си поддържа съвестно автомобила!

    Коментиран от #52

  • 39 Пловдив

    19 1 Отговор

    До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":

    Че то милиони "немци" по документи, родени в Германия, носят имена Мюмюн, Ибрахим, Сюлейман, Хасан, Фатма, Айше и т.н. До 2031 г. човек с такова име на 100% ще стане минимум президент на дойчландистана, а дойчовците ще се умиляват колко са толерантни и либерални.
  • 40 Дрът шифиьор

    9 7 Отговор

    До коментар #37 от "перничанин":

    Глу- пос- ти!!!! За 7 г., 350 000, са всеки Божи ден по 140 км.! Такси ли е това? Дори и служебна да е- в съботите и неделите, по празниците, " Тотка" ще си почива! Тогава километрите стават над 200 на ден! Не, не, не вярвам!

    Коментиран от #57

  • 41 БАБА

    6 0 Отговор

    До коментар #37 от "перничанин":

    Прав си приятелю,то си е казано-старо хвали--ново карай.
  • 42 Joro

    4 3 Отговор

    До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":

    И ти си избрал кво да си вземеш след аудито... Сега ще разбереш какво е сервиз и пари на вятъра.
  • 43 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "алфа Брера":

    Що да не я купят...колко искаш за нея

    Коментиран от #45

  • 44 Хайл

    10 0 Отговор

    До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":

    Абсолютно си прав че много хора не поддържат колите си а искат да са вечни.както си дал пример за гумите-масово каране на втора употреба и един приятел дори се опитваше да ме убеди че едни гуми 2 употреба са по-добри от новите,дори да са китайски...накрая си взе китайки нови и каза че 2 ръка повече не иска...доста е опасно в България да вземеш автоматик-там почти не се сменя масло и филтри-стрували към 500 лв и нямало смисъл щом върви

    Коментиран от #46

  • 45 гост

    0 11 Отговор

    До коментар #43 от "Хайл":

    Щото само след шест месеца всички американци ще започнат да дишат във врата на мъск,за да се вредят да си закупят тесла премиум3 и тия пушилниците ще стават само за скрап,а зандан че това за вас петролопровод звучи абсурдно хахахахахаха....

    Коментиран от #51

  • 46 гост

    1 10 Отговор

    До коментар #44 от "Хайл":

    И на теслата няма смисъл да се сменя нищо,щото сама върви. Даже съвсем скоро няма да има нужда и от волан и професията "шофьор"ще стане излишна...хахахаха...
  • 47 не мерси

    1 17 Отговор
    Аз повече от година кола не пазя, независимо колко е добра, здрава, евтина, скъпа и т.н. 15 години в приус, представяш ли си.
  • 48 домакин

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":

    Има и още нещо колега,та по въпроса за колите от германия "нов внос",който много предвидливо си засегнал,бих искал да знам дали като е внос от германия все още тук минава метър с номера,амии.."то в хегемонията една баба я е карала само от тях до магазина и обратно или от тях само,до катедралата в Берлин....и те така...?..
  • 49 Доктора

    9 9 Отговор
    Само Japan. Мазда и Тойота. Карам Мазда премаси бензин - куче марка!
  • 50 Патриот

    4 3 Отговор
    Кво ни пука за Северна Америка? Искаме да видим европейската реалност.
  • 51 домакин

    4 0 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    И като се събуди сигурно беше отвит,а юргана в г#з@...хахахахахаха....
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 ТраЛаЛа

    0 7 Отговор
    Ефтинджоси !!
  • 54 механик

    6 1 Отговор
    до перничанин Обърни внимание ,че съм написал ,че ЕВРОПЕЙСКИТЕ коли стават само за скрап !!
  • 55 Станчо куфара

    8 8 Отговор
    за съжаление Тойотата вече не е същата като преди 20 години сега е много калпава сглобявана от индийци в Англия
  • 56 Тенекеджиев

    1 2 Отговор
    Преписвене, преписвене, преписване без мозък. За какво ни е да знаем какво харесват американците. А ако някой си познае статията и осъди автора ще е много интересно.
  • 57 перничанин

    5 1 Отговор

    До коментар #40 от "Дрът шифиьор":

    Личен автомобил с ГИ . Бизнеса ми го изисква, случва ми се по някога само до обяд да направя 140км софииско, не градско каране. Събота и неделя е за чиновниците, аз никога не съм бил чиновник.
  • 58 Турбо

    6 4 Отговор
    Субару е Колата

    Коментиран от #65

  • 59 Р. Овч.

    14 3 Отговор

    До коментар #29 от "Рено ентусиаст":

    Само бавно-развиващи се злобни гейове-вегани, възхваляват рено и скимтят против всички други...
  • 60 Ицо

    14 2 Отговор
    Дванайста година карам Хонда Сивик. Освен консумативите миналата година за пръв път смених нещо друго. Два гумени тампона на задните носачи и две биалетки. Колата е уникално здрава, никога не ме е предавала или подвеждала.

    Коментиран от #69, #72

  • 61 А БЕ

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "Защо го":

    От нарисувана свиня вратна пържола ял ли си, че от руснак качествен автомобил чакаш?!
  • 62 KKKK

    9 0 Отговор

    До коментар #11 от "механик":

    Хубаво ама допреди 6-7г легендата беше, че колите след 2000г са зле. Сега станало след 2005. След 10г сигурно ще се твърди, че до 2010 стават и са много надеждни.
  • 63 шофйор

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Един от народа":

    Особенно ако е D cat
  • 64 нафто

    3 3 Отговор
    Е, дойде най после времето за отказ от тъпия лаф "от германското,по убаво нема".

  • 65 Мазньо

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Турбо":

    Недей им святка лампата,само за нас да си останат....
  • 66 Plameni

    0 2 Отговор
    Аз пък съм сменил над двайсет мерцедеса
  • 67 Нед

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "алфа Брера":

    Ако няма сериозни удари и е на разумна цена, ще ти я купя. Дай контакт!
  • 68 Dido

    4 0 Отговор
    Статистиките за Америка, винаги са ми "помагали" при избора и поддръжката на кола!!! :-) :-)
  • 69 Балък

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Ицо":

    Да си жив и здрав, цял живот само нея да караш.Хахаха
  • 70 Рено

    2 6 Отговор
    Най здравата кола е Реното
  • 71 Имах тойота

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Един от народа":

    Чисто нова и на 3тата година я махнах-дървена отвсякъде и едвам вървеше празна а за пълна бе мъка.Карайте си ги.
  • 72 До Ицо.

    2 0 Отговор

    До коментар #60 от "Ицо":

    12 та година карам рено гранд еспас 4 чисто нов купен от мен. Всичко оригинално (без накладки и преди дискове-сменени +акумулатор и чистачки).Как да се разделиш с нещо което е здраво и работи.Няма начин.2020 минах поредният преглед( не живея в БГ ) и нищо няма по окачване,гърнета,корозия няма-нищо.На двигателят само масла (той е с верига) и ремък (за климатик/генератор) на 120000 сменихме. Също и спирачна течност и охлаждаща -смених ги на 8 та година. С една дума-само консумативи. В сервиза на Рено механиците са ми казвали-пазете я-такива вече не ги правят. Новите много проблеми.Между другото почти нов фолксваген махнах защото ми побеля косата от проблеми.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.