25 Януари, 2021 10:51 5 899 26

Търсенето на употребявани премиум автомобили нараства

  • автомобилът на старо-
  • премиум марки

Говорим за продукти от марките Audi, BMW, Mercedes-Benz, Lexus, Porsche, Land Rover, Volvo, Jaguar, Genesis, Infiniti и Cadillac

Търсенето на употребявани премиум автомобили нараства - 1

Продажбите в премиум сегмента на употребявани автомобили са нараснали с 6.1% през миналата година. В същото време закупуването на употребяван премиум автомобил сега струва средно с 13% повече. Тенденцията за покупка на скъпи малко употребявани автомобили, според експертите, ще продължи и през 2021 година.

В края на миналата година продажбите на употребявани премиум марки под тригодишна възраст на европейския автомобилен пазар са се увеличили с 6 % в сравнение с 2019-а.

Проучването анализира промяната в стойността на най-популярните марки премиум автомобили под тригодишна възраст. Разгледани са модели на компании като Audi, BMW, Mercedes-Benz, Lexus, Porsche, Land Rover, Volvo, Jaguar, Genesis, Infiniti и Cadillac.

Анализаторите посочват, че динамиката в цените на премиум колите, произведени от 2017 година насам се различава коренно от цените на автомобилите в други сегменти на вторичния пазар.

Средната цена на автомобилите от премиум сегмент на възраст под три години през 2020 г. на вторичния автомобилен пазар е няколко пъти по-висока от тази на масовите употребявани автомобили. В същото време темповете на растеж на продажбите в този сегмент почти съвпадат с динамиката на автомобилния пазар като цяло, се казва още в изследването.

Говорейки за баланса на силите на пазара, се отбелязва, че през 2020 г. лидерът в надпреварата при употребяваните премиум коли се е променил за първи път от няколко години. Mercedes-Benz губи първата позиция от BMW.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Притежател

    38 8 Отговор
    То така е най-добре, друг да поеме първоначалната обезценка, а ти да караш хубава кола.

    Коментиран от #21

  • 2 РАДИО ЕЛТО

    20 7 Отговор
    всеки кара каквато лека кола има то и леката кола лукс защото бакшишите дерат яко НАРОДЕЦА а в много ГРАДОВЕ НЯМА вътрешноградски транспорт да не говориме за между ГРАДСКИ транспорт
  • 3 Behemoth

    7 20 Отговор
    Селяниии...
  • 4 БАЙ Х@Й‼

    46 1 Отговор
    Ами нормално ! След като чисто новите премиум са с цени на ниво жилище , а новите среден клас са с мотори от щатски косачки (1,1 трицилиндрови) !
  • 5 БАЙ Х@Й‼

    13 7 Отговор
    Ако още малко се разрасне бизнеса с коли под наем и ще стане друг пазара! За една година наема като падне под стойността на вноски + данъци и застраховки ...

    Коментиран от #20

  • 6 пилот на Ферари

    12 12 Отговор
    Да бе - няма начин . Дърти премиум Аудита А3 иА4 на по 15 години. ВМВ - 3-ки и 5-ци на по 15 години . Мерцедеси от края на 90 - години.
    Па останалите премиум дърти кошници Lexus, Porsche,Genesis, Infiniti и Cadillac - направо се броят на пръсти и са за премиум мутри начинаещи дето още нямат пари за нов автомобил.
  • 7 Костов

    22 3 Отговор
    Нека все повече хора да могат да се докоснат до премиум или поне по-нов автомобил. Да не забравяме , че новите автомобили са много по-безопасни и могат да спасят живота ти една - две идеи по-добре от най-обикновен , стар автомобил.

    Коментиран от #11

  • 8 кефлия

    17 9 Отговор
    Нищо ново под слънцето. Навремето викахме - по добре стар Мерцедес ,отколкото нов Москвич ,нали ?! Съвременните автомобили от среден и нисък клас са крайно компромисни като качество ,лукс - няма ,окачването е твърдо и шумно (все едно си в каруца) ,не са особено надежни (най вече заради кьопава електроника) ,двигателите са мънички и с ограничен ресурс и изобщо - вършат работа ,ама нЕма кеф.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 пилот на Ферари

    21 6 Отговор

    До коментар #8 от "кефлия":

    И като се хакнеш на един премиум VW Phaeton който е на цената на един Пасат и си викаш - на голяма далавера съм. Или едно дърто БМВ Х5 на цената на една 3-ка и си викаш - уцелих шестица от тотото ! Или едно Ауди А8 на цената на една четворка.

    И като се почне едно чудо. Х5 излиза колкото една гарсониера в град като Русе или Търново. А8 почти не излиза от сервиза. А с Файтона като те видят майсторите сами бягат от тебе.
  • 10 пилот на Ферари

    13 7 Отговор

    До коментар #8 от "кефлия":

    Преди демокрацията се внасяха около 120 хил нови автомобила по данни на Мототехника. И всичките се продаваха. Сега колко нови автомобила се продават на година ?
    Половината автомобили които се продават годишно с на цена от 500 до 2 500 лева. Няма нужда да говорим за качество , лукс и темподобни.

    Коментиран от #17

  • 11 пилот на Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Костов":

    Коментар №10 беше за тебе.
  • 12 гост

    24 7 Отговор
    Научете се да четете , а не да "споделяте" изкукалите си теории !!! Първо са се увеличили продажбите на премиуми ПОД 3 ГОДИНИ !!! Тоест тия , дето в България им викат "чисто нови " !!! Това почти 100% са коли върнати от оперативен лизинг (дългосрочен наем) от фирми !!! Второ - Cрeднaтa цeнa нa aвтoмoбилитe oт прeмиум ceгмeнт нa възрacт пoд три гoдини прeз 2020 г. нa втoричния aвтoмoбилeн пaзaр e някoлкo пъти пo-виcoкa oт тaзи нa мacoвитe aвтoмoбили. Тоест са купени пак от фирми пак на оперативен лизинг !!! Което е напълно нормално в криза да се постараят да свият разходите , без особен риск , щото и те след още 3 години ще ги върнат , а те ще са даже в гаранция все още !! И никой не ви говори за покупки на 15-20 годишни таралясници от ганьовци !!!

    Коментиран от #13

  • 13 пилот на Ферари

    11 5 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    И защо пишат в % а не в цифри ? Защото преди 3 години едва продали 49 премиум автомобила . После продажбите се увеличили с 6 % . След това с 13 % . Е - пита се в задачата - колко премиум автомобила са продали общо ?

    Друг е въпроса - кой автомобил и модел е премиум.
  • 14 пилот на Ферари

    18 6 Отговор
    Като минавам покрай сервизите - само премиум автомобили стоят наредени там. Някои с месеци.

    Коментиран от #15

  • 15 Ганьо “разбирача”

    9 15 Отговор

    До коментар #14 от "пилот на Ферари":

    Ми то в твоята Дачия няма какво да се счупи,нормално
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 лъжеш

    15 4 Отговор

    До коментар #10 от "пилот на Ферари":

    Лъжеш "пилоте" ,лъжеш (ама и ние имаме интернет ,бе) , ДТП (в последствие ДО) "Мототехника" е основано през 1964 г. ,през 1965 г. продава 100 (сто) Москвича ,цифрата на предадени коли плавно се увеличава ,като най голям брой продадени коли има през 1988 (46 000 бр.). 120 000 коли на година се продавали ,а ???!!! Ми тогава що се чакаше по 20 г. за Лада "седмица" ,аз си купих (по точно ,нашите ми купиха) полско ФИАТче 126 ,с 12 годишна авансова вноска (алтернативате беше - ЗАЗ , Трабант ,Москвич или Вардбург).

    Коментиран от #18, #22

  • 18 може би

    14 4 Отговор

    До коментар #17 от "лъжеш":

    Червеният чугун ,който се изживява ,като "пилот на Ферари" сигурно иска да каже ,че по време на цялото си съществуване ,Мототехника е продала 120 000 коли.
  • 19 Японеца

    1 1 Отговор
    Маркетинг уфси с условен наклон премиум, купуват на 300 000км тотални премиум боклуци от гИрмания! И се Почват РИМОНТИТИЕ!
  • 20 Гражданин

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "БАЙ Х@Й‼":

    Е как ще стане?!
    Нали все някой трябва да плаща застраховките и данъците, както и стойността на колата.
  • 21 карача

    9 1 Отговор

    До коментар #1 от "Притежател":

    Не - ти му подържаш бившата хубава кола.Той вече кара още по- хубава , а ти чакаш да ти доставят модула за 2300 евро и обикаляш банките за кредит.
  • 22 555

    5 8 Отговор

    До коментар #17 от "лъжеш":

    И ти лъжеш ,ама айде.Коли не продаваше само Мототехника.Продаваха се още Шкода, Полонез, Фиат 126П, Застава, Варшава, Волга,ИЖ и др.
    Чакал си 12 години щото си бил 10 годишен.Не вервай на интернето,там още по лъжат.

    Коментиран от #23

  • 23 лъжеш

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "555":

    Така ли ? Я ни "светни" ,коя друга организация е продавала коли по време на социализЪма ?! Дори колите от КОРЕКОМ се продаваха чрез Мототехника. Колите ,които си описал наистина са се продавали в България ,но аз споменавам коли ,които можеха да се купят с 12 годишна вноска (през 1981 г.) ,мисля че можеше и Шкода ,ама не съм сигурен ,много исках Застава Юго ,но трябваше да се чака още. ПП. И бях 18 годишен тогава.

    Коментиран от #26

  • 24 BEGAI

    1 1 Отговор
    Хонда Акорд 276 коня на 4 години е 25к, а БМВ на 8 години е с 50% отгоре - едното ще изкара на консумативи 500к км, а другото е вече на 250 и ще почне да се чупи на метър пластмаса вътре.

    Кой е по-добре дългосрочно от двамата шофери се пита?

    Коментиран от #25

  • 25 Майстор

    0 4 Отговор

    До коментар #24 от "BEGAI":

    Каква Хонда, какви 5 лева, акорда го свалиха от продажба в Европа,европейците не са прости, никой не иска да купува този таралясник.
  • 26 Ами тогава

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "лъжеш":

    все още дори обикновенната Застава гт55 не бе внасяна,а Юго-то 45 е още по-късно. Мисля ГТ 55 първият внос бе през 83г.,а на Юго 45 още по-късно,та за 81 година няма как да стане. Що се отнася до желанията и чакането за кола,тогава се чакаше за Лада най-много по над 10 години,иначе за другите или без ред или няколко месеца. и ние сме живели в това време и знаем как стояха нещата.