31 Май, 2011 11:45 4 009 27

BMW патентова Gran Coupe

  • bmw-
  • gran coupe

Намерението на баварския концерн да пусне серийна версия на концепта Gran Coupe вече не е тайна за никого. Официално одобрение за проекта бе дадено още преди месеци. Досега обаче малцина в Мюнхен знаеха до каква степен ще се отличават прототипът и серийният вариант на автомобила. Известна яснота по въпроса внасят скици, които от BMW са внесли за патентоване. До тях са се добрали от китайския сайт chinacartimes.com.

Ако рисунките се окажат автентични, изнеданани надали ще има. Автомобилът на тях представлява почти пълно копие на новата 6-а серия, но с четири врати. Съществени разлики между концепта и финалната версия също липсват.

Повече неясноти има около техническата част на проекта, което създава благоприятни условия за слухове. Подобно на 6er, Gran Coupe ще използва платформата на "седмицата". Окачването отпред ще бъде на двойни носачи, а многолостовият заден мост Integral V ще може да дозавива. Предполагаемото междуосие е около 2 900 мм.

Под предния капак ще се монтират само двигатели с принудително пълнене. Базовият мотор ще бъде 3.0-литров, с два турбокомпресора, мощност 320 к.с. и въртящ момент 450 Нм. Гамата ще коронова 4.4-литровият V8 с 407 коня и 600 Нм. Същия въртящ момент ще предлага и турбодизелът с 300 к.с. Всички мотори ще се комплектоват с осемстепенен автомат ZF.

Серийното BMW Gran Coupe се очаква най-рано в началото на 2012 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    12 13 Отговор
    Доста добре изглежда
  • 2 ZOOM-ZOOM

    19 16 Отговор
    Какъв е смисъла от патентоване? Кой би плагиатствал от бмв? Трябва да си излючително бездарен или изчерпан дизайнер за да се "вдъхновиш" от бмв. Дизайна им е скучноват и посредствен с нищожни изключения.

    Коментиран от #3, #7

  • 3 Ачо

    10 11 Отговор

    До коментар #2 от "ZOOM-ZOOM":

    Еми Лексъс много обичат да плагиатстват от БМВ, дано германците да осъдят най-после крадливата жълта сган.

    Коментиран от #5

  • 4 graver

    8 2 Отговор
    Те хубаво са включили в името му думата Coupe, ама само на мен нещо не ми е понятно защо?
  • 5 ZOOM-ZOOM

    11 5 Отговор

    До коментар #3 от "Ачо":

    Напоследък стила на Лексус е твърде японски, самурайски, манга и ми е трудно да го асимилирам. Просто не съм японец. А от бмв и мерцедес просто ми е писнало. Не са показвали новаторство в дизайна от десетилетия. Скучни са до безумие, защото са немски. Немеца е праволинеен и педантичен човек лишен от творческа мисъл. Поради това и нещата които правят не да особено авангардни.

    Коментиран от #9

  • 6 boko

    3 5 Отговор
    sled kato ne6to e dostata4no dobro ne e neobhodimo novatorstvo v kakvoto i da bilo.avangardnite ne6ta obiknovenno sa bezsmisleni i neefektivni,a i za6to da promeniat ne6to sled kato ma4kat vsi4ko.
  • 7 ПАТЕНТ

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "ZOOM-ZOOM":

    Всяка компания - не само в автомобилния бранш - прави така - патентова образец , модел и т.н.Не , че спира желаещите да копират , но поне ги възпира да не го правят едно към едно , а да се "вдъхновяват" от дизайн или конструкция , т.е. да променят нешата точно толкова , че да не могат да ги осъдят...

    Коментиран от #14

  • 8 rm

    7 1 Отговор
    аз лично ще изчакам професионалното мнение на двойника на дошо...не се и съмнявам с какво ще сравни бмв-то
  • 9 user

    5 8 Отговор

    До коментар #5 от "ZOOM-ZOOM":

    Според мен имаш нужда от очен лекар - новаторство в дизайна показаха именно те - но като запазиха формите на предишните си модели. лексус просто няма история и затова каквото създава все е "ново", защото няма старо ! Но да твърдиш, че няма разлика между Мерцедес W124 и W210 - е смешно е, или между W211 и W212 - различават се много, е да емблемата и решетките остават еднакви, но останалото е различно и то доста. Друг е въпроса дали е красиво - БМВ запази красотата си въпреки изрода крис бънгъл, новите им модели, особено купетата са феноменално красиви, за съжаление мерцедес се опита да копира от тях (от седмицата и петицата) и нищо не се случи - грозни, правоъгълни, помпозни и им липсва предишната елегантност ! Но това е личен вкус, факт е, че смениха дизайна и само един човек със зрителни проблеми като теб не може да усети разликите ! Точно японските кочини са едни и същи - както и да сменят дизайна, винаги са безлични, без елегантност и красота и с отчайваща липса на оригиналност ! Който и лексус да вземеш - все е сбирщина от немските оригинали, нищо японско - предницата от едни, задницата от други, вътре от трети - затова трябва да се патентоват новите модели, за да се избегне жълтата кражба. Не че ще ги спре, просто ще ги затрудни да добавят 1-2 детайла повече, а това за японските некадърници ще е като революция в дизайна ! Сега е 99 % имитация, с патента ще го намалят на 80 %, но си остава горчивата истина, че жълтурите не могат да създават нови неща - само копират Европейските оригинали и ги правят по-евтини от нискокачествени материали и неграмотна работна ръка, заради което са пълни с дефекти и ненадеждни на пътя !

    Коментиран от #12

  • 10 Деян

    4 3 Отговор
    Възхитително! Мога и да стана BMW фен?

    Коментиран от #11

  • 11 mm

    2 4 Отговор

    До коментар #10 от "Деян":

    Съгласен съм с теб - правилната дума наистина е възхитително. Много ми хареса още първата снимка, която видях на този автомобил. Нямам пристрастия към определени марки, а просто харесвам красивото. Както казват хората въпрос на вкус и определено това БМВ ми допада много.

    Коментиран от #15

  • 12 Дошо

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "user":

    ДА Гоуфа е много елегантен и Патаса също.А7 е някаква пародия, четворките с кафяв салон направо....а R и B класите на Мерцедес....нямам думи самата елегантност.Какво да кажем за 1-ва серия на BMW оная новата седмица?
  • 13 ZOOM-ZOOM by MAZDA

    6 1 Отговор
    -Няма значение колко е стара една марка, може и на два дни да е и да покаже нещо невиждано, макар, че е трудно на практика. Тогава ще може да се говори за новаторство при автомобилния дизайн, като цяло.
    - Посочените от теб, мерцедеси, като изключим фаровете нямат значителни разлики във визията.
    -За качеството и надежността на японските автомобили нямам представа от къде черпиш информация, обаче твърденията ти противоречат на моите наблюдения и обстойните тестове с които безспорно си запознат, но нейзнайно защо не ги приемаш.
    - хората като тебе правят генерални заключения, като сравняват немска кола за 200 000(избери си валута) с японска или някаква друга за 30 000 и изтъкват качеството на материалите, окачване и огромния двигател на по- скъпата кола. Обаче и най- скпъпото бмв или мерцедес не показва по висока надеждност от повечето японски коли.
    -Нека говорим и спорим, като цивилизовани, разумни и интелигентни хора. А не като фанатизирани, мразещи деца!
  • 14 ZOOM-ZOOM

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "ПАТЕНТ":

    Благодаря за мини- лекцията, ама съм ги учил преди време в универитета тези неща. Казах го с ирония това за липсата на нужда от патентоване.
  • 15 MAZDA

    7 0 Отговор

    До коментар #11 от "mm":

    Тези въздухозаборници!?!?! Познай от коя марка са "свалени".

    Коментиран от #16, #18, #23

  • 16 Дошо

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "MAZDA":

    Колега въпроса ти не е към мен, но мога да опитам да отгатна.Много подобна линия на въздухозаборниците следват във ВАГ.Po-специално S моделите на Ауди, всички на Ламборджини и мисля Сеат имат един модел с въздухозаборници с такава форма.
    Поздрави!
  • 17 M

    5 2 Отговор
    Поредната скучна бавария, идеален аксесоар към анцуга Адидас, маратонките Адидас, Хаус чантичка Адидас и т.н. е.ати как си ги различават 5та от 7ма серия - по размер и по цена.
  • 18 Дошо

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "MAZDA":

    Говорим за снимка номер 4 нали така?

    Коментиран от #19

  • 19 MAZDA

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Дошо":

    точно така
  • 20 Дошо

    2 1 Отговор
    Nissan GTR е много по-елегантен от тая немска щайга.

    Коментиран от #21

  • 21 Дошо

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Дошо":

    ГТР е брутален звяр, не елегантен.
  • 22 Дошо

    3 2 Отговор
    ГТР е японска НИНДЖА, а това БМВ е немска щайга !
  • 23 m

    0 3 Отговор

    До коментар #15 от "MAZDA":

    В днешно време колите си риличат и това е неизбежно. Въздухозаборниците не ме интересува откъде са ги изкопирали и със сигурност не са 100% изкопирани от ВАГ или който и да било, защото има патенти, които не позволяват нещо да е напълно еднакво. Както споделих нямам пристрастия към дадена марка, но тази кола на снимката ми харесва и неадекватни въпроси и изказвания не ме интересуват и няма да променят становището ми. Имам и японска и немска кола и двете си имат своя чар, не отричам нито една марка коли. Не съм слопаметен като вас останалите, които само плюят по дадени марки и говорят глупости. Карай си кашона МАЗДА и си мисли, че е по хубава от БМВ и спи спокойно, защото коли като тази на снимката само ще ги сънуваш. А като хвалиш японското няма лошо, но поне да си беше купил по-удачна кола а не най-дървената японска марка без традиции и постижения (като изключим RX моделите).
    Лека и безаварийна.

    Коментиран от #24

  • 24 MAZDA

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "m":

    Тази слонско из.ражнение би се появила единствено в мой ужасен кошмар. Не мечтая за бмв (щях да карам, ако искам) и не бих мечтал, все пак се имам себеуважение. В България БМВ и Мерцедес са мръсни думи! Символизират мутращината и чалгата от които България страда от доста дълги години. Това е основното, което не харесвам у тези коли!!! Друго е, че почти няма модел от тези марки, който да отговаря на естетическите ми норми. А това, че на тестовете за надеждност показват сравнително слаби резултати е трето. 4-то, бмв-тата и мерцедесите в Бг са повече от колкото сигурно някога са произведени :). Тоест, лесно се обезличаваш с такава кола... 5-то, от всичките немски коли които съм карал, трудно мога да определя коя е по скучна. А МАЗДА, може да е по- малка компания от другите японски, но пък колите им са наистина безупречни. От сравнително скоро карам японска кола и въпреки, че бях скептичен и силно критичен към непознатите за мен азиатски марки, рискувах, и сега съм техен горещ почитател. Следващата ми кола ще бъде отново японска! Ако пък един ден се замогна ехаа, има мазерати, ферари, ламборгини, бугати, ролс- ройс, астон мартин и т.н...

    Коментиран от #25

  • 25 :)))) маззззззда

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "MAZDA":

    "Тази слонско из.ражнение" да се чете "Това слонско из.ражнение" ... Просто се чудех, как точно да го нарека.
  • 26 BMW FOREVER !

    1 1 Отговор
    БМВ е бърха бе,кви мазди,нисани и други куп ЯПОНКИ ЩАЙГИ !!!! Как можете да кажете на тая прелест,че не струва....!!!!
    Това е поредната красота направена от БМВ,браво пожелавам и все така ДОБРИ АВТОМОВИЛИ !!!!!! BMW FOREVER !!!!!!
  • 27 audi quattro

    0 0 Отговор
    e...ti bukluka tiq pak totalno se izlojiha ot bmw minah na audi da vi kaja ne vqrvah kolko e dobra tazi kola audi ako imate pari mahnete tiq kenefi bmw i si zemete audi nqma da sajalqvate