Last news in Fakti

2 Февруари, 2021 12:25, обновена 2 Февруари, 2021 20:08 35 502 202

До 500 лв. глоба за димяща кола

  • глоба-
  • автомобили
До 500 лв. глоба за димяща кола - 1
Снимка: Shutterstock

Нови санкции, които са предложени в поправки на Закона за чистотата на атмосферния въздух. Те са внесени за разглеждане от група от девет депутати от ГЕРБ. Новите предложения предвиждат глоби от 50 до 500 лева за автомобили, които димят повече.

За фирмените превозни средства предвидената санкция е от 200 до 2 000 лева. Ще бъдат затегнати и т.нар. годишни технически прегледи, след които коли, неотговарящи на нормите, няма да бъдат пускани в движение.

От лятото на тази година във всички пунктове за ГТП ще започнат да се издават и новите екостикери. Те ще са задължителни за всички леки автомобили. Те ще са разделени в пет категории.

Най-високата ще са електромобили, след това хибриди, коли с ДВГ с висок евростандарт и на последно място ще са старите дизели и двутактовите автомобили. Тези правила, ако бъдат приети, няма да се отнасят до превозни средства от обществения транспорт или такива със специален режим на движение.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 82 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русенец

    779 73 Отговор
    Само в България те държат беден и те глобяват затова.

    Коментиран от #5, #13, #18, #56, #61, #88, #94, #115, #121, #166

  • 2 Закони бол

    159 283 Отговор
    Проблемът не е в законите, в прилагането и спазването им - най-вече в манталитета на българина. На него все някой друг му е виновен - дори за бедността му, материална и духовна.

    Коментиран от #120, #201

  • 3 А за

    285 15 Отговор
    ревящ мотоциклет?

    Коментиран от #53

  • 4 Миризлив пор

    290 48 Отговор
    "видимо димят повече"? Та всяка бензинова кола и още повече карана на къси разстояния още повече на газ има конденз по гърнетата. Много ясно, че сутрин като запалиш и започне да се нагрява, докато се изпари конденза то отзад има бял "дим".

    Коментиран от #16, #147

  • 5 ГлобаОтчет

    227 15 Отговор

    До коментар #1 от "Русенец":

    Бюджетите са опоскани вече, а глобите не са към годишните бюджети ... колкото повече глоби измисляш и прилагаш ... толкова повече може да заделящ и никой даже и да не ти иска отчетност....
  • 6 Ааа

    102 1 Отговор
    Аааа органи дали ще следят за нарушения
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 пенчо

    250 8 Отговор
    След всички заеми ,се почва голямото дране,трябва да се пълни хазната,без работеща икономика ,ама то си е нормално,все пак сме доказали че търпим
  • 9 SDEЧЕВ

    76 108 Отговор
    РАЗГЕЛЕ .СЕГА ТРЯБВА И ГОРЕЩ ТЕЛЕФОН И ВСИЧКИ ДИМКИ НА СКРАП

    Коментиран от #199

  • 10 Перник

    124 14 Отговор
    Сега какво ще правя моя голф го карам с изгоряло масло къди кат скъсана печка ще го закарам пред парламента и ще го запаля ако имам пари ще го карам с нафта.

    Коментиран от #31

  • 11 гадно

    156 22 Отговор
    И как точно ще се определя колко е пушека в студено време докато двигателят загрее общо взето всички пушат .

    Коментиран от #15

  • 12 Чочо

    69 97 Отговор
    Да спрат да внасят бракуваните автомобили от Европа! Има страни където немотат да се внасят автомобили над пет години.
  • 13 123

    128 191 Отговор

    До коментар #1 от "Русенец":

    Ооо, нещо си в грешка. Ако те видят в Берлин или Мюнхен с пушещ комин, няма да те питат изобщо дали си социално слаб. Глобите са солени, автомобилът ти се спира веднага от движение, докато не го оправиш. Там минаването на преглед не като тук, разбити талиги за да минат прегледа, трябва да се бръкнаш с едни 2-3000 евро. Затова като станат боклуците им на 15 години и не покриват никакви норми ги пордават на такива като нас, при които няма никакви правила и екология. С други думи си изхвърлят бокулците при нас. А ние с радост си ги караме и се тровим. Като си беден има метро или автобус. Никой не е дължен да ти диша пушека.

    Коментиран от #25, #26, #33, #68, #87

  • 14 Учуден

    116 12 Отговор
    А глоби за видимо пияни или дрогирани ще има ли? Направо да изхвърлят дрегерите, даже и тестовете за коронавирус, ако си видимо кихащ - глоба и в карантина
  • 15 Хахаха

    51 7 Отговор

    До коментар #11 от "гадно":

    Ще се молиш катаджията да не е добре с очите:)
  • 16 321

    129 33 Отговор

    До коментар #4 от "Миризлив пор":

    Абе има уреди за тази работа. И изобщо не говорим за конденз. Все едно не ти се случвало да караш зад някого и да не виждаш пътя пред теб, докто в устатата ти е вече натрапчивия вкус на изгоряло масло. Нямам против старите автомобили, но да са поддържани. За съжаление стар автомобил и добра поддръжка са почти взаимноизключващи се понятия, освен за феновете на класиките.

    Коментиран от #30, #173

  • 17 9999

    149 22 Отговор
    Тия екостикери ще направят на някой гушата по-голяма.
    Сигурен съм, че чиповете на тия екостикери ще могат да
    се неутрализират било с нагряване или пък с електрошок
    и това веднага ги обезсмисля, но дори и да ги има това
    изобщо няма да оправи въздуха в големите градове и
    кой ще поеме отговорност за тези разходи.Някой ще се
    налапа с много пари за изработката и поставянето на тия
    ненужни стикери, и това няма да са обикновените хора.
    Герберастите всякак се чудят как да ни опоскат.
  • 18 Бойко

    35 114 Отговор

    До коментар #1 от "Русенец":

    Ами работи и няма да си беден!

    Коментиран от #104, #123

  • 19 Гост

    107 10 Отговор
    Пунта мара - пак наш човек ще печата стикери и ще печели по левче от всеки, щото на външен вид много трудно се различава електрическа Тесла от Голф 1.9 тди...

    Коментиран от #99

  • 20 Селчо

    53 67 Отговор
    Това е много хубаво решение. Но пак опорочено. В големите градове таратайките ни убиват, бавно и славно. За кой глобата, обаче ще е 50 и за кой 500 лв.? Не може ли за всички димящи да е 500 или 300 лв?

    Коментиран от #38

  • 21 Дедо Клец

    68 4 Отговор
    Любителите,на прахосмукачки--нали нямаше да плащате,незнам какво,щели да ви"облекчават"??? Кой ще ви изпусне облекчението е само на джобчето! Дебелия момент е,че милиционера ще ни таксува как прецени! Да "няма" корупция,не за друго????
  • 22 голф2- комина на Титаник

    48 15 Отговор
    Аз карам с изгоряло моторно масло. Ся трябва да минавам на нафта.
  • 23 Мутка Пайна

    57 91 Отговор
    Крайно време беше да се направи... всяка втора кола е димялка!
  • 24 Киро

    68 18 Отговор

    До коментар #7 от "Николай Жребеца":

    Честито и на тебе тулуп.Мръсен гербаджия
  • 25 Стига глупости

    139 11 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    , живея в Мюнхен. Имам си вече 30 годишно возило, но досега не съм имал забележка от TÜV и винаги си плащам нормалните сума за преглед. Е,да колицата ми е амо на 110000, няма ръжа, тук пътищата са хубави...Скоро ще си взема и "исторически" номер...Сполай ви и всичко добро.

    Коментиран от #66, #77

  • 26 Да ама не

    110 13 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Пълни глупости си написал, в Германия се минава преглед веджъж на две години и струва 100 евро при минимална заплата 1677 евро, ако не ти се разпадне колата няма да имаш проблем също като в Бг. Моя позната декември мина преглед на VW 2002г. точно в Берлин без проблем

    Коментиран от #55, #78

  • 27 adжож

    91 5 Отговор
    А тез който внасят автомобили и им режат катализаторите,тез няма кой да ги закача.Има сервизи само с това се занимават премахване на катализатори.Ама тия се надесогайми.Хайде спрете ги тия далавираджий и да видим какъв ще е въздуха,ама трябва закон с наказателно преследване.

    Коментиран от #40, #140

  • 28 един от многото

    104 6 Отговор
    Тези от обществения транспорт и такива със специален режим на движение по какъв критерий се изпускат от строгите правила? Или пак ще е: "Кучета и котки може , а прасета не! Няма по пушещи от транспортните автобуси и микробуси и специализираната тежка техника и камиони. Какво да кажем за остарелите локомотиви или автопарка от преди 40 - 50 години на Толум войвода.

    Коментиран от #39

  • 29 Азззззззззз

    25 51 Отговор
    КАТ да проверяват и изгорелите газове при проверка. Вече има преносима техника за измерване.

    Коментиран от #35

  • 30 Хахаха

    41 23 Отговор

    До коментар #16 от "321":

    Щом усещаш изгорелите газове на автомобила пред теб и твоя сигурно не ще да е първа младост:)

    Коментиран от #79

  • 31 Нема се пуашиш

    40 17 Отговор

    До коментар #10 от "Перник":

    тоя номер сме го играли! още едно резервоарче,със нафтичка и бенз.смес. Оня докато те гони превключваш две минути,и...магия пушек нема.....

    Коментиран от #167

  • 32 съвет

    31 15 Отговор
    По 50 грама двутактово масло на резервоар нафта и пушека намалява значително.
  • 33 Гост

    131 13 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Много лошо викаш в Мюнхен. Затова ли ходиш там? Защото много е лошо? Само на цени и данъци се сравнявате със запада. А заплатите ги държите като в чукотка. Сигурно си поредното фирмено синче, което търси майстори бачкатори от някое село, да му работят за минимална. Я да ми обясниш, като спрат бедните в България да карат коли, кой ще пълни хазната с данъци и кой ще докарва оборот на бензиностанциите и застрахователите? Ти ли? И къде има метро? В София ли? Малко ти е тясна географията, миличък. България не се изчерпва със София.

    Коментиран от #48, #51, #80

  • 34 Перо

    44 9 Отговор
    Манталитета на Барба Ганьос и от това ще направи корупционни възможности за контролните органи,затова и резултата е предизвестен.За това с никакви закони няма угодия!
  • 35 Гост

    92 4 Отговор

    До коментар #29 от "Азззззззззз":

    Но КАТ няма компетентни служители за да проверяват с техника. Едвам имената си пишат.
  • 36 Шекел

    75 1 Отговор
    В България ако имаш хора на правилните места глобите не важат.
  • 37 MMM

    89 6 Отговор
    Нови данъци , нови глоби още такси за издръжка на ПОЛУ-МИЛИОННАТА АДМИНИСТРАЦИЯ ОТ "Наши "хора
  • 38 Може селчо

    23 21 Отговор

    До коментар #20 от "Селчо":

    щом ти се вижда малка глобата,плащаш твойта,чакаш да спрат още трима плащаш,и техните,и беж при мама,на село да плачеш!!!! селчо!
  • 39 123

    11 4 Отговор

    До коментар #28 от "един от многото":

    Браво! Точно това исках и аз да кажа.
  • 40 Махмуд

    46 2 Отговор

    До коментар #27 от "adжож":

    Катализаторите се режат щоро са скъпи съдържат частици от благородни метали платина злато мед сребро и тн.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 ОСТАВКА, СЪД И ЗАТВОР

    71 16 Отговор
    На най ГНУСНО и КРАДЛИВО ПРАВИТЕЛСТВО В ЦЯЛАТА ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРИЯ НАЧЕЛО С ДИКТАТОР бойко методиев борисов и коалиции престъпници симеонов, марешки, ШИШИ ПЕЕВСКИ И БУХАЛКА КАСКА ГЕШЕВ. ВИЕ СТЕ УВОЛНЕНИ ОТ НАРОДА И СТЕ ВРЕДНИ ЗА ДЪРЖАВАТА!!!
  • 43 ГлобОс

    80 4 Отговор
    А глоби за шума от ревяшите мотоциклети и тунимговани коли има ли? И може би по-правилно е да се пита - Някой да е глобяван?
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Дфен

    24 51 Отговор
    Най-после нещо позитивно в тази държава.

    Коментиран от #46, #54

  • 46 Шекел

    53 2 Отговор

    До коментар #45 от "Дфен":

    ама само на думи.Ако се приложат всички мерки Ганя ще остане без транспорт.Защото е ясно че Ганя няма стандарта да кара нова кола още по малкото немски премиум на която е фен.А и самите политици са като Ганя така че и те нямат кяр от това.
  • 47 Стига глупости

    91 4 Отговор
    Издаването на стикер е пълна идиотщина! Цялата имформация я има в кат и техническите пунктове, коя година е, мощност кубатура, евро стандарт и т.н., държавата издава талон на МПС, не си го издавам аз. Все едно да си лепнеш нотариалния акт на фасадата на сградата, за да вижда бирника как да ти изчисли данък сгради!

    Коментиран от #90

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 любител

    33 6 Отговор
    модераторче какво не ти хареса явно и ти си селско герберче.
  • 50 Гошо

    26 42 Отговор
    Аз съм за, да направят прегледите истински, като в Германия и талигите да ги спрат от движение завинаги, какво като половината автомобилен парк ще се спре, като не отговаря на изискванията, да се спира, преди седмица минах моята кола на преглед, тестваха само спирачките и фаровете на къси светлини, този влезе в канала за 10сек. И излезе, еми не Ок, моята коле е изправна, но по същия начин минават преглед и неизправните!

    Коментиран от #65

  • 51 Лило

    17 5 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    Евала,добре казано.
  • 52 DrivingPleasure

    51 4 Отговор
    Дайте ми дефиниция на "димящи", на око ли ще го гледат - поредните тъпизми!

    Коментиран от #84

  • 53 гост

    4 19 Отговор

    До коментар #3 от "А за":

    чалга от съседа? говори се за екология не сменяй темата

    Коментиран от #67

  • 54 Ххххх

    12 1 Отговор

    До коментар #45 от "Дфен":

    Сигурно и ти си много позитивен , честит ти празник.

    Коментиран от #91

  • 55 no name no face no number

    27 10 Отговор

    До коментар #26 от "Да ама не":

    Да бруто, бруто , бруто и чисто? Я кажи на хората колко е чисто заплатата, квартирата храната услугите една елементарна подстрижка на косата им кажи колко.Не ми хвалете това място и Швейцария, няма с какво. Хубавото там и хубавото тук свършиха отдавна

    Коментиран от #58

  • 56 Простите и некадърните

    5 18 Отговор

    До коментар #1 от "Русенец":

    И при извънземните ще си останат бедни!
  • 57 сектант

    21 2 Отговор
    САЖДИ ИМА ЛЕ САЖДИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИ
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 БОби

    30 36 Отговор
    С премахнат ДПФ съм и на 3-те ни семейни коли, абсолютно в нормите са им показателите на техническия преглед - евро 4 са и трите. Е като намачкаш газта си подпушват но в рамките на нормалното. Те по-скоро да гледат дали колите са технически изправни , че гледам на тъщата полото с 4 различни гуми, дот 2011 година си кара и наскоро мина технически без проблем. Купих и 4 нови гуми веднага ама бива ли да пуснеш кола с десет годишни гуми да се движи по пътя. Те вече парчета се отчупваха от бордовете. Тя и тя е за бой, но да речем че е жена и не разбира от тия неща просто се вози. Та когато имаме истински контрол от страна на властите, тогава и ние ще се научим на хубавото.

    Коментиран от #89, #127, #130, #178

  • 61 И в рашата е така

    6 12 Отговор

    До коментар #1 от "Русенец":

    Тиквата гледа от жужето там
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Денис

    55 3 Отговор
    Значи пушещия градски транспорт може в центъра, а евро 3 евентуално няма да може :DDDDDDDDD Пародия
  • 64 osemshest

    57 0 Отговор
    Чудни ми е само автомобилите с газови уредби къде ще влязат?
  • 65 Гост

    82 4 Отговор

    До коментар #50 от "Гошо":

    Хората карат стари коли не защото им харесва. Заплащането в България, за час труд, е мизерно. Същите хора, в западна държава, изкарват много повече пари. Затова емигрират българите. Тук няма добри условия за живот, в икономическа среда. И затова са виновни само онези, по върховете. И 24/7 да работи единна секретарка, няма да й платят повече, защото е на договор с твърда заплата. За извънредни да не съм чул! Това е тема табу. Да не говорим, че работодателите осигуряват на минимална. Западният работодател е изтеглил заем, който ще покрива 10 години, при добри заплати на служителите си. Българският тарикат, далавераджия, също е теглил заем за 10 години, но иска да го изплати за 2. И не само това, но иска и още преди да е изплатил дълга си, да се фука с нов жип, и да си води силиконовото чудовище на спа, на Малдивите. Затова дере работниците си, като ги кара да мизерстват, колкото да не умрат от глад, и прибира огромни печалби, които всъщност би трябвало да са справедливите заплати на служителите му.

    Коментиран от #83, #129

  • 66 osemshest

    3 11 Отговор

    До коментар #25 от "Стига глупости":

    Какво представлява "исторически" номер?

    Коментиран от #181

  • 67 Гост

    51 3 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    Къде видя да се говори за екология? В статията се говори за поредното дране. Плащаш си и караш. Никъде не пише, че ще забранят движението на димящите коли. Пише, че само ще събират пари от тях. Пушенето продължава с пълна сила.

    Коментиран от #86

  • 68 Геро

    22 5 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Пич нали тези норми си ги измисли някой си чантаджия. От къде на къде някой ще ми държи сметка за емисии и тн. Преди 30години, защо нямаше никакви проблеми с емисии. Сега колите може да са 15 годишни, но това е 2006г- 2011г.

    Коментиран от #74, #81

  • 69 Дърт Шофьор

    66 2 Отговор
    Добре де, моята кола дими. Ще ме глобят и ще ми стане даже хубаво, заради справедливото ми наказание. Ще бъдат ли глобени лилавите жители на всички маали, които обвиват в смрад цели градове и градски квартали. Да не говорим за изсечените от дървета.

    Коментиран от #73, #85, #111

  • 70 Срамота

    44 0 Отговор
    Ами метана? Той трябва да е по екологичен и от колите на ток. Газта? Никой нищо за тях.
  • 71 Екогерп

    34 4 Отговор
    Първи увисват такситата, защото нито едно не е с катализатор.
    Второ, нищо не правят за крадците и тези които изкупуват катализаторите, всеки с 5 бона става прекупвач. Трето, и аз искам да карам нов автомобил,НО Нямам възможност. За дизела съм съгласен, че трябва да се затегне, всеки е карал зад дизелов автомобил без катализатор или дпф и знае как се диша.
  • 72 домакин

    37 9 Отговор
    Ама до лятото тия боклуци няма да са на власт,както е тръгнало бе! Защо си мислят,че ще прокарат поредният лобистки закон,който да ощетява гражданите???! ЗАЩО???!!!
  • 73 Гост

    52 2 Отговор

    До коментар #69 от "Дърт Шофьор":

    Не нееее, не си разбрал. За тебе са глобите, а за лилавите са социалните помощи. Има си хора за всичко в тази държава.
  • 74 Гост

    36 5 Отговор

    До коментар #68 от "Геро":

    Защото преди 30 години нямаше толкова голяма държавна администрация, пълна с калинки, чакащи по-високи заплати.
  • 75 асдад

    8 18 Отговор
    най-накрая!
  • 76 Гост

    35 1 Отговор
    Публикувaнo във фaкти.бг: Тeзи прaвилa, aкo бъдaт приeти, нямa дa ce oтнacят дo прeвoзни cрeдcтвa oт oбщecтвeния трaнcпoрт или тaкивa cъc cпeциaлeн рeжим нa движeниe.
    И що? Те с какво са по-заслужили от обикновените шофери?
  • 77 123

    20 4 Отговор

    До коментар #25 от "Стига глупости":

    Да, ама от ауспуха ти не излиза прегоряло автомобилно масло, нали? И колата и прилижно преглеждана на всеки тест пред ТЮВ. И вероятно си я поддържаш в приличен сервиз, с прилични части, нали?
    И тук има коли на по 30-40 години в идеално състояние. В статията се говори за моргите, които едва се държат на изгнилите си ламарини, в двигателя не са останали сегменти и горят повече масло, отколкото бензин.
  • 78 123

    18 10 Отговор

    До коментар #26 от "Да ама не":

    Абе то и моя позната мина тук на ГТП, а колата е гробница във всяко отношение. И не ми говори глупости, купувал съм коли от Германия и Австрия преди вереме. Германците вихака - давам ти я за 2000 евро, защото на ТЮВ за да ми заверят сертификата ми дадоха списък с ремонти за 2500 евро.
  • 79 321

    25 2 Отговор

    До коментар #30 от "Хахаха":

    Защо, искаш да кажеш, че с новите автомобили върви противогаз ли? Щото вилтъра на купето с активен въглен не спира смрадта на изгоряла масло и сегменти.

    Коментиран от #186

  • 80 123

    18 21 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    Не, не си ме разбрал. Много е хубаво. И искам тук да стане като там. Понеже със заплатите нещата вървят по-бавно. Поне да имаме контрол и глоби за каруците по пътя, които тровят въздуха. Иначе, да ти кажа ти леко си сбъркал географията. Писал съм или автобуси. Във всички големи градове на БГ вече има доста добра автобусна инфраструктура, като последните години повечето нови са или на метан или на ток. И сега, понеже сравняваш стандарт. Айде да сравним Мюнхен с алтернативен град в БГ - не столица - например Пловдив. Средна цена на кв. метър жилище - Мюнхен - 8000 - 9000 евро. Пловдив 750-800 евро. Тоест над 10 пъти. Сега за заплатите. Бачкатор в Мюнхен 2500 евро на месец, бачкатор в индустриалната зона на Пловдив - 1500 лева. Така. Значи бачкатора в Пловдив може да си купи с една заплата 1 кв.м. жилище за месец работа. А бачкатора в Мюнхен може да си купи някъде към 30 кв. сантиметра за същия период. Затова богатите германци в по-голямата си нямат собствен дом. И ако почнеш да ми пишеш, че по провинцията къщите били евтини там - за 150 000 евро купуваш, то и тук за 20 000 лева на 20 км. от голям град имаш къща с декар двор. Така че тука ще е мизерия защото сме бедни не върви в тази сметка.

    Коментиран от #125

  • 81 123

    32 5 Отговор

    До коментар #68 от "Геро":

    Ти нали не задаваш сериозно този въпрос. Къде си жилвял преди 30 години? Преди 90-та около всеки блок имаше по 1 кола на 2-3 апартамента. Сега на всеки апартамент има по 2-3 коли. В София на глава от населението има тройно повече автомобили спрямо средно европейските норми. Айде стига всеки идиот, който има 1000 лева да се качва на каруца. Проблемът е, че после няма 1 стотинка за поддръжка и гумите дори са му като сликове от Ф1.
  • 82 Лерой

    17 15 Отговор
    Имам чисто ново Пежо Рифтър дизел 1.5 130 коня, на което съм му махнал ДПФ-а и катализатора, колата беше на 180 км, когато ми ги свалиха. Прибрал съм ги и си седят при мен. На преглед за отработени газове, със свалените ДПФ-а и катализатор, стойностите са такива, че покриват Евро 6. Колата е тествана няколко пъти, винаги с добре загрял двигател, на празен ход, на 1500 оборота, на 2000 оборота, на 2500 и на 3000 оборота. Основното при дизела е дюзите. Когато те не са наред и не разпрашават, всичко отива по дяволите. Другото е турбото, когато от там започне да набива масло в смукателния колектор, пак всичко отива по дяволите. Не говоря за тези с безобразния селски чип тунинг, защото има и интелигентен такъв. Та който иска да кара дизел, без да дими, трябва да си провери дюзите. Смаяната е скъпа, една дюза, рециклирана е поне 600 лв. А нова е 3000 и повече хиляди, на 1 бройка.
  • 83 123

    12 10 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    Абе ти колко време си работил навън. Стига с глупостите за коректните западни работодатели. Навън, като си гастарбайтер, шансът да те излъжат е с пъти по-голям от това тук да ти се случи. Вайкането ни е много силна страна. Срещу всяка държава, която по-добре от нас има три, които са по-зле. Ама рева е голям. Знаеш ли, че тук програмист в средна фирма със средна заплата - например 5000 лева живее като цар, а същия програмист, ако е в Швейцария например на двойна заплата - защото е някъде там - 5000 франка, ще е сетен бендяк. Не казвам, че няма накъде още - поне 1000 лева трябва да МРЗ, ама няма да стане утре.
  • 84 321

    22 7 Отговор

    До коментар #52 от "DrivingPleasure":

    Да, на око ще гледат. Като димиш - палката и у десно. После мобилен газомер. Като си в норма - приятен ден. Като не си - спиране от движение и глоба. А трябва и глоба за ГТП пункта, който те е пуснал няколко дена преди това+отнемане на лиценза.
  • 85 123

    23 4 Отговор

    До коментар #69 от "Дърт Шофьор":

    Ей, старото си е умно. По-актуален коментар от този не успях да прочета под темата. Само ще добавя, че няма европейска столица, в която да е разрешено топленето на твърдо гориво. Пуши ли ти комина, отнасяш сериозна глоба, а на някои места и затвор. Без значение какво гориш. Ако искаш на дърва - на село - там може..
  • 86 321

    14 8 Отговор

    До коментар #67 от "Гост":

    И ти не си много умните. Като платиш 2-3 пъти по 500 лева, ще се окаже, че е по-добре да дадеш боклука на вторични суровини.
  • 87 Баба ти

    26 5 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Живея в Мюнхен и от време на време ходя до Берлин. Достатъчно пушещи коли с немска регистрация има.
  • 88 Електра

    8 12 Отговор

    До коментар #1 от "Русенец":

    Много си прав, но каква е причината. Защото само в България имаме най ретроградните комуняги сега БСПдирасти, които ни докараха до това дередже. Където си пратиха комуняцте в Сибир, се развиват добре...
  • 89 Миро

    4 0 Отговор

    До коментар #60 от "БОби":

    А катализатор?
  • 90 Дфен

    16 3 Отговор

    До коментар #47 от "Стига глупости":

    По талон може да е евро 5 но в действителност може да е между 2 и 3.
  • 91 Дфен

    3 8 Отговор

    До коментар #54 от "Ххххх":

    Разбира се моята е евро 6b
  • 92 Мъдефикация

    18 0 Отговор
    Има пари, няма дим.Няма пари, има дим.
  • 93 Tdi++++

    20 2 Отговор
    Само да попитам как така ше се преценява кой колко дими 🤣🤣🤣 и тая тема с тъпите ви катализатори дето ги дъвчате , само ще ви разкрия една тайна . При неизправен катализатор колата пуши повече. От личен опит ИЗПРАВНА КОЛА ДОРИ И БЕЗ КАТАЛИЗАТОР НЕ ПУШИ .
  • 94 чичака

    11 2 Отговор

    До коментар #1 от "Русенец":

    ама и ние си седим като пу_ _ци и ходим на протести да друснем едно хорце и някое кебапче,такаче........
  • 95 Радев

    7 1 Отговор
    Вето одма
  • 96 Христо Иванов

    6 24 Отговор
    Всичко по Евро 5 ТРЯБВА да се спре от движение веднага!!
  • 97 Хемус

    14 0 Отговор
    Ае стига с ваше глупости как било на запад!И там карат 20 +годишни автомобили,просто хората наблягат на велосипеди и обществен транспорт,а автомобила е за неделен пазар или екскурзийка през уикенда!Работих и живях известно време в Дания и Норвегия,мога да ви кажа,че такива корозирали автомобили в движение не съм срещал във България!
  • 98 РАЗГЕЛЕ

    7 9 Отговор
    РАЗГЕЛЕ
  • 99 МАК

    13 12 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    мога да та уверя че голф 3 тди е 100 пати по екологичен от тесла!!! моат голф тди гори 3.7 на 100 и като му сложат сондата да му мерат газовете не верват на по казаниата!!! При това е без катализатор!!!
  • 100 дада

    19 1 Отговор
    А дано ...но не вярвам че ще стане.Нямам нищо против старите коли защото са много по здрави от новите...НО трябва да се потдържат!!!!!
  • 101 яцека

    8 0 Отговор
    На мен ми дими аналат.
  • 102 Гост

    15 15 Отговор
    Най-после и в България да се случи нещо положително!!! Сега автоджамбазите ще си заврът отзад боклука който внесоха от чужбина! Никой нормален човек няма да си даде парите за барутник на дванайсет, петнайсет години и да му остане скъп спомен след първия ГТП. Всички тарикати с нафтови печки дето си избушиха катализаторите за да ги чипосат, след юли 2021г. ще го духат!!! Не отговарящите на еконормите, или с нови катализатори или на скраб!!!

    Коментиран от #106

  • 103 Даниел

    11 5 Отговор
    За съм с две ръце. Няма как да се подобри качеството на въздуха с тези бараки.Но нека и да се помисли за бедните хора които от немотия карат старите коли. Защото и те искат нови но нямат финансова възможност да си ги позволят.

    Коментиран от #136

  • 104 ВВС

    12 1 Отговор

    До коментар #18 от "Бойко":

    Ти от къде знаеш че русенеца не работи , може да е от "работещите бедни" това са хората който работят на минималната работна заплата и малко над нея.
  • 105 Ззз

    14 1 Отговор
    И сега какво, нова врътка, всички коли със специален режим на движение.
  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Истиначо

    21 8 Отговор
    Малко са тези 500лв трябва да е минимум 1000лв и спиране на колата от движение ,постоянно някакви дръгели карат , пушещи и гърмящи ,А шофьорите им някакви миризливи , ниско интелигентни , бивши и бъдещи пандизчии .
  • 108 Всички

    16 4 Отговор
    печки на въглища от бързи и яростни по улиците отпадат от първия път. Тези, които са по 16000 коня, предимно голфчета Ауди а3 и себеподобните им гурели. Те тръгнали на за бензина да реват...... БГ
  • 109 Боби

    7 11 Отговор
    Крайно време беше!
  • 110 Без Емоции

    24 0 Отговор
    Контрол трябва да има, много станаха дрисльовците с чипосани уродливи франкенщайни!Това не е нормален дим на износен автомобил ,а извращение !За такива и 500лв е малко!!!Но иначе за бедния с износения дизел не съм съгласен да има глоба, това ли е решението-никаква социална политика,защо не се предложат еко-бонуси(например 30 % от цената на нов автомобил(естествено до 130 кс да се избегнат спекулациите) на тия хора с износените коли,или да се договори изкупуване с преференция от държавата?Така ще се даде шанс на хората да си напазарят модерни коли - на автодилърите да вдигнат продажбите, на Света да гледа на нас като на нормални хора!Има една прослойка от инати балкански примитивитос,дори и при такива положителни опции пак ще искат да си димят - е, за това ще са и глобите!Но държавната политика трябва да даде възможност на по-бедните да си закупят нови автомобили, и чак тогава да въвежда глоби и то за умньовците които не искат!Кошмарен е въздуха в градовете ни, мислете за децата и внуците си, за бъдещето, стига балканизъм и простотия !!!И не ми пробутвайте извиненията с горенето на боклука, ами си задайте въпроса кой го разреши,кой разреши и безпощадното изсичане на горите ни, кой разреши частни "мини-вец"ове на язовирите ни, те затова и изчезнаха нивата им, дори ще пресъхнат,кой, господа и бивши "другари"???!Избори идват!
  • 111 Босия

    25 1 Отговор

    До коментар #69 от "Дърт Шофьор":

    а може ли някой да сметне за последните 10 години колко тира с дърва са напуснали България

    Коментиран от #132

  • 112 vasik atanasova

    14 6 Отговор
    чудят се от къде хазната да пълнят за това останахме 2 500 000 българи а над 3000000 емигрираха и голяма част от тях няма да се върнат повече никога живеем във финансово робство защото сме търпеливи
    търпим търпим ама като ти ревне детето гладно се свършва с търпението
  • 113 Ракета Пейтриът

    8 17 Отговор
    КРААЙНО ВРЕМЕ БЕШЕ! Всички дизели в Надин, всички останали без катализатор - на трупчета! Здравето над всичко!
  • 114 1520

    18 1 Отговор
    в студено време това дето излиза от ауспуха е водна пара от конденза които се е образувал в изпускателната система колите на газ образуват повече конденз и докато загреят изкарват повече пара
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Жоро

    15 9 Отговор
    И за какво мрънкаш ? Бедни бедни ама в София имат по 2 трошки на апартамент. Защо се допуска това ? Да направят данъците като в чужбина - 1000 лв за корса , поло , пунто и по 5000 лв за джип да видиш как и въздух ще е чист и паркоместа ще има и трафик няма да има и градския транспорт ще цъфти. В западна европа е така.

    Коментиран от #143

  • 117 Дааа

    9 2 Отговор
    И СЕГА СЪЗДАВАТ НОВА АГЕНЦИЯ С КАЛИНКИ ДА ГЛЕДАТ ПО УЛИЦИТЕ ,КОЯ КОЛА ПУШИ.ТОВА ЩЕ СА НОВИТЕ ГЛАСОПОДАВАТЕЛИ НА ДЪРЖАВНА ИЗДРЪЖКА.А Е ТОЛКОВА ПРОСТО ДА СЕ НАПРАВИ.ЗАБРАНА ЗА ВНОС НА КОЛИ ПОД ЕВРО 5
  • 118 ферари

    7 2 Отговор
    Поръчайте добавка за гориво и масло сега от Юнак-Мермерски, Бардал или Нано. Двигателят е подмладен и няма да пуши
  • 119 Гост

    12 5 Отговор
    Да ви го слагам на устата, нали за това е направено гърнето за да излиза дим от него!!!
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 РЕАЛИСТА

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Русенец":

    ВИЕ ТАМ ДА МЪЛЧИТЕ, ЩОТО ХЕМ БРЪМЧИТЕ ХЕМ ДИМИТЕ ХАХХАХАХАХА
  • 122 Софиянец

    8 1 Отговор
    305 днес щеше да педизвика катастрофа на румънското след тръгването си от спирката и изпуснатия облак дим :))))
  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Анонимен

    12 3 Отговор
    Българките коли нямат катализатори! Ганьо решава да ги изкорми срещу определена сума. Има и тарифи даже за различните модели. Няма и кой да ги контролира. Толкова е лесно иначе. Бъркаш в аспуха мериш газовете и ако не са в нормите няма преглед,но.... тогава няма да останат коли които да се движат и да пълнят джобовете на Нефтопроизводителите, данъци да плащат и винетки.... Забатачена работа
  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 Жоро

    15 1 Отговор

    До коментар #60 от "БОби":

    За да кажеш, че колите ти с премахнати ДПФ-и са в нормата, първо трябва да знаеш за какво служи ДПФ и после, че няма как на пункта за технически преглед да измерят финните прахови частици. Иначе можеш да живееш в заблудата си, че ДПФ-ите са за намаляване на азотни оксиди. За азотни оксиди при новите дизелови автомобили с ЕВРО 6 и нагоре, се грижат системи за връскване на урея (adBlue)
  • 128 Боко

    5 0 Отговор
    Нов законен рекет🤑
  • 129 Лада Веста Крос

    10 3 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    Не си прав! У нас все не стигат парите за някакво по нова кола, затова се купува Мерцедес. Всичко е начина на мислене, не е толкова беден народа щом почти всеки който има повече от 10000лв си купува стара кола, в повечето случай премиум кошник да се покаже пред блока. А тези който купуват за по малко от тази сума влагат всичките пари в самата покупка и то пак с предимство премиум модели. Навместо за под тази сума 50% от цената да се отдели за първоначален ремонт! Така че народа ни е просто прост.
  • 130 Хейтър

    9 0 Отговор

    До коментар #60 от "БОби":

    Само ти си мислиш че колите ти са в норма
    Те тези филтри ги слагат ей така за красота
  • 131 Лудост

    17 2 Отговор
    Дразните хората и зорлем се самосваляте от власт. На всеки му се кара нов автомобил но това е невъзможно за 95% от българите а всички малко или много ви хранят с данъците които плащат. Автомобилът отдавна не е лукс а необходимост а вие я отнемате от хората и те няма да ви простят това.
  • 132 Нищо неразбиращ

    2 1 Отговор

    До коментар #111 от "Босия":

    Такъв математик няма все още
  • 133 Крокодил

    15 4 Отговор
    Колко ще дими колата зависи и от качеството на горивото, а там е трудно да се говори за качество особено в България!!! Тааа там какво правим???
  • 134 Димитър Тодоров

    15 2 Отговор
    къде са автомобилите на ГАЗ
    Те са достатъчно екологични
    и винаги са умишлено заобикаляни от власта
    Всички си плащаме данъците но Държавата е мащеха за нас

    Коментиран от #148

  • 135 Ник

    7 4 Отговор
    Всеки ден като карам из града и срещам по няколко коли, които димят на повреден двигател. Който е шофьор от поне 5-6 години ясно може да различи дали дима е от конденз както е при бензиновите коли и дали е от горене на масло, антифриз или неправилно изгаряне на горивото или липсващ катализатор, а може и съвкупом от всички. В Европа отдавна има такива глоби, така че е време и в БГ, която е поне 20 години назад от такива мерки да се налагат подобни глоби.
  • 136 Дфен

    14 0 Отговор

    До коментар #103 от "Даниел":

    Не е така имам познати които имат 15 хил.лева за мерц. но не искат дачия за тези пари
  • 137 БЪЛГАРИЯ

    9 2 Отговор
    Ако Бай Ганьо не си купува "премиум" ауди от Италия, за което не му остават 5лв за ремонт, а кола по джоба, няма да има пушешти масларки!
  • 138 PlimP

    5 1 Отговор
    никви глоби, табелите долу и като я отремонтира отива на тест, ако си покрие овронормата обратно на пътя
  • 139 Вальо

    6 1 Отговор
    Що за глупост е това ?!? Всички автомобили на газ в по-студено време димят много - това е конденз вода
  • 140 Моряка от Хамбург

    7 0 Отговор

    До коментар #27 от "adжож":

    многа е лесно да се направи, щампова се на катализатора уникален за БГ номер или се гравира с лазер, ако е "нов внос" не може да се регистрира без този номер, на старите се прави на следващия преглед. Това го има при корабните дригатели, всяка част влияеща на горивния процес..си има IMO номер... После тези номера на DPFа влизат в талона за преглед и се проверява всеки път. КАТ като спират за рутинни проверки могат и да погледнат отдолу дали катализатора е свален, може и с огледало на "селфи стик" има си начини, ако го няма а на талона от прегледа пише че има тогава глоби. Ще кажете за годишния реглед как ще се контролира - нали преди години почнаха да вдигат колите да ги гледат отдолу, някой да си спомня след една катастрофа с прегазени баби как това го въведоха уж да се проверяват спирачки и окачване, вдигна се цената на прегледа и после го махнаха а прегледа не поефтиня ами си остана така. Държавата ако иска заради въздуха може да го направи но пак е само за кинти от стадото
  • 141 DRIVER

    11 1 Отговор
    А, дали при първоначална регистрация в КАТ ще има измерващ уред ??!!! Питам, щото ако се минава преглед, както трябва да е по закон, то джамбазите трябва да дадат за скрап 80% от дизеловите коли, които продават нов внос !!! Най-вероятно ще е пак "пунта-мара" - 1 година караш кола минала фиктивен преглед в КАТ при регистрация и след това почват реалните ГТП-та !!! Няма такъв смях :D :D :D
  • 142 ГоЩо

    10 1 Отговор
    Демек,милиционери с дръгливи,димящи патрулки ще глобяват хората с подобни коли?!?!
  • 143 Pokoloko

    3 3 Отговор

    До коментар #116 от "Жоро":

    що да е 5000 лв за джип, като е с Евро 6 и с фабрична гаранция дори да е 260 коня да не замърсява повече от Корса дизел без евро сертификат
  • 144 Ехооо

    19 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Тези правила, ако бъдат приети, няма да се отнасят до превозни средства от обществения транспорт или такива със специален режим на движение.
    АААаааааа такива да ги нямаме! Като вкарвате такъв закон си слагайте и вашите димялници. Значи разни автобуси на играчи от парламента ще пушат, патрулките на куките също, а пребитият народ да сменя.
  • 145 Всеки ден

    12 6 Отговор
    Пред мен има непоносимо смърдящ дизелов автомобил и то в повечето случаи на Фолксваген груп. Дизелите ни тровят най-много. Трябва да се стимулират шофьорите да карат на газ и да има данъчни облекчения за тях!

    Коментиран от #149

  • 146 гост

    11 3 Отговор
    А какво се очаква да карам с 1600 лева заплата и сумати данъци, сметки и разходи за семейството!? Тесла последен модел ли!? Боклуци от Европа да горим може а кола на 10-15 години дакараме не може...усетете в София нощно време, каква воня се носи около квартал "Дружба" от горене на боклуци, такава, че и най-старите дизели на куп не могат да я докарат.

    Коментиран от #154

  • 147 ivan

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Миризлив пор":

    Това не е дим, а пари.
  • 148 Коментара

    5 1 Отговор

    До коментар #134 от "Димитър Тодоров":

    Въпросът ви е правилен защото наистина в редица европейски държави има данъчни облекчения за автомобилите на Газ, именно заради покриване на установените еко норми. Според мен тези еко стикери са абсолютна простотия, трябва да се затегнат много сериозно ГТП, това е. И естествено мобилен контрол, познавам хора които махат двигател!!! ...Отиват на ГТП, връща се обратно и сбирщайна се връщапод капака.... това е съвсем сериозно! Със сигурност димящите таралясници без значение от възрастта трябва да разкарат. Аз ще дам друг пример ...купете си кола(20-25г) от Швейцария с валиден технически, погледнете генерацията и филтрите.... Най вероятно струват повече от колата защото за да караш такава кола там, трябва да покриваш еко норми. И няма не искам, скъпо ми е....
  • 149 Ооо

    5 1 Отговор

    До коментар #145 от "Всеки ден":

    Предпочиташ мириса на неизгоряла газ? Мен не ме кефи! Другата драма е бензин меришещ на ацетон... но това отива да бръкне в други джобове не на дребните собственици...
  • 150 БПФ

    10 3 Отговор
    Разбира се - гнъсният хелекторат на ГРОБ все така ще гори пластмаси, гуми и стари дрехи абсолютно безнаказано !!! Уж им пишат някакви актове, ама те не плащат и стотинка и пак горят б0клуци. Глобите са само за Българите !!!
  • 151 koko

    8 0 Отговор
    Целта не е да спират пушещи коли от движение,ще намалеят овцете за стригане.Целта им е да ни стрижат. Реален резултат ще има ако се затегнат прегледите.

    Коментиран от #153

  • 152 Българин

    10 2 Отговор
    Ще си карам Вартбурга и това е. Нека ме слагат в n- та категория.
  • 153 любо

    8 0 Отговор

    До коментар #151 от "koko":

    В последното проучване на ХМС-София се установява ,че МПС в София замърсяват 7% въздуха.
  • 154 Дфен

    1 2 Отговор

    До коментар #146 от "гост":

    И аз взимам толкова и карам с евро 6b.

    Коментиран от #169

  • 155 Гост

    12 9 Отговор
    Стига сте оплаквали 'бедните' дето всяка вечер се наливат с 5/6 ракии и после едно кило вино, пушат по две кутии цигари, за тези жизнено необходими неща имат средства, но за колата да бъде технически изправна нямат пари!?! Щом не можеш да си потдържаш колата, има ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ!!!
  • 156 onq s matorq

    9 3 Отговор
    аре чипосаните бмв-та и тди-та да си заминават!
  • 157 Шаран БГ

    6 1 Отговор
    "......автомобили, които димят по-вече "
    Ха сега де ! Кой и как ще определи един автомобил, е ли димящ или не? Кой и как ще определи кой автомобил пуши по-малко, нормално и по-вече ?
    Преди по-вече от 15 години израелското правителство не знам какви мерки предприе -- за две години по пътищата им нямаше стара / над 5 години/ кола...!?
    Нашитеи балкански субекти, родните наши пишман-политици. Че не знаете - не знаете, че не можете - не можете..... Ами научете се, че направете едно нещо като хората. Българският Парламент - извор на скудоумие !!!
  • 158 майна

    6 7 Отговор
    Еснафи са всички- искат да живеят на чисто ама ако може без да плащат и да се съобразяват. Кат нямаш пари няма и да караш .
  • 159 Инженерът 1917

    9 2 Отговор
    Първо доходите, после глобите. И защо разрешават вносът им?
  • 160 БХОРТЕИ

    5 2 Отговор
    Абе всичко е свързано трябва да се дере българина за да може богатия добре да живее.Парите от данъци и такси отиват на запад или да се купят ненужни хвърчила и данък спокойствие.
  • 161 ПАРИ ДА ИМА

    4 4 Отговор
    ДРЕМЕ МИ ЗА СОФИЯ, ЩЕ СИ КАРАМ КАКВОТО СИ ИСКАМ ХАХАХАХА
  • 162 Георги

    7 1 Отговор
    А защо няма да важат за обществения транспорт?!?
  • 163 Да да

    4 2 Отговор
    ИЗЕДНИЦИ
  • 164 Консултант

    6 2 Отговор
    Поредната недомислица, прекратете вноса на стари коли под някяква категория и оставете старите на доизживяване. Жалко е че искат да направят това, защото канали за втора ръка автомолбили отдавна са под протекцията на властимащите. Също така и това не е логично да се случи, тъй като старите автомобили плащат по-високи данъци заради вредните емисии, а кой бяга от по-висок приход в хазната?
  • 165 Еврогей

    8 1 Отговор
    От утре и глобя за пръдня
  • 166 гост

    11 10 Отговор

    До коментар #1 от "Русенец":

    Не си прав. Никъде не пише, че всеки беден е задължен да има автомобил. Просто манталитета на хората е такъв и това не оправдава употребата на тровещи дизели, защото не сме 80те години с 3 коли блок, а сме вече с 3 коли на семейство и отровата е страшна. Само че никой не го мисли това, даже се гордеят, че са изкормили системите за пречистване. И данъците не са справедливи. Навремето в Германия един голф 2 имаше 400евро данък и струваше пак толкова, а у нас 30лв на година и си дими колкото искаш, нали, защото си беден. Като си беден нямаш кола, това е екстра.

    Коментиран от #179

  • 167 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 168 desperado

    13 0 Отговор
    Ииии.. нито дума за облекчения на тези с газови уредби. В целият свят плащат поне двойно по-малко данъци. НЯМА да псувам
  • 169 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #154 от "Дфен":

    Ами кажи как го постигаш, каква кола караш и колко време ще я изплащаш? И имаш ли семейство или не?

    Коментиран от #190

  • 170 панагюрец

    9 0 Отговор
    А за градските автобуси, КОЛКО?
  • 171 Истината

    3 9 Отговор
    Подкрепям. На запад било по-хубаво ами отивайте. Тук също искаме да дишаме чист въздух. Като нямаш пари за нормална кола има си градски транспорт. Сакън ако спирката не е пред входната ти врата. Калпазани сме - това ни е проблема. Който иска ще намери добреплатена работа. Най-вероятно няма да е на бюро.

    Коментиран от #176, #177

  • 172 Сериозността

    5 1 Отговор
    Докато ГТП се извършва отгоре отгоре няма да се реши проблема. Защо няма контрол там не ми е ясно. Всяка община да си прави фиктивни преглети на коли, които няма как да минат и да види как ще ги претупат. В България все още си казваме - карай да върви. Трябва глобата за ГТП пунктовете да е толкова голяма, че и през ум да не им минава да пускат ей така.

    Коментиран от #175

  • 173 Да ама Не

    13 1 Отговор

    До коментар #16 от "321":

    В грешка си !Един бензинов двигател произведен преди 20 години има двойно по-голям ресурс от днешните !Ако е стопанисван правилно и на 500 000 км пробег ще отделя по-малко вредни емисии !А и ако е на газ то тогава ще изхвърля в атмосферата само пара !Карам 21 годишна Ситроен Ксара на газ . За целият пробег от 10 хил. километра до смяната на маслото масломерната пръчка отчита едва 3-4 мм разход на масло !Като загрее двигателят отзад излиза само безцветна пара !
  • 174 Бай Шиле

    6 0 Отговор
    Пак "стари коли"! Пак ли Данчето и Менда са специалистите по автомобили?
  • 175 любител

    4 1 Отговор

    До коментар #172 от "Сериозността":

    ти май си герберче с нова кола и си говориш с г-з-.
  • 176 Пламен

    12 1 Отговор

    До коментар #171 от "Истината":

    Дишаш смрад от 'Мариците', а колите ти пречат? Кой замърсява повече? Само питам, не се заяждам.
  • 177 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 178 Хояняги Сан

    5 1 Отговор

    До коментар #60 от "БОби":

    Да му правиш като вятъра, съединител такъв астроганотегски. Подпушвали били малко.. Ципур крив такъв, нали като подпушвате над 1 милион коли какво става, един голям корен, не се диша вече и в колата като застанеш зад някой Магистър Ганентелект като тебе. Думкайте се в противоположното на отпред.
  • 179 любител

    10 1 Отговор

    До коментар #166 от "гост":

    защо не пишеш каква е заплатата в германия а само каво плащат.наясно ли си че на нова кола и тук и в германия цената е една и съща къде според теб е по добре.а колата и в Б-я вече не е лукс а необходимост.като толкова искаш чист въздух отиди си на село там ще ти мирише готино на фъшкии.
  • 180 abv

    7 1 Отговор
    Да видим какви норми ще въведат при този остарял автопарк в страната и при тази беднотия и пандемия.
    Забележете внасят го тези , които ни управляват и знаят ,че сме най-бедни в Европа. Браво.
  • 181 лиолио

    2 1 Отговор

    До коментар #66 от "osemshest":

    СССР1945
  • 182 Гошето

    6 0 Отговор
    Общините и държавата знае, че сама не може да спазва закона, за това се освобождава от него още със създаването му. Яко. Колко дни ще издържи това преди някой адвокат да осъди държавата?
  • 183 Да ги махат от пътищата

    3 5 Отговор
    Тези кандилки.и без тва заради тях карам с противогаз.време е да останат на пътя само евро 5 и 6
  • 184 Да ги махат от пътищата

    2 2 Отговор
    И без тва повечето не могат да шофират,да ги намалят и то веднага
  • 185 ежко

    5 0 Отговор
    О...Боже.Понеже депутатите от ГЕРБ нямат "димящи коли", са се загрижили за околната среда....Оставете ги на 800 -1000 лв. на месец и ще жидите как същите хора ще обърнат палачинката....
  • 186 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #79 от "321":

    Напротив, спира всякакъв дим. Опита ми е с BMW 430i, 2018г.
  • 187 данчето

    5 1 Отговор
    ...няма да се отнасят до превозни средства от обществения транспорт или такива със специален режим на движение...
    автобусите и полицаите ще задимяват
  • 188 Дивака

    7 2 Отговор
    Всичко ли оправихте в държавата та се захванахте за старите автомобили на хората. Мислите ли,че на някой му се кара стара кола ? Девет тиквари тръгнали да мислят за екологията,но за държавата и държавните МПС не ! Бок.... и Ута... такива !!!
  • 189 Васил

    4 1 Отговор
    Миналата година в Хамбург когато бях на преглед старият ми Форд от 2000 г.Фокус бенаин ми дадоха зелен стикер защото колата беше в нормите а не дали е някъв евро стандарт. Докато на моят приятел с Пежо 308 дизел от 2008 година му дадоха оранжев нещата у нас винаги са наопаки.
  • 190 Дфен

    1 2 Отговор

    До коментар #169 от "гост":

    Имам с 2 деца съм жена ми работи за 1000 и имам едно помещение под наем и взимам 1600 лв.
  • 191 101

    4 6 Отговор
    Ако имаше субсидия за закупуване на чисто нов автомобил, повечето хора щяха да се възползват. Но сега цените на новите автомобили догонват цените на недвижимите имоти?!За някаква купчина пластмаса скапана , няма да дам толкова много пари- никога! Карам си 15 годишен дизелак - 5/100 и си свиркам.
  • 192 Онзи

    5 3 Отговор
    Стига с тия Дизели, като стари изпрошнати Чавдарки димите с печките си. А детето ми седи в колата и ви диша саждите...

    Коментиран от #195

  • 193 ИМА НАЧИНИ

    3 2 Отговор
    КОЛКО ПУШИ И ТРОВИ ЕДНА 20 ГОДИШНА КОЯТО ИЗМИНАВА 3000 КМ/ГОД. И КОЛКО ЕДНА НОВА С ПРОБЕГ 60 000 КМ/ГОД? ДА СЕ СЛОЖИ ДАНЪК ЗАМЪРСЯВАНЕ - 20 СТ./Л. И ЗАБРАНА ЗА ВНОС НА КОЛИ НАД 10 ГОД.ДА ВНЕСАТ МАЛКИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ЗА ГРАДА ПО 5 000ЛВ.
  • 194 Иван

    1 0 Отговор
    САЖДИ ИМА ЛИИИИ
  • 195 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 196 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 197 терор

    2 1 Отговор
    Това е целенасочен терор над гражданите. Как да си купиш например нов автомобил, който струва около 40 бона със заплата от 600 лв. И след като забранят в големите градове движението на определени коли, как бедният човечец от провинцията /или инвалид, пенсионер и т.н.– ще отиде на лекар в София?
    А в същото време основните замърсители си остават - камиони, градски транспорт и т.н. Явно става въпрос за лобистки закон, защото като те принудят и нямаш пари, ще теглиш кредит - това е целта. Да заробят всички българи, които на практика няма да могат да карат колите си.
    Гадове и отгоре, които само тероризират народа си. Горим боклука на цяла Европа и политиците си траят като.......за това, а стари коли - не можело. Ромите горят цялата пластмаса и гума, която се изхвърля и си траят пак - защото нали си гласоподаватели.
    А коментиращите отворковци, които пишат за Европа, да напишат какви са заплатите там. Защото един беден, стар и болен човек от Северна България няма как да отиде в столицата на лекар с метрото, както му препоръчват ?
    За мен лично хората не трябва да допускат този геноцид, защото колите замърсяват най-малко. Ако някой гласува такъв закон - нито глас за него. Нито сега, нито никога.
  • 198 Защо

    1 1 Отговор
    си махнах катализатора и защо няма да си купя нов - докато не оправят качеството на дизеловото гориво, няма да влагам пари в екология на автомобила! Основно карам градско и за 2 години 3 пъти чистихме ДПФ и катализатор, както и други ремонти и накрая се принудих да махна ДПФ, катализатор, да чистя многократно ЕГР. Държа да отбележа, че зареждам качествени горива - не ходя по някакви шумкаджийски бензиностанции. Защо в други части на света - визирам З.Европа нямат такива проблеми?
  • 199 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 200 Само да питам

    1 0 Отговор
    А за трактори,колко?
  • 201 Несправедливост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Закони бол":

    Сития на гладния не вярва!
  • 202 Въпрос

    0 0 Отговор
    За дизеляците с чипове и прави тръби, бълващи черен дим даже и по-сурови глоби, обаче как точно полицай ще решава кое пуши и дали е в нормите, ако не разполага с газ анализатор. То и чисто нова бензинова кола през зимата пуши, ама това не е пушек, а конденз от ауспуха. Още повече, че това не е работа на полицаите, а на пунктовете за технически прегледи. Обаче преди да бъдат затегнати прегледите, трябва да се помисли за рязко повишаване на българския стандарт. Едва ли има човек, който не иска да си купи кола от магазин на 0 км, но с доходите в страната е малко трудно, дори и да е на изплащане