21 Декември, 2009 00:00 18 886 16

BMW X1 xDrive28i

  • bmw-
  • bmw x1-
  • bmw x1 xdrive28i-
  • touring

Практична вещ

Новият баварски хит още повече размива представата за класово разледение при автомобилите

Напоследък сме свидетели на все по-голямо размиване на границите между отделните класове автомобили. Това с пълна сила важи и при превозните средства с повишена проходимост. Вече е много трудно да намериш разликата между кросоувър и SUV. На всичкото отгоре се появиха и универсали с повишена проходимост и леко увеличен клиренс, които също се вместват някъде сред гореспоменатите категории. Новото предложение на именитата мюнхенска компания също е с доста размито класово определение. Това обаче съвсем не притеснява синьо-белите, защото стремежът им е насочен към нещо съвсем друго. Идеята е този автомобил да обединява в себе си всички функции, необходими на т.нар. хора с активен начин на живот. Баварците наричат малкия си всъдеход SAV (Sport Activity Vehicle) и се надяват той да допадне на голяма група от потенциални купувачи.

X1 беше представен на автомобилното изложение във Франкфурт, а вече се предлага и на българския пазар. Двигателите, с които стартира, са един бензинов с обем три литра и двулитров дизел, с няколко мощностни разновидности. Тестът, който направихме, беше на най-наточената и същевременно най-мощна и скъпа версия, наречена xDrive28i. Първоначалните ни впечатления са за свръхдинамичен и същевременно доста функционален автомобил, впечатляващ с агресивна визия и уникален комфорт. Като цяло BMW X1 представлява многоцелеви автомобил с увеличена функционалност и леко повишена проходимост. Иначе казано: практична вещ.

Екстериор
X1 е създаден на платформана на BMW трета серия (E90). Междуосието също е аналогично с това на стандартната тройка, но външно автомобилът изглежда като кросоувър. Тази класическа схема беше приложена от Audi с техните Allroad изпълнения, но при Х1 тя е далеч по-творчески доработена. Баварските специалисти са си свършили перфектно работата, а и отсъствието на Крис Бенгъл като че ли е повлияло благотворно върху общата визия на колата. По-интересното е, че дизайнерите на BMW не са се възползвали от готовата “архитектура” на BMW 3er Touring, а са сътворили истински шедьовър. Автомобилът има свое собствено лице, изглежда агресивно и леко грубовато, като наред с това е запазена и стилната фирмена идентичност. Последното се постига основно с бъбрековидната радиаторна решетка. Иначе казано Х1 притежава класическа двуобемна структура, изглежда солидно, но не се отличава със свръхавангардни линии.

Интериор
Вътрешното пространство на петместния “спортно-активен автомобил” е организирано доста гъвгкаво, в стил, характерен за съвременните кросоувъри. Багажното пространство може да варира значително - от 420 до 1 350 литра, което се дължи на делимата на три задна облегалка и равния под при сгънат втори ред седалки. Според създателите на Х1 тази вариация на товарното пространство покрива всички нужди на средностатистическо семейство.

Що се отнася до уредите, те са без особени забележки. Притежават уникална информативност и отвличат минимално водача от пътната обстановка. Всички те са доста сходни с приборите на останалите модели на марката с едно изключение. Централната конзола отново е обърната леко към водача. Седалките са удобни, а мястото за краката на водача и пасажера до него е отлично. Отзад също не е тясно. Качеството на изработка и използваните материали са на типичното за немците върхово ниво. Екстрите в базовото оборудване са повече от достатъчно, а в тестваната от нас бензинова разновидност интерес, представлява и дублирането на контрола на скоростите, което може да става и директно от волана посредством ефектни метални лостчета. В салона е монтирана и основната иновация на новото поколение автомобили BMW. Става дума за системата iDrive, с която посредством един джойстик се управляват доста от функциите на автомобила.

Недостатъците в тази кола са малко, но има и такива. Основният е свързан със задното стъкло, което не е голямо и е позиционирано под ъгъл, което от своя страна възпрепятства донякъде видимостта от централното огледало. Всичко това обаче се компенсира с уникалния паркинг асистент и камерата за заден ход.

Двигател и ходови характеристики
Най-общо казано xDrive системата представлява постоянно задвижване на четирите колела с вариращо разпределение на въртящия момент между предната и задната ос и автоматично блокиране на предния мост с електроуправляема многодискова муфа - просто, но ефикасно. Тази система, заедно с електронно стабилизиращата програма (DSC), са напълно достатъчни, за да не се притеснявате от пътната обстановка. Първият по-сериозен сняг у нас ни даде повод да се убедим в това. На заледени и заснежени пътища Х1 се чувства почти толкова комфортно, колкото и на сух асфалт. Минус се явява по-малкият клиренс от този на повечето “паркетни” всъдеходи, но това в никакъв случай не означава, че разстоянието между автомобила и пътя е съизмеримо с това на леките автомобили.

Що се отнася до двигателя, то разумният избор за подобен род автомобили е двулитровият дизел. Ако обаче сте фен на бензина и искате да усетите радостта от шофирането, трябва да се обърнете към редовия шестак. Този агрегат не харчи малко, но впечатлява с изумителна динамика. Ако се кара разумно обаче, разходът може да падне значително. Бензиновият мотор се комплектова с вече изпитаната автоматична шестстепенна скоростна кутия на баварците и този тандем наистина е в състояние да вдигне адреналина на всеки. Спирачната система е без забележки, а мерките за активна и пасивна безопасност са просто уникални.

Цена
Сравнена с пряката алтернатива е абсолютно еднаква, но иначе не е никак ниска. Трябва обаче да се отбележи фактът, че базовата версия, оборудвана с двулитров дизелов мотор, стартира с цена от 56 000 лева, което за автомобил от този премиум сегмент е доста примамливо предложение. За качество имидж, функционалност и дизайн не трябва да се притеснявате - Х1 ги има в изобилие.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател   Редови шестцилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем   2 996  куб. см
 Максимална мощност   190 Kw/ 258  к.с. При 6 600 об/мин.
 Максимален въртящ момент   310 Нм при   2 600 об/мин.
 Скоростна кутия   шестстепенна автоматична
 Степен на сгъстяване    10.7:1
 Маса на единица мощност    6.5 кг/к.с. (8.9 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 454 мм
  широчина   1 798 мм
   височина   1 545 мм
 Междуосие   2 760 мм
 Маса   1 685 кг
 Допустимо натоварване    н.д.
Обем на багажника
   420 – 1 350 л
 Вместимост на резервоара      63 л
 Разход на гориво:    
   градско     13.0 л/100км
   извънградско  7.3 л/100км
   комбинирано 9.4 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   6.8
Максимална скорост  км/ч.   205
Гуми отпред/отзад   225/50 R17 94H
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани / дискови вентилирани

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                              88 700 лв.

Базово оборудване

Въздушни възглавници за предните места, Антиблокираща система на спирачките (ABS), Шоков датчик, Двутонов клаксон, Динамичен контрол на стабилността (DSC) с разширен обхват: система улесняваща потеглянето, Изсушаване на спирачните дискове, Спирачна готовност при рязко отнемане на газта, Runflat индикатор - система за индикация на скупана гума, Динамичен контрол на сцеплението (DTC), Въздушна възглавница за глава за предните и задните места, Странични въздушни възглавници за предните места, вградени в седалката (гръден кош и таз), Странични огледала в цвета на купето, Лети джанти, Сервоуправление, Видим ауспух от неръждаема стомана, Асистент за спускане по наклон (HDC), xDrive система за постоянно задвижване на всички колела с променливо разпределение на въртящия момент,  Фарове за мъгла, Светлинна сигнализация при отключване на автомобила, Функция Follow-me-home, Регулиране на предните светлини, Задни светлини за мъгла отляво и отдясно, Динамични спирачни светлини според приложеното спирачно усилие, Халогенни фарове за къси и дълги светлини, Система за закрепване на детска седалка ISOFIX, Подглавници за всички места, Задна облегалка сгъваема и делима в съотношение 40:20:40, Кожен волан, Регулиране на волана по височина и в дълбочина, Двузонален климатроник, Микрофилтър, Тонирани слънцезащитни стъкла включително предно ламинирано стъкло, Алармена система, Ел. предни и задни стъкла с функция за безопасност и комфортно отваряне/затваряне, Поставка за чаши, Бутон Старт / Стоп, Сенници с козметично огледало и място за документи, Скоби за закрепване в багажника, Централно заключване с дистанционно управление, Електронен имобилайзер, Странични ел. огледала регулируеми и отопляеми асферично от страната на водача, AUX-вход в централната конзола, Радио BMW Business CD със стерео озвучителна система и 4x25 W и  1 централен бас под предните седалки, Борд компютър, Контролен дисплей, Runflat гуми, Допълнителни фарове за мъгла  и др.
BMW Service Inclusive - 5 години / 100 000 км - включва периодичните обслужвания на автомобила  

Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС

 

АЛТЕРНАТИВА

AUDI A4 ALLROAD

 

Работен обем

1 984 см3

Мощност

155 кВ/211 к.с.

при об/мин

6 000

Въртящ момент

350 Нм

при об/мин

1 500 - 4 200

Габарити

4721/1841/1495 мм.
 

База

2 805 мм.

Ускорение

6.9 сек.

Макс. Скорост

230 км/ч.

Разход на гориво:

 

Градско

10.2 л/100 км.

Извънградско

6.8 л/100 км.

Цена на модела с ДДС

 

88 560 лв.

Цени на някои екстри:

 

ESP

серийно

Еърбег 4 бр.

серийно

Климатроник

серийно


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Матей

    11 1 Отговор
    Браво за изчерпателния материал тази кола наистина е за млади хора - за мен е просто перфектна макар че не съм имал удоволствито да я карам - единствено цената и не е по джоба на обикновените млади българи
  • 2 SIMO

    12 0 Отговор
    Това че е ниска не ми харесва - иначе дизайна кърти мивки. Добро материалче, наистина добиваш представа за какво става на въпрос. БМВ си е класика в жанра
  • 3 KIKO

    3 13 Отговор
    Kvo tolkova go hvalite tova BMW - kenef i kak taka skorostite se vkluchvat ot volana - tova da ne e Formula 1
  • 4 зидаря

    11 1 Отговор
    А бе Кико ти луд ли си бе. Не виждаш ли, че тази кола е с български номер - значи е тествана от авторите на материала и едва ли скоростите не могат да се включват от валана, а те са го написали. Освен това на снимката се виждат ясно металните лостчета за които пише в статията - браво за материалчето.
  • 5 Име

    10 0 Отговор
    а цилиндрите всъщност са 6 броя..
  • 6 KIRO

    10 1 Отговор
    "Ако обаче сте фен на бензина и искате да усетите радостта от шофирането, трябва да се обърнете към редовия шестак" - много ясно че цилиндрите са шест, а тази цена е за най-наточената версия иначе има и доста по евтини
  • 7 Rashkow

    8 1 Отговор
    N1 e tova BMW Mnogo me radva
  • 8 Yavoo

    11 0 Отговор
    Супер машина , която тръшна конкуренцията в земята и е перфектният вариянт за претъпканите софийски улици осеяни с безброй ями !!!
  • 9 Явор

    7 0 Отговор
    ...и не само за града - за ски и леки пресечени местности също е супер
  • 10 ezop

    2 8 Отговор
    Тази кола е идеална за сервизите . Взимаш я нова и след 2-3 или 5 години максумум е готова за някоя непретенциозна морга.
  • 11 NIKO

    9 2 Отговор
    Точно така мисля да си я взема нова и след 2-3 или 5 години максумум да си взема следващия модел, пък който купи моята да му мисли със сервизите. Колети днес се правят да се карат около три-четири години и да се сменят. Това да не е на баща ти Москвича дефорсето, дето го кара 35 години и още има хляб в него.
  • 12 Zaguro

    9 0 Отговор
    a e vie ezop i kiko slu6ateli se ko govorite vie nqkoga da ste karali BMW, kato ne razbirate po dobre ne puskaite komentari, kolata e unikalna
  • 13 инж. Денчев

    10 0 Отговор
    Много от вас не разбират нищо от коли, така че четете статиите, образовайте се и не се изказвайте неподготвени
  • 14 boxer b

    2 0 Отговор
    saglasen s injenera.a i twa ne e 4at za selski sporowe
  • 15 asd

    0 2 Отговор
    Cenata na tova udovolstvie e umopomruchitelna, za sushtite pari kato za bazovoto X1 Vzimash Toyota Rav 4 facelift Executive vsichki extri 177 konq 2-2 D-CAT... Tuka za sushtoto nivo na oborudvane shti trqbva pone 70-75 000.. za 2.0d dvigatel. Nemcite prosto se izhvurlqt mnogo s tiq ceni..
  • 16 ika

    2 0 Отговор
    АСД имаш ли си дори най-малка идея каква е разликата между РАВ и Х1 например на магистрала. За екстрите няма да говорим ама дори и снимката на ревюто да погледнеш ще установиш че има екстри които РАВ-чето може само да ги сънува - то затова и цената му е по-ниска.