10 Февруари, 2021 09:00 6 305 29

Audi представи електрическия E-Tron GT заедно с най-мощната RS версия

  • audi-
  • e-tron gt-
  • quattro-
  • porsche-
  • taycan

Моделът взаимства почти всичко от Porsche Taycan

Audi представи електрическия E-Tron GT заедно с най-мощната RS версия - 1
Снимки: Audi

След редица снимки, видеа и тестове, ето че от Audi най-накрая разкриха електрическия E-Tron GT в пълния му блясък, а заедно с него показаха и RS версията на модела. Въпреки, че виждате емблемата и дизайн на Audi, то след малко ще видите, че под външната обвивка, всъщност се крие Porsche Taycan.

Дори и външно, четиривратото купе наподобява доста Porsche Taycan, като разликите са в предницата, където голяма решетка в типичния стил на марката е заела своето място, а фаровете следват дизайнерския стил на марката в последните години. Стоповете също са свързани с така модерната напоследък LED бленда, а при отключване и заключване, светлините изпълняват различно светлинно шоу.

Интериорът също наподобява този на последните модели на Audi, но за наша радост дисплеят, който отговаря за климатика, вече е премахнат, а на негово място са поставени физически бутони със съвсем малък дисплей, който да показва градусите. Въпреки, че един от големите дисплеи си е заминал, то в интериора можем да видим един пред водача, както и един в средната част на таблото, който командва повечето функции на колата чрез тъчскрийн. За любителите на статистиката, той е с големина от 12.6 инча.

От немската марка показаха единствено интериора на RS модела, който се отличава с няколко емблеми, спортни седалки, карбонови елементи, както и алкантра на мястото на някой от кожените детайли.

Задвижването на E-Tron GT и E-Tron GT RS се осъществява от по един електромотор на всяка ос с мощност от 469 конски сили за базовия модел и 590 конски сили за RS версията. Възможно е и кратко повишаване на мощността, при което конските сили достигат съответно 522 и 637. Максималният въртящ момент е 690 нютон метра за Е-Tron GT и 890 нютона при E-Tron GT RS.

Благодарение на 800-волтова архитектура, батерията с големина от 93.4кВч може да бъде зареждана от 5 до 80% за само 23 минути, ако станцията го позволява. От Audi все още не споменават официални данни за пробега, но едно зареждане би трябвало да ви осигури около 380 км пробег с нормално каране.

Ако все пак решите да видите на какво е способен новият E-Tron, то ще се насладите на ускорение от 0 до 100 км/ч. за 3.9 секунди и максимална скорост от 243 км/ч за по-слабата версия или спринт до 100 км/ч. за 3.1 секунди и максимална скорост от 248 км/ч. за RS варианта.

Както вече споменахме, задвижването е и на четирите колела, а окачването е въздушно, както и при Taycan. Стандартно при RS модела е и завиването на четирите колела, докато при обикновения E-Tron GT се доплаща. Именно цената е мястото, където E-Tron се различава от Taycan. От 81 хиляди евро започва базовият модел, ако решите да залитнете към RS оборудването, това ще излезе около 115 хиляди евро без добавените екстри.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тъпанар

    21 7 Отговор
    380 км, с нормално каране!? По мое скромно мнение дори и за Европа това е малко. Ако говорим за северна Америка, то тогава направо си е смешно.

    Коментиран от #5

  • 2 НОВО ПЕТ

    12 2 Отговор
    МОГАТ ХОРАТА ПРАВЯТ........
  • 3 Трифонов

    22 2 Отговор
    Разкошен им се е получил. Браво. Много по-красиво от Тайкана, както и от i4. Жалко само, че базовата му цена ще е около 250 бона. Демек с най-необходимите екстри ще е минимум 280... Рано е все още за електромобили... или поне е рано за хубави такива.

    Коментиран от #4, #13

  • 4 Конфликт на интереси

    16 3 Отговор

    До коментар #3 от "Трифонов":

    Въобще не е рано за електромобили, но ако представят по-добър електромобил, той ще канибализира продажбите на бензиновите бегачки, а от тях стогодишните печелят най-много. Да не мислиш, че от audi наистина не могат да направят по-добър автомобил от моделът на Tesla от 2013 година, който има по-добри параметри от това audi? Могат, ама не искат!

    Заради едните краткосрочни печалби, ще си съсипят бизнеса и бъдещето в дългосрочен план. Умишлено или не, оставят Тесла да се развива без сериозна конкуренция.

    Коментиран от #7

  • 5 II22

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "тъпанар":

    БИ трябвало да ви осигури около 380 км пробег
  • 6 Гъдю Гъдев

    5 5 Отговор
    Покупка на такава кола е баня през зимата на открито..
  • 7 Така е, прав си

    10 3 Отговор

    До коментар #4 от "Конфликт на интереси":

    Не сано Ауди, почти всички немци и япнци могат, но ще претърпят големи загуби!
  • 8 Факт!

    5 6 Отговор
    Пробегът е смешен по-малък от на Рено Зоуи.Никакъв конкурент на Модел Ес не може да бъде това.
  • 9 PE6OGOLF4E

    7 2 Отговор
    е гати яката колица....дано си я взема някой ден....
  • 10 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    5 2 Отговор
    няма лоши коли а лоши шофьори
    имаме две коли АУДИ
  • 11 чичо гошо

    4 10 Отговор
    карам а-80 в2 1.6д от 12години и ме боли умрелия дедов за пластмасови щайги.

    Коментиран от #12

  • 12 Като не е пластмасово

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "чичо гошо":

    С ламаринена броня ли е?
  • 13 123

    11 2 Отговор

    До коментар #3 от "Трифонов":

    Базовия модел започва от 81 000 евро или към 160 хил. лева. Някъде там е и цената на базовия модел С. Модел С е с малко по-голям пробег, но не бих си взел теслата, ако имам възможност да карам е-трона. Така или иначе и двете трудно ще ме закарат до морето с едно зареждане..

    Коментиран от #15, #17

  • 14 Пацо

    2 8 Отговор
    Китайците ще ги закопаят тези премиум коли на германците. Интериора изглежда архаично и ретро. Някакви бутони и бутончета. Малък телевизор. Нищо интересно .
  • 15 Изборът си е твой

    3 7 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Както виждаш от клипа, към тези параметри плюс автопилот бяха предложени от Тесла преди 7 години. Днес вече е 2021 година, а Ауди предлагат технологично по-изостанал модел от представеното от Тесла през 2014-а.

  • 16 Тесланар

    13 3 Отговор
    Стига сте се връзвали на дезинформацията на Тесланарите. Този Е-трон ще има в реалния свят много близък пробег до Теслите. А и ще зарежда по-бързо с 270 kW.Ауди и Порше умишлено намаляват официалните данни за пробег и ускорение, а Тесла лъже и маже нагло за своите. Реалният пробег на Теслите е 15-20% по-нисък от официалните данни, а на Порше и Ауди - точно обратното.
    Има достатъчно тестове, които го доказват.
    Да не говорим за ускорение, където уж по-малко мощния Тайкан разпилява Модел С на всеки драг тест, пък на писта да не говорим.
    Това Ауди изглежда като произведение на изкуството в сравнение с пластмасовата бракма Модел С.

    Коментиран от #18

  • 17 Тук говорим за топ модели

    8 5 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    А топмодела на audi през 2021 година, предлага по-малко от топ модела на Тесла от 2014 година. И не те знам къде ще ходиш на море, за да не ти стигнат 840 км пробег с едно зареждане, 320 км/ч максимална скорост, под две секунди ускорение до 100, автопилот който може да те закара до морето за същите пари като на топ модела на audi, който изминава 380 км, но няма къде да го заредиш по пътя, за разлика от бързата зарядна станция на Тесла в Пловдив, а в скоро време и в София.

    Коментиран от #19, #21

  • 18 Ами давай

    2 7 Отговор

    До коментар #16 от "Тесланар":

    Извади 15 20% от 840 км пробег и виж какво ще се получи. Дори половината от обявеното да е пак ще е повече от на аудито. А обикновено е доста по-верен, както се видя от тестовете на донора - Порше тайкан

    Коментиран от #20

  • 19 Тесланар

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "Тук говорим за топ модели":

    Друг път предлага по-малко от Модел С от 2014 година. Модел С от 2014 няма 640 коня, четири завиващи колела, 800V електрическа система, масаж, трикамерно въздушно окачване, хеадс ъп дисплей, 360 градусова камера, карбонови спирачки и покрив и т.н. Ти си мечтай американската бракма да има карбонови спирачки.

    Коментиран от #22

  • 20 Тесланар

    6 2 Отговор

    До коментар #18 от "Ами давай":

    Бьорн Ниланд постигна 580 км пробег с 90 км/ч скорост с Тайкана. С Модел С -640. На магистрала разликата е още по-малко, ама Тайкана зарежда с 270 kW, а Модел с с максимум 250 и не държи толкова дълго с тая скорост на зареждане като Тайкана. Тва Ауди ще има 600 км пробег при същия тест...

    Коментиран от #23

  • 21 дада

    6 2 Отговор

    До коментар #17 от "Тук говорим за топ модели":

    коя серийна кола освен драслерите има ускорение под 2секунди до 100км.
  • 22 Прав си

    6 4 Отговор

    До коментар #19 от "Тесланар":

    Тесла от 2014 година наистина не предлага 640 коня, а "само" 691 коня. Същото ускорение до 100, има си въздушно окачване и 360 градусови камери, без които автопилота не би могъл да работи, единственото за което си прав е че няма 4 завиващи колела и 800 волтова система.

    Карбоновите спирачки винаги може да си ги добавиш, а покрива е панорамен, което изключва карбон. Той не е необходим, защото за времето си така или иначе това беше най-бързия автомобил, дори без олекотяване.

    И седем години по-късно, от audi предлагат по-малко от това. Срам и резил. Ако толкова искаш коректно сравнение, направи го с модела на Тесла от 2021? Дори най-бавния е по-бърз от това audi, а дори след седем години, от audi надали ще постигнат резултатите на Тесла Plaid.
  • 23 Осъзнаваш ли какви ги говориш

    4 3 Отговор

    До коментар #20 от "Тесланар":

    Не мислиш ли че е срамно, porsche от 2020-та година модел да се представя по-зле от Тесла 2012 година модел? Какво точно се опитваш да докажеш?

    Освен това сравняваш седемместен семеен седан с спортно купе?

    Новите батерии производство на Tesla, позволяват 250кв зареждане от нула почти до 80%. Не знам какво си гледал но старата Тесла модел S може да зарежда максимум със 150 kW мощност. Очевидно отново си измисляш. Ако не е така, дай линк за сравнението с Порше тайкан?
  • 24 Край

    5 4 Отговор
    Германеца се е доказал като най-добрия огъвач на танекета - всякакви формички може да ти докара. За високотехнологичен автомобил трябва БАТЕРИЯ е това немеца не може да прави. Ползва корейски или китайски. Германците да се научат да правят климатици, после телевизори, после смарфони ... и чак тогава да се пробват с ел. колите.
    Изостанали са с 20тина години - може и да наваксатв близките 50.
  • 25 Илон

    4 2 Отговор
    Ауди RS трябва да се сравнява с новия Plaid +, a Тайкана със Тесла Роудстър като клас (и цена) автомобили.... и при двете сравнения VW групата издиша....
    Но за всеки влак си има пътници, така че браво на VW най накрая да се насочат към нещо дето не пуши като ромски комин :)

    Коментиран от #26

  • 26 Тесланар

    4 4 Отговор

    До коментар #25 от "Илон":

    VW group e произвела автомобили като Порше 919ЕВО и ФВ ID R, пред които трошките на Тесла изглеждат като детски играчки.

    Коментиран от #27, #28

  • 27 Ама вярно ли е това ти е опорката?

    3 2 Отговор

    До коментар #26 от "Тесланар":

    А по колко хиляди продават годишно от тези модели? Колко струват? Как си вместват в понятието серийни автомобили? А в понятието масово производство?


    Да питам ли въобще за понятието "разрешен за движение по обществените пътища"?
  • 28 Илон

    5 2 Отговор

    До коментар #26 от "Тесланар":

    Те и Нокия бяха велика фирма... после моторола...
  • 29 Наблюдение

    1 1 Отговор
    С всеки излязъл модел на "убиец на Тесла", акциите на Тесла се вдигат, а на този който е представил модела падат.

    Това е така, защото с всяко излизане на нов модел на стогодишните, само се затвърждава тезата колко са изостанали от Тесла и колко бързо напредва тя в сравнение със 100 годишните, които дори не успяват да изкопират модел от преди 9 години, да не говорим да създадат свой модел, който е по-добър от Тесла. Поне от онази Тесла през 2012 година.