17 Февруари, 2021 14:40 3 588 5

"Бюджетен" хибриден суперкар от McLaren

  • mclaren p1-
  • mclaren-
  • artura-
  • хибрид

Ускорението на иновацията Artura от 0 до 100 км/ч отнема точно 3 секунди

"Бюджетен" хибриден суперкар от McLaren - 1
Снимки:McLaren

Това не е първият хибриден модел на британската марка, след като през 2012 на пазара се появи McLaren P1 с цена от над 1 милион долара. За клиентите които искат хибрид на марката, но не разполагат с 1 милион долара, от McLaren предлагат Artura за „само“ 225 хиляди долара начална цена,

Бензиновият мотор е трилитров V6 с две турбини и 577 конски сили, а електромотор добавя още 94 конски сили. Така системната мощност е 671 конски сили, а максималният въртящ момент - 804 нютон метра. Всичко това води до впечатляващ старт от място. Ускорението от 0 до 100 отнема точно 3 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 330км/ч.За McLaren Artura е разработена и 8-степенна трансмисия с двоен съединител. Интересното е, че тя няма обичайната задна предавка - вместо нея електрическият мотор преминава в обратна посока, както при електрическите превозни средства

Благодарение на 7.4 кВч. батерия, британската суперкола може да измине около 30км само и единствено на ток, а зареждането на батерията от 0 до 80% става за 2 часа и половина.

Това е първият McLaren който използва новата платформа на марката McLaren Carbon Lightweight Architecture(MCLA), която включва доста карбон и алуминий спомагащи за намаляване на теглото. Заедно с батериите и електромотора, Artura тежи 1 498кг или с 50кг. по-малко от предишния модел с V8 двигател.

Външно McLaren-ът следва дизайнерския език който сме свикнали да виждаме през последните години. Интериорът също не е много по-различен, като съществената разлика е в инфотеймънт системата от новото поколение, която разполага и с нов екран.

Въпреки спортната природа на модела, система за следене на лентите, адаптивен круиз контрол и система за разпознаване на знаците са стандартни за Artura. Електрически седалки, Android Auto и Apple CarPlay, вакуум на вратите, огледала с подгряване и други екстри също са налични срещу съответното заплащане.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    5 8 Отговор
    Днес ми се случи нещо обичайно. До моя дъстър спря друг дъстър чисто нов червен. В него имаше загадъчен господин на около 40 години и до него господин на около 56, пълничък. След като се целунаха, останах приятно изненадан, че тази кола е и за модерния човек.

    Коментиран от #2

  • 2 И кое е

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    обичайното??? Това, че до твоя леген е спрял друг леген? Или това, че един незнамсикакъв се мляска с друг незнамсикакъв? Обичайно е само, че в следствие на грешна логика си стигнал до грешно заключение.
  • 3 Японеца

    3 4 Отговор
    Плъг ин хибрида грешка на производителя, защото няма да я зареждат! Самозареждащ се хибрид е бъдещето!

    Коментиран от #4

  • 4 Ресми

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Японеца":

    Остави ги японските хибридни недоразумения, от София до морето 13/100 с тая тояга аурис хибрид. Тежка, мудна и безполезна кола за дълъг път. Да ходи баба ти до Лидл само е ок.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.