Last news in Fakti

23 Февруари, 2021 10:25 4 115 25

Ioniq 5 дебютира като първия самостоятелен модел на марката

  • ioniq 5-
  • hyundai

Електрическия кросоувър разполага с 480км пробег

Ioniq 5 дебютира като първия самостоятелен модел на марката - 1
Снимки: Ioniq

Въпреки, че навсякъде по екстериора виждаме емблеми на Hyundai, то Ioniq официално се отдели като самостоятелна марка с дебюта на първия си електрически автомобил. Ioniq 5 е малък кросоувър с интересен дизайн и редица технологии.

Макар доста да ни прилича на обикновен хечбек, то от Ioniq поставят първият си модел в кросоувър сегмента. Дължината му е 4.63м, а междуосието е точно 3м. Височината от земята до тавана е равна на 1.6м, а ширината достига 1.89м.

Както може да видите и от снимките дизайна е доста различен от повечето автомобили на пътя. Линиите са остри, а елементи като арките на калниците са с интересен дизайн, присъщ повече за концептуален модел. Прибиращи се дръжки, фарове и стопове с интересна форма, както и опционалните камери вместо огледала ще отличават още повече Ioniq от другите автомобили на пътя.

Голямото междуосие позволява доста място в интериора, а равния под оставя място за краката, както в предната, така и в задната част. Централната конзола може да се мести заедно със седалките, което на практика осигурява свободно движение между двете предни седалки.

Впечатление правят двата 12-инчови дисплея, подобни на тези при Mercedes, които са монтирани пред водача и в средната част на таблото, а превключвател на скоростите, монтиран на кормилната колона също напомня на германската марка.

Ioniq 5 разполага с багажник с големина от 1600 литра при спуснати седалки и 531 литра, ако те са в нормално положение. Липсата на двигател с вътрешно горене позволява и място за багаж в предната част, което при версията със задно задвижване е 57 литра, а при тази с 4х4 е 24 литра.

Батериите са с големина от 58 кВч. или 72.6 кВч. и позволяват бързо зареждане, благодарение на 800 V архитектура, подобна на тази при Porsche Taycan. Това означава, че тя може да бъде заредена от 10 до 80 процента за 18 минути, при използването на 350 кВ. зарядно, а 5 минути зареждане ще бъдат достатъчни за пробег от 100км. При варианта със задно и по-голямата батерия, максималния пробег на Ioniq 5 е 480 км.

Ако изберете по-малката батерия, то може да я комбинирате с мотор, задвижващ задните гуми, който предлага 168 конски сили и 350 нютон метра, достатъчни за ускорение от 0 до 100км/ч. за 8.5 секунди. Възможно е и задвижване на четирите колела със задно разположен мотор със 161 конски сили и 350 нютона и предно разположен със 71 конски сили и 255 нютона, които дават сумарна максимална мощност от 232 конски сили и 605 нютон метра. При този вариант, ускорението до 100км/ч. е 6.1 секунди.

Спирайки се на по-голямата батерия и вариант за задно, мощността е 215 коня и 350 нютона, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 за 7.4 секунди. При варианта за задвижване на четирите колела, задните колела получават мотор с 208 коня и 350 нютона, а предните такъв с 94 коня и 255 нютона за сумарна мощност от 302 коня и 605 нютона. Ускорението в най-силната конфигурация бележи 5.2 секунди до 100км/ч.

Още една интересна функция на Ioniq 5 е че той може да бъде използван като генератор. Електромобилът осигурява 3.6 кВ от извод под седалката, а такъв във външната част на купето осигурява ток, дори когато колата е изключена.

Моделът ще се предлага официално на пазара по-късно тази година, а в следващите месеци очакваме премиерата на поне още два модела Ioniq, по-голямо SUV и луксозен седан.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 5473

    4 1 Отговор
    Рендер...
  • 3 Немците ще ядат чепа следващите10 години

    18 3 Отговор
    Евала на жълтите.
  • 4 тарикату

    5 13 Отговор
    тая кошница ще диша кюмюра на голфу
  • 5 Факт!

    6 12 Отговор
    480км пробег е смешно.
  • 6 1234

    6 12 Отговор
    Това ще се зарежда през ден, ще им писне на хората, 1000 км пробег мин трябва, за да издържи реално 500

    Коментиран от #10

  • 7 Вихъра

    13 8 Отговор
    Купувайте ги, аз мисля да карам кола с двигател докато мога. Колата не е само стотинкаджийство и тънки сметки. Аз си плащам за емоцията да карам каквото ми се кара!

    Коментиран от #8

  • 8 Аха

    9 6 Отговор

    До коментар #7 от "Вихъра":

    И какво караш? Статистиката за България говори друго, но пък може да караш някакво Порше, което да доставя удоволствие! А защо мислиш, че електрическите не доставят удоволствие?
  • 9 530d

    14 6 Отговор

    До коментар #1 от "S Class":

    а пък това е сглобката на тесла

  • 10 Дрън-дрън

    9 3 Отговор

    До коментар #6 от "1234":

    Ако реалния пробег е 300 км и минаваш по 16000 км на година, ще трябва да я зареждаш веднъж на седмица. През лятото пробега ще е по-голям така че зареждането ще е още по-рядко.
  • 11 Гост

    7 3 Отговор
    Къде е кросоувърът, аз виждам хечбек
  • 12 12345

    2 6 Отговор
    Илончо поклонниците си мечтаят за 20 милиона продажби. Вие с тези новини им разваляте съня.

    Коментиран от #14, #16

  • 13 Нико

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "S Class":

    Само разгледай класациите за надеждност на автомобилите и няма да видиш Мерцедес в първата десетка. Пък си говори каквото искаш. Когато фактите говорят само идиотите спорят. Поздрави! :-*
  • 14 Бъркаш

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "12345":

    Поклонниците на ДВГ мечтаят за вечни коли с ДВГ, а с тези новини им разваляте съня!
  • 15 123

    3 3 Отговор
    Браво, пооткраднали са дизайна от Шкода Камик.

    Коментиран от #25

  • 16 Чети между редовете

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "12345":

    Илон Мъск не каза че ще продава 20 милиона Tesla през 2028 година. Каза че ще осигури батерии за 20 милиона автомобили, което е нещо коренно различно. Като например "няма оправдание да не произвеждате поне 40 милиона автомобила през 2028 година. Ако не желаете, аз ще произведа поне половината от тях в световен мащаб през 2028 година"

    Направо им разби опорната точка на стогодишните на пух и прах. Хайде сега да обясняват как нямало търсене или нямало батерии. Ето затова харесвам е Илон Мъск, но бихме си купили електромобил от която и да е марка, стига да ни устройва като възможности и цена.
  • 17 Край

    8 1 Отговор
    Неразбралите - колите с ДВГ ще бъдат забранени за употреба в белия свят. В България също. Първоначално в центровете на градовете, после в целите градове - до 7-8, 10г. Кой се возил - возил.
    То и на деда ви му беше мъчно за каруцата с воловете -ама. Нема ги вече.

    Коментиран от #20

  • 18 Хмммм

    8 1 Отговор
    Незнам на другите, но на мен дизайна и погледната отстрани ми напомня на Ланчия Делта Интеграле! Тук е по-висока и с други размери, но на снимката стойката е доста подобна!
  • 19 Гост

    2 4 Отговор
    Слаб дизайн
  • 20 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "Край":

    На центъра на София минават конски каруци с електората на баце. Никой нищо не им забранява. Забраните са за такива като тебе, които трябва да пълнят гушата на лапачи като Мъск.

    Коментиран от #21, #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Гошко

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    А ти пробва ли се да минеш с каручка през центъра на София? Щото ако беличък, няма да ти се получи, вервай ми...

    Коментиран от #23

  • 23 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гошко":

    Нали това казвам бе? Четеш ли?
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 123,не знаеш ли?

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "123":

    Китайците и корейците са специалисти по кражби на дизайн и технологии от Европа и Америка.