25 Февруари, 2021 14:14 8 190 75

Електрическото VW явно не обича студа

  • volkswagen-
  • i.d.3-
  • разход на енергия

Volkswagen ID.3 не впечатли с разход на електроенергия в студено време

Модерен на външен вид, лесен за управление, но се оказва, че не всичко е гладко с консумацията на енергия. Това са основните впечатления на изданието Motor1, които правят тест на всички автомобили по един и същи маршрут и така определят консумацията им на гориво или електроенергия. сега в ръцете им попада Volkswagen ID.3.

Можете да обсъждате автомобилите с акумулатори, колкото искате, но е факт, че електрическото ID.3 вече си е осигури видно място в историята на марката Volkswagen, по-специално, и на цялата автоиндустрия като цяло. Въпреки това показанията му относно икономичност не са много обнадеждаващи. Поне на първи прочит.

След теста от Рим до Форли, който е с разстояние 360 километра, Volkswagen ID.3 с 204 конски сили с батерия с капацитет 58 kWh показва средна консумация на енергия от 17.2 кВтч/100 км (5.81 км/кВтч). Цифрата от 17.2 кВтч/100 км всъщност не е никак впечатляваща. За да бъде ясно, Volkswagen ID.3 с пълна батерия не може да преодолее 360 км без презареждане.

В класацията за икономичност на изданието и по-конкретно на тази за електрически превозни средства, германският хечбек попада в дъното на таблицата, където между другото стои и електрическата версия на Opel Corsa. В същото време, трябвя дя поясним, че и двата автомобила преминават теста при доста ниска външна температура.

За сравнение ще кажем, че по същото трасе Kia e-Soul с 64 кВтч батерия показва разход от 15.9 кВтч/100 км (6.2 км/кВтч), Nissan Leaf с 40 кВтч батерия изразходва 13.1 кВтч/100 км (7.6 км/кВтч), а лидер е Hyundai Kona Electric (64 кВтч), който демонстрира разход от 12 кВтч/100 км (8.3 км/кВтч).

От изданието обачепоясняват, че ще оставят още един шанс на Volkswagen да се се докаже, като ще направят същиото тестово шофиране при топло време, такова, каквото е било при изпитанията на останалите електромобили


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ами германче..

    65 14 Отговор
    Пред Москва и Сталинград - замръзват под строй..
  • 2 S Class

    50 26 Отговор
    Тесла са най-добрите в това да бъдат обикновенни боклуци.

    Коментиран от #18, #72

  • 3 Ай стига бе

    57 5 Отговор
    Щели да изчакат по-топло време за теста. Значи дойде ли зимата вкарвай електричката в гаража и чакай да дойде лятото.

    Коментиран от #5, #25

  • 4 И Тексас се скапа с 2 пръста сняг

    35 6 Отговор
    Явно,Запада не изчислява правилно,гола вода е пред Изтока..
  • 5 Не не

    12 42 Отговор

    До коментар #3 от "Ай стига бе":

    Електричките са по-добри за зимно време! Разхода се качва и автономията пада, но винаги тръгва и влизаш в топла кола! Едно ДВГ при минус 40, маслото му замръзва!

    Коментиран от #8, #20, #67

  • 6 jap

    52 13 Отговор
    От създателите на ''дизелгейт'' трудно може да се очакват верни стойности за каквото и да е.
  • 7 Анонимен

    33 5 Отговор
    Напълно нормално като отчетем че батерии предназначени за лаптопи и винтоверти ги слагат в автомобили . Това очаква електрическите революционери .
  • 8 Бачо Киро

    38 7 Отговор

    До коментар #5 от "Не не":

    Оффф, голям си специалист. Теслите дори не ти отварят да влезеш, понеже замръзват стъкла, порти и дръжки дори при -5, за какви -40 говориш? Модел Х се запали на езерото, когато собственикът отишъл да лови риба в дупка. Намериха само остатъците. Проблемът със запалването от прегряване на затоплящата инсталация го има и при модел 3 при меки студени температури, а тоя с Х е бил на заледено езеро ... И пак едва ли е било -40 там. На -40 едва ли ще имаш и грам ток на батерията, ако това са постоянни температури като в Оймякон да речем през зимата. Те затова и там автобуси и камиони рядко се гасят. Всичките тези електронни боклуци имат огромни проблеми при нормални минусови температури, ти си седнал да говориш за -40 .... На -40 се ползва опростена техника, най-вече бензинова, макар че има и специален дизел за подобни ширини. Освен това, затоплянето на купето, което визираш, нито е по-бързо от дори при един обикновен фокус да речем след 2005, нито нищо. Натискаш му червения бутон на климатроника и след 5 минути е Африка вътре и всичко е разчистено по прозорците. Не те знам какъв кошник караш, ама явно си бая далече от дори нормални автомобили.

    Коментиран от #10, #11, #35

  • 9 Специалиста

    8 20 Отговор
    Колко ще обясняваш, врели некипели? Каква Тесла се запалила, какво чудо? Ако някаква Тесла се е запалила, то е било от повреда а не от студ! Електричките нямат проблеми при минусови температури!

    Коментиран от #12

  • 10 Специалиста

    10 21 Отговор

    До коментар #8 от "Бачо Киро":

    И каква Африка, при минус 40 на ДВГ кола! Ти виждал ли си масло при минус 40, как е? Дали пък е добре за ДВГ да пали тогава? Гасят се колите в Сибир, как не се гасят? Глупости пишеш! Не се гасят, ако е за 1 час, но ако паркираш не държиш колата запалена денонощно! Качил съм ти видео на Киа Е-Ниро във Финландия при минус 40! Ще видиш, как се качва и си тръгва в топла кола! Другите недостатъци, звънни на човека от Финландия да му ги обясниш!
  • 11 Специалиста

    7 18 Отговор

    До коментар #8 от "Бачо Киро":

    Да ти качвам ли още да учиш или започна да разбираш?

    Коментиран от #13

  • 12 123

    31 7 Отговор

    До коментар #9 от "Специалиста":

    Абе господин специалист, човекът ти пише, за автономия, а не тестове със закачен в контакта автомобил. Те и ДВГ-тата ги закачат на подгряване в Скандинавия. Като оставиш електричката на -40 една нощ без да е на контакт и на сутринта не само, че няма да тръгнеш, ами няма и да влезеш..

    Коментиран от #14, #21

  • 13 123

    35 4 Отговор

    До коментар #11 от "Специалиста":

    Аман от третокласници, за които живота е само от клипчетата в Тубата. Нямам предви, че си на такава възраст, а че ти е толкова ъкъла. С тази електричка ако отидеш на ски при -20 и няма къде да включиш контакта на следващия ден ще се прибираш със ските, а колата на репатрак.

    Коментиран от #16, #17

  • 14 Специалиста

    8 21 Отговор

    До коментар #12 от "123":

    Абе господин друг специалист, да не мислите че като електричката стои на контакт, тя винаги зарежда бе, господин специалист! Дай да ти кача видео, да видиш колко е загубила Тесла Модел 3 от тока при минус 20 за едно денонощие, без да е включена в контакт?
  • 15 Специалиста

    5 12 Отговор
    Ето ти малко да се обучиш!

  • 16 Специалиста

    10 24 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    За едно денонощие Тесла Модел 3 при минус 20 е изгубила 1 процент, от 92 на 91 процента! Айде отивай да обясняваш на хората, където нямат от къде да четат!

    Коментиран от #68

  • 17 Специалиста

    5 16 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Ама те явно така правят в Скандинавия, за това там много ги купуват! Аха, или може би не ходят на ски? Или може би, така са се научили да карат ски? Що не идиш да се гр....?

    Коментиран от #37

  • 18 Боклуци, ама все по-добри от останалите

    9 14 Отговор

    До коментар #2 от "S Class":

    Даже в класацията на същото това издание, което цитират В статията, Тесла е на първо място по икономичност, но причини понятни за всички, пак са "забравили" да го напишат. Ето цитат от motor1.

    Резултатите са изненадващи, тъй като нашата Tesla е успяла да намали консумацията до 11,90 кВтч / 100 км (8,90 км / кВтч) - рекорд сред тестваните електрически - с цена от само 10,08 евро за домашно зареждане.

    Най-доброто от тестваните електрически
    Ако изключим от преброяването първото поколение на BMW i3 Range Extender, което е подпомогнато от малкия бензинов двигател (формално хибриден автомобил), Tesla Model 3 Standard Range Plus на Motor1.com се изкачва на върха на класацията за реално потребление , категория електрически, с изключителните си 11,90 кВтч / 100 км.

    Къде са 11,9 къде са 17,2 киловатчаса на 100 км. И "зимните условия" в които са тествали Volkswagen са от плюс 10 до 14 градуса - по-скоро пролетни температури.

    Коментиран от #48

  • 19 Край

    10 25 Отговор
    Излишно се пените колко добри са двг колите в сравнение с електрическите. ДВГ колите ще бъдат забранени независимо колко добре се изрезват с ръмжене и димене.

    Коментиран от #32, #49

  • 20 Хайл

    26 3 Отговор

    До коментар #5 от "Не не":

    Замръзва дръжки.толкова си запознат с маслата колкото и с финансите на бога ти мъск..това да не ти е тесла която щом включиш отоплението и тока свършва? От 263 км с пълна батерия минаваш 79 през зимата...кое е икономичното след като зарядните продават ток на 0.79€

    Коментиран от #22, #52

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Специалиста

    3 20 Отговор

    До коментар #20 от "Хайл":

    Фани са за дръжката! Паленето при минус 40 на ДВГ е най - добре за сервиза! Ако тока в батериите свършва така бързо, как акумулатора на колата ще запали ДВГ с масло като грес? Ясно ти е, че тогава ти трябва много ток, нали?

    Коментиран от #66

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Димов

    6 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ай стига бе":

    И някое по-голямо нанадолнище, за да постигнат по-добър разход.
  • 26 Димов

    23 2 Отговор

    До коментар #23 от "Специалиста":

    Всичките, които пишете ЗА електромобилите, карате ДВГ. ФАКТ!!!!!

    Коментиран от #27, #28

  • 27 Специалиста

    7 19 Отговор

    До коментар #26 от "Димов":

    60 процента от феновете които пишат ЗА ДВГ, незнаят как работи! ФАКТ!!!
  • 28 Специалиста

    7 17 Отговор

    До коментар #26 от "Димов":

    И най-важното, че незнаят как работят техните коли, обаче "знаят" електрическите! 😂😂😂

    Коментиран от #29

  • 29 Вальоо

    17 5 Отговор

    До коментар #28 от "Специалиста":

    ми хуу,карайте си миксерите. Ние искаме истински коли,къде се чува звук от тях,не само от радиото :) Аман от идиоти като вас,сигурно и в ваксините вярвате

    Коментиран от #30

  • 30 Специалиста

    7 14 Отговор

    До коментар #29 от "Вальоо":

    Ето го, един истински фен на ДВГ! Принципа на работа не знае, обаче иска да му бръмчи! 😂😂

    Коментиран от #31, #39

  • 31 Вальоо

    18 7 Отговор

    До коментар #30 от "Специалиста":

    Ако аз не го знам,то ти 2х2 не знаеш :) И какъв ти е проблема? Всеки си има мнение,щом ти харесват прахосмукачките,карай си ги! Не ме интересува твоето мнение,още по-малко 99% от хората тук.
  • 32 Turbo

    16 2 Отговор

    До коментар #19 от "Край":

    Няма Европейско решение за спиране производството на ДВГ,тесльо лъже.За сега само говорят политиците.А са го направили и ще загубят изборите.Норвегия се канят 2025 г. Германия и Франция говорят за 2040 г.Най-много да ограничат най- старите коли да влизат в центъра на града.

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Абе то и в Щатите нямаше забрани

    3 16 Отговор

    До коментар #32 от "Turbo":

    Доскоро само Калифорния, която е най зеления щат, беше обявила срок за забрана на продажби на ДВГ 2035 година. Тази седмица изненадващо Вашингтон обяви забрана през 2030 година. тоест очаквай скоро в Щатите всички щати да обявя забраната през 2030 година. Вие тук си лайте колкото си искате. Ако Щатите, Европа и Китай забранят продажбите през 2030 година, автомобилните производители въобще няма да има смисъл да произвеждат ДВГ за останалия свят. Просто там още няколко години ще се продава каквото е останало от 2030 година в търговската мрежа и това ще е края на продажбите на ДВГ. После още десетина петнайсет години ще се карат по селата и това ще е.
  • 34 Като се замисля

    5 12 Отговор

    До коментар #32 от "Turbo":

    Ако през 2025 наистина електромобилите станат по-евтини от ДВГ, само залюхани сектанти ще ги купуват да им бръмчат. Всеки прагматичен човек би избрал електромобил за ежедневието си ако са на една и съща цена с ДВГ.

    Коментиран от #36

  • 35 Алфа Чакал

    12 2 Отговор

    До коментар #8 от "Бачо Киро":

    Добре де,Баче.На тези електрички не може ли батерията да е в едно туристическо ремарке иззидано с итонг и монтирано едно кюмбе.Палиш си кюмбето и батерията ще е на топло.Е не е много екологично ,особено ако сложиш кюмюр, но пък лошо време няма да има за тях..И ще има място за едно бензинова агрегатче ,ей така за всеки случай.
  • 36 Дизела

    16 3 Отговор

    До коментар #34 от "Като се замисля":

    Електромобилите няма да станат по-евтини от ДВГ мечтай си тесльо.Ограниченият пробег,времето за зареждане и малкия брой цикли на зареждане ще откажат всеки умен човек от електромобил.

    Коментиран от #38

  • 37 перничанин

    14 2 Отговор

    До коментар #17 от "Специалиста":

    Норвежец, сега на "специалист" ли се преименува?? Хееехехеххехе! Много агресия, намери си жена бре, стига драска глупости.
  • 38 Всеки умен човек знае

    1 12 Отговор

    До коментар #36 от "Дизела":

    Че циклите живот на батерията хич не са малко и никой не може да ги изразходи всичките при нормално каране.

    Коментиран от #41

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Инж. Ганев

    5 2 Отговор
    Прочетете статията пак, и ще разберете глупостта и омразата заложени към определена марка!
    Ама нищо, важното е чавките да кълват...
  • 41 Дизела

    15 2 Отговор

    До коментар #38 от "Всеки умен човек знае":

    С зареждане до 80% и разреждане до 20% циклите на батерията са около 1000.Ако караш като мен и зареждаш батерията всеки ден, след 3 години батерията ти е за смяна.

    Коментиран от #47

  • 42 Анонимен

    14 3 Отговор
    Като трябва да смениш батерията на 150 000 км и платиш за нея между 15 000 и 20 000 лв веднага колата ти става паметник пред блока а ти почваш да ползваш автобуса.

    Коментиран от #44

  • 43 Специалиста

    7 4 Отговор
    Много моля да ме извините за бръщолевенията преди малко . Бях малко напрегнат но се намери един добър санитар тук в Карлуково , и ми направи едни неща на д у п е т о .... Сега вече съм спокоен и щастлив , а утре пак ще му дам на санитара , много е готин !
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Как 15 хиляди

    12 2 Отговор
    След 50 хиляди километра или 2 години батерията е за смяна и струва 42 хиляди долара! Това е безумие! Тези са за трепване.
  • 46 ФАКТИ

    6 4 Отговор
    Тествах ID3 - със 140 в студа и включено всичко, разходът му е 22 кВтч/ на 100 км. София - Търново (там на Hypercharger-а зад Макдоналдс) и Варна. Супер кола. Аз пеша тея километри нимоа ги мина. След нея тествах Кона 64 - 500 без зареждане км със 100 км/ч. Супер! Ко поиче?
  • 47 Бяха 1000

    2 5 Отговор

    До коментар #41 от "Дизела":

    Сега циклите са доста повече, което е видно от Теслата, която мина милион километра. Първата батерия беше сменена на 200 хиляди километра, втората на 500 хиляди което означава 1000 цикъла, с последната вече е изминал над 600 хиляди километра и няма никакви проблеми. Новата технология 4680 батерии на Tesla показват четири пъти по дълъг живот. Ти колко километра мислиш да навъртиш на баничарката?

    Коментиран от #51

  • 48 Ти да видиш?

    2 6 Отговор

    До коментар #18 от "Боклуци, ама все по-добри от останалите":

    Никой не коментира разликата между 12 и 17 киловатчаса за 100 км между Тесла и Фолксваген?

    Тесла минава 8,9 км с един киловатчас, Volkswagen id3 минава 5,8 км. Къде са ония сметкаджии, дето правиха сметка колко им излизат 100 километра, при 60 стотинки за киловатчас бързо зареждане?

    Tesla ще ги мине за 7,14 лв, а по-малкият и по-лек Volkswagen id3 ще ги мине за 10,32 лв.

    Тоест пътуването на Дизела ще му струва в единия случай 71 лв а в другия случай 103 лв.

    Това са 64 лв разлика на седмица и 3330 лв на година, които са без значение защото не ги плаща той, но гадното за него е, че ще трябва да виси минимум два пъти повече за зареждане и то ако зарежда на една и съща бавна станция. Ако Тесла зарежда на бързата си станция, ще я зарежда за два пъти по 15 минути, докато най бързото зареждане на Volkswagen ще отнеме поне 4 пъти зареждане по 40 минути. Честито на печелившите и си помислете защо хората избират Тесла.

    Коментиран от #54, #69, #74

  • 49 Димов

    8 2 Отговор

    До коментар #19 от "Край":

    ДВГ колите изместиха каруците, без да ги забраняват, навремето. Електромобилите не са конкуренция и не могат да изместят ДВГ, без рестрикции и забрани.

    Коментиран от #50

  • 50 Паживьом увидим

    4 4 Отговор

    До коментар #49 от "Димов":

    Електромобилите ще вземат 50% пазарен дял още в момента в който цените им се изравнят с бензиновите, което ще е поне 5 години преди забраната за продажба на последните. Със забраните се цели единствено, да накарат повече автомобилни компании да произвеждат електромобили за да им падне цената заради икономията от мащаба и споделянето на технологии.

    Ако днес можеше да караш електромобила, който ще караш след 10 години, никога нямаше да се качиш на каруцата, която караш сега без никой да ти забранява да я караш. И това можеше да е днес, ако бяха започнали да произвеждат масово електромобили преди 10 15 години и да изграждат зарядни станции.

    Преди 20 години какъв смартфон имаше? Имаше ли желание да си купиш? За колко мегапиксела камера си мечтаеше? А за каква скорост на интернета на мобилни данни? В момента телефонът ти има повече екстри, отколкото дори не си можел да си мечтаеш преди 20 години, защото си го смятал за невъзможно. Тогава най-скъпите цифрови фотоапарати, струващи хиляди долари имаха 2 мегапиксела резолюция и всички обясняваха как никога няма да стигнат качеството на лентата. В момента има повече каруци, отколкото фотоапарати с лента.

    Коментиран от #55, #60

  • 51 Turbo

    6 2 Отговор

    До коментар #47 от "Бяха 1000":

    Ако беше Пинокио носа ти щеше да расте постоянно.Батерията 4680 е още на хартия.В сайта на Тесла за всички модели са дадени данни.Пробег 400 км с едно зареждане,разход 20 квч/100км и т.н.Милионите километри и хилядите цикли са тесларски мечти.

    Коментиран от #53, #57

  • 52 TSLA

    4 7 Отговор

    До коментар #20 от "Хайл":

    Не, не, в България цените на Финес Hypercharger са 45 стинки киловата. Надомните цени нощна тарифа са 2 лв на 100 км. Базова Кона 39 кВтч (ползваеми) минава 220 градско зимата с парно на сауна. И 220 злобъри да ти напукат плюсове, не променя фактите. Много приказки, докато не дойде време за облози. Тогава почвате от 9 кладенеца вода да носите - ама тваа, ама оноваа

    Коментиран от #65

  • 53 3-ФАЗЕН

    2 6 Отговор

    До коментар #51 от "Turbo":

    Всеки ден имаме монтажи на зарядни станции на частни лица по къщи, паркинги и затворени комплекси. Народа видя, че може и да не се занимава с глупости, а само да бодне колата с едно движение като телефона и да забрави за нея. Проблемът ни е само един - като видят съседите, че светва едно зарядно и нещата стават културни, почват да искат и те и става една лавина от звънене и запитвания

    Коментиран от #56, #70

  • 54 Turbo

    5 1 Отговор

    До коментар #48 от "Ти да видиш?":

    Пак са ти криви сметките.За 15 мин на 50кв станция ще заредиш само 12,5 Квч в батерията и ще ти стигнат само за 50км пробег.
  • 55 перничанин

    7 1 Отговор

    До коментар #50 от "Паживьом увидим":

    Има логика, НО за да промениш 50% от автопарка, ти трябват НОВИ електроцентрали и то много. Като знам , колко години се чудят дали Белене, дали Козлодуй с радост ще ти споделя, че най-вероятно ще съм се пенсионирал като шофьор, а най-вероятно и ти когато това стане. А може и тогава ел огореляците да не са актуални.
  • 56 Turbo

    10 1 Отговор

    До коментар #53 от "3-ФАЗЕН":

    Като се огледам само електромобили и зарядни станции виждам.
  • 57 И един мармот завива шоколада в станиол

    1 3 Отговор

    До коментар #51 от "Turbo":

    Миналата година Panasonic обяви плановете си да произвежда самата клетка Tesla 4680 .

    LG Chem, която сега се нарича LG Energy Solutions, също намекна за производство на акумулаторна клетка, която звучеше много като акумулаторната клетка на Тесла 4680 .

    Сега излизащите от Корея съобщения сочат , че LG изгражда нова пилотна производствена линия за клетката в своята фабрика в Очанг:

    „Неотдавна енергийните решения на LG започнаха да изграждат пилотна производствена линия за батерии Tesla 4680, според елек, съобщават южнокорейски медии. В момента той трансформира някои производствени линии в своя завод в Очанг, а оборудването за монтаж и галванопластика е инсталирано. LG вероятно ще инвестира милиони долари в линията, цифра, сравнима с конкурентната Panasonic, която също подготвя пилотно производство за завода на Tesla на Suminoe в Осака, според запознати. LG се стреми да завърши пилотната линия, преди Panasonic да започне масово производство на батерии. "

    Въпреки че според съобщенията те планират да победят Panasonic, за да произвеждат клетките, собственият график на Panasonic не е ясен след стартирането на производството до края на следващата финансова година, започваща на 1 април.

    Тесла също така изгражда новите клетки 4680 в собствения си пилотен производствен завод във Фремонт и работи за внедряване на пълномащабно производство в Gigafactory Berlin и Gigafactory Texas.

    Коментиран от #58

  • 58 Turbo

    6 0 Отговор

    До коментар #57 от "И един мармот завива шоколада в станиол":

    Обяви планове,намекна, звучи много вероятно, започне масово производство, внедряване и т.н.Само общи приказки и нищо съществено.Заводите в Берлин и Тексас още са в строеж и не произвеждат нищо!

    Коментиран от #59

  • 59 Е така де!

    0 5 Отговор

    До коментар #58 от "Turbo":

    Но от това лято започват да произвеждат и до година-две, всички произведени Тесла ще са с новите батерии, които изкарват по 5000 цикъла.

    Както виждаш, освен Тесла, всички компании които произвеждат масово батерии също се надпреварват да произвеждат батерии за Тесла. Всеки един от 100-годишните се моли на един от трите най-големи производителя да произвеждат батерии за тях, а трите производителя се молят на Тесла да произвеждат батерии за тях. Как ти звучи? кой ще има проблеми с доставките на батерии в скоро време? Защото както правилно отбеляза, ресурсите за производство на батерии не са безгранични.

    Мислиш ли че LG са много щастливи, че ще трябва да сменят абсолютно всички продадени досега батерии на hyundai, защото има проблеми с технологията за производството им и се самозапалват? При батериите на Тесла такъв риск няма за LG, защото технологията си е на Тесла и при проблем LG не носи отговорност.

    Коментиран от #61

  • 60 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #50 от "Паживьом увидим":

    Ел колата може да е много хубава, но при подходящите условия, ако нямаш възможност да я включиш където живееш става доста неудобна, не можеш да разчиташ изцяло на зарядни станции някъде си особено бързи. А за смартфоните доста абсурдно сравнение, защото при ел колите не говорим за екстри, а за батерии. А през последните 10 години фактите показват, че батериите в смартфоните не са мръднали. И преди един ден и сега един ден изкарват, въпреки всички новини през годините за пробиви в тази насока. Единственото едно бързо зареждане добавиха и нищо друго в батериите не е мръднало.

    Коментиран от #62

  • 61 Turbo

    8 0 Отговор

    До коментар #59 от "Е така де!":

    Като започнат да ги произвеждат ще видим колко ще са циклите.До тогава ще са само мечти!
  • 62 За да видиш трябва да знаеш

    4 8 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    Предвид осакатеното мислене и омраза към новите технологии, повечето от противниците на електромобилите на дали сте имали дори мобилен телефон преди 15 години. Тогава телефоните се зареждаха веднъж седмично, максимум два пъти ако ти е скапан телефона и въпреки това батериите имаха живот около една-две години и трябваше да се сменят. Зареждането траеше цяла нощ.

    Тоест имаха живот 100 200 цикъла при бавно зареждане.

    Сегашния ми телефон го зареждам поне веднъж всеки ден и батерията му след две години не е мръднала, въпреки че ползвам бързо зареждане. Тоест има поне 800 900 цикъла зареждане без промяна, като редовно го зареждам когато падне под 5% и го оставям да се зарежда цяла нощ, тоест много време стои зареден на 100%, а както е известно, ако оставиш батерията под 10% и над 80% заредена, това драстично скъсява живота и. Батериите са на светлинни години от тези преди 15 години, въпреки че привидно излиза, че сега карат по-малко защото ги зареждаш по-често. Просто едно време консумацията на телефоните беше минимална и можеха да карат по цяла седмица, а сега с тези огромни екрани и 8 ядрени процесори, които са няколко пъти по-мощни от компютър от преди 15 години, няма как батерията да кара по седмица.

    Коментиран от #63, #64, #71, #73

  • 63 Turbo

    9 1 Отговор

    До коментар #62 от "За да видиш трябва да знаеш":

    Носът ти стана поне метър от лъжене, Пинокио !Абонат съм на Мтел от 1995 година, това са 25 години.И преди и сега батериите изкарват по 3 години.И преди и сега си зареждам всяка вечер телефона.Нищо не се е променило в батериите.Толкова са им възможностите.Ако ползваш заряда от 0 до 100% циклите са 500.Ако ползваш заряда от 20 до 80% циклите стават около 1000.После батериите са за боклука.
  • 64 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #62 от "За да видиш трябва да знаеш":

    Пак показваш, че тотално не знаеш за какво става въпрос. Никой не ти говори за нокиа 3310, откакто има смартфони ден, ден и половина според големината на батерията това е. Развиха се другите компоненти станаха по малки и по енергоефективни, но батериите стоят на абсолютно същото ниво. А това, че след две години батерията е като нова даже не мисля да го коментирам. И това няма нищо общо с това какво някой харесва или не, а това са фактите, с които трябва да се съобразяваме.
  • 65 Хайл

    8 0 Отговор

    До коментар #52 от "TSLA":

    Аба офчооо,аз на моите очи ли ще вярвам или на болния ти мозък???? От кога съм ти казал че в България е от 89 СТОТИНКИ киловата-ДО НАС Е ЗАРЯДНОТО И НИКОЙ НЕ ЗАРЕЖДА...Ти делиш на половина щото не ти ОТТЪРВА И ТЕ БОЛИ...
  • 66 Ами лъже

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Специалиста":

    специалисте,по твоята логика хората на север карат само електрички а не коли с ДВГ. В действителност нещата стоят точно обратното,на север са предимно коли с ДВГ и специални студоустойчиви масла/руснаците си имат специални масла за тези климатични зони/ иначе обикновенните стават наистина на грес. Не ми сравнявай опити с масла в домашни условия а стези с хора които живеят при тези условия,освен масла ползват и специални антифриз и грес,подходящи за този студ.Намери си в ютуб "Северньi Патрик" доста поучително и достоверно.А иначе електричката при този студ ще мине значително по-малко като пробег,заради консумацията на ток за всички системи и ще ти е топло дакота заряда не влезе в критична зона и не мине на пестене на енергия,която е необходима за самата батерия,изключва всички системи. Не е на далавера да минеш 80-100 или 130 км. пробег на ток и вътре да ти е комфортно,тогава пътуване например до морето около 400 км ще ти се превърне,като едно време с нощувка на Сливен и на следващия ден да пристигнеш,както едно време се пътуваше.
  • 67 Има специални

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "Не не":

    масла за такива температури,които не замръзват,както и специален антифриз. Т а с пълан резервуар с гориво ще мина на топло много повече от колкото твоята електричка,ще мине 120 км и ще мръзнеш като железничар на кантон.
  • 68 Я ходи

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Специалиста":

    и изпробвай дали е така и не ми гледай клипове от Украинци в града,държали цяла нощ Теслата на шнура.
  • 69 Да си ги

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "Ти да видиш?":

    карат сега в Тексас тези евтино изразходващи Тесли,там заради повишеното ползване на ток цената му е скочила със 180% и хората реват,че имат сметки за ток от по няколко хиляди долара,заради екологичната вятърничава енергия.
  • 70 Извади си

    5 1 Отговор

    До коментар #53 от "3-ФАЗЕН":

    средния пръст от 3-фазния и спир да се друсаш. Като се обърнеш кна където искаш виждаш само скрапове на над 20 години и миризляци и пушляци. Тока е в домовете,зарядни по молове и някоя и друга бензиностанция от по-големите вериги.
  • 71 Пич първият

    8 0 Отговор

    До коментар #62 от "За да видиш трябва да знаеш":

    ми телефон е от 2000 година,когато сигурно ти не си бил и роден или не си знаел какво е телефон. Батерията му оригиналната изкара 3 години,като се зареждаше за няколко часа както и сегашните ми телефони. Заредена изкарваше близо 5 дена,сегашните изкарват по 3 макс. 4 дена. На първия му смених батерията с неоригинална и родителите ми го ползваха още 3 години,след което си го прибрах като спомен,защото вече не може да се намери такава батерия. Неи виждам прогреса в батерийте осве,че сега ти загряват ушото до черевно след 3 минути разговор и са по-вредни от тогавашните.
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Хайл

    6 0 Отговор

    До коментар #62 от "За да видиш трябва да знаеш":

    Аба офчоооо ти имаш ли си на понятие от телефон нокиа 3101???? Сигурно си бил в Ташкент когато аз говорих от такъв и А1 не беше мтел а ЦИТРОН...и недей да ми обясняваш колко време ми е държала батерията и колко живот е имала ОФЧООООО НЕУК
  • 74 Язе

    6 0 Отговор

    До коментар #48 от "Ти да видиш?":

    Я кажи колко е зареждането в Тексас🤣🤣🤣🤣.Така ще стане навсякъде като минат на миксери и мечтите ви за безплатно пътуване.В момента е 9$ за кW.На тази цена ще плащаш и тока за да си сготвиш.Ще видиш бъдещето с печка на дърва и въглища
  • 75 иво

    0 0 Отговор
    Карайте си ги тези боклуци и като дойде време за смяна на батериите ще ви дам едно пакетче с грес да си я намажете и да си я заврете в дивия