Last news in Fakti

26 Февруари, 2021 10:12 9 382 103

Шефът на BMW: Tesla ще загуби лидерство на пазара

  • bmw-
  • tesla-
  • електромобили

Другите големи автомобилни марки подготвят много конкурентни модели

Шефът на BMW: Tesla ще загуби лидерство на пазара - 1

Изпълнителният директор на BMW AG Оливър Зипсе прогнозира предстоящ спад в темпа на растеж на акциите на Tesla, съобщава Bloomberg. В отговор на плана на американската марка за увеличаване на продажбите с 50 процента годишно, Зипсе заяви, че Tesla ще загуби лидерството си на пазара на електрически автомобили, който скоро ще бъде залят със "зелени" модели от други производители.

Миналата година Tesla е продала близо половин милион електрически автомобила, което е с 30 процента повече от година по-рано. Това е рекордна цифра за американска компания, която за пръв път излезе на печалба в края на годината. Съперниците обаче вече са на път: много големи марки планират да разширят присъствието си в сегмента на електрическите автомобили, включително Volkswagen, General Motors, Ford, Mercedes-Benz и BMW.

„Тесла трудно ще поддържа текущия темп на растеж, тъй като останалата част от индустрията върви напред с увереност“, казва Зипсе. Що се отнася до самото BMW, баварската компания планира да пусне девет нови модела с нулеви емисии до 2030 година. През следващите години към електрическата линия ще се присъедини кросоувър, базиран на X1 - iX1 и новите електрически автомобили i5 и i7, които ще станат флагмани.

Прогнозата на ръководителя на баварската марка съвпадна с един от най-бързите спадове на акциите на Tesla след включването ѝ в индекса S&P 500 през ноември миналата година. Във вторник стойността на ценните книжа на американската компания понижиха нивата си с почти 18 процента и в момента се търуват на цени от 730 долара за акция.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Muncho

    45 43 Отговор
    Да, ние всички си умираме да плащаме по 100,000 Евра за електро БМВ, за което еквивалента на Тесла е и по-бърз и с по-голям пробег и на приблизително 1/2 от цената. Добре, че държите диларските мрежи в европа иначе до сега да са ви купили

    Коментиран от #9

  • 2 Абеее до нас има един

    21 20 Отговор
    С ина електричка бемеве. Гат да мина оттамсе на заряд пред гаража стои..... Га гу кара
    ..........
  • 3 Boxer 3.0

    31 23 Отговор
    До тук, кое предсказание на немските шефове се е сбъднало, че точно за това да им повярваме?
    По-скоро звучи , като пожелание.

    Коментиран от #4, #10

  • 4 Ключовата дума с големи букви

    26 23 Отговор

    До коментар #3 от "Boxer 3.0":

    "Съперниците обаче вече са на път: много големи марки ПЛАНИРАТ да разширят присъствието си в сегмента на електрическите автомобили, включително Volkswagen, General Motors, Ford, Mercedes-Benz и BMW."

    Останалите докато планират, Тесла произвежда и продава и не мисли да спира.

    Коментиран от #7

  • 5 Още един шеф който признава

    34 9 Отговор
    Че Тесла е лидер. Повечето тук обаче не могат да го повярват. Дали ще остане лидер, вече е съвсем отделен въпрос.
  • 6 FenBG

    31 16 Отговор
    Това е ясно на всички. Логично е. пазарът ще бъде залят от всякакви "зелени" коли. Но хората по традиция ще си купуват VW, Ford , GM, Рено, и др. Да не говорим ,че точно в Америка първи ще клекнат тесла. А китайската HUAWEII и тя ще пуска електромобил дваш пъти по-евтина от TESLA. Не съм против тесла но това ,което писах е логично от всякъде. Кой в Европа ще продължи да купува Тесла, когато ще има комфортна и качествена кола за всяко семейство като VW например? Явно Тесла си има и ТРЮ фенове ,както АЙ фоните.

    Коментиран от #12, #14, #18

  • 7 Гост

    30 14 Отговор

    До коментар #4 от "Ключовата дума с големи букви":

    Колкото по-малко коли с двг се продават, толкова по-малко квоти ще продава Тесла. Толкова по-малко приходи. Тя нама печалба от колите си, а скоро ще чака само на тях. Тежко и горко тогава.

    Коментиран от #13, #15

  • 8 Мнение

    9 10 Отговор
    Аз лично много харесвам Сайбър Трък!
  • 9 гост

    28 17 Отговор

    До коментар #1 от "Muncho":

    Точно това щях да кажа , изпадналите немци още си въобразяват , че света не диша в очакване те да си пуснат "безценните" модели , за да си ги купят , без значение има ли по-добри от тях ! Само че много скоро ще се сблъска с реалността , както вече се случи с ВАГ !! И после ще четем за съвсем "законните"" продажби със стотици хиляди на собствените им дилъри , хахахаххаха !!

    Коментиран от #19, #20

  • 10 гост

    22 13 Отговор

    До коментар #3 от "Boxer 3.0":

    Е как , той има суперсигурен купувач на "невероятните" бмв-та , собствените му дилъри , хахахах !! Обаче след втората година на такива "продажби" кво праим , духаме супата като Фолксваген и Порше ! ХАхахаха !!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Неправилно задаваш въпроса

    23 15 Отговор

    До коментар #6 от "FenBG":

    Правилният въпрос е, кой ще си купи Volkswagen с постоянни бъгове, който е по-малък и по маломощен от Тесла, много по-бавен е и като максимална скорост и като ускорение, има по-малка батерия, но за сметка на това се нуждае от 50% повече енергия за да измине 100 километра, въпреки по-ниското си тегло и размери, зарежда се три пъти по-бавно, но за сметка на това е на почти същата цена?

    Сега Тесла модел 3 се внася от Щатите и е доста по-скъп, и въпреки това се продава много добре. Представи си когато Тесла модел У започна да се произвежда в Берлин и е с по-ниска цена, как ще се продава.

    Коментиран от #24

  • 13 Никой не очаква печалби от Tesla

    14 12 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Обикновено при главна цел разширяване на пазарния дял и производството никой не очаква печалби. Самия факт че по някакъв начин Тесла печели, е аплодиран от стогодишните, а вие тук продължавайте да си лаете и виете. Както виждаш, Тесла си намира начин да печели било то и от биткойни и продължава да мачка.
  • 14 гост

    19 12 Отговор

    До коментар #6 от "FenBG":

    Понеже пак ме изтриха за няма нищо , да повторя !! Миналата година имаше един случай , когато Тесла пусна временно безплатно зареждане за всички нови продажби !! И познай какво стана , само за две седмици продажбите скочиха не двойно , а тройно !!! А сега си представи това нещо не временно , а постоянно , примерно безплатно зареждане за 15 000 км годишно (колкото е средния пробег в Европа) на най-голямата и бърза мрежа в Европа , тази на Тесла !!! С какво ще му отговори тоя "мечтател" , като БМВ няма пукнато зарядно и няма да има , не ами преговарят да зареждат на зарядните на Тесла ??? А това е напълно изпълнимо за Тесла , ще го компенсират само от останалите продажби на суперчарджърите ! Ами с батериите кво праим ?? Като те сега нямат бройки , а се канят да увеличават бройките в пъти , а заводите , дето трябва да ги произведат са още на хартия ?? Тая криза сега с чиповете ще им се види майтап , като опрат до тази за батерии още тая или следващата година !! А кой си е осигурил батерии за в пъти повече бройки , май Тесла , а , хахахах !!!
  • 15 123

    10 12 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Да, ама само ти от коментиращите имаш представа, какво си написал. Този умник, който ти е отговорил няма идея какво искаш да му кажеш. И на мен ми се струва, че при положение на постоянни загуби и намаляване на интереса, респективно цената на емисиите, скоро съвсем ще потънат. Още повече, че не са много хард феновете склонни да платят 200 000 лева за тесла, при положение, че вече има доста приятни алтернативи за 60-70 000 лева. В Норвегия тази година сривът на тесла става все по-очевиден.

    Коментиран от #17

  • 16 Този май обърна плочата

    8 3 Отговор
    Ето какво приказваха през 2017 година и помислете какво са изпълнили досега?

    Баварците смятат, че все още е прекалено рано за пускането на суперкола, която да стане част от спортната М-гама на марката. В BMW са на мнение, че е напълно във възможностите на компанията да бъде направен седан, който да се конкурира с моделите на Tesla или на новата компания Faraday Future, но подобен проект не влиза в приоритетите на марката.Вместо това концернът BMW ще се съсредоточи върху разработката на икономични автомобили, които да помогнат за максималното намаляване на нивата СО2 на моделите на марката като цяло. За да се впишат в новите екологични изисквания, баварците планират през 2025 г. около 20% от гамата предлагани модели да се състои от коли на ток.Първите два такива модели ще бъдат хечбекът Mini и новата генерация на кросоувъра BMW X3. Работи се и върху проекта iNext, който трябва да създаде нов флагман на марката, оборудван с пълноценен автопилот. Предстои появата и на втората генерация на i3, която ще предлага по-голям пробег с едно зареждане. Той ще бъде постигнат благодарение на използването на бензинов старт-генератор.Основният пазар на BMW за електромобили и хибриди в момента е американският щат Калифорния, а също така и Норвегия. Следват Германия, Холандия и Франция, а голям потенциал показва и Китай.
  • 17 А ти май не разбираш

    11 8 Отговор

    До коментар #15 от "123":

    Тесла няма остра нужда от тези пари? Дали ще е на печалба или не, не от чак такова значение, защото никой от инвеститорите в Тесла не очаква дивиденти от печалбата, защото такива никога не е имало, няма и в близките години няма и да има. Дивиденти ще се изплащат чак когато компанията спре да се разраства, което според общото мнение няма да е в близките 10 години. Не го слушай този от BMW, на него това му е работата. Дори него ако слушаш, но четеш между редовете, той не казва че Тесла ще спре да се разраства, а че няма да се разраства толкова агресивно и надали ще постигне 50% ръст. Лично аз залагам, че тази година ръстът ще е над 50%. Ти как мислиш? дали ще успеят да продадат 750 хиляди бройки?

    Коментиран от #23, #33

  • 18 Специалиста

    12 7 Отговор

    До коментар #6 от "FenBG":

    Ами като например, това! Тесла има СОБСТВЕНИ ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ, като по този начин могат независимо да определят цените и да мачкат конкуренцията с по-ниски цени на зарядни! Другите бързи зарядни са скъпи! ФВ или БМВ не смятат да си градят собствени зарядни, а обща платформа Йонити, на които цените даже и с абонамент са доста по-скъпи от Тесла!
  • 19 Майстор сръчко

    12 16 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Чудя се колко точно изпаднала трябва да е една марка(Тесла),за да си поръчва откровено невежи клакьори като теб.Кое по-точно и е качественото на Тесла-разпадащите се пластмаси.Това го няма дори при ТАТА
  • 20 Майстор сръчко

    11 12 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Чудя се колко точно изпаднала трябва да е една марка(Тесла),за да си поръчва откровено невежи клакьори като теб.Кое по-точно и е качественото на Тесла-разпадащите се пластмаси.Това го няма дори при ТАТА
  • 21 Амммм

    10 7 Отговор
    Тесла произведена с немско качество е Берлин, ще е най-добрата кола в бъдеще!

    Коментиран от #25

  • 22 Милен

    14 7 Отговор
    Набързо хвърлих един поглед на цените тук в германия. Модел 3 между 40 и 50 хил. евро. В зависимост какво искаш. Единият вариант е 5,6 сек. до 100км/ч / 225 максимална и 450км пробег. Другият е 4,4сек до 100км/ч 233 максимална и 580км пробег. Дават 8 години гаранция на батерията и ел. мотора. Също така 30 дена тест период. Цените на бмв 3 започват от 37хил евро, като сложиш екстрите сигурно ще иде до 45 . Бензинов хибрид. Аз ще взема тесла ако тръгна да купувам кола за тия пари
  • 23 123

    9 10 Отговор

    До коментар #17 от "А ти май не разбираш":

    Не, не мисля. А акционерите на тесла изобщо не ме интересуват. Те никога няма да получат дивидент вероятно. Така или иначе до сега те са разчитали само на ръста на цената на акциите, които се надуват с мейдийни балони. Купуваш на 300 долара, Мъск обявява, че изпраща модел 3 на Уран и цената става 600 долара. Продаваш бързо на някой бълък и си щастлив. А иначе тесла до сега не е спечелила нито една стотинка от продаден автомобил. Всъщност е генерирала минуси за последните 13-14 години, от както я има. Има някакъв малък шанс да се увеличат малко продажбите, защото измислените регулации набутаха някои държави да минават на силно замърсяващите електрически коли, пробутвайки ни ги за екологични. Но, на фона на повече от 50-100 модела пуснати на пазара от края на миналата и през тази година, естествения монопол на тесла вече го няма. Истинските компании ще я смажат. А и нали разбираш, че пазарната капиталация няма нищо общо с реалния размер на активите, които релевират с разрастването за което говориш. Трите завода я струват 4-5 млрд. долара, я не.

    Коментиран от #26, #41

  • 24 Ханс

    9 5 Отговор

    До коментар #12 от "Неправилно задаваш въпроса":

    Освен по ниската цена се очаква и да се повиши качеството на произвежданите в Берлин автомобили.
  • 25 123

    8 7 Отговор

    До коментар #21 от "Амммм":

    Ха, ха, това наистина ме разсмя. Да немско кочество - мейд фром Мюмюн, Али и Мехмед. Все чисти арийци с прекрасни технически познания и хигиена.

    Коментиран от #28

  • 26 Пак нищо не каза

    8 4 Отговор

    До коментар #23 от "123":

    Всичко което казваш е вярно. Но не отговори на въпроса. Ще може ли Тесла да направим 750 000 продажби тази година или няма да може? Защото няма никакво значение колко завода и колко модела имаш ,ако не можеш да ги продаваш. Миналия месец имаше статия, то всъщност не беше статия, а рекламен материал колко велика фирма е Volkswagen, 99% сигурно, че е платена публикация в която се похвалиха, че имат производствен капацитет за 900 хиляди броя електромобили годишно. Странно защо тогава продадоха само 150 хиляди, като целия Фолксваген груп продаде общо 240 000 електромобила. Два пъти по-малко от Тесла. Само Тесла модел 3 имаше 365 хиляди продажби през 2020 година.

    Пак питам. Ще успее ли теста да продаде 750 хиляди електромобила тази година или шефа на BMW ще се окаже прав и продажбите ще спаднат?
  • 27 Гост

    8 4 Отговор
    Аз ще се намеся в спора ви, като те питам нали ти преди две години пишеше едни коментари за едни растящи в геометрична прогресия продажби и ги беше докарал до няколко милиона към момента, къде са? И имам още един въпрос, постоянно пишеш, че търсенето надвишава предлагането, значи тази година с два завода с 1 млн. капацитет и един който пак ти твърдиш, че ще заработи още лятото защо питаш за 750 хил. би трябвало да са над милион.

    Коментиран от #32

  • 28 Хахахаха

    2 3 Отговор

    До коментар #25 от "123":

    От там са "качествените" коли които се ползват в България! Или те вече не произвеждат в Германия?
  • 29 Пламен Николов

    5 3 Отговор
    Изказващият се е пропуснал да спомене конкуренцията от азиатските производители на автомобили. Японските и корейските производители вече са сериозна конкуренция в пазара на електромобилите и продължават да разширяват този асортимент. Характеристиките им са напълно съпоставими, а ценовите нива ги правят силни конкурентни.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Ала бала

    11 9 Отговор
    Тесла не само ще изгуби но и изчезне. Тесла е стръвта която цялата индустрия налапа като тлъст шарана. Явно никой не се усети. Плана на цру за траен спад в цената на петрола чрез отказ от него сработи. За 15 г тесла е вечно на загуба до 2020 г . А акциите все растат ли растат.. Кой наливаше напечатани долари във фалирала фирма 15 г чрез подствени фондове? удара беше двоен, унищожиха немската автоиндуструя и цената на петрол. Всичко започна неотдавна а Дизелгейт уж случайно разкрит от журналисти в сащ, който удари само немската индустрия. От всичко сащ не спечели много но Азия да, тя ще е новия фаворит в автоиндустрията
  • 32 Кога ли си разбирал от цифри

    2 6 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Я погледни при 50% ръст от 2015 година досега, колко автомобила трябва да произведе Тесла тази година? Колко милиона? А за 2025 година?

    Знам, че няма да ми дадеш цифри, но поне не се опитвай да лъжеш какво съм казал! Както миналата така и тази година, Tesla ще продаде повече отколкото би трябвало при 50% ръст. Тоест годишният ръст от 2015-а досега е по-голям от 50% годишно.

    Коментиран от #35

  • 33 Гост

    12 1 Отговор

    До коментар #17 от "А ти май не разбираш":

    Ами разбира се. Че кой инвестира пари в някоя фирма, за да очаква печалби? Всички влагат там за да си загубят парите, нали така? Ставаш все по-смешен.

    Коментиран от #34

  • 34 Кой е смешния

    2 5 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    Кой казва че инвеститорите не очакват печалби? Просто знаят че печалбите от спекулата са много по-високи отколкото печалбите от дивидентите някога ще бъдат. Какви дивиденти очакват хората които са инвестирали в биткойн? Каква е търговската дейност на биткойн?

    Казах ти че не разбираш от цифри. я кажи колко милиона съм казал, че трябва да произвеждат Тесла тази година? Намери ли вече какво съм казал, за да цитираш?
  • 35 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Кога ли си разбирал от цифри":

    Защо смяташ по 50%, тук не говорим какво са си заложили от Тесла, а какво си писал ти из този сайт. На няколко места твърдиш, че края на 2021 ще продават над милион годишно, така че сега не слизай на 750 хиляди, дръж си на думата . И удобно пропусна за търсенето и предлагането, защо 750, като капацитетът вече е повече.

    Коментиран от #36

  • 36 Цитирай?

    1 4 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Дай да видим какво съм писал? Че си спомням едни таблици по години, като почнеш от 2015 до 2025 година. Там срещу 2021 година стои по-малко от милион. Как не ти омръзна да лъжеш? Добре, че всички те познават вече и никой не ти вярва.

    Коментиран от #40

  • 37 Може ли

    4 2 Отговор
    да има поне една новина от германския двг картел по отношение на елколите, която да не включва сакралното ЩЕ?
  • 38 TSLA

    4 3 Отговор
    Те ще загубят лидерството си, ма пък ние и другите не правим батерии...ЕХХХ! Нъцки, ядец, отпада
  • 39 Перо

    4 4 Отговор
    Защо всички са се вторачили в Тесла и се сравняват в нея ?!
    Дали по този начин не я издигат в култ , не просто лидер , ами икона в автомобилната индустрия.
  • 40 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #36 от "Цитирай?":

    Виж си коментар 4 в статията "Tesla ще мине 1 млн. продажби през 2020", след това коментар 7 в статията "Tesla мина граница от 1млн. автомобила". И няма да са само тези, така че спри се, че взе да ставаш смешен.

    Коментиран от #46

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 хо хо хо

    7 6 Отговор
    БМВ освен варела и3 с нищо друго не могат да са пофалят
  • 43 гост

    1 8 Отговор
    Прогнозата е че тази година Тесла ще продаде над 300 хиляди бройки!!! Аз ще съм един от тези 300 хиляди, а старата си Тесла ще я докарам в България, въпреки че има много желаещи да я купят!!! Хахахахах
  • 44 гост

    2 8 Отговор
    Разбира се че става въпрос за Норвегия, където живея по принцип, само тук в Норвегия 300 хиляди! Вие разбирате ли за каква революция говорим!!!

    Коментиран от #45

  • 45 Turbo

    7 2 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Теслата ти е на рафта в мазето на панелката.
  • 46 Носа ти е три метра, Пинокио

    1 6 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Това което си дал са коментари на гост. С този Ник не съм писал още отпреди никът Електрика, а дори с него не пиша от две години. Мое е шестото мнение което ще цитирам тук да видим, дали и днес може да ми отговориш:


    Ти зарежи друсаняка

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Кажи, кога някой от останалите автомобилни производители, ще произведе поне милион хибрида за да стигнат Тесла, че като гледам за милион електромобила ще трябва да чакат до 2025 година! И това при положение, че продават по десетки модели хибриди, а Тесла произвежда само три модела, като има представителства само в 5% от страните по света, а останалите марки имат представителства в почти всички държави по света, включително България, която е последна дупка на кавала за пазарите на автомобилната промишленост.
    Коментиран от #12

    10:35 10.03.2020

    Коментиран от #47

  • 47 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #46 от "Носа ти е три метра, Пинокио":

    Нали затова пишеш с 100 ника, за да се правиш на луд после, кои били и не твои коментари. Всички те разбраха колко си смешен вече.

    Коментиран от #48

  • 48 Сега кажи, че Това не са мои твърдения

    2 6 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    Тази табличка съм я качвал поне 10 пъти. Това е истинската геометрична прогресия при 50% годишен ръст на продажбите от 2015 година насам. Онзи същия за който казвате че е невъзможен. 100 пъти съм ви задавал въпроса, в коя година смятате че ще стане невъзможен. Досега отговор не съм получил, освен че не мога толкова бързо да построят толкова заводи, но от Тесла набързо ви опровергаха

    2015 50 000
    2016 75 000
    2017 112 500
    2018 168 750
    2019 253 125
    2020 379 688
    2021 569 531
    2022 854 297
    2023 1 281 445
    2024 1 922 168
    2025 2 883 252
    2026 4 324 878
    2027 6 487 317
    2028 9 730 975
    2029 14 596 463
    2030 21 894 695

    Коментиран от #49, #52

  • 49 Дизела

    5 1 Отговор

    До коментар #48 от "Сега кажи, че Това не са мои твърдения":

    Таблицата ти от лятото се различава много от тази,която виждам сега тук.Пак си гласиш опорките както на теб ти е удобно.

    Коментиран от #50

  • 50 Дай таблицата от лятото

    2 4 Отговор

    До коментар #49 от "Дизела":

    Тази е таблицата от 2015 до 2030 с 50% ръст на продажбите. Няма как да дам различна таблица за същите данни, защото всеки може да си ги сметне и сам. Я кажи каква друга таблица съм дал? Отново не си разбрал нещо, както винаги

    Коментиран от #51

  • 51 Дизела

    4 1 Отговор

    До коментар #50 от "Дай таблицата от лятото":

    2019г 367 500
    2020г 551 250
    Сега включи стъкмистиката и си гласиш таблицата да ти излезе 50% ръст всяка година.Да ти напомня 2020г. ръста е само 36% 2021г. може да бъде по-малък.

    Коментиран от #53

  • 52 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #48 от "Сега кажи, че Това не са мои твърдения":

    Ей пародия, преди няколко години като имаха ръст на малките продажби в проценти между 80-100% и ти си ги смяташе така всяка година. Сега видя, че не стана и свали на 50%. И продължаваш да се излагаш.

    Коментиран от #64

  • 53 Недей да вадиш думите от контекста

    1 4 Отговор

    До коментар #51 от "Дизела":

    Дай пълния цитат на мнението! Когато се говори за 50% в дългосрочен план, някоя година е повече някоя е по-малко. По-малкия ръст от миналата година ще се компенсира с по-голям ръст тази година и средно пак ще стане толкова в дългосрочен план. Вероятно това ми е била мисълта и в мнението което цитираш.

    Коментиран от #55, #56

  • 54 марсианец

    3 5 Отговор
    Тесла ще се развива с космически технологии. Винаги ще са първи и търсени. Всеки който има намерение да посети Марс за подкрепа ще си купи Тесла. Това на практика са Първите 200 милиона богати хора, които държат 3/4 от цялото световно богатство. Няма как останалите да се борят с иновативноста на компаниите на Мъск. Той добре си побира кадрите и е достатъчно добър визионер. Бъдещето е на мечтателите.
  • 55 Дизела

    5 1 Отговор

    До коментар #53 от "Недей да вадиш думите от контекста":

    Пълният цитат "Тесла ще поддържа 50% ръст всяка година"

    Коментиран от #57

  • 56 Turbo

    4 1 Отговор

    До коментар #53 от "Недей да вадиш думите от контекста":

    И аз потвърждавам, тесльо ръст на производството на Тесла 50% всяка година!

    Коментиран от #58

  • 57 Ей Пинокио

    1 4 Отговор

    До коментар #55 от "Дизела":

    Коя е темата? Пак вадите думите извън контекста. Всяка година точно 50% са си ваши бълнувания. Виж за тази година мога да се обзаложа, че ще са повече от 50%, но вас ви е страх да кажете дали ще успее да продаде 750 хиляди или няма да може въпреки, че няколко пъти попитах.


    Точно както забравихте, Как се кълняхте, че за миналата година Тесла не може да произведе 500 хиляди бройки. дайте предположения колко ще продаде тази година, а аз ще си го копирам и ще ви подсетя, когато достигне тези бройки? Сега пак ще се започне едно увъртане, нали?

    Коментиран от #59

  • 58 Има си хас да не потвърдиш

    1 5 Отговор

    До коментар #56 от "Turbo":

    Нали турбо дизел? Вие сте залепени като сиамски близнаци!
  • 59 Дизела

    4 1 Отговор

    До коментар #57 от "Ей Пинокио":

    Не съм ти секретарка,търси си сам.Първите години Тесла имаха ръст повече от 50%.Не помня с кого точно си спорил,но опонента ти твърдеше,че колкото повече бройки произвежда Тесла толкова ръста ще намалява.Математика учил ли си,геометрична прогресия да ти говори нищо?.В началото Тесла държеше 80-100% ръст.Следващите години ръста падна до 50%,2020г. ръста е само 36%.

    Коментиран от #60

  • 60 Пълни глупости

    2 5 Отговор

    До коментар #59 от "Дизела":

    Ръстът през годините е почти еднакъв. Изключение е коронавирусната година. Ако не вярваш намери си продажбите по години и сравнявай. Не съм ти секретарка!

    И за доказателство колко са ти тъпи аргументите, миналата година Tesla произведе най-много бройки но само с 36% ръст, тази година колко ще е ръста на продажбите спрямо миналата година? По-малко от 36% ли по твоята логика? По-малко от 680 хиляди продажби? Това ли е твоя залог?

    Давайте прогнозите де вече де 11-ти път питам? Или да очакваме спад на продажбите под половин милион, защото останалите ще изкарат десетки модели и никой вече няма да купува Тесла? Кажи колко 450 хиляди? Хайде готов съм да копирам и да ви напомням какви глупави прогнози сте правили и ще ви го натяквам, обещавам! Аз залагам на ръст над 50% запишете си го да видим кой ще познае!

    Коментиран от #61

  • 61 Дизела

    3 1 Отговор

    До коментар #60 от "Пълни глупости":

    Обещанията на Мъск за производството на Тесла
    2018г. 500 хиляди -изпълнено 2020г.
    2020г. 1 милион - кога ще стане не се знае,може би 2022г.
    Произведени Тесла
    2017г. 103 020 бр.
    2018г. 244 920 бр. ръст 137%
    2019г. 367 200 бр. ръст 49%
    2020г. 499 550 бр. ръст 36%
    2021г. не съм Нострадамус да правя предсказания.
    Данните съм ги извадил от нета може да провериш.Кой аргументи са тъпи,моите или твоите?.Както виждаш ръста изобщо не е еднакъв и тая опорка ти падна.

    Коментиран от #63

  • 62 К....

    3 1 Отговор
    Много разбирачи има тук но нито един няма тислъ.До коментара на шефа на BMW човека има право да прави такива изявления все пак са произвели милиони автомобили и ще продължат да ги произвеждат.Когато си купите тислъ и я карате поне 5-години тогава правете коментари колко (велика )била тисъта.ТЕСЛЮВЦИ
  • 63 Много хитър ще дойдеш?

    1 3 Отговор

    До коментар #61 от "Дизела":

    Ама не ти вървят номерата, като става въпрос за цифри. Пак вадиш цифрите от контекста. Защо пропусна ръста на продажбите през 2017 година? Ако очакваме и 2021 пак да последва ръст от 140% след миналогодишните 36, дали ще е прецедент?

    Година продажби ръст
    2014 31655 55,94%
    2015 50580 59,79%
    2016 76230 50,71%
    2017 101312 32,90%
    2018 245240 142,06%
    2019 367500 49,85%
    2020 500000 36,05%

    Коментиран от #67

  • 64 Я припомни, коя година е било

    2 3 Отговор

    До коментар #52 от "Гост":

    "Ей пародия, преди няколко години като имаха ръст на малките продажби в проценти между 80-100% и ти си ги смяташе така всяка година. Сега видя, че не стана и свали на 50%. И продължаваш да се излагаш."


    Я кажи сега кой се излага, като прочете предното мнение? Коя година в малките продажби ръста е бил 80-100%? Не разбра ли вече, че вашите предложения и реалността са две коренно различни понятия? Ръст над 60% има в една единствена година, когато продажби вече са ГОЛЕМИ.

    Е не по-големи от ... поредната ти излагация! Ти си ГОЛЕМ!

    Коментиран от #66

  • 65 Типичната кифла си

    1 4 Отговор
    "2021г. не съм Нострадамус да правя предсказания. "

    Като си нямаш лично мнение, какво точно отстояваш? Аз имам мнение, казвам го открито и се аргументирам. Няма никаква гаранция, че ще изляза прав, но си стоя зад думите. А ти си безличен. Поредния НЕ ЗНАМ КАК Е, НО ЗНАМ ЧЕ НЕ Е ТАКА!
    Като нямаш лично мнение, и няма какво да кажеш, поне си мълчи, да не се излагаш!

    Коментиран от #68

  • 66 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #64 от "Я припомни, коя година е било":

    Хаха, колкото и да разтягаш локуми няма да промени какво си писал, как точно си стоиш зад думите като си писал, че тази година ще са над милион сега се увърташ за 750 хиляди...последно колко ще са? Не че има значение, колкото продадат толкова, ама като вземе някое детенце да се пъне тук, дай малко по адекватно.

    Коментиран от #69

  • 67 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #63 от "Много хитър ще дойдеш?":

    Сравни си числата в пост 48 и 63.Разликата е огромна.Има две години с под 50% и една над 100%.Статистика преди 2017 не съм търсил.Тази която съм представил е достатъчна за доказателства че лъжеш нагло Пинокио.Купи си трион и си подрежи носа че много порасна от лъжите ти.Може и с теслата да си го одялаш.

    Коментиран от #71

  • 68 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #65 от "Типичната кифла си":

    Доставя ми удоволствие да те гледам как се напъваш и гърчиш.Доставя ми удоволствие непрекъснато да ти хващам лъжите.В спора от лятото твърдеше,че Тесла постига 50% ръст всяка година.Опонента ти те нарече тогава фурнаджииска лопата..Сега смени на 50% ръст средногодишно.Много ти отива този ник ползвай го.
  • 69 Пак си скаран с числата

    0 4 Отговор

    До коментар #66 от "Гост":

    Милион е над 750 хиляди. Какво пречи и двете ми предположения да са верни? За милион е предположение, но за над 750 хиляди съм сигурен. Ето сега предположих и 140% ръст като възможен, което също е над 750 хиляди, но дори на мен тази вероятност ми се струва малко вероятна, въпреки че се е случвала преди.

    Ти обаче не казваш никакво число.
    Нито песимистична прогноза нито оптимистична прогноза. Само празни приказки. Дори не каза повече ли ще продаде от тази година или по-малко? Ако нямаш мнение, макар и грешно, защо въобще пишеш не мога да разбера?

    Коментиран от #70

  • 70 Дизела

    3 1 Отговор

    До коментар #69 от "Пак си скаран с числата":

    Ръст 2021г. ще има колко ще е не мога да прогнозирам.Зависи от това дали ще тръгнат лятото двата нови завода на Тесла.Не може да се прогнозира и търсенето на клиентите.Уравнение с много неизвестни.

    Коментиран от #73

  • 71 Сравни ги ти

    0 3 Отговор

    До коментар #67 от "Дизела":

    Нали точно затова ти направих таблицата за 50% ръст който беше обещан през 2015 година в дългосрочен план, още оттогава сте започнали да приказвате че 50% ръст може да се поддържа само първите две-три години според тази таблица направена още тогава. Как се движи Тесла в реалността спрямо планираната таблица през 2015-та? Нали всеки път задавам точно този въпрос, въпреки че вие не можете да го разберете? Както виждаш Тесла се движи много по-добре от планираното тогава, въпреки, че всеки път обяснявате, че много лесно се увеличавали малки продажби, но после ставало трудно. Обаче никой не ми отговори, през коя година според вас Тесла ще изпита трудност и ще изостане от прогнозата направена през 2015 година за 50% ръст до 2030 година? Хем е невъзможен, но пак нямате мнение, защото отново ще се изложите, ако го кажете на глас!

    Коментиран от #74

  • 72 Васил

    1 2 Отговор
    Докато БМВ произвежда скапани дизелаци няма начин ще има да си мечтаят само.
  • 73 Нали затова е прогноза

    0 3 Отговор

    До коментар #70 от "Дизела":

    Защото има неизвестни. Кажи най-оптимистичната си прогноза. Колко според тебе е най-голямата цифра, която може да постигне Тесла? До края на годината производственият капацитет ще е над милион, така че въобще не го намесвай. Дори да тръгнат двата нови завода, до края на тази година няма да постигнат кой знае какви обеми за да зависят продажбите от тях. хиляда пъти ви повтарям че продажбите не зависят от производствения капацитет, а от търсенето. Давай цифрата? Моите предположения са от 750 хиляди до милион, като второто е малко вероятно, но възможно, ако има търсене. Напълно вероятно е и да сгреша, но поне имам мнение. Много е лесно да кажеш че някой е сгрешил, А ти си безгрешен. И как ще сгрешиш като никога нищо не казваш, а само търсиш грешките на другите. Човек без мнение не може да сгреши, а ти си точно такъв безгрешник.
  • 74 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #71 от "Сравни ги ти":

    Правиш ли разлика между средногодишен ръст в пост 48 и годишен ръст в пост 63?Явно не.Ти твърдеше за ръст от 50% всяка година.Не за среден.

    Коментиран от #76

  • 75 Типичната кифла си

    0 3 Отговор
    "Опонента ти те нарече тогава фурнаджииска лопата..Сега смени на 50% ръст средногодишно.Много ти отива този ник ползвай го."

    Е щом ти харесва този Ник, ще го използвам всеки път, когато се обръщам към тебе, кифичке.

    Та да се върнем на въпроса. Ето ти мнение от 2016 година, още преди да съществуват никовете електрика и антиелектрика, където споменавам за този прословут планиран 50% ръст годишно. Това че ви е кратка паметта и че не можете да разбирате написаното си е лично ваш проблем:

    До коментар #50 от "Гост":

    За да се върнем все пак на темата , за три години Тесла надмина всички "велики", " премиум" стогодишни производители и продължава да регистрира над 50% ръст годишно с един модел , а след още три и с още два нови модела ще продава повече от всички тях заедно и то със собствени батерии които са най-дефицитната стока за електромобилите и никой от другите няма шанс да има собствено производство в близките 5-7 години , да не говорим ,че чак тогава се очаква евентуално (но не сигурно) да започнат да представят първите си съответни модели , а кога ще ги продават никой не знае . Преди няколко дни един руски политик каза "ерата на петрола свърши и Русия проспа момента " . Мисля , че много скоро ще чуем от някой немски политик "ерата на ДВГ свърши и Германия проспа момента "
    13:50 15.02.2016
  • 76 Ставаш смешен

    0 3 Отговор

    До коментар #74 от "Дизела":

    Какво искаш да кажеш? Какво се очакваше да направи Тесла през 2017 година, когато направи 140% ръст? Когато стигнат планираните 50% продажби, да затворят заводите и да чакат започването на следващата година? Наистина започна да ставаш смешен с опорните си точки. За Тесла е важно дали се движи преди или след плануваното, за да постигне целта си от 20 милиона продажби през 2030 година заложена още през 2015 година. Това е основният въпрос който ви задавам. Пак питам. През коя година ще се задъхат, че от пет години едно и също повтаряте. Как 50% ръст бил възможен само в началото. В пост 48a Плана от 2015 година , в пост 63 реалното представяне до момента по години. Имаш ли мнение по въпроса? Както виждаш, Тесла вече произвежда два пъти повече от porsche, но не вижда затруднения с изпълнението на плана. Кога ще се задъха, бъди смел, рискувай като мъж, а не се дръж като кифла както дизела и си кажи предположението? Той поне си призна че е кифла и няма да каже предположение. Всеки сам си избира какъв да е и аз ще уважа решението му, щом така му харесва.

    Коментиран от #77

  • 77 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #76 от "Ставаш смешен":

    Провери първо какво значи "кифла" преди да използваш думата,цъврул?Свършиха ти аргументтите и започна типично по тесларски да обиждаш.Местя си го в другия крачол тесльо.

    Коментиран от #78, #79

  • 78 Типичната кифла си

    0 3 Отговор

    До коментар #77 от "Дизела":

    Чакай малко. Кой пожела да използвам този ник когато се обръщам към него защото му харесвал? Да цитирам ли или сам ще си спомниш? Хората са казали "внимавай какво си пожелаваш"!

    Сори не се стърпях за Ника (няма да го ползвам повече), но очевидно четеш с предразсъдъци и дори не виждаш написаното, като това за кифлата е поредното доказателство. Очевидно е че не си видял "си" в края на ника, точно както не успяваш да разбереш смисъла на написаното за 50% ръст, за който пиша вече шеста година подред.

    Онова за мнението обаче си важи с пълна сила. Имаш ли мнение по въпроса или не? Ако нямаш собствено мнение, за какво въобще пишеш по въпроса?

    Коментиран от #80

  • 79 Също така

    0 3 Отговор

    До коментар #77 от "Дизела":

    Ми се иска да чуя мнението ти за цитата от 2016 година в пост 75. Освен за 50-те процента ръст, който очевидно съм познал, кое от всичко написано тогава вече не се е сбъднало? След като тогава съм познал Какво ще се случи след 4-5 години, Дали пък не е вероятно отново да позная, какво ще се случи след още 4-5 години?
  • 80 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #78 от "Типичната кифла си":

    Ползвай каквото си искаш не ми пречи,защото съм много далече от кифла.Нещо което не е верно не ме обижда местя си го в другия крачол.Посочи ми източника на цитата от 2016 г след като го прочета ще коментирам.
  • 81 Липса на доверие?

    0 3 Отговор
    Линкът не е към външен източник и се надявам да не го изтрият

    https://m.fakti.bg/avto/173058-tesla-model-s-lider-pri-luksoznite-v-amerika


    51 мнение

    Както виждаш, писано е през 2016 година и не мога да го променя. Така че всички лъжи, че сега съм ги измислил тези 50% са чиста инсинуация. Може и по-рано да съм го споменавал, но не ми се ровеше повече. Този цитат ми се стори най-подходящ, защото е пророчество и за други неща, които вече се случиха.

    Коментиран от #82, #83

  • 82 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #81 от "Липса на доверие?":

    Локум кой тук го засяга вкл. и теб колко ще продаде Тесла или някоя друга компания. Смешното е, че сипеш лъжи и едни цифри от въздуха в хиляди коментари и после, което ти угодно ето видяхте ли, а което не.. това не е мой коментар. Пълен смешник си пич, а най жалкото, че убеждаваш всички кое е най доброто, а ти дори не си се докосвал до него, няма и да се докоснеш.
  • 83 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #81 от "Липса на доверие?":

    Толкова пъти те хващам да лъжеш,за какво доверие ми говориш.Проверявам всичко.Намерих статията и пак те хващам да лъжеш.Пост 51 .....продължава да регистрира над 50% ръст ГОДИШНО с един модел.............. със собствени батерии...
    Виждам годишно,а не средногодишно.За ръст над 50% е вярно 2014г 55% 2015 59% .Тесла все още няма собствени батерии,а сглобява клетки от Панасоник.В един коментар виждам 2 лъжи.
  • 84 Дизела

    3 0 Отговор
    Коментара от 2016г. е верен за 2014 г и 2015г,но това не е прогноза за бъдеще събитие,а коментар за отминало събитие.Защо тогава прогнозите за ръст над 50% не се сбъдват 2017г - 32% 2019г. - 49% 2020г. - 36%.Познал си единствено 2018г. с ръст 142%.Извода е,че не ставаш за гадател.

    Коментиран от #85, #86

  • 85 Разбира се че ще има разлики

    0 3 Отговор

    До коментар #84 от "Дизела":

    Защото много удобно пропускаш 140% ръст, който компенсира годините с по-малък ръст. Пак питам. В коя година от таблицата в пост 48 , Тесла ще изостане от Плана, за да не постигне 20 милиона продажби през 2030 година? Засега е по-напред, въпреки че две години е била под 50%. Както виждаш дори Илон Мъск изтегли 20 милиона продажби през 2028 година а не през 2030-та.

    Омръзна ми да обяснявате как моето мнение не е вярно, но в същото време вие нямате мнение.

    Коя година Тесла ще изостане от Плана?

    Коя година Тесла ще изостане от Плана?


    Коя година Тесла ще изостане от Плана?

    понеже четете през ред го написах три пъти дано поне веднъж да прочетете този въпрос, да се сетят да му отговорите?
  • 86 И още един въпрос

    0 3 Отговор

    До коментар #84 от "Дизела":

    Нали твърдяхте, че в началото само Тесла имала големи ръстове на продажбите по 80 -100 процента годишно, а после всяка година ръстът на продажбите падал и оттук нататък щял само да пада? Това вярно ли е все още или вече си променихте мнението? Как ще коментираш 30% ръст на продажбите през 2017-та, последван от 140% ръст на продажбите през 2018?

    На това ли му казвате спад?

    Колко ще е спадът през 2021 година. Пак нямате мнение. Кажете го както виждаш може да си го смените по всяко време, както винаги правите когато по изключение дадете някаква цифра и се окаже невярна.

    Коментиран от #87

  • 87 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #86 от "И още един въпрос":

    А ти как ще коментираш факта след ръста от 140% през 2018г. следва спад на ръста през 2019г. на 49% и спад на ръста през 2020г. 36% ?Тенденцията през последните две години е надолу.Как мислиш,дали ръста 2021г. няма да е под 36%?
  • 88 Напълно логично е

    0 3 Отговор
    Напълно обяснимо е с липсата на производствен капацитет. През 2017-та започна производството на модел 3, но ако си спомняш не всичко мина гладко и не можаха да произведат кой знае колко. През 2017-та почти изпълниха производствения капацитет и продадоха 2 пъти и половина повече отколкото предната година. Колкото и да го оптимизират, производството не може да се увеличи с повече от 50% от единствения завод за 2019 година. През 2020-та за два месеца беше спряно производството, съчетано с логичната по-слабо търсене на автомобили, което се отрази и на останалите производители, които вместо ръст имаха спад на продажбите спрямо, което Тесла беше в изключително завидно положение със своите 36 процента ръст. Поне оптимизираха производството и в Китай, като постигнаха максимален капацитет за модел 3 и започна производството на модел У, чиито продажби стартираха в началото на тази година, макар и с малък капацитет засега.

    Само за декември, Тесла имаше 90 000 продажби. Дали ако беше работила двата месеца, нямаше да постигне 550 000 продажби съответстващи на 50% ръст? Как мислиш? Тази година ще постигне ли 50%? Защо мълчиш? Кажи си мнението или нямаш?

    Такъв проблем виждаш, ако ръста е стъпаловиден, а не линеен с точно 50%? Ако една година е 30%, а на другата 150, това ще попречи ли на Тесла да стане световен лидер в продажбите на автомобили след десетина години? Прекалено много се задълбаваш в детайли и подробности и пропускаш важното!

    Точно затова и една
  • 89 Напълно логично е

    0 3 Отговор
    Прекалено много се задълбаваш в детайли и подробности и пропускаш важното!

    Точно затова и една прогноза не можеш да направиш само за 10 месеца напред, а се опитваш да разбереш какво ти говоря за след 10 години. Няма да разбереш по понятни причини!

    Работиш с емоции, а не с факти. Вярвай в каквото искаш. Аз бях дотук. Воденето на дискусия с хора без лично мнение е пълна загуба на време! Да ти дори не знаеш дали Тесла ще има ръст или спад на продажбите тази година, да не говорим за конкретна цифра. Мненията са ти безлични! Приятна вечер и не ме занимавай с глупости повече, докато не си изградиш собствено мнение!

    Коментиран от #90

  • 90 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #89 от "Напълно логично е":

    То пък много желаещи да спорят с теб.Не желая да правя прогнози.Откъде да знам дали Тесла ще има ръст или спад, не съм гадател?Ти си специалист по прогнозите,които не се сбъдват!

    Коментиран от #92

  • 91 Ти да видиш! Не се сбъдват?

    0 3 Отговор
    Европейското подразделение на Ford обяви на 17 февруари, че ще ще стане напълно електрическо до 2030 г. Дни по-рано индийската фирма с централа във Великобритания Jaguar Land Rover (JLR) обяви, че шикозната марка Jaguar ще стане напълно електрическа до 2025 г. През януари General Motors (GM) обеща, че след 2035 г. ще произвежда само коли с нулеви емисии.


    Никой не инвестира повече ресурси за електрифициране от Volkswagen Group, казва шефът на германския гигант Херберт Дийс. Той споделя, че компанията обмисля да похарчи около 73 млрд. евро през следващите пет години за захранване на батерии и дигитализация. "Сега конкуренцията взема същите решения", отбелязва Дийс, загатвайки за обещанията на конкурентите си.
    Сред компаниите от старата гилдия VW определено е на шофьорската седалка. Една пета от колите, които продава, ще бъдат електрически до 2025 г. Някои анализатори мислят, че дотогава компанията ще произвежда повече коли от настоящия пазарен лидер Tesla. Дийс е по-предпазлив. Преди година той беше уверен, че фирмата му ще води света на електрическите автомобили след 10 години. Сега не е толкова сигурен и признава, че покачващата се цена на акциите на Tesla й дават ресурси за бърз растеж. Въпреки че преговорите на Apple с автомобилни производители като Hyundai и Nissan се провалиха, очевидният интерес на технологичния гигант към iCar може да го превърне в сила, която трябва да бъде вземана предвид, признава Дийс.

    Коментиран от #93

  • 92 Да повторя

    1 3 Отговор

    До коментар #90 от "Дизела":

    Някои анализатори мислят, че дотогава компанията ще произвежда повече коли от настоящия пазарен лидер Tesla. Дийс е по-предпазлив. ПРЕДИ ГОДИНА ТОЙ БЕШЕ УВЕРЕН, че фирмата му ще води света на електрическите автомобили след 10 години. Сега НЕ Е ТОЛКОВА СИГУРЕН И ПРИЗНАВА, че покачващата се цена на акциите на Tesla й ДАВАТ РЕСУРСИ ЗА БЪРЗ РАСТЕЖ.

    Ама какво ли разбира този от автомобилен бизнес, нали? Той е някакъв трол, на когото Тесла плаща да говори, че ще продължат да са пазарен лидер и след 10 години, тоест 2031 година. Ако не знаеш кой е Дийс, провери в интернет и си помисли каква е ползата му да лъже? Просто е реалист като мен. Пред Тесла вече няма препятствия, като преди. Имат и парите и технологиите. При това имат НЕОГРАНИЧЕН финансов ресурс за разрастване, за разлика от останалите, които имат огромни дългове.
  • 93 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #91 от "Ти да видиш! Не се сбъдват?":

    Тези новини съм ги чел в нета.Всеки се прави на пророк,дали предсказанието ще се случи гаранции няма.Аз се замислям с какво да сменя дизела.Ползвам лекотоварни коли от типа на Фолксваген Кади и Пежо Партнер.Мисля един лекотоварен плъгин хибрид ще ми свърши добра работа.Може и на метан.
  • 94 Дрън-дрън

    0 3 Отговор
    Това е съвсем ново изказването на шефа на Volkswagen от преди 3 дни. да ти напомня на моето изказване от преди 5 години? Дали не съм познал бъдещето 5 години преди него? За да провериш новината е със заглавие "Volkswagen с амбициозни планове за електрифициране
    26 февруари 2021 10:27
    "

    Както виждаш и за тебе ще има ДВГ, ЗАЩОТО ОТ VOLKSWAGEN НЯМА ДА МОГАТ ДА ПРОИЗВЕЖДАТ ЧАК ТОЛКОВА МНОГО ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, КОЛКОТО ИМ СЕ ИСКАШЕ!

    Коментиран от #95

  • 95 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #94 от "Дрън-дрън":

    А бе познал си вятър.Прочел си го някъде и си копирал изказването.Само да ти подам темата и почваш да цитираш и копираш от нета.Нали ти чета писанията от години.

    Коментиран от #96

  • 96 Въпросът е

    0 3 Отговор

    До коментар #95 от "Дизела":

    Откъде съм го копирал преди 5 години през 2016 година? Тогава всички обясняваха, как Тесла ще фалира в момента в който те пуснат своите модели, които щели да бъдат с много по-добри параметри от Тесла и на много по-добра цена.

    Тесла била нишов производител и такава щяла да остане, защото те цял век изграждали своите производствени мощности и градили вериги за доставки, а Тесла нямала толкова време, нито средства да постигне това.

    Коментиран от #97

  • 97 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #96 от "Въпросът е":

    Ти нещо взе да се вземаш много на сериозно.Стана визионер, правиш дългосрочни прогнози за бъдещето.Нещо като българския вариант на гуруто ти свети Илон Мъск.Повтаряш като папагал каквото си прочел в нета и го представяш като твои идеи.

    Коментиран от #98

  • 98 В нета пише всичко

    1 2 Отговор

    До коментар #97 от "Turbo":

    Включително, че земята е плоска. Някои като вас дори вярват в това. Както вярват, че все още масово ще се продава ДВГ след 2030 година или че въглищните не централи ще работят до 2050 година, въпреки че всеки който има критично мислене е наясно, че нямат с никакви шансове за работа след 2025 година.

    Също така вярват, че нова атомна централа може да предложи ток на ниска цена. Че след няколко години ще караме на водород и куп подобни глупости, на които вярвате и цитирате.

    Хайде сега ми намери през 2016 година, Какво е било всеобщото мнение за бъдещето на Тесла? А за бъдещето на електромобилите? Дали тогава съвпадаше с моето? Всички обясняваха как Тесла ще фалира или ще бъде купена от стогодишните до една-две години. Всички обясняваха как този бизнес модел е балон, който ще изгърми всеки момент. Дали ти сега мислиш по същия начин, по който си мислил през 2016-та по отношение на Tesla и електромобилите? Аз ДА. Все още си държа на думите от 2016 година, повечето от които се сбъднаха. А вашите прогнози?
  • 99 Учуден

    1 1 Отговор
    Е, щом не са изкарали някой убиец на Тесла, пак бива. Като прочетох заглавието, Това беше първото което си помислих. Но сега като се замисля, До преди две-три години всеки месец излизаше убиец на Тесла, но напоследък не се е чуло за нито един. Защо ли е така?
  • 100 Илон

    1 1 Отговор
    За който не вижда по-далеч от носа си, да кажа:
    Съзтезанието е кой ще бъде номер 2 след тесла.....
    VW групата ще са в топ 5, където ще са още 2 китайски е една корейска фирма.

    Казах :)
  • 101 Стига

    1 1 Отговор
    сте се дърляли. Факт е, че ДВГ няма да изчезне от днес за утре. Факт е, че супер визионер като Мъск пусна духът от бутилката и връщане назад няма. С 3.5 милиона километри живот на батерията, кое ДВГ ще му се упре.

    Коментиран от #102

  • 102 Turbo

    2 1 Отговор

    До коментар #101 от "Стига":

    Ти да не си сменил дрогата с нещо с ниско качество?3,5 мил. км. с колко смени на батериите ще го постигнеш?ДВГ ще се Упре на всека електричка с пробег до 400 км с едно зареждане и живот на батерията до 400 хил. км.

    Коментиран от #103

  • 103 Продължаваш да лъжеш

    0 1 Отговор

    До коментар #102 от "Turbo":

    Ето ти една Тесла от 2013 година, която вече е на милион и триста хиляди километра, като батерията е сменяна на 470 хиляди километра с употребявана батерия. До 320 хиляди километра са сменени три двигателя, но оттогава насам двигателя не е сменян и е вече на около милион километра.
    И това със старите батерии с 1000 цикъла на живот, които са с калпави клетки и имат смотано охлаждане, но както виждаш въпреки това изкарват повече от 1000 цикъла.

    Всички тези недостатъци вече са отстранени. Новите батерии имат много по-добър топлинен мениджмънт, като се подгрява ти охлаждат с помощта на термопомпа, а клетките вече са с три поколения напред в сравнение с тази Тесла от клипа. В момента работи пилотната линия на четвъртото поколение, което ще започне да се произвежда в Берлин.