2 Март, 2021 11:19 30 406 131

Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години

  • автомобили-
  • социализъм-
  • българия-
  • цени
Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години - 1

Показваме ви една интересна, към днешна дата, ценова листа, отнасяща се за новите автомобили, които са се продавали у нас преди точно 45 години. Естествено, става дума за леки коли, произвеждани предимно от бившия СССР, като най-скъпата сред тях е представителен седан с името Волга.

Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години

В ценовата листа са представени и няколко москвича, ЗАЗ, както и продукцията на бившите Чехословакия и ГДР. Любопитното е, че най-скъпата кола не надвишава 10 000 лв., а най-евтината е по-малко от 3 000 лв.

Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години

Естествено тогава заплатите на българските граждани са далеч по-ниски от днешните, но въпреки всичко за нов автомобил се чакаше с години, при това не поради липсата на пари, а поради липсата на екземпляри.

Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години

Днес положението е съвсем различно - нови автомобили колко щеш, но те не са по джоба на средностатистическия българин. Ето и ценовата листа за нови автомобили в България от 1976 година.

Вижте колко струваха новите автомобили у нас преди 45 години


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 134 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    85 45 Отговор
    нищо чудно и сега да се върнем в онези времена, благодарение на хора с джипове, бензина за които покривате вие, народа

    Коментиран от #20, #37, #65, #86

  • 2 Харашо

    53 23 Отговор
    Е, че новото си е ново!

    Коментиран от #8

  • 3 Комуниста

    90 68 Отговор
    Сега има нови но нямате пари! През соца също имаше пазар за стари коли и западни имаше.

    Коментиран от #4, #9, #12

  • 4 БатП

    53 26 Отговор

    До коментар #3 от "Комуниста":

    А части за западните имаше ли? Че бая от тях не бяха в движение...

    Коментиран от #6, #28

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Комуниста

    62 14 Отговор

    До коментар #4 от "БатП":

    За части отиваш при матричар и шлосер!
  • 7 АБВ

    115 52 Отговор
    Причината сега да се карат много втора къра автомибили е че пазара на такива е много добре предсавен и си струа ,по -изгодно е да се кара такава кола. Преди нямаше толкова много автомобили за продаване от собсвеници а и не си стуваше с оглед на качеството им. Иначе една проста сметка показва че и тогава и сега нов автомобил излиза все същото. Някога за 6000 лв ти трябват 24 заплати х 250 лв . Сега с 24х 1000-1200 лв събираш 24-30 хил лв което пак прави един що годе не лош нов автомобил .Разликата е само в това че тогава соц . автомоблите и нови си бяха вече морги.

    Коментиран от #11, #18, #76

  • 8 ДАДА

    67 60 Отговор

    До коментар #2 от "Харашо":

    И за това на 50 000 км сменяш гарнитура...
    Какви барутарници бяха, а хората как се радваха

    Коментиран от #128

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Настрадамус

    81 73 Отговор
    Е вярно през 1976 година заплатите бяха малки ,но десет години по късно Аз взимах на месец 500-550 лева след удръжките като брутната ми заплата беше 780 лева за втора категория труд .Жената като магазинерка във хранителен магазин взимаше около 380 лева чисти и на всяко тримесичие по 500 лева премии .И спокойно си купихме нов Москвич от Ловеч за година и половина две който ни струваше 6700 лева със радиото .

    Коментиран от #13, #15, #25, #110, #118, #120

  • 11 ✔️Pompev ®️

    77 17 Отговор

    До коментар #7 от "АБВ":

    250 лв беше голяма заплата,средната беше около 220 лв накрая на 80те години

    Коментиран от #26

  • 12 Бай Стоян

    130 45 Отговор

    До коментар #3 от "Комуниста":

    Явно си доста млад и не знаеш. Тогава заплатите бяха 100-130 лв. Обикновените хора освен другарите на партията нямаха пари и възможности да купи телевизор, камо ли нова кола.

    Коментиран от #14, #52, #91

  • 13 Дърводелец

    141 21 Отговор

    До коментар #10 от "Настрадамус":

    Стига лъга ве, михлюз. През 1986 г., заплата от 780 лв/ месец не взимаха и миньорите ве. Аз почнах работа в завод “9-ти септември” в Бургас, като дърводелец през 1987 и първата ми заплата беше 122 лв.

    Коментиран от #42, #61, #84, #103, #115

  • 14 Бесен Язовец

    46 74 Отговор

    До коментар #12 от "Бай Стоян":

    Ако си пилил ноктите по цял ден толкова си взимал 120-130 лв в Градския транспорт са взимали по 450 - 500 лв и това без нафтата бонус миньорите са взимали по 600-700 лв бачкаторите в заводите по 350лв канцеларските мишоци са взимал по 120 лв!

    Коментиран от #29, #32, #59, #97

  • 15 "със радиото"

    93 21 Отговор

    До коментар #10 от "Настрадамус":

    Затова фалира държавата, защото недоучилите са вземали (са им давали) 550 лв. на месец, а на лекари, учители и инженери - 250-300...

    Коментиран от #104

  • 16 С баш Майстора на море

    55 6 Отговор
    Изгледайте го, това е отражение на тези времена!
  • 17 нщкн

    82 13 Отговор
    Средната заплата грубо е била около 200 лв. по онова време. Шест пъти под днешната. Така , че умножете цените по 6 . Т.е. трабанта е бил 18 000. Волгата 54 000. със здраве.
  • 18 Само да вметна

    83 5 Отговор

    До коментар #7 от "АБВ":

    За времето за което се говори 1976г , 250 лв. си беше прилична заплата. Лекари, учители и доста други професии взимаха заплати до около 200 лв. , който не беше женен/омъжена плащане и ергенски данък.

    Коментиран от #22, #34, #113

  • 19 оафаъжф

    81 2 Отговор
    Редно е да се добави , че поради дефицита и времето за закупуване колите на старо бяха по-скъпи от новите. Със здраве.
  • 20 Българин

    59 40 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    А средната заплата беше 80 лева ... И после да чакам 20 години за руски кенеф - НЕ благодаря ...
  • 21 Отечествен Фронт

    51 66 Отговор
    Само мързеливи седесарчета се оплакват от социализма и го наричат комунизъм!

    Коментиран от #129

  • 22 Дедо

    57 27 Отговор

    До коментар #18 от "Само да вметна":

    точно 1976г. лекари,и учители вземаха 200 лева,ама за два месеца,и половина!! Свинаря,овчаря,миньора,и други високоинтелигентни комунисти ги вземаха!

    Коментиран от #44

  • 23 Отечествен Фронт

    32 50 Отговор
    Мързеливи седерасти искахте да не работите през социализма и пари да взимате!

    Коментиран от #63

  • 24 Синдикат на Ало Измамниците

    26 6 Отговор
    Ей шушлек, ти въобще бил ли си роден, че разказваш едва ли не от първо лице.
  • 25 Дедо Пене

    60 10 Отговор

    До коментар #10 от "Настрадамус":

    АБСОЛЮТНИ ЛЪЖИ, ЧЕРВЕНИ МИ ПРИЯТЕЛЮ!
    1976г. СРЕДНАТА ЗАПЛАТА Е189лв.

    Коментиран от #105

  • 26 АБВ

    15 5 Отговор

    До коментар #11 от "✔️Pompev ®️":

    Напълно съм съгласен . 250 лв си беше много добра заплата.Нарочно позавиших доходите за да не бъда опониран...щото има от кой ....
  • 27 АЛО СМЕШО

    33 13 Отговор
    Бил съм бил съм чантаджия мързелив. Такива зависливи чанатжии завиждаха на новата Lada дето баща ми си я израбити в Коми и си я купи с рубли от корекома в Русе!
  • 28 Който

    5 11 Отговор

    До коментар #4 от "БатП":

    търси намира,който не реве и колата му е паметник.
  • 29 Явно си горд

    49 11 Отговор

    До коментар #14 от "Бесен Язовец":

    Е не може всички да сме баровци като тебе...бачкатори в заводи и крадци на нафта в градския транспорт.

    Явно и преди и сега си бил над обикновените хора (наричайки ги мишоци)

    Коментиран от #30

  • 30 Бесен Язовец

    17 17 Отговор

    До коментар #29 от "Явно си горд":

    Е с чистата чантичка под мишница през социализма нямаше как да вземаш добра заплата!

    Коментиран от #88

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Комунистически ужас е тва

    38 29 Отговор
    Добре че сащ победи а империята на злото ссср се изтърбуши

    Коментиран от #46

  • 34 Дедо ви

    37 4 Отговор

    До коментар #18 от "Само да вметна":

    1971г. Варшава струваше 4500лв. Точно! Първата кола,на баща ми! 1985 Вартбург Стандарт 7500лв. Фактурата,за "Варбурджинито" я пазя още...1971 не се е чакало,за кола...но и хората не са имали пари...за Вартбурга 12 години..Било е излязло бордерото/пари с които държавата разполага 12г./ е било излязло за Лада,но от"любов" към ссср си купихме двутактовия Дзвер....
  • 35 Йозеф

    57 29 Отговор
    Това не са автомобили, а курници, излизащи дефектни от завода, с обърнат лизинг - правиш вноски години наред, чак накрая взимаш таралясника, ремонтираш за да може да го ползваш. Сравнете през 1976 в упадъчния империализъм на Запад хората какви автомобили са карали. Бъдете здрави!

    Коментиран от #39, #47, #106

  • 36 швейк

    37 16 Отговор
    дайте цените и на западните автомобили! ще се види как са съотносими с тези на соц боклука. бмв 3 серия е било 10 000 долара, което си е 10 000лв по курс на магурата, т.е. бмв или волга. да ама бмв не можеш да внесеш, ако не си партиец, а волга трябва да чакаш с години

    Коментиран от #38

  • 37 наблюдател

    32 7 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    По онова време нямаше джипове , но пък имаше Волги на които бензина го плащахме пак ние и повярвай не изразходваха по малко .

    Коментиран от #48

  • 38 Дедо ви

    18 5 Отговор

    До коментар #36 от "швейк":

    по памет Мерцедес е бил,на цената на п...ва Жигула...Я ги сравни???
  • 39 Име

    15 8 Отговор

    До коментар #35 от "Йозеф":

    Що бе? Някой от тукашните списвачи и читатели се прехласват по тези коли
  • 40 Да ама от

    58 47 Отговор

    До коментар #32 от "до русопитека":

    тези 145 лв.,100 спестяваш,а с 45лв. изкарваш месеца с платени всички разходи и храна. Отделно на това на всеки 3 месеца се даваха премиални така,че хората спестяваха повече от колкото сега. Сега за зъболечение си плащаш като поп,както и за лечение,а тогава всичко бе безплатно,храна качествена и евтина,сега скъпа и вредна за здравето и още и още.А най-вече спокойствието на живота бе несравнимо със сега.

    Коментиран от #49

  • 41 Гост

    33 46 Отговор
    Елтехник с 260 лв бях тогава. Сега ми дават 750 лв, или три пъти повече. Преди чисто нова Лада струваше 3000 лв, а сега е 25 000 лв, което е 8 пъти повече. Казано друго яче, преди купувах Ладата с 11 заплати, а сега ми трябват 33 заплати.
  • 42 Гост

    9 22 Отговор

    До коментар #13 от "Дърводелец":

    Защото си бил започнал. На начинаещ чирак колко да ти дадат? 1000 лев ли?
  • 43 НРБ

    42 5 Отговор
    Признавам .Сега с месечната сума за ток , вода и парно може да си купиш цветен телевизот . Тогава не можеше
  • 44 Гост

    17 15 Отговор

    До коментар #22 от "Дедо":

    Хайде сега плащай на мангъра по 100 лв на преглед и не се оплаквай че те лекува с чайчета.

    Коментиран от #55

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Гост

    27 18 Отговор

    До коментар #33 от "Комунистически ужас е тва":

    В САЩ победиха многополовите и обратните. Честито!
  • 47 Гост

    31 13 Отговор

    До коментар #35 от "Йозеф":

    Ще ме извиняваш, но съседа си купи Варбург и го кара 80 000 километра без никакви ремонти, освен центровка. Работеще часовник и гореше 7 на 100 на дълго.
  • 48 Гост

    14 0 Отговор

    До коментар #37 от "наблюдател":

    А правеха ли по толкова километри на месец?
  • 49 Гост

    9 13 Отговор

    До коментар #40 от "Да ама от":

    Еваларка брат. Точно така си беше.
  • 50 тоти

    18 1 Отговор
    и вноската ще ти излезе след 20 години
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 ракета

    33 5 Отговор

    До коментар #12 от "Бай Стоян":

    то това си и беше мечтата на всеки да си купи телевизор с връзки от
    завод електрон и пералня перлао5 после всичко ти е наред, кола се чакаше и 25 г, ако искаш лада 2107, аз за 4 г чакане имах готовЗАЗ, чакаше се защото цените бяха изкуствено занижени и много хора можеше да си купят, но нямаше и затова като вземеш ладата от магазина веднага ти даваха 11000 лв за нея
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 незнайко

    41 3 Отговор
    Заплатата тогава на новоизлюпен инженер беше 155 лева а на електротехник 7 разряд 170 лева ! Средно с 53 заплати можеш да си купиш ФИАТ 125 . Сега Тойота Корола струва около 40 000 лева при заплата от 800лева са необходими пак около 50 заплати . Единствено нивото на колите е различно, което е вследствие на технологичното развитие през тези 45години !!!
  • 55 Тарикат

    27 19 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    и през любимият ти комунизАм ако отидеше без чантичка със фъстъци,луканка,уиски и кока-кола..откъде искаш я намирай ти излизаше по-скъпо отколкото,да си платиш,на истински лекар,а на Магарев един лев няма да му дам!! Оня ден се прибрах от "диагностика" в болница/стентове/ и един лев не съм дал,за три дни..със телк съм.Пълни изследвания,за които през Тошово време,ще си умрял докато ги направят!!

    Коментиран от #77

  • 56 ха ха

    20 27 Отговор
    Заплатите по онова време бяха по високи от сегашните. 120 лв беше най малката заплата като е увеличиш по десет става 1200 сегашния стандат. В соца хората имаха пари и не можха да си купят автомобили това беше проблема. Сегашните заплати с 600 лв. щще ти трябват деситилетия да си купиш нов автомобил.

    Коментиран от #58

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 К.К.

    15 2 Отговор

    До коментар #14 от "Бесен Язовец":

    Бъркаш годините, в трудовата книжка на дядо ми заплатата е 6.71 на ден в "Марица изток 3",седемдесетте години.
  • 60 aaa

    45 5 Отговор
    1987 г. се дипломирах и започнах работа в машиностроителен завод като инженер конструктор със заплата 170.00 лв.Шлосерите вземаха заплати 600...900лв.Съпругата ми,която имаше средно специално образование, работеше в същото предприятие като чертожник и понеже имаше 3 г. стаж взимаше 180 лв???Работил съм в събота и неделя по 18 часа на 2 машини и за тези 18 часа съм заработвал 180 лв/10 лв на час/.30 г.работих високо квалифицирана работа в машиностроенето като конструктор и технолог/владея три 3D програми за чертане/ и никога не съм бил добре платен.В момента работя ниско до средно квалифицирана работа без никакво умствено напрежение и получавам заплата ,която не съм си мечтал.Извода-образованите бягат от България за да бъдат оценени,а държавата ни ще върви все надолу-за съжаление.

    Коментиран от #78, #79

  • 61 За дърводелеца

    6 3 Отговор

    До коментар #13 от "Дърводелец":

    Човекът въобще не лъже,а ти ако си вземал такава заплата значи михлюза си ти.
  • 62 Милен

    27 9 Отговор
    Който иска да си закупи руски автомобил може сам да провери колко струва и колко заплати ще са му нужни. След това да сравни с ценовата листа по онова време и да сметне колко заплати са му трябвали тогава. С изненада може би ще открие, че сега ще има нужда от по малко месечни заплати от колкото по онова време. Разликата е, че тогава си давал парите и си чакал с години да получиш покупката си, а сега я вземаш и я караш веднага, като плащаш лизингови вноски. Най вероятно по онова време с паричките на хората са строили заводите където ще оороизведът бъдещите им морално остарели коли. Тц, тц, тц гнусна работа
  • 63 измет

    28 8 Отговор

    До коментар #23 от "Отечествен Фронт":

    Точно комунистите сте най-мързеливи, дето искахте да работите във фабрика, а не на полето. Откраднахте земите на хора, уроди

    Коментиран от #69, #107

  • 64 !!!?

    27 10 Отговор
    Заплата на среднист - 85 лв., заплата на вишист - 105 лв.... чакаш за Москвич най-малко 15 години, а за Волга - забрави !!!?
  • 65 Българин

    25 1 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    На всички комунисти им препоръчвам да прочетат тази статия на Факти:

    fakti.bg/avto/453638-kakvo-mojeshe-da-se-kupi-na-zapad-na-cenata-na-vaz-azlk-zaz-i-gaz
  • 66 !!!?

    28 2 Отговор
    На черно-бялата снимка - всички коли без чистачки. Чистачките бяха най-апетитната част от съветските кютуци !!!?
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Гнус седесарска

    4 21 Отговор

    До коментар #63 от "измет":

    Никой не ви конфискувал трънясали ливади мързеливи селяни

    Коментиран от #73, #108

  • 70 Петър Петров

    18 1 Отговор
    Сега искаме да видим ценовата листа за западните автомобили за 1976

    Коментиран от #71

  • 71 еми виж я

    9 0 Отговор

    До коментар #70 от "Петър Петров":

    Виж я в пост 65
  • 72 Ехооо

    29 2 Отговор
    Но след 10 години беше друго. 1986 Вартбург комби - 9100. Точно двойно увеличение за 10 години. И е 100% истина, защото за толкова го взех от мототехника Сливен. А колко годинки се чакаше ред да не говорим. А със 175 лева заплата токюгава, колко години събираха хората. И тогава и сега сме си бедни! И тогава и сега си ни крадат и нагло си лъжат!
  • 73 измет

    20 2 Отговор

    До коментар #69 от "Гнус седесарска":

    Е как никой, болшевиките я одържавиха. И не беше трънлясали, а обработваема земя, и не беше една нива, а десетки. Шумкари сте!!!
  • 74 6666

    24 5 Отговор
    Тогава се чакаше 10 години за лада и волга а за москвич 5. Нямаше части за непрекъснато развалящите се съветски боклуци.ДЕФИЦИТ имаше за всичко. Само най-привилегированата класа в света на комунистите се вреждаха за по-хубави стоки и да не изброявам още..
  • 75 Пейчев

    14 7 Отговор
    През 1981 от мототехника на Хладилника -
    чисто нов москвич 2140Д от завода в Ловеч за 5700 лева без ред. Без ред имаше и Полски фиат 126, но беше по-скъп пък прекалено малък. Тогава му викаха "слонска обувка". Заплата 320 лв.
  • 76 АБВГ

    12 15 Отговор

    До коментар #7 от "АБВ":

    Разликата от 250лв.заплата и 1200лв.сега е следната. Разходите като ги извадиш тогава за наем, ток, вода и храна ти оставаха 150лв. и то не мога да се сетя за какво ще дадеш 100лв.ама айде. А от 1200лв.като си извадиш разходите наем 600-700лв.,ток 100,парно,вода храна и ако останат 200 пак добре.
    А за тогавашните коли не можем да правим сравнение с днешни втора ръка. Но и доста коли от соца се търкалят по пътищата, а техни връстници от западно производство не ги виждам нещо.

    Коментиран от #80, #81

  • 77 Гост

    8 6 Отговор

    До коментар #55 от "Тарикат":

    Е, сега не ти искат чантичка с луканка. Сега ти казват дай 100 лв.
  • 78 Гост

    4 8 Отговор

    До коментар #60 от "aaa":

    Малкия се дипломира 2000 година от университета и почна работа като инженер в местен завод със 160 лв основна заплата.
  • 79 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #60 от "aaa":

    А шлосерите им са били на 300 лв през 2000 година.
  • 80 Бееен

    2 5 Отговор

    До коментар #76 от "АБВГ":

    Наем ток и вода алооо наем на гарсонера във варна 120
  • 81 ЧЕ ГЕ ВАРА

    21 7 Отговор

    До коментар #76 от "АБВГ":

    МНОГО ХУБАВ СТРОЙ БЕШЕ ЗА КОМУНДРЕЛИТЕ НИЩО НЕ СЕ РАБОТИ ВРЪЗКИ НАВСЯКАДЕ И СЕ ПОЛУЧАВАШЕ ТИ НА МЕНЕ АЗ НА НЕГО ТОЙ НА ДРУГИЯ ТОЙ НА МЕНЕ
  • 82 Георги

    12 2 Отговор
    До номер 7, кой в далечната 75 - та, е вземал 250 лв 🙄?
  • 83 Бузов

    7 4 Отговор
    Освем че всички коли на чернобялата снимка са без чистачки,ясно се вижда че всички са с отворен преден капак.Предполагам са със свалени акумулатори.Дали е трябвало да си носиш ако купуваш?
  • 84 художника

    9 11 Отговор

    До коментар #13 от "Дърводелец":

    Дърводелец, през 81г. работех като заварчик на строежа на НДК в София. Бях "чирака" най-малкия в бригадата и ми даваха 610лв. чиста пара. А обикновено взимах 400лв. Така че "Нострадамуса" ти казва истината, пък ти колко си взимал си е твоя работа, ама недей да съдиш по себе си!
  • 85 Гошко

    37 6 Отговор
    През 1982-ра година баща ми купи лада1500S за 3600$ от софийската мототехника, след като се върна от Либия след 2 години бачкане като сондьор (435$ заплата на месец). Чакаше да му се обадят, че има коли за продажба, около месец, после отиде да я купи, ама каза, че всичките 4 броя, които имало в мототехниката са били с проблеми. След още месец докара ладата, като пак разказа за проблема с липсата на акумулатор в нея, който проблем се разрешил с 20 лева под масата (акумулаторът беше сръбски, марка "Трепча"). Аз пък започнах работа през 1987-ма като елтехник с 4-ти разряд в химически завод (втора категория труд) със заплата от 155 лева. Ако баща ми не беше спестил тия пари за 2 години в пясъците, щяхме да караме кола нанай, за всичко се чакаше, дефицитът беше повсеместен и за всичко. Та, ходил съм по бригади, по летни лагери с бачкане в консервни заводи - беше си мизерия, няма какво да въздишате по онова време. Тия, които най-много страдат, страдат защото са били а) лентяи на държавна службица или б) най-вече по отдавна преминалата младост. Когато човек е млад може да живее в несгоди, в лишения и недоимък, но пак да бъде щастлив. Остарее ли, почне ли да гледа все назад - еми няма как да му е хубаво, казано е: старост - нерадост... Та така...

    Коментиран от #102

  • 86 Ей нещастник

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Да не би тогава друг да е плащал бензина и строежите от ония години?
  • 87 ЖАЛКА РАБОТА

    34 4 Отговор
    1975 Г. ЗАПЛАТИТЕ БЯХА НИСКИ - ВИСШИСТ /ДОКТОР, ИНЖЕНЕР/ СТАРТИРАШЕ С 140 ЛВ. И РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ В ПРОВИНЦИЯТА ЗА 5 ГОДИНИ! ЕРГЕНСКИЯ ДАНЪК БЕШЕ 12%. "БОГАТИ" БЯХА КАФЕДЖИИ, КЕБАПЧИИ, БЕНЗИНДЖИИ, БАРМАНИ, СЕРВИТЬОРИ, ТАКСИМЕТРОВИ ШОФЬОРИ, СКЛАДАДЖИИ, МАГАЗИНЕРИ И ДРУГИ КОКОШКАРИ, КОИТО ТЕ "УДРЯХА В КАНТАРА" - ДОКАРВАЩИ СИ ПО 10 - 20 ЛВ. НА ЧЕРНО, НА ДЕН! ТЕЗИ "БАРОВЦИ" КАРАХА ЛАДИТЕ. Е, И ПАРТИЙНИТЕ СЕКРЕТАРИ.

    Коментиран от #98

  • 88 Я съм

    6 0 Отговор

    До коментар #30 от "Бесен Язовец":

    А за мой човек знаеш ли нещо
  • 89 32332323

    4 5 Отговор
    Имам спомени че през 87-88 год поработвах на строеж като общак. Тогава тръгнаха да се строят частни кооперации модерни. Работа имаше там.Даваха около 25-30лв на ден надница.
  • 90 В е л и к и я

    7 5 Отговор
    Някои от тези коли не са били лоши за времето , но тоталния проблем е че не е имало резервни части , не е имало хубави гуми / това е тотален проблем/ и са карани със скапано масло , такова че сега ако го сипят в нова кола ще замине веднага двигателя .. ! А и горивото е било скапано , аз си спомням в карбуратора на моята лада четворка имаше два пръста пясък ... и пак вървеше !
  • 91 Живял по това време

    11 2 Отговор

    До коментар #12 от "Бай Стоян":

    Учител в средата на 80-те вземаше 180 лв., В МВР Един Ст. Лейтенант вземаше 350 лв. Еди багерист на голям многокофов багер тип рс, достигаше до 750 лв. С нощния труд.
  • 92 Алфа Ромео

    12 3 Отговор
    Имахме навремето ВАЗ-21011 купувано 77 г., чувал съм от нашите че е струвало 6700 лева. Пътувахме редовно по международен път Харманли-Свиленград и там ставаше пределно ясно че соц-колите издишат и са морално остарели спрямо западните автомобили.

    Коментиран от #95

  • 93 бензино

    6 0 Отговор
    Добавям: цената на ВАЗ 21011 беше 6600 лв.
  • 94 живял през соца

    12 2 Отговор
    Както сега,така и през соца минималната заплата растеше през годините.1972г. се уволних от казармата и след десет дни започнах работа в "Обработка на филми" със заплата 85лв. при минимална 80лв.
    После учих занаят и започнах да практикувам.Минималната и средната заплата престана да ме интересува.Изкарвах добри пари.Ще кажа на младите,че през соца,които работеха,имаха някакъв занаят,изкарваха пари.Верно,нямаше много блага на пазара които да купиш.
  • 95 бензино

    6 7 Отговор

    До коментар #92 от "Алфа Ромео":

    ВАЗ 210... бяха много сигурни коли.Това което пишеш за ВАЗ 21011,не е верно.Ако е верно,че колата на вашите е издишала,значи,че е имала някакви неотстранени повреди.

    Коментиран от #100

  • 96 живял през соца

    14 0 Отговор
    Голем минус на соца беше,че създаваше голям дефицит почти на всичко.
  • 97 живял през соца

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Бесен Язовец":

    Верен ти е коментара.Точно така беше.
  • 98 Rado

    4 0 Отговор

    До коментар #87 от "ЖАЛКА РАБОТА":

    Bелко Kънев 'Да обичаш на инат' ( 1986 ).
  • 99 ВАЗ 2103

    3 2 Отговор
    Цените публикувани са от 1976г. Баща ми купи през 1980г. ВАЗ 2103 за 7600лв. т.е. за тези 4 години НЯМА "оскъпяване -надценка"
  • 100 Алфа Ромео

    12 2 Отговор

    До коментар #95 от "бензино":

    Нищо и нямаше, вред си беше, просто не можеше да се сравнява със западните подобни коли, нито по аеродинамика, нито по динамика и т. н.
  • 101 спомням си

    5 3 Отговор
    Някои коли бяха без ред. Москвич 412, Фиат..... можеше да се купят веднага без ред.
  • 102 ежко

    7 5 Отговор

    До коментар #85 от "Гошко":

    Гоше, пари се изкарваха още 1975 година,ама трябва да знаеш къде да ги търсиш.Що си работил в завод от 8:00 до 17:00?Да беше отишъл в Коми да се поблъскаш,ама то си е като екстра казарма там.Да беше се хаванал да строий ТЕЦ2, ТЕЦ3...По ведомствените автубуси имаше редовно табели -"търсим хора".Щат 350лв,премии на всяко тримесичие по една заплата, "национален обект" -ощр 40 лв.Ненормиран работен ден -оп още някой лев, командировъчни, храна, на общежитие ще те приемат -ако си "бачкатор" едни 500лж.чисто ще ги взимаш, ако си обаче електоьенист 1 разряд -по малко от 700 няма да взимаш.Само инженер да не си -там не плащаха.Пари само за работнияеската класа.
    Е...студ, дъжд те вали понякога, пътуваш по един час за работа,а мръсотия -колкото искаш.С какво ли не ги мамеха работниците да почват там, но логиката "що ми са 500 ,като и за 250 няма какво да си купя" важеше с пълна сила.
    Имам честа да познавам заварчика със сертификат за заваряване на силно легирани стомани с номер ..0003.Работил е в "Първа комсомолска", дето стоеше на банкнотите от 20 стари соц.лева.По неговите думи още 1962 година чистата му заплата е била над 1000лв.
  • 103 Настрадамус

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "Дърводелец":

    Ти лъжеш бе мърльо Аз на теб ли да вярвам или на УП-3 доккумент за втора категория труд който ми издадоха от СМК като тракторист на транспонтен трактор .И точно тези години си избрах за пенсията 1985-86 -87 години .А ти като си работил като дърводелец каква заплата искаш като си бил или на щат и на трета най ниската категория труд И понеже лъжеш ще ти кажа че през 1979 година постъпих на работа във консервен комбинат като мотокарист и тогава минималната заплата беше 140 лева ,аз взимах малко над нея 150 лева . та тези дитирамби ги пей на някой който си няма хал хабер от минимални заплати ,средни максимални също .
  • 104 Настрадамус

    7 4 Отговор

    До коментар #15 от ""със радиото"":

    Абе ти какво искаш да пър@диш по цял ден на стола и да взимаш колкото мен ли бе Ние създавахме блага за да може вие да ги ползвате и да плюскате на готово и на отгоре на всичкото ревяхте и за пари .Ето за това соца беше по справдлив строй защото работниците бяха добре а бастунджиите и готованците си стояхте на топло и на щатна заплата и вали вей вашата си вървеше .Само че тогава имаше икономика и ние работниците ви изкарвахме заплатите .А сега няма икономика а със търговия няма пари пари има само със заеми които държавата взима да ви хрантути .Затова сега има работещи бедняци а готованците взимат незаслужено големи заплати за сметка на работническата класа .
  • 105 Настрадамус

    1 5 Отговор

    До коментар #25 от "Дедо Пене":

    Абсолютни ми лъжи сини ми приятелю през 1976 година бях във казармата и не знам каква е била заплатата тогава .Но знам че преди да вляза във казармата започнах работа като ученик на драглайн багер във УСМ И първата ми заплата беше 144 лева като бях взел и аванс 30 лева .Голяма радост беше тогава толкова пари на куп не бях виждал никога .При положение че Багеристите бяха първа категория труд ,ако разбира се си виждал какво е драглайн багер и колко трудна беше тази професия тогава .
  • 106 Настрадамус

    9 7 Отговор

    До коментар #35 от "Йозеф":

    Я ми покажи кой хора са карали нови автомобили на запад ,работниците ли ? Че и там беше една мизерия по лоша и от нашият соц .И имаше работещи бедняци дето не можеха да си покрият само месечните сметки за ток ,вода и храна .Тези дитирамби ги приказвай на някой друг не на мен .,че работниците на запад били по богати от нас били ама друг път .

    Коментиран от #112

  • 107 Настрадамус

    4 4 Отговор

    До коментар #63 от "измет":

    Мързелив си ти а не аз защото имам 38 години и десет месеца трудов стаж като девет години втора категория труд и три години първа категория труд . А от трета категория труд имам 13 години на полето във държавно ДЗС към един институт във България . Та мързеливи са били майка и баща ти и ти отрочето им ,а не ние дето създавахме блага за да може вие готованците да ги ползвате .
  • 108 Настрадамус

    3 11 Отговор

    До коментар #69 от "Гнус седесарска":

    Ами как да му обясниш на човека че и преди 9 -ти септември и след него хората който влизаха във ТКЗС си запазваха собствеността на земята и за инвентара и за животните си .затова когато се връщаха земите на хората във началото на демокрацията хората си взеха наред със земите и животните и каруците и всичко което техните деди са дали на кооперациите и след това на ТКЗС -тата .Но всичко това го,пише във книгите Бразди през времето На Бочо Илиев и книгата справочник Създаване на кооперативното движение във България преди и след 9 -ти септември 1944 година .Като със гордост мога да кажа че Българинът нещо уникално за времето си влизаш във кооперацията като си запазваш собствеността на земята това никъде във света го е нямало даже и във Съветска Русия по онова време.

    Коментиран от #111, #121

  • 109 ПСР

    14 0 Отговор
    Бях много малък,когато тате закупи първата ВАЗ 2103.Ей,какво вълнение беше....чисто нова,миришеше странно,на ново....И двамата дядовци"дариха"по едни 1500 лева,плюс вноската,та им се получи сметката на нашите.
  • 110 морски

    9 1 Отговор

    До коментар #10 от "Настрадамус":

    И аз вземах такава заплата през 80те ,обаче нямаше почти нищо което да ти хареса в магазините! Човек можеше да купи само Москвич 2140Д и ЗАЗ почти без да чака , а за друг автомобил или чакаш или на търг!И не забравяй че няколко години частните продажби на автомобили бяха забранени!
  • 111 чичо

    9 5 Отговор

    До коментар #108 от "Настрадамус":

    Какво да му обяснява ?Днес случайно майка ми разправяше как през 1956г дядо и пра дядо вършеели в двора и комунягите чакали и прибирали всичкото жито че и след това ходели с шишове и проверявали дали не са скрили зърно! А на оградата написали враг кулак! Като им взели нивите и пра баба починала от притеснение!
  • 112 Първите ми

    4 4 Отговор

    До коментар #106 от "Настрадамус":

    впечатления от Запада по ОНОВА време бяха приз 1978 в Западен Берлин. Очаквах много повече - и видях просяци, хора като нас и доста меко казано неадекватни младежи. И понеже все още не знаех немски, когато се върнах, потърсих в речника фразата "Ich bin hugrig", която държеше пред себе си един около 50-60 годишен мъж с очила и интелигентен вид. Оттогава се съмнявам в оценките за Запада . особено от хора, които не го познават...
  • 113 Ами

    2 3 Отговор

    До коментар #18 от "Само да вметна":

    Да кажа и аз, през 1977г започнах работа в БДЖ като локомотивен машининист. Заплата ми беше 560лв. 1ва категория труд.
  • 114 ГЕРБОКРАД

    8 6 Отговор
    ПО - ДОБРИ ГОДИНИ ОТ СРЕДАТА ДО КРАЯ НА СОЦА НЯМАШЕ И НЯМА ДА ИМА НИКОГА , ВСИЧКИ ИМАХА ПАРИ А ПЕНСИИТЕ БЯХА КАТО ЗАПЛАТИ ........................ БЯХА , ДО ИДВАНЕТО НА БАШ КРАДЦИТЕ ОТ СДС И БСП ! СЕГА ДА НЕ СИ БАЧКАТОР И ПЕНСИОНЕР - ЖИВ СИ УМРЕЛ ! ПО ЛОШО ОТ СЕГА НЕ Е ИМАЛО НИКОГА ЗА ПРОСТИЯ НАРОДЕЦ !
  • 115 Странджа Сакар

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Дърводелец":

    Живял съм в миньорски град. Средната заплата на редови миньор беше около 700-750 лева. Имаше обаче по-добре обучени миньорирмайстори ,т.н. коминджии - копаеха вертикални шахти за руда. Тия стигаха до 900-1000 лева. В края на месец август беше миньорския прзник и тогава раздаваха премии по няколко хиляди лева. Да не говорим,че кагато въведаха постановлението за Странджа-Сакар заплатите на всички работещи скочиха с по наколкостотин лева. Имах приятел млад доктор без специалност,който вземаше малко над 700 лева и за една година си купи "Москвич".

    Коментиран от #122

  • 116 Veskonti

    9 4 Отговор
    Гледам сериозно плюнчене пада върху "Онова време" и колите от Соца, няма лошо,всеки има право на мнение но да ви питам нещо .. Сега като взимате по 1000-1500 лв. какви коли карате ? Мога да ви отговоря защото го виждам по пътищата, 25-30 годишни талиги, пребити, морално уморени от каране.

    Коментиран от #119

  • 117 Съдията Дред

    6 1 Отговор
    Да се присъединя и аз. Единственото хубаво на онова време беше, че бях млад. За друго не съжалявам. А кола си купих през 1984, Шкода 105. Единственото и положително качество бе, че не търсех обществен транспорт. Е, може би и това, че харчеше по малко от Жигули или Москве. Пък и с такава кола се научих как да се справям с прословутото недозавиване. А какви гаджета возех в нея. Сега в нова Мазда да не разправям какво е.
  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Кракра

    4 4 Отговор

    До коментар #116 от "Veskonti":

    Ми нормално. 20-годишна западна кола е по-добра от чисто нов соц Москвич.
  • 120 Много лъжеш

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Настрадамус":

    По тия години аз като офицер нямах такава заплата. Заплатите на работниците бяха на половина от това на военните и директорите.
    Много се крадеше по него време. Нямаше здрав контрол.Затова фалира нашата България.
  • 121 Беше време на Мошенници

    3 3 Отговор

    До коментар #108 от "Настрадамус":

    Аз имам документи от това време, когато нямаш пари да си платиш данъка и ти вземат 100 броя овце. Защото те водят КУЛАК и ти пречат във всичко. После наказват самотни жени на безплатен труд да работят с каруцата си и това в град ..
    Голяма мъка имаше и голяма мизерия, когато ти вземат добитъка и земите за да оцелеят комунистите. А, когато СДС започна да възстановява земеделските земи, тези дадените на безимотните е тези които бяха отнети от собственици с Нотариални актове , като ги събраха, ЧУДО! Няма толкова земя в наличност, естествено! И тогава СДС и БКП/БСП, започнаха за невърната земя над 300дка да раздават компесаторни бонове. Това беше направено за депутатите, да изкупят боновете вместо по цена 1лв за по 11-13ст.защото БКП фалираха Държавата и народа за да не умре втори път от глад си продаде хартийките. Проверете сами, как кака ви Корни с такива хартийки плати първа и последна вноска за държавен имот! Никак не им е удобно да им го припомня бати Бойко, какви бандити са. Ще гласувам за ГЕРБ! СРОИТЕЛИ НА НОВА БЪЛГАРИЯ!
  • 122 Българин

    4 1 Отговор

    До коментар #115 от "Странджа Сакар":

    Възможно е някой началник смяна в мината да е взимал цитираните от вас заплати, но в края на 80-те. Аз също имах роднини работещи в Бобов дол под земята. Пак в края на 80-те при трудов стаж (под земята) над 10 г по това време рядко някой достигаше 500 лв., миньорите по това време бяха едни от най-добре платените хора. Цитираните цени на автомобили обаче са от 1976г. По това време средната брутна заплата беше 148 лв, а минималната 80 лв.

    Коментиран от #124

  • 123 истината

    4 1 Отговор
    1986г. баща ми купи Москвич за 6400 лв, бежов на цвят, пишеше на решетката АЗЛК, беше му вторият нов Москвич.
    Заплатите на родителите ми бяха между 200 - 250 лв, хора с висше икономическо образование, баща ми беше началник цех, майка ми началник планов отдел!
    Ходихме 1 път за 2 седмици на море с Москвича и беше приключение, с тази кола и тези пътища ни отнемаше цял ден да стигнем до морето, на обяд хапвахме на някоя поляно, после баща ми дремваше и пак продължавахме с Москвича, който след 80 км/ч ставаше много шумен и започваше да се тресе! Баща ми след 90-те го даде за скрап на реални 36 000 км с оригиналните заводски гуми Сделано в СССР!
  • 124 истина

    1 1 Отговор

    До коментар #122 от "Българин":

    Точно това са реалните цифри, тарците по-долу влизат в сферата на фантастиката със заплати от над 1000 лева през 60-те, което е дългоопашата лъжа разбира се, той Бай Тодор не е взимал тези пари тогава.
    Заплата от 500 лв по соца, 80-те е била реалност, но е супер рядка и тя се е давала само на много тежки за работа позиции, където не е имало много желаещи, както миньорите!
  • 125 истината

    5 2 Отговор
    Спомням си как баща ми позлваше само едната чистачка на Москвича, защото всичко беше дефицитно и го нямаше по магазините. Другата чистачака я вдигаше да се върти на празен ход! Купувахме акумулатор на Москвича и трябваше да отидем до Пазарджик, до завода, където баща ми имаше някаква връзка, носеше бутилка ракия и други подаръци, за да се сдобие с мечтания акумулатор, такава мизерия беше тогава, че не ми се говори!
  • 126 Стар тираджия

    0 0 Отговор
    На кой му пука колко заплата сте взимали след като не можехте нищо да купите с парите си. И затова жените ви идваха при такива като мен да им донесат дънкова пола , кожено яке и т.н. И бяха много "услужливи" като ги получат
  • 127 Verto

    2 0 Отговор
    Здравейте,
    какви бяха заплатите в БНА за войниците за свръхсрочнослужещи и офицерите + надбавки.
    Знам, че редник получава 1,50 лв на месец. Мога да кажа заплатата на младши сержант 2019, която възлиза на 1155,54 лв. Поздрави и всичко добро!
  • 128 дядо

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "ДАДА":

    За коя гарнитура става въпрос?
  • 129 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Отечествен Фронт":

    Стига си плакал аз по онова време изкарвах добри пари и сега не се оплаквам ,който го може го може!
  • 130 Безумие

    2 0 Отговор
    По извратен пазар от този на автомобили по време на социализма не е имало никога и няма да има. Заплатите бяха 150-200лв а вноската 1500 и се чакаше 15 години. Стара кола се продаваше най-малко на двойна цена като нова независимо колко е амортизирана. Не желая да си спомням специално за колите по време на соца. Политиката за колите по време на соца е абсолютно сбъркана. Някои хора изобщо не дочакваха кола през живота си и то не само заради парите а и заради времето на получаване.
  • 131 До Нострадамус

    0 0 Отговор
    По времето на социализма да бъдеш магазинер в хранителен магазин беше по-доходоносно отколкото да бъдеш зам. министър. Причините са много. Заплата 500 лв и повече каквато пък ти си получавал беше само за малцина. Съжалявам, но ти си извън масовия 95% случай и мнението ти не е меродавно.