След като от Porsche обявиха плановете си за електрифициране на 80% от гамата си до 2030 година, много от феновете на марката се запитаха какво ще стане с култовото 911. Моделът е на пазара повече от 50 години, като през това време сме виждали стотици, ако не хиляди различни проекти на базата на спортното купе.
Шефът на Porsche, Оливие Блум, побърза да успокои поддръжниците на марката и заяви, че 911-ката ще е последният модел, който може да бъде задвижван от електромотори, ако това изобщо някога се случи. Той заяви още, че „концепцията на 911 не позволява направата на изцяло електрически автомобил, заради двигателя монтиран отзад. Ако теглото на батериите е поставено в задната част, то няма да може да шофирате колата.“
Въпреки това от Porsche планират да електрифицират повече от една четвърт от гамата си, като освен хибридните Cayenne и Panamera, както и електрическият Taycan, предстои да бъдат представени и нови модели на базата на Cayman, Boxster и Macan.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Джаксън
Коментиран от #5
13:03 21.03.2021
2 Не, недейте
Коментиран от #10
13:04 21.03.2021
3 По добре
13:19 21.03.2021
4 гост
Коментиран от #12
13:25 21.03.2021
5 гост
До коментар #1 от "Джаксън":
И какво , учуден си , че хората знаят кое е боклук ?? Я се разходи да видиш колко Тесла ще видиш в София , дето струва същите пари , че и отгоре !Коментиран от #6
13:27 21.03.2021
6 Точно така
До коментар #5 от "гост":
А даже нямат магазин и сервиз в България!13:35 21.03.2021
7 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #9
13:48 21.03.2021
8 Знайко
Коментиран от #15, #17
13:52 21.03.2021
9 требе стригане
До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":
Хибридите са безсмислениКоментиран от #11, #13
13:58 21.03.2021
10 Знайко
До коментар #2 от "Не, недейте":
По-скоро G класа и Land Cruiser и товарните междуградски бусове и камиони не трябва да ги правят електрически. А градските коли, такситата и спортните коли с над 1000 к.с. трябва да са най-вече електрически.14:01 21.03.2021
11 БАЙ Х@Й‼
До коментар #9 от "требе стригане":
Че ни стригът яко, стригът ни ! А за хибридите моето лично мнение е, че са добър етап в развитието! Особено що се отнася за усвояване енергията губеща се при спиране или чакане на светофари ! Цената им ги прави по-икономични от чистите модели само с ДВГ чак след 300'000км при едновременно експлоатиране на дават, което е минус!14:11 21.03.2021
12 Turbo
До коментар #4 от "гост":
Няма такава забрана на двг 2025 година лъжеш ,тесльо!В края на 2021 въпроса ще се разглежда в Европа и евентуално може да се приеме такова решение.Като гледам ситуацията е орел,рак и щука.Всеки в Европа дърпа чергата към себе си и едва ли такова решение ще се гласува.Коментиран от #14
14:14 21.03.2021
13 Знайко
До коментар #9 от "требе стригане":
Случайно да знаеш, че днешните коли във Формула 1 са хибриди. Освен 1,6 литровия турбо двигател имат и 160 к.с. електродвигател. И електрическо турбо с двигател-генератор.Коментиран от #16
14:59 21.03.2021
14 гост
До коментар #12 от "Turbo":
Че къде прочете "забрана" ??? То не че и забрана няма да има , ама тя е по-късно и няма да му трябва вече , щото 2025 ще влезе Евро 7 и нормата ще е 65 гр на км , за ВСИЧКИ модели , тоест нещо като разход ПОД литър на 100 , хахах !! Или може би искаш 911 "хибрид" с моторче 0,6 (нула цяло и шест!!!) който при това само върти генератор ??? Хахахахха !!Коментиран от #19
15:27 21.03.2021
15 гост
До коментар #8 от "Знайко":
То това ще е електрическия Бокстер , та 911 ще се различава само , че е с 4 седалки примерно и по-скъп !! И ще се чудят Бокстер 2+2 ли да го кръстят или Тайкан Купе с две врати , хахах !!!15:30 21.03.2021
16 гост
До коментар #13 от "Знайко":
Е и ??? И са цъфнали и вързали от това ?? Скоро ще гледаш как от Формула Е ги минават като спрели , вече се водят преговори за обединение , собствениците са едни и същи !Коментиран от #18, #20, #21
15:33 21.03.2021
17 гост
До коментар #8 от "Знайко":
И при всички случаи ще е класи под новия Роадстер , при товапо-скъпо от него , така че само ще се излагат пак от Порше !
15:39 21.03.2021
18 Turbo
До коментар #16 от "гост":
Ще ги минават като спрели ..... докато имат ток в батерията хахахахаха16:05 21.03.2021
19 Дизела
До коментар #14 от "гост":
Те и крушките с нажежаема жичка забраниха,но защо ли още се продават в магазините?С евро 7 ще е същото.Ще важи само за леките коли,с забрана да влизат в центъра на града при дни със замърсяване.За товарните и лекотоварните тази забрана няма да важи.Ще има да гледаш коли с двг регистрирани като товарни да се движат без проблем.Сега маса ти коли се регистрират товарни на фирми за да се ползва ДДС.16:30 21.03.2021
20 БАЙ Х@Й‼
До коментар #16 от "гост":
С коя кола ? Щото във Ф. Е. карат с две коли , ако си запознат де ‼Коментиран от #22
16:33 21.03.2021
21 Знайко
До коментар #16 от "гост":
Като не знаеш, че КПД, мощността и ускорението на MGU са много по-добри от тези на обикновен атмосферен ДВГ. НЕ СЕ ИЗКАЗВАЙ, че се излагаш. Впрочем много се съмнявам да знаеш какво е ДВГ и MGU.Коментиран от #23
16:52 21.03.2021
22 гост
До коментар #20 от "БАЙ Х@Й‼":
Верно ли , хаха !! И кога това , преди ТРИ години , щото оттогава вече са с една и дистанцията е увеличена почти двойно на предишната !! Преди да се цепиш поне се поинтересувай !Коментиран от #26
18:42 21.03.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 БАЙ Х@Й‼
До коментар #22 от "гост":
Ф1 се състезават по 2 часа - 180 минути ! А Ф.Е. не изкарват и час ! Или не ? Та ще го изпревари и след 10 мин ще умре без ток !Коментиран от #28, #29, #30
22:26 21.03.2021
27 оня с коня
23:37 21.03.2021
28 гост
До коментар #26 от "БАЙ Х@Й‼":
Формула 1 се състезава по час и 30-40 минути и то в най-дългите състезания , 2 часа е максимума при прекъсване на състезанието или аварии след който състезанието се прекратява принудително ! И това време ще бъде намалено много скоро , щото телевизиите не искат по-дълги състезания , щото губят гледаемост ,а и им трябва повече време за реклами !! И именно затова Формула Е е ограничена на час , като се правят две състезания на ден , пак си неподготвен !! По скоро Формула 1 ще последва формата на Формула Е плюс увеличаването на състезанията в градове до над 50% от всичките , където пък електрическите още сега ще ги разбият тотално , ако ги пуснат заедно !! А за след 4-5 години просто пушилниците ще са смешни винаги и навсякъде ! Може да ги пускат само да се види колко са жалки !11:10 22.03.2021
29 гост
До коментар #26 от "БАЙ Х@Й‼":
И 2 часа са 120 минути , 180 са 3 , то ясно , че си мечтаеш , ама озапти малко мераците си , те и 120 не могат да изкарат на пълна газ , а с хиляди сметки и спестявания изкарват по 80-90 минути , иначе трябва да дозареждат !11:13 22.03.2021
30 гост
До коментар #26 от "БАЙ Х@Й‼":
Да ти припомням ли , че само преди десетина години пушилниците дозареждаха по ДВА ПЪТИ на състезание и изгаряха по 200-300 литра гориво за състезание от 200-250 км , тоест повече от литър на км ?? Това ли му викаш "ефективност" ?? За кола 600 кила без шофьора !!! Ако не бяха им сложили електромотори и батерии сега щяха да изкарват състезание без презареждане ама друг път ! Те и сега половината време карат на непълна газ и с "икономийте" пак горят по 100 л на дистанция , дето Формула Е "гори" киловати колкото за десет литра най-много като енергийно съдържание !! И още електродвигателите са ограничени на половината от мощността на пушилниците , познай като сложат нови батерии и отвържат мощността !! Плюс двойно задвижване на всички колела при същото тегло !Коментиран от #31
11:23 22.03.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.