Last news in Fakti

22 Март, 2021 17:35 6 169 88

Volkswagen също спира с разработката на двигатели с вътрешно горене

  • volkswagen-
  • audi-
  • двигатели с вътрешно горене-
  • електромобили

Компанията ще запази част от моделите си с конвенционално задвижване

Volkswagen също спира с разработката на двигатели с вътрешно горене - 1
Снимка: Volkswagen

След като през изминалата седмица ви информирахме за решението на Audi да спре разработката на нови двигатели с вътрешно горене, ето че подобна новина не се забави и от страна на Volkswagen. Компанията ще използва наличните мотори, като ще ги направи още по-екологични, за да покриват Евро 7 стандартите.

В плановете си за електрификация, германската компания спомена, че ще запази модели, които ще се задвижват от бензинови и дизелови двигатели, като това ще са Golf, Passat, Tiguan и T-Roc. Следващите генерации на изброените ще разполагат с хибридно задвижване, което да покрива строгите норми, които поставят от Европейския съюз, но няма да преминат изцяло на ток.

От друга страна, шефът на Volkswagen, заяви че всички печалби от тези модели ще бъдат инвестирани в развиване на технологиите при електрическите автомобили. Целта която германците искат да постигнат до 2030 година е над 70% продажби за електрически автомобили в Европа и 50% от общите продажби в останалите континенти.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тарикату

    21 7 Отговор
    голфу нема да умре, защото е чист дизел с евро 2
  • 2 1,9 tdi PD

    19 6 Отговор
    А бе ние че ги караме още 20 години старите дизели макар от ЕС да искат да ни качат на колелета като у северна корея.
  • 3 ИЯО

    15 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Volkswagen също спира с разработката на двигатели с вътрешно горене.
    Започва ново производство само с открито горене- тип кюмбе,клада,горелка и т. н.

    Коментиран от #7

  • 4 Петър

    19 0 Отговор
    Сега дали пък Шкода и Сеат нЕма да решат същото?

    Коментиран от #26

  • 5 Петър

    19 0 Отговор
    Ей, забравих да питам как ли ги четат тези новини шейховете от ОПЕК?

    Коментиран от #6

  • 6 пенсионер

    16 10 Отговор

    До коментар #5 от "Петър":

    дреме им на сайдера ! като елинженер твърдя , че досега няма измислено по-мръсно нещо от електромобила. в метана и водорода е бъдещето.

    Коментиран от #21

  • 7 Turbo

    22 5 Отговор

    До коментар #3 от "ИЯО":

    Тесла също са с външно горене хахахахаха като се запалят батериите хахахахаха

    Коментиран от #9, #10

  • 8 пенчо

    3 5 Отговор
    На практика VW /AUDI са едно и работят заедно!Как едните спирали после другите..дрън,дрън..На двигателите винаги стоят двата символа един до друг!
  • 9 гост

    7 15 Отговор

    До коментар #7 от "Turbo":

    Още тази година след няколко месеца излиза първата серийна електричка със четири мотора директно в колелата и то пикап , Lordstown се казва и ще покаже вече пълно скъсване със всичко произлязло от пушилника !! Със едни дребни 600 коня за начало и БЕЗ НИЩО от любимите ви "трансмисии" , дори полуоски , за диференциали и други глупости да не говорим !! Та така , имате още 3-4 месеца да се обяснявате , после йок , хахаха !!

    Коментиран от #11, #12, #14

  • 10 гост

    5 8 Отговор

    До коментар #7 от "Turbo":

    И понеже се сещам какви глупости ще плещите , първо ако искаш изгледай изпитанията в сайта как работи НАПЪЛНО ПОТОПЕНИ във вода или замръзнали с два пръста лед върху тях или насред пепеляка , преди да се излагате !!
  • 11 Turbo

    11 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Още чакаме Сайбъртръка и камиона Семи,които се отлагат няколко години вече.Дали ще дочакаме и пикапа, Дизела сигурно ще се зарадва.

    Коментиран от #13

  • 12 ДВГ

    10 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Реклами от Теслъ ТВ
  • 13 гост

    5 11 Отговор

    До коментар #11 от "Turbo":

    Еми така е , търсените модели ги чакат с години и не се отказват , за разлика от пушилниците , дето е пълно в магазините и се молят някой да ги купи на половин цена , ама ядец , хахах !! Те Тесла още не могат да насмогнат на търсенето на тия , дето ги пуснаха преди 3-4 години , а са вдигнали производството десеторно оттогава , ти "бързаш" за нови , хахах !! Споко и Сайбъртрък ще го видиш тая година , в момента монтират пресата в Тексас за шасито , пак единствена в света и уникална и такава ще е доста бая време , ама карай сега да не те огорчавам прекалено , хахах !! Ама после какво ще правим , като други пикапи вече никой няма да ще и да погледне , то не че и сега кажи речи милион вече са записани за начало !!

    Коментиран от #15

  • 14 Дизела

    7 4 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Аааа не,не.Това нещо Lordstown много грозно бе и много скъпо 52 х.$ .Ще си карам Кадито на дизел или метан за 40х.лв.
  • 15 Turbo

    10 5 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Точно грозника Сайбъртръка да е търсен ,силно се съмнявам.То е като грозната жена,никой не я иска.

    Коментиран от #16

  • 16 гост

    5 11 Отговор

    До коментар #15 от "Turbo":

    Еми съмнявай си се , то това ще ти остане , хахах !! Аз ти говоря за потвърдени поръчки със депозит , при това само в Щатите , щото засега само там се предлага , смятай за света , като почнат , хаха !! И ако искаш се пробвай да откупиш реда от някой от тях , особено от първите 100 000 , ама си приготви пари колкото за още един Сайбъртрък , хаха !!

    Коментиран от #17, #68, #69

  • 17 Turbo

    15 5 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Мъск на ушенцето ли ти го прошепна колко са поръчките?Тази грозотия и да ми я подари Афрото пак няма да я взема,ти ми говориш да давам пари за откупуване на ред!
  • 18 Госあ

    5 12 Отговор
    фолкса са мноого изостанали от Тойота. А бъдещето се нарича водород. Добре че поне даймлер и бмв'то се усетиха

    Коментиран от #19, #20, #22, #24, #25

  • 19 Дизела

    5 6 Отговор

    До коментар #18 от "Госあ":

    Водород и метан са бъдещето.

    Коментиран от #23

  • 20 TSLA

    7 7 Отговор

    До коментар #18 от "Госあ":

    "Водород" тоест електромобили, задвижвани от ток, получен във водородни клетки чрез електролиза, нали? И кой ще я чака тая електролиза като има Hypercharger? :D И на колко нула места в БГ има водород станции? Като контакти има всяка къща
  • 21 Пенсионер инженер Радев?

    4 8 Отговор

    До коментар #6 от "пенсионер":

    Аман от инженери тук? Не разбрахте ли, че от преди 50 години, когато сте добили последните си знания, света се измени драстично и сега има нови цели? Ще ми обясниш ли, ако транспорта е 100% електрически, токът се произвежда от 100% ВЕИ, какво ще е замърсяването при производство и движението на електромобилите?

    Коментиран от #70

  • 22 Ако знаеш колко си прав

    3 7 Отговор

    До коментар #18 от "Госあ":

    Наистина водорода е бъдещето, далечното бъдеще. След 20-30 години... поне. Въпросът е, какво ще произвежда Toyota дотогава за да оцелее, при положение, че дори в Япония от 2035 година няма да се продават автомобили с ДВГ... засега. Очаква се този срок да бъде изтеглен за 2030.

    Коментиран от #27, #28, #29

  • 23 Ти въобще не позна

    5 4 Отговор

    До коментар #19 от "Дизела":

    Метанът нито е бил миналото, както дизела и бензина, нито е настоящето, нито пък ще има някакво бъдеще. Винаги е бил ниша при това много, много тясна. Дори електромобилите са по-разпространени от години насам, а дори към момента и те са с мизерен пазарен дял, въпреки че той расте всяка година с двуцифрени проценти.

    Коментиран от #34

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 торашко

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Петър":

    Каквото каже майката ,това ще правят щерките.
  • 27 Факт!

    2 6 Отговор

    До коментар #22 от "Ако знаеш колко си прав":

    Глупости.Водород чрез електролиза бил бъдещето пълен смях.Бъдещето е на малките атомни реактори

    Коментиран от #30

  • 28 Turbo

    5 2 Отговор

    До коментар #22 от "Ако знаеш колко си прав":

    Забрана за производството на двг НЯМА.Въпроса ще се разглежда в края на 2021 г.
  • 29 ДВГ

    7 1 Отговор

    До коментар #22 от "Ако знаеш колко си прав":

    Правиш ли разлика тухльо между спиране на разработката на двг и спиране на производството на двг?Който успее на покрие евро 7 с двг или хибрид ще продължи да произвежда двг и след 2035г.

    Коментиран от #31, #37

  • 30 И ти си прав

    2 5 Отговор

    До коментар #27 от "Факт!":

    Така е малките атомни реактори също са бъдещето. Пак далечното бъдеще след 20-30 години, точно както водорода. Точно както преди 50 години се говореше че след 20 години са бъдещето и двете технологии, така и след 30 години ще се говори, че след още 20 години водорода и малките атомни реактори са бъдещето. Винаги са били бъдещето и винаги така и ще си остане. Никога няма да са настояще.

    А за леките автомобили, още отсега се знае, че водородът дори и бъдеще няма, защото вече всичките му предимства са иззети от батериите и няма какво да предложи в повече. Остават му само недостатъците, които хич не са малко и не могат да бъдат решени в близко бъдеще.
  • 31 Абе шемет

    4 4 Отговор

    До коментар #29 от "ДВГ":

    Какво евро 7 в Япония?

    Коментиран от #32

  • 32 Двг

    7 1 Отговор

    До коментар #31 от "Абе шемет":

    Тойота да не произвежда само за Япония,тухльо?За Африка,Азия,Северна и Южна Америка не може ли да изнася.Евро7 ще важи за Европа.

    Коментиран от #35

  • 33 Един

    1 2 Отговор
    Явно петрола скоро ще свърши... !
  • 34 Дизела

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "Ти въобще не позна":

    Всички таксита в България са на метан или пропан-бутан.Как не видях поне една Тесла такси.Виждам само няколко хибридни Тойоти таксита.Камиони на метан има колкото щеш.Газопроводи продължават да се строят, защото метана има бъдеще.Германия пренебрегва забраните на САЩ и северен поток 2 продължава да се строи.Кой едеот ще си влага парите в тръби,ако няма пазар на метана.Понеже тесльо така бил казал,за да му се вържат опорките.

    Коментиран от #36

  • 35 Именно де

    2 4 Отговор

    До коментар #32 от "Двг":

    "Въпросът е, какво ще произвежда Toyota дотогава за да оцелее, при положение, че дори в Япония от 2035 година НЯМА ДА СЕ ПРОДАВАТ автомобили с ДВГ... засега. Очаква се този срок да бъде изтеглен за 2030."



    Аз ти говоря за забрана за продажба в Япония, а ти ми говориш, че ако покрива евро 7, ще може да се продава там!

    Най-големия азиатски пазар - Китай и той готви забрани. В някои щати вече обявиха крайна дата 2030 година, например Вашингтон, а Калифорния и други щати засега бяха 2035 година, но вероятно ще се присъединят към Вашингтон. Е успех с продажбите на Toyota, ако не може да продава на трите най-големи пазара на автомобили. Да видим до 2030 година дали може да продаде поне толкова водородни автомобили, колкото Тесла продават само за едно тримесечие. Засега продажби почти няма. Електромобил с марка Toyota също няма.
  • 36 Хайде пак

    3 3 Отговор

    До коментар #34 от "Дизела":

    Започна да броиш автомобилите в махалата и да правиш статистика за световен мащаб. Осъзнай се малко. Колко е пазарния дял на метановите автомобили в световен мащаб за 2020 година? Без да проверявам съм сигурен, че е по-малко от на чистите електромобили. България е едно от малкото изключения, където може да вземеш един 20-годишен кошник и да му закачиш "метанова уредба". В белия свят, метановите автомобили така си излизат от завода, като някои от тях дори не разполагат с бензинов резервоар.

    Коментиран от #38

  • 37 Ей тухльо

    1 7 Отговор

    До коментар #29 от "ДВГ":

    Производителите на ДВГ, ще спрат да правят ДВГ, тогава когато хората спрат да ги купуват! А това ще стане, по-скоро от колкото си мислиш! Така, че дали ще правят или не, няма значение, защото няма да се търси толкова! Или поне, не от белите държави!

    Коментиран от #40

  • 38 Дизела

    5 1 Отговор

    До коментар #36 от "Хайде пак":

    По данни за 2017 г в света има над 24 милиона автомобила на метан и над 26 милиона на пропан бутан и продължават да се увеличат..Електромобилите по данни за 2020 г. са 7,9 милиона заедно с хибридните.Тесла са около 1 милион.Сам си смятай дяловете.

    Коментиран от #39

  • 39 Хайде пак

    2 3 Отговор

    До коментар #38 от "Дизела":

    Айде да не сравняваме круши с портокали?

    Правиш ли разлика между пазарен дял и процент от автомобилите, които се движат по света?

    Точно затова не можете да схванете, че дори от утре да не се продаде нито един автомобил с ДВГ, поне 20-30 години те ще продължат да се движат.

    Така и няма да се разберем докато ти ми говориш за миналото, а аз ти говоря за бъдещето. Какво ги интересува от Toyota, че през 2030 година 95% от автомобилите които се движат по света са с чисто ДВГ и дори не са хибриди, ако след 2025 година 50% от пазарния дял на най-големите автомобилни пазари е на чисти електромобили, а те не могат да произведат повече от 500 хиляди бройки от тях, защото по сегашният им план ще са осигурили батерии само за толкова през 2025 година.

    Какво ми говориш, че бъдещето е на метана, като с всяка година продажбите на метанови автомобили падат. Какво броиш натрупаните за последните 100 години и ги сравняваш с електромобилите, които само преди три години нямаха 1 милион в световен мащаб?

    Коментиран от #41

  • 40 ДВГ

    5 1 Отговор

    До коментар #37 от "Ей тухльо":

    Точно в Африка, Азия и Южна Америка ще спрат да ги купуват хахахахахаха и като духне вятъра от към Африка или Азия и пак ще ти докара мръсен въздух хахахахахаха

    Коментиран от #43

  • 41 Дизела

    4 1 Отговор

    До коментар #39 от "Хайде пак":

    Прочети статията "Бум на продажби на автомобили със заводски метанови уредби заради новите еко норми" и не говори глупости.Пак се изказваш неподготвен.Във Фолксваген броят на предлаганите Кади на метан са повече от дизелите.
  • 42 Колко да съм неподготвен

    0 3 Отговор
    Колко са продажбите за 2020 година? Колко да е бумнал този бум? Така и не се научи, вместо да цитираш гръмки заглавия бум бум бум, да споменеш и някоя цифра за цвят. Като процент пазарен дял или поне продадени бройки?

    Третия попаднал ми резултат от търсене в google от 2018-та. Каква е промяната оттогава?

    CNG car sales set to rise on tougher emissions rules

    Миналата година продажбите на автомобили с СПГ в Европа са спаднали с 15 процента до 49 243, докато доставките на автомобили, задвижвани с втечнен нефтен газ, са нараснали с 32 процента до 153 863. Италия остава най-големият пазар както за СПГ, така и за пропан-бутан: продажбите на СПГ там възлизат на 32 743 през 2017 г., докато регистрациите на пропан-бутан достигат 129 042. Други страни от ЕС наваксват, като продажбите на СПГ извън Италия са скочили със 155 процента през първото тримесечие.

    Въпреки скорошното възстановяване, нишата за СПГ остава малка, като възлиза на по-малко от 0,5 процента от европейските продажби. През първото тримесечие моделите на СПГ бяха изпреварени дори от включени хибриди и изцяло електрически автомобили, чиито пазарни дялове бяха съответно 0,78% и 0,89%. CNG също все още изостава от автомобили, задвижвани с втечнен нефтен газ, чиито продажби са намалели с 1,5% до 41 826 бройки за 1% дял.

    Коментиран от #52

  • 43 Хихи

    0 3 Отговор

    До коментар #40 от "ДВГ":

    Сега като направят 3 лева литъра и ще започнете да смятате на ново! Зоито ще ви излиза без пари!
  • 44 pbdan

    5 0 Отговор
    ДВГ нямa дa изчeзнe cкoрo и нaпълнo. Прeди врeмe cъщoтo бeшe c рaдиoлaмпитe и трaнзиcтoритe. Лaмпитe ocтaнaхa в микрoвълнoвитe пeчки, кaчecтвeнитe НЧ уcилвaтeли, ултрaвиcoкитe чecтoти - лaмпa c бягaщa(oбрaтнa) вълнa, клиcтрoни, мaгнeтрoни. Прeди 10-нa гoдини пътувaх зa Aтинa и в прoдължeниe нa 10км cтрoяхa път. Нa вceки 10м имaшe бaгeр, фaдрoмa, caмocвaл, булдoзeр, вaляк, acфaлтoплaгaщa мaшинa. Нe ги виждaм нa тoк вcичкитe тия, eдин AEЦ им трябвa зa зaрeждaнe. A aкo трябвa дa рaбoтят нa cмeни 24ч кoгa и кaк щe зaрeждaт тoк?

    Коментиран от #45

  • 45 То и сега има

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "pbdan":

    Парни локомотиви. След 30 години и с ДВГ ще е така. Ще ги карат богатите за кеф. Друг няма да може да си позволи.
  • 46 Тежките машини

    1 4 Отговор
    Вероятно ще са със сменяеми батерии. Вместо цистерната която ги зарежда сега, ще има камион със заредени батерии и устройство подобно на вилиците на мотокар, което да вади изтощената батерия автоматично и да я сменя със заредена за 5-10 минути. Зареждането може да става на най-близкия фотоволтаичен или вятърен парк, директно за да не се товари мрежата. Но по-вероятно заедно с магистралата, върху нея ще се инсталират и фотоволтаици, които ще произвеждат на място необходимата енергия за зареждане на електромобилите които се движат под тях на сянка и сухо. Даже ще остава излишна енергия да замести някой от онези АЕЦ за които бълнуваш.

    Коментиран от #47, #48, #71

  • 47 pbdan

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "Тежките машини":

    Така е. А когато има война, тези системи ще бъдат разположени предварително и смяната на батериите на танковете, БМП, БТР и др. ще става по взаимно споразумение. За магистралите говори с БМБ и се уточнете колко ще струва 1км. построена по начина който си описал. Има и други стари технологии които са останали.Хладното оръжие, лъкът и стрелата още се ползват от спецчастите. Имало е много ентусиасти, които са отписвали животинската тяга с появата на влака, колите с ДВГ, но не е изчезнала. И още нещо. Петролните магнати не са отвърнали на удара. Ще смъкнат драстично цените на петрола, достатъчно е 3-4 пъти.

    Коментиран от #49

  • 48 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #46 от "Тежките машини":

    Само преброй колко пъти споменаваш вероятно и може.Фантазии на теслар.

    Коментиран от #50

  • 49 Петролът отвръща на удара

    0 2 Отговор

    До коментар #47 от "pbdan":

    Те са най-големите инвеститори във възобновяема енергия, батерии и електромобили. Не ги мисли тях.

    Само искам да те питам, ако един електромобил струва по-евтино от автомобил с ДВГ, знаеш че батерията му ще изкара милион километра, а цената му за зареждане е няколко пъти по-ниска от бензина, такъв автомобил ще караш, ако на всяко второ паркомястомясто има зарядна станция?

    Това звучи горе-долу, като преди 20 години да кажеш на някого , че след 20 години всеки ще има смартфон в джоба си, който е непрекъснато свързан с интернет и прави по-хубави снимки от най-добрия цифров фотоапарат по онова време, а снимките и видеоклиповете можеш да държиш безплатно в облака. Нали се сещаш как щеше да реагира този, на който му го кажеш? Сега също има стационарни телефони, нали?

    Коментиран от #51

  • 50 Гледам да е познато

    0 2 Отговор

    До коментар #48 от "Дизела":

    За да можеш да го разбереш. Ако започна да ти обяснявам за зареждане за 15 минути, което е още по-вероятно, ще мигаш на парцали. От години има кариерни самосвали на батерии, при това с два-три пъти по-малък капацитет от тази на камиона на Тесла, която е около един мегаватчас и може да се зарежда до 80% за 20 минути, а четирите двигателчета от Тесла модел 3 на камиона, осигуряват повече мощност дори от най-мощните багери и самосвали които правят магистралите. Просто не разбираш числата и понятията които описват, като енергия, мощност и въртящ момент, за да ти обясня предимствата на електричеството при строителната техника, например при работа с хидравлика.
  • 51 pbdan

    4 0 Отговор

    До коментар #49 от "Петролът отвръща на удара":

    Аз не съм краен драги и думичка не съм казал против електрическите леки коли. Голям кеф е да ги караш, возих се в такава, но не мога да си я позволя. Имам записани мои постове как за в бъдеще виждам нещата, но съм реалист. Ше пусна някои.
  • 52 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "Колко да съм неподготвен":

    Много си неподготвен.Пазарният дял на автомобилите с газови уредби в Европа е 36 %.Проверявам и непрекъснато те хващам да лъжеш.

    Коментиран от #55, #57

  • 53 pbdan

    3 1 Отговор
    Тoвa дa ce прaвят oгрoмни фoтocoлaрни цeнтрaли нa Гинки и Минки зa дa cмучaт eврocубcидии и дa дoплaщaмe кaтo пoтрeбитeли щe oтпaднe. Eдин кВтп зaeмa 6кв. м и прoизвeждa 1300кВтч зa eднa гoдинa зa Бългaрия. 5кВтп cтрувaт 4000лв. и oщe 6000лв. зa кoнтрoлeр, инвeртoр, жици и мoнтaж. Плoщтa e 30кв. м. - нa пoкрив, нaд гaрaж или cушинa в грaдинaтa. Имaш нaпримeр eлкoлa и при 20кВтч/100км ти трябвaт 3000кВтч зa 15000км гoдишнo. C 5кВтп щe прoизвeдeш 6500кВтч. Ocтaнaлия тoк щe oтидe зa личнo пoтрeблeниe. В cлeдвaщия пocт щe кaжa кaк e в CAЩ.

    Коментиран от #72, #75

  • 54 pbdan

    3 0 Отговор
    Чувaл cъм в CAЩ кaквo прaвят. Cключвaш дoгoвoр c тяхнoтo eнeргo и ти дaвaт 10 000 дoлaрa бeзлихвeн зaeм зa зaкупувaнe нa 5кВтп фoтoвoлтaици и cъoтвeтнaтa eлeктрoникa. Твoeтo зaдължeниe e кaтo ce върнeш oт рaбoтa дa cи включиш eлкoлaтa в кoнтaктa. Прeз дeня фoтoвoлтaикa рaбoти и eнeргиятa oтивa в ниcкoтo нaпрeжeниe. Вeчeртa кoлaтa ти примeрнo e c 50% бaтeрия, кoятo ce изтoчвa дo 20% прeз чac-пикa. Cлeд 22:00 дo cутринтa ce зaрeждa дo 100% и тaкa вceки дeн. Нaкрaя пoлучaвaш фактура кoлкo ти e прoизвeл фoтoвoлтaикa, кoлкo ca ти изтoчили oт кoлaтa, кoлкo e зaрeдeнo в нeя и битoвaтa cмeткa. Пресметнато е пo oтдeлни тaрифи и твърдят, чe вcички ca дoвoлни.

    Коментиран от #60

  • 55 Това къде го прочете

    0 2 Отговор

    До коментар #52 от "Дизела":

    В някоя своя мисъл? Дай нещо черно на бяло? Аз ти дадох! Около 1 процент през 2017 година, като оттогава падат. Три процента може да са само в мечтите ти, а ти пак ми говориш за грешка от хиляди проценти! Не си добре с числата!
  • 56 pbdan

    3 0 Отговор
    Много хора правят паралел с развитието на електрониката и останалата техника. Да, на на всеки 2 години се увеличава броят на елементите в процесорите, но това е свързано с много други технологии - планарно-епитаксиалната, вакуумната техника, химия и е пълно с Нобелови награди. Също и откривателя на CCD-камерата е нобелов лауреат по физика.
  • 57 Почти излезе прав за 36% в ЕС - 35,3% са

    0 2 Отговор

    До коментар #52 от "Дизела":

    През четвъртото тримесечие на 2020 регистрациите на автомобили с електрическо зареждане (ECV) в ЕС скочиха от 130 992 броя през 2019 г. до почти половин милион (+ 262,8%), като за първи път надминаха хибридните електрически автомобили по обем продажби. Това силно нарастване на търсенето на електрически превозни средства с акумулаторни батерии (BEV) и хибриди за включване (PHEV) - с увеличение на регистрациите съответно с 216,9% и 331,0% - беше до голяма степен обусловено от държавни стимули за автомобили с ниски и нулеви емисии. Всъщност някои от най-големите печалби се наблюдават в страни с най-щедри стимули. В Германия например регистрациите на BEV са се увеличили с над 500% през последното тримесечие на 2020 г.

    Хибридните електрически превозни средства (HEV) отбелязаха също толкова впечатляващо увеличение през четвъртото тримесечие, като продажбите се удвоиха (+ 104,7%) от 212 612 броя през 2019 г. до 435 260 миналата година, което представлява 15,1% от автомобилния пазар в ЕС. За първи път в ЕС от януари до декември 2020 г. бяха продадени повече от един милион бройки както хибридни електрически (1,182,792), така и електрически зареждащи се (1,045,831) леки автомобили.

    Регистрациите на автомобили, работещи на алтернативни горива - етанол (E85), течен нефтен газ (LPG) и природен газ (NGV) - са се увеличили с 19,6% до 69 877 единици в ЕС през четвъртото тримесечие. Това беше главно резултат от забележимо увеличение на продажбите на автомобили, работ
  • 58 Почти излезе прав за 36% в ЕС - 35,3% са

    0 2 Отговор
    Регистрациите на автомобили, работещи на алтернативни горива - етанол (E85), течен нефтен газ (LPG) и природен газ (NGV) - са се увеличили с 19,6% до 69 877 единици в ЕС през четвъртото тримесечие. Това беше главно резултат от забележимо увеличение на продажбите на автомобили, работещи с пропан-бутан (+ 69,5%), докато регистрациите на автомобили с природен газ се свиха през същия период (-35,3%).

    Коментиран от #59, #61

  • 59 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #58 от "Почти излезе прав за 36% в ЕС - 35,3% са":

    Монитор 8.11.2019 г. 19% спад на продажбите на дизелови автомобили.
    30% пазарен дял на дизели
    36% пазарен дял на автомобили с газови уредби.
  • 60 Дизела

    4 0 Отговор

    До коментар #54 от "pbdan":

    Ако караш автомобила си на моя режим и се прибираш с празен резервоар(батерия във вашия случай) след навъртяни 500-600 км на ден,какъв ток ще продаваш?Аз по скоро ще искам да си заредя батерията нощес,за да мога да съм в готовност да пътувам сутринта.

    Коментиран от #62, #63, #77

  • 61 Дизела

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "Почти излезе прав за 36% в ЕС - 35,3% са":

    Дядо ти Дизел не лъже.Интересувам се от Кади заводско изпълнение на метан,за да сменя дизела с по- екологично двг.
  • 62 pbdan

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Дизела":

    Ами аз какво говоря, че ДВГ няма да изчезне напълно. Дадох пример с военната техника, строителните и селскостопански машини, а за теб просто забравих. За в бъдеще може да забранят дизела, но има бензин, втечнен или сгъстен метан, пропан-бутан. А защо да нямаш и една градска кола на ток както съм описал в САЩ? Да напазаруваш, до вилата без да сваляш стоката?

    Коментиран от #65

  • 63 pbdan

    3 0 Отговор

    До коментар #60 от "Дизела":

    В случай, че се връщаш с празна батерия просто няма да те точат(там имат и върхова тарифа), а след 22ч ще те заредят до 100%. Целта е да се оползотвори тока, ако днес си ходил само на работа и се връщаш 90% зареден. Всичко става по предварителна програма.
  • 64 Дядо Дизел лъже и си вярва сам

    0 3 Отговор
    Нали разбра че не можеш да ме кърметнеш с цифри, защото притежавам критично мислене? Ако и ти имаше, щеше да се сетиш че при 30% пазарен дял на дизела, 59,5% на бензина вече стават 90% и за останалите категории остават десетина процента от които 3,1% чисти електромобили.

    Къде ще набуташ още 36%? Не ви ли омръзна да изкарвате всичко на 100%, въпреки че противоречи на здравия разум?

    Ето ти графиката от оригиналната статия, да видим поне от нея можеш ли да прочетеш какъв е делът на всички видове APV

    Който е писал статията дори google преводач не е ползвал, ето ти грозен машинен превод, който е по-точен от статията в монитор:
    "
    Други превозни средства с алтернативно задвижване (APV) - които включват тези, работещи на етанол (E85), течен нефтен газ (LPG) и природен газ (NGV) - също отбелязват силни резултати, регистрациите са се увеличили с 36,0%."

    Хайде да видим можеш ли да прочетеш колко са от графиката и да сметнеш колко са били преди да се вдигнат с 36%?

    ПП като се опитам да кача картинката, изчезва бутона за публикуване

    Fuel types of new cars: petrol +6.1%, diesel -14.1%, electric +51.8% in third quarter of 2019

    Заглавието на оригиналната статия. Графиката е в PDF към нея APV с жълто 1,9%. Хибриди 6,3% и сметката До 100% излиза

    Коментиран от #66, #76

  • 65 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #62 от "pbdan":

    Две коли да държа ,са два бирника.Само разходи трупаш.Стоката се разтоварва в склада,сгънатите седалки се разпъват и пикапа става семейна кола.Ако съм с електричка може би само ще зареждам.Но с малкият си пробег с едно зареждане ,електричка не ми върши работа.
  • 66 Дизела

    2 0 Отговор

    До коментар #64 от "Дядо Дизел лъже и си вярва сам":

    Колите на метан и пропан бутан са бензинови,тухльо.Не вдяваш ли?От 59,5% бензинови коли ,36% са на метан и пропан бутан останалите 23,8% са си само на бензин.Ти ги изкара над 100%?Да

    Коментиран от #74

  • 67 Знайко

    2 0 Отговор
    Много хубаво ще направят и ако спрат да произвеждат трицириндровите недоразумения. И произвеждат само 4-ри цилиндрови 1,4; 1,6 ; 2,0 литрови и 3,0 литрови 6 цилиндрови ДВГ.
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    А твоят сайбър кога ще ти го докарат? Към 2150 ли?
  • 70 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Пенсионер инженер Радев?":

    Ако ама не е . Ако нямаше и комунисти нещата щяха да са други, ама има.
  • 71 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #46 от "Тежките машини":

    Супер, значи не ми трябва само валяк, а ще ми трябва и товарач за батериите му. Много евтино ще ни излезе строителството на пътища. Така винетката ще стане колкото цената на електромобила.
  • 72 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "pbdan":

    3000 квтч но от елмотора на колелата. От централата ще ти трябват поне 4000 квтч да заредиш батерията. Пак ли да ти обяснявам, защо зареждането и двукратното конвертиране губят едни 30% от тока?

    Коментиран от #78

  • 73 Дрън-дрън та пляс

    0 2 Отговор
    Прочете ли оригиналната статия от която е приписана тази в монитор? Не си, нали?

    Написали си ти го кратко точно и ясно APV 1,9%. Ако е както ти казваш, пак не ти излизат 1,9% до 100%. Колкото и да извърташ, четеш, но не разбираш прочетеното и си живееш в собствена реалност.
  • 74 Предишния коментар беше

    0 2 Отговор

    До коментар #66 от "Дизела":

    До тебе. Да се чете преписана.
  • 75 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "pbdan":

    Извинявай колега не беше за теб коментара ми.
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #60 от "Дизела":

    Той не си търси кола за каране, а за търгуване с ток. Нощем няма да я кара, за да се зарежда, а денем пак няма да я кара, за да отдава. Защо му е кола за тази работа, а не си вземе една станция за ток, не го разбирам. Сигурно е от критичното му мислене хахахахахаха.

    Коментиран от #79, #83

  • 78 Дрън-дрън

    0 3 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    Колко мислиш, че е ефективността на батерията Tesla powerwall? Ако днес заредиш 10 киловатчаса от фотоволтаиците или мрежата, колко от тях можеш да ползваш обратно?

    Коментиран от #87

  • 79 За търгуване

    0 2 Отговор

    До коментар #77 от "Гост":

    Си има батерии Tesla powerwall. Те си стоят у вас и си търгуват, като на всичко отгоре имаш резервна енергия при всяка буря, заради която могат да ти спрат тока за часове или дни.

    Коментиран от #84

  • 80 Поне мисля

    0 4 Отговор

    До коментар #76 от "Гост":

    За разлика от вас, дето тази дейност не ви се отдава. Никога не може да докарате до 100%. Винаги или отгоре за перпетуум мобиле, или нещо не ви достига, като на Дизела. Ти можеш ли да намериш друга статия с 36% дял на газовите уредби?

    Коментиран от #85

  • 81 7832

    3 1 Отговор
    Спира разработкава на двг с вътрешно горене, защото няма какво повече да измислят най-вероятно освен да ги съсипят тотално. Едва ли е защото им пука за природата...
  • 82 Мълчанието на агнетата

    0 3 Отговор
    Понеже няма да отговорите, когато става въпрос за цифри, нека дам истинските цифри за това, което следи с интерес Дизела, защото с това си изкарва хляба и си мисли, че 36% от продажбите на нови автомобили се падат на автомобили с АГУ. Ето данните на АСЕА и за последната година за малките търговски превозни средства:

    Търсенето на микробуси, работещи на алтернативни горива 2, е намаляло с 29,5% до 19 346 единици през 2020 г., тъй като двата основни пазара на тези превозни средства отчитат рязък спад: Италия (-28,7%) и Испания (-53,2%). Следователно пазарният дял на фургоните, задвижвани от природен газ и пропан-бутан в целия ЕС, се е ПОНИЖИЛ от 1,6% през 2019 г. на 1,3% през 2020 г.
  • 83 pbdan

    1 1 Отговор

    До коментар #77 от "Гост":

    Не случайно давам пример със САЩ. Тамошното енерго е преценило, че вместо да купува 100 МВтч буферна батерия за 10млн. долара раздава тия пари по 10 000$ на 1000 собственици на елкола както съм описал в 54. С тия 5кВтп панели, източване в часпик и зареждане нощем и двете страни са в симбиоза, както и върви изплащането на безлихвения 10к заем. Тия 30х1000=30 000кв.м. площ (за фотоволтаиците) в един голям град също щяха да струват доста пари. Числата които споменавам са кръгли, а не реални за по-лесно смятане.
  • 84 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "За търгуване":

    Пауъруал за 200 000 лева да ползвам ток няколко дни ?!?! За тази работа има генератори за 1000 лева.

    Коментиран от #88

  • 85 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #80 от "Поне мисля":

    Какви глупости ми говориш?
  • 86 Никак

    0 0 Отговор
    не са упорити тези хора значи! Аз чаках да ги направят да вървят с вода вече, а пък сега отказвали се били! Бива ли това нещо?
  • 87 Мълчанието на агнетата. Пак питам

    1 2 Отговор

    До коментар #78 от "Дрън-дрън":

    Колко мислиш, че е ефективността на батерията Tesla powerwall? Ако днес заредиш 10 киловатчаса от фотоволтаиците или мрежата, колко от тях можеш да ползваш обратно?
  • 88 Дрън-дрън

    0 3 Отговор

    До коментар #84 от "Гост":

    За 200 хиляди лв ще си купиш 20 броя powerwoll . За какво са ти толкова? Ще зареждаш пет броя електромобили, който да изминават общо 1500 км на ден? Тоест средно по 300 км?

    За един автомобил ти е достатъчен един powerwall, който може да ти осигурява 80 километра дневен пробег. Това са ти поне 25 хиляди километра годишно за което ти ще платиш 2500 лв при разход от 5 на сто или 5000 лв при разход 10 на сто което е по-вероятно за градско шофиране. Тоест от 2 до 4 години, този powerwall ще се е изплатил само от горивото, без да смятаме връщането на енергия, а гаранцията му е 10 години с опция за 20 години срещу доплащане.

    Сложи и още 5000 лева за фотоволтаици и кабели на покрива, които ще ти осигуряват и безплатен ток плюс зареждането на батерията. На практика само през няколко дни от годината ще зареждаш от мрежата. И при по-дълги пътувания също. Колко пъти ти се случва да минаваш по повече от 560 км на седмица?