Last news in Fakti

30 Март, 2021 10:00 28 106 57

Тествахме най-луксозната френска кола

  • ds-
  • ds 7 crossback-
  • пежо-
  • ситроен
Тествахме най-луксозната френска кола - 1

Когато стане дума за премиум марки, то в главата ви най-вероятно изникват марки, като Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Bentley, Rolls-Royce и други подобни добре познати автомобилни брандове, но едва ли DS минава през мислите на повечето хора. Доказателство за това е и факта, че по време на теста няколко пъти бяхме запитани за марката и модела на черното SUV, което шофирахме.

Самата марка стартира като подразделение на Citroen през 2009 година, а шест години по-късно се отделя като самостоятелна компания, въпреки че отново е под шапката на PSA Group. Повечето от вас обаче би трябвало да си спомнят и за култовия Citroen DS от миналия век, който всъщност дава началото на съкращението, използвано днес от френската фирма.

Автомобилът който ние тествахме и който виждате на снимките е DS 7 Crossback в изпълнение E-Tense 4x4 с най-високото ниво на оборудване и хибридно задвижване и на практика може да се нарече най-луксозната френска кола. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Цялостната форма на модела е доста обла, дизайнът е типичен за SUV, като огромната решетка в предната част напомня малко на тази при моделите на Audi. Въпреки това, DS 7 Crossback има няколко отличителни елемента, които едва ли могат да бъдат сбъркани. Матричните LED фарове са именно едни от тях. При всяко отключване и заключване на автомобила, светлините „оживяват“, като това се дължи на три въртящи се елемента във фаровете, които доста напомнят на очи.

В задницата също можем да отличим светлините, които побират в себе си интересни форми. Малки ромбове отразяват светлината на стопа, а така наречените „трасиращи“ мигачи, също са от елементите които правят впечатление, но и също така доста напомнят на тези при Audi. В долната част на бронята откриваме и големи трапецовидни накрайници от двете страни, които въпреки че не отговарят на размера на ауспуха, все пак съдържат в себе си истински тръби. Интересно е да се отбележи и че, вратите покриват праговете, което е доста голямо предимство, предпазващо от цапане на панталона при слизане или качване в автомобила.

Интериор

Както споменахме и в началото, версията, която тествахме впечатли с доста богато оборудване, а интериорът - с ефектна двуцветна комбинация от черна и кафява кожа по седалките и таблото. Както може да се очаква от един луксозен бранд, то кожените елементи преобладават в интериора и въпреки че от DS са се постарали доста, то една част от материалите не се усещат като премиум такива.

Седалките са доста удобни и предлагат различни настройки, които при нашата версия бяха електрически, като дори тези в задната част разполагаха с електрически облегалки. Запазени опции за предните бяха подгряване, обдухване и масаж, все "глезотии" имащи за цел още повече да причислят модела към т.нар. "премиум".

Пред водача е монтиран 12.3-инчов дисплей, който предлага няколко различни дизайна според режима който е избран и показва различна информация. Както там, така и в целия интериор преобладават стилизираните ромбове, а общият им брой най-вероятно надхвърля 100. Хоризонталната част на централната конзола е доста висока, а върху нея са разположени бутоните за контрол на стъклата, ръчната спирачка, превключвателя на скоростната кутия и копчето за смяна на режимите на шофиране - повечето от тях отново в ромбоидна форма.

Над хоризонталната част на конзолата е разположен 12-инчов дисплей от който се контролират повечето функции на колата. Там се намират управлението на климатика, навигацията и различни настройки на автомобила, част от които са изведени на бутони за бърз достъп под самия екран. Елемент, който допълва премиум усещането е аналогов часовник, който се показва при всяко привеждане на автомобила в действие, а старт-стоп бутон под него подканва за стартиране със светлинно пулсиране, още при качване в автомобила.

Двигател и ходови характеристики

Както споменахме и по-рано, E-Tense добавката е заради хибридното задвижване. SUV-то разполага с 1.6-литров бензинов мотор с 200 конски сили и по един електромотор върху двете оси, които сумарно дават максимална мощност от 300 конски сили и осигуряват задвижване на четирите колела. Времето от 0 до 100 отнема 5.9 секунди по каталожни данни и макар да не сме го измервали с професионална техника, то наистина можем да кажем, че въпреки сравнително високото тегло (все пак автомобилът разполага с три мотора и с допълнителен акумулаторен блок), SUV-то наистина впечатлява с ускорение.

Тествахме най-луксозната френска кола

Според производителя може да изминете близо 60 км в изцяло електрически режим, но ние бихме казали, че реално те са 40. Различните режими на шофиране комбинират по различен начин трите мотора, а при превключване на режим “B” от скоростния лост, може да увеличите енергията която се генерира при спиране и така да зареждате батерията. Ако пък решите да я заредите от домашен контакт, то ще са ви нужни поне 8 часа.

Със заредена батерия и спокойно шофиране, може да достигнете стойности от около 5 литра на 100 км, но в повечето случаи разходът най-вероятно ще се върти около 6 литра на 100 км, което макар да е доста добре за автомобил с мощност от 300 конски сили, все пак е далеч от обещаните от производителя 1.7 литра на 100 км.

Тествахме най-луксозната френска кола

Типично по френски, возията е мека, а неравностите по пътя почти не се усещат и това въпреки 19-цоловите джанти. Камери в предната част на автомобила следят пътя във всеки един момент и настройват окачването за максимален комфорт, като меката возия се усеща дори по нашите „първокласни“ пътища. В заключение можем да кажем, че въпросното изпълнение на DS, макар и отделено, като марка, представлява малко "по-напудрено" и респективно малко по-скъпо Peugeot 3008.

Тествахме най-луксозната френска кола

Цени

DS 7 Crossback започва на цена от малко над 68 хиляди лева за базовата версия с 1.2-литров бензинов двигател и 120 конски сили, а за оборудван по същия начин дизелов автомобил със 130 конски сили ще са ви нужни 71 хиляди лева. Ако държите на 4х4 задвижването, ще трябва да изберете хибридния вариант за минимум 108 хиляди лева, а за версия като тази която тествахме ще са ви нужни поне 123 хиляди лева. Не е никак малко, но ако сте фен на френския автопром, то това е своеобразният му връх.

Тествахме най-луксозната френска кола

Обобщение

Както вече споменахме DS е един от сравнително новите играчи на пазара, като се опитва да влезе в премиум сегмента, където преки противници са BMW X3, Audi Q5 и Mercedes GLC. Със сигурност SUV-то предлага някои екстри които не могат да се намерят при останалите марки в този клас, но също така и цената е доста висока за по-луксозен Citroen или Peugeot, както някои биха го определили. В крайна сметка, DS 7 Crossback E-Tense 4х4 е различен и със сигурност се отличава на пътя, като предлага висока мощност и сравнително нисък разход, комбиниран с невероятен комфорт при пътуване и системи от последно поколение.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 39 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Кози

    80 13 Отговор
    70 бона за Ситроен? Като ги обърнеш в евро не звучи толкова зле, ако и заплатата ми беше в евро...

    Коментиран от #6, #7

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ппп

    34 21 Отговор
    Новото... ПежАуди :)
  • 5 Митко

    93 7 Отговор
    Хубаво е, ама стая цена от 122 000 лв е за никъде.
  • 6 БАЙ Х@Й‼

    83 5 Отговор

    До коментар #2 от "Кози":

    70 бона за 1.2 литровия базов 😉 123 бона за тествания 😉
  • 7 Баш Батка

    47 4 Отговор

    До коментар #2 от "Кози":

    70 взимаш 1.2 с дръжки за прозорците...123к е екстров
  • 8 БатП

    51 20 Отговор
    DS са на българския пазар вече няколко години и освен пред представителство досега не съм видял по пътя такава. С тази ценова политика не мисля, че нещата ще се променят скоро. Повечето хора, които искат обдухване, масаж и разни подобни глезотийки, искат и повече от 130 коня, а за 120к влизат в конкуренция с утвърдени играчи. И хубаво предлагат 300 коня, ама да беше пълен хибрид. Тоя плъгин хибрид пък е последния пирон в ковчега.

    Коментиран от #18

  • 9 Ганио

    30 14 Отговор
    Още по хубавото е че не е биемвие
  • 10 Хмммм

    36 7 Отговор
    Изглежда добре, погрижили са се интериорът да е луксозен, но за да се конкурира с трите немски премиум марки му трябва и двигател и то по-голям двигател. Тогава и цената ще е оправдана.
  • 11 БАЙ Х@Й‼

    40 59 Отговор
    Френско вино и френска любов , ДА ‼ Ама френска кола - НЕ мерси ‼
  • 12 Хккхх

    24 15 Отговор
    Малииии. 123 хилки. Хвърлям се на един три-четири годишен glk с всички екстри и правя два пропуска таксита да ги отдавам.
  • 13 Френско ли е

    20 40 Отговор
    Ами НЕ!
    Френско ли е, тури си го на...
  • 14 Вальоо

    57 5 Отговор
    Скъпичко скъпичко.. Като фен на Citroën,съм доста съгласен с мненията на повечето хора. Хубава е колата,ама и цената също.. още повече бих добавил един 3.0 шестак и най-важното за марката-хидравличното окачване,без което е просто една кола,като всички останали.
  • 15 Мъдурко

    15 6 Отговор

    До коментар #3 от "Рено ентусиаст":

    Усещаш ли се колко си cмeшeн и жaлъk?!?
  • 16 Има и други вкусове

    45 4 Отговор
    Ясно е, че толкова пари за лакиран и никелиран Ситроен са множко! А не е ли същото при Ауди? И те са напудрени ФВ, но се имат за премиум!? Пазарът ще реши, но и той не винаги е обективния показател, което важи особено за феновете на набедените за "върха" немски марки!

    Коментиран от #17

  • 17 хубава е

    16 3 Отговор

    До коментар #16 от "Има и други вкусове":

    Така си е,... хубава кола , ама доста скъпо удоволствие...е, ако човек е от новоизлюпените и иска да се ''докаже '' какво са 130 и нагоре хилядарка
  • 18 Komapak

    23 5 Отговор

    До коментар #8 от "БатП":

    Да ти кажа и във Франция не са много... Аз съм в един от най-скъпите курорти. Има един два на фона на 3000 други😉 За всеки влак си има пътници...

    Коментиран от #35

  • 19 антрашпиц

    16 16 Отговор
    Ха,горяла в нормални условия около 6 литра.Амчи то и моя коптор гори около 6.5 литра смесено нафта.И гарантирам,че там дет съм минавал аз тая кола няма да мине.Не щото неможе,а щот хайлайфа не ходи из нивята по калните черни пътища.
  • 20 хаха

    9 13 Отговор
    Тя лепенката с обозначения вече е тръгнала да се отлепя. Уникално качество на изпълнение, дано издържи повече от една година.
  • 21 DRIVER

    21 11 Отговор

    До коментар #3 от "Рено ентусиаст":

    Явно си крайно недалновиден и много скаран с автомобилите, щом въобще говориш за сравнение между френски автомобил и марката Лексус !!! Като човек сменил около 30-на лично мои автомобили, повечето от които доста мощни и фен на трите премиум немски марки, мога да кажа, че Лексус особенно с дадени модели са близо до съвършенството на автомобилостроенето !!! Един такъв автомобил е Lexus LS 430 4.3 V8 - все пак , за да бъде създаден е разглобен Mercedes W140 и BMW E38 4.4 и е взаимствано най-доброто от тях + изключителния японски перфекционизъм !!!

    Коментиран от #22, #24

  • 22 Miusuka Madoto

    8 10 Отговор

    До коментар #21 от "DRIVER":

    Брато, защо се хабиш да му обясняваш!? Дори само след прочитане на тъпнятa, която е изx0дил трябва да ти стане ясно за какъв индивид иде реч..и всичко по-нататък губи смисъл by default! Те хората са казали: Да е Х.. - да му го нa6иeш, ами то акъл...
  • 23 Ганио

    9 10 Отговор
    Долу биемвие долу биемвие
  • 24 Братле

    17 7 Отговор

    До коментар #21 от "DRIVER":

    За лексус LS 430 незнам но съм карал няколко пъти LS 460 , не моя а на мой близък, която тогава беше 4 годишна. Изобщо не е лоша колата , много е добра дори, но е пълно безумие да се каже че е по добра от един S 500 от същите години. Нито като комфорт , нито поведение на пътя , нито по нищо. Единственото му предимство е че гори една идея по малко. Което едва ли интересува хората които си ги купуват нови

    Коментиран от #34

  • 25 потребител

    15 21 Отговор
    Като спират шофьорите на ДС-7 за проверка,катаджийте трябва да си водят с тях и психиатър да преглежда нормален ли е този който е дал 72-123 хил. лева за този "лукс".
  • 26 Юлиан

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "Рено ентусиаст":

    Не давай мнение за автомобили, които вероятно си виждал само на картинка.
  • 27 BMW

    4 15 Отговор
    За тия пари Е60 !
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 барабус

    13 6 Отговор

    До коментар #28 от "MONIKA":

    "Твоите"жени ако по колата те избират барт ми,си ми ясен от коя прослойка си.
    Свястната жена няма да се интересува от колата ти-има по важни неща от една кола!
    А иначе колата си е много добра,но цената е бая висока-така е.
    Мога да ти кажа,че над 20 години карам само френско ,а сега съм на Гранд Чероки с МБ мотор и скорости,но такива проблеми с френските не съм имал като с джипа.
  • 30 Френска тола никога

    7 25 Отговор
    Страшен боклук че и грозно даже
  • 31 123

    6 9 Отговор
    С това 1.2 като тръгнеш да качваш балкана и може да стопи клапани.
  • 32 qwerty

    3 3 Отговор
    днес видях една подобна, но не знам дали е точно тоя модел със същата емблема- нищо особено, нак-обикновен сув, както повечето. и аз имам подобен кенеф, който е неразпозваем. друго си е old school визията
  • 33 Разбирач

    11 3 Отговор
    НОВО Пежо 3008 1.8 , 180 КС цена 68 000 лв

    За същите параметри от тоя модел DS трябва да се бръкна поне с 30 хилки повече

    Аз да не съм луд да купя това нещо ит снимките толкова скъпо
    По добре Пежо джип 3008 НОВ, хем по евтин хем по луксозен и 4х4
  • 34 Йо Несбьо

    11 3 Отговор

    До коментар #24 от "Братле":

    Не само, че Лексус е по-качественият избор, но и се разваля в пъти по-малко! Японското качество си е японско качество. Електроника, която за разлика от немската, ще работи безотказно и след 20 години.. Доказани мотори без проблеми...
  • 35 Йо Несбьо

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "Komapak":

    И в Чехия почти не се срещат ДеЕси! Моят личен опит е с Пежо 106, което беше приятен градски дребосък, извънредно широк за размерите си отвътре, но нищо повече, както и с хибрид 508. 508 хибрид го бяха измислили дизело-електрически, което на мен ми допадна, дори беше 4х4 комби, но в режим "Само електричество" изминаваше НЕВЕРОЯТНИТЕ 4 КИЛОМЕТРА! Както може да се очаква, върнах го! Не е нормално това - уж хибрид, пък 4 км на електричество... И всичко на невероятни цени, за които бих си взел далеч по-стабилна японка...

    Коментиран от #38, #42

  • 36 Дръ, гел

    3 7 Отговор
    Това комшията ми го има,изглежда на корейсо/китайско менте.
    Дори с ръка на сърцето ви казвам че до преди седмица го мислих за някво от многото там ментаци Сангйонг, Датсун и т.н ... Та като го за питах разбрах че е Франсе и човака каза че струва колкото Бмв Х3/нямам представа кво има в предвид цена, двг, екстри/

    Коментиран от #40

  • 37 Дидо

    8 9 Отговор
    Тия французи да си правят торти и пасти,да не се занимват с коли,че нищо не разбират.Японски илиКорейски,които иска качество на достъпна цена.Немска вече за който иска лукс и мощност,но и има пари за скъпа подръжка.
  • 38 Алфа Чакал

    4 1 Отговор

    До коментар #35 от "Йо Несбьо":

    Да не е бил с батерия от детско АТВ.
  • 39 нещастници

    3 2 Отговор
    няма мотор над 1.6 !?! тия мнооого са се объркали! кошници!ако в тоя скапан ес ни задължават да караме мотопеди, или ще се разпадне или ще се мигриеа извън него...
  • 40 до съседа ти

    4 3 Отговор

    До коментар #36 от "Дръ, гел":

    каквото и да има е до 1.6, отвътре е добре, отвън мноого объркан дизайн като първа кола на неизвестни индийци.... жалко!
  • 41 Гост

    6 2 Отговор
    Ако имах възможност, бих го купил само заради интериора. Все пак повечето време гледаме колата отвътре. Има разлика спрямо изцяло черен салон със супертвърдата пластмаса от претопени легени, нали
  • 42 Komapak

    4 1 Отговор

    До коментар #35 от "Йо Несбьо":

    Притежавам RX 400.няма случай да е паднал под 13 на сто. Хибрид... Мхмммм ама харчи бензин. Аз съм доволен. Безотказна машина. При мен на - 25° само му посочвам ключа и пали. Та толкова за японките 😉
  • 43 0000

    6 8 Отговор
    Френска и ,,кола".майтап си правиш
  • 44 Накъдри Юкселов

    5 8 Отговор
    тва е няква нова дачия малко баклави по седалките ала бала най луксозна хахахахахаах смях в залата чиста дачия!!!
  • 45 ктшт жт

    0 3 Отговор
    а бугати май е по луксозно а
  • 46 Бай Ставри

    1 3 Отговор
    Дано поне телевизора дето са му лепнали по средата да става за нещо !
  • 47 Vag

    1 4 Отговор
    Веднага новия Туарег за 122к
  • 48 Жжж

    7 2 Отговор
    Карам Ситроен с4 2017 г. и съм много доволен от екстрите за цената си, но самата марка не е премиум. Тя е хубава семейна кола, достъпна навсякъде, но ако имам 123К и искам да изглеждам по-хай левел, не бих си взел DS. Ситроен трябва още доста да поработят, за да стане марката наистина хай-левел. Спомням си преди години, работех в рекламна агенция, дойдоха от Самсунг да правят кампания, но искаха марката да изглежда като хай левел. Ние се смяхме, защото тогава Самсунг беше символ на ниско качество. Те обаче успяха да променят това и станаха наистина марка за уважение и качество, е не най-готината марка, но вече не се водят за боклук. Трябваха години. Така и тук - трудно е, но не невъзможно. Успех на DS!

    Коментиран от #55

  • 49 8899

    2 1 Отговор
    Продава се много хубав Кадилак ХТ5 2019 г. само за 60 000 лв.
  • 50 Съдията Дред

    2 0 Отговор
    Май са наели дизайнера на Верту
  • 51 Рено ентусиаст

    5 1 Отговор
    Ей за тва си купувам френска кола за да правя сечено на глпаците.
  • 52 Павката

    3 4 Отговор
    Много сгрешена кола...
    Напудрено 3008 и Грандланда и..хоп 120к.....
    Ситроен явно продължават с безсмислиците, както бяха навремето със С6...

    Коментиран от #53

  • 53 Вальоо

    4 2 Отговор

    До коментар #52 от "Павката":

    Аре да не мешаме с6. Точно С6 си е кола уникат,която е единствена и неповторима. Това че хората не могат да си позволят да я поддържат и я плюят е друг проблем !
  • 54 ВВВ

    6 2 Отговор
    Ползвах 14 години Ситроен, закупен нов.
    Нито един немски автомобил без хидравлично окачване, не може да има същата возия.
    А ще струва доста повече, нали така, селски разбирачи с 20+ годишни немски нафтови печки?
    А С6 е Хилядолетният Сокол, ако знаете какво е това.
    А Ауди е една понапудрена Шкода, прекалено скъп за подръжка по българските пътища.
    Потребители на френски и японски автомобили, не се унижават да спорят с потребители на немската тройка.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Баба Гицка

    3 0 Отговор
    Новата Алфа Стелвио е с няколко хиляди по скъпа. БМВ е доставчик на двигателя 1.6., а х3 с тия екстри е поне 160 000., мерцедес и ауди са в същата ценова рамка кото БМВ. Колата е добра, просто в България е трудно се налага нов бранд. Вижте само колко Алфа Стелвио се карат по пътищата и кажете, че е по добър от Пежо, Ситроен и Опел, които вече са едно.
  • 57 Автора боК

    1 0 Отговор
    ...и на практика може да се нарече най-луксозната френска кола.

    Не, нито на теория, нито на практика може да се нарече така. Автор на статии за автомобили....ххахахаха... ти за Бугати чувал ли си?? Или мислиш, че са корейски?