Last news in Fakti

7 Април, 2021 16:06 42 378 59

Как да разберем реалните километри при покупка на употребявана кола

  • автомобилът на старо-
  • нереални километри-
  • съвети
Как да разберем реалните километри при покупка на употребявана кола - 1
Снимки: Shutterstock

На вторичния пазар продавачите винаги се опитват да продадат колата възможно най-бързо и с най-висока печалба. Един от триковете да се постигнат тези цели е да се намали реалният пробег на автомобила. Има обаче няколко начина да проверите колко километра всъщност е изминала избраната от вас кола. Те не винаги могат да са ви от полза, защото много от продавачите отремонтират и претапицират почти всичко по автомобила, но все пак е добре да ги знаете.

Ако колата е преминала през ръцете на няколко дилъра, тогава показанията на километража може да не отговарят на реалността. Но можете да определите реалния пробег, като използвате съвременни скенери и специални устройства, налични в оторизираните сервизи, но това често може да се разбере и просто с внимателно наблюдение на определени възли и детайли.

Как да разберем реалните километри при покупка на употребявана кола

Можете да разберете, че някои манипулации са извършени с километража от изкривените и непасващи числа, но това само в случай, че километражът е механичен, а не дигитален, какъвто вече е на болшинството автомобили на вторичния пазар.

Ако километражът е цифров, ще бъде малко по-сложно. При такива автомобили пробегът се съхранява в паметта на електронния блок за управление (ECU) или в управляващата електроника на различни системи. Скенерите, които събират данни от всички системи на автомобила и създават списък с индикатори за пробег от различни устройства, ще ви помогнат да получите информацията, която ви интересува.

Можете също така да определите пробега визуално. Експлоатацията неизбежно ще повлияе на екстериора и интериора. Ако по корпуса има много драскотини, пукнатини по боята и други дефекти, а фаровете са пожълтели и помътнели, значи пробегът със сигурност е надхвърлил 100 хиляди км.

В салона трябва да обърнете внимание на елементите на тапицерията, волана, подлакътниците, бутоните и седалката на водача. Ако изглеждат изтъркани, а кожата на волана блести, значи пробегът също е минал 100 000 км. Подовото покритие, там където няма стелки, но се стъпва често се износва след 50 000 км.

Как да разберем реалните километри при покупка на употребявана кола

След 150 хиляди километра пробег, кожата на шофьорската седалка се разтяга и става на гънки. След 200 хил. км гумената подложка на педалите се откъсва по краищата, а таванът и тапицерията по колонките се захабява необратимо.

След достигане на пробег от над 200 000 километра, на предното стъкло ще останат следи, изтъркани от "перата" на чистачките, а на страничните прозорци ще се появят вертикални драскотини.

Как да разберем реалните километри при покупка на употребявана кола

Ако вратите се разхлабят и станат зле фиксирани, тогава пробегът е достигнал 300 000 км. или колата е претърпяла удар. След 400 000 км, поради умора на метала седалката на водача е частично деформирана.

Тези фактори са достатъчни за определяне на приблизителния пробег на автомобил. За по-подробни данни можете да извършите цялостна диагностика в сервиз. Ако пък имате да добавите нещо по темата, то не се колебайте да го споделите в коментарите. Всяка допълнителна информация ще е полезна за купувачите на употребявани автомобили, които у нас, както е добре известно, са мнозинство.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 69 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Маг сфетлина

    132 9 Отговор
    Закарайте я на врачка или при специалист по астрология и нумерология.

    Коментиран от #48

  • 2 Ивайло

    81 29 Отговор
    Никак!!! Всичко що е над 10 години, идващо тук при нас от Запада, на 90% е милионер!!!
  • 3 Видял

    116 3 Отговор
    Още у Немско турците с автокъщите ги "оправят" километражите-поне 10 коли съм виждал там с върнат пробег.А после и нашите джамбази ги пипат-и човек направо си купува нова кола...В Италия е същото-само че там ги "работят" сърбите...Абе навсякъде е лакомия за пари-ама у нас се нас...ат за тотално с превъртанията.

    Коментиран от #13, #39

  • 4 Димитър

    113 6 Отговор
    В БГ се вкарват само курници от 300к километра нагоре, а ни ги продават на по 150-200к километра, лъжат та се късат. Вече даже няма нормална автокъща дето да не го правят. Българинът обича да си го лъжат!

    Коментиран от #45

  • 5 Аутожамбаз

    49 22 Отговор
    Глупости на търкалета, мога да оборя всеки един довод, ама ме мързи да драскам .
  • 6 Селски бек

    69 3 Отговор
    Таз седалка на снимка №2 не е на 150 хилки, а десет пъти по толкова.
  • 7 АЛА

    69 6 Отговор
    Aми вместо да се превръщаме на половин еьпоерти и да се опитваме да налучкаме с колко са ни излъгали, не е ли по добре да се криминализира превуртането на километрите както е в повечето нормални държави. Ако ми излъжат в маказина в грамажа на сиренето то тогава ще вдигаме олелия и ще си търсим правата. Това е даже в пъти по зле защото ако дори се абстрахираме за момент от финансовия аспект, който никак не е за пренебрегваме ина и друг скрит и много по важен, този на сигурмостта. Това което се прави днес безнаказано от повечето в този бранш има сериозно последствия за здравето, сигурността и дори живота не само на тези които са преките жертви на тези злодеяния, но и на онеси които са учестници в движението и могат косвено да заплатят скъпо за криминалните деяния на дилърите на коли.
  • 8 Монтьор

    42 11 Отговор
    За 6000лв с обслужването Мерцедес дизел по възможност чипосан 2008-9 год ще му е върнат километража не един път а 3 пъти поне хаха .На реални 182 000хол ама Х 4 :)
    Търсете си автомобил по стара година за повече пари, там е ключа на успеха . Дай 30 бона и си купи едно Субаро врх 200 коня ++ 2000г от Шваба например и да пише 150 000км и найстина ще е толкова . Ама магарцедеса 2008 с чип за 6000 от Горубляне ще има да мечтаете и впоследствие ревете
  • 9 пилот на Ферари

    51 0 Отговор
    Нали сами писахте че всичко се претапицира и подменя ? Какво да му гледаме тогава ? По гледането ще изглежда на 80 хил километра.
    А относно информацията в системите - няма вече некадърен специалист който да манипулира само километража. Прави се от край до край.
  • 10 Cenzurata

    55 8 Отговор
    Купуваш си я нова, и знаеш че само ти си пръцкаш в седалките.
  • 11 Гост

    49 18 Отговор
    Мойта е на 260к км и няма нито един от признаците описани в статията . Тея писаници са за Лади и Москвичи . Отдавна не може да се разбере само по състоянието за реалните км на автомобила .
  • 12 ОБ4

    57 5 Отговор
    Комшията има Jeep 92г а изглежда все едно току-що е излязъл от магазина.Така,че всичко е относително.
  • 13 Ο άρχοντας

    55 2 Отговор

    До коментар #3 от "Видял":

    Българина обича да бъде лъган,това е факт.Било на избори,било при покупка на автомобил.Все си мислим че на нас точно ще се падне читавата бройка на 10год и на 130 000 км .Имах приятел ,на джип от магазина навъртя 180 000 за 3 години и при продажбата се застоя- всички му се мръщеха на пробега.Направи го на 120 000 и замина за седмица.
  • 14 авто

    55 5 Отговор
    Не става само с четене на коментари и гледане на компютъра,иска се опит,не се хабете с глупости.Като направите няколко грешки може и да започнете да разбирате някой неща,като това че изминатия пробег не е най важното за един автомобил,а при какви условия е каран и как е поддържан и мн. др. такива,но се иска опит,който сами да си създадете,не може друг да ви го налее в главата.Човек като е млад мисли ,че всичко знае,но с времето открива, колко малко е всъщност е то.

    Коментиран от #24, #30

  • 15 карчи

    89 4 Отговор
    А защо ви е да знаете на колко км. ви е колата, все едно да искате да знаете жена ви, колко "скоростни лоста" е счупила преди вашия ;))

    Коментиран от #28

  • 16 Мартин

    65 6 Отговор
    Ей големи разбирачи значи! Всички били над 300 000 хил..
    Това,че някои хора тлъстия задник им е залепен на седалката не значи,че на всички хора е залепен. Има и хора като мен, които карат по 10-15 хил на година, предимно извън града. Представете си за града си ползвам краката и колелото.
  • 17 Ехоооо

    54 0 Отговор
    Мисля че статията е малко неточна защото всичко е относително!най -важното е правилната експлоатация на автомобила,комшията има кола на 10 години горе долу ,купувана е нова и сега като я видиш все едно е на половин милион км .а всъщност е на 140 000реални.Пълна бангия.Нашата е вече на 16години кара се редовно и си е свежарка бе хора ,още хваща окото ,та това до някъде си е и до човек да кажа,зависи правилната експлоатация и отношението към колата!
  • 18 Версия

    29 2 Отговор
    Абе, прави сте за правилната експлоатация и грамотното каране, но дали пробега е 150 хил. или 350 хил. си е от значение. Проблемът е, че българинът приема своя режим на шофиране и не мисли за този в чужбина. Не мога да навъртя и 5 хил. километра годишно, но италианската кифла, от коята е купена колата, се оказа пълен дебил. След като смених консумативите, запуши маслопровод на разпределителния вал и той замина заедно с повдигачите на четвърти цилиндър. Като отидох втория път при майсторите да кажат присъдата, що масло гъсто като грес сме изстъргали отвътре, бедна ти е фантазията. Иначе връщането на километража си е класическа измама, но подозирам че има интерес да не се разкрива. За богатиге страни е абсолютно изгодно да печелят повече на вторичния пазар, като пробутват на третия свят амортизираната техника.
  • 19 иуътг

    5 10 Отговор
    Никаква връзка между текст и заглавие - приматски написано🤮
  • 20 Д-р Иванов

    25 5 Отговор
    Няма автомобил който да издържи 300 000 км.
    Гледах в мобилето - всички са до 200 х.

    Коментиран от #44

  • 21 Късмет

    33 1 Отговор
    Жена и кола на късмет, взимате си кола която можете да подържате..Както писаха, зависи от предишния(те) собственици, как са я подържали..Купувате ли кола внос, задължително смяна на масла и филтри..Ремъци и ролки, по преценка на сервиза..И задължително да се прегледа от сервиз за състоянието на окачване, спирачки, гуми..Със сигурността шега не бива.Когато избирата кола, ако не разбирате от техника, по-добре закарайте някой който има познания в областта..Но все пак всичко е до късмет..Трябва да сте отделили поне 1/3 от стойността на автомобила за непреятни бъдещи проблеми..Безаварийни и сигурността на колата на първо място, след това чипове и брони..
  • 22 внгтнтг

    29 3 Отговор
    Пълни глупости са написани. Половината от изброените неща са вследствие качеството на материалите а не на пробегът.

    При едни марки нещата се износват по-бързи при други по-бавно.

    А фаровете пожълтяват не от километрите а от слънцето
  • 23 Накъдри Юкселов

    22 1 Отговор
    моята кола е на 200 000 и не е захабена така както е описано дори не е прахосмокирам често и пак не е мръсна и изобщо захабена кви са тея описани глупости зависи какъв рогач е кара колата дали не е ползва за кенеф или??Нищо полезно а се надявах да науча нещо!!
  • 24 Реално

    30 2 Отговор

    До коментар #14 от "авто":

    Кола на дистрибутор, карана само извънградско е по-запазена на 500 хил. отколкото градска кола на 200
  • 25 ТулскиТокарев

    25 3 Отговор
    За да не ви лъжат купувайте "български" коли. Проверката е е лесна. ако и колата е около лизинга още по добре. За 10-20% отгоре на цената спрямо горублене получавате 99% реален пробег и поддържан в официален дистрибутор автомобил. Има и за 10-20-30 и повече хилки коли - за който колкото има. НО по добре кола на 150к купена от БГ представител отколкото кола на 76к от италия/германия и къде ли не щото не била карана в БГ, а от баба хензел от селцето куркола в средна сакосиния.
  • 26 Иван

    19 5 Отговор
    Днес гледам статия, че българите купували все повече дизела и все повече Тойота. Проверявам в немски и български сайт за първия важен критерий - цената. Тойота Корола Версо от 2006, дизел, че и на 148 000 км за невероятните €2300. Веднага става ясно, че няма как един дизел да бъде щаден с 10 000 км пробег годишно. В България пък масово цената е около 4 000 лв. Как да докараш автомобил от Германия, като никой няма да ти го купи. Автоджамбазинът е натоварил автовоз с трошки за по €1 000, постяга ги малко да имат външен вид и ги продава по 4 - 5 000 лв. Въпросът е - какъв автомобил може да се вземе за €1 000? Може ли да купиш Тойота Корола Версо на такава цена и тя да е читава и на малко километри?

    Коментиран от #27

  • 27 Теорги

    6 5 Отговор

    До коментар #26 от "Иван":

    Аз продадох същата Тойота за 3500 лв. Беше на майка ми купувана нова от тук. Не съм гледал как вървят в германия. Колата вече не ни трябва и исках да я продам бързо.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 КОРОЛА

    10 7 Отговор
    Навремето докарах една корса от Германия купих я от немец на 56000 беше, доста се мръщеха и се наложи да я направим на 106000, веднага я лапнаха.
  • 30 qwerty

    9 3 Отговор

    До коментар #14 от "авто":

    Отваряте ютуб канала на "Максим Шелков" и разбирате, че сте гризнали дръФчето..... Единствено нова или купена от познат/приятел, който я е купил нова не е с превъртян километраж. Навремето купих високопроходим автомобил на 7 години и 263 000 километра (35-40 на година) от първи собственик и каран само в БГ. Сещайте се как се правят тези километри у нас, а какво е в чужбина с по-големите разстояния и по-добри пътища.

    Коментиран от #55

  • 31 Лада Веста Крос

    16 4 Отговор
    Просто е - отиваш в магазина за нова. На тях им се знаят реалните километри.
  • 32 Радо

    23 2 Отговор
    Все едно да гледам жена на 50 и да изглежда на 30 и да кажа тая е на 30.В днешно време всичко превьрта километража и жените и колите така че.Да вземеш жена 2ра употреба и да кажеш аз сьм пьрвия и.Няма как да стане

    Коментиран от #33, #56

  • 33 До Радо

    19 0 Отговор

    До коментар #32 от "Радо":

    Радо сравнението ти не е правилно!
    Тук става въпрос за изминати километри т.е. експлоатация, а не възраст. А от мен да знаеш, че днешните 30годишни са "по-карани" от 50 годишните, така че и с жената и с колата си е на късмет. Успех в избора.
  • 34 Гражданин

    19 1 Отговор
    Кола и жена са на късмет Имал съм над 30 различни автомобила Преди отначало уж гледах и се правех на умен Последните въобще не ги проверявам Харесва ми визуално и това е Разчитам на късмета си
  • 35 Гражданин

    10 1 Отговор
    Кола и жена са на късмет Имал съм над 30 различни автомобила Преди отначало уж гледах и се правех на умен Последните въобще не ги проверявам Харесва ми визуално и това е Разчитам на късмета си
  • 36 Колев

    13 1 Отговор
    дизел мин.40000км , бензин 30000км на година по годините и хоп реалните километри

    Коментиран от #46

  • 37 Баро

    11 1 Отговор
    Когато Купувам кола никога не гледам километри и години гледам външния вид да няма забележки слушам мотора на загряла кола звука на мотора казва всичко и след това я карам по паваж възможно по-едър с 10 км в час и обратен завой през трамвайните релси и ако ми хареса взимам моето правило е колкото е по-евтина една кола толкова по-малко търговеца се мъчи да мами

    Коментиран от #53

  • 38 Ббб2

    25 0 Отговор
    Купих си кола внос от Китай!Джамбазина каза,че била на монах от Шао лин,който само в неделя я изкарвал,да ходи на пазар в града!Действително, в багажника намерих,нунчако и няколко шурикена!
  • 39 Гого

    20 1 Отговор

    До коментар #3 от "Видял":

    прав си ...Един приятел си купи мерцедес 2002 г. от Дупница , естествено , запазен , лъснат измит и т.н. на ...160 000 км. Закара го в София и му направи диагностика и се оказа на ...720 000 км. Е , разбирам от 250 000 да го свалиш на 195 000 или от 200 000 на 160 000 км. , горе долу става , въпреки ,че и това е престъпление ... Но да свалиш от 720 000 на 160 000 това е директно за затвор ...
  • 40 с опит

    12 0 Отговор
    Като търсите кола, не се занимавайте с автокъщи. Идете при часните лица - когато човека не е търговец и имате бегла представа от автомобили, сравнително лесно ще се справите. Преди да тръгнете обаче, оставете емоцията в къщи.
  • 41 истинко

    10 2 Отговор
    Истината е - просто не купувайте коли от разни автокъщи а от техните предишни собственици! В автокъщите манипулират всичко само и само да вдигнат цената на колата!
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Горчо

    5 0 Отговор
    От цялата статия не стана ясен отговора на въпроса поставен със заглавието!

    Коментиран от #49

  • 44 Киро Питоня

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "Д-р Иванов":

    Хахахахаха...ти па си намерил къде да гледаш. Ми то това е сборището на най-големите измамници бре, доктореее!
  • 45 Хайл

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "Димитър":

    А ти що им вярваш и купуваш-те предлагат и ако ти хареса си се оженил за стара баба с нови зъби

    Коментиран от #54

  • 46 ПСР

    6 0 Отговор

    До коментар #36 от "Колев":

    Напълно сте прав,Колев.Горе-долу,това е пробегът в Германия и Италия,годишно.Приказките за бабата,магазина и неделята....
    Лъжат здраво.Безкомпромисно.Джамбазите пазаруват коли топтан,за автовоз,пакетно.Изобщо не знаят нищо за колата.Проверявайте километражите!Когато се манупулира основният,другите два се нулират.Ако,напр.километраж В или С сочи 6712 км.,значи не е въртян основният.И останалото е донякъде вярно,с много "ако"."Очи гледали,очи плакали" и късмет.
  • 47 Истината е:

    4 0 Отговор
    Реалните километри се познават, като....я купиш нова от магазина! Другото е тука има-тука няма...вервайте ми! И удраяш едно коляно и се кръстиш съдбата да не те изненада зад ъгъла! Моят шеф...понеже е голям тарикат, си купи три една след друга и година след година се оказа, че и трите са участвали в катастрофи. Ама нали са фау ве...Сега иска да се набута за пореден път, ама той пари има, не го съжалявам!
  • 48 Sali bat Sali

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Маг сфетлина":

    При бать Боко може ли (ша му фърна
    предиборните лв.) ?????
  • 49 a bee

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Горчо":

    До като чакате у "попа ",получавате :
    от востока,запада,севера ,юга от горе ,от долу,
    от преде , от заде ,.. . Чакайте си !
  • 50 ТАК

    1 0 Отговор
    За моята кола знам, че я взех на 360 000 хиляди километра. Километрите бяха реални. Колата беше тогава на 9 години.
    Не е купена от търговец.

    По дадените описания в статия излиза, че е на няма и 200 000 хиляди.

    В случая вярвам на километража.
  • 51 един

    1 1 Отговор
    Купувайте нови коли и няма да мислите за изминати километри.
  • 52 ДжамбазD

    7 0 Отговор
    МНОГО РАЗБИРАЧИ ,ВСИЧКИ КОЛИ БИЛИ НА ПО НАД 300000КМ ,ТЕ В ГЕРМАНИЯ НЕ СПЪТ НЕ ЯДЪТ САМО КАРАТ ,И КОЛКО ГЕРМАНЦИ ЩЕ СИ ПОЗВОЛЯТ ДА КАРАТ АВТОМОБИЛИ НАД 200000КМ ВНАСЯЛ СЪМ БУС НА 600000км НЕРАЗЛИЧИМ ОТ НОВ И ТАКЪВ НА 130000 ЦЕЛИЯ ИЗГНИЛ ТОТАЛНО И УНИЩОЖЕН ВЪТРЕ 10Г КОЛА НА 8000Км и всякакви ЛУДОРИИ .ВАЖЕН Е СОБСТВЕННИКА И СТОПАНИНА И ШОФЬОРА ДРУГОТО СА ГЛУПОСТИ НА НЕВЕЖИ.
  • 53 авто

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "Баро":

    Така де слушаш и какво ще чуеш,като му сложат добавка на маслото,ще чуеш чак като го смениш,а за паветата пак не става трябва дя е силно разхлопана а по-леките луфтове се чуват като повърви повечко,защото тези коли поседяват доста неподвижни,но за тези работи трябва опит,прави са колегите,че повечето е къмет.
  • 54 Димитър

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Хайл":

    От 20+ огледани коли в автокъщи само една беше с реални километри! Похарчени напразно бяха едно 300 лева само в представителствата за да ми правят проверки.

    Накрая просто се отказах и си купих нова кола.
  • 55 дсса

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "qwerty":

    Пишеш за високопроходим автомобил. Офродът в Алпите асфалтиран ли е? Защото даа си купя високопроходим автомобил за жълтите павета не е съвсем разумно.
  • 56 Доктор Енчев

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Радо":

    Правя го. За изглеждането, изглежда. Ама вътрешния плам е като на 50 годишна, не на 30. Там съм безсилен. Същото е и с автомобилите.
  • 57 Порно

    2 4 Отговор
    Разделих се Пежо 308 на 320 000 км, имаше само леко износване по волана. Не съм пипал километража, дадох я на човек, който си ме знае колко карам. Виж, той като и направи поне още 300 000, и я продаде като кола на 150 000 км, може и да се е появило нещо. Истината е в новото, накрая, като теглиш чертата, излизаш на печалба, въпреки, че си я продал на символична цена. Но само сипваш нафта и караш, сменят се само консумативи, и не правиш ремонти. Спестеното време е отделно. но някои обичат да лежат под колите си, навици от времето, когато са гледали баща си под Москвето.

    Коментиран от #58

  • 58 Киро

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Порно":

    Лъжеш за пежо,Това са пълни боклуци.За 300 000км ще изгние на 100% и ще се разпадне????
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.