2 522 10

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа

Заедно с него дебютира и Sportback версия

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа
Снимки: Audi

След редица различни рекламни снимки и видеа от страна на Audi, германската компания разкри последните две попълнения в електрическата си гама, познати още като Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback. Двете SUV-та на практика са еднакви, като единствената разлика е във формата на купето.

Това са най-малките електрически SUV-та на германската компания, като за тях те използват разработената за електрически автомобили MEB платформа на VWGroup, която може да се срещне още при VW ID.4.

Цялостния дизайн на модела се различава леко от този на другите SUV-та на Audi, макар да запазва разпознаваеми елементи като фаровете, решетката и стоповете. Що се отнася до размерите, германците се хвалят с просторен интериор, въпреки сравнително малките размери, като това се дължи главно на новата платформа.

Ширината е 1865мм, а височината е равна на 1632мм. Междуосието е точно 2760мм, докато общата дължина е с 90мм по-малко от тази на Q5 и достига 4588мм. При Q4 e-tron багажникът е с обем от 520 литра и може да тегли до 1.2 тона в най-мощната си версия.

Интериорът е в типичен за Audi стил, като виждаме дисплей с размер от 10.25 ична пред водача, както и 11.6-инчов опционален екран на инфотеймънт системата, който от Audi казват, че е най-големият вграждан някога в автомобил от марката. Базово получавате 10.1 инча.

Друга опционална новост е хед-ъп дисплей с виртуална реалност, който прожектира различни данни върху стъклото, както и волан с нов дизайн, който най-вероятно ще видим и при следващи модели на „четирите кръга“.

При задвижването има няколко опции, първата (Q4 e-tron 35) е само със задно предаване и един електромотор, генериращ 168 конски сили и въртящ момент от 310 нютон метра, а батерия с капацитет от 52кВч ще осигурява между 340 и 350 км пробег в зависимост от купето което изберете.

Останалите два варианта, Q4 e-tron 40 и Q4 e-tron 50 ще разполагат със 77кВч батерия, която осигурява между 490 и 520км пробег в зависимост от версията която изберете. Ако изберете по-слабата, отново разполагате с електромотор монтиран на задната ос, но с 201 конски сили и 310 нютон метра въртящ момент, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 за 8.5 секунди.

При най-мощната версия електромоторите са два и осигуряват задвижване на четирите колела, като към тях са предавани 295 конски сили и 460 нютон метра, а спринтът до 100км/ч отнема 6.2 секунди.

Първите доставки очаквано ще започнат в Германия през това лято, като базовата цена на Q4 e-tron ще започва 41 900 евро, а Sportback версията тя най-вероятно ще се отличава с леко повишение.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 сектант

    15 6 Отговор
    нещо не мога да ги възприема тия кросоувъри, може би аз съм outdated

    Коментиран от #7

  • 2 НОВО ПЕТ

    10 2 Отговор
    ХАРЕСВА МИ......ЦЕНАТА НЕ Е ЗА...МЕН
  • 3 bibendum

    9 0 Отговор
    Готино, скъпо автомобилче. За съжаление с цени от 100000+ лева
  • 4 12345

    3 3 Отговор
    80 хил.лв не е зле.

    Коментиран от #9

  • 5 Айдееее

    5 4 Отговор
    Антиелектрици, дайте бензинов СУВ на Ауди на тази цена! Май вече електричките не са толкова скъпи, а? Цената на Q5 е по-висока!

    Коментиран от #8, #10

  • 6 12345

    4 4 Отговор
    Колко струва Модел 3 в Европа без субсидий? Това е много по хубаво, предполагам и по евтино.
  • 7 Jacques Yves Moineau

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Аз пък не мога да разбера тази политика по евтиния вариант да е с по малък пробег. Все едно по евтин автомобил с двг да се продава с по малък резервоар. И не е само въпрос на капацитет на батерията, защото повечето са софтуерно ограничени
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "12345":

    На ФВ базовото е постно, като я облагородиш и ще надхвърли 100х.лв, а такава цена малцина могат да си я позволят, като освен това е слабо на характеристики. Тесла е доста по-добре, макар като дизайн да не толкова привлекателна.
  • 10 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Айдееее":

    Е нали разбираш, че това е ИД4 отдолу. С двойно и голяма батерия е 57х.евро и е много постно, ауди ще иска вероятно над 60х.евро. Базовата Тесла е с по-висока мощност от най-мощното ауди и да, на същата цена е просто, защото ЕС се пази чрез мита, виж цените са САЩ. До края на годината фабриката в Берлин ще бълва коли, по 10х. на месец, аз лично ако бих си купил кола бих изчакал Тесла с новите им батерии и обновен модел.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.