Last news in Fakti

20 Април, 2021 13:40 12 802 55

Toyota показа електрически SUV с интересен дизайн

  • toyota-
  • bz-
  • rav4-
  • subaru

Концептът BZ4x е съвместна разработка със Subaru

Toyota показа електрически SUV с интересен дизайн - 1
Снимки: Toyota

Изложението в Шанхай се превърна в подиум за доста нови електрически автомобили и като една от най-големите компании в бизнеса, Toyota нямаше как да подмине възможността за представяне от своя страна. Концепт, който поставя началото на новия електрически бранд на японците дебютира с интересен дизайн и съвместни разработки със Subaru.

BZ (Beyond Zero) е новата марка под която ще се продават изцяло електрически модели, а първия модел 4х е кросоувър с размерите на RAV4 и доста смел дизайн.

Предницата не разполага с голяма решетка като при останалите модели на марката, а по-скоро с доста остра форма и висока линия на предния капак. Фаровете са изцяло LED с характерни дневни светлини.

Страничната част прилича доста на тази при последното поколение RAV4 като смесва няколко различни форми, а боядисани в черно арки на калниците правят впечатление и придават малко по-агресивен изглед на кросоувъра.

Отзад можем да открием стопове, свързани с LED ивица между тях. Формите отново са доста остри, а светлините продължават и в страничната част на BZ4x.

В интериора можем да видим доста ниско разположено табло, напомнящо доста на това при моделите на Peugeot. Дисплей в средната част отговаря за инфотеймънт системата, а пред водача може да се намери друг екран, заместващ традиционния километраж. Средната конзола е доста висока, а впечатление правят физически бутони.

От Toyota, споменават че концептът е съвместна разработка със Subaru, което означава, че най-вероятно ще видим и тяхна версия съвсем скоро. За сметка на това SUV-то използва е-TNGA платформата за електрически автомобили на Toyota.

За сега не се разкриват техническите характеристики на модела, освен това че ще разполага със задвижване на четирите колела, което предполага версия с два електромотора. Toyota планира да представи готов модел за производство през следващата година, а междувременно ще видим и още BZ електрически модели.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Е пак бива!

    8 8 Отговор
    Красив концепт са барнали! Само че защо само концепт, а не поне прототип на първия си изцяло електрически автомобил ? Другите марки вече имат по няколко модела в производство, а Toyota тепърва представя концепт, който има повече физически копчета, отколкото имаше първата Тесла. Това ли им е концепцията?

    Коментиран от #23

  • 2 рено ентусиаст

    9 13 Отговор
    Голем праз.Електрически коли много ама кой ли ги купува.

    Коментиран от #6

  • 3 Анонимен

    8 6 Отговор
    Само муцуната не ми харесва. От зад е добре направена. Хубави линии. Трябвало е голяма решетка отпред, а формата на километража ми напомня, на това как дядо ми беше отрязал една дървена щайга да снасят яйца кокошките.

    Коментиран от #4, #39

  • 4 рено ентусиаст

    6 12 Отговор

    До коментар #3 от "Анонимен":

    Къде са хубавите линии форми под прав ъгъл дялани с тесла никаква хармония и връзка между отделните елементи.
  • 5 А къде са им гръмките обещания?

    18 2 Отговор
    Toyota променя играта в автомобилния свят още догодина
    toyota -батерии -електромобили
    Зареждане от 0 до 100% за 10 минути и автономност от около 500 км са само част от декларираните характеристики, с които японците ще изненадат света с новата си батерия.


    Въпреки че тези характеристики изглеждат нереалистични и написани само на хартия, японците твърдят, че те ще бъдат постижими с въвеждането на иновативна технология и т.нар. твърди батерии. Toyota Motor планира да представи публично своя ПРОТОТИП на такава батерия през 2021 година. Твърди се, че това ще промени играта не само на пазара на електрически превозни средства, но и в автомобилната индустрия.

    https://m.fakti.bg/technozone/535785-toyota-promena-igrata-v-avtomobilnia-svat-oshte-dogodina

    Коментиран от #9

  • 6 Егати тъпия въпрос

    7 4 Отговор

    До коментар #2 от "рено ентусиаст":

    Как според теб се купува нещо, което не само че не е произведено, но и прототип нямат за него? Човек не може да се вози на концепция. Toyota нямат нито един чист електрически модел, за да говориш за продажби.

    Коментиран от #10

  • 7 Ммммм даааа

    4 9 Отговор
    Започват да се изчерпват откъм идеи.

    Коментиран от #8

  • 8 И тебе да питам?

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ммммм даааа":

    Как така им се изчерпаха идеите, като още не са започнали да ни ги представят? Това е абсолютно първата идея за електромобил на Toyota. Тепърва започват да представят идеите си. Дано скоро освен идеи, видим и реализирането им.
  • 9 Хо хо хо

    5 7 Отговор

    До коментар #5 от "А къде са им гръмките обещания?":

    И какво пречи и други дс пуснат такива батерии технологията е ясна и защо да пълня япондки гуши.
    Второ когато от Мяли до Конго стигна с ел кола тогава и двг ще умре тоедт никога.
  • 10 рено ентусиаст

    7 4 Отговор

    До коментар #6 от "Егати тъпия въпрос":

    Това променя ли факта че има доста електрически модели а продажбите им са слаби
    И как появята на нов модел към който тойота се стрми ще промени фактите.
    Напротив той още повече би наситил един пазар който е слабоактивен.

    Коментиран от #11

  • 11 Егати тъпия въпрос

    4 4 Отговор

    До коментар #10 от "рено ентусиаст":

    Тези слаби продажби на електромобили с какъв темп отслабват годишно и след колко години съвсем ще спрат да ги купуват според тебе?

    Коментиран от #12

  • 12 рено ентусиаст

    2 5 Отговор

    До коментар #11 от "Егати тъпия въпрос":

    До десетилетия ел мобилите ще останат само спомен.

    Коментиран от #13

  • 13 Пеш? Кон? Каруца? Колело?

    3 6 Отговор

    До коментар #12 от "рено ентусиаст":

    Как тогава ще се придвижваме след 10 години, когато забранят продажбите на автомобили с ДВГ?

    Коментиран от #14

  • 14 рено ентусиаст

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Пеш? Кон? Каруца? Колело?":

    А кой ти каза че ще ги забранят?🤔

    Коментиран от #15

  • 15 Вече започнаха забраните

    2 5 Отговор

    До коментар #14 от "рено ентусиаст":

    Но дори това не е важно. Вече започна конкуренцията при електромобилите, а който си е купил, не мисли да се връща към ДВГ. Дори без забрана, след десетина години няма да има кой да ги купува.

    Коментиран от #16, #19

  • 16 рено ентусиаст

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Вече започнаха забраните":

    Ми да не ги купуват като почне апокалипсиса аз ще си имам туба с бензин резерва и щр де измъкна а електричарите ще загинат.Естествен подбор

    Коментиран от #17

  • 17 Не туба

    4 4 Отговор

    До коментар #16 от "рено ентусиаст":

    Тон бензин да имаш, ще ти стигне за 10-15 хиляди километра. Ако са същите пари си инсталирал 2 киловата фотоволтаична централа, ще ти стигнат 15 хиляди километра всяка година, 25 години напред, каквото и да става с човечеството. Разбираш ли защо свършва ерата на ДВГ?

    Коментиран от #18

  • 18 рено ентусиаст

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Не туба":

    Ех тая волтаика бе с не разбрахте ли че с тва КПД от 15% нищо не става и това не е бъьещето със сигурност.

    Коментиран от #21

  • 19 7437

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "Вече започнаха забраните":

    Имаш много детско мислене. Предполагам, че телефона, от който пешеш ти е жичен с ДСЛ аналогов кабел

    Коментиран от #20

  • 20 Защо?

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "7437":

    Какво общо има?
  • 21 Какво ти пука за КПД

    5 3 Отговор

    До коментар #18 от "рено ентусиаст":

    Цената на фотоволтаиците за киловат, така че КПД не те интересува. Единствената разлика между КПД 100% и КПД 20% фотоволтаик е, че единият ще за един квадратен метър, а другия ще заеме 5 квадратни метра за една и съща мощност. Обаче годишния добив от един киловат централа ще е абсолютно един и същ - около 1300 киловатчаса за година, независимо колко е КПД на централата 20 или 100%.

    Към момента цената на един киловат фотоволтаична централа е около 1000 лв с гаранция 25 години.

    Коментиран от #22

  • 22 рено ентусиаст

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "Какво ти пука за КПД":

    А така по-голяма площ заема е кво повече дс коментираме нещата се изчерпиха.

    Коментиран от #24

  • 23 БГ 2020

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Е пак бива!":

    Защото водородните коли са бъдещето!!! Всички батерий са само поредният етап от възможността да лапат пари за сметка на природата!!!

    Коментиран от #25, #42

  • 24 Сега и площта ли ти е проблем?

    5 3 Отговор

    До коментар #22 от "рено ентусиаст":

    Два киловата заемат 10 квадрата. Колко ти заема автомобила да го паркираш?

    Коментиран от #26

  • 25 рено ентусиаст

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "БГ 2020":

    Верно ли?А енергия за електролизата откъде
  • 26 рено ентусиаст

    3 2 Отговор

    До коментар #24 от "Сега и площта ли ти е проблем?":

    И колко струва тази инсталация колко и е живота и колко могат да си го позволят?!

    Коментиран от #29

  • 27 Счетовод

    3 3 Отговор
    При намаляне потреблението на бензин ще намалее и броя бензиностанции - ще стават по на рядко. Паркинзите ще се сдобият и фотоволтаични покривчета. Колата ще е на сянка и на канелка с ток.
    Вероятно и всичко ще е споделено и автономно. Този ежедневен лукс ще ни опиянчи - буквално.

    Коментиран от #28

  • 28 рено ентусиаст

    6 4 Отговор

    До коментар #27 от "Счетовод":

    И акциза ще намалее и цената на бензина също и тогава ще си взема Камаро рс 1970-та и че бърнаутвям електричарите по сфетофара.
  • 29 Ти въобще четеш ли?

    5 5 Отговор

    До коментар #26 от "рено ентусиаст":

    За 2000 лв, получаваш 10 квадрата фотоволтаична централа С мощност два киловата която на година ти генерира 2600 киловатчаса с гаранция 25 години за 80% от добива като нова на 25-та година. 100 километра се минават с от 15 до 20 киловатчаса градско и извънградско шофиране.

    Ти по колко даваш на година за бензин? Можеш ли да си го позволиш?

    Коментиран от #30

  • 30 рено ентусиаст

    4 3 Отговор

    До коментар #29 от "Ти въобще четеш ли?":

    За това трябва да имаш къща тая къща колко годишен данък има особено ако е в добър район колко струва парцела самата къща охраната и подръжкатя му.Трето тия фотоволтаици ще сс китайдки нали?
    Четвърто зависиш от времето а бензина е константен.

    Коментиран от #32

  • 31 Варненец

    4 5 Отговор
    Смотани коли за японски лилипути с пишки колкото палец
  • 32 Нали говореше за катаклизъм

    4 2 Отговор

    До коментар #30 от "рено ентусиаст":

    Тези панели можеш да си ги наредиш и на колибата на върха на планината/средата на пустинята, на 200 км от цивилизацията и да не припарваш там въобще, ако въобще има цивилизация, както се изрази. Бензин откъде? Дори да живееш в къща в Бояна, ако няма ток на бензиностанцията как ще заредиш?

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Turbo

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Нали говореше за катаклизъм":

    Ще си разнасяш панелите с теб да ти е безплатно хахахаха после бързи смели сръчни сглобяваш зареждаш разглобяваш хахахахаха може доката зареждаш да направиш слънчеви бани ако има слънце хахахаха

    Коментиран от #36

  • 34 рено ентусиаст

    3 3 Отговор

    До коментар #32 от "Нали говореше за катаклизъм":

    Тва говорим за частни панели.Ако си мислиш че държава може да се захранва с панели и перки си далеч от истинста това би било пълен абсурд

    Коментиран от #35

  • 35 Ти вярно ли е вярваш в апокалипсиса?

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "рено ентусиаст":

    Защо смяташ, че държавата не може да се захранва с перки и панели в комбинация с една атомна централа, няколко веца, няколко павеца и добри мрежови връзки със съседните държави? В доста далечно бъдеще, след 30-ина години, когато съберем стотина хиляди електромобила и те могат да се включат към сметките. Тъкмо дотогава ще можем да копираме от белите държави, който отдавна ще имат V2G, smart grid и demand response. Тогава тъкмо ще трябва да затваряме блоковете на АЕЦ Козлодуй, ако не ги модернизират дотогава.

    Коментиран от #46

  • 36 Пак не разбрал?

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "Turbo":

    То пък каква ли е изненада, ти кога ли си разбрал? Кой ти говори за разнасяне? Нали ентусиаста говореше за апокалипсис и вероятно заличаване на човечеството. Говоря ти да си живееш там с или без наличие на цивилизация наоколо. Където и да се намираш, при наличие на фотоволтаици и батерии, ще си имаш ток, който можеш да използваш и за енергия за транспорт, а батериите може да са тези на автомобила.

    6 броя Соларни панели Sharp 385Wp NUBA385 Mono

    Заемат метър на два на 24 см, струват 1700 лв общо и влизат в което и да е комби или автомобил с бутнати седалки, а също така може да ги возиш на багажника върху автомобила. Тежат общо 150 кг - по-леки са от 200 литра гориво, което ще ти осигури 4000 километра при разход 5 на сто. Тези фотоволтаици ще те осигуряват 3000 киловатчаса годишно, тоест над 15 хиляди километра. Дори за разнасяне стават, особено с кемпер.

    Коментиран от #37

  • 37 Turbo

    3 4 Отговор

    До коментар #36 от "Пак не разбрал?":

    Тръгваме от София до Париж.Аз ще си зареждам по бензиностанциите и ще пътувам.Ти си разпъвай панелите и си зареждай безплатно с часове хахахаха до Коледа може да стигнеш.

    Коментиран от #38

  • 38 Пак не разбрал?

    2 2 Отговор

    До коментар #37 от "Turbo":

    Ти въобще знаеш ли какво е кемпер? Ще разпънеш панелите като стигнеш. За дълги пътувания винаги се ползва бързо зарядно, въпреки цената. Но въпросът е какво ще правя в Париж с кемпера? Паркирал ли си някога кемпер където и да било? Паркирал ли си поле лек автомобил в Париж? За какво ми е да ходя в Париж с автомобил, двупосочен самолетен билет струва 32 евро! Ти за колко ще идеш и ще се върнеш с автомобила? Колко време ще ти отнеме пътя?

    Коментиран от #43

  • 39 Boxer 3.0

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Анонимен":

    Точно километржът и на мен ми направи впечатление. Много е напред и няма сенник - при позиция на слънцето отгоре или отстрани, ще свети върху екрана и почти нищо няма да се вижда.
    Предполагам, че пазарната версия, ще е с друго оформление на километржа.
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Таралясник ООД

    0 1 Отговор
    Тия с дизайна стават все по-зле!!
  • 42 Водород?

    1 3 Отговор

    До коментар #23 от "БГ 2020":

    Toyota започна да продава водородните си автомобили, когато Тесла започна да продава електромобили. Към момента по пътищата се движат около милион и половина електрически тесли, колко е броят на водородните тойоти по пътищата, за да изместят електромобилите? Само електромобилите, а не милиардите ДВГ. водородните автомобили никога не са били алтернатива на ДВГ. Няма и да бъдат.
  • 43 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "Пак не разбрал?":

    Вместо да пътуваш мизерно в нискотарифна авиокомпания ползвай електрическия самолет на Тесла зареден с фотоволтаици ще ти излезе още по евтино само на излитане ще трябва да тикаш самолета хахахахахаха

    Коментиран от #44

  • 44 Не ми пречи

    0 2 Отговор

    До коментар #43 от "Turbo":

    Няма да ми е нито за първи нито за последен път да пътувам с нискотарифна авиокомпания. Все пак предпочитам да пътувам два часа в самолет, отколкото ден и половина в баничарка, пък била тя и луксозна от клас Кади! Ден и половина без да си хвърлиш душ. Всеки с приоритетите си!

    Кацнахме преди обяд, на обяд се настанихме в хотела, и след 3 нощувки се прибрахме с вечерния полет. Отне ни два работни дни и бяхме 4 дни в Париж. Върнахме се отпочинали. Тогава по спомен билетите даже бяха по 20 евро двупосочен за човек.

    Кажи ми една причина заради която да ида с автомобил дотам? Какво ще спестя? Пари или време?
    Като стигнеш до Париж ще си пребит, да не говорим като се прибереш в България.

    Отново говориш за неща, които никога не си правил и съответно нямаш жизнен опит, което те кара да говориш глупости.

    Коментиран от #45

  • 45 Turbo

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Не ми пречи":

    Никога не пътувам с мизерните нискотарифни авиокомпании,те са за такива като тебе.Винаги пътувам с нормалните авиокомпании.С кола през Европа е по интересно, може да разгледаш много интересни места по пътя.Има си хотели за душ и почивка.Не знаех,че Пежо произвеждат модел Кади.

    Коментиран от #47, #52

  • 46 рено ентусиаст

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Ти вярно ли е вярваш в апокалипсиса?":

    Ми най малкото щото ще тинповкъпне тока и бизневът няма да е конкурентен на страни с малък дял на алтернативните източници и щи фалирс той а от там икономиката и за навелението като следвтвие ще стане неповилно да си плаща сметките.

    Коментиран от #48

  • 47 Нали имаше семейно Кади

    0 1 Отговор

    До коментар #45 от "Turbo":

    И заедно с документа за гениалност диплома от университет, имаше доказателства за бизнесмен на годината в световен мащаб - фирма ЕТ на твое име засега без BG пред булстата. Да не си си закачил плакат на peugeot на стената вече?

    И се обзалагам че даже не знаеш каква е разликата между нискотарифните и нормалните авиокомпании? Коя е основната причина, заради която няма да пътуваш с нискотарифна компания? Ако въобще си се качвал на самолет де, за да направиш разликата!

    Коментиран от #49, #50

  • 48 Я пак

    0 1 Отговор

    До коментар #46 от "рено ентусиаст":

    Че нищо не ти се разбира. Опитай се сам да прочетеш какво си написал.

    Коментиран от #51

  • 49 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Нали имаше семейно Кади":

    Бъркаш ме с Дизела,той кара Кади и е с техникум ,ако не греша..Аз карам Пежо.С технически университет.С малка фирма регистрирана по ДДС с данъчен номер започващ с BG.Колегата 4Х4 завършил УНСС те отказа да се правиш на фирмаджия.Но ти смяташ,че тримата сме 3 в 1, шофьор инженер и икономист.
    С нискотарифни авиокомпании натъпкан като сардела не пътувам.Един път сбърках,втори път няма да допусна същата грешка.И беше страшно мръсно.Не дават храна по време на полета,ако пътуваш надалеч си е проблем.Опашки пред тоалетните.Предпочитам да платя малко повече,но да пътувам удобно.Въпрос на избор.Щом ти харесва пътувай с тях.
  • 50 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Нали имаше семейно Кади":

    Забравих за багажа.Като платиш свръх багаж няма да ти излезе толкова евтино.Прикачват и някоя друга такса извън обявената цена.Разписанието за излизане и кацане не се спазва.Често отменят полети и се получават дублиране на местата.Мерси!
  • 51 рено ентусиаст

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "Я пак":

    Кое не можеш да схванеш бе глпак проста зависимост ли логическа причинно следствена връзка ли.На училище ходил ли си.Я пак на село ше викаш.Държава от дбили.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Какво образование се завършил

    1 1 Отговор
    Тези думи никъде не съм ги учил и не знам какво означават "тинповкъпне ;бизневът; фалирс; навелението; следвтвие ; неповилно . На какъв език са написани за да пусна google преводач да ги преведе?

    Коментиран от #54

  • 54 Камикадзе 🛩

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Какво образование се завършил":

    Той от толкова говорене на френски забравил българския😁. Или се е напил от мъка, че любимото му рено пак не иска да запали и не улучва клавиатурата😁.
  • 55 карамбата

    1 0 Отговор
    Браво на Тойота!!!