Last news in Fakti

27 Април, 2021 15:28 8 754 60

Toyota пуска трицилиндрова Corolla с мощност 300 конски сили

  • toyota-
  • corolla-
  • gr-
  • gazoo racing-
  • тойота

През 2022 г. Toyota ще представи спортна модификация на хечбека Corolla с най-мощния трицилиндров двигател в света и задвижване на всички колела

Toyota разработва спортна версия на хечбека Corolla, която ще носи традиционния префикс GR (Gazoo Racing). Според японското издание Car Sensor, подобна модификация на автомобила ще бъде оборудвана с двигател с мощност 300 конски сили.

Говорим за подобрен 1.6-литров трицилиндров турбо двигател, с който в момента е оборудван хечбека Toyota Yaris GR. Той сега развива 260 к.с., но, както се очаква, при по-голямата Corolla GR, мощността на агрегата ще се увеличи с още 40 конски сили.

Двигателят ще работи съвместно с шестстепенна механична скоростна кутия и задвижване на всички колела. В допълнение, Toyota Corolla GR ще получи диференциали Torsen на предния и задния мост, подобрено окачване и управление със спортни настройки и аеродинамичен бодикит.

По предварителни данни премиерата на този автомобил ще се състои през 2022 година. Toyota Corolla GR ще може да се конкурира със спортни хечбеци, като Honda Civic Type R, Renault Megane R.S Trophy, VW Golf R и Hyundai i30 N.

Що се отнася до Toyota Yaris GR, моделът дебютира в началото на 2020 г. Хечбекът е оборудван с най-мощния сериен трицилиндров двигател в света: 1,6-литров компресорен трицилиндров, произвеждащ 260 к.с. от. и 360 Нм въртящ момент.

Колата е способна да ускори до 100 км/ч за 5.5 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 230 км в час. Водачът може да избира между три режима на шофиране: нормален, спортен и пистов. При стандартното шофиране сцеплението се разпределя в съотношение 60:40 в полза на задния мост, а при спортното шофиране - 30:70. И накрая, в режим Track, въртящият момент се предава еднакво на всяка ос.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сандокан

    93 4 Отговор
    Да се радваме, че все пак има някакви цилиндри!
  • 2 БАЙ Х@Й ‼

    52 5 Отговор
    Някой може ли да разясни с какво трицилиндров двигател е по-добър от четирицилиндров, при положение , че кубатурата е еднаква ?

    Коментиран от #4, #5, #6, #8, #46

  • 3 Бай Шиле

    36 3 Отговор
    Кат я направят с един цилиндър тогава ше си я купя... :))
  • 4 Мога

    38 3 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":

    По-лек е и по-малък! За надеждност, не говорим!

    Коментиран от #9, #13

  • 5 гост

    26 7 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":

    С това , че частите му стават и за двуцилиндров , което е следващия етап , хахахахах !!
  • 6 гост

    31 5 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Плюс това три цилиндъра с турбо струва колкото четири без , хахах !! Цепим стотинката !!
  • 7 лихъ

    55 18 Отговор
    Абе като ви гледам тука само компетенции сте се събрали. Koenigsegg Gemera от двулитров мотор направи 600 к.с., който също е трицилиндров. Там нещо можете ли да кажете по въпроса? Компании за милиарди, в които работят квалифицирани инженери се критикуват от инж.Ганев, който не може на две магарета сеното да раздели.

    Коментиран от #10, #11, #31, #49

  • 8 гост

    15 11 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":

    А ако сериозно , по-голям обем на един цилиндър , по-добра крива на въртящия момент и плюс това това е половин блок и половин колянов вал на три литра шест цилиндъра , а буталата и биелите са същите !!! С едни части правиш два двигателя ! Същото прави БМВ !

    Коментиран от #45, #48

  • 9 БАЙ Х@Й ‼

    29 0 Отговор

    До коментар #4 от "Мога":

    Благодаря ! Явно комерсиалното взима връх. Защото мисля, че работата на стария е по-спокойна и ритмична. / а като прочетох , че турбото на Форд ще е с 248'000 оборота в минута именно безНАДЕЖДНОСТТА бе първото за което се замислих . Явно вече всичко е консумативи!
  • 10 Много точно...

    14 4 Отговор

    До коментар #7 от "лихъ":

    Аз за това спрях да коментирам в този сайт...

    Коментиран от #12

  • 11 гост

    13 21 Отговор

    До коментар #7 от "лихъ":

    Можем , можем , хаха !! Тоя Гемера е същия като Мерцедеса с 1,6 с 1000 коня , казаха , че ще изкарва 50 000 до основен ремонт , ама май са сбъркали една нула , хахаха !! Ама кой ти гледа , какво са 40-50 000 евра за основен ремонт на мотор през 4-5 000 км за верни петролопитеци като вас !!
  • 12 гост

    11 12 Отговор

    До коментар #10 от "Много точно...":

    Ми кво да коментрираш , като си разправяте само петролопитешките мечти и се чудите що хората ви се смеят , хахах !!
  • 13 гост

    12 8 Отговор

    До коментар #4 от "Мога":

    Първата и главна цел е икономия от части !!! Когато с едни и същи части правиш вместо 100 000 един МИЛИОН двигателя , цената пада в пъти !! При БМВ 1,5 , 2 и 3 литра моторите са с еднакви цилиндри , бутала , биели и валове !! А това са практически всичките им двигатели в момента ! Явно и Тойота е тръгнала натам !! При Хонда 1,5 ,1,6 , 1,8 , 2,0 четири цилиндъра се различават само по хода на буталото , демек само коляновите валове са различни !! Познай защо !!

    Коментиран от #30, #50

  • 14 Карам

    33 4 Отговор
    Мустанг v8 5000 кубика...моторчето мърка...и не е въпросът в мощности и ускорения.Не.Последни класики.А за 5700 кубика-това е другата- какво ще кажете? Не трепва колата.Но дам ли газ на място се чувства как трепва от реактивният въртящият момент.Мотора от чугун.Има такива форсирани до 1200 кс.Класики.

    Коментиран от #59

  • 15 BDSM

    24 6 Отговор
    Представям си тва ква компресия и налягане ще създава в цилиндъра и колко ще издържи блока.

    Коментиран от #19

  • 16 Един от народа

    21 11 Отговор
    Дърт автоманиак съм още от епохата на Москвичите, няма автомобилна марка да не съм притежавал /стоковите/, но Тойотата ми покори сърцето със своята здравина. Откакто съм на Тойота незнам къде се намира сервиза! Имах шансът след предварително записване и чакане няколко месеца да тествам новият Yaris GR. Само като го видиш и ти става ясно, че тук има нещо различно, като се качиш разбираш и какво е.Жалко е само, че е ужасно скъп /50 000 евро, базовият модел/, което обесмисля идеята за практична, здрава градска кола.

    Коментиран от #18, #51

  • 17 Бай Джап

    27 12 Отговор
    До разбирачите "инженери", аве вие, колко Короли с гръмнали двигатели сте видели??? Я се стегнете малко ! Тойота няма да пуснат нещо, което да жужи 50 хил. км и да умре, това да не са ви немски премиуми !

    Коментиран от #41, #42

  • 18 Рено ентусиаст

    12 31 Отговор

    До коментар #16 от "Един от народа":

    Е да в сравнение с Москала тая тайота сигурно ти изглежда като ракета.Но в действителност тайота са нискотехнологична компания и нямат нищо ново като технология.

    Коментиран от #21, #26, #28, #29, #33

  • 19 BDSM

    13 4 Отговор

    До коментар #15 от "BDSM":

    Да не говорим че турбото ще е консуматив.

    Коментиран от #22, #23

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Един от народа

    2 20 Отговор

    До коментар #18 от "Рено ентусиаст":

    Съгласен съм. То какво ново може да бъде измислено вече върху термичните двигатели? Бъдещето е в електрическите автомобили.
  • 22 Един от народа

    17 4 Отговор

    До коментар #19 от "BDSM":

    3 години или 100 000 км. Каквото и да се счупи се сменя безплатно и докато поправят колата предоставят друга за ползване. Сериозни японци 😉
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Като

    9 2 Отговор
    Се замисля пежо 205 гти 122 магарета ускорява за под 8 сек.до 100
  • 25 Очаквайте скоро

    11 0 Отговор
    Два цилиндъра 500 коня!
  • 26 Един от народа

    9 3 Отговор

    До коментар #18 от "Рено ентусиаст":

    Хибридната технология брой ли се

    Коментиран от #36

  • 27 кокиче

    10 1 Отговор
    аз имам бутало ма..та си е еб...ло 500кс.
  • 28 Гост

    26 1 Отговор

    До коментар #18 от "Рено ентусиаст":

    Доста по напред са от Рено в технологиите . Първия масов хибрид е Приус, сега вече почти всичките им модели са хибриди. Също така и водороден модел имат -Мирай . Рено само могат да мечтаят за водороден модел. Тесен радват още на НеуДачия.
  • 29 Госあ

    8 4 Отговор

    До коментар #18 от "Рено ентусиаст":

    Хахахаха хахахаха дообре ве
  • 30 Случаен

    10 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Много интересно как вал от 3 цил мотор ще го сложиш на 4 или 6 цил.

    Коментиран от #35, #39

  • 31 Случаен

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "лихъ":

    Къде сравняваш хиперкола и някякъв хечбек среден клас?
  • 32 64474

    14 5 Отговор
    Ще стане като немските коли. Докато я запалиш и е за основен ремонт 😂
  • 33 Госあ

    10 3 Отговор

    До коментар #18 от "Рено ентусиаст":

    Май си теслар, не се крий зад рено.

    Коментиран от #34

  • 34 рено ентусиаст

    2 6 Отговор

    До коментар #33 от "Госあ":

    Ще ви изселим от Бг бе илиенски дръпнат талаш
  • 35 каруцар

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Случаен":

    Маже се обилно с епоклит и става без проблеми!
  • 36 рено ентусиаст

    1 5 Отговор

    До коментар #26 от "Един от народа":

    Порше 1911-та
  • 37 оня с коня

    1 12 Отговор
    Поредно доказателство как 3-цилиндров Дизел е като 6-цилиндров бензинов

    Коментиран от #52

  • 38 АВЕ ЛАДАТА СИ Е

    1 4 Отговор
    ЛАДА.....
  • 39 гост

    8 6 Отговор

    До коментар #30 от "Случаен":

    Ами на 4 не може , явно толкова си виждал ! На 4 цилиндъра гърбиците са на 180 градуса 2 х 2 , а на три цилиндровия са на 120 градуса всеки отделно като на 6 цилиндъра !! На 5 цилиндров са на 144 градуса , ама за какво ли обяснявам , като пак няма да вденеш !

    Коментиран от #43, #53

  • 40 Заблуден

    10 1 Отговор
    Има там едно.... как се казваше, ааа WRC! За да участва даден модел, той трябва да е сериен и да има 25000 произведени бройки. Та да си дойдем на думата, 300 коня, 4х4 със заключващи дифове навсякъде, 1200 кг карбон и алуминий и ръчна кутия (нещо, което от 2010 производителите забравиха да слагат на коли 130 коня +).
    Е*ал съм ви и цилиндрите. Другите подобни алтернативи ще са два пъти по-скъпи и сигурно пак заключват с абс-а, а за ръчна кутия може само да се мечтае.
    Айде със здраве
  • 41 ТурбоДизел

    6 17 Отговор

    До коментар #17 от "Бай Джап":

    Немските премиуми с по 700 кс си карат нормално по 500 000км ,коя Тойота 700 кс кара толкова ?!

    Коментиран от #57, #60

  • 42 БМВ

    6 4 Отговор

    До коментар #17 от "Бай Джап":

    Ами то факта че жужи с 2000 оборота цял живот е и причината да изкарват толкова уж.
    Ама аз като вляза в сайтове за обяви има предостатъчно немски коли с голям пробег и по-малко от другите марки.
    Ама как така, нали е невъзножно това ?

    А в същото време като търсиш за тойоти с гръмнал двигател и няма недостиг от хора оплаквали се във форуми
  • 43 Случаен

    7 0 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Какви гърбици бе, ти какво си написал? Ползвали еднакви валове. И как ще са еднакви като са за различен брой цилиндри?

    Коментиран от #44

  • 44 Кое не разбра?

    2 3 Отговор

    До коментар #43 от "Случаен":

    "При Хонда 1,5 ,1,6 , 1,8 , 2,0 четири цилиндъра се различават само по хода на буталото , демек само коляновите валове са различни !!"

    Коментиран от #54

  • 45 Boxer 3.0

    13 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Кривата на въртящият момент, за два оборота на КВ е нулева на три сектора!
    Има прекъсване на въртящият момент спрямо въртенето на КВ, за разлика от четирицилиндров двигател. Колкото по-вече цилиндри толкова по-малки пулсации.
    Налага се използването на компенсационни валове, въртящи се с честота 2х КВ.
    А, при някои "творения" накрая на тези валове е маслената помпа, представете си! Така при 7000 об/мин на двигателя, маслената помпа се върти с 14 000 об/мин!
    За туй минатават на "арктически" масла 0W20 или 0W8, с точка на замръзване с 20*С под точката на замръзване на горивото!

    Коментиран от #55

  • 46 Boxer 3.0

    10 0 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Загубите на механична мощност от триене при 3 цил. ДВГ, са по-ниски от 4 цил.
    Производството и поддръжката, би трябвало да са по-евтини...
    Ползата е съмнителна, а вибрациите реални. Добавянето на успокоителни валове, намалява и двете ;)
  • 47 Гост

    3 1 Отговор
    И живот на мотора 5 г. Мерси.
  • 48 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    По-редките работни процеси са лоши за гладкостта на кривата, на мощност и въртящ момент. От там има нужда от по-голям маховик, който развърта по-бавно и мотора става по-муден. Не е толкова добре по-малкото цилиндри.
  • 49 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #7 от "лихъ":

    И колко бройки продади Конигсег с този двигател? И ФВ правиха W12, ама нещо не се кльопа. Ексцентричните идеи лесно карат б0далите да ахнат, но трудно се лансират на пазара.
  • 50 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Как става така, че икономисваш 25% от частите и с тях повишаваш 10 пъти произведените бройки?
  • 51 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "Един от народа":

    Един приятел се подхлъзна по такива приказки, за много здравите Тойоти и си взе Корола Версо дизел. Не е излизал от сервиза и все заради двигател. До тук му излезе двойно, а я има от 2 години. Може да е просто кофти бройка не знам. Иначе имам и други познати, които са доволни от японските си коли.
  • 52 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #37 от "оня с коня":

    Няма грам място за сравнение. Явно не си карал нито едното от двете. Шест цилиндъра редови е най-уравновесеният и балансиран двигател.
  • 53 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Не се казва гърбици, а колена. Гърбиците са на разпределителния вал. И на 3 цилиндровия са наистина през 120 градуса, но запалванията му са през 240 градуса, докато на 4 цилиндровия запалванията са през 180 градуса, от там и работи по-ритмично. На 6 цилиндровия запалванията са през 120 градуса и е още по-ритмичен.
  • 54 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #44 от "Кое не разбра?":

    Различен ход на буталото значи различни колянови валове и различни биели, както и различни блокове. Ама щом казваш, че няма разлики.
  • 55 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #45 от "Boxer 3.0":

    Най-после някой който разбира нещата. Но тесльовците няма да те разберат. Те си мислят, че щом валът е с колена през 120 градуса, значи е по-добре. Нямало значение колко били цилиндрите хахахахаха
  • 56 Някой

    3 0 Отговор
    Смяна масло с двигател :) Ще има да сменят двигатели по гаранция и без гаранция.
  • 57 Р. Овч.

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "ТурбоДизел":

    И като се събуди-бръкнал в контакта. Всичко немско е трошливо извращение с техниката.
  • 58 Милен

    1 0 Отговор
    И колко ще изкара, колкото М ката на БМВ 100 х и в кофата
  • 59 Милен

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Карам":

    Следващата ще е такава, докато все още ги има 5 L V8 450 кс.
  • 60 И коя кара 500 к

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "ТурбоДизел":

    Че нещо не разбрах, сигурно алди мухаххахахахаха