1 Май, 2021 12:00 3 974 52

Volkswagen започва да строи нов завод в Китай

  • volkswagen-
  • vw-
  • id.4-
  • id.5

Фабриката трябва да е готова до средата на 2022 година

Volkswagen започва да строи нов завод в Китай - 1
Снимки: Volkswagen

Volkswagen обяви, че започва строежа на нов завод в Китай, който по плановете на германската компания трябва да е готов до средата на 2022 година, а от началото на 2023 година да произвежда и първите си автомобили. Фабриката ще бъде построена заедно с китайската компания JAC и ще бъде отговорна за автомобили, изградени на MEB платформата.

Volkswagen започва да строи нов завод в Китай

Това означава, че за момента там ще се произвеждат само електрически коли, подобно на останалите два завода, отново в Китай. Очаква се годишно от там да излизат по около 350 хиляди автомобила, когато фабриката заработи на пълна сила.

Volkswagen започва да строи нов завод в Китай

Според плановете на Volkswagen Group China, годишно трябва да бъдат произвеждани на 1.5 милиона возила на ток до 2025 година. Припомняме, че за момента от Volkswagen продават електрическите ID.3, ID.4, ID.6, а съвсем скоро очакваме представянето и на стилния кросоувър ID.5.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сороси----

    35 5 Отговор
    Кога ще ги стигнем комунистите от Китай ?

    Коментиран от #18, #24

  • 2 Бой-COVID-59

    25 4 Отговор
    Баба Меркел пак ме преметна...
  • 3 Строят заводи нови на FW в Турция Сърбия

    50 1 Отговор
    Китай!!! Какво стана с Опашка на от Инвеститори, които бяха тръгнали към България!!! Останаха при. Шанген, при Газовия Хъб Балкан!!! Никой не Идва в копумпирана Държава с близо 1милион Чиновници(Бюрократи)???

    Коментиран от #12

  • 4 Андонов

    30 1 Отговор
    Нали беше за България.Бойко излес от кочината си.
  • 5 антрашпиц

    21 1 Отговор
    В бгето след два три века можеби...ама надали...
  • 6 Коментатор

    4 4 Отговор
    50% мито за вагените от китай...

    Коментиран от #30

  • 7 Додо

    31 0 Отговор
    Тази статия я разпечатайте на хартия и я пратете на съпруга на синоптичката.

    Коментиран от #11

  • 8 дедо йоцо гледа

    10 7 Отговор
    Китайски VW, китайски BMW, китайски Mercedes и китайски вирус неща. Да си ги карат китайците.
  • 9 Шoфep

    17 8 Отговор
    Aман от Котлони. Колата е бензин или дизел. Всичко друго електрокар и гавра. Хюндай електричка 80К лева! АМГ на 5 години 70К лева! Е познай кое ще си взема? Алооо ЕКОЛОЗИТЕ, къде ще ютилизирате свършилите батерии? Може би в Марианската падина? КЪДЕ??!!!

    Коментиран от #22, #38, #52

  • 10 ужас

    14 0 Отговор
    Колите в Китай, газта от Русия, а нас ни карат да се занимаваме с гебрев и да гоним руски дипломати.

    Коментиран от #15

  • 11 антрашпиц

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Додо":

    И той какъвто е тъп,няма да разбере за ко става на въпрос..
  • 12 1234

    17 0 Отговор

    До коментар #3 от "Строят заводи нови на FW в Турция Сърбия":

    След като в Украйна им национализираха по нареждане на сащ 3 млр инвестиция, китайците едва ли ще инвестират в американски васали като нас.
  • 13 Б.Б.

    5 0 Отговор
    Вие не ставате за работници от светлият сектор.
  • 14 хахаха

    22 0 Отговор
    Плевнелиев се беше хванал на бас, че в България ще е завода.

    Коментиран от #16

  • 15 Чичак

    2 6 Отговор

    До коментар #10 от "ужас":

    Аз нямам руска газ в къщи! Никога не съм имал. Пропан- бутан е с много лошо качество, ако е Руски! В Италия пълня, 42 литра- 580 км, в България 380км!! Май въздух ми сипват тук.

    Коментиран от #25

  • 16 Хо-хо-хо

    11 0 Отговор

    До коментар #14 от "хахаха":

    Плевнелиев може да се хване само за нещо друго а не на бас
  • 17 Плевнелиев

    12 0 Отговор
    Заводът ще е в България,още сме в играта!

    Коментиран от #20

  • 18 Чичак

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "Сороси----":

    Ако зваеш колко полащат на Американец, и колко на Китаец, сам ще се докладваш за проверка (i)
  • 19 Е как няма

    9 2 Отговор
    като консорциумите и корпорациите обичат да плащат жълти стотинки на тамагочитата за труд върху който биха платили в западна демокрация много, и за данъци и за достойно заплащане на труда. А многото пари ги бутат на тамошните политици чрез лобизъм. Капитала винаги търси висока печалба чрез евтин труд и ниски данъци. Легални подкупи чрез лобизъм. После китайците крадяли, слагайте им още хляба и ножа заедно, не ще крадът ами... Хартията може и да е била измислена от китайците, но печатарската машина е измислена в Европа. Създали са барута... само за фоерферки, но пръв европеец го е вкарал в пушка и револвер.

    Коментиран от #26

  • 20 Б.Б.

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Плевнелиев":

    Ние с него разцъкахме синоптичките, хайде бегай при дзверо.
  • 21 Чудя се?

    6 3 Отговор
    От онзи завод дето щяха да го строят в България преди години досега, от Volkswagen построили ли са поне един нов завод? Тогава каква е гаранцията, че ще построят и този? При Volkswagen всичко е ще ще ще ще ще...

    Коментиран от #23

  • 22 Жицата

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "Шoфep":

    Електромотора е в пъти по- мощен от амг , и от уазка ушанка смешна
  • 23 Гогата

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "Чудя се?":

    В Словакия има огромен завод, до Братислава

    Коментиран от #27

  • 24 шумчо прост

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Сороси----":

    Когато американците решат сериозно да направят от нас държава?
  • 25 Коментатор

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Чичак":

    От руска фирма какво да очакваш...
  • 26 хо ха

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "Е как няма":

    ако е така би ли сравнил работната заплата в Китай и България ако може.

    Коментиран от #35

  • 27 Не питам къде има заводи

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Гогата":

    Volkswagen има заводи навсякъде. Този в Словакия е построен през 71-ва година за производството на SKODA и татра. Купен е през 91-ва от Volkswagen, а вместо да строят завод в Турция или България, от Фолксваген решиха да обновят и разширят завода в Словакия. Аз обаче питах за строежа на нов завод от Volkswagen през последните няколко години?

    Ако потърсиш в новините, ще намериш подобна на тази, че Фолксваген ще строи завод в България, в Турция и още сигурно десетина страни, но нищо от това не е построено. Тесла за последните две години и четири месеца построи три завода на три континента, единият от които работи вече втора година, а другите два ще започнат производство тази година.

    Коментиран от #28

  • 28 дада

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Не питам къде има заводи":

    като нема ще строй ако имаше нямаше да строй.

    Коментиран от #29

  • 29 Така е, ама не е баш тъй

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "дада":

    Tesla имаше два завода, но реши да построи още два не защото не може да разшири старите, а защото търсенето е повече от производствените възможности. Останалите вместо да строят нови заводи, затвориха част от старите и уволниха част от работниците на работещите заводи, защото им намаля търсенето.

    Както виждаш и Тесла се кротна и не бърза да започва строежа на пети завод, докато не дойде нужда за него.
  • 30 Oвчара

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Коментатор":

    Тези ще правят по1400 коли за ден в Китай,а ти Долче и Габана на селската мисъл и една лопата няма да направиш за един ден.
  • 31 рено ентусиаст

    4 11 Отговор
    Лоша инвестиция и отчаян ход на полуфалиралата държавна перачница ФВ.До 5 години Китай са аут.Накъдето и да мръднат ще ядат бой а територията им отесне.
  • 32 Къде е инж.Радев с турбодизела 4х4

    4 5 Отговор
    Ето и Volkswagen още не е започнал завода по средата на тази година, а смята до средата на следващата година заводът да бъде построен. А той разправяше, че няма начин завод да се построи за по-малко от две три години. Голям инженер голям специалист с голямо нещо всичко му е голямо. Най-вече самочувствието без покритие! Той затова и се покри, а скоро ще смени и турбодизела 4 по 4! Че и с тях е тръгнал по същия път.

    Коментиран от #37

  • 33 Дфен

    3 0 Отговор
    Китайски гоуф мале мале
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 ККК

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "хо ха":

    Ще ти кажа, работил съм в Китай на мен ми плащаха около 9 600 юана ,което беше около 1200USD колегата китаец получаваше около 2500юана! Продължавай да смяташ!

    Коментиран от #36

  • 36 456

    3 1 Отговор

    До коментар #35 от "ККК":

    Коя година е било това?

    От преди три години, минималната заплата в Китай е по-висока от тази в България.
  • 37 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "Къде е инж.Радев с турбодизела 4х4":

    Пак четеш тесльо както на теб ти е удобно.Фолксваген започва да строи завод в Китай 2021 година и производството започва 2023 година ако успеят да го завършат, защото това са само планове.Както и да ги смяташ това са 20 месеца или близо 2 години.Колко време ще ти е необходимо за да вденеш,че инженер Радев го няма тук.Яд те е , защото те направи за смях хахахахахахаха затова го мразиш.

    Коментиран от #39

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Така и направи ме за смях

    0 4 Отговор

    До коментар #37 от "Turbo":

    Няколко пъти ми доказа, че кара перпето мобиле, а вие му проверихте сметките и казахте, че аз бъркам и наистина кара перпетомобиле. Аз не вярвам, че съществуват такива, но нямам три дипломи по ДВГ като вас и щом са ви учили че има двигатели със 180 процента топлинно КПД и го пише в учебниците ви, значи перпетомобиле съществува и сте прави. Направо ме направихте за смях!

    Точно както ме направи за смях в предишното мнение, защото не мога да сметна колко месеца са от днес до "Volkswagen обяви, че започва строежа на нов завод в Китай, който по плановете на германската компания ТРЯБВА ДА Е ГОТОВ до СРЕДАТА на 2022 година"

    Коментиран от #40

  • 40 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Така и направи ме за смях":

    Перпетуум мобиле си го докара ти, защото смяташ грешно.Инженерите няколко пъти ти показахме грешките.Ти не вдяваш.Щом не искаш да разбереш, твоя си воля.
    Я чети пак статията.Завода ще заработи началото на 2023 година.Ако са започнали сега са 20 месеца минимум.
  • 41 Ех, инженере, ех Радев

    0 4 Отговор
    Всяко дете ще ти отговори, че при 50км/ч един автомобил ще се движи 2 часа за да измине 100км. Ако тези 2 часа turboДизела на Радев е работил с мощност 23,45kW, както продължаваш да твърдиш, за тези 100км ще е изразходил 46,9kWh механична енергия. Едно перпетуум мобиле от първи вид има 100% КПД и ще изразходи 46,9kWh първична енергия. В случая говорим за 4,69литра дизелово гориво за 100км. Turbo Дизела на гениалния инженер обаче отива още по-нататък и усъвършенствано перпетуум мобиле и задвижване и харчат още по-малко - 2,5л което е 25kWh на 100км


    Аз не съм инженер по ДВГ и съм прост теслар. Покажи ми къде е грешката?

    Колко е КПД на машина, която за 46,9kWh работа харчи 25kWh енергия? Караш ли turboДизел перпетомобиле 4х4 енженере Радев?

    Коментиран от #43

  • 42 За колко време се СТРОИ завод

    0 4 Отговор
    Това беше въпроса? За колко време ще произведат нещо, при Фолксваген този въпрос въобще не стои на дневен ред! Производството на ID3 и това на Тесла модел 3 в завода в Китай започнаха по едно и също време, но първата Тесла модел 3 отиде при клиента още Декември 2019, а ID3 през Ноември миналата година. Явно и Фолксваген ползва от онзи извънземния бетон дето стяга за няколко часа и може да стъпиш върху него, а не като онзи на вилата на дядо ти, дето е трябвало да чакате 28 дни, преди да може да стъпите върху него.
  • 43 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "Ех, инженере, ех Радев":

    Яко те е наплашил инженер Радев щом виждаш сянката му навсякъде.Нормално е аматьор да не си вижда грешката и да получи перпетуум мобиле.Не разбираш какво точно е 23,45 Кв при движение с 50 км/ч.Хайде завърши двг и тогава да спориш с мен.Не искам да споря с аматьор и да ти изнасям безплатни лекции.

    Коментиран от #46

  • 44 Няма значение какво е

    0 4 Отговор
    Два часа с мощност 23,45 kW винаги правят 46,9 киловатчаса.

    А иначе и на децата стана ясно, че Радев говори за изходяща механична мощност на вала на двигателя. Повтори го поне десетина пъти. Даже и пресметна колко от тези киловати отиват до колелата.

    Кажи според тебе какво е имал предвид, защото ти винаги работиш с алтернативни данни. Дори когато ти напишат Остин Тексас и ти дадат GPS координати в началото, клипове и конкретни примери от Тексас, ти в края все още си мислиш, че говорим за Берлин.

    Какви са били тези 23 киловата, колко е енергията за 2 часа с тази мощност и от къде е дошла, ако не е от горивото? Енергията е мощност по време, а вие инженерите по ДВГ тук винаги забравяте времето.

    Коментиран от #45

  • 45 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #44 от "Няма значение какво е":

    Както казах не споря с аматьори.Сам си намери грешката, тесльо.Завърши двг и тогава ще спорим.

    Коментиран от #47

  • 46 Забрави да кажеш

    0 4 Отговор

    До коментар #43 от "Turbo":

    За колко време се строи завод? Колко месеца са от днес до средата на догодина?
    А най-правилния въпрос е, средно по колко заводът на година ще е построила Тесла за последните три години от началото на 2019-та до края на 2021? Защото спорът тръгна дали Тесла може да строи достатъчно бързо заводи, за да стигне производствен капацитет 20 милиона до 2030 година?

    Как мислиш ще може ли или няма да може да построи толкова за вода дотогава, ако дай боже има търсене и може да ги продаде? Дай да видим сега кой на кого ще се подиграва отново и отново и отново и отново и отново!
  • 47 Грешка няма

    0 4 Отговор

    До коментар #45 от "Turbo":

    Поне при мен. Грешката очевидно е при инженерите от ДВГ, след като основен аргумент им е "аз съм инженер по ДВГ, а ти по друга специалност"

    Само да ти припомня, че физичните закони са валидни и при ДВГ и няма как да ги заобиколиш за да излезеш прав. Кажи кой е този магичен и вълшебен термин, който описва тези 23,45 kW мощност на вала на двигателя, който аз не разбирам как работи и не се подчинява на физичните закони.

    Колко му е енергията за два часа? Отговора пак ли ще е аз съм инженер по ДВГ?

    Коментиран от #48

  • 48 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #47 от "Грешка няма":

    Така смяташ,защото толкова ти позволяват знанията.Умножаваш ябълки х круши и получи перпетуум мобиле.Научи теорията на двг и тогава спори.

    Коментиран от #49

  • 49 Очевидно и ти не я знаеш

    0 4 Отговор

    До коментар #48 от "Turbo":

    Иначе за последната година щеше да си казал какво е това 23,45 kW и щеше да поправиш Радев поне веднъж когато казва, че това е механична мощност на изхода на двигателя. Май нямаш полезен ход, а? Караш перпето мобиле турбо дизел 4х4 и можеш да заобикаляш физичните закони! Точно както си заобиколил закона и си си платил дипломата, ако въобще я имаш.

    Няма физическо обяснение за това, което твърдеше Радев и очевАдно мощността на двигателя при движение с 50 км в час не е 23 киловата при разход 2,5/100!

    Коментиран от #50

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.