5 448 29

Тествахме най-мощното Mini

Тествахме най-мощното Mini

След като през изминалата седмица ви споделихме впечатления от новото BMW M4 Competition, то днес е време да отправим вниманието ви към друг автомобил от същата група, но с британски корени. Прекарахме няколко дни с обновеното Mini Countryman John Cooper Works All 4. На практика това е най-мощния и най-скъп автомобил от гамата на Mini България към момента. Цената му лесно достига над 100 хиляди лева.

Mini Countryman e кросоувърът в гамата на британците, който се предлага в дизелови и бензинови варианти, с предно или 4х4 задвижване. Второто поколение на Countryman се появи на пазара през 2017 година, като през 2020 година Mini показа фейслифт който успя да засегне и John Cooper Works версията.

Екстериор

Отвън просто няма как да объркате марката, кръглите фарове и типичната решетка са лесно разпознаваеми, макар те да са претърпели леки промени. Предните светлини вече са с изцяло LED технология и разполагат с дневни светлини по външната обиколка на фаровете. При тестваната от нас версия можем да отличим още различната долна част на бронята, която заедно с радиаторната решетка разполагат с дизайн тип „пчелна пита“, а за наша изненада, всички отвори по бронята бяха истински и функционални.

В страничната линия впечатление прави леко нетипична форма за SUV, която е сравнително права. При конкретният автомобил таванът и огледалата бяха в цвета на автомобила, но при различните конфигурации може да изберете различна разцветка за тях. Като подхванахме темата за цвета, можем да отбележим и, че екземплярът който тествахме беше боядисан в цвят British Green или зелено, което доста се променя в зависимост от светлината.

В задната част най-видимата промяна отново е в светлините. Те са с така наречения Union Jack дизайн, който напомня за корените на оригиналното Mini. Очаквано те също са с LED технология, а под тях можем да открием малки светлоотразители. По-агресивен дифузьор и два накрайника на ауспусите, единият от които с клапа, също отличават наточената версия на Countryman.

Интериор

Стандартно получавате Mini-то с черен текстилен или полукожен интериор, но при тестовия автомобил е доплатено за изцяло кожени седалки с кафява кожа, като шев с диамантени форми добавя доза лукс към иначе обикновените седалки. За допълнение предните разполагат с електрически настройки и подгряване.

Кафявата кожа продължава също по корите на вратите и долната част на таблото. Най-съществената промяна при таблото е замяната на традиционните уреди с малък объл дисплей пред водача. Заглеждайки се повече в него, откриваме че екранът е само в средната част, а аналогова стрелка и подсветка създават илюзия за дигитален обортомер, като случаят е подобен и с индикатора за гориво.

Тествахме най-мощното Mini

Като минус можем да отбележим факта, че както и да настройвахме волана и седалката, то долната част на този инструментален клъстер и по-конкретно мястото където се показва средния разход, средна скорост и т.н., винаги остава закрита. Бутони върху волана командват звука на мултимедията и адаптивния круиз контрол, а зад волана можем да открием и пера за смяна на скоростите.

Нов е и дисплеят в средната част на таблото, който благодарение на панели в черен лак, създава усещане за кръгъл екран. Там е инсталирана базираната на BMW iDrive инфотеймънт система, която поддържа Apple Car Play и Android Auto, като заедно с това предлага и вградена навигация. Дисплеят може да бъде командван чрез докосване или от джойстик, разположен върху хоризонталната част на средната конзола. Трябва да отбележим и добрата резолюция на камерата за обратно виждане, както и възможността за автономно паркиране.

Интересни са и бутоните под дисплея. В средата виждаме червен старт-стоп бутон, а около него се намират тези за контролирането на режимите на колата, изключване на системата за стабилизацията, контрол на парктроника и изключване на старт-стоп системата. Идентични са и копчетата над централното огледало, които пък служат за контрол на панорамния покрив, осветлението в купето, както и амбиентното осветление.

Прехвърляйки се на втория ред седалки се вижда, че там има достатъчно място за двама възрастни, като при лек компромис с мястото, там могат да се съберат и трима човека. Багажникът също е с прилични размери, като според спецификациите обемът му е 450 литра с вдигнати седалки и 1390 литра, ако те се гътнат.

Двигател и ходови характеристики

Както вече няколко пъти споменахме, ние тествахме най-мощното изпълнение John Cooper Works, което пристига с 2.0-литров бензинов битурбо мотор с мощност от 306 конски сили. Максималният въртящ момент е 450 нютон метра и е предаван към четирите колела, чрез добре познатата ни от BMW автоматична трансмисия с 8 предавки.

При тестовата версия, на лице са 19-цолови джанти, зад които се виждат червени на цвят четирибутални апарати с John Cooper Works лого. Адаптивното окачване, което е една от екстрите, които бихме препоръчали, променя колата в различните режими и това се усеща още при тяхната смяна.

При първите два режима, Green и Mid, окачването е сравнително меко, воланът е доста лек, а скоростната кутия сменя предавките още в ниските обороти. В комбинация със затворената клапа на ауспуха, колата е доста тиха и приятна за спокойно шофиране.

Ако обаче сте решили да отделите над 100 хиляди лева за John Cooper Works изпълнение, то едва ли ще сте го направили заради спокойното шофиране, за това и най-вероятно режим Sport ще е първият избор, както при режимите на шофиране, така и при скоростната кутия. В момента в който направите този избор, генерацията става по-шумна, скоростната кутия държи мотора в обороти, а воланът и окачването стават доста по-стегнати и отчитат всяка една промяна в движението. Именно в тази конфигурация прекарахме и по-голямата част от теста, като можем да отбележим, че въпреки сравнително високото тегло от близо 1 700 килограма и SUV природата на модела, той се държи много прилично в завои. Както може да се очаква, ускорението също е впечатляващо, като спринтът до 100 км/ч отнема една десета над 5-те секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.

Както споменахме, прекарахме по-голямата част от теста в спортен режим, като при такива условия разходът достигна стойности около 10 литра на 100 километра, но с малко повече извънградско шофиране и „зелен“ режим на работа, разход 9 на 100 е напълно постижим. От Mini обещават още по-икономични резултати с 8.2-литра на 100 километра, които най-вероятно са постижими само ако сте забравили, че управлявате JCW.

Цена

За базово Mini Countryman с 1.5-литров 3-цилиндоров двигател и 150 конски сили ще са ви нужни 55 хиляди лева. Ако обаче искате най-мощната версия ще са ви нужни минимум 86 хиляди лева, а за версия с богато оборудване, като тази която тествахме, ще трябва да дадете около 110 хиляди лева.

Тествахме най-мощното Mini

Обобщение

Със сигурност това не е типичното малко Mini, което да дадете на жена си, за да ходи до мола и обратно, макар че колата от снимките може да се справи отлично и с тази задача. JCW-версията комбинира по доста добър начин ексклузивността с която е известна марката, без това да се отразява съществено на практичността. Кросоувър природата се е отразила основно на просвета и позицията на седене, като комбинацията с John Cooper Works версията не предполага възможност за излизане извън пътя, а по-скоро добър клиренс за българските пътища. Всичко това обаче идва и на съответната доста висока цена.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 19 гласа.

Още по темата

  • Тествахме новото BMW M4 Competition

    Тествахме новото BMW M4 Competition

    Новите BMW M3 и M4 са в продажба от преди малко повече от месец, а ние имахме честта да сме едни от първите, които да тестват спортния модел на ...
    29.04.2021
    4 502
    18

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 факт

    65 6 Отговор
    Прескъп бклук
  • 2 Гост

    55 5 Отговор
    Тея не познават парите. 100 бона за това

    Коментиран от #3

  • 3 БАЙ Х@Й ‼

    34 8 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    100'000 за Буци са една пачка от шкафчето ‼ А за един пенсионер са пенсията до края на земния му път ‼

    Коментиран от #5

  • 4 jap

    29 3 Отговор
    От ВМW доста са се изхвърлили с цената на този модел.Предполагам,че ако човек реши да отдели такава сума за техен продукт вероятно би избрал прилично оборудвана 5-та серия.

    Коментиран от #23

  • 5 pbdan

    17 3 Отговор

    До коментар #3 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Пенсионер-столетник.
  • 6 Mini

    38 3 Отговор
    Кола за сноби и за чупене на пози. Нищо общо с оригиналната концепция на Остин Мини. Ретро кич с БМВ техника.

    Коментиран от #14


  • 7 pbdan

    37 1 Отговор
    Не можах да разбера кое му е "мини" на това чудо. Цената ли (100 хилки) или разходът на гориво (9/100). Какво ли ще е максито?
  • 8 Крали

    24 4 Отговор
    Мяза на Фиат 500л

    Коментиран от #13

  • 9 Дъстър

    22 4 Отговор
    обърнете внимание колко пластмасови компоненти има по мотора - дано да изкара 200 000 без основен ремонт

    Коментиран от #11, #12

  • 10 Не благодаря

    32 3 Отговор
    Това е мелез между английско-индийски пияни чертежи, трошлив двигател и скапана електроника от БМВ. Пълен боклук
  • 11 Ти пък

    20 3 Отговор

    До коментар #9 от "Дъстър":

    то изкаралите 100000 са "милионници" а пък на 200 ще е за Гинес.
  • 12 Жоши

    17 4 Отговор

    До коментар #9 от "Дъстър":

    Какви 200хил, това е боклук на бмв-пса. Няма да изкара и 100 000
  • 13 Прав си

    20 3 Отговор

    До коментар #8 от "Крали":

    но тъпото е,че цената е като за кола.
  • 14 име

    15 5 Отговор

    До коментар #6 от "Mini":

    По скоро за клоуни. С тия "очи" отпред прилича на циркаджийска кола
  • 15 Очко

    19 2 Отговор
    Първо като видях снимките помислих че е фиат
  • 16 Киро

    16 6 Отговор
    Автора в статията е наблегнал на цветовете, картинките и емблемите, ама нищо не казва за трошливия валвтроник и как къса верига на 50 000
  • 17 Рюселхайм

    19 2 Отговор
    За най-наточения вариант на това Мини на цена от 110 000лв.- ще купя един бензинов хечбег , дизелов седан и семейно комби. Вярно, и трите ще бъдат 2-ра употреба, около 2008-2013г. но ще мога спокойно да ги обслужа, да им купя нови гуми, акумулатори-ако се налага, някоя и друга глезотия за колите вътре и пак ще съм доволен.

    Коментиран от #19

  • 18 Вито Андолини

    7 3 Отговор
    Те тоя кош го сглобяват в Германия. Няма много общо с английско-индийските пияници. Прави се на платформата на Х1. Цената наистина е пресилена. Една Рав4 или ЦРВ са в пъти по-добър вариант и ще останат доста парички. Разбирам Мини GP да ползва този двигател, защото е 1200kg. Ама на това 1700кг?!?!
  • 19 Welcome to Vratza, bace

    7 7 Отговор

    До коментар #17 от "Рюселхайм":

    Щом споменаваш акумулатор в сметките си ми ясен! А за винетка и преглед ще има ли? Я по добре се стегни да изкараш 100 000 лева, отколкото до обясняваш ТИ какво би си купил с ЧУЖДИТЕ 100 000 такива! Щял са си купи? Аха, може, щом те кефи....
  • 20 1000 SEL

    5 3 Отговор
    100 бона за Мини - тези съвсем полудяха ! Има си къде ,къде по премиум марки - за тези пари спокойно може да се вземе нов мерцедес или накичена с екстри баварка (1-2-3 серия) ,както и ауди ! Мини си е изцяло дамска количка и такава мощност е напълно излишна - не това е идеята на колата а да бъде ЖЕНСКА и лъскава !
  • 21 Да ама не

    12 2 Отговор
    Грозноват пенделски тежък кютук 1700 кила със само 300 коня, и на цена 100,000 лв и един мармот завива шоколада...НЕ, БЛАГОДАРЯ!!! Аз карам кола 1200 кила турбо-бензин 260+ коня и ми малее, тея за това грозилище тон и седемстотин изкарали некви смешни 300 коня, иначе цената като за доста по-мощна и престижна кола Всъщност какъв престиж има мини освен за жени и меки китки!

  • 22 И моите

    10 1 Отговор
    5ст: грозна, свръх-грозна, прилича на оня Фиат ама още по зле. Много ми е кеф, че има хора които дават пари за това - това възстановява баланса на планетата :)
  • 23 перничанин

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "jap":

    Близо си до истината, но цената е по-близка до BMW 3сепия, за 5-ца добави още. Скъпи са си пущините.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 шофер

    0 3 Отговор
    Добре, че е германеца от БМВ та поне скоростите да приличат на нещо. С тия грозни по форма предни седалки направо ми се повдигна изотвътре. Германска кола си е яка кола. Всичко друго копира или ползва от германеца. Кеф ти М-пакет, АМГ, Панамера, ЕрЕс куаттро, ГеТеИ, Инсигния, ЕсТе, файтон.... Това е.
  • 27 ричи

    3 3 Отговор
    Чета коментари и се смея от сърце...Кой каква кола щял да си купи с тия пари,втора ръка разбира се ,или кой бил дал 100 хиляди за Мини.А аз да ви питам,колко от вас сте карали Мини,или колко от вас са си купили нова кола..Затова манталитета на българина няма промяна,затова всяка година ще умират хиляди по пътищата на България..Айде с здраве

    Коментиран от #28, #29

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "ричи":

    Може би с тези 300 коня в този "куфар" на цена от 100 000 лева никой БЪЛГАРИН няма да ПОСТРАДА ??? Това не е кола за всеки ден !!! Що се отнася до теглото, то е увеличено за да не "ИЗЛЕТИ", когато пие РЕД БУЛ !!!

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.