2 390 124

Фабриката на Tesla в Берлин няма да отвори врати поне до следващата година

По последни данни завода ще започне производство в началото на 2022 

Фабриката на Tesla в Берлин няма да отвори врати поне до следващата година
Снимка: Tesla

След като миналата седмица ви информирахме, че от Tesla могат да получат доста солена глоба поради неправилно рециклиране, то проблемите за компанията в Германия не спират. Въпреки, че фабриката в Берлин бе построена доста бързо, тя няма да отвори врати поне до началото на следващата година.

По първоначални планове заводът трябваше да започне производство през месец юли, но с течението на времето нещата се промениха и датата бе насрочена за късната 2021 година. Все още няма официална дата за 2022 година, но от компанията се надяват това да се случи в нейното начало.

Фабриката в Берлин ще е отговорна за направата на Tesla Model Y, която ще се продава в Европа, както и за новите батерийни клетки, които от компанията планират да произвеждат.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 БАЙ Х@Й ‼

    24 11 Отговор
    Ледът се пука, дами и господа ‼

    Коментиран от #94

  • 2 рено ентусиаст

    14 6 Отговор
    Ахахахахаха клоуниии мкя ви да егем
  • 3 Пръц

    17 6 Отговор
    За сметка на това автоморгите покрай Берлин работят 24/7. В Дойчланд вече трудно ще намериш автокъща ,чиито собственик е Немец.

    Коментиран от #4

  • 4 Хайл

    15 7 Отговор

    До коментар #3 от "Пръц":

    Какво общо имат моргите и собствениците им от къде са ТЕСЛЬО ЕЛЕКТРОГЛУПАФ...нещо и за 2022 няма да тръгне мега,гига,турбо фабриката на мъск...нещо да кажеш или пак ще разтягаш локуми че тъпите немци това,онова...на калпав рук вълната му виновна...

    Коментиран от #6, #26

  • 5 Къде са антиелектриците

    19 10 Отговор
    Дето разправяха, че Тесла имала окончателно разрешително за строеж. Още ги мотат с екологичното одобрение, което трябваше да е готово през септември миналата година, за да си получат окончателното разрешително за строеж. Няма такава бюрокрация като в Германия. В Китай първия автомобил стигна до клиента в същата календарна година в която беше направена първата копка на завода. В Тексас вероятно също ще се справят за по-малко от година от първа копка до започване на производството. В Германия с родилни мъки, ако стане за две години пак ще е добре. Онзи ден ги караха да сменят тръби за чиста вода, че нещо не им било угодно, после ще ги карат да сменят други работи постфактум, след като вече са изградени. Ще направят всичко възможно да скъсат нервите на Тесла, за да дадат време на родното производство. Тесла направо им разказа играта с пето място по продажби от всички видове автомобили в Европа. Плашещо е какво ще постигне модел У.

    Коментиран от #10, #11, #15

  • 6 Къса памет

    12 8 Отговор

    До коментар #4 от "Хайл":

    Май не помниш че ти казах че Тесла по-бързо ще построят завода, отколкото ще отнеме на бюрократите да издадат един документ за започване на строеж! Ето ти че вече е факт. Завода е построен, документа го няма, за да могат да почнат работа.

    Коментиран от #8, #9


  • 7 :):):):)

    10 2 Отговор
    Имат поръчки от Марс

    Коментиран от #16

  • 8 Хайл

    10 7 Отговор

    До коментар #6 от "Къса памет":

    Ти си с късата памет,нали каза че произвеждат вече коли и правят батерии за други коли-КЪДЕ СА????? то колибата на кучето се прави бързо,но кучето кога ще влезне вътре,пък и да се сдобие с малки....ВЪЗДУХАР СИ ТУХЛЬО ЕЛЕКТРОБУДАЛА
  • 9 Хайл

    9 4 Отговор

    До коментар #6 от "Къса памет":

    Нали документи имаха за всичко,без документи нали не можеха да строят?????....имат дръжки на тесли тухльо
  • 10 Хайл

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "Къде са антиелектриците":

    Исках да ти дам - но без да искам съм дал + извинявай...да знаеш че си е -
  • 11 Хо хо хо

    10 6 Отговор

    До коментар #5 от "Къде са антиелектриците":

    Нещата са ясни щом глпците от тесла могат да правят коли то е ясно че всеки може не само че може а може и много по-добри.Ако не седяха Сащ зад него отдавна да е фалирал.

    Коментиран от #12

  • 12 Какво общо има САЩ

    5 11 Отговор

    До коментар #11 от "Хо хо хо":

    При положение че в Европа Тесла модел 3 е на пето място по продажби в Европа? Щом са толкова лоши и скъпи коли защо ги купуват?

    Коментиран от #14

  • 13 Нищо няма

    4 9 Отговор
    Когато и да отворят, все ще продават много! Хейтърите имат да се радват до другата година! 😂😂😂

    Коментиран от #19

  • 14 Хо хо хо

    14 4 Отговор

    До коментар #12 от "Какво общо има САЩ":

    Щото са филмирсни пдали.Болни по Сащ и американското същите които купуват епъл.В Холандия норвегия скандинавия са фанатици на тема Сащ.Неслучайно половината холандия се е пренесла в Сащ т.пи комплексари.

    Коментиран от #17

  • 15 Нищо нищо

    5 8 Отговор

    До коментар #5 от "Къде са антиелектриците":

    Мъска дава малко време за антиелектриците да съберат пари за Тесла! 😂😂
  • 16 Камикадзе 🛩

    11 0 Отговор

    До коментар #7 от ":):):):)":

    Ми как иначе😁? МарсиЯнците без коли ли да седят? Я, веднага и на тях една ЕВРО програма за еко-джeндъp-аФтомобили. Нали са на ток, нямат нужда от кислород. Бодваш си слънчевия панел и готово. Газ из марсиЯнските камънаци. А изпадналите части от теслите (нали се разпадат в движение) ще попълнят „колекцията” от парчета😁.
  • 17 Хихи

    5 10 Отговор

    До коментар #14 от "Хо хо хо":

    Те продажбите на Тесла Модел 3 всъщност скачат навсякъде! Много продажби има и в Германия! А да знаеш и руснаците много харесват Тесла! Явно и те са маниаци по САЩ! А, то и от тях има много в САЩ!

    Коментиран от #18

  • 18 Хо хо хо

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "Хихи":

    Ми да колко руснаци умират за Сащ.Колко бяха на Пантера и Метслика 91-ва в Мацкве знаеш ли а тука слушахте Цеца.Точнотака си е.
  • 19 Тя Тесла ще им сипе да ядат

    3 8 Отговор

    До коментар #13 от "Нищо няма":

    Предния път като и правиха сечено, като се опитаха да забавят доставките на оборудването за производство на модел 3, като опитаха да извият ръцете на Grohmann Engineering, защото Тесла била дребен клиент в сравнение със стогодишните. Тесла тогава купи цялата фирма и сега правят оборудване изключително за тях си. Сега като нищо ще вкара произведени в Щатите и Китай модел У и пак ще си ги продава, но вместо да са произведени в Европа и да оставят стойност, парите просто ще изтичат от Европа, включително Германия.

    Коментиран от #20

  • 20 Хо хо хо

    7 2 Отговор

    До коментар #19 от "Тя Тесла ще им сипе да ядат":

    Къф китай бе те китайските коли идват в Ееропа точно щото продажбите на тесла не са добри там.

    Коментиран от #21

  • 21 Хихи

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "Хо хо хо":

    Тесла продава добре в Китай, но не могат да губят и европейския пазар! Не могат да спрат да доставят! А в Америка не стигат за техните продажби! И е много вероятно и Модел У да тръгне от Китай! В момента Модел 3 SR+ идва от Китай!
  • 22 TSLA

    2 5 Отговор
    Отлагат неизбежното, но това е добре - opгазмът ще е по-силен :D
  • 23 Германците

    6 9 Отговор
    не разбраха, че играта свърши! Тесла направо си прави гаргара с немските производители на автомобили. Никой вече не купува "екологично-чистите" им дизелови и бензинови боклуци. Що не кажат нещо от Мерцедес, БМВ и Ауди за съкращенията, които стават там... хахаха

    Коментиран от #24, #32, #123

  • 24 рено ентусиаст

    3 6 Отговор

    До коментар #23 от "Германците":

    Мерцедес са европейското подразделение на китайската компания Гиили.
  • 25 требе стригане

    4 4 Отговор
    Германските шебеци ще използват завода на тесла като заложник за Северен поток 2

    Коментиран от #31

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 12345

    7 2 Отговор
    Нормално е да правят въртели. Имат да връщат за дизелгейт.
  • 28 Това са

    4 4 Отговор
    последните напъни на дизеловия картел, за повече сили няма да имат..
  • 29 Turbo

    9 3 Отговор
    Какво става тесльо,май Гига Берлин няма да тръгне 2021 година?Май ще стане повече от две години срока за построяване и пускане на завода? Строителството си има правила.Не ги ли спазваш те наказват хахахахахахаха

    Коментиран от #36

  • 30 оркестър

    4 2 Отговор
    Балъците от Тесла тръгнали да се ръгат между шамарите.
  • 31 Хайл

    8 2 Отговор

    До коментар #25 от "требе стригане":

    Дреме им на грездея на руснаците за теслата

    Коментиран от #34

  • 32 Хайл

    8 1 Отговор

    До коментар #23 от "Германците":

    Като гледам 98% са тесли в европа 🤣🤣😄😄🤣🤣ти нормален ли си?????? Данните са от тесла,мъск и ютуб нали ???? Ти не си и 1,5 волтов а 0,4-0,3 и скъсил някъде🤣🤣🤣🤣руснаците и те обичали тесла 🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #33

  • 33 Turbo

    7 3 Отговор

    До коментар #32 от "Хайл":

    Днес е тъжен ден за наш тесльо.Ля горкият бетон за една нощ,плете арматура светкавично.Монтира ударно мега гига преси за леене под налягане.Пусна предсрочно производството на Тесла Y и новите батерии с живот от 2 милиона километра.И завода пак не става и не става за една година и туито.Заслужава орден да му закачи Афрото "Теслъ" първа степен с позлатена дръжка!

    Коментиран от #37, #38, #46

  • 34 требе стригане

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Хайл":

    Не на рушняците на немците им дреме за Сев Пот 2
  • 35 Трябва да си доста наивен

    3 8 Отговор
    За да смяташ, че забавянето на Тесла от страна на германците има нещо общо със строителството или дори с екологията! Само че се опитват да отложат неотложното и ще ударят на камък. Илон Мъск може да си позволи да им изпълни всичките капризи, но това ще го нахъса още повече да им покаже на колко грешен път са!
  • 36 Предишния коментар беше до тебе

    3 10 Отговор

    До коментар #29 от "Turbo":

    То вече няма смисъл да ти се обяснява. Така или иначе схващаш на третия месец. След още няколко месеца ще разбереш че съм говорил, че Тесла по-бързо ще построи завода в Берлин, отколкото германците да му дадат екологично одобрение и съответно окончателното разрешително за започване на строеж. Прав ли излязох? В Китай построиха ли завода за една година? В Тексас ще го построят за една година? Тоест проблемът не е в строежа, а е политически.

    Коментиран от #40

  • 37 Абе чушкопек

    1 8 Отговор

    До коментар #33 от "Turbo":

    Помниш ли когато Тесла започна да строи завод за батерии в Берлин? За колко време ще го построи? Защото вероятно екологичното разрешително ще важи и за него. Ще го построили за по-малко от година? Пак се изложи!

    Коментиран от #39

  • 38 Хайл

    11 1 Отговор

    До коментар #33 от "Turbo":

    А аз се чудя защо реки,езера и язовири вдигнаха нивото а то било щото мъск не може да отвори турбо,гига,мега и още какъв завод и тесльо тесларев реве 🤣🤣🤣🤣 сигурно руснаците ако обикнат повече тесла може и да има файда🤣🤣🤣🤣
  • 39 Turbo

    10 1 Отговор

    До коментар #37 от "Абе чушкопек":

    Чете ли статията тесльо?Пише ли края на 2021 г. за край на строителството?Значи начало на работата януари 2020 г. и край декември 2021 г. Начало на производството 2022г.Както и да ги смяташ са минимум 2(две) години.Като са строили в нарушение на германските закони,сега ще се наложи да събарят и поправят това,което не отговаря на строителните стандарти.Пак се измяташ и прехвърляш вината,само и само да не признаеш грешката си.

    Коментиран от #52

  • 40 Тодоров

    7 1 Отговор

    До коментар #36 от "Предишния коментар беше до тебе":

    В Германия законите се спазват.За нарушителите на закона има огромни глоби,съд и затвор.Без екологична оценка за въздействието върху околната среда не издават разрешение за строеж.Без таково разрешение строеж не се започва, защото глобите са огромни,ще те осъдят без проблем за отрицателно време.В Германия ще построиш нещо без разрешение когато ти си видиш ушите без огледало.Това може да се случи само в корумпирани държави като България.Вероятно Тесла са нарушили строителните норми и срокове за строеж и от там им идват проблемите.Ще почакат още докато получат разрешение за въвеждане в експлоатация и започнат с производството на електромобили.Работил съм в строителството в Германия и знам за какво става въпрос.

    Коментиран от #41, #42

  • 41 Може да провериш навсякъде

    1 9 Отговор

    До коментар #40 от "Тодоров":

    Тесла все още няма екологично разрешително! Ти си приказвай каквото си искаш! Колкото и парадоксално да е, сбъдна ми се пророчеството, че завода вече е готов, но Тесла все още няма окончателно разрешително за започване на строеж. Засега използва вратичка в закона която и позволява да строи с временни разрешителни за всеки етап. Обаче дори и временните разрешителни им бавят и в миналата седмица ги глобиха 50 000 евро, защото бяха си направили водопровода за чиста вода в завода за батерии, преди да им излезе разрешителното. Даже еколозите ги накарали да сменят тръбата, защото разбираш ли ако се спука водопровода за питейната вода, щял да направи екологично замърсяване. Смяташ ли докъде са паднали, само и само да ги забавят!
  • 42 Посочи ми грешката?

    1 7 Отговор

    До коментар #40 от "Тодоров":

    Да съм твърдял някога и някъде че Тесла в Германия ще заработи за по-малко от година и половина? Посочи къде? Спорът беше дали е възможно заводът В Китай да е построен, заработил, че даже и изкарал продукция в една и съща календарна година? Възможно ли е заводът в Тексас да заработи за 12 месеца от първа копка? Притесненията ви бяха, че ако стъпиш на 27-я ден в бетон, няма да е стегнал и ще потънеш. Както и машина, поставена върху два метра дебел бетонен фундамент, щяла да го огъне, ако я поставят на втория ден и да потъне в него. Ако имаше свестен интернет да изгледаш поне един клип как върви строежа, щеше да те е срам от три четвърти от нещата, които си написал. Сега тръгна да се оправдаваш с бюрокрацията в Германия. По същата логика, още пет години може да не им издадат необходимите документи, въпреки че голяма част от завода е построен и може да почва работа.

    Коментиран от #43

  • 43 Turbo

    9 1 Отговор

    До коментар #42 от "Посочи ми грешката?":

    Гига турбо мега завода в Берлин няма да заработи по рано от две години,тесльо колкото и да ми се извърташ.Кажи сбърках и да приключваме спора.Не е срамно да си признаеш.

    Коментиран от #44, #45

  • 44 Сбърка мястото

    1 7 Отговор

    До коментар #43 от "Turbo":

    В Тексас за който говорихме 3 дни, гледахме клипове, коментирахме колко време се изливат фундаментите му и за колко време след изливането на последния етап на фундамента монтираха ГИГАпресата тежаща 420 тона, а ти не разбра че не е в Германия, за колко време ще бъде построен? Да се обзаложим ли ЗА КОЛКО ВРЕМЕ ТЕСЛА МОЖЕ ДА ПОСТРОИ ЗАВОДА? Вече провери ли ЗА КОЛКО ВРЕМЕ ТЕСЛА ПОСТОИ ЗАВОДА В КИТАЙ? Никога не съм твърдял, ще завод в Германия може да се построи за година. НИКОГА! Попитах те кога и къде съм твърдял подобно нещо? Предвид бюрокрацията, дори Илон Мъск който винаги дава нереалистични срокове, сам даде година и половина след обявяването на мястото. Половин година по-късно даде срок за 10 месеца до започване на производство в Тексас, въпреки че завода е мнооооого по голям - ТЕРЕФАБРИКА. Правиш ли разлика?
  • 45 Да не се направиш на разсеян

    1 6 Отговор

    До коментар #43 от "Turbo":

    Отделно ще питам. Може ли без това да построи завод за една година или не може. Не всеки завод разбира се.

    Коментиран от #47

  • 46 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #33 от "Turbo":

    хахахаххаа сигурно защото е плел арматурата на една кука, а по закон е трябвало да я плете на две куки хахахахаха
  • 47 Turbo

    7 1 Отговор

    До коментар #45 от "Да не се направиш на разсеян":

    За една тесларска година може да се построят даже два завода на Тесла.Начало на строежа на Гига Берлин януари 2020.Получаване на разрешително за ползване края на 2021.Започване на производство евентуално ако им разрешат началото на 2022 година.Смятай колко години са.

    Коментиран от #48, #50, #51

  • 48 Гост

    8 1 Отговор

    До коментар #47 от "Turbo":

    Мъск брои по марсианския календар.
  • 49 Вие

    1 7 Отговор
    не го мислете Мъск. Колите му ги виждам всеки ден на аутобана даже и като таксита ги карат хората. Вие си гледайте вашите 20 годишни шротове. И само да допълня че кадито на метан е по зле и от джаз на гас. И повече харчи и по малко върви. А пък с тоя фабричен бензинов резорвар от5 литра, да не дава господ да му свърши метана далеч от метанстанцията хаха

    Коментиран от #124

  • 50 Питам

    1 5 Отговор

    До коментар #47 от "Turbo":

    За Тексас, не схващаш ли вече месец смисъла на въпроса? Поне разбра ли че това е различен завод?
  • 51 Хихи

    3 7 Отговор

    До коментар #47 от "Turbo":

    Последна новина, тухльо. Икономическия министър на областта където се намира фабриката, казва че няма закъснение и незнае откъде е излязла тази новина. Фабриката ще отвори навреме!
  • 52 Хайл

    9 1 Отговор

    До коментар #39 от "Turbo":

    Дори фурнаджийската лопата е с 2 страни,наш тесльо е като чеверме-само се върти🤣🤣🤣

    Коментиран от #53

  • 53 Turbo

    8 1 Отговор

    До коментар #52 от "Хайл":

    След рекордната глоба от 14,5 милиона $ на Афрото ще му излезе по изгодно да събори недостроената фабрика в Берлин и да засади гората хахахахахаха така е като не спазва строителните изисквания сега ще ближе рани хахахахаха

    Коментиран от #54

  • 54 Ти кога ли си разбрал нещо?

    1 7 Отговор

    До коментар #53 от "Turbo":

    Само ти можеш да направиш взаимовръзка между две напълно различни събития или факта. Какво общо има фабриката в Тексас или глобата от 14 милиона със Фабриката в Берлин? Обаче пък много удобно пропускаш въпроса за колко време ще си построи фабриката в Тексас и за колко време беше построена фабриката в Китай? За стотен път питам и отговор не получавам? Само разни неадекватни причинно-следствени връзки като тази с глобата и завода.

    Коментиран от #56, #57

  • 55 Пророк

    1 5 Отговор
    Освен фабриката в Тексас, вероятно и фабриката на Тесла в Индия ще заработи преди тази в Германия.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Turbo

    7 1 Отговор

    До коментар #54 от "Ти кога ли си разбрал нещо?":

    Къде в статията видя да се споменават заводите в Тексас и Шанхай?Някъде в мой коментар да виждаш Тексас или Шанхай? Статията и спора е за Гига Берлин тесльо.За да избягаш от загубения от теб спор сега ми се отмяташ и насочваш спора както на теб ти удобно краставичарю.Прочети пак заглавието на статията,там е отговора.Гига Берлин построен за повече от две години, тесльо.

    Коментиран от #61

  • 58 1234

    3 1 Отговор
    Най добре да не я пускат изобщо! Нищо краварско не искаме тук
  • 59 Хихи

    1 6 Отговор
    Само, ще спомена че Тесла отчита голямо търсене на колите! Има заявки, за цялото второ тримесечие! Явно за това са вдигнали и цените, за да могат да намалят търсенето. Истината е, че не могат да произвеждат толкова колкото се поръчват. Нямат капацитет! Търсенето и на новите Модел С и Х е скочило доста!
  • 60 Хихи

    1 5 Отговор
    И още нещо, което не сте прочели! Спейс Х изстреля и голямата ракета и я приземи, без да се взриви! А, ама сега не го пишат това, щото не е и интересно вече! Така, че се приготвяйте да изстрелваме Турбо на Марс!
  • 61 Ти да видиш

    1 6 Отговор

    До коментар #57 от "Turbo":

    Значи В статията за Тексас ти три дена не разбра че става въпрос за Тексас и през цялото време говореше за Берлин, въпреки че в продължение на тези три дни ти пуснах девет клипа на които с големи букви пише Тексас или Остин, дори без да ги отваряш. Написах ти черно на бяло, че говорим за Тексас и дори ти се подиграх като написах GPS координати, а на четвъртия ден ти като се усети ми каза, че през цялото време си говорил за Берлин, но виждаш ли в тази статия аз нямам право да питам за Тексас, така ли? Все още не се усещаш че за десети път те подигравам, че Тесла може да построи завод по-бързо, отколкото германските чиновници да издадат един документ и за срам и резил фабриката вече е готова, но няма как да им издадат разрешително за ползване, при положение че все още нямат окончателно разрешително за започване на строежа. Колкото и да парадоксално да звучи, най-вероятно двата документа ще бъдат с една и съща дата. И както винаги се задълбаваш в семантиката и вадиш думите от контекста. Първоначалния спор беше дали Тесла може да строи достатъчно бързо заводи, ако наистина може да продава 20 милиона автомобила през 2030 година. Е може или не може? Както виждаш фабриката в Германия е изключение от правилото, а всички други заводи се строят за година.

    Коментиран от #62, #63, #64, #65, #67, #71

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Хайл

    7 2 Отговор
    Тесльо чети automedia.investor.bg/a/2-novini/44438-shok-za-elektromobilite-v-germaniya-tokat-poskapna ....електропитек

    Коментиран от #68, #69

  • 67 Хайл

    8 1 Отговор

    До коментар #61 от "Ти да видиш":

    Срам и резил е за африканчо че освен измамник е УНИЩОЖИТЕЛ НА ПРОРОДАТА,ТРОВИ ХОРАТА С "БАТЕРИИТЕ" УЖ ГИ РЕЦИКЛИРА а изпуска замърсени води в реката,"работниците" ходят до ВЪНШНИ ТОАЛЕТНИ С ТУХЛИ ЗА СТЪПВАНЕ И ПОЛЗВАТ ВЕСТНИЦИ ЗА 00-ХАРТИЯ...СРАМ И РЕЗИЛ Е ДА СЕ ДАДАТ РАЗРЕШИТЕЛНИ...да събаря и залесява иначе ще му натъпчат зарядните с кайма както в Мюнхен...ти ТУЛЬО ЕЛЕКТРОПИТЕК не разбра ли че тесла НЯМА БЪДЕЩЕ

    Коментиран от #70

  • 68 Хихи

    1 7 Отговор

    До коментар #66 от "Хайл":

    Пич тази статия е за такива като теб да я разнасят, напред назад! Зарядните Йонити също излизат доста евтино, но с месечен абонамент! Цената е вдигната, без абонамент, за да има малко ограничение на зарядните! Зарядните на Тесла в Германия е 30 цента на кВч! Това е и на Йонити, но с абонамент!

    Коментиран от #79

  • 69 Ти като прочете, разбра ли какво чете?

    1 7 Отговор

    До коментар #66 от "Хайл":

    Колко пъти ви казвам като четете да четете с разбиране? Статията за която си дал линк, дава обяснение защо германците предпочитат и ще продължат да предпочитат да си купуват Тесла пред останалите марки. Зареждането за едно евро на бърза зарядна станция е само една от причините. Цитат от статията: "Сметките обаче показват, че ако собственик на електрически Opel Corsa избере бърза зарядна станция, това ще му излезе по-скъпо, отколкото да използва стандартна версия на модела. В случая версията на ток се нуждае от 16 кВт за изминаване на 100 км и това ще струва 16 евро. " Ако този собственик изминава по 100 хиляди километра годишно като Дизела баничарката, за година ще дава по 16 хиляди евро за зареждане. Баничарката на дизела е на половин милион километра за последните пет години и щеше да му струва 80 000 евро за ток. Цената на зарядните на Тесла 32 евроцента, тоест щеше да му струва 25 600 евро и да спести 54 400 евро само от зареждане за пет години. Да не мислиш, че германците са глупави като вас и не могат да си направят сметката? Друга марка може да избере някой, който не върти много километри и зарежда предимно в къщи.

    Коментиран от #77

  • 70 Нито едно от тези които написа

    1 6 Отговор

    До коментар #67 от "Хайл":

    Не е факт а са твои измишльотини! Те няма да спрат Тесла, но никой не ти пречи да вярваш и в това!
  • 71 Turbo

    6 2 Отговор

    До коментар #61 от "Ти да видиш":

    Мятай се колкото искаш тесльо тлупав.Истината излезе колкото и да отричаш.Ако се спазват правилата на строителството ,завод за година не се построи.Виж статията посочена от Хайл.Там пише "сградите на Гига Берлин са недостроени..." Има ли построен завод за година?Няма.Спора от тук нататък е излишен.

    Коментиран от #72, #73, #76

  • 72 Време дай

    1 6 Отговор

    До коментар #71 от "Turbo":

    За колко време е построен завода в Китай?
  • 73 Време дай

    1 6 Отговор

    До коментар #71 от "Turbo":

    За колко време ще бъде построен завода в Тексас?
  • 74 Време дай

    1 6 Отговор
    За колко време ще бъде построен завода в Индия?
  • 75 Три отделни въпроса за да ги видиш

    1 7 Отговор
    Отговори им!

    Коментиран от #78

  • 76 Четвърти въпрос

    1 7 Отговор

    До коментар #71 от "Turbo":

    Него го задавам за трети път. Кога и къде съм твърдял, че Тесла ще построи заводът в Германия за по-малко от година и половина, тоест преди Юли 2021 година? Не ти ли омръзна да лъжеш и да те хващат? За година БЕШЕ построен завода в Китай. Още ли смяташ че е невъзможно?

    Коментиран от #81, #82

  • 77 Turbo

    8 0 Отговор

    До коментар #69 от "Ти като прочете, разбра ли какво чете?":

    Пак са ти грешни сметките.Електромобила е два пъти по скъп от нормална кола.Ако Дизела даде 40 х.лв за лекотоварна кола, същата електрическа ще е 80 х.лв.Кога ще минеш 100 х.км с електромобил за година,като има да видиш по зарядни станции.Лекотоварна електричка натоварена ще ти гори поне 25 Квч/100 км.Ако зарежда за 1 евро идва 50лв/100 км.Ако зарежда на 0,32 евро ще излезе 16лв/100 км разход.Дизела кара на 10лв/100 км разход цитирам по памет. Каква е равносметката: Набутване с 40 х.лв. от цената,после висене по зарядни и плащане на скъпа енергия.Бегом към ливадата тесльо.

    Коментиран от #83

  • 78 Turbo

    8 1 Отговор

    До коментар #75 от "Три отделни въпроса за да ги видиш":

    Не желая да споря по тези теми.Спора беше за Берлин и приключи.В безмислени спорове не желая да участвам.Колко пъти трябва да ти го повторя?

    Коментиран от #80

  • 79 Хайл

    8 1 Отговор

    До коментар #68 от "Хихи":

    Сериознооооо ама наистина лииии моите очи отдавна виждат как се вдигат цените за разлика от твоите които "четат статистиките" на мъск....аз на арук си ли разправям че безплатен обяд НЯМА особено при мъск-пуска ти аванта и ти вдига потника после щото си електропитек дето не мисли

    Коментиран от #86

  • 80 Хайл

    7 1 Отговор

    До коментар #78 от "Turbo":

    На глупав човек акъл се не дава,че с глупоста си се качва на главата...нека си стои неук 👍
  • 81 Хайл

    8 1 Отговор

    До коментар #76 от "Четвърти въпрос":

    Ти твърдеше че след първата копка до една година ЩЕ произвежда тесли и батерии за други коли....и пак се извърташ както винаги

    Коментиран от #84

  • 82 Turbo

    8 1 Отговор

    До коментар #76 от "Четвърти въпрос":

    Това го твърдеше ти тесльо в предишни теми.Първият спор започна лятото на 2020.Не помня точно кой го започна,но по едно време и аз се включих.След като не успях да те убедя се отказах.След това този спорт беше многократно подновяван.Ето сега излиза потвърждение за забавяне на строителството,тесльо.Ако всичко се строи както трябва,когато се спазват всички законови изисквания и се спазват сроковете за строителство както изисква технологията, строителство за година е невъзможно.Ако претупваш работата,ако не с спазваш законите и технологията за строителство се строи бързо,но некачествено.Китайците построиха Ковид болница за седмица, защото беше нужна,без да се стремят сградата да е качествено построена.

    Коментиран от #85, #87

  • 83 Ти като прочете, разбра ли какво чете?

    2 5 Отговор

    До коментар #77 от "Turbo":

    В случая говорим за избора на МАРКА ЕЛЕКТРОМОБИЛ. Както казах, цената на зареждане е само първата причина. Ти много правилно отбеляза и ВРЕМЕТО ЗА ЗАРЕЖДАНЕ. Няма електромобил, който да зарежда по-бързо за единица пробег, няма и такъв, който да мине повече с едно зареждане, което пък може да стане в къщи на ниска цена. Освен това, Дизела кара бавно и не товари Кадито, значи че ще мине с електричките повече километри с едно зареждане, отколкото дава производителя.
  • 84 Къде и кога

    1 6 Отговор

    До коментар #81 от "Хайл":

    Съм твърдял че завода в Берлин ще започне работа преди юли месец 2021 година? Давай цитат и линк?
  • 85 Май забрави, а?

    1 6 Отговор

    До коментар #82 от "Turbo":

    Спорът беше дали завода в Китай е бил построен за една година. Радев категорично обяви, че този срок е невъзможен, защото трябват от 2 до 3 години. Когато му дадох линк за първа копка, каза че има някаква измама и това е невъзможно. Затова и тебе те питам. Възможно ли е в Китай заводът да е бил построен за една година?
  • 86 Хихи

    1 6 Отговор

    До коментар #79 от "Хайл":

    Мишо, аз цените ги чета от където трябва, ти си ги чети по твоята библия! Цените са такива!
  • 87 Сроковете

    1 5 Отговор

    До коментар #82 от "Turbo":

    И какво общо имат физическите закони от които зависят строителните технологии за чието спазване говориш и юридическите закони заради които е забавено строителството в случая? Тесла все още няма екологично одобрение. За какво неспазване на технологията говориш, като това одобрение трябва да се издаде ПРЕДИ ПЪРВА КОПКА, както става във всяка една нормална държава. Ако трябваше да чакат бюрократите да се натуткат, все още нямаше да са започнали и дървета да секат. Но от Тесла ВЕЧЕ СА СПЕСТИЛИ година и половина и ЧАКАТ БЮРОКРАТИТЕ. Строителите ще са готови в срок. Няма да се учудя, даже и завода за батериите да стане преди да бъде издадено екологичното одобрение. А той трябваше да бъде завършен година след като заработи завода, защото строителство му започна 2021година. Така че въобще не става въпрос за спазване на технологии.

    Коментиран от #88

  • 88 Turbo

    6 1 Отговор

    До коментар #87 от "Сроковете":

    Ако ти тесльо някога някъде беше построил нещо щеше да знаеш отговорите и нямаше да ми задаваш ипът въпроси.

    Коментиран от #89

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Turbo

    5 1 Отговор

    До коментар #89 от "Отговори де":

    Ако ти отговоря,това означава да подновим спора отново.Аз не желая да споря с теб на тази тема,защото резултата пак ще е същия т.е. никакъв.Приятна вечер тесльо.
  • 91 Какво можеш да кажеш друго

    1 6 Отговор
    Много ясно че ще шикалкавиш! Първа копка на обекта 7 Януарири 2019 https://m.fakti.bg/technozone/353468-tesla-zapochna-stroitelstvoto-na-gigafabrika-v-kitai На 14 октомври започва производството, тоест завода е ПОСТРОЕН и даже оборудван, а работниците са наети и обучени https://m.fakti.bg/technozone/412743-parvata-kitaiska-tesla-izliza-ot-zavoda-na-14-oktomvri На 30 Декември първите 15 произведени автомобили са предадени на собствениците си. Какво можеш да кажеш повече, освен да признаеш, че Тесла МОЖЕ да построи завод за година, ако не и пречат умишлено, целенасочено и преднамерено! В Германия не става въпрос за строителни технологии, а за МРЪСНА ПОЛИТИКА. Могат да го забавят, но не могат да го спрат. Дори след 3 години, щат не щат ще трябва да му дадат разрешителното.

    Коментиран от #98

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Ледът го пукат германците с тяхната олигофренска администрация и обсъждания. Там се прави комисия за преместването на една крушка, идиотско е. Има ли проблеми в САЩ, Китай, май не. Но в Германия има, макар Тесла да наля най-голямата сума при тях.Не им дават разрешения, на които са отговорили още преди половин година. Сигурен съм, че Тексас ще заработи преди Берлин, точно заради закостенялото мислене на немците.

    Коментиран от #96

  • 95 гост

    0 6 Отговор
    Да не се забравя, че преди ден Спейс Х приземиха прототип на космически кораб вчера и го правят, защото прогреса при тях е с дни, а не с години, както при останалите. Вие кое искате? Да сте като скъпата масовка или да сте различни с новаторство, това е избор, който трябва да се направи. Тесла и Спейс Х са новатори. Според мен бе грешка да се прави нещо в Германия, по-скоро в Холандия, Унгария, дори Швейцария или пък страната на електричките Швеция.

    Коментиран от #97, #99

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Май не схващаш идеята

    1 6 Отговор

    До коментар #95 от "гост":

    Да си призная, абсолютно същите мисли ми минаха и на мен, когато обявиха че ще правят завод в Германия. Още тогава беше сигурно, че няма да оставят Тесла да дойде и да съсипе най-важната им промишленост с един замах. Обаче когато обявиха окончателното местоположение на фабриката ми светна червената лампичка. От икономическо отношение това беше най-неподходящото място, но беше поредният гениален маркетингов ход. Да построиш завод в столицата на Германия при положение, че германските производители се чудят къде в третия свят да си построят фабриките, а освен това да избереш провинцията с най голямата бюрокрация(Бранденбург), която отложи отварянето на летището на столицата цели 10 години, дори за две години, ако отвори ще е поредното доказателство как се справя Тесла с предизвикателствата от всякакво естество. Пълната противоположност на Volkswagen, които за 4 години не успяха дори местото на завода да изберат, а Тесла за три години ще построи 3 завода и вероятно ще започне четвърти в Индия още тази година. Освен това, ще затвори устите на чушкопеците, който постоянно обясняват колко замърсяващо е производството на батерии, като ги произвежда във вододайната зона на столицата на Германия, където еколозите имат пълната власт и гледат всичко под лупа. Ако те му разрешат да произвежда батериите си там, тази опорна точка ще бъде зачеркната и ще има неопровержимо доказателство, че производството на батерии не замърсява околната среда. Особено по
  • 98 Тодоров

    7 0 Отговор

    До коментар #91 от "Какво можеш да кажеш друго":

    Етапи в строителството 1 Проучване и проектиране 2 Съгласуване и одобрение на инвестиционния проект 3 Разрешаване на строителството 4 Строителство 5 Завършване на строителството и разрешение за ползване От 7 януари до 14 октомври са дейностите по точки 4 и 5 от етапите в строителството.Времето за извършване на дейностите по точки 1,2,3 защо не го включваш?Това време е по-дълго от самото строителство в правова държава като Германия.Там са такива перфекционисти,биха се хванали и за най-дребното нещо,ако нарушава закона.Затова там всичко става малко по-бавно.Китайците са факири в строителството.Там се изграждат сгради за дни,като строят по няколко етажа на ден.Това става с грубо нарушаване на нормите и правилата в строителството.Това нещо в Германия няма как да се случи.
  • 99 Turbo

    6 1 Отговор

    До коментар #95 от "гост":

    Започна да пишеш с два ника за подкрепа хахахахах браво тесльо гост хахахахаха пак си се напушил и започна с пророчествата

    Коментиран от #101

  • 100 Е така де

    1 5 Отговор
    В момента Тесла на кой етап са в Берлин по твоя списък? Защото бюрократично все още не са минали точка 3. Нямат екологично одобрение което е необходимо за даване на разрешително за строеж. Егати правовата държава! За строителството в Тексас Какво ще кажеш? Как така там им дават разрешителното за строеж още преди да са започнали строежа, както се прави навсякъде другаде по света с изключение на Германия? Как така минаха точка 1 2 и 3 само за месец-два?

    Коментиран от #102

  • 101 Лай си

    0 6 Отговор

    До коментар #99 от "Turbo":

    Не ми пречиш

    Коментиран от #108

  • 102 Тодоров

    6 1 Отговор

    До коментар #100 от "Е така де":

    По отношение на строителството си абсолютен лаик.В момента строителството на Гига Берлин е на етап 4 строителство.В Германия без строително разрешение не може да се строи,което издават след екологична оценка на околната среда.Според теб "зелените" как успяха на два пъти да спрат строежа?Подават жалба в съда и атакуват екологичната оценка.Първият път спряха сеченето на дърветата,вторият път причината бяха змиите.АкоТесла нямат екологична оценка и разрешение за строителство тогава какво "зелените" атакуват в съда? Временно разрешение за строителство не съществува като документ в строителните книжа.Разрешението за строеж се издава за определен срок, обикновено е 5 години.Ако до 3 години не започнеш строежа,трябва да си извадиш ново разрешение за строителство. В момента на Тесла им предстои да се преборят за разрешение за ползване,което при наличие на пропуски няма да получат скоро докато не оправят всичко. Последно.Времето за извършване на всички етапи в строителството от 1 до 5 в зависимост от големината на сградата или сградите е до 5 години според разрешението за строеж.Не разбрах защо пропускаш етапи от 1 до 3 във времето за строеж.Проучване на терена не правят ли?Геологическо проучване няма ли? Инженерно архитектурно проектиране не правят ли?Строителите без чертежи ли работят?Пропускаш част от строителните работи без които не може.
  • 103 Дрън-дрън

    0 7 Отговор
    На 19:59 19.06.2020 четем новина със заглавие "Tesla купи терен край Остин за новата си американска фабрика" Там пише: "Koмпaниятa нa Илoн Mъcĸ ĸyпyвa 2 100 aĸpa зeмя, зa дa пocтpoи фaбpиĸaтa. Πoнacтoящeм зeмятa e зaeтa oт плoщaдĸa зa дoбив нa пяcъĸ и чaĸъл, нo Теѕlа ĸyпyвa тepeнa зa мaлĸo нaд 5 милиoнa дoлapa, ĸoeтo cтaвa яcнo oт зaявлeниe  дo oфиc нa мecтнитe влacти. Caйтът cъoбщaвa oщe, чe cтpoитeлният eĸип нa Теѕlа вeчe ce гoтви дa cтpoи нa мяcтoтo, ĸoeтo e близo дo лeтищeтo в Ocтин. Πoĸyпĸaтa нa тepeнa oбaчe вce oщe нямa oдoбpeниe oт вcичĸи мecтни влacти. Cтpoитeлcтвoтo нa нoвaтa фaбpиĸa нa Теѕlа ce oчaĸвa дa зaпoчнe пpeз тpeтoтo тpимeceчиe нa 2020 г., cлeд пoлyчaвaнeтo нa вcичĸи oдoбpeния" Избора на локация е направен на 19 Юни 2020. На кой етап са в момента и за колко време са минали първите 3 етапа и са започнали четвъртия? Кога да очакваме завъшването? 19 Юни 2025 година? Наистина някой от нас е лаик и от километри си личи кой!

    Коментиран от #105, #106

  • 104 Друга статия

    0 5 Отговор
    От 28.04.2021 "Все още се чака екологичното одобрение (ОВОС) на фабриката от провинция Бранденбург. В момента Tesla изгражда завода на свой риск - на базата на няколко по-ранни одобрения. Компанията е подала молба заводът да започне производство през юли 2021 г. Тази дата обаче сега може да бъде отложена." Отново си лаик, нали? В съда еколозите оспорват временните разрешителни за строеж, които се издават без ОВОС.
  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Аман от инженери професори тук

    0 3 Отговор
    Пък и немски знаеш! Много по-лесно ще намериш необходимата информация за ранните разрешителни на Тесла в Германия. И въобще не е нужно да си строителен инженер за да разбереш смисъла на "на 19 юни 2020 година Тесла избра място за новата си фабрика но още не е купила земята" Ако толкова държиш на думите си, кажи предположения колко време трябва за всяка една от стъпките. Колко месеца след покупка на терена може да се стигне до започване на строителството. И понеже не съм строителен инженер, какво В крайна сметка е "започване на строителството"? Заравняване на терена? Първа копка за фундамент? Кога започва четвъртата стъпка от твоя списък и колко време след покупката на терена?

    Коментиран от #110

  • 108 Хайл

    5 0 Отговор

    До коментар #101 от "Лай си":

    Лаещия си ти,нищо съществено не си писал,дори и твои думи нямаш освен никовете ти....много думи,празни без смисъл...тухльо нагъл

    Коментиран от #109, #111

  • 109 Не може всички да са гении като тебе

    0 4 Отговор

    До коментар #108 от "Хайл":

    Толкова много "факти" си споменал, че нямаш стигане. И 99,9% от тях нямат никаква връзка с темата, а са само обиди към събеседниците. Днеска по темата ще кажеш ли, или ще продължаваш да джавкаш като паленце, докато останалите водят разговори ?
  • 110 Тодоров

    3 0 Отговор

    До коментар #107 от "Аман от инженери професори тук":

    Знам немски,че и англииски.Информацията е от първа ръка.Работил съм в Германия,вадил съм екологична оценка и строително разрешиние.Без тези документи не може да се строи.Германците са запетайкаджии и не допускат нарушаване на закона.Никой не смее да наруши закона,защото глобите са солени.Тесла защо отнесе 14,5 милиона долара глоба?Защо спираха строежа на няколко пъти? Твоите аргументи са от агенция "една жена каза".На табуретката в краката си да бях обяснил досега щеше да разбере досега.

    Коментиран от #113, #114, #115

  • 111 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #108 от "Хайл":

    Хайл,наш тесльо си намери майстора хахахахахаха запушиха му голямата уста хахахахахаха и млъкна хахахахахаха

    Коментиран от #112

  • 112 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #111 от "Turbo":

    😉👍👍👍
  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #110 от "Тодоров":

    Тодоров,бъркаш агенцията,там е агенция мъск му се обади...не се мъчи да му обясняваш,нека си ходи троЗ по цялата глава
  • 115 Браво!

    0 2 Отговор

    До коментар #110 от "Тодоров":

    Щом знаеш немски ще черпим от източника. Кажи как са на немски. Термините екологично разрешително ОВОС, временно разрешително за строителство, и окончателно разрешително за започване на строеж. Ще ти дам информация от достоверни източници

    Коментиран от #116

  • 116 Тодоров

    2 1 Отговор

    До коментар #115 от "Браво!":

    Спора с теб е отекчителен.Всеки умен човек досега щеше да признае загубата и да се откаже. Какво доказателство ще представиш?Нещо преведено с Google translate.Някоя измислена новина от агенция Мъск?Сърдечно благодаря,спора приключи.

  • 117 Вярно приключи!

    1 3 Отговор
    Дори не знаеш как звучат на немски тези документи, но иначе си ги изкарваш десетки пъти, нали? Аз знам как са на немски, дори преведени с Гугъл, но ти колкото и Ника и "инженерни специалности" да смениш си оставаш прозрачен и личиш от километри с липсата си на образование. Иначе щях да ти цитирам вратичката в закона с временните разрешителни. Закона е Gesetz über die Umweltverträglichkeitsprüfung. Прочети раздел 29, щом знаеш немски. Влязъл е в сила от 29.07.2017. Сега остава да кажеш и че си юрист с някой друг Ник и да кажеш на всички министри, че не тълкуват правилно законите и Тесла строи незаконно.

    Коментиран от #118

  • 118 Тодоров

    2 0 Отговор

    До коментар #117 от "Вярно приключи!":

    Последно.Грешката ти е от Google translate.Това е машинен превод.Преводача не прави разлика между разрешение за временно строителство и временно разрешение за строеж.Ти си път и зле с езиците,щом един преводач може да те обърка.Хвърляш се да коментираш области, в който си пълен лаик.Продължавай все така,доставяш материал за подигравка.

    Коментиран от #119, #120

  • 119 Последно

    0 2 Отговор

    До коментар #118 от "Тодоров":

    Кога се издава екологичното разрешително? Преди или след завършване на строежа? Защо издаването му беше отложено за септември 2020 година, после за края на 2020 година, а според министъра на икономиката на Германия, все още не е издадено. А министърката на околната среда, каза че дори Тесла да построи фабриката, няма да и бъде разрешено да произвежда и продава автомобили докато не си получат окончателното одобрение за строеж. И те ли ползват google translate или Илон Мъск ги лъже нещо за законите в Германия? И защо по дяволите ще ти трябва временно разрешително за всеки етап, ако вече имаш окончателно разрешително още преди започване на строежа? Все такива едни логични въпроси, но вие сте скарани с логиката. Нали си изкарвал екологични разрешителни? Кога се изкарват те? Говори от личен опит? Необходими ли са ти били временни разрешителни? Прочете ли приложение 29? Нали отричаше съществуването на такива временни разрешителни? Google translate ли ги е съчинил заедно с цялото приложение 29 и 30?

    Коментиран от #121

  • 120 Между другото

    0 2 Отговор

    До коментар #118 от "Тодоров":

    Вече очаквам никът адвокат еди-кой-си. Някак по тежко звучи от прост строителен техник, работил в Германия. Пък и министър може да се изкараш. Инженерът Радев го изкараха академик преподавател в престижен университет, та за някакво министърче няма да се представиш сега! Само че си припомни че по външността и титлите посрещат, но винаги по акъла изпращат!
  • 121 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #119 от "Последно":

    Тесльо,опитваш се да продаваш краставици на краставичар.Днес е щастлив ден за мен.Намери си майстора тесльо, колегата Тодоров направо те разби.Трудно се спори с професионалист,тесльо хахахахаха затвори ти устата.

    Коментиран от #122

  • 122 То аман

    0 3 Отговор

    До коментар #121 от "Turbo":

    От такива пишман специалисти, които са изкарвали десетки пъти документ в Германия, но не знаят как се казва. Аман от такива които си мислят, че познават немските закони по-добре отколкото министрите на Германия кои това в прав текст им казват, че Тесла все още няма екологично задължително. Аман от такива, който си мислят, че Илон Мъск си измисля, че вече 16 месеца германците не му дават окончателното разрешително за строеж и екологичното разрешително и го казва пред цял свят. Дори не си помислят, че в такъв случай това няма как да не е вярно, особено пък когато политиците от най-високо ниво започнат да се обясняват като ученички защо се е получило така. И се появява специалиста и започва да отрича реалността. Кажи сега за колко време беше построен завода в Китай? Нали и ти спореше специалисте? Сега мълчиш като партизанин на разпит.
  • 123 Фен

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Германците":

    Около 2500 човека От Мерцедес са махнати за фабриките във баден вюртемберг, без да броим другите (основно работниците Чрез лайтфирми)
  • 124 Фен

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Вие":

    Мой съотборник грък живеещ в Германия има тесла даде ми да направя едно кръгче, найстина бях скептично настроен но е много добре. Единствено високата цена към момента ме спира и аз да си взема

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.