23 135 46

Защо автомобилите "втора ръка" поскъпват?

Защо автомобилите
Снимка: Shutterstock

Аналитичната агенция Jato посочи някои от основните причини за поскъпването на малкоупотребяваните автомобили. Като най-значима от Jato определят липсата на нови конвенционални автомобили на пазара. Навлизането на електромобилите в производсвото, кара компаниите да правят все по-малко коли с ДВГ, които пък от друга страна продължават да са най-търсени в Европа.

Именно този недостиг води до увеличаване на търсенето на малкоупотребявани автомобили. В резултат на този парадокс цените на употребявани автомобили през първото тримесечие на 2021 година са се увеличили с 4.7%, а от началото на 2020 година - с цели 25%. В същото време новите автомобили също поскъпват, съответно с 2.5% и 15%.

Цените за употребявани автомобили (на възраст 1-3 години ) на големите европейски пазари са нараснали най-много, като понякога цената им може да достигне нивото на нов автомобил. Но след предстоящото очаквано насищане на пазара с нови автомобили търсенето на употребявани ще започне леко да спада.

Въпреки че експертите прогнозират, че цените на колите "втора ръка" ще продължат да растат, но много по-бавно. Статистиката показва, че през 2021 г. в Европа търсенето на нови автомобили спада, а продажбите на употребявани автомобили нарастват. Само през първия месец на годината, на вторичния пазар продажбите са скочили с 10%.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 33 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Пурко

    26 19 Отговор
    Да ... ама Не!!!
  • 2 zeus

    129 19 Отговор
    И какво излиза, никой не иска електрички, но противно на бизнес логиката се предлага само това. Ясно, че гоним екология, но дори ако не броим тока за зареждане електричките стават екологични след 200 000 км (ако изкарат толкова батериите). В същото време тока за зареждане идва от централи на въглища, всички усилия първо трябва да се насочат към построяването на повече АЕЦ и разработването на термоядрени централи.

    Коментиран от #6, #24

  • 3 сектант

    33 115 Отговор
    Дачията държи цена на старо, защото е много здрава.

    Коментиран от #12, #45

  • 4 един

    49 16 Отговор
    На новите коли цените намаляват. Особено ако знаеш как да се пазариш. Фирмите ,продаващи нови коли са яко изгладнели.
  • 5 Тойота

    60 90 Отговор
    Тойота е колата... (Може би и Хонда) Купуваш и забравяш... Всичко друго е брак още от конвейрна

    Коментиран от #13, #26

  • 6 БАЙ Х@Й ‼

    82 3 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Никаква екология не гонят ! Мотото е само сиренето в капана! Целия ни парк от ЛА едва ли изгаря колкото ТИР-овете кръстосващи страната ни!

  • 7 дявола

    58 8 Отговор
    Защото търговците искат за забогатеят много бързо и за това ограбват хората които ги правят богати
  • 8 Someone

    88 2 Отговор
    Причината за поскъпването е проста. Дори "богатите" народи са богати само в нашите съзнания. Германци, французи, австрийци обедняха доста последните години, да не говорим за италианците, испанците и още няколко нации от където основно се внася. Корона-Глупостта допълнително изяде спестяванията на хората, както и ги накара да се чувстват несигурни. Задава се тежа криза и хората с възможности за нови коли си следят разходите стриктно и решават да си карат "старата" кола още някоя друга година, а не да я сменят на 3-тата, 4-тата. Ако се решат да продадат трябва да е много изгодно. Това вдига цената на тези коли, както и надолу по веригата та чак до най - пропадналите 10+ годишни бараки, които внасят тук.

    Коментиран от #10

  • 9 Буци

    51 25 Отговор
    Колите до 2000 г.ще скочат най много,особено добре запазена кола от този период.

    Коментиран от #11

  • 10 Хо хо хо

    11 38 Отговор

    До коментар #8 от "Someone":

    За Италия и Франция и Испания може да си прав главно разчитащи на туризма държави но немците се къпят в пари.

    Коментиран от #33

  • 11 рено ентусиаст

    23 43 Отговор

    До коментар #9 от "Буци":

    Колите до 2000г в развитие държави дори не се допускат в градовете тъй като не отговарят на никакви изисквания
  • 12 Новият Логан

    29 24 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Прав си Брат! Най-добрите автомобили са Дачия, но всички се срамуват да си купят кола за 28000 лева, предпочитат за 2800.

    Коментиран от #14, #43

  • 13 Сейко 5

    59 7 Отговор

    До коментар #5 от "Тойота":

    Имам бензинова тойота от 2003г. Няма да я сменя до като не се разпадне!

    Коментиран от #17

  • 14 Москвич Алеко

    36 9 Отговор

    До коментар #12 от "Новият Логан":

    Единствения "плюс " при "автомобилите " Дачия е в акумулаторната батерия... За 28000 лв. знаеш ли какъв автомобил на 3-5 години можеш да си купиш?

    Коментиран от #22

  • 15 да попитам и аз

    32 1 Отговор
    а можете ли да посочите нрщо което НЕ поскъпва след като задавате толкова “умни” въпроси???
  • 16 Таралюга мен

    43 1 Отговор
    При работа "от къщи" автомобилите по-малко се ползват, по-малко се амортизират и по-рядко се сменят. Освен това в смутни времена се активизират вродените в човека чувства за намаляване разходите и запазване на наличните ресурси. Освен всичко обективно, трябва да се добави и субективното желание на джамбазите да запазят доходите си въпреки намалелите продажби. В това светът може да черпи с пълни шепи от българският опит.
  • 17 ПСР

    54 5 Отговор

    До коментар #13 от "Сейко 5":

    Закупих бензинова Тойота на 4г.от дилъра за София.Не фирмена,на 48 хил.км.Точно на половин цена от първоначалната.За чисто нова,пари нямам.Нито пък е смислено да ги давам.Заем за тенекии-никога!Съдба.
  • 18 Поскъпват щото :

    37 2 Отговор
    Горублянските и сие искат да пълнят гуши..............техните са по-големи от на пеликан .
  • 19 Едмонд Дантес

    16 3 Отговор
    Аз ще си купя велосипед или тротинетка .
  • 20 Стоян

    53 1 Отговор
    Момчета, стига с тези глупости за колите втора употреба от сорта че сме моргата на Европа и че всичко е боклук. От 20 год. живея в Италия и през цялото това време продавам коли за БГ. Унгария, Чехия, и така нататък, и мога да ви кажа че всички страни от бившия Соц. Лагер купуват същите марки, години,и състояние коли които се внасят и в БГ, та нали тези същите автомобили са карани до този момент от Западно Европейците, всичко е въпрос за пари, толкова имаме толкова можем да си позволим
  • 21 Не ми се четат

    14 1 Отговор
    постоянно " анализи", дето сравняват трън с трънка. Кухендърска история и задължително пропаганда с цел формиране на общественото съзнание.
  • 22 Дфен

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Москвич Алеко":

    Точно като името ти
  • 23 Защото

    24 1 Отговор
    Новите, след 2014, са боклуци. За да ни стимулират да си купим още по-големи боклуци и наречени "електрически". За съжаление това се прави от всички държави, всички правителства. Накрая печелят само банките които гарантират лизинговите кредити отпускани от дилърите.
  • 24 Аз пък

    8 8 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Моята я зареждам само на дурасел и издържа 2 пъти повече
  • 25 Гост

    6 2 Отговор
    Имате някаква грешка. гост каза, че електромобилите щели да поевтиняват, а колите с двг да поскъпват. Как така става точно обратното? Я се допитайте до гост, преди да пишете небивалици.
  • 26 Йо Несбьо

    14 6 Отговор

    До коментар #5 от "Тойота":

    Лексус е марката, може би Акура. Усещане като в бизнес седан за невероятно много пари, а всъщност по-евтин, но много по-здрав.
  • 27 Куиз

    13 0 Отговор
    Защото първа (нови те) стават недостижимо понятие във живота на средно статистическите Европеиски граждани без гараж,осигъровки, ремонт, подръжка,пътен данък,екологичен данък и не на последно място гориво - колко реално струва автомобилът ВИ!?
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Старите Автомобили!!! Тестване на пазара

    7 0 Отговор
    И Там картел!
  • 31 Старите Автомобили!!! Тестване на пазара

    5 0 Отговор
    И Там картел!
  • 32 един от многото

    9 0 Отговор
    Защото автомобилите първа ръка намаляват!
  • 33 Фен

    8 3 Отговор

    До коментар #10 от "Хо хо хо":

    Яко се къпят вчера видях един си търкаше гърба със 100 Еврови банкноти. Германия в момента е много зле, почти всички големи работодатели са на 4 дневна работна седмица и заплатите са паднали надолу. Някога е била добре но в момента Германия не е най удачният избор да работиш и живееш (на база приходи/разходи)

    Коментиран от #39

  • 34 ШАФИОРА

    7 0 Отговор
    поскъпват в отчаян опит някой да се обърка в обстановката и да се мине да купи нароилите се непродаваеми таралясници които скоро ще бъдат забранени за движение ! ето защо поскъпват ................
  • 35 защо ли

    15 4 Отговор
    Наливаш 50-100 бона за чисто нова кола, караш я 5 год. и я продаваш за 15 бона. Настаро - даваш 10-на бона за кола настаро, наливаш още 5 и караш 5-15 год. После я хвърляш. Не ми обяснявайте, че печелившият е този с новата кола.

    Коментиран от #36

  • 36 не си прав

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "защо ли":

    Всичко опира до стандарт. Ако взимаш над 50 000 евра (чисто) годишно вероятно не ти е никакъв проблем да дадеш 30-40 000 евро на всеки 5-10 години за нова кола. При това положение защо да караш стара?

    Коментиран от #41

  • 37 смях

    3 0 Отговор
    Питайте ги на Дупница дали поскъпват - като гледам колко коли са насъбрали сигурно са склонни да дават по 2-3 на цената на една.
  • 38 Гост

    3 2 Отговор
    Аз карам служебна кола,боли ме щурвала

  • 39 Цървули,сър

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Фен":

    Така е,Боколандия е правилният избор
  • 40 От първо лице

    1 0 Отговор
    Търговците на НОВИ автомобили в България са по нагли и от тези в Дупница.
  • 41 дърт шофьор

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "не си прав":

    Сигурно имаш такъв стандарт? Да си жив и здрав! Познавам богати хора в Германия, които си карат стари коли. Един си кара стара цетка. Вярно, много поддържана, ама цетка.
  • 42 Мазда

    1 0 Отговор
    Дреме ми, аз си купих идеално запазена Мазда 3 -на 125 000 км - проверени, в представителството на мазда у нас - 20 лв струва услугата. Бензин , евро5 - ще я карам най-малко 6-7 год
  • 43 Алфа Ромео

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Новият Логан":

    Бих си купил нова кола за 28 000 но няма да е Дачия а Фиат Типо 1.4 турбо 120 коня.
  • 44 Alex

    1 0 Отговор
    Хипотеза, а нещата се променят за часове.
  • 45 Станислав

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Карай си тоалетната със здраве,пък драсни два реда ако минаваш през Търново да се изходя вътре за 2 лева

    Коментиран от #46

  • 46 От Плевен съм

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Станислав":

    И ти си карай твоето отпадъчно, опърдяно от немски г.з ТДИ на 18 години и като минаваш през Плевен ,обади се - ще ти дам 400 лв за него - за вторични суровини. Даже няма да се изхождам в него - гнус ще ме е.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.