21 Май, 2021 09:43 17 455 28

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar

  • honda-
  • jazz-
  • crosstar-
  • тест
Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar - 1

Едноседмичният тест, който направихме на модела Jazz Crosstar ни беше достатъчен, за да се уверим, че новата Honda Jazz разполага с един, наистина интересен и доста по-различен от конвенционалните, хибриден силов тракт, който освен, че впечатлява с тихата си работа във всички режими е и изключително икономичен.

Освен това, повдигнатата Crosstar версия на Jazz е идеална за до болка познатата ни родна действителност. Като цяло Honda Jazz Crosstar е един малък семеен автомобил, характеризиращ се с добра сглобка, просторен салон и икономичен двигател. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор и интериор

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar

Нищо впечатляващо няма във външния вид на Honda Jazz Crosstar, но в същото време автомобилчето е "сладурско" по онзи начин, който само азиатците умеят. Кросоувър версията има 16 мм по-голям пътен просвет (152 мм), привличащи вниманието пластмасови надкалникови арки, релси на покрива. Както можете да видите и от снимките, промените в сравнение със стандартната версия са козметични, но въпреки това Crosstar вече е типичен представител на малките кросоувъри.

Новият Jazz е малко по-дълъг от предшественика си, но запазва същата ширина на купето. Цялата конструкция е по-твърда. Багажникът е 298 литра (с малка гърбица за литиевойонните батерии ), но що се отнася до практичността, то Honda Jazz Crosstar побеждава голяма част от конкуренцията.

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar

С преместването на резервоара за гориво под седалките от първия ред вече е възможно да се конфигурира салона по много по-ефективен начин, а резултатът е просторен салон за пасажерите и при нужда (когато седалките са сгънати), огромно товарно пространство за велосипеди и други обемисти приспособления за активен отдих. Транспортирането на високо цвете или нещо подобно също вече не е проблем.

Важно е също, че инженерите на Honda очевидно вече са разбрали, че дори и за градска кола, трябва да бъде отделено повече внимание на т.нар. екстри. Приборите са дигитални и информативни, мултимедийната система също е на ниво, а наличието на по-качествени материали, прави нещата да изглеждат отлично.

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar

Наред с традиционната прецизна сглобка, салонът на Honda Jazz Crosstar е без особени забележки. Той е просторен, седалките са малки, но ергономични, а шумоизолирането му е на нивото на доста по-големи и по-премиум автомобили.

Дизайнът също е добре обмислен. Поставката за чаши се намира точно до лявото огледало и въпреки 9-инчовия мултимедиен екран, копчетата за сила на звука или традиционният панел на климатика остават физически.

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar

Материалите, както вече споменахме са с добро качество, въпреки че е в салона е налице предимно пластмаса. Като добавим към това висококачествена камера за обратно виждане и стъклени A-колони и ще откриете, че видимостта по време на шофиране и паркиране е просто страхотна.

Двигател и ходови характеристики

Докато що се касае до външен вид и интериор всичко си е на мястото, но нищо от тези два компонента не е "уау", то Honda Jazz има още едно предимство, на което конкуренцията определено трябва да завижда. Става дума за хибридната система за задвижване. Това обаче не е конструкция, която познаваме например от Toyota, а съвсем различна, водеща до изключително нисък разход на гориво.

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar

Най-близкото сходно решение е това използвано при хиперкара Koenigsegg Regera, но да не се отклоняваме много. Просто трябва да кажем, че ако човек не обърне внимание на работата на цялата система, наречена от японците e:HEV, ще бъде трудно да забележи колко внимателна и ефективна е тя.

Когато се придвижваме из града, използваме електричество и се плъзгаме по улиците в пълна тишина. Литиевойонната батерия обаче не е особено вместителна и издържа 2-3 км плавно шофиране. Когато се разреди, двигателят с вътрешно горене влиза в действие, но в този случай той служи като генератор на енергия.

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar

На извънградско при висока скорост и по-сериозно натискане на десния педал двигателят предава мощност директно на колелата. Най-доброто сравнение би било с кола, която има само пета предавка и я използва само за шофиране по магистрала.

Всичко това означава, че успяхме да намалим средния разход на гориво до 3.1 л/100 км, но това при изключително плавно шофиране. Ако автомобилът се кара "нормално", то реалният му разход е 4 л/100 км.

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar

Самият хибриден силов тракт е интересен. Той се състои от 1.5-литров бензинов двигател и от два електромотора. Двигателят с вътрешно горене дава енергия на първия електромотор, който работи като стартер-генератор, а енергията от него отива във втория електромотор. Стандартната трансмисия на практика няма. Предавателната кутия е с фиксирана предавка, а йон-литиевата батерия е с много малък капацитет.

Подобно решение вече е използвано и в по-големия CR-V и е интересна алтернатива на дизела, що се отнася до икономия на гориво. Разбира се, Jazz Crosstar не е спортна кола. Той ускорява до сто за 9,9 секунди, но управлението е приятно. Японските инженери определено не са обърнали напълно гръб на хората, които обичат да карат по-спортно.

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar

Някои системи за безопасност - като тази за поддържането на лентата, например - изглеждат малко свръхчувствителни, но като цяло управлението е точно и предсказуемо. Возията може да се определи по-скоро, като мека, но кренът в завои не е прекалено голям.

Цена

След такъв списък с плюсове се създава впечатлението, че кросоувър версията на Jazz ще се продава като топъл хляб. Е, тук нещата се усложняват. Българският вносител е определил минималната цена за Jazz Crosstar от 55 000 лева, което е доста повече от цените на голяма част от преките конкуренти на модела. За сметка на това обаче взимате един свръхикономичен, многофункционален и прецизно направен автомобил.

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar

Тест и БГ цени на новата Honda Jazz Crosstar


Поставете оценка:
Оценка 4 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Христомир

    82 4 Отговор
    Отличен автомобил, но наистина, доста скъп.

    Коментиран от #17

  • 2 Бангеев

    66 4 Отговор
    Много добро ревю на Радо, както винаги критичен и показващ ни минусите на колата, а тук те съвсем не са много. С цената обаче са се поизхвърлили тези от Хонда.
  • 3 За тези пари

    65 17 Отговор
    Мерси! Карайте си я!
  • 4 gost

    72 3 Отговор
    Харесвам Хонда, ма нещо тея цифри ми идват в повече.Явно цените на всичко скача до небесата и става нормално , малки автомобили които трябва да са достъпни да струват по 50к.

    Коментиран от #15

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Пфффф

    44 12 Отговор
    Това чудо се сглобява източно от град Делхи. Не мерси.

    Коментиран от #13

  • 7 1234

    52 7 Отговор
    Докато четях се насилвах да ми хареса колата ...но не !
    Нищо за 50 000 лева
  • 8 Иво

    67 5 Отговор
    Имал съм само японски автомобили, имам и сега.Но този пвц фризер за 50-60 бона вие сте луди бе хонда!!!

    Коментиран от #9

  • 9 МаКаТа

    16 28 Отговор

    До коментар #8 от "Иво":

    Скъп е да, ама реален разход 4 на 100 при това на бензинова кола няма друг.

    Коментиран от #10

  • 10 Иво

    38 6 Отговор

    До коментар #9 от "МаКаТа":

    Абе тия разходи са пунта мара! На моята 200 коня, бензин и дават 7 среден, ама си гори точно 10.И не се оплаквам даже е супер за пет метра автоматик! Преди 15 години 2.0 115 коня горяха 12-13...

    Коментиран от #11

  • 11 Сашо

    26 4 Отговор

    До коментар #10 от "Иво":

    Тестът е в реални условия, а и толкова пише на борд компютъра, виж снимката. Иначе си прав, че лъжат производителите, но тези от Хонда явно са измислили смислен хибрид, а не като другите, само и само да покрият еко нормите.
  • 12 3365

    35 1 Отговор
    Карам стар Jazz, твърда возия, но широка и удобна кола, въпреки че изглежда малка, икономична, но... За тези пари нова ще си взема HR-V, край!
  • 13 АКИРАДЖ СИНГХ

    4 15 Отговор

    До коментар #6 от "Пфффф":

    по добра ли щеше да е бъде зглобяване от Бели,Черни или жълти мамуни а? радвай се че са го сглобявали ГОСПОДАРСКАТА КАФЯВАТА РАСА а не някви примитивни диваци дето не са създали нищо в света......
  • 14 Не знам

    18 5 Отговор
    колко са измислили смислен или по-скоро безмислен хибрид,защото кросоувър с 152мм пътен просвет е просто смешно,а и 2-3 км. само на ток е просто смешно.За сравнение Каптюр на Рено е с 60 км. електрически пробег и пак е хибрид и пак се зарежда от ел.двигател,а и ценатае горе долу една,да не говорим,че Каптюр-а е и с по-голям пътен просвет.

    Коментиран от #19

  • 15 Жоро

    16 0 Отговор

    До коментар #4 от "gost":

    Стегфлация - висока безработица, ниски заплати и сравнително висока инфлация.
  • 16 ммммммммммммммм

    20 0 Отговор
    с 2 думи цени от бултрако
  • 17 Емил

    14 8 Отговор

    До коментар #1 от "Христомир":

    Автомобил?! Нещо си се объркал - това е тротинетка с четири колела за двама!

    Коментиран от #18

  • 18 ттттт

    19 0 Отговор

    До коментар #17 от "Емил":

    Да, но цената е безбожна!
  • 19 Психо от Курило

    11 3 Отговор

    До коментар #14 от "Не знам":

    Наистина не знаеш (аз също), но и не си прочел статията. Аз така я разбирам , батерията е с малък капацитет стигащ за 2-3 км. но единия ел. мотор, задвижван от двигателя, произвежда електричество и задвижва втория, това на практика означава почти непрекъснато движение с малка скорост (градско) само на ток, т.е. малко не коректно автора пише за два ел. мотора, по-ясно щеше да е , ако напише ел. мотор задвижван от генератор, който на свой ред е задвижван от ДВГ.

    Коментиран от #20

  • 20 Психо от Курило

    11 4 Отговор

    До коментар #19 от "Психо от Курило":

    Забравих да добавя, Каптюра за който пишеш изминава на ток само 60км (доста по-малко в действителност) и трябва да се зарежда в контакта или да си кара само на гориво, така че ако изминеш 200 км от тях първите 40-50 на ток и това е. Хондата може да измине всичките 200 на ток, като разхода на гориво ще ти е само за задвижване на генератора. Много добра идея, според мен и много по-удачна от чисто електрически автомобил.
  • 21 шофйор

    20 2 Отговор
    минималната цена за Jazz Crosstar от 55 000 ЛЕВА ТЕЗИ НОРМАЛНИ ЛИ СА ПЕЖО РИФТЕР ИЗПЪЛНЕНИЕ ЛАУРЕТ СТРУВА 44 000 ЛЕВА И ПРОСВЕТ 180 И БАГАЖНИК 750 ЛТ ПОД КОРАТА

    Коментиран от #27

  • 22 кое му е по хубавото от зафира на метан

    7 4 Отговор
    За 5 бона?2007 година модел?нищо само да грабят пари по веригата вдичко свързано с колите затва са новите модели коли а баламите да бъхтят да плащат новите пласмаси ...иначе казано вашите животи принадлежат на корпорациите и правителствата и сте робове ...робството съществува в модерен вариант
  • 23 Напечатаните трилиони зарад ковето

    6 0 Отговор
    От централните банки трябва да се връщат и всичко пада връз хората да им е скъпо
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Ами

    4 0 Отговор
    Изглежда добре, за размера си, но за 2 малки таблета на таблото и една шепа части под капака и 20 хиляди лева са много.
    Като е толкова добра, да я пуснат на приемлива цена и да печелят от оборот, защо е това изхвърляне
  • 26 2050

    2 1 Отговор
    Марката хонда у нас в момента е хит.10-15 годишни акорди вървят по 15 000 лева -очевидно има и търсене.Возил съм се на Акорд 2010 година, голяма кола , но неудобна за ръст 185 см. Легнало положение на седалките, ниска и широка. Не ми хареса.
  • 27 Димитър

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "шофйор":

    Не само, за тези пари си взимаш Пежо 2008 в GT изпълнение. Хубава е хондата, ама за не за тази цена. За около 35-40000 по бива, но алчноста е грях.
  • 28 ффф

    0 0 Отговор
    Леле, леле, леле. 54х.лв за малка и грозна кола? Току-що съседката си купи 7г. джаз, добра кола, приятна за каране и широка отвътре, ама за нова таква голяма сума е подигравателно много. На всеки е ясно, че тези хибриди са посмешище и са напълно безполезни, но се предлагат, защото се печели много, ама наистина много от тях, както с кросовърите, за еидн просвет от 50мм повече и едни пластмаси и хоп поне 10бона отгоре.