11 Юни, 2021 11:22 8 620 11

Продава се личната кола на принцеса Даяна

  • принцеса даяна-
  • автомобил-
  • ford-
  • escort-
  • ghia

Личният автомобил на принцеса Даяна ще бъде пуснат на търг

Продава се личната кола на принцеса Даяна  - 1

Във Великобритания се подготвя интересен търг, на който ще бъде продадена една забележителност от историята на кралското семейство. Става дума за автомобил Ford Escort Ghia от 1981 година, който е принадлежал на принцеса Даяна.

Автомобилът е подарък от принц Чарлз, за бъдещата му булката си в чест на годежа. В края на 90-те години колата изчезва от общественото внимание за цели 20 години. Сега обаче е готова да отиде при нов собственик.

Светлосивият Ford Escort Ghia от 1981 г. е подарен на Даяна два месеца преди сватбата ѝ. Той ѝ служи като кола за лични пътувания до август 1982 година. Уебсайтът на аукционната къща отбелязва, че този период се счита за най-щастливият в отношенията между Даяна и Чарлз.

Въпреки впечатляващия пробег от 133 хиляди километра, американският автомобил е в добро състояние. Той е с фабричната си боя и оригинална интериорната тапицерия. Като бонус се предлага и оригиналния регистрационен номер WEV 297W, с който самата Даяна е карала колата.

Продава се личната кола на принцеса Даяна

Любопитна черта на Ford-а е талисманът сребърна жаба на капака, който е копие на подарък от сестрата на Даяна, лейди Сара Спенсър, предназначен да напомня за приказката за принцесата и жабата.

Според предварителните оценки за този Ford Escort ще бъде възможно да се спечелят от 30 до 40 хиляди лири стерлинги. За сравнение, на Острова, ново BMW 4 Series Coupe може да бъде закупено за същата сума. Началото на търга, по време на който други кралски неща и антики също ще бъдат продадени, е насрочено за 29 юни.

Ще припомним, че миналата година на търг беше продаден друг личен автомобил на Даяна - кабриолетът Audi 80 от 1994 година, който тя караше в разгара на популярността си и многократно влизаше с него в обективите на папараците. За тази кола бяха получени 58 000 паунда.

Продава се личната кола на принцеса Даяна


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 No Exit

    21 1 Отговор
    Нема ли да пуснат на търг мерцедеса от парижкия тунел? Ще чукне цена колко нова С класа без проблем
  • 3 Ценитек

    26 4 Отговор
    Радо, това не е американски автомобил, оправи в статията

    Коментиран от #8, #10

  • 4 ЭКО ако

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Меркантилност":

    Говориш за гражданска война в българия
  • 5 Абе

    5 1 Отговор
    Щом не е внос не ми е хвали
  • 6 Рено ентусиаст

    13 5 Отговор
    Мисля да си извадя от гаражда старата 19-ка Шамадъ да кажа че е била ползвана от бабата на Митеран да ходи до селският магазин и да и искам 5 млн. евро.
  • 7 кьолн

    15 2 Отговор
    „американският автомобил е в добро състояние" - Ескорт и американски ли бил?
  • 8 Някой

    11 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ценитек":

    Форд е американска компания
  • 9 мечо

    3 1 Отговор
    и ас таи знам че форт са амирикански коли
  • 10 YAMAHA

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Ценитек":

    Грешиш
  • 11 Иванкин

    6 0 Отговор
    1981 г в социалистическа България такива коли бяха достъпни само за доста над средно йерархичната партийна номенклатура. Чак след 1990 г. започнаха да се появяват втора употреба, но на цени недостъпни поради вихрещатата се безработица и инфлация. Чак след 1996 г, се сдобих с такъв Ескорт. Сравнително доста запазен за 3500 дойче марки, което си беше хем на сметка, хем колосална сума за възможностите ми. Колата беше много запазена, но от днешна гледна точка лагерница-щайга. Без климатик с твърда возия. Но с нея обикалях няколко пъти до Италия, Гърция и Турция. И въпреки липсата на климатик, не ми е тежала непоносимата жега. Беше 1.6 бензин с карбуратор и си вървеше доста прилично и динамично за времето си.