Last news in Fakti

14 Юни, 2021 10:30 9 204 21

Тествахме VW Arteon Shooting Brake. Може ли едно комби да е стилно и практично?

  • volkswagen arteon-
  • arteon shooting brake
Тествахме VW Arteon Shooting Brake. Може ли едно комби да е стилно и практично? - 1

Volkswagen Arteon е сравнително нов модел на германската марка, който за първи път бе показан през 2017 година, а през изминалите месеци получи фейслифт, който освен външни промени, донесе и изцяло нов Shooting Brake модел.

На практика Volkswagen Arteon е една по-дизайнерска версия на Passat, която жертва част от практичността си за сметка на по-красивите форми. Shooting Brake версията от своя страна има за цел да върне част от тази практичност, но отново запазвайки дизайнерските решения. Крайният резултат както може да видите от снимките е едно стилно комби с практичност която е поставена под въпрос?

Екстериор

Фесйслифтът на Arteon от тази година донесе няколко минимални промени по външността на модела, като най-отличителна е LED лентата между двата фара, подобна на тази при други модели на германската марка. При тестовата версия можем да видим и R-Line оборудване, което се изразява в различни брони, джанти със специфичен дизайн и размер от 19-цола, както и елементи в интериора за които ще стане дума по-късно.

В задницата също можем да открием нови светлини, като при по-високите нива на оборудване, като нашето, можем да намерим и стопове с 3D елементи във вътрешността им, които също така предлагат и интересно светлинно шоу при отключване и заключване. Няма как да не споменем и нещо което ни направи лошо впечатление, а именно имитацията на ауспухни накрайници в задната броня, точно зад които са и истинските тръби на ауспусите.

Поради купеобразната форма на традиционния модел, вратите са без рамки на стъклата, като същото важи и за Shooting Brake, което от своя страна изглежда доста красиво, особено при отваряне на вратите със свалени стъкла. Промените при фейслифтовия модел са допълнени също така и от ново изписване на модела под емблемата, както и новото лого на Volkswagen.

Интериор

В интериора е налична конфигурация, която е идентична с тази при Passat. Дигитален дисплей пред водача пристига базово при всички модели, а в средната част е наличен тъчскрийн дисплей на инфотейнмънт системата, както и тъч контроли на климатичната система, заедно с подгряването на седалките.

Що се отнася до инфотейнмънт системата, тя е типичната за всички нови модели на Volkswagen, като предлага безжичнo функциите Apple Car Play и Android Auto, които работят доста добре. Минус който можем да отбележим е липсата на традиционен USB Type-A порт, като единствено има два USB Type-C в подлакътника.

R-Line oборудването при нашата версия продължава и при седалките в комбинация от кожа и алкантра, както и на волана със специфична форма и R табелка. Шофьорската седалка разполага с функция за масаж, както и с електрическо преместване на облегалката, като останалите функции се контролират механично, подобно на тези при пасажерската седалка,

Позицията на седене е сравнително ниска, като поради спецификата на купето таванът е леко снижен, но въпреки това предлага доста място, дори и за по-високи хора. Същото се отнася и за втория ред седалки, където мястото за главата е повече от това при обикновения Arteon и спокойно могат да седнат трима човека с лек дискомфорт за краката на средния, поради повдигната част на пода.

Може би най-важното при Shooting Brake версията е багажника. Поглеждайки характеристиките на модела откриваме, че той предлага обем от 565 литра, което на хартия е с 3 литра повече от обикновения модел и с 85 литра по-малко от това на класическия Passat.

Все пак трябва да отбележим, че багажника предлага доста обем, имайки предвид специфичната форма, като при сгънати седалки той нараства до 2 092 литра. Автоматичното отваряне и затваряне на петата врата е серийно, заедно с функцията за отварянето ѝ, чрез „размахване“ на крак под задната броня. Функция, която е доста удобна и изненадващо работи много добре.

Двигател и ходови характеристики

Под капака на тестовата версия работи 2.0-литров дизелов двигател с мощност от 200 конски сили и максимален въртящ момент от 400 нютон метра, които достигат до четирите колела, благодарение на 4motion системата на марката. Трансмисията е автоматична с двоен съединител и 7 предавки.

Що се отнася до поведението на пътя, то в голяма степен зависи от режима на шофиране, като конкретния екземпляр разполага и с регулируеми по твърдост амортисьори с три режима на работа. В комфортен режим на шофиране, колата предлага доста меко окачване, въпреки сравнително ниските гуми, а поведението на кутията и двигателя са идеални за пътуване от точка A до точка Б, без да се притеснявате за нищо. В комбинация с адаптивния круиз контрол и системата за следене на лентите, дори можем да кажем, че шофирането все повече се превръща в комфортно возене.

Все пак ако отидем в другата крайност и включим на режим Sport, като същото се отнася за кутията и окачването, то колата става доста по-„нервна“ и държи двигателя в обороти. Воланът се втвърдява и отчита всяко едно движение, а окачването е способно да отрази повечето неравности по нашите пътища. Въпреки това, ускорението и шофирането с по-висока скорост не са толкова забележими в купето, което отчасти се дължи на добра шумоизолация и многопластовите стъкла. Въпреки всички тези акустични подобрения, липсата на рамки на вратите все пак се отразява и при по-високи скорости може да се долови лек аеродинамичен шум, който е типичен за този тип купеобразни автомобили.

Няма как да не отразим и разхода, който честно да си признаем доста ни изненада. По време на теста шофирахме по различни пътища, включително магистрала, градско, извънградско и дори попаднахме в задръстване. Средния разход за целия тест варираше около 6 литра на 100км, като най-ниските стойности които видяхме при извънградско шофиране в нормален режим и спокойно шофиране достигаха до 4.7 литра на 100 километра. Все пак в контрастния стил на шофиране и постоянното спиране и тръгване разхода надминаваше 7 литра на 100 километра.

От Volkswagen предлагат още няколко опции на 2.0-литровия дизелов мотор, включително варианти с предно задвижване и 150 конски сили, като той може да се комбинира и с механична трансмисия.

Бензиновите варианти започват от 1.5-литров мотор с механична трансмисия и 150 конски сили и завършват с най-мощната R версия с 2.0-литров двигател и 320 конски сили.При хибридния тракт задвижването се осигурява от електромотор в комбинация с 1.4-литров бензинов двигател, чиято системна мощност достига 218 конски сили.

Цените започват от 57 хиляди лева за 1.5-литровия бензин и 61 хиляди за дизеловия вариант със 150 конски сили. Разбира се с добавянето на екстри и покачването на конските сили се покачва и цената, която лесно може да надмине 100 хиляди лева.

Тествахме VW Arteon Shooting Brake. Може ли едно комби да е стилно и практично?


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иванчо l-ви

    17 10 Отговор
    Добър е, мамк* му !
  • 2 МВР

    12 6 Отговор
    Цените са супер за такава машина !
    Очаквах да са в 💶 Евро.

    Коментиран от #18

  • 3 Миро

    3 10 Отговор
    Да му бяха сложили 1.4 или 1.2 двигател. Що за глупости са това?!

    Коментиран от #4

  • 4 Цаца (ама от едрата)

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Миро":

    Свиквай 😜
  • 5 Друг Сектант

    13 4 Отговор
    Хубава кола.,но защо такива цени....
    За бай германец 30хил евро може да е поносима цена,но за българина си е много

    Коментиран от #8

  • 6 разочарован

    3 10 Отговор
    Колата много ми харесваше. Бях предвидил покупката на 7 броя такива за фирмата. Но сега след като прочетох ревюто на автора се отказах. Според автора излиза че е боклук.

    Коментиран от #11

  • 7 Гост

    4 2 Отговор
    За какво ви е да е стилно и практично? Д3ендърите искат ускорение под 2 секунди. Само това има значение за феновете на електромобилите. В същото време като се качат в Жигулата на дядо си и им става лошо от нейните 22 секунди от 0 до 100 хахахахахахаха
  • 8 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #5 от "Друг Сектант":

    Германеца прави за германците. Българинът като иска за него трябва да си направи сам. Но това ще съсипе бизнесът с коли втора ръка, от който печелят милиарди и нашите жамбази и европейските собственици. Демек - не се надявай.
  • 9 Ка ше дам 100 бона за кола е

    7 3 Отговор
    Е там има опел зафири на метан за 5 бона сичко друго е за баламите да пълнят жобовете на корпорациите застрахователи милиционери нотариуси данъчни и сички по веригата дето ви грабят
  • 10 vikilexus

    2 4 Отговор
    Голяма и много приятна изненада са цените на Артеон Шуутинг Брейк!
    За Би ТДИ 2 литра 4 цл. 200 коня с 4х4 79 500 лв. е много добра цена! Супърба е толкова за 190 коня 4х4 и дялан с теслата външния му вид! Приятно впечатление прави ии истинския климатроник със сензорни тъч "бутони" - тоест няма бутони! За сравнение А6 Олроуд Куатро за 160 000 лв. е с примитивни врътки климатроника му!

    Коментиран от #17, #20

  • 11 Читател

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "разочарован":

    Мислел си ти... да си купиш цвички. Най-много галоши. 7 чифта :)
  • 12 doe

    0 3 Отговор
    Красиво е но да бяха разчупили малко предницата, да я бяха направили по отличителна от Пасат и по агресивна но иначе има красиви форми.
  • 13 фварт

    2 4 Отговор
    Още по грозен Пасат.
  • 14 Alex

    3 3 Отговор
    200 коня турбо дизел е супер двигател, особено за това по-ниско комби, ще е удоволствие да се кара по посока на Гръцките плажове, особено, след границата, където магистралите не са като нашите

    Коментиран от #16

  • 15 ала бала

    2 5 Отговор
    Може ли едно комби да е стилно и практично?

    Не, не може. Още по-малко пък фолксваген! Грозен е Артеона горкия. А това комби е непрактично - висок товарен ръб, лош обзор. Комби се прави за превоз на товар, ного куфари,чанти, сандъци,перални,хладилници,телевизори, буркани,картофи. За целта колата е издължена отзад,което се отразява негативно на пътното поведение, както и на естетиката. Просто функцията е водеща и незаменима пред дизайна. За да направиш комби трябва да удължиш бусободбно колата. Каква естетика търси някой в комби, тоест стандартна кола с прилепен голям багажник назад?
  • 16 ала бала

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Alex":

    Ти кога завърши училище. Или мисловно си останал там. Плажове,Гърция,магистали,дизели. Какви са тия глупости. Ако не е дизел,а е бензин какво ще стане,аууу, няма да потраква,ужас, тази тишина на бензинов мотор изнервя.
  • 17 ала бала

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "vikilexus":

    Супърба е много по-стилната кола от тази смешна самобръсначка Артеон, доста грозна кола. Супърба излиза по-евтин,а всичко им е еднакво с изключение на тапицерии. Съпърба е стилен автомобил, атова е някаква китайска мацаница отпред, мазда 6 отзад и Киа отстрани. Пълна безидейност.
  • 18 ала бала

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "МВР":

    Тя пък една машина, хаха чист пасат за балами.
  • 19 ИВО

    2 2 Отговор
    ПЕЖО 508
  • 20 123

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "vikilexus":

    Хе, хе.. Нещо не си дочел. От доста време Шкода слагат същия двигател - 200 к.с. С върховото оборудване - Лаурин, включитено 4х4 цената е 69 000 лева. Ако ти е критерия управлението на климатика - Супърба е твоята кола - управлява се от сензорния дисплей на таблото. Добре, че беше Супърба, да се сетят немците да направят нещо подобно.
  • 21 Димитър

    0 0 Отговор
    Тя Лисицата Като Не можела Да |Стигне Гроздето Викала Кисело е