6 353 64

Как Volkswagen пробва да купи Alfa Romeo цели два пъти

Фердинанд Пиех имал желанието да види бранда под шапката на германската компания

Как Volkswagen пробва да купи Alfa Romeo цели два пъти
Снимка: Alfa Romeo

Преди Alfa Romeo да стане част от Stellantis, всъщност е имало възможност италианската марка да стане собственост на Volkswagen. Доклади на Autocar разкриват новината, като главно действащо лице в нея е Фердинанд Пиех.

Още през 2011 година, тогавашният директор на германската компания се пробва да стигне до сделка с Alfa Romeo, като офертата му е посрещната с твърдо „не“ от италианската компания.

Въпреки категоричния отговор, през 2018 година от Volkswagen Group отново оповестяват желанието си за покупка на италианската марка, като дори тогавашните директори на двете компании се срещат, но само за да стане ясно, че Alfa Romeo не се продава и сделка не може да има.

Тогавашният директор на Volkswagen споделя, че се чувства длъжен да продължи задачата на Пиех, но до това така и не се стига.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 18 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 gost

    92 14 Отговор
    И по-добре, че не са я докопали!
  • 2 гадно

    26 85 Отговор
    Нищо не са загубили.
  • 3 Реалист

    26 106 Отговор
    Купят ли я ще стане автомобил❗❗❗
  • 4 Пилот на Ферари

    65 2 Отговор
    Серджо Маркионе - само през трупа ми .
  • 5 Трифонов

    24 54 Отговор
    Днес такава оферта няма. Не пишете тъпотии. Днес VW нямат вече интерес от подобна сделка. Сериозни бяха намеренията на Пиех през 2011-2012г. Пиех виждаше по някакъв начин - само той си знае какъв - Алфа в портфолиото на концерна. Днес обаче, новото ръководство е посветило цялата си енергия и финанси на други проекти. Ако през 2012г. Фиат бяха продали Алфа, днес вероятно щяхме да сме свидетели на огромен ръст на продажбите и успех на марката. Както стана с Ламборджини - една компания, която до придобиването й от Ауди, си я подхвърляха, като горещ картоф най-различни собственици и никой не успя да я направи печеливша. Бяха все пред фалит. Както, между другото и Алфа са от 3 десетилетия вече. Днес обаче Ламборджини за първи път в историята си, заема онова място на пазара на суперкари, за което Феручо Ламборджини само си бе мечтал. Продават почти колкото Феррари. А откакто пък Феррари потънаха във Ф1, и имиджът им е равностоен на този на Феррари... Ако не и по-добър. Отделно и че качеството на продукта е несравнимо с времената, отпреди да си ги напазарува Ауди. Групата няма празно - Порше, Ауди, Бентли, Бугати, Ламборджини, VW, Шкода, че дори и Сеат... Всичко е еталон в класовете си... Е, може би само Сеат леко отстъпва...

    Коментиран от #8, #22, #27, #28, #39

  • 6 Пилот на Ферари

    88 1 Отговор
    Ако бяха я купили , Алфа Джулия щеше да прилича на Пасат TDI.

    Коментиран от #9, #23


  • 7 сектант

    66 7 Отговор
    Ако фауве ти купи марката автомобили, не е на добре. Дас ауто дас кенефен.
  • 8 Пилот на Ферари

    47 3 Отговор

    До коментар #5 от "Трифонов":

    Фиат си имат достатъчно свободни пари за да продават Алфа . В най голямата криза купиха Крайслер и искаха да купят Опел , GM и се явява конкуренция и не им го даде .

    Коментиран от #10

  • 9 Трифонов

    15 28 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    Да, бе... Я как Ламборджини прилича на Ауди. И как Бентли прилича на Порше. И как Бугати прилича на Шкода... Говорите, колкото да не заспите.

    Коментиран от #13, #26

  • 10 Трифонов

    3 26 Отговор

    До коментар #8 от "Пилот на Ферари":

    Имат - таратанци!

    Коментиран от #15

  • 11 смешници

    4 63 Отговор
    като я купят да спрат да ги правят в Италия, иначе няма управия. италянец инженер е като арабин авиоинженер! преди само качеството беше ужасно, вече и дизайна. италия приключи с автобранша и никой да е си прави илюзии

    Коментиран от #14, #64

  • 12 Sieg

    2 1 Отговор
    Да не ги е продавал Томов? 😄
  • 13 Пилот на Ферари

    33 1 Отговор

    До коментар #9 от "Трифонов":

    И каква е разликата между Audi R8 и Lamborghini ? Козметични ? На една платформа и с едни и същи двигатели . Lamborghini Huracan и Audi R8 с нов 5-цилиндров двигател. Автомобилите Lamborghini Huracan и Audi R8 ще получат 5-цилиндров бензинов двигател 2,5 TFSI с електрически компресор.!!!! Известно е, че в момента Audi R8 и Lamborghini Huracan използват 5,2-литров V10. Двигателят разполага с две версии на мощността - 540 к.с. и 610 к.с. съответно.
  • 14 Пилот на Ферари

    62 3 Отговор

    До коментар #11 от "смешници":

    Много си далеч от истината . Алфа например първи вкараха Комън рейл. А Фолксваген доскоро лопаха с помпа дюза. Дизайна им е светлинни години пред Фолксваген. Да не забравяме че и Голф е правен от италианци.

    Коментиран от #16

  • 15 не знаеш ама

    35 0 Отговор

    До коментар #10 от "Трифонов":

    Имат и то много. Автомобилите са им малка част от бизнеса. Имат банки, застрахователни компании, много производства в други индустрии, включително и земеделието. Да не говорим, че Аниели са едни от най-богатите в света и да не забравяме, че фамилията е пряко свързана с италианската мафия
  • 16 българина

    3 39 Отговор

    До коментар #14 от "Пилот на Ферари":

    и леонардо е бил гении за времето си, то и Левски е бил велик, ами нито ние нито италянците имат нещо общо с такива гении. италия произвежда боклуци не от вчера, само се огледай колко италянски коли на 25 г има по улиците и колко немски или японски?!?!? няма итаслянски ни алфа ни фиат, тези марки изобщо изчезнаха за разлика от голф от същите години, всичко е към Надин от сервиза директно

    Коментиран от #18, #41

  • 17 Emo

    3 26 Отговор
    Да се пробват за Ферари не за такъв никъв клас марка. Ферари е пъти по- добре от тоя кошник алфата.

    Коментиран от #19, #20

  • 18 Пилот на Ферари

    44 6 Отговор

    До коментар #16 от "българина":

    Последния здрав автомобил на Германците е Фолксваген Голф двойка. Всичко останало са еднодневки.
  • 19 Пилот на Ферари

    25 4 Отговор

    До коментар #17 от "Emo":

    Фолксваген и Ферари ? Голяма смехория.
  • 20 1234

    5 44 Отговор

    До коментар #17 от "Emo":

    ферари си е боклук, скучна марка с посредствени мотори, всеки рс на половин цена ги мачка. всъщност не съм гхледал гонка в нета която ферари да спечели! италянски боклук

    Коментиран от #25

  • 21 Сестра Галева

    38 3 Отговор
    Да първият дизел коман-реил е АЛФА 156 1.9jtd заедно със Бош. Един от наи добрите двигатели можеш да го тунинговаш до 250 коня. Не е лоша като кола алфата малко окачването и е претенциозно инече другото е добре цена - качество е много добро съотношение
  • 22 Покарай новата Сеат Атека

    3 8 Отговор

    До коментар #5 от "Трифонов":

    И после ще мислиш друго яче..
  • 23 Ромео

    37 1 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    Да сигурно така щяха да направят и да прее*ат прекрасната Джулия. Най-мощният сериен Пасат е В7 3.6 300 к.с. Това е смешно на фона на 510 к. с при Giulia 2.9 Biturbo
  • 24 Хо хо хо

    17 2 Отговор
    VW няма какво да им дадат за разлика от Пежо поради техническа изостаналост на първите.
  • 25 Пилот на Ферари

    24 1 Отговор

    До коментар #20 от "1234":

    Ти па Ферари поне на живо виждал ли си , че се изказваш така ? Е верно всички не можем да караме Фолксваген Голф. Някои имаме други виждания за автомобила.
  • 26 Пилот на Ферари

    27 2 Отговор

    До коментар #9 от "Трифонов":

    И друго - Ауди А3 - Фолксваген Голф. Ауди А4 - Фолксваген Джета. Ауди А6 - Фолксваген Пасат. Ауди А8 - Фолксваген Фаетон. При Шкода , Октавия ,Суперб ,Фабия - същите неща. Сеат Леон ,Толедо ,Кордоба - същата история. И къде викаш е разликата ?!!

    Коментиран от #29

  • 27 Ха ха ха🤣

    11 5 Отговор

    До коментар #5 от "Трифонов":

    "Ламборджини", а?... Д'е'а и текезесарите не грамотни, за това, че се мятат и те да кажат... Ламборджини и пармезан има само в главите на неучилите. За останалите има: ЛамборГини от (LamborgHini) и пармиджано (parmigiano).
  • 28 Рено ентусиаст

    23 8 Отговор

    До коментар #5 от "Трифонов":

    Наешли как я направиха печеливша както и Бентли и както БМВ Ролс Ройс типично по немски като и затриха идентичността Ролсс Рой например е БМВ 7-ма Серия пълна широтреба продавана като нещо уникално и добре че има т@пи и комплексирани китайци да си дават парите за глупости същото е и с Бентли А на ФВ им трябваше Ламбо само за да откраднат двигателят им в-10 и в-12 както БМВ окрадаха 4х4 от Ленд Ровър и след това ги захвърлиха Германците нямат никакви технологии през цялата си история само са крали

    Коментиран от #30, #38

  • 29 Притежател

    1 9 Отговор

    До коментар #26 от "Пилот на Ферари":

    За а3 и голф съм съгласен. Джетата почти я няма на европейският пазар. А6 и пасат са различни коли, малка част от двигателите им са идентични, същото важи и за Фаетон с А8.

    Коментиран от #44

  • 30 Притежател

    1 9 Отговор

    До коментар #28 от "Рено ентусиаст":

    Quattro задвижването от кой са го откраднали?

    Коментиран от #31, #42, #62

  • 31 Рено ентусиаст

    8 2 Отговор

    До коментар #30 от "Притежател":

    между ауди и бмв правиме ли разлика че не си личи.Ауди окрадоха В-10ката от Ламбо

    Коментиран от #32, #37

  • 32 Притежател

    1 3 Отговор

    До коментар #31 от "Рено ентусиаст":

    Въпроса ми е породен от последният ред от коментара ти, виж какво си написал.

    Коментиран от #33

  • 33 рено ентусиаст

    11 2 Отговор

    До коментар #32 от "Притежател":

    Аз ти казах едните крадат едно другите друго но всички немци ва крадци 4х4 не е измислено от Ауди а Куатро е само търговско наименование

    Коментиран от #35

  • 34 Alex

    20 0 Отговор
    На ВАГ най-хубавата марка е СЕАТ, според мен. Алфа е по-добре сега отколкото да беше попаднала в лапите на ВАГ.
  • 35 Притежател

    6 0 Отговор

    До коментар #33 от "рено ентусиаст":

    Всеки автомобилен производител се опитва да открадне информацията, която я няма. Иначе спецификата на 4х4 задвижването със вграден торсен диференциал е наречена куатро.
  • 36 666

    3 19 Отговор
    за Алфа Умрело или добро,или нищо
  • 37 Рандом

    2 6 Отговор

    До коментар #31 от "Рено ентусиаст":

    Ма верно ли? Ауди ги купува 1998, двигателя се появява за първи път 2003...

    Коментиран от #43

  • 38 Рандом

    5 8 Отговор

    До коментар #28 от "Рено ентусиаст":

    Ми добре, вземи си 7ма серия и си мисли че караш ролс, или пък си вземи фаетон и разправяй че караш бентли. Колкото до 4х4 на Ровер, първото 4х4 БМВ се появява 1985, купуват ровер 2000г. Интересно какво са откраднали?
  • 39 Msux

    13 2 Отговор

    До коментар #5 от "Трифонов":

    Само дето всички дето правят ревюта казват , че Ламбо се чувства като голямо АУДИ - източници : CARWOW , TOPGEAR. Ами сори , но бих взехл Ferrari просто си е неподправено и истинско и Италианско с всички плюсове и минуси.
  • 40 Кука

    6 3 Отговор
    Казва се СЕ ЯД не сеат
  • 41 4692

    14 2 Отговор

    До коментар #16 от "българина":

    Що не идеш в Италия по градчетата да видиш колко 25г италиянски бараки има и колко 25 годишни немски и японски? България че е кенеф на германия ке е фактор колко са хубави 25 годишните немски коли. Еднакво зле са като всяка една народност автомобил на 25 години. Мястото им е на боклука
  • 42 Пилот на Ферари

    9 0 Отговор

    До коментар #30 от "Притежател":

    При Ауди се казва quattro . А иначе 4х4 задвижване правят много фирми . Още преди Ауди.
  • 43 Пилот на Ферари

    4 2 Отговор

    До коментар #37 от "Рандом":

    1998 Lamborghini Diablo. Обем на двигателя 5992 см3 Брой цилиндри 12

    Коментиран от #45, #49, #50

  • 44 Пилот на Ферари

    7 2 Отговор

    До коментар #29 от "Притежател":

    Я погледни в сайтовете за продажба колко Джети има ! Само дето за Европейския пазар първо я кръстиха Венто , после Бора , а накрая пак върнаха името Джета.

    Коментиран от #46

  • 45 Plameni

    2 8 Отговор

    До коментар #43 от "Пилот на Ферари":

    Как е,да си пилот на Ферари произведено от Matchbox
  • 46 Притежател

    3 4 Отговор

    До коментар #44 от "Пилот на Ферари":

    Бората е на базата на Голф, тоест най-близка с Ауди А3. По-скоро А4 е близко до Пасат, но пак не са еднакви. Базата на А6 и А8 няма аналог от VW.

    Коментиран от #47

  • 47 Пилот на Ферари

    4 1 Отговор

    До коментар #46 от "Притежател":

    А А4 какво е ? А3 с багажник ?

    Коментиран от #48

  • 48 веселяк

    3 3 Отговор

    До коментар #47 от "Пилот на Ферари":

    На А3 с багажник му казват седан!

    Коментиран от #57

  • 49 рено ентусиаст

    5 4 Отговор

    До коментар #43 от "Пилот на Ферари":

    Тоя двигател е на Бизарини и е от 60-те ползват го чак до Мурчиелаго Ламбо прави и БМВ М1 и оправят аеродинамиката и на Вейрън Толкова с германците

    Коментиран от #52

  • 50 Рандом

    2 3 Отговор

    До коментар #43 от "Пилот на Ферари":

    Кой ти говори за 12 цилиндровия двигател и кой модел на ауди-фв-шкода-сеат го ползва?

    Коментиран от #51

  • 51 рено ентусиаст🇫🇷

    5 3 Отговор

    До коментар #50 от "Рандом":

    Няма разлика между в-10 и в-12 на Ламбо който Ауди взимат Цялата технология е една и съща Ламбо са лидерите в изливането на двигатели блокът и тн и в проектирането им Немците нямаха такива технологии и ги взеха директно от Ламбо Додж Вайпър излиза 92-ра с този двигател когато Ауди едва кретаха А тогава Крайслер държеше Ламбо който им предостави тези технологии Немците крадът индиректно и от Крайслер които проектират двигателя и притежават Ламбо по това време.

    Коментиран от #53, #54, #56

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Рандом

    3 4 Отговор

    До коментар #51 от "рено ентусиаст🇫🇷":

    Какво викаш? На вайпер двигателя бил на ламборгини? Lamborghini не помня да са правили двигател с долен разпред. вал? И блок от пикап додж...

    Коментиран от #55

  • 54 Рандом

    4 1 Отговор

    До коментар #51 от "рено ентусиаст🇫🇷":

    И как ще няма разлика между 10 и 12 цилиндровите им двигатели? Най-малкото ъгъла на V-то е друг, 60 за 12 цил, 90 за 10 цил.
  • 55 рено ентусиаст🇫🇷

    4 4 Отговор

    До коментар #53 от "Рандом":

    технологията на отливане е италианска двигателят е проектиран в америка и така ауди окрадоха и Крайслер индиректно Това е истината

    Коментиран от #58, #60, #61

  • 56 Рандом

    3 0 Отговор

    До коментар #51 от "рено ентусиаст🇫🇷":

    Че то даже диаметъра и хода на буталата е от ФВ - 82,5 на 92,8 като на всичките им 2.0 двигатели

  • 57 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "веселяк":

    А Венто ,Бора ,Джета не са ли Голф с багажник ?

    Коментиран от #59

  • 58 Рандом

    1 2 Отговор

    До коментар #55 от "рено ентусиаст🇫🇷":

    Е какво са им окрали?
  • 59 Tie

    1 1 Отговор

    До коментар #57 от "Пилот на Ферари":

    Така, както са: 155, Темпра, Дедра....Типо с багажник!!!
  • 60 ХУХУХУ

    1 2 Отговор

    До коментар #55 от "рено ентусиаст🇫🇷":

    На рено емблемата ти казва какво си и какво караш.Ауди освен А3 другите нямат нищо общо ,най вече окачването.даже файтона не е А8 а Бентли.Пасат имаха общо от Пасат 4 и 5 Пасат 6 е с окачване на Голф и мн други има гугъл първо чети после ръси мозъци

    Коментиран от #63

  • 61 AMET СИГАНИНА

    1 2 Отговор

    До коментар #55 от "рено ентусиаст🇫🇷":

    КО ВИКАШ ТУЙ ДАЧИЯТА ГОУЕМА КОЛА
  • 62 Некой си

    4 0 Отговор

    До коментар #30 от "Притежател":

    От Алфа го купиха. Не четете инженерна история.
  • 63 Рандом

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "ХУХУХУ":

    Пасат 4 няма нищо общо с ауди. Само 2 и 5 имат. 4 е фейс на 3,който е на разтеглена платформа на Голф 2. Пасат 2 е на платформата на Ауди 80, двигателя е надлъжно, а петия е на А4 Б5/А6 Ц5
  • 64 Ей немски шут заблуден

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "смешници":

    "като я купят да спрат да ги правят в Италия, иначе няма управия" -Ко рече ма Х.елго шваб.ска? Искала си да напишеш, ама друго и просто си се изтървала май май неволно- или пък не? Не "италянец инженер е като арабин авиоинженер", а всъщност немски инженер, е като евреин гробар! преди само немското качеството беше ужасно, вече и дизайна- Правилно това важи и е напълно вярно за немската авто индустрия- Тука си познала, но отново не си го написала коректно. Сега малко (Вода от Извора)- за такива експерти като теб. 1) първото нещо, което се строши в ИТАЛИАНСКАТА кола е прехвалената немска преводна кутия (Z.F) ,след това се строшиха всички немски фуш.ливи датчици ( bosch бош-трош). За съжаление Италианската авто-индустрия ползва и интегрира немски ел.технологии и всякакъв механичен немски отпадък във свойте Италиянско автопройзводство ,което е голяма грешка, но Вече се усетиха и Те. -Италиянските инженери и дизайнери са учители и пионери ,за много други, считащи себе си,за ужким за големи светила в тази сфера!- Добре да го Запомниш това нещо, за да не са излагаш, като немски селски фермер в авто.магазин!

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.