Last news in Fakti

28 Юни, 2021 10:09 6 024 50

VW също спира с бензиновите и дизеловите коли през 2035 година

  • vw-
  • audi-
  • бензин-
  • дизел

В Америка и Китай е възможно те да останат повече време

VW също спира с бензиновите и дизеловите коли през 2035 година - 1
Снимки: Volkswagen

След като през изминалите седмици стана ясно, че Audi е на път да сложи край на продажбата на коли с двигатели с вътрешно горене, то не е изненада, че Volkswagen също обяви подобни планове.

VW също спира с бензиновите и дизеловите коли през 2035 година

Германската компания обяви, че това ще се случи първо в Европа, а крайният срок за това е между 2033 година и 2035 година. Производството на дизелови и бензинови модели най-вероятно ще спре няколко години преди това, като от компанията все още не разкриват кой ще е последният модел с тази чест.

Очаква се в следващите месеци от компанията да представят още електрически модели и да допълнят гамата от наличните към момента ID.3 и ID.4 в Европа.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 648282

    11 8 Отговор
    По-добре веднага да спират цялото си производство на и то всичките им някога фалирали марки
  • 2 по малко

    21 3 Отговор
    А утре ще напишете че и Шкода направи същото.

    В други ден Сеат.

    Не се мъчете всеки ден да пишете на парче.. Не знаете ли че Ауди VW Шкода и Сеат са Фолксваген груп. Като спрат едните спират и другите

    Коментиран от #10

  • 3 Съдията Дред

    9 8 Отговор
    Ваген не съм си купувал, няма и да си купя, така, че - да правят каквото щат. Виж, това, че Мазда планира да спре дизела, не ми харесва.
  • 4 Гост

    11 0 Отговор
    И като не можем да си купим електрички?...Ще се возим на блъскащите колички....
  • 5 Обява

    7 0 Отговор
    Продавам каруца VW с екологично резервно магаре.Зарежда се безплатно край пътя при нужда!

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Да банкрутират

    10 5 Отговор
    Електрическите коли са най-нееко автомобилите. А след вчерашната изцепка, на стадиона в Будапеща, лото върху лгтб "дъгата" заслужават бойкот и банкрут. Да ги купуват от подкрепяната от тях психо общност.
  • 8 7 77777

    3 1 Отговор
    лото чети лоГо
  • 9 Гост

    8 3 Отговор
    Значи просто ФВ спира.

    Коментиран от #11

  • 10 Някой

    0 5 Отговор

    До коментар #2 от "по малко":

    Няма фолксваген груп, има VW AG, или VAG накратко.
  • 11 Не не

    4 7 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Бъркаш. Точно тези които правят ДВГ ще закъсат! Коли с ДВГ скоро няма да се търсят в Европа и други части на света, защото ще е по-скъпо да купуваш и използваш коли с ДВГ! Сега сметката е ясна, сравнявате кола за 2 хиляди лева с газово, срещу електрически за 100 хиляди! Но вече има много електрически коли за 70 хиляди лева, а нови бензинови са над тези цени също! От там нататък, разходите по експлоатация!

    Коментиран от #13, #45

  • 12 Илия

    2 6 Отговор
    Бaвят дoкaтo ce утвърдят cинтeтичнитe гoривa. Зaтoвa cпирaт дa рaзрaбoтвaт нoви ДВГ. Двигaтeлитe ca cтигнaли върхoвнa cтeпeн нa ocъвършeнcтвaнe и им e нужнo нoвo и чиcтo гoривo. Дoри мoгaт дa ce oпрocтят и някoи oт cиcтeмитe дa oтпaднaт, кaтo нaпримeр ДПФ, зaщoтo cинтeтичнaтa нaфтa нямa дългoвeрижни aрoмaтни въглeвoдoрoди кoитo oбрaзувaт ФПЧ. A и мнoгo други прeдимcтвa, като високо цетаново число и от там по-ниска температура на горене и следователно по ниски азотни окиси още преди катализиране. И най важното - пълна въглеродна неутралност, защото се произвеждат от СО2 и вода. Има много материали по въпроса. Така че стига сте дъвкали тези батерии. Ауди са много напред е тази технология имат няколко фабрики за производство на такива горива. А и ФВ знаят това много добре, все пак са една и съща компания с Ауди. Така че който задържи производството на ДВГ още 10-на години, той ще направи голям удар, а другите ще са на ръба на фалита.
  • 13 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "Не не":

    Търся си кола за до 5000 лв. Харесал съм си един дизел и две бензинови на метан. Препоръчай ми електрическа за тези пари.

    Коментиран от #14, #15, #28

  • 14 Не не

    9 5 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Хахахаха! Ми мъжки, нали ти като купуваш стара, някой трябва да си купи нова? Мислиш ли, че фабриките произвеждат стари коли? Нали западняка като си хвърли боклука на теб, за 5 хиляди лева, трябва да отиде да си купи нова! И защо ще избере бензинова, ако има инфраструктурата, има възможност за зареждане, излиза му по-евтино и по-малко разход по поддръжка? Защо ще избере ДВГ, ако са на една цена? За това писах, не сравнявайте със стари, а с нови! Някой трябва да купува нови, нали?

    Коментиран от #18

  • 15 гост

    8 5 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    На такива като теб се препоръчва колело !!! А ако си мислиш , че до 5-6 години данъците и застраховките на колите няма да почват от 2-3 000 (ХИЛЯДИ) годишно пак си помисли !! Забраната за влизане в градовете на такива за по 5000 отделно !!! Препоръчвам на всички петролопитечета да проверят колко е данък и застраховка на над 5 годишна кола западните държави и да си правят сметка за 70-80% от това за след 5 години максимум !!!

    Коментиран от #19

  • 16 VikiLexus

    2 0 Отговор
    Поредното доказателство какви мафиоти са във Волфсбург! Хонда още от тази година вече произвеждат само бензин и хибрид - към юни 2021 г. всички Хонда Европа модели са 75% плъг ин хибрид и бензин само за базовия Сивик и градския миниатюрник Джаз - който обаче във високата версия дори и той може да се поръча хибрид! Шкода от началото на 2022 г. са също само с бензинови - хибридни и електрически модели! Парадоксално ще има Пасат дизел и 2022 и 2023 г. докато Супърб и Октавия от 2022 г. - тоест след само 6 месеца ще бъдат само бензинови - хебридни и електрически модели!
  • 17 незнайко

    4 1 Отговор
    Щем нещем каквото ни предложат, това можем да купим !!! Предложиха ни мобилни телефони с батерии и това купуваме .
  • 18 Turbo

    5 4 Отговор

    До коментар #14 от "Не не":

    Точно на една цена са тесльо хахахахаха.Нов бензинов Голф тръгва от 39 х.лв. ,а ID4 тръгва от 73 х. лв.За разликата от 34 х.лв ще си купя още един VW или бензин за 340 х.км. пробег,който ще ми стигне за 10 г. каране.Да не сравнявам с Тесла,че разликата ще те накара да ревеш с глас хахахахаха

    Коментиран от #20

  • 19 Turbo

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Автокаско +ГО ми е към 2 000 лв сега.Да стане 3000 лева и какво от това? Само да ти напомня,че от 1 юли вдигат цената на тока и това увеличение няма да е последното за тази година.Евтиното зареждане на Тесла вкъщи се изпари.
  • 20 Не не

    4 5 Отговор

    До коментар #18 от "Turbo":

    Не се смята така бе! Щял да има! Смяташ, като купиш, какво плащаш и когато продадеш, какво получаваш и разходите по колата! И къде си тръгнал да сравняваш ИД4 с Голф? ИД 4 е с размер на Тигуан! Колко е Тигуан? И тези 74 хиляди след 5 години ще получиш 45! А този Голф от 39 ще получиш 20 след 5 години, а разхода по поддръжка и бензин къде са? Като си сметнеш целия мастраф и това което получаваш, това ти е разхода! А не да смяташ, разликата в бензин!

    Коментиран от #21

  • 21 Turbo

    3 5 Отговор

    До коментар #20 от "Не не":

    Говоря ти за сравнение по цена на закупуване като нов,тесльо.Кой ще даде два пъти повече за електромобил?Ако колите са на една цена,може и да се замисля за електромобил.При такава разлика никакъв шанс.

    Коментиран от #22, #30

  • 22 Не не

    4 4 Отговор

    До коментар #21 от "Turbo":

    Колко е Тигуан питах, не Голф? А както виждаш, хората са по-добри от теб в математиката и продажбите на електрички скачат! Не вървят по твоите сметки!

    Коментиран от #23

  • 23 Turbo

    4 3 Отговор

    До коментар #22 от "Не не":

    Добре,да сравним тогава два еднакви модела,тесльо.Up тръгва от 22 000 лв.,a е up започва от 46 000 лв. хахахахаха

    Коментиран от #24

  • 24 Не не

    4 3 Отговор

    До коментар #23 от "Turbo":

    Аха, разбрах. Сметката с Тигуан не излезе! Хахахаха!

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Turbo

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Не не":

    Нали казваш,че не били еднакви?Ето ти още,тесльо.Пежо 3008 49 000 лв електрическо 3008 - 99 000 лв.Още да ти вадя ли?
  • 26 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Не не":

    Грешка,Пежо 3008 за 99 000 лв е хибрид.Пежо 2008 бензин 43 000 лв, електрическо е 78 000 лв.

    Коментиран от #27, #29

  • 27 Не не

    2 3 Отговор

    До коментар #26 от "Turbo":

    Тигуан колко е, Тигуан? По продажбите на тези коли, ще разбереш дали им е добра цената! А познай и защо Тесла продава добре? Но сравни Тигуан с ИД4!
  • 28 Ще има да чакаш

    0 3 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    За 5000 лв ще купиш автомобил за скрап, такива електромобили ще има след 30-тина години, ако някой въобще ти ги даде, а не ползва батерията за домашно съхранение на енергия.

    Коментиран от #38

  • 29 А Tesla model 2?

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "Turbo":

    В съседната медия излезе цената на Тесла модел 2 - 23000 евро преди субсидиите и започва продажби през 2023 година. Пробег около 500 км. Дали ще се продава или е скъпа?

    Коментиран от #31, #32

  • 30 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #21 от "Turbo":

    Утре като излезе статията за новата Тесла за 23 000 евро ще те питам с какво ще "сравняваш" , хахаха !! Щото тогава вече и с Дачия трудно ще я докарате сметката , групичката Турбо-шматки , хахахах !! Почвай да се готвиш психически !!
  • 31 😂😂😂😂

    4 3 Отговор

    До коментар #29 от "А Tesla model 2?":

    Скъпа е и не може да минава по 3 хиляди километра с един резервоар! А и е скъпа, щото има коли по 200 лева! И остават пари за бензин за 3 милиона километра! Коментар от Турбо! 😂😂

    Коментиран от #34

  • 32 Turbo

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "А Tesla model 2?":

    Сравняваме съществуващи автомобили.А Тесла 2 коя година ще бъде в производство дали ще ще ще е 2023 г или ще ще ще я отложат като Сайбъртрък или Семи?

    Коментиран от #33

  • 33 Не не

    3 3 Отговор

    До коментар #32 от "Turbo":

    Ето защо, хората вярват на Мъска! Каквото е казал, го е направил! Даже и невероятни неща! Модел С Плейд на улицата, четвърт миля за 9.22 секунди! От място!

    Коментиран от #37

  • 34 Turbo

    3 2 Отговор

    До коментар #31 от "😂😂😂😂":

    Пропускаш най важното от статията.Фолксваген ще продължи да произвежда двг до 2035 година.

    Коментиран от #35

  • 35 😂😂😂😂

    2 3 Отговор

    До коментар #34 от "Turbo":

    ФВ не продава само в Европа, така че е нормално! В Европа по-голямата част ще е електрически коли!

    Коментиран от #36

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Turbo

    3 4 Отговор

    До коментар #33 от "Не не":

    Местя си го в другия крачол хахахахаха не разбра ли тесльо,никой не купува кола по ускорение и мощност хахахаха първо се гледа цената и пробега хахахаха
  • 38 Дизела

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от "Ще има да чакаш":

    90%от хората в България карат коли за 5000 лева,най вероятно ти също караш такава кола.Електромобил едва ли ще изкара повече от 10години,ако си сменял батериите и електромотора поне един път.Електромобил втора употреба не струва нищо,заради риска да купиш такъв с батерии за смяна.Все едно аз да си купя вместо кола ,само купе без двг.

    Коментиран от #39, #40

  • 39 Камбана

    4 3 Отговор

    До коментар #38 от "Дизела":

    Май пак гледаш само от своята камбанария? Кой кара като тебе 100 хиляди километра годишно и милион за 10 години, за да казваш, че на един електромобил за 10 години трябва да му смениш поне веднъж батерията?

    Нормалните хора за 10 години навъртят 150-200 хиляди километра и нито на двигателя особено, ако са повече, нито на батерията ще им има нещо.
  • 40 Ще има да чакаш

    3 2 Отговор

    До коментар #38 от "Дизела":

    Ако си мислиш, че бензинов автомобил произведен 2035 година, ще можеш да го купиш по-рано от 30 години броени от днес за 5000 лв си в голяма грешка. А ако си мислиш, че същия този автомобил ще изкара 500 хиляди без ремонт, трябва да си доста наивен. Те още сега започнаха да правят двигателите като за последно, колкото да си изкарат гаранцията.

    Коментиран от #41, #42

  • 41 Дизела

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Ще има да чакаш":

    Карам само НОВИ автомобили.В момента колата ми е на над 500 хиляди километра без ремонт на двигателя.Има Кадита таксита на метан,които са на милион километра.

    Коментиран от #43

  • 42 Дизела

    5 2 Отговор

    До коментар #40 от "Ще има да чакаш":

    Момченце,аз съм човек на възраст и едва ли ще съм жив още 30 години.Ти му мисли ,защото тук сте все теслари фантазьори.За електромобили ми спорите,а карате още колелета в парка.Когато изкараш пари за Тесла тогава приказвай.

    Коментиран от #44

  • 43 Ти да видиш!

    1 3 Отговор

    До коментар #41 от "Дизела":

    След като си купувал сега нов автомобил, тоест тази година, доста трябва да си се постарал за да му навъртиш 500 хиляди километра. Дали пък автомобилът ти е нов и наистина е произведен сега? А дали този произведен 2035 година, вероятно едноцилиндров с поне две-три турбо компресора ще изкара половин милион километра? през 2030 г. трябва да покрият емисии до 60 г/км.
  • 44 А бе дядка

    1 6 Отговор

    До коментар #42 от "Дизела":

    За какво въобще си седнал да коментираш тогава статия за 2035 година, щом смяташ да мреш по-рано? Защо не губиш времето да те четем, след като самия ти казваш че няма какво да кажеш по темата?

    Коментиран от #46

  • 45 Кореняк

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "Не не":

    Да, дългосрочно ще излиза по-скъпо на бензин и дизел. Главна причина е приетият от ЕК въглероден данък върху горивата, който ще ги оскъпи с 40-50%. Ако нямаш кола Евро 6 нагоре, ще почнат да ти идват и честитки до 500 лв по новия закон с екостикерите. Щракнала те камера, а сутринта решили че има повишено замърсяване и в центъра не можеш да влизаш. Ще се повишават данъци на стари и замърсяващи коли. Крадат катализатори на поразия, а от Юли не можеш да минеш ГТП без такъв, щото газ-анализатора е вече свързан в реално време с ДАИ и прегледът се записва с камери.
  • 46 Абе пишлеме тъпо

    5 0 Отговор

    До коментар #44 от "А бе дядка":

    Пожелай това на твоя дядо вместо добър ден като го срещнеш днес.Между ушите ти е празно пространство щом не стопляш какво ти казват.Ти също ще остарееш, времето минава неусетно.
  • 47 Бочко

    4 0 Отговор
    Всичко е до приоритети и за мен най-големият е времето - дори и при налична инфраструктура, никой не може да ме убеди да чакам по няколко часа(в най-добрия случай) за зареждане и то на опашка и после като заредя да треперя с колко ще карам, дали да включа климатика или парното, за да мина 50 км повече или изобщо да стигна там, на където съм тръгнал преди да ми умре батерията. А тези, които претендират за по-голямата екология - то енергията за зареждането или производството на тия батерии и коли сигурно идва от нищото а?
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Меленко

    0 0 Отговор
    Капутииииииио
  • 50 Меленко

    0 0 Отговор
    Професия администратор капут