Last news in Fakti

14 Юли, 2021 11:09 24 002 40

По-добре автомобил на една година, отколкото чисто нов

  • автомобилът на старо-
  • нови автомобили-
  • надеждност

В повечето случаи повреди от всякакъв вид се случват в първите моменти от живота на автомобила

По-добре автомобил на една година, отколкото чисто нов - 1
Снимка: Shutterstock

Притежаването на лично превозно средство е типично за българите, но също така то е е свързано с немалки финансови разходи и е източник на проблеми за мнозина. В последното проучване на CarGarantie показва, че от 2016 година се забелязва една интересна тенденция.

Става дума за това, че новите автомобили дефектират (ако въобще това се случи) доста рано, след напускането им на конвейера. Цената на ремонтните дейности също се увеличава, като този факт е вследствие на високите технологии (помощни средства за управление, контрол на замърсяването), които са много повече и стават все по-сложни.

Именно поради тази причина специалистите препоръчват покупката на едногодишен автомобил. Според тяхното проучване по-голямата част от дефектите в един нов автомобил възникват преди 25 000 километра. Само 19.4% се случват след този пробег и 22.4% след една година. Това се отнася за всички марки на европейския пазар. Така, след отстраняването им се получава, че едногодишните автомобили са по-надеждни от чисто новите.

По-голямата част от повредите засягат двигателят, турбото и скоростната кутия. И ако все пак държите на чисто нов автомобил, то съветът на специалистите е да се ориентирате към електромобил, тъй като повредите на електромотора са изключително редки, турбото очевидно не съществува и трансмисията често е обикновена единична предавка.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пурко

    25 15 Отговор
    ДА ... ама НЕ!!!
  • 2 macht frei

    52 32 Отговор
    Немските кошници губят 60% от цената си за 3г.

    Коментиран от #3, #8, #15, #16

  • 3 Пурко

    67 10 Отговор

    До коментар #2 от "macht frei":

    А Дачия, Хонда и Рено си покачват цената нали?
  • 4 ромски шефьор!

    34 7 Отговор
    Взимаш си един Кон и една каруца и нямаш проблеми за градско превозно средство!
  • 5 Загрижен

    41 5 Отговор
    "И ако все пак държите на чисто нов автомобил, то съветът на специалистите е да се ориентирате към електромобил". А ако ми излезне повреда, свързана с бактерии, електро мотора, к'во правим? Аз за една отечка в София едвам намерих читав човек, при това от второто посещение, к'во остава за по-сериозни проблеми!!! Или предлагате да я пратя в оторизиран сервиз извън България?!?

    Коментиран от #6

  • 6 Загрижен

    13 0 Отговор

    До коментар #5 от "Загрижен":

    Бактерии - батерии : D
  • 7 ИзтокЗападЕС

    36 2 Отговор
    Нас винаги статиите ни учат, колко е хубаво да си купуваме втора употреба неща от западна Европа и това било по-добре от новото ) Странно защо ли такива анализи правят, вместо западна Европа тогава да си купува стари неща от източна ?:)
  • 8 mercedes

    20 18 Отговор

    До коментар #2 от "macht frei":

    Ти на нова немска кола от магазина качвал ли си се, или само философстваш по форумите?
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Шкодокарач

    39 4 Отговор
    ТО пък да не би да е заринат пазара с едногодишни коли? Има само някакви тотални грешки на купувача или смляни от каране за 1-2 години на цена колкото почти нова. Аде нема нужда от вашите съвети, купете си вие електрички, ЦЕЛИЯ СВЯТ ВЕЧЕ РАЗБРА, ЧЕ ТЕ СА ЕДНО ГОЛЯМО ЗЛО, НАТРАПЕНО НИ ИЗКУСТВЕНО. И колкото повече го отложим, толкова по-добре, това е единственото, което можем да направим.
  • 11 Прегряха Тойота

    31 3 Отговор
    На 23 000 км и се пука маркуча на радиатора! Прегряха ни я върнаха! Сменихме маркуча, и я продадохме! Казахме на купувача че са я върнали защото са искали по-голяма Тойота! Така че всичко е как ще те барна!
  • 12 БАЙ Х@Й ‼️

    37 3 Отговор
    На старо само вино и ракия, казваше дядо ми ! / мъдър беше дядо /

    Коментиран от #14

  • 13 Ленко Петканин

    9 7 Отговор
    И най-вече заради цената.След като я закупи първият собственик,цената и вече е с 20% по-ниска.До третата година повечето коли вече струват половината от продажната цена,а на практика са почти нови.Естествено,ако не са били таксита или на някоя фирма.
  • 14 БАЙ Х@Й ‼️

    27 4 Отговор

    До коментар #12 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Носете си НОВИТЕ дрехи момчета! И аз си карам колата закупен от шоурум на 5км и нямам забележки !

    Коментиран от #18

  • 15 333

    14 11 Отговор

    До коментар #2 от "macht frei":

    Само луксозните. VW не губят толкова цена, за Шкода да не говорим. Тия пластмасарници държат цени като коли. На десетата година Шкода Оставия с по-як мотор струва колкото C klasse със същата мощност.

    Коментиран от #17

  • 16 123

    5 14 Отговор

    До коментар #2 от "macht frei":

    Точно така, а японските кошници 70 % от цената за този период. Тоест, най-добре да се купува на третата година с оставаща 2-3 години гаранция.
  • 17 321

    6 14 Отговор

    До коментар #15 от "333":

    Да, напълно си прав. Шкодата се обезценява на 3-4 година до около 40-50 %, което един от най-добрите показатели на пазара. И има защо. Доста са добри.
  • 18 Да си жив и здрав

    7 7 Отговор

    До коментар #14 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Ако не са такива като тебе, аз няма от кого да си купувам тригодишнии автомобили на почти половин цена и по-малко от 50 хиляди километра излекувани детски болести. Сега вече поне може да се провери и сервизната история, а закачване на компютър ти показва с доста голяма точност състоянието на автомобила.

    Коментиран от #20, #21, #29

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 БАЙ Х@Й ‼️

    25 2 Отговор

    До коментар #18 от "Да си жив и здрав":

    Справка в мобиле-то, о чудо Ауди на 14 месеца и на 120'000км ! А в БГ всички на 10 години , на 111'000 км , от първи собственик , баба или дядо!

    Коментиран от #22

  • 21 БАЙ Х@Й ‼️

    11 0 Отговор

    До коментар #18 от "Да си жив и здрав":

    А не забравяй, че малките деца често падат и се удрят! Ама на децата бързо им минава . Детски работи. Все пак пожелавам ти да случиш на добра машина и със здраве да си я караш 👍
  • 22 гост

    8 7 Отговор

    До коментар #20 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Да караш по 10 000 км на месец, всеки месец, е необичайно много по всички стандарти. Колата ми дава статистика за средната скорост на движение и при мен е 33км/ч. За да минеш 120 х.км. ще трябват около 3700 часа. или по 9 часа всеки ден в продължение на 14 месеца, включително празниците и дните за обслужване на колата.
    Кой кара така? Ако изобщо това е вярно (120 000 км за 14 месеца), то си попаднал на огромно изключение или на кола ползване за такси.

    Коментиран от #25, #26, #35

  • 23 Продължение

    8 1 Отговор
    по-добре 2годишен , вместо едногодишен… абе я си вземи един 10-15г дарак и тва е!
  • 24 тони

    16 1 Отговор
    Само, че никой не си продава автомобила след 1-2г каране, поне за нисък и среден клас. От години дебна за определени модели и предлагането е нулево.
  • 25 БАЙ Х@Й ‼️

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Audi Q8
    Цена: 68 973 EUR
    Състояние: Употребяван
    Тип: Джип
    Произведено: януари 2019 г.
    Тип двигател: Audi Q8 Дизел
    Мощност[к.с.]: 286 к.с
    Скоростна кутия: Автоматична
    Цвят: Черен
    Пробег: 122000 км

    Коментиран от #28

  • 26 БАЙ Х@Й ‼️

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Обявата е актуална! Ако искаш мога да потърся и по-пъргав дядо!

    Коментиран от #27

  • 27 БАЙ Х@Й ‼️

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Произведено: януари 2019 г.
    Тип двигател: Audi A7 Дизел
    Мощност[к.с.]: 286 к.с
    Скоростна кутия: Автоматична
    Цвят: Черен
    Пробег: 169999 км ‼️ / как ти изглежда пробега , като в Кауфланд а
  • 28 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Така по-може - 122 000 км за 31 месеца, което е над два пъти по-малък дневен пробег и вече е разбираемо.

    Коментиран от #30

  • 29 Пурко

    6 3 Отговор

    До коментар #18 от "Да си жив и здрав":

    Бай ти Ганя си е тарикат! Върви му обеснявай разликата от това да си първи собственик или трети евнетуално! За това сме на този Хал! Всички сме Гоуеми Тарикати особенно списващия под номер 18 е баш най!!!
  • 30 БАЙ Х@Й ‼️

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Просто нямам време , а и не ми се занимава да търся като онази обява ! Беше миналата година , но със сигурност има и други такива .
  • 31 Фен

    6 1 Отговор
    Имам наблюдения върху Волво (понеже това искам) 3 годишна на около 70 80 хиляди цената е с около 20 хиляди Евро надолу от началната, което за мен е перфектно.
  • 32 един там

    10 4 Отговор
    Нещо не схващам какъв е проблема да се развали, като колата е в гаранция. Ще ти я оправят БЕЗПЛАТНО! Автора на този миш-маш обаче забравя един много важен елемент, а той е разработката на МПС-то. Производителите препоръчват първите 1000 км да се кара по-внимателно, да не се форсира много, да не се кара на високи обороти и да не се кара дълго време на една и съща предавка. Като си купите кола на 1 г. сигурнили сте, че предния собственик ги е спазил тези неща? Не, нали и въпреки, че колата е на 1 г. да е с доста съкратен във времето живот и да останете много неприятно изненадани, като ви свърши гаранцията на колата. Заради това съм на мнение, ако е кола на старо да е на 2-3 г. на малко км или нова. Лично аз си вземам нови коли, карам ги 5 г. докато им мине лизинга и ги продавам и пак си вземам нова. При мен този вариант е най-изгоден, но при други може да не е и заради това е по-добре кола на 2-3 до 5 г на старо. това са годините, когато тя се обезценява най-много и е най-изгодна за покупка. И не си взимайте дизел, че ще ядете много яко дървото. В ЕС се готвят големи промени в използването на дизели и съвсем скоро може да се снимате с нафтовата си печка само, без да имате право да я карате.
  • 33 бай Даньо

    2 0 Отговор
    Само не разбрах какво му е интересното че новите коли се развалят повече от едногодишните. Всеки инженер го знае това като факт. Има една известна крива , ако не се бъркам викат и "вана" защото наподобява вана за къпане. На тая крива в началото на възрастта на всяка техника има много дефекти, после спадат има едно ниско и дълго плато и после с възрастта се покачват плавно отново. И обяснението е просто някой дефекти се показват в самото начало защото са използвани грешни материали, грешни сглобки и тнт и така първия пик после ако всички агрегати се докажат качествени и заработят има дълъг срок на ниски дефекти защото не дошло износване и умора на материалите и тогава идва автоморгата ...
  • 34 Bmw

    1 12 Отговор
    Не е ли бмв , не ни интересува.Пишете новини за бмв.Моята чипосана 335д , след време ще струва състояние.Всеки ще иска такава , но няма да ги има вече,само електрички.Ако мога да вдига над 280км/ч до село с електричка.Тогава бих се зачудил малко , но пак няма да е същото.
  • 35 ттт

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Може би караш основно с София. Аз карам в по-малък град, и предимно извънградско. Ако времето е хубаво, събота и неделя почти винаги съм някъде на екскурзия. Средната ми скорост е между 65 и 70 км/час, не помня точно колко. Но има и друго - ниската скорост е на ниска предавка, тоест повече обороти на двигателя. Пък има и задръствания. Дъщеря ми, ако реши да отиде на работа в 9:00, изминава трасето за 40 минути. Работата и е контакти с лица от други часови пояси, понякога остава и до 21:00 в офиса. Прибира се с колата за 6 - 7 минути. Очевидно при едно и също изминато разстояние, двигателят и сутринта е работил много повече.
  • 36 Фау Ве

    3 7 Отговор
    от известно време насам Шкода нямат евивалент цена-качество-екстри за нов автомобил. По показател брой дефекти и качество на изработката дори изпреварват VW и други немски производители. Надеждни и практични автомобили. Е, не по лукс няма как да ги слагаме до Мерцедес и BMW, но за парите си са супер.

    Относно кои автомобили най-много губят от стойността си - колкото е по-скъп при покупката, толкова повече губи от стойността си. И точно германските марки в България са най-много на почит така че най-много държат цена, за разлика от френски, италиански, корейски и т.н. От японските Тойота са ОК като качество, но какво от това, като са бездушни и безлични за каране. Ако ще е пластмасария и бюджетен текстил, Шкодилаците изглеждат по-луксозно!

    Коментиран от #40

  • 37 Bravos

    1 0 Отговор
    на кухолейковата статия фроста.
  • 38 Най добре

    2 0 Отговор
    е 10-годишен автомобил, поне вече му знаеш номерата и като ти ги спретва само ще ръмжиш по едно "Пешо, ще ти ев@ номерата...".
  • 39 дедо

    3 2 Отговор
    този, който е писал тази статия или никога не е имал нов автомобил, или е търговец на стари бракми, или е търговец на електрички, много глупости е писал.
  • 40 бай Даньо

    4 2 Отговор

    До коментар #36 от "Фау Ве":

    Ако Тойотите са ти бездушни има Лексъс ...