5 6888

И Японците в настъпление: Toyota и Panasonic намаляват разходите за батерии с 50 процента

  • електромобили-
  • японски коли-
  • батерии-
  • toyota-
  • panasonic

Компаниите разкриват нова амбициозна стратегия за противодействие на електрическите превозни средства от Южна Корея, Китай, Европа и Америка

И Японците в настъпление: Toyota и Panasonic намаляват разходите за батерии с 50 процента - 1

Големите японски компании Toyota и Panasonic обявиха, че ще намалят заедно разходите за батерии с 50 процента. Това ще помогне за намаляване на разходите за хибридни и електрически превозни средства, за да се конкурират успешно с подобни корейски, американски, европейски и китайски модели.

Струва си да се припомни, че Toyota и Panasonic имат съвместно предприятие, в което японският автомобилен производител притежава 51%, а инженерната корпорация 49%. Въз основа на него се планира производството на нови литиево-йонни батерии.

Интересното е, че се планира да се намалят разходите за производство на батерии още през следващата година. А до 2025-а. се поставя още по-амбициозна цел - намаляване на разходите с 65-70 процента. Много експерти обаче се съмняват във възможността за такива намаления.

Както е известно по-голямата част от разходите при производството на батерии за електромобили (около 60%) са за суровини. Тоест за литий и кобалт, цената на които расте поради нарастващата популярност на електрическите превозни средства. Останалото идва от разработването, производството и инвестициите в съществуващи заводи. Така погледнато, компаниите имат много малко място за оптимизация на крайната цена.

Въпреки това японците са оптимисти. През 2020 г. съвместното предприятие успя да направи почти един и половина милиона батерии, въпреки определени трудности, свързани с пандемията. Освен това се планира инсталиране на нови производствени линии във фабриките в Химеджи. През първата година те ще осигурят допълнителни 80 хиляди единици батерии с перспектива да се увеличат.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 16 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 БАЙ Х@Й ‼️

    25 0 Отговор
    При нас за да не вдигат ценат хляба от килограм сега е шестстотин грама, киселото мляко от петстотин грама вече е триста и петдесет .....

    Коментиран от #2

  • 2 Пешо от блока

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    И все пак се вдигат, но по- малко. За сметка на това се намалява и качеството.
  • 3 Пак се увлякоха с нулите

    11 6 Отговор
    "През първата година те ще осигурят допълнителни 80 хиляди единици батерии с перспектива да се увеличат." Като се има предвид, че за акумулаторния блока на Тесла са необходими 8000 батерии, значи са произвели батерии за 10 000 електромобила. Затова производството на батерии се дава в гигаватчаса за година, а не в бройки. Броя батерии нищо не значи.

    Коментиран от #4

  • 4 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Пак се увлякоха с нулите":

    Какви 10 000 , 10 (десет) автомобила са 80 000 /8 000 !!
  • 5 гост

    10 2 Отговор
    Батериите ще поевтиняват чрез нови материали , а не чрез поевтиняване на сегашните !! Примерно кобалта вече почти всички го изхвърлиха или сведоха до незначително количество !! За лития количествата са предостатъчни , просто трябва време да се увеличат мините и производството ! И никой не е казал , че занапред литиевите батерии ще са основните !!

    Коментиран от #6

  • 6 Госあ

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Да бе с картон ще ги правят батериите. Глупости. Графена, дето го спрягат за чудото на батериите, да не е евтин.
  • 7 Обективен

    5 1 Отговор
    Аз обичам Тойота !
  • 8 ГЕРБ ЗАТВОР

    3 0 Отговор
    ЗАКЪДЕ СМЕ БЕЗ ТИЯ БАТЕРИИ ! СТАВА ПРЕКАЛЕНО ГЛУПАВО ДА ЖИВЕЕМ ТАКЪВ ЖИВОТ ! НАЛАГА СЕ ДА ИЗМИСЛИМ НЕЩО ВЕЧНО !

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.