27 58637

Употребявани автомобили с най-здравите автоматици

  • автоматична трансмисия-
  • скоростна кутия-
  • автомобилът на старо

Анализирани са само автомобили с класически автоматични трансмисии

Употребявани автомобили с най-здравите автоматици - 1

Един от най-важните параметри при избора на автомобил е ресурсът на основните му възли и агрегати. Сред тях е скоростната кутия, която е вторият по важност (а и по цена) агрегат след двигателя. Ремонтът ѝ е сложен и скъп и се извършва в специализиран сервиз. И никой собственик не иска да стига до него, още повече, когато става въпрос за автоматични трансмисии.

В момента е доста трудно да се оцени истинският ресурс на новите скоростни кутии, тъй като те се появиха през последните 5-6 години, но „автоматиците“ от предишното поколение вече са добре проучени. И ако търсите употребяван кросоувър с класическа автоматична скоростна кутия, то не е зле да видите проучването на експертите от ADAC.

Kia/Hyundai

Става дума за шестстепенните трансмисии от семейството A6MF1 / A6LF1, които се монтират на различни модели Hyundai и Kia от 2009 г. насам. Тези превозни средства са оборудвани с 2.0 литрови двигатели. По-конкретно става дума за Hyundai ix35 и Tucson, както и Kia Soul и Sportage. Трябва обаче да се отбележи, че тези скоростни кутии първоначално имаха много проблеми. Те обаче бяха отстранени след модернизация през 2012 година.

Декларираният от производителя ресурс е 180 000 км и в повечето случаи той се изминава без проблеми. При голяма част от екземплярите кутията е безпроблемна повече от 300 000 км, което сериозно се отрази на популярността на корейските марки. Същите агрегати, но с различно име, се използват и в модели на Jeep и SsangYong. Една разновидност на тази трансмисия - осемстепенната A8LR1 / A8TR1 - също е от най -успешните на пазара.

Volvo/Opel/Land Rover/Mazda

Японската трансмисия Aisin TF-80SC / 81SC често се нарича "най-надеждната в света", въпреки че това е спорно. Факт е обаче, че производството ѝ скоро ще приключи. Инсталира се на модели Opel - Astra, Insignia, Zafira, но най-често се среща при Volvo XC60 и XC90, Land Rover Freelander и Evoque, както и при Mazda CX-7.

Кутията може да издържи повече до 350 000 км, но изисква изключително внимателно боравене преди всичко поради не много ефективна охладителна система, която може да доведе до прегряване. Ремонтът на тази трансмисия е доста труден поради липсата на патентован комплект за ремонт на соленоидите. Така че, за да постигнете рекорден пробег, трябва да избягвате големи задръствания през лятото и да сменяте маслото по-често.

Mitsubishi/Toyota

Петстепенният Aisin TB-50LS (известен също като A750F за Toyota и 5AWF за Mitsubishi) се произвежда от 2003 г. Той е създаден предимно за двигатели V6 и все още се използва на Mitubishi L200 днес. Доскоро той беше инсталиран и на Toyota LC, Hilux и Fortuner, както и на Suzuki Grand Vitara. Най-популярен е сред всъдеходите Mitsubishi Pajero.

Производителят на тази трансмисия твърди, че не се нуждае от смяна на масло, но това е по-скоро рекламен трик. Да, това не е необходимо, ако искате постоянно да ремонтирате клапана и други части, страдащи от износване. Ако не искате да се сблъскате с тези проблеми, трябва да сменяте маслото на всеки 50 000 км. Така шансовете да се докаже, че това е една от скоростните кутии, която е в състояние да измине половин милион километра, се увеличават значително.

Renault/Nissan/Mitsubishi

Шестстепенният Jatco JF613E (RE6F01A, F6AJA / W6AJA, AJO за различни марки) излезе през 2006 г. и се използва и до днес. Той се инсталира на Nissan X-Trail и Renault Koleos с двулитрови дизелови двигатели, както и на Mitsubishi Outlander, Nissan Murano и Pathfinder с двигатели V6 2.4 и 3.0. Кутията се счита за изключително надеждна и с дълъг ресурс, но има някои изисквания.

Тази трансмисия не харесва агресивното шофиране и задръстванията, тъй като те ускоряват износването. При по -големи натоварвания маслото трябва да се сменя на всеки две години заедно с филтъра - или на60 000 км пробег. По този начин кутията ще издържи най -малко 250 000 км, докато се наложи някои компоненти бъдат сменени.

Volkswagen

Шестстепенният автоматик на Volkswagen, известен с вътрешнозаводския индекс 09M е модификация на базовия модел 09G, но е значително подобрен. Тази кутия е предназначена за модели със задвижване на всички колела и с двигатели до 3.5 литра. Има много модификации с различни сложни обозначения, но всъщност всички те са вариации на Aisin TF-62SN, разработена по поръчка на Volkswagen.

Декларираният ресурс на производителя е 250 000 км, но много собственици съобщават, че пробегът на колата им достига до 400 000 км, без да поправят кутията. Проблеми възникват при използване на автомобила в задръствания, тъй като слабото звено е топлообменникът, клетките на който често се запушват. Затова се препоръчва да го смените с външен радиатор по време на ремонт и, разбира се, да не пестите от редовна смяна на масло.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 39 гласа.

Свързани новини

  • Как се продава автомобил на части
    Как се продава автомобил на части
    Организацията на търговците на употребявани коли в Италия дава няколко съвета за това как се продава автомобил на части. Първото на което акцентират и ...
    20.09.2021
    4 351
    10
  • Кой и как купува употребяван автомобил
    Кой и как купува употребяван автомобил
    Според проучване на Евростат средният експлоатационен живот на употребяван автомобил сред тези, които вече го притежават, е 4,5 години. Но сред тези, ...
    13.09.2021
    5 258
    18
  • Руснаците изоставят колите с ръчни скорости
    Руснаците изоставят колите с ръчни скорости
    Тази тенденция, тръгнала от САЩ, постепенно завладява света. Руснаците също са сред онези, които предпочитат "автоматици". Според агенция &q ...
    09.08.2021
    8 153
    56

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 факти

    112 25 Отговор
    Mercedes имат най-добрите автомати. Други части на колата се скапват, но автоматиците им са железни. Сменяш маслото и караш.

    Коментиран от #6, #7, #12

  • 2 Пръц

    96 15 Отговор
    Няма по—голяма екстра в една кола от автоматика.Такъв кеф е ,че веднъж опитал никога не се връщаш да ръчкаш скорости като обезумял.И двете ми BMW са автоматици и досега не са имали забележки.А дано!

    Коментиран от #3

  • 3 факти

    68 6 Отговор

    До коментар #2 от "Пръц":

    Хубава екстра е за голям град с натоварено движение. Но повечето българи още вярват в митове. Това не са онези тромави 4-скоростни автоматици, по-новите са доста приятни. И не е толкова скъп ремонта, то при някои коли смяната на демпферен маховик+съединител удря към 2000лв...без труда...да не говорим че и самите ръчни трансмисии вече са по-сложни и скъпи за ремонт, ако се наложи да се подменят елементи вътре.

    Коментиран от #9

  • 4 Гошо

    23 63 Отговор
    Трябва да си много дезориентиран, за да твърдиш че Aisin са хубави кутии. ZF и S-Tronic, останалото е боклук.

    Коментиран от #8

  • 5 Amerikaneca

    15 8 Отговор
    някой да спомене нещо за ZF Friedrichshafen и 8 шифтъра А отделно че всички Форд-ове и GM cars вече идват с тяхната обща разработка 10 степенна или 8 степенна( за по-евтините) трансмисия
  • 6 Гост

    41 1 Отговор

    До коментар #1 от "факти":

    Петскоростният 722.6 е доказано железен, 722.9 е по-проблемен, а 9Г-троника ще си покаже с времето.

  • 7 jap

    29 6 Отговор

    До коментар #1 от "факти":

    Това не важи за 7G чуп-троник кутиите.При тях ремонта често изпреварва смяната на маслото.

    Коментиран от #13

  • 8 Коментара

    29 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гошо":

    За ZF_a съм съгласен... виж S-Tronic кутиите са си капризни и скъпи за подръжка. Колата ми е с S_Tronic и към момента не съм имал сериозни драми, но са си особени кутии. Виж кефа от карането е неоспорим. Другото важно нещо е ако кутията каже БАУ освен цената е дали има кой да я оправи. Аз за S-Tronic кутиите знам един човек който знае какво и как прави, другите по-добре да не знаеш кви ги вършат....те и те самите не знаят, но пък иначе снимат клипчета ...постват...дават акъли....трагедия.

    Коментиран от #34

  • 9 Гост

    35 3 Отговор

    До коментар #3 от "факти":

    Новите 8 и 9-скоростни автоматици дават по-добро ускорение и по-добра икономия на гориво от съответната ръчна кутия, ако въобще колата се предлага с такава. Ако се експлоатира и обслужва грамотно, "ремонти" въобще не трябва да се налагат. Просто си има списък с консумативи които трябва да се сменят периодично, и става много по-бързо от смяна на съединител.

    Коментиран от #24

  • 10 tomito

    31 5 Отговор
    Много разбирачи много нещо
  • 11 По,по,най

    36 33 Отговор
    И най-здравата автоматична скоростна кутия не може да се сравни с която и да е ръчна скоростна кутия на някоя непретенциозна марка. При автоматика няма какво да се заблуждават за здравина, там комфорта е водещ, за когото му е приятно да не сменя ръчно скоростите. На мен по-скоро ми е приятно да ги сменям на ръка, отколкото да ми пречи нещо.

    Коментиран от #23

  • 12 Гост

    23 1 Отговор

    До коментар #1 от "факти":

    Много вярно, карах мерцедеса Мл 700 хилкм, мотора пропуши но кутията беше желязна
  • 13 0000

    7 4 Отговор

    До коментар #7 от "jap":

    Айде бе.явно само си чувал.пак се изказваш неподготвен.викаш мерцедесовия автомат не става.аз затова имам планина от изхвърлени айсини и GM-и зад сервиза
  • 14 Ники Далаверата

    24 42 Отговор
    Автоматичните са за мпс-та карани на дълги разстояния и го ежедневно, както и за млади девойки с купени книжки ,които редовно бъркат педалите под краката си....Истинската кола е с ръчна скоростна кутия, вс др е измишльотина и най се кефя на елементи които не могат да карат ръчна да ми казват на мен ми е по удобен автомата....Е да защото на баири гаснеш два пъти с ръчката... Сполай

    Коментиран от #15, #31

  • 15 Hellish

    46 3 Отговор

    До коментар #14 от "Ники Далаверата":

    Ми не, 16 години карам ръчки, ще сменя преди да си успял да си докоснеш съеденителя. Наскоро си взех Мерцедес автомат. Ми по-удобно е. Сутрин към работа си пуша подпрян на подлакътника, на кръстовището само набивам газта и тръгвам, не включвам не изключвам. А съм с поне 500-600 хиляди км ако не и повече. Никога не ми е тежало да сменям скорости напротив, спирам на скорости и сигурно сменям 2 пъти повече от средностатистическия шофьор. И да автомата е тъпак, понякога не знае какво се случва, но е по-удобно. Както винаги съм казвал, автомата е плют от хора които не са карали автомат и говорят на изуст. Тези които го хвалят масово са имали преди това по няколко ръчки и могат да си карат,но имат база за сравнение. Другото, при ръчката на 100-150 хиляди сменяш демпфер със съедените олюс труд е към 2000 лева, ама може да купиш колата и да се случи след 2000км.Мерцедесов автомат, масло, филтър, букса и гарнитура с мерцедесови части + труд е 400 лева. Значи идваме след 240 хиляди километра на 1800 лева и още не сме стигнали цената на ръчката. Разхода е същия, вървенето в реални условия е по-добро, защото ти може да си уморен, разсеян, зает, но автомата не е, той си сменя, това му е работата

    Коментиран от #37

  • 16 Само автомат

    22 1 Отговор
    Пълно е със смешници които твърдят че превключват по бързо от DKG, ама само в мокрите си сънища.

    Коментиран от #19

  • 17 оня с коня

    4 50 Отговор
    Аз Кола с Автомат. скор. кутия НЕ СЪМ КАРАЛ.но пък съм чел разни неща по Въпроса,едно от които е че Автомата харчи ПОНЕ ЛИТЪР повече от същата Марка и Модел с ръчна.Откъде идва тоя литър ли?Ами основно от ИЗКЛЮЧВАНЕ ОТ СКОРОСТ не само по Баир надолу,а и във всякакви други условия/градски и извънградски/.Пример:Карам в града и виждам че светофара на 200м свети червено-изключвам и стигам по инерция с леко натискане на спирачките накрая.Карам по Магистрала с 200,но виждам че на около 5-700 метра някакво МПС предприема изпреварване със 130-140км/ч и ми заема Лявата лента- Изключвам от скорост докато го приближа и ми освободи пътя.И всичко това го правя МАШИНАЛНО,просто ми е Стил на каране.Ама при Автомата като се отнемела газта и се затварял притока на гориво към Двигатела,а при Изключена скорост при Ръчката,Двигателът продължавал да харчи Гориво макар и на Тихи обороти...Така е,ама в първия случай Колата СПИРА,защото на практика се задейства Моторната спирачка,докато при изключен двигател на Тихи обороти колата свободно се движи по Инерция.А като махнем всичките тия Глупости остава факта че Ръчната Скор. Кутия НАДЖИВЯВА колата,а Маслото се сменя САМО ВЕДНЪЖ докато Колата изобщо е Кола и то ако Водачът е в някакво особено настроение.

    Коментиран от #18, #22, #36

  • 18 Hellish

    35 5 Отговор

    До коментар #17 от "оня с коня":

    Значи мога да ти заявя в прав текст, че си пълен неграмотник. На скорост без подаване на газ автомобила не хори нищо защото не подава гориво. На свободна за сметка на това гори. После, харчиш много повече спирачките си с твоя стил на шофиране и на някое спускане ще си разбиеш дебелата глава защото ще откажат. На свободна не се кара. Автоматите горяха повече преди 30 години, тези от преди 10-15 горят колкото ръчката а новите са по-икономични. Ръчката има само едно предимство и то е удоволствието да си сменяш сам и да си на която предавка си искаш когато си искаш. Не, че не са типтроник почти всички кутии в днешно време аз моята редовно я чуквам да мине на горна предавка като съм с около 60 а тя стои и 4-та. Та и при спускане на сняг нямаш грижи с автомата защото можеш ръчно да го бутнеш на 1-ва или 2-ра и тръгва много приятно в снега. Общо взето всичко е позитиви. Но ти си от тея дето са чули. Аман от такива чули. Не си имал, не си карал, не си чел, нямаш си хабер, но си чул. Обаче спорите до дупка за всичко, щото бай Пенчо който за теб е голям капацитет а всъщност не може да си избърше гъ.а ти е казал и за теб това е закон

    Коментиран от #20

  • 19 kkk

    20 0 Отговор

    До коментар #16 от "Само автомат":

    Те същите клоуни твърдят и, че от прост хидротрансформатор са по-бързи ама се оказа, че десетки такива вече реваха като установиха как сменя 15-годишен Aisin TF-80SC на минимум 400 000км. като го настъпя рязко. Тестът е прост- от 6-та с 80км/ч. се симулира изпреварване, тоест максимално бързо да започне ускорението. За колко време ще ускориш от 80 до 120 не е важно- важното е кога реално ще почне да се ускорява колата. Дъртият ми Айсин за няма 1,5сек. от 6-та сваля на 4-та, вдига на 3000+об./м и ускорява, досега не се е намерил "велик разбирач" който да го направи по-бързо с ръчна кутия. Масовата заблуда "автоматика е бавен" идва от там, че при ръчката си зает със съединител, лост, междинна газ и за мозъка всичко се случва веднага само дето всичко това отнема време... При автомата просто натискаш газта рязко и нещата се случват сами за същото (че и по-кратко) време като при ръчката, но понеже няма какво друго да правиш забелязваш паузата от "натиснах педала" до реакцията на колата.

    Коментиран от #21

  • 20 kkk

    23 0 Отговор

    До коментар #18 от "Hellish":

    Мноу мъ кефи като някой "мозък" ми обяснява как "зимата с тоя автомат няма тръгване"... Един такъв не можеше да повярва как с автоматика спокойно и без драми направихме над 5000км. в условията на руска зима- като се върнахме в БГ си продаде ръчката и мина на автоматик. Гадният ми Айсин в зимен режим сменя предавките около 300об./м. по-рано за да съм на колкото може по-висока предавка, при спускане задържа на по-ниска предавка и най-веселото което никой с ръчна кутия не може да направи- потегля на 3-та предавка. А най-много ме кефи в проходите- при завой на изкачване или спускане НЕ сменя предавката за да не се променя тягата, нещо което много шофьори нито знаят, нито пък прилагат... Единствената грижа с автоматик зимата е ако затънеш в някоя пряспа или трябва да пробиваш през дълбок сняг- не може да лашнеш колата със съединителя, но хората са измислили лопати за тая работа...
  • 21 Щирлиц

    28 2 Отговор

    До коментар #19 от "kkk":

    Приятел, каква е тази междина газ? Ти да не караш ГАЗ или ЗИЛ?!:) И автоматите и ръчките са си удобни. Зависи кой на какво се кефи. И двете си искат поддръжка и внимание.

    Коментиран от #25, #26

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Maksi

    12 0 Отговор

    До коментар #11 от "По,по,най":

    Ти май не си имал автоматик. Точно така разсъждават точно тези хора. Не казвам "подкарвал", казвам "имал". Защото като покараш свой автоматик, бързо идва момента, в който знаеш кога ще превключи и как да го накараш да преключи, само с педала на газта, без да буташ лостчета.

    Коментиран от #27

  • 24 dsсса

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    В статия за баклава говориш за пъпеши. В заглавието ясно е казано "употребявани автомобили". Кажи, как да познаем, сменяни ли са консумативите редовно с един поглед.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 kkk

    2 3 Отговор

    До коментар #21 от "Щирлиц":

    Eй тaкaвa бe, МEЖДИННA ГAЗ и кaзвaт вcички c 2 гънки мoзък у глaвaтa- ти явнo и тoлкoвa нямaш... Aкo иcкaш cлaгaмe пo 20 бoнa и тecтвaмe... Oт 6-тa към 4-тa БEЗ дa пипaш гaзтa и мeрим кoгa щe нaпрaвиш упрaжнeниeтo 80-120км/ч Пocлe в cъщaтa кoлa aз изпълнявaм упрaжнeниeтo C мeждиннa гaз и зacичaмe. Aкo рaзликaтa мeжду нac e пoд 5ceк. oтнacяш мoитe 20 бoнa, кoгaтo ce oткaжe, чe cи изocтaнaл c мнoгo нaд 5ceк. oт мeн aз прибирaм твoитe пaри. Дoри oбeщaвaм дa нe ти ги взeмa- caмo публичнo щe ми извъртиш eдин мaзeн м.нeт и cи хoдиш пo живo, пo здрaвo... Жoкeр- дъртият ми Aйcин при лeкo cпуcкaнe бeз гaз кoгaтo cмeня oт 5-тa към 4-тa cкoрocт CAМ кaзвa нa кoмп. "дaй мeждиннa гaз бe" и яcнo ce виждa кaк изключвa oт 5-тa, oбoрoтитe лeкo пoдcкaчaт c 2-300 oб./м, включвa ce 4-тa и oбoрoтитe ce вдигaт oщe мaлкo нaгoрe
  • 27 kkk

    5 0 Отговор

    До коментар #23 от "Maksi":

    То и ти толкова си имал автоматици... Докарай ми който щеш автомат и ще ти покажа МИНИМУМ 15 ситуации в които НЕ МОЖЕШ да накараш кутията да качи предавка САМО с газта
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Шофьор

    3 1 Отговор
    Малииии, направо човек се чувства,като в катедра "Трансмисии",в ТУ.

  • 30 mmmmda

    3 4 Отговор
    със 722.6 съм... Рита, фърга обаче не умира. на 2 милиона километра е! Никакво масло не се сменя, никакви лагери, никакви букси! Колата е 163к.с. Като се има в предвид, че тази кутия се слага и на някой Поршета с по над 250к.с.. Има един лаф за автоматиците! Старите ритащи кутии са развалени, тогава, когато спреде да я усещате!!!! Аз лично счупена 722.6 не съм виждал, не съм и чувал. И един съвет! На светофара не хвърляйте задници и кутиите ще ви надживеят! И не сменяйте масло!!!! Има измивен ефект. После почват феродата да заминават!!!
  • 31 Чичо

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "Ники Далаверата":

    Сигурен съм, че никога не си карал кола с автоматична кутия. Вероятно нямаш възможност... 2
  • 32 Селянин

    8 1 Отговор
    Купиш ли си автомат никога няма да минеш на ръчка.

    Коментиран от #35

  • 33 Пешо

    7 0 Отговор
    Вижте няма лоши коли, здрави или не здрави скоростни кутии, има лоши собственици с лоша поддръжка и експлоатация. Това е истината
  • 34 Софиянец

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Коментара":

    Мишо е човека :)
  • 35 Моряка

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Селянин":

    Точно,С ельо,но недатастатъчно.Аксиомите са две: 1.ако се качиш на по висока кола(примерно кросоувър),никога няма да слезеш на по ниска. 2.ако се качиш на автоматик,(обаче съвременен), никога няма да караш с ръчна. Карал съм и вариатори(чудесни,но за средно мощни двигатели ~150кс-220Nm) и зъбни автоматици за коли с по голям въртящ момент(дизели),при което се усеща превключването Мазда си игра доста време,но се получи уникален 6 степенен автоматик,(не съм срещал български автоспециалист,който да може да обясни с подробности действието му,макар,че съм инженер по дизели).Поема големия 420Nm въртящ момент и се ускорява като вариатор,почти не се усеща превключването,само ако се вслушаш.Автоматика идеално си пасва с дизела и не толкова идеално с бензиновия двигател.Сега карам по мощния дизел на Мазда СХ-5 , изкачвам Троянския и Шипченския от юг и се кефя,все едно че карам по автомагистрала.
  • 36 Кон бе кон

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "оня с коня":

    Приятел,ти освен кон друго МПС не трябва да управляваш.Никога не трябва да караш с 200 и да изключваш от скорост и като автоматиците не са ти силна страна,та спри да дрънкаш глупости ако обичаш.И пак повтарям за да го запомниш НЕ изключвай от скорост при 200 км/ч
  • 37 1239

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Hellish":

    И докато караш, автомата си превключва ,а ти може да си заспиш.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.