Китайските автопроизводител не жалят средства за привличането на изтъкнати западни специалисти за усъвършенстване на продукцията. След 15 години работа за Porsche Хакан Сараджоглу оглавява дизайнерското бюро на Chery, която до този момент бе известна предимно с безсрамните си копия на чужди модели.
Дело на 47-годишния Сараджоглу са 918 Spyder, Boxster и Cayman. Започва кариерата си във Ford, където работи над Focus и Mondeo. В Chery наследява Джеймс Хоуп, който пък бе шеф-дизайнер на General Motors преди да се премести в Китай.
"Chery не е само моделът QQ", споделя пред Bloomberg Сараджоглу. "Ще променим този имидж. Chery ще се стреми към приемлива цена, дизайн и доверие от страна на потребителите."
Bloomberg отбелязва, че в последно време години китайците "ловуват" настървено чуждестранни дизайнери, като им предлагат двойно и дори тройно по-високи заплати, отколкото получават в Европа и САЩ. Миналата година Beijing Automotive нае стилиста на Ferrari Daytona Леонардо Фиораванти. През 2011-а Great Wall привлече бившия дизайнер на Mercedes-Benz Андреас Дойфел, а старши вицепрезидент по дизайна на Geely стана Питър Хорбъри от Volvo.
Сараджоглу отказва да коментира заплатата, с която са го изкушили да напусне Porsche. Споделя единствено, че не е бил "никак разстроен от увеличението".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Симеон Тасев
16:43 26.02.2013
2 ...........
19:59 26.02.2013
3 arabina
21:26 26.02.2013
4 Бхд БхД
21:29 26.02.2013
5 rus...
13:46 27.02.2013
6 aass
20:44 27.02.2013
7 aass
20:49 27.02.2013
8 330и
09:32 28.02.2013