37 26380

Искате кола на старо: Вижте кои са най-здравите и най-чупливи автомобили на възраст до 10 години

  • автомобилът на старо-
  • надеждност

Експертитe анализират повредите в различни модели и правят рейтинг на надеждността на употребяваните автомобили

Искате кола на старо: Вижте кои са най-здравите и най-чупливи автомобили на възраст до 10 години - 1

Списъкът се прави от германците от ADAC и засяга автомобили на възраст от 3 до 10 години, т.е. които са продадени като нови през периода 2011 - 2018 година. Авторите на този рейтинг разглеждат само най-популярните модели, които са продадени в размер на най-малко 10 000 автомобила. Така бяха избрани 109 модела от 25 марки. През 2020 г. всички те са претърпели 3,4 милиона повреди, което е с почти 10% по-малко в сравнение с предходната година. Най-много неизправности през последните 10 години са засечени в модела Kia Ceed от 2011 година.

През 2019 г. поради пандемията автомобилните акумулатори страдат значително, тъй като много от автомобилите не се карат дълго време. Проблемите с батерията представляват 46,3% от общите повреди. Следват грешките, свързани с двигателя и неговото електронно управление - те възлизат на 15,9%. А 10% се падат на повреди на стартера на двигателя и запалването. Ето и най-ненадеждните автомобили по класове.

Сегмент А:

Искате кола на старо: Вижте кои са най-здравите и най-чупливи автомобили на възраст до 10 години

• Smart Forfour 2015 г.
• FIAT Panda 2011 г.
• FIAT 500 2015 г.

Сегмент В:

Искате кола на старо: Вижте кои са най-здравите и най-чупливи автомобили на възраст до 10 години

• Hyundai i20 2011 г.
• Opel Meriva 2017 г.
• Renault Clio 2014 г.
• Peugeot 208 2012 г.

Сегмент C:

Искате кола на старо: Вижте кои са най-здравите и най-чупливи автомобили на възраст до 10 години

• KIA Ceed 2011 г.
• Peugeot 308 2011 г.
• KIA Sportage 2011 г.
• Renault Scenic 2015 г.
• Renault Kangoo 2016 г.
• Nissan Qashqai 2017 г.

Сегмент D:

Искате кола на старо: Вижте кои са най-здравите и най-чупливи автомобили на възраст до 10 години

• SEAT Alhambra 2011 г.
• VW Sharan 2012 г.
• Ford S-Max 2016 г.

Бусове:

Искате кола на старо: Вижте кои са най-здравите и най-чупливи автомобили на възраст до 10 години

• Ford Transit 2014 г.
• Opel Vivaro 2017 г.

Повредите в KIA Ceed от 2011 година се случват с честота 52,7 на хиляда. Слабостите са открити в стартера на акумулатора, двигателя, горивната помпа, веригата за синхронизация и свещите. На второ място е Hyundai i20. Проблемите му са свързани главно със свещи и ключове за запалване. SEAT Alhambra и Volkswagen Sharan носят проблеми за собствениците им поради проблеми с рециркулацията на гориво и впръскването на AdBlue.

Smart forfour, Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max и Renault Kangoo по-често от други имат проблеми с акумулаторите.

Що се отнася до най-надеждните автомобили или тези с най-малко повреди, то в списъка влизат доста германски автомобили, като е интересно да се отбележи, че всички от т.нар. "отличници" са на възможната най-малка възраст - тоест, произведени през 2018 година.

Искате кола на старо: Вижте кои са най-здравите и най-чупливи автомобили на възраст до 10 години

• BMW X3 2018
• Suzuki Swift 2018
• Volkswagen Polo 2018
• MINI 2018
• SEAT Ibiza 2018
• BMW 4-Series 2018
• Mercedes GLC 2018
• BMW 5-Series 2018
• Mercedes E-Klasse 2018
• Audi A3 2018
• BMW 1-Series 2018
• KIA Sportage 2018
• Audi A4 2018
• Renault Captur 2018
• Audi Q5 2018
• BMW 3-Series 2018
• BMW X1 2018
• Volvo XC60 2018
• BMW 2-Series 2018
• Mazda CX-5 2018

По -голямата част от рейтинга е заета от модели от немски производители. Сред автомобилите на възраст над 5 години се открояват BMW 1 и 3 серия, Mini, Audi A3 и A4, както и други по-скромни модели като Dacia Sandero и Ford Fiesta. Авторите на изследването обаче са твърдо на мнение, че е необходимо да се знае, че преди всичко експлоатационният живот на автомобила зависи от качеството на грижите, полагани за него.

Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 78 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 сектант

    131 28 Отговор
    не мога да повярвам, че ауди е успяло да се вмести в класацията
  • 2 ТИКВА

    132 64 Отговор
    За БМВ не е вярно, кой нормален управлава тази марка?

    Коментиран от #21, #78, #79, #80

  • 3 2893

    168 13 Отговор
    Къде са Тойота и Хонда ?

    Коментиран от #37, #39

  • 4 Рено ентусиаст

    124 30 Отговор
    Немската пропаганда не хваща вече декиш продажбите им се сриват навсякъде дори и в Китай и Сащ

    Коментиран от #8

  • 5 ЛайноМеганЯ

    54 47 Отговор
    и френските курници в класациите ..... нищо ново под слънцето !

    Коментиран от #7, #26, #34

  • 6 ///

    83 22 Отговор
    Кога че умрЕ циганката (ака ADAC) та да спре да ги фали тия немски кашони.

  • 7 Вальоо

    42 27 Отговор

    До коментар #5 от "ЛайноМеганЯ":

    С разликата че тия курници са къде къде по-здрави,а и по-евтини за оправяне. Явно някое Меганче ти е късало 316ката на светофар :D

    Коментиран от #9, #10

  • 8 Deutschland

    24 38 Отговор

    До коментар #4 от "Рено ентусиаст":

    За сметка на това пък Рено са най-продаваната марка в САЩ, нали ? А пропагандата във Формула 1 каква е ? Последна титла преди 15 години, Мерцедес изпочупиха рекордите.... ай бегай

    Коментиран от #12, #24, #27, #42

  • 9 ЛайноМеганЯ

    15 20 Отговор

    До коментар #7 от "Вальоо":

    не знам какво е това 316. Аз недомислени коли правени от п3д3руги не си купувам !
  • 10 Ха ха ха

    12 18 Отговор

    До коментар #7 от "Вальоо":

    Валка, Валка ..... тъп си на манастирска гъдулка ! Добре че в нета всеки може да се вживява на супер вървежен герой, че в действителния живот 10+ годишната барака и търкане на мивките за левче !

    Коментиран от #13

  • 11 Сър

    19 68 Отговор
    Човек който си купува френски и корейски коли и господ не може да му помогне, но и не го наказва, че да не се мъчи повече. Така се изкупуват греховете на живота.

    Коментиран от #52, #59

  • 12 рено ентусиаст

    18 13 Отговор

    До коментар #8 от "Deutschland":

    как е клоун губиш май почва под краката

    Коментиран от #17

  • 13 Вальоо

    22 13 Отговор

    До коментар #10 от "Ха ха ха":

    Обърна го на комплекси :D Нищо,поне е лесно да разпознаеш феновете на бьенви :D И за финал,собственик на автомивка ми е казвал че,тия с най-скъпите коли,харчат най-малко пари да си поддържат колите в добър външен вид :D Лек ден,умна селска цигулко.

    Коментиран от #14, #57, #66

  • 14 Ха ха ха

    9 13 Отговор

    До коментар #13 от "Вальоо":

    няма комплкеси, има само факти ! Не знам какво е това 316, и не се доверявам на слухове и някой чул, някой видял и някой ми каза. БееНве не карам и не съм фен, така че можеш спокойно да сипваш по техен адрес ..... даже ме разсмиваш. Елитен селки 2LooP ще ми дойдеш, не се напиняй !

    Коментиран от #15

  • 15 Вальоо

    4 12 Отговор

    До коментар #14 от "Ха ха ха":

    Хубаво ще се обиждаме,а за какво е спора,че нещо не мога да те разбера бе лольо :D И да,Знаем че те е срам че караш продънено бмв,но не е срамно да си признаеш грешката :) Не питай откъде предполагам.

    Коментиран от #19

  • 16 Цоцко

    26 5 Отговор
    Доста съмнителна класация. На 1вите места са все автомобили/модели дето са били със средно нисички показатели според TUV (най-голямата консолидирана база данни за сервизни посещения на планетата).Бих повярвал, че са вдигнали качеството, ама да няма нито 1 Тойота. Тия японски маниаци на тема качество да са изпаднали толкова? Не вярвам. Вярвам на TUV reliability rating, който е чисто немски.
  • 17 Deutschland

    12 27 Отговор

    До коментар #12 от "рено ентусиаст":

    Така е да, оставих немската ми кола да я полират и защитят с керамика и докато ме връщаха с френската кошница пода пропадна и усетих почвата под каруцата

    Коментиран от #18

  • 18 Смех

    17 8 Отговор

    До коментар #17 от "Deutschland":

    Как е Хонда да ви бие пилотчето от Ботунец а?

    Коментиран от #28, #33

  • 19 Ха ха ха

    8 7 Отговор

    До коментар #15 от "Вальоо":

    Валка, проЗД си ..... замълчи докато още не си се изложил напълно ! Не карам БМВ, не съм притежавал БМВ. Продължавай да им сипваш, кефиш ме с какъф хъс драскаш, макар и да си леко неграмотен. Ама от сотаджия толкова : ))) !

    Коментиран от #23

  • 20 един от многото

    33 1 Отговор
    Всичко е до късмета , така е и когато си купуваме диня или си избираме съпруга. Резултатът е на лице , но вече е късно!
  • 21 Кратуна

    35 4 Отговор

    До коментар #2 от "ТИКВА":

    Това че някои идиоти си купуват БМВ не значи че колата е лоша,то и Голфа е не кола а диагноза.
  • 22 хохо

    41 6 Отговор
    Ненадеждните - чужди от 2011 год, а надеждните германски от 2018? Вай, вай, немска обективност. Време е французите и италианците да си направят едни проучвания
  • 23 Вальоо

    2 4 Отговор

    До коментар #19 от "Ха ха ха":

    Е с сигурност,но и да искам,не мога да стигна твоята проЗтотия. А сотаджия можеш да викаш на баща ти на сина му.

    Коментиран от #44

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Гената

    28 6 Отговор
    Имат ТВ програми, които по 24 часа хвалят само немските возила. Виждал съм сравнение между немски и френски автомобил, по трите показателя френския бие немеца, но заключението на водещия е, че познобър си е немския ??!

    Коментиран от #38

  • 26 Ами как няма

    15 9 Отговор

    До коментар #5 от "ЛайноМеганЯ":

    да са вкласацията,аз от 4 години съм с модел на Рено СУВ и освен обслужване за 100х.км. друго нямам.Ти по какъв критерий ги слагаш като "курници",явно караш 16-та употреба кола извадена от западно гробище и си дал 5 х.лв. и за това плюеш. Вземи си нова и тогава приказвай.А, за мен това е втори новозакупен автомобил от тази марка,но то и с 1-ия бе същото,сега детето я кара и се движ и идвижи и движи.........

    Коментиран от #32

  • 27 Рено

    10 7 Отговор

    До коментар #8 от "Deutschland":

    некадърник такъв ако искаш можеш да се запознаеш,поради каква причина не искат да се занимават с краварите,а и там не е далавера да продаваш. Виж Китай е друга бира,а Рено продава в целия свят като се изключат краварника и траперите тъпи и дебели.

    Коментиран от #29

  • 28 Deutschland

    5 5 Отговор

    До коментар #18 от "Смех":

    Рано е още, а пилците се броят на есен ;) Засега сметките показват Мерцедес 7, Хонда 0 . Ще се видим Ноември на осмата.

    Коментиран от #45

  • 29 Deutschland

    10 2 Отговор

    До коментар #27 от "Рено":

    Прибягването ви до лични обиди показва само едно : свършиха ви доводите и единствено се опитвате отчаяно да придадете изкуствено тежест на мнението си с нецензурни думи.
  • 30 Опаа

    18 2 Отговор
    чудя се защо е такава класацията,но разбрах та тя била немска,е няма място за други марки,резонно е.Не че е истинска де.
  • 31 FORCE

    20 7 Отговор
    истински коли няма от 1998г.така че не вземайте отношение където не разбирате.омайвайте младежите с вашите ,,нови коли,, и им взимайте парите.....
  • 32 Toyota

    4 11 Отговор

    До коментар #26 от "Ами как няма":

    Това, което си написал е по-скоро за японси автомобил. Френския може да е такъв само ако си го купил нов и за 10г си минал 30к км иначе абсурд.

    Коментиран от #69

  • 33 Моля

    5 4 Отговор

    До коментар #18 от "Смех":

    Я пак ? Каква Хонда те гони като това им е последния сезон и напускат формулата. Страх тресе аматьорите..
  • 34 ФЕН СЛУЖЕБНАТА

    13 12 Отговор

    До коментар #5 от "ЛайноМеганЯ":

    😂 ЕДИН ПОЗНАТ СИ КУПИ Р😂ЕНО КАПТЮР НА 000000 МЕТРИ НА 68000 КМ СМЕНИ КУРМИЛНАТА РЕЙКА 😂 И ЕДНА СУТРИН СЛУЧАЙНО БЯХ СЕЩУ НЕГО И СИ ПИЕХ СУТРЕШНОТО КАФЕ И ТОЙ ТОВАРЕШЕ НЯКОЛКО ПРАЗНИ КАСЕТКИ ЗА БОРСАТА ИМАЛ ДА ВРЪЩА НА НЯКОЙ КОЛЕГА ,,,И ДУМИТЕ МУ БЯХА ЗА ФРАНЦУЗИНА ,,,,,,ФРАНЦУЗИН КАКВО МОЖЕ ДА ПРАВИ ,,,, НАЙ,,, ДОБРЕ ОСВЕН ,,,,СВИРКИ........ НИЩО ЛИЧНО .....😂 ТОВА СА НЕГОВИ ДУМИ ЧОВЕКА ПЛАТИЛ БЛИЗО 50000 ЛЕВА ЗА НОВА КОЛА

    Коментиран от #40

  • 35 Петър

    14 1 Отговор
    и къде са японските автомобили? да не би в Германия да не купуват и да не карат японки?
  • 36 оня с коня

    6 11 Отговор
    БМВ-то Тройка Дизел 2004г 204 коня КАТО МОЙТО цепи мрака.
  • 37 Според

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "2893":

    честните немци те не са надеждни. Казвам честни щото има и неестни, лъгаха с едни дизели и едни емисии ама те са други, от друга планета.
  • 38 Истината

    8 6 Отговор

    До коментар #25 от "Гената":

    Показателно затова е сравнението на цените на конкурентен модел примерно на 10г възраст. Средната цена на 3-та серия БМВ ще е много по-висока от цената на едно Рено Меган например. И не , не е заради повечето екстри. Просто единия автомобил е по-стойностен.

    Коментиран от #41, #55, #63, #65

  • 39 Жгмъц

    11 3 Отговор

    До коментар #3 от "2893":

    Е те Хансовците са изследвали дараци, не коли)))))
  • 40 Шефа на фирмата

    3 4 Отговор

    До коментар #34 от "ФЕН СЛУЖЕБНАТА":

    е, каптюра е дамска фръцня, сиреч клио..., я малко кеш за повечко като Колеос и пак да си говорим :)
  • 41 Лъжата

    5 1 Отговор

    До коментар #38 от "Истината":

    Земи го, земи го, шъ видиш стойност на квадрат ха ха ха
  • 42 Хи хи

    11 2 Отговор

    До коментар #8 от "Deutschland":

    Ъо затва "яките" мотористи от Щутгарт купуват двигатели от Рено, щот са голямата работа

    Коментиран от #51

  • 43 Оня с коня

    2 5 Отговор
    Видехте ли БМВ-то е най-здравата кола Х3 ката ааа кво ша кажете аа? Хаха

    Коментиран от #46

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Оня с магарето

    8 2 Отговор

    До коментар #43 от "Оня с коня":

    Ми караш х3 плащаш кат за х5 щото си тарикат хо хо
  • 47 Чук

    5 2 Отговор
    Ааааааа немска класация аххахаха. голям сеир ръйш ли сичките дойч таралясници начело....
  • 48 Винаров

    1 1 Отговор
    Нещастници, разбирачи, гроздето е кисело
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Дедо

    4 0 Отговор
    това е статистика на застоялите возила по марки в автокъщите .... купувай народе, че не останаха ... а и поскъпват :)
  • 51 ivan

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "Хи хи":

    това беше много отдавна и беше само за малолитражките
  • 52 Ха ха ха

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Сър":

    Много глупости пишеш, ако си купил някои френска кола която е за скраб, защото нямаш пари, може да пишеш, така,
  • 53 Ха ха ха

    3 3 Отговор
    Най здравото бмв е, е 39,х3 до 2010г.и х5 от 2006 до 1010г.от опит го знам, другите са малко по чупливи,
  • 54 Ха ха ха

    1 0 Отговор
    Това което съм писъл е за бензин 3.0 и 272 коня, в погорният линк

    Коментиран от #56

  • 55 По-истина

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Истината":

    Нормално ли ти се струва една и съща част по окачването за 10 годишна немска непретенциозна кола, като БМВ 3, да струва 10 пъти повече от на френска ? Естествено, че с такива цени на частите, като се е набутвал с години собственика на немската няма как да и иска пари колкото този на френска кола, който не се охарчвал особено много...
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 морски

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Вальоо":

    Аз,определено, не съм фен на БМВ.Но през 2020 си купих Х5 G05 на 9 км,не знам къде бяха навъртени тези км.Оттогава вече 35000км дори не знам къде е сервиза и въпреки че не съм фен,почвам да се влюбвам в тая кола.В автомивка ходя един път в месеца,защото така или иначе е безсмислено-колата е мръсна точно 30 мин след като излезе от автомивката.Явно има разлика от БМВ до БМВ.

    Коментиран от #67

  • 58 Komapak

    4 0 Отговор
    Не знам защо в тази класация липсват недоразумениеята Лендроувър и Ягуар. Не ми се струва обективна в такъв случай...
  • 59 Жени

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "Сър":

    Най-обичам неосведомени, но нафукани всезнайковци. карам пежо 206, произведено 1995г. От миналата година, т.е. на 23-тата годишнина започна смяна на части !!! Та, карай по-кротко умнико, моля!

    Коментиран от #68

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Ал Тъпоне

    2 1 Отговор
    Че то на 10 години кола стара ли е? Барем да е на 30!
  • 62 Това е

    7 0 Отговор
    е необходимо да се знае, че преди всичко експлоатационният живот на автомобила зависи от качеството на грижите, полагани за него.
  • 63 ТТХХ

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Истината":

    Като посетиш сервиза ще усетиш лично стойността му. Ако нямате достатъчно пари за поддръжка бе се набутвайте с Мерцедесите, беемвета, ауди, порше, субару..
  • 64 Коко

    9 0 Отговор
    Тази класация, в която Тойота липсва, може да говори само за национална фалшификация на своите създатели!
  • 65 Акварел F16

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "Истината":

    Глупости пишеш,колега!!Единият автомобил бил ПО-СТОЙНОСТЕН? Ако не знаеш,ЦЕНАТА НА СТОКАТА -ТОВА Е СТОЙНОСТТА,КОЯТО СЕ ИСКА,НО ИЗРАЗЕНА ЧРЕЗ ПАРИЧЕН ЕКВИВАЛЕНТ!!Та,като казваш,че единият автомобил бил по-стойностен,все едно казваш ЕДИНИЯТ АВТОМОБЕИЛ е ПО-СКЪП!!Което си е вярно,по принцип,ха ха....
  • 66 ядосан

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "Вальоо":

    Точно така е защото ги сменяме на три-четири години с чисто новия модел! На нова кола каква подръжка искаш да правиш на автомивката освен измиване и подсушаване!?! Важното е бедняците да плюят и храчат наред с което се чувстват по-значими и вървежни, а това просто няма как да стане!
  • 67 Вальоо

    1 1 Отговор

    До коментар #57 от "морски":

    Колата е на 2-3 години бе пич :D Ти искаш още първите години да почнеш да посещаваш сервиза ли? Покарай още 3,пък ще се чуем както се казва. Ако си мислим че,старите БМВ-та бяха зле откъм надеждност,То новите са...
  • 68 До Жени

    2 2 Отговор

    До коментар #59 от "Жени":

    Когато е проектиран вашият автомобил концепцията на автомобилостроенето е била различна от сегашната! Такива здрави коли не се правят. Цели кохорти спецове умуват как колата да изкара 150 000 км без проблем и след това БАМ.. ВНЕЗАПНА СМЪРТ. Щот конвейрите трябва да вървят нон стоп!
  • 69 Iviviv

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Toyota":

    Служебната Лагуна 2.0 дци 150к.с е на 680хил.уникална кола никакви ремонти.
  • 70 Инук

    1 1 Отговор
    Пежо 301 д.съм навъртял 60х. Само градско,без никакви проблеми, само дискове и накладки.
  • 71 Тия пък

    2 1 Отговор
    А къде са японските... Нещо са ги изключили... Защо ли?
  • 72 БАРС

    3 0 Отговор
    Вие писателите на такива статии не разбрахтели че немците по принцип са си националисти и те винаги си хвалят техните марки.Защо не напишите една статия на френските или италянските специалисти.От любопиство съм питал немци които карат фиат или дачия и на рен съм питал все на такива марки дето уж не са сполучливи честно всички са ми казвали че са прекрасни коли и то над 10 годишни и на нисан съм питал и такава купих дъщерями нисан ноте прекрасен автомобил няма ремъци и верига на зъпчатки е частите ефтини. и наистина бензин харчи 5.5.Майсторите винаги са ми казвали подържаш си колата и ще те е здрава няма значение каква марка е

  • 73 Младен

    1 0 Отговор
    Ха интересен спор всеки плюе това което не кара.Имал съм френски,немски,и японски автомобили при всички е едно и също избираш по добър мотор модел от гамата която се предлага обслужваш на време и караш.немските се чупят френските се чупят японец повече не вземам много ме боли главата .Та кой каквото харесва!
  • 74 Христо

    0 0 Отговор
    Каквато и кошница да вземете в България, все в същите дупки ще се друсате и кал ще ядете. Навън пътя е друг и шофирането е удоолствие с всяка една кола. Ама тук си е най-добре за това ако трябва пеш ще ходя ама от калта не мърдам.
  • 75 Тее

    1 0 Отговор
    До 10 не са важни, дайте от 20 нагоре да видим !
  • 76 Русофил

    1 1 Отговор
    А Ладата къде е?
  • 77 Селяк

    3 0 Отговор
    Като някой който е карал бая коли, от нови до стари, ще кажа, че всяка нова кола почти не създава проблеми в първите 5г. Така, че да ми слагат коли на 2-3г тука не е сериозно. Другото което се наблюдава е, че колкото повече електроника има една кола толкова по скапана е, за това старите коли са по издражливи от новите. И още нещо важно, не забравяйте, че това е бизнес като всеки друг, и е направен така, че новите коли да нямат вечен живот, трябва да има пазар и постоянно да се купува за да се въртят парите. Ако всеки си караше една кола по 20-30 дори и 40г този бизнес нямаше да е това което е в момента.
  • 78 Лол

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "ТИКВА":

    Тиква си, ама проста
  • 79 Лол

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "ТИКВА":

    Тиква си, ама проста
  • 80 Лол

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "ТИКВА":

    Тиква си, ама про ста

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.