6 79553

Един от най-достъпните нови автомобили у нас продължава да залага на ДВГ

  • toyota-
  • aygo

Toyota Aygo няма да тръгне по пътя на електрификацията, защото за нея (за да запази ниската цена) дори не е планиран хибриден двигател

Един от най-достъпните нови автомобили у нас продължава да залага на ДВГ - 1

Toyota планира да представи ново поколение компактни автомобили Aygo с пет врати в Европа през следващата година. Вече е известно, че хечбекът няма да тръгне по пътя на електрификацията, защото за него (за да запази ниската цена) дори не е планиран хибриден двигател.

Но колата ще се появи и в т.нар крос-версия. Независими дизайнери от портала Motor.es публикуваха рендер изображения, показващи възможния дизайн на новото Aygo, който значително се различава от концепцията. Тази пролет Toyota показа как ще изглежда предшественикът на новото поколение Aygo с концепцията Aygo X prologue.

Представеният по това време шоу-автомобил приличаше повече на кросоувър, отколкото на традиционен хечбек, но съдейки по последните шпионски снимки, третото поколение Aygo все пак ще остане хечбек, въпреки че няма да се размине без версия Cross.

Aygo X prologue

Един от най-достъпните нови автомобили у нас продължава да залага на ДВГ

Съдейки по рендерите, колата ще получи небоядисан пластмасов бодикит по целия периметър на каросерията по аналогия със съвременните кросоувъри, както и ще получи защитни подложки по броните и по-големи колела. Именно това ще е т.нар. версия Cross.

Новото поколение на японския хечбек трябва да се основава на архитектурата GA-B, разработена на базата на глобалната платформа TNGA. Подобна база преди беше използвана за създаването на последното поколение хечбек Yaris и кросоувъра Yaris Cross.

По -рано Toyota потвърди, че новото Aygo ще се продава изключително с двигатели с вътрешно горене - за него не се планират хибридни опции. Следователно можем да предположим, че хечбекът ще получи еднолитров трицилиндров мотор, подобен на този, с който е оборудван предшественика му.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 15 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Каква електрификация?

    42 6 Отговор
    Toyota е най-върлият противник на електромобилите в световен мащаб. Дори открито лобират срещу тях и няколко пъти ги хванаха да плащат фалшиви проучвания за вредата им. Toyota залага на водородът и незареждаемите хибриди в дългосрочен план и смята, че електромобилите с батерии ще се провалят като технология.

    Коментиран от #4

  • 2 Пилот на Ферари

    13 19 Отговор
    Ами много ясно че ще е евтин с двигател от косачка .

    Коментиран от #11

  • 3 сектант

    11 13 Отговор
    да ама не е лачена като най-новия дъстър
  • 4 Пилот на Ферари

    32 2 Отговор

    До коментар #1 от "Каква електрификация?":

    Светът в момента се дели на две - батерии или водород. Да видим кой ще надделее ? Автомобилите на водород не се нуждаят после от специално рециклиране. При електричките - точно там е проблема .

    Коментиран от #5, #12

  • 5 Дрън-дрън

    3 16 Отговор

    До коментар #4 от "Пилот на Ферари":

    Какво му е неспециалното да рециклираш 5-6 пъти водородната клетка, която струва колкото батерията, за пробегът на живота на една батерия? Преди това клиента трябва да избере дали да си купи електромобил, чието зареждане му излиза два пъти по-евтино отколкото да кара на дизел и може да тръгва всяка сутрин с "пълен резервоар" ако при паркиране има достъп до най-обикновен контакт, или автомобил който му излиза два пъти по-скъпо отколкото като кара на дизел но въпреки това почти няма къде да зареди с водород? Хайде познай коя технология ще се наложи с или без субсидии, ако цената на трите вида автомобила е една и съща?

    Коментиран от #7, #8, #9, #10, #35

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 7 Пилот на Ферари

    21 2 Отговор

    До коментар #5 от "Дрън-дрън":

    И как се рециклира автомобилна батерия според тебе. Дори тая сутрин имаше предаване за това. Една батерия е с живот 6-8 години максимум според специалистите . А после ? За рециклирането на една батерия трябват голяма количество химикали , което от своя страна усложнява и замърсява още повече.
  • 8 Пилот на Ферари

    16 2 Отговор

    До коментар #5 от "Дрън-дрън":

    Освен това зареждането с водород става много по бързо - три-четири минути вместо часове. А рециклирането не е по сложно от това на обикновен автомобил.

    Коментиран от #13

  • 9 Пилот на Ферари

    21 1 Отговор

    До коментар #5 от "Дрън-дрън":

    Горивните клетки са надеждни и издръжливи, с дълъг живот, докато баснословно скъпите батерии на електромобилите имат ограничен живот и трябва да се подменят на няколко години. И друго , FCEV работят добре при всякакви климатични условия, докато капацитетът на батериите на BEV спада драстично при по-ниски температури.

    Коментиран от #14

  • 10 Turbo

    23 1 Отговор

    До коментар #5 от "Дрън-дрън":

    Евтино е зареждането само от контакта на нощна в България.В Германия тока за домакинствата е 0,30 € за Квч,по зарядните 0,70 -1,0 € за Квч.

    Коментиран от #15

  • 11 Емил

    4 16 Отговор

    До коментар #2 от "Пилот на Ферари":

    Ама тая въшка и двигател ли имэ?! Аз мислех, че е с педали и за педали!
  • 12 факт

    4 18 Отговор

    До коментар #4 от "Пилот на Ферари":

    Водорода е глупост поради нестабилното му състояние и необходимостта от високото му компресиране което прави преносът му скъп и трудно осъществим. Залагам на батериите а в бъдеще на малки ядрени реактори.
  • 13 Бързо зареждане с водород?

    2 12 Отговор

    До коментар #8 от "Пилот на Ферари":

    Хайде да ти дам един практически пример. Тръгваш със заредена батерия на съвременен електромобил с приличен пробег от София към морето и ще се нуждаеш от една или две почивки за по десетина минути за зареждане на една от петте бързи зарядни станции на финес charging за да стигнеш до морето. Ако тръгнеш с водороден автомобил, колко време ще ти отнеме зареждането?

    Коментиран от #16, #17, #53

  • 14 Дрън-дрън

    1 11 Отговор

    До коментар #9 от "Пилот на Ферари":

    Колко е живота на най-добрите водородни клетки, които знаеш към момента? Защото доколкото знам няма да можеш да изминеш дори 200 000 км с най-добрите водородни клетки в реални условия, а водороден автомобил струва повече от електромобил .

    Коментиран от #19

  • 15 Така де

    2 6 Отговор

    До коментар #10 от "Turbo":

    Сега учудваш ли се защо германците си купуват Тесла, а не родно производство електромобили? Ами защото предпочитат да зареждат с 250 kW мощност, при положение, че повечето от останалите зареждат с едва половината, но въпреки това да зареждат на цената на тока от контакта в къщи, вместо на евро за киловатчас, което абсолютно обезсмисля притежаването на електромобил в Германия.
  • 16 смех

    5 4 Отговор

    До коментар #13 от "Бързо зареждане с водород?":

    ти да си видял водородна станция някъде в БГ а доеи и в Европа?!

    Коментиран от #18

  • 17 Пилот на Ферари

    15 2 Отговор

    До коментар #13 от "Бързо зареждане с водород?":

    Ти виждал ли си какъв е трафика на магистралата за морето ? И ако трябва всички да зареждат ???? Или си мислиш че си само ти на пътя ?
  • 18 Пилот на Ферари

    14 1 Отговор

    До коментар #16 от "смех":

    То в България пълно със зарядни станции за електрички.

    Коментиран от #20

  • 19 Пилот на Ферари

    11 1 Отговор

    До коментар #14 от "Дрън-дрън":

    Според представители на Toyota, горивната клетка на производствения им автомобил Mirai е в състояние да генерира непрекъснато енергия 250 хиляди километра. След това се подменя. Една батерия за автомобил издържа също толкова . Разликата е че с всяка година и брой зареждане капацитета и пада.

    Коментиран от #22

  • 20 Смех

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Пилот на Ферари":

    нямаш ли контакти на вилата?

    Коментиран от #23, #25

  • 21 А ти виждал ли си опашка

    1 5 Отговор
    На зарядните по пътя за морето? Защото аз няколко пъти спирах от любопитство да си побъбрим с някой, който зарежда, но така и не съм имал късмет да попадна на такъв. Но нека бъдем песимисти и предположим че има 10 човека опашка които чакат да заредят за по половин час и зареждането ти отнеме пет часа. Колко часа ще ти отнеме зареждането с водород? На водородните станции май "има" по-големи опашки, а? С електромобил дори в най покал и птичия сценарий с опашки по станциите все пак ще стигнеш до морето, а с водороден автомобил не можеш да стигнеш доникъде в България, защото няма нито една зарядна станция. В такъв случай какво значение има времето за зареждане, след като това е една мъртвородена технология без перспектива?

    Коментиран от #24

  • 22 Ти да видиш?

    2 6 Отговор

    До коментар #19 от "Пилот на Ферари":

    Откога животът на водородните клетки се дава в километри? Живота на водородните клетки се дава в часове работа. Тоест, ако изминеш 300 км с едно зареждане за 2 часа по магистралата до морето, ако караш градско, ще изминеш 500 км за 20 часа в задръстванията и с водородния автомобил и с електромобила. Само където ще си изразходвал един цикъл от 1000-та цикъла живот на батерията както за 300 километра магистрала така и за 500 км градско. При водородния автомобил обаче, за шофирането градско ще си изхабил десет пъти повече от живота на водородната клетка отколкото на магистралата за същото това едно зареждане.

    Коментиран от #29

  • 23 Че кой има ток на вилата

    4 3 Отговор

    До коментар #20 от "Смех":

    Разбира се че пилотът няма ток на вилата! Но пък има изградена водородна станция с която да зарежда водородното ferrari на което е пилот ,🤣😂🤣😂🤣

    Коментиран от #26

  • 24 Пилот на Ферари

    8 2 Отговор

    До коментар #21 от "А ти виждал ли си опашка":

    Говориш в сегашно време. А представяш ли си ако всички са на ток. Примерно поток от 20-20 хил автомобила които трябва да спрат за да заредят ? Дори пробега да стигне до морето . Пристигат в Бургас 20 хил автомобила които трябва да заредят . Какво правим тогава ? То няма място къде да паркираш , камоли да заредят толкова коли. Достатъчно е няколко да окапят по кръстовищата и стой че гледай !

    Коментиран от #31, #32

  • 25 Пилот на Ферари

    4 2 Отговор

    До коментар #20 от "Смех":

    То всичкия трафик все на вилата ходи. Колко автомобила има в Софето ? Май толкова контакти няма !
  • 26 Пилот на Ферари

    5 2 Отговор

    До коментар #23 от "Че кой има ток на вилата":

    Нямам ток на вилата. Карам на свещи .

    Коментиран от #33

  • 27 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор
    Проблемът с батериите ще се усети чак когато масово се залее пазара. Друг е проблема че находищата на Литий са ограничени и ще привършат към 2050 година ако автомобилите достигнат сегашната бройка. Какво правим тогава ?

    Коментиран от #34

  • 28 Пилот на Ферари

    7 1 Отговор
    Япония и Русия се ориентират към Водорода. И май в един момент ще се окажат прави. Руснаците се стремят до 2030 година да държат 20% от световното производство но Водород.
  • 29 Пилот на Ферари

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "Ти да видиш?":

    Японците от Тойота са го сметнали. Има информация - чети !
  • 30 оня с коня

    3 1 Отговор
    Със двигател 6-8-12 Циливдъра и 4-5 литра обем Всеки може да е Джигит.Мурафета е с 1 Литър двигател и 3 Цилиндъра да си такъв!Затова и Народът е казал:"Който може ,то може".
  • 31 Ти да видиш!

    3 4 Отговор

    До коментар #24 от "Пилот на Ферари":

    От твоя пример имаме 25 хиляди автомобила, които искат да заредят по 40 лв всеки, което прави един милион оборот с половин милион печалба и казваш че няма човек на света който не иска да взе да печели по половин милион на ден и това е безперспективен бизнес? Казваш, че хотелите няма да сложат по един контакт 230 волта 16 ампера на 10 паркоместа за "безплатно" зареждане с 2 лв такса на час за паркиране при максимален разход около левче за час през деня и 50 стотинки през нощта с обща инсталиран капацитет киловата, колкото е инсталираната мощност на два апартамента? Хотелът дори няма да ги усети! Така всеки ще може да си зареди автомобила за едно денонощие от 7-дневната почивка и да освободи зарядните станции за останалите клиенти.

    Коментиран от #37

  • 32 Ти да видиш!

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "Пилот на Ферари":

    Как виждаш това да се случи с водородните станции? 25 хиляди автомобила по 10 минути с плащането, са 173 денонощия за зареждане. Тоест при перфектна Организация и денонощно зареждане ще са необходими поне 200 колонки. Сложи ги 500 за опашки през светлата част на денонощието. Толкова зарядни станции няма в цяла европа все още.

    Коментиран от #38

  • 33 Ти да видиш!

    1 4 Отговор

    До коментар #26 от "Пилот на Ферари":

    А свещите на водород ли са или ги ползваш за производството на водорода? Поне слънчице не печели да сложиш някой фотоволтаик на покрива, да си заредиш автомобила или и покрив над главата нямаш, завалията? Всичките ли пари опука да си платиш ферарито? Цялата заплата ли отива да му пълниш резервоара, та няма пари за ток?

    Коментиран от #40

  • 34 Ти да видиш!

    3 4 Отговор

    До коментар #27 от "Пилот на Ферари":

    А как са запасите от платина за производство на водородни клетки? Ще стигнат ли поне до 2030 година? Китайците още тази година започнаха да произвеждат натриеви батерии. И запасите на натрий ли ще свършат? Май започна да си изсмукваш опорни точки от пръстите? За разлика от изгарянето на петрола, още днешните технологии са постигнали около 90% рециклиране на материалите от батериите за повторното им използване за производство на нови батерии. Вероятно с времето този процент ще се увеличава ако ти се струва малък. А рециклирането ще става все по евтино.

    Коментиран от #39, #41

  • 35 Дънов

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Дрън-дрън":

    А къде има зарядни устройства в България? Това за нас ще важи след 20-30 г. Но кефа да се кара кола с ДВГ ще е несравнимо по-голям от съвременните безшумни или фалшиво шумни"електрокари".

    Коментиран от #36

  • 36 Разбрах те

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "Дънов":

    Значи удоволствието от шофирането е достатъчно да е от фалшиви ремуси, даже колата въобще да не помръдва от светофара! Страшен шофьор c със страшни шофьорски умения измервани в децибели!
  • 37 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор

    До коментар #31 от "Ти да видиш!":

    Това което описваш може да се случи само ако не е наведнъж . Улиците в града препълнени с автомобили ! А ако са електромобили ? Целия град трябва да е опасан с кабели. При курортния сезон населението и автомобилите са двойно . Тогава какво правим ?

    Коментиран от #50

  • 38 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Ти да видиш!":

    Къде са 10 минути с плащането , а колко е зареждане до 80% за 60 мин от 50-киловатово зарядно устройство ? Колко киловата трябва да е една станция за 10 автомобила ? Каква електрическа мрежа трябва да се изгради ? Цяла подстанция !

    Коментиран от #49

  • 39 Пилот на Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "Ти да видиш!":

    Никой още масово не рециклира батерии за автомобили. Технологията е в начален стадий. На този етап няма икономически изгоден метод за рециклиране на литиево-йонните батерии. Новите технологии заместват метали като мед и олово например, които лесно се рециклират и ги заменят с литий, самарий или неодим, които не само, че са редки, но и много трудно се рециклират. През 2030 година се очаква електрическите автомобили да бъдат поне 140 млн., а този бум ще остави към 11 млн. тона използвани батерии, за които все още няма решение как да бъдат унищожавани.

    Коментиран от #48

  • 40 Пилот на Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "Ти да видиш!":

    BMW смята водорода за обещаваща технология в сегмента на по-големите автомобили и още през 2022 ще произведе в малка серия BMW X5 с горивни клетки. "На въпроса кое задвижване ще се наложи днес никой не може да даде еднакъв отговор за всички региони на света... Очакваме различните задвижвания да съществуват успоредно още дълго време. Трябва ни гъвкавост". Според Фрьолих бъдещето на по-малките, градски автомобили в Европа е в електрическото задвижване чрез батерии. Но при по-големите модели водородът е добро решение. Евентуално първите водородни BMW ще се появят в шоурумите през 2025, а до 2030 компанията може да има такова задвижване в по-голямата част от гамата си.

    Коментиран от #43, #47

  • 41 Пилот на Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "Ти да видиш!":

    До сега платината стигаше ли за катализаторите на милионите автомобили ? Екип от учени от Катедрата по химия в университета в Копенхаген е разработил технология, която позволява на клетките да произвеждат електричество, но без да се налага да се използват толкова много скъпа платина.

    Коментиран от #42, #46

  • 42 факт

    1 3 Отговор

    До коментар #41 от "Пилот на Ферари":

    Тая технология пак се бязира на някакъв физико-химичен принцип в основата на който седи спецификата на някой химичен елемент/вещество.Дали платина или нещо друго пак си зависим от някакъв ресурс и от неговият добив съответно.
  • 43 хе хе хе

    1 3 Отговор

    До коментар #40 от "Пилот на Ферари":

    Което не рвшава проблемите с производството транспортирането съхраняването и напълно неразвитата мрежа за водородно зареждане.

    Коментиран от #44

  • 44 Пилот на Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #43 от "хе хе хе":

    Разходите за производство на възобновяем водород могат да паднат до 1,40 долара за килограм до 2030 г., спрямо сегашния диапазон между 2,50 и 6,80 долара, се казва в доклада на BNEF. Прогнозата е за още 80 цента понижение до 2050 г. Това се равнява на цена на природен газ от 6 долара на милион британски термични единици. На борсата в Ню Йорк природният газ се търгуваше за 2,17 долара за милион Btu в сряда, 26 август. С политическата подкрепа, технологичния напредък и увеличения обхват на употреба, разходите ще намалеят и търсенето ще нараства. До 2030 г. търсенето на възобновляем водород ще нараства с бавни темпове. След като производствените разходи спаднат, през следващите няколко десетилетия търсенето рязко ще се увеличи, за да достигне до 275 милиона метрични тона възобновяем водород до 2050 г.

    Коментиран от #45

  • 45 Дрън-дрън

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "Пилот на Ферари":

    За производството на възобновяем водород за изминаването на 100 километра, е необходима 3 пъти повече електрическа енергия отколкото трябва да заредиш директно батерията на електромобила. Проста физика от която няма как да се избяга. Електромобила може да се зареди директно от фотоволтаиците върху паркоместото му, като не се плаща такса за транспорт, съхранение, разпределение и заплати за производство и разпределение на електрическата енергия. При водородна това не е възможно. Проста икономика от която не може да се избяга. Следователно водородът никога не може да предложи по-ниска цена от директното зареждане на ток в батериите.

  • 46 Така си мислиш ти!

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "Пилот на Ферари":

    Май пропускаш разликата в количеството. Ако в един катализатор има грамове платина, горивната клетка се нуждае от килограми. Тоест от количеството на една горивна клетка могат да се произведат хиляди катализатори. Платината няма да стигне
  • 47 Вярно ли BMW даде за пример

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "Пилот на Ферари":

    Ако им четеш рекламните статии, днес трябваше да караме водородни BMW та с двигател с вътрешно горене, но всичко остана сама в пиар статиите. Не ги слушай какво приказват а гледай какво правят. Колко водородни автомобила са продали за последните 10 години, въпреки хилядите статии по въпроса?
  • 48 Тотално обърка причина и следствие

    0 2 Отговор

    До коментар #39 от "Пилот на Ферари":

    Разбира се че има заводи и технология за масово рециклиране на батерии. Причината да не се рециклират масово не е липсата на технологии и заводи, а липсата на достатъчно батерии които не могат да запълнят капацитета на настоящите заводи за рециклиране. Колкото повече батерии излизат от употреба, толкова повече заводи ще могат да се построят и няма да се налага батериите да се транспортират от другия край на света за да се рециклират в богатите страни. Защото процеса е толкова "мръсен и нерентабилен", че го държат близо до големите си градове и не дават технологията.
  • 49 Дрън-дрън

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "Пилот на Ферари":

    Зарядните станции до морето са по 120 киловата и никой не е луд да зарежда до 80%, при положение че след 50% автомобила не може да поеме повече от 100 киловата. Освен това, за 10 минути се зареждат стотина километра които обикновено не ти стигат за да стигнеш до морето и да си заредиш в хотела или в града докато си на плаж или се разхождаш.

    Коментиран от #51

  • 50 Точно обратното е

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "Пилот на Ферари":

    Ако от утре излезе закон, още утре всеки хотел може да инсталира по десетина контакта на паркинга си за по-малко от 1000 лв. Тоест това може да се случи за догодина, за разлика от нелепият ти пример Как догодина всеки ден 25000 електромобила ще тръгват към морето. Изграждането на инфраструктурата е най-малкия проблем. Проблема е с производството продажбата и ако говорим конкретно за България - най-вече купуването на толкова много електромобили.
  • 51 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Дрън-дрън":

    На плажа няма зарядни.

    Коментиран от #52

  • 52 Ти да видиш!

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    А ти къде си паркираш автомобила? На плажа пред шезлонга за да си го гледаш? Точно на брега за може вълните да му плакнат гумите, за да разбере и той че е на море? Нормалните хора си оставят автомобила на паркинга и отиват пеш до плажа. Дори да караш бензинов автомобил, вероятно ще предпочетеш да го паркираш под навеса с фотоволтаиците, отколкото на открития паркинг, нали?
  • 53 Психo от Курило

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Бързо зареждане с водород?":

    Ами давай да смятаме, 5 минути преди теб сме тръгнали още 30-40 облъчени и сме се наредили за бързите зарядни , та колко часа ще чакаш??

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.