19 Септември, 2021 01:47, обновена19 Септември, 2021 01:47 47 190114

Сбогом на автомобилите с ръчни скорости

  • автомобили-
  • ръчни скорости-
  • механична трансмисия

Според прогнозите на експертите след 3-4 години няма да има повече нови автомобили с механични трансмисии

Сбогом на автомобилите с ръчни скорости - 1

Преходът към автоматични трансмисии ще се извършва постепенно с актуализирането на моделната гама. Така след 15 години колите с ръчна трансмисия напълно ще напуснат дори и вторичния пазар. Преходът ще се осъществи основно заради верките, свързани с околната среда, въвеждането на съвременни помощници на водача и най-вече заради масовото навлизане на електромобили.

Факт е, че „механиката“ не позволява спазването на новите екологични стандарти. Също така, се разработват все повече и повече системи за автономно шофиране, а управлението в такива автомобили се извършва от електроника. Електромобилите също не са съвместими с механични трансмисии, така че е напълно логично ръчните скоростни кутии да изчезнат.

Данните сочат, че продажбите на модели с "механика" на световния пазар през последната година са намалели със 17.1%. На пазара в Северна Америка само 1.2% от новите автомобили са оборудвани с ръчни трансмисии. Това е доста по-малко и от броя на електрическите превозни средства в Съединените щати.

Ръчната скоростна кутия обаче няма да изчезне напълно. Някои видове транспорт все още ще бъдат оборудвани с „механика“. Това са така наречените „евтини“ (нискобюджетни автомобили за развиващите се пазари), някои "джипове" и товарни превозни средства.

Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 105 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 тарикату

    405 43 Отговор
    да не изчезнат електрическите коли, щото химията у батериите е по-мръсна от ЗИЛа на кметството?

    Коментиран от #3, #4, #8, #62

  • 2 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    117 15 Отговор
    няма СБОГОМ има НАДЕЖДА
  • 3 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    84 18 Отговор

    До коментар #1 от "тарикату":

    прав си дадох ти плюс
  • 4 Онзи

    44 188 Отговор

    До коментар #1 от "тарикату":

    Това може да го твърди човек, който на уроците по химия само е отсъствал..

    Коментиран от #21, #108

  • 5 Евромафиотския Съюз

    204 18 Отговор
    Брутална МАФИЯ обслужваща лобита!!!
  • 6 факт

    160 18 Отговор
    Спокойно можем да кажем че при ниският клас коли като Дачия например нито двг нито ръчните скорости ще изчезнат

  • 7 Миро

    213 37 Отговор
    Пълен абсурд , както с ковида и това няма никаква логика , на всички е ясно , че автомобилите с ръчна скоростна кутия горят по малко гориво от същите с автоматична.Относно електрическите , те така или иначе не се произвеждат с ръчни скорости и премахването им ще бъде само от тези с вътрешно горене ! В старанието си да пазим земята , всъщност и вредим повече......

    Коментиран от #14, #33

  • 8 Милен

    33 135 Отговор

    До коментар #1 от "тарикату":

    Може да е мръсна, но е затворена в кутия, както тази на телефона ти от който пушеш. А отровните газове от пушилника ти всеки ден тровят хората и околната среда.

    Коментиран от #11, #12, #16

  • 9 гошо

    127 16 Отговор
    кажете си го направо - богатите западни държави ос.рират удоволствието от карането на кола. уж заради "екологията", а всъщност - защото нямат неограничен достъп до суровини. да им беше само карането проблем...
  • 10 хмммм

    177 7 Отговор
    Факт е , че сега е на мода това което повече се чупи и се разваля.
  • 11 гошо

    155 9 Отговор

    До коментар #8 от "Милен":

    миленчо, "затворената кутия" е произведена някъде, момше. и някъде ще бъде утилизирана след това. няма такова мръсно нещо като производството и рециклирането на батерии и акумулатори. повервай на човек, който точно такова образование има. възможно е, някой слънчев ден, това да не бъде чак така. но този ден не е днес.

    Коментиран от #28, #29, #31

  • 12 тарикату

    120 7 Отговор

    До коментар #8 от "Милен":

    а ток от къдя? буай въглища у теца да караме после чиста електричка. А блъсната тесла виждал ли си? знаеш ли какъв мазгоч се беше разтекъл навсякъде.
  • 13 сОгласен бляяя

    32 164 Отговор
    Автомата си е истината и удобство. Ръчната много повече се чупи, питайте некой бакшиш.

    Коментиран от #90, #99

  • 14 Komapak

    58 113 Отговор

    До коментар #7 от "Миро":

    Старите автоматици горяха доста повече от ръчните. С новите не е точно така. Карам и автоматик и ръчни скорости. Все тая ми е защото съм от старото поколение. Дъщеря ми не иска да се научи на ръчни и в известен смисъл е права. Ръчните скорости за леките коли са безмислени.

    Коментиран от #24, #37

  • 15 Урааааа

    18 57 Отговор
    Е време беше!!!! 👋🏿👋🏿👋🏿👋🏿
  • 16 Друг Милен

    128 5 Отговор

    До коментар #8 от "Милен":

    И когато и свърши срока къде ще иде това дето е затворено в кутия. Или може би ще ги закопават в земята , обратно при полезните изкопаеми от които са направени. Светът адаш се ориентира към електрически автомобили единствено защото индустрията видя в тях нова ниша за печалба. Печалби за трилиони. Изобщо на никой не му пука за екологията. А пък и земята вече е толкова отровена че каквото и да направят няма смисъл. В единия край на света ще пазим екологията , а в другия Китай ще гори милиони тонове кюмюр на ден

    Коментиран от #19, #30, #43

  • 17 стоян

    59 19 Отговор
    Автоматични ръчната си е друго- да га ръгнеш на първа с пълна гас после на втора и тъй натата

    Коментиран от #22, #106

  • 18 НЕджендър

    78 3 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Факт е, че „механиката“ не позволява..." ... дистанционно управление!
  • 19 Komapak

    133 6 Отговор

    До коментар #16 от "Друг Милен":

    Същатата мимикрия Норвегия. Ще купуваме само електрички, но ще си получаваме паричките от петрол... Някъде в Африка и третия свят ще се замърсява естествено, но нас това не ни бърка защото сме в Европа. Канада от една от най- екологичните страни в света се превърна в най-големия замърсител. И всичко това в името на парите. Всичко е една голяма лъжа.

    Коментиран от #26

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Хей

    27 8 Отговор

    До коментар #4 от "Онзи":

    Онзи...май ти не си бил в час по химия.
  • 22 Дааа

    41 5 Отговор

    До коментар #17 от "стоян":

    Прав си адаш.Друго си е ти да управляваш машината.

    Коментиран от #102

  • 23 Изчезва ...

    16 88 Отговор
    Всичко старо...както ветроходнити кораби, парните локомотиви, комунизЪма, патрЕотизъма, черешовото топче, месенето на втасала питка и ред други кремълски простотиииииии

    Коментиран от #25, #27, #41, #44

  • 24 Спиди Гонзалез

    77 26 Отговор

    До коментар #14 от "Komapak":

    При ръчната мога да включа от трета на пета когато съм се изнесъл по- бързо и няма нужда да минавам на четвърта, защото скороста вече е над 70. И другото по-важно е, че при по слаба кола, при около 80 мога от пета да мина на четвърта за по- бързо изнасяне. Или просто казано при ръчката, скороста не определя предавката .

    Коментиран от #36, #107

  • 25 Много зле

    60 4 Отговор

    До коментар #23 от "Изчезва ...":

    "...както ветроходнити кораби, парните локомотиви, ..................., черешовото топче, месенето на втасала питка"- това са кремълски простотии ли? Трябва да почнеш отново в първи клас!
  • 26 Мъка

    7 23 Отговор

    До коментар #19 от "Komapak":

    По-тъп коментар не бях чел

    Коментиран от #40

  • 27 Мда

    31 4 Отговор

    До коментар #23 от "Изчезва ...":

    Ти и други като теб кога ще изчезнете ??
  • 28 Турбо има нова специалност

    17 48 Отговор

    До коментар #11 от "гошо":

    Вече освен инженер по ДВГ и леене на метали, стана и инженер по производство и рециклиране на литиево-йонни батерии! Как пък все си някакъв специалист който хал хабер си няма от темата по която говори. Вече като прочета някъде за проучване и учени започвам да се изприщвам заради такива като тебе. Ако всичко което си написал е вярно, как ще коментираш факта че най-голямата фабрика за производство и рециклиране на литиево-йонни батерии в момента се изгражда в столицата на Германия и то не къде да е, а точно във вододайната и зона? И преди да почнеш да говориш за корупция, еколозите успяха да спрат строежа защото тръбите които събират дъждовната вода не отговаря ли на стандарта и можело да се замърсят подпочвените води с дъждовна вода събирана от улуците на покривите? Понеже трудно схващаш, се оказва че дъждовната вода е по мръсна от процесите за производство и рециклиране на литиево-йонни батерии.

    Коментиран от #55

  • 29 Милен

    19 27 Отговор

    До коментар #11 от "гошо":

    Така е гошко, произведена е някъде, както и всяко едно производство и всичко цапа. И ти цапаш като се изходиш, но не го правиш на всякъде, а само на определеното за това място. По този начин ние останалите не ти дишаме изцапаното. И ако това беше толкова мръсно защо производството им на тези батерии не е някъде в Африка. Ами не ползвай смартфон като си толкова загрижен за околната среда, че и той има мръсна батерия. Големи еколози се извъдихте.

    Коментиран от #56, #59

  • 30 Вехтошар

    16 26 Отговор

    До коментар #16 от "Друг Милен":

    Ако като им изтече срока, се чудиш къде да изхвърляш диамантите златните и сребърните боклуци. Звънни и ще ми платиш съвсем малко за да ги изхвърля. Евтино взимам за да не замърсяваме земята. Имаш ли си и идея какви глупости си написал? Повечето метали в батерията струват повече от среброто, а някои дори и от златото. На кой ще му мине дори през ум да ги изхвърли на бунището? Ти къде си изхвърляш акумулаторите от автомобила? Не ти ли предлагат да ти ги изкупят, като си купиш нов акумулатор?

    Коментиран от #60, #65

  • 31 гошо е..е лошо :)

    14 32 Отговор

    До коментар #11 от "гошо":

    За разлика от изгорения петрол който няма как да рециклираш, батерията се рециклира защото съдържа ценни материали

    Коментиран от #32

  • 32 Илюзионисти

    42 2 Отговор

    До коментар #31 от "гошо е..е лошо :)":

    И за да рециклираш, гориш петрол. Да, има ВЕИ, но количеството енергия необходимо на цивилизацията идва от фосилните горива

    Коментиран от #35

  • 33 Unknown

    13 27 Отговор

    До коментар #7 от "Миро":

    Говориш глупости. Покарай нова кола с автомат 1-2 години и сравни разхода. Автоматиците не са това, което бяха
  • 34 Мислещ

    47 9 Отговор
    Още лицемерие от евроджендърите. ПЪрвото сравнение, което ми попадна: Fiesta 1.0, ръчна трансмисия, разход градско: 59. Същата, с автоматични скорости: 7.8.
  • 35 Пълни глупости

    14 14 Отговор

    До коментар #32 от "Илюзионисти":

    Възобновяемите източници са най-чистия източник на енергия, но имат и един основен недостатък. Производството им е предвидимо, но не и постоянно. И стигаме до момента с кокошката и яйцето. Ако няма батерии за съхранение на непостоянната възобновяема енергия, няма да има и чиста енергия за тяхното рециклиране. Ако няма батерии за съхранение на евтината и чиста възобновяема енергия, електромобилите ще трябва да се зареждат със скъпа и мръсна въглищна енергия. Тоест за да има в бъдеще абсолютно чиста енергия, днес трябва да поизцапаме малко за тяхното производство, за да може на по-късен етап да ги рециклираме многократно с абсолютно чиста енергия без да замърсяваме и да ползваме абсолютно чист транспорт и производство на енергия.
  • 36 Komapak

    10 26 Отговор

    До коментар #24 от "Спиди Гонзалез":

    Над 70 5та. Браво бе специалист. Колко кубика ти е двигателя?! Освен това над 150 коня доускорява много прилично, независимо, че е автоматик.
  • 37 ежко

    44 11 Отговор

    До коментар #14 от "Komapak":

    Автоматик -да,но за мен лично се убива удоволствието от шофирането.А като ги направят с 1001 асистента или автономни -защо ми е кола, като удоволствието си е отишло?

    Коментиран от #39

  • 38 Аз съм си аз

    47 10 Отговор
    Еми имам кола 2018 г. Но трудно си намерих с ръчни скорости. Всичко е автомат но аз предпочитам ръчни
  • 39 Komapak

    8 22 Отговор

    До коментар #37 от "ежко":

    Ако е типтроник сменя по-бързо отколкото ръчно. 😉Аз съм един от малкото българи опитали нюрбугринг. Нормалната застраховка свършва пред бариерата... Това е начина. По спомен е 17 евро на кръгче 😀😀😀
  • 40 Komapak

    23 4 Отговор

    До коментар #26 от "Мъка":

    Искам аргументи и факти, а не просто едно твърдение коня е зелен!!! И не за друго, а защото ако не виждаш и не четеш не те прави по-умен и разбиращ. Всъщност едва ли ще ми стигне времето и пространството да ти обясня колко си зле увреден от рекламните трикове на Германия. Защото тя е вече номер едно в пропагандата.
  • 41 Щот си

    21 4 Отговор

    До коментар #23 от "Изчезва ...":

    Мноо про3-т ва! Някой казал некадал нещо ти комунизъм сънуваш бре!Къде ти се навря тоя комунизъм бреййй! Плувай,плувай-не е рибка!!! 😆
  • 42 vasik atanasova

    47 2 Отговор
    аз може и да не съм жив след 15 години всяко нещо с времето си ясно е че истинските неща си отиват както и музиката и филмите и въобще всичко става пренареждане на пластовете и учебници няма да има и учители няма да има а роботи също и шофьори а електроника набори грабете от живота с две шепи и бъдете здрави
  • 43 БАН

    6 28 Отговор

    До коментар #16 от "Друг Милен":

    Има ли нещо за което нямате теория!? Това е логическият път на еволюцията, никой към нищо не се е ориентирал. Вредните емисии и последствието от тях - глобално затопляне са незаобиколим фактор. Това е факт, не е измислица на Западните държави...Ей не разбрахте, че на изток живот нема бе ей....

    Коментиран от #57

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Майк Алън Патън

    5 8 Отговор
    Ми бат Бойко кво ше кара тогаз ?
  • 46 Няма бира

    29 9 Отговор
    Не ми отнемайте от 1ва на 3та и газ. Още едно удоволствие от живота ще ни отнемат. Да се знае, изричам нецензурни думи, за да избегна бана.
  • 47 Пияния Майстор

    38 10 Отговор
    Това само някой тъп янки може да го измисли. Автоматични скорости , електрически коли , виртуален секс накъде отива този шн свят. Явно трябва да запей някоя картечница и да оправи нещата.
  • 48 ???

    12 29 Отговор
    Аз карам ръчка, но съм за автоматите и следващата ми кола ще е такава. Приятел много добър монтьор кара само автомат. До скоро караше една дърта изчуряла корса автомат и се опитваше да я скапе тотално тъй като не искаше да я продава а направо да я бракува. Не успя. Сега си взе някъв мерцедес комби, пак стар, направо от един богат германец. Ами.... прав е човека като ми каза че не е машинист та да ръчка постоянно лостове😁.

    Коментиран от #49

  • 49 Komapak

    20 0 Отговор

    До коментар #48 от "???":

    След 10г зад волана включваш абсолютно автоматично. Даже и не мислиш. А със ззадръстванията е даже по-лесно. Карам Лексус автомат и бус форд ръчни скорости. Изобщо не се замислям... 😀По-гадно е когато имахме един бус мерцедес с обратни скорости. Пет години не можах да свикна и накрая май останах доволен че го надинирахме😄 Сега като се замисля имах и още по ггадно преживяване. Половината ден карах с ляв волан, половината с десен. Е те това е купон 😄😄😄😄😄
  • 50 Ръчката

    7 1 Отговор
    Няма да изчезне ще си я нося между докЮументите и ако Куките ме спат ще им я покажа че е дълга и с нея много боли
  • 51 WhiteNoise

    16 3 Отговор
    мда... след набор 89 вече и не могат да бъдат научени.. на нищо :)
  • 52 Тра-ла-ла

    4 10 Отговор
    Айде, бе! Бабите и дядовците ви все коли с ръчни скорости са карали! 😂😂😂
  • 53 Добър вечер

    29 9 Отговор
    Честно казано, да караш автоматика е за ленивци и без характерни хора (мое лично мнение), и за да избегнем излишното умуване ще кажа само че съм имал удоволствието през годините да карам доооста комфортни и мощни както и не толкова мощни Нови(чисто Нови!!!) служебни автомобили. Е нема начин да ме убеди някой че автоматика е по-добрата опция ;) А тая работа с екологията/батериите/глобалното затопляне е Такъв Фейк ще у ше ви се зайде, ама ще е късно :))) Само да питам някой от умнньовците тук, помнят ли изригването на вулкана на Исландските острови преди 10-11 години? Аз знаете ли какво се случи после, след колосалният облак които блокира полетите над 1/6 от света.... Айде със Здраве

    Коментиран от #64, #73

  • 54 САМАТ МАГАРЕТО

    14 0 Отговор
    алооо тарикат, след 15 години тука тия коли ще се продават като нов внос ! знаеш ли какво е нов внос? нещо като нова кола на ниска цена, и само една баба я е карала до пазара и обратно , по цял ден я е чистила тая кола и е държяла в плевнята
  • 55 гошо

    5 3 Отговор

    До коментар #28 от "Турбо има нова специалност":

    чак сега виждам какви глупости си написал. с агресивен тон, при това. поне става ясно, че всяко знание те затруднява, предпочиташ да вярваш. твоя воля. но поне не замърсявай форума с глупости.

    Коментиран от #75

  • 56 гошо

    15 1 Отговор

    До коментар #29 от "Милен":

    така е, миленчо, поздравявам те за прозрението, на определено място се изхождам. за западния свят, в случая с батериите, това определено място е китай, също и латинска америка. и в африка, миленчо, и в африка. 60% от кобалта за акумулаторите се копае там. а правил ли си си труда да научиш колко руда трябва да се изкопае, за да се направи една батерия за автомобил? направи си. и още нещо - с какъв акъл сравняваш батерия за телефон с такава за кола? със здраве, миленчо.
  • 57 гошо

    14 2 Отговор

    До коментар #43 от "БАН":

    "Вредните емисии и последствието от тях - глобално затопляне са незаобиколим фактор." въглеродният диоксид не е вредно вещество, нито за човека, нито за природата, той е парников газ. има между 1 и 5% принос към парниковия ефект. останалите 95-99%(!) са принос на водните пари. "Това е факт, не е измислица на Западните държави..." напротив, точно на тези държави е измислица! основите са поставени от прословутата ве.щица меги, премиер на англия по едно време. като част от кампанията за задушаване на протестите на миньорите. не е лошо да се вярва. но трябва и да се чете. иначе - несериозна работа.

    Коментиран от #78

  • 58 Блондинка 21 век

    22 5 Отговор
    Лишават света от избор! Ставаш зомбиран Абонат на новия свят. Ако едно време доброволно ни абонирахаза Мурзилка, то в глобалния нужник ставаме ,,Абонати,, на Вируси, ВАКСИНИ, прайдове, които трайно ни превръщат в зомбирани ходещи роботчета. Наистина цялата тази алчност към пари и световно лицемерие от страна на наричащите себеси големи, ще за трият народите, но Земята ще си остане въпреки напъните им за измислените вредни емисии, квоти и хилядите директиви на т.н., световен Елит,, Навярно това е новият хитлеризъм¬строй на зомбирани ходещи и абонирани тамагочита!
  • 59 гошо

    14 1 Отговор

    До коментар #29 от "Милен":

    във връзка със сравнението кола - телефон: от "голдман сакс" (не гошо!) са изчислили, че една теслА, модел s, използва за 70 киловатчасовата си батерия 63(!) килограма литий, около 100 000 пъти повече от количеството литий в една батерия за мобилен телефон. та, така, миленчо!

    Коментиран от #79

  • 60 Вехтошар-кълвач

    6 0 Отговор

    До коментар #30 от "Вехтошар":

    Ти колко батерии от старите си телефони си запазил?
  • 61 фен на сидеров

    11 2 Отговор
    джендъризмът и това ще ни докара ! да не се чувстваш господар на машината си !
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 учуден

    8 17 Отговор
    тука некви хора се закахърили, че ще им отнемели удоволствието да ръчкат?! как може да намирате удоволсвие да ръчкаш лоста в трафика по 10 пъти в минута? карането винаги е досадно и е пълна загуба на време
  • 64 Komapak

    5 6 Отговор

    До коментар #53 от "Добър вечер":

    Пак добре че не помниш и Кракатау от 1883г. Това е вече сериозна катастрофа... Добре поне, че полети са нямали. 😉 От време на време природата сама си причинява щети. Не сме чак толкова виновни дето се опитваме да надвием останалия животински вид за да оцелееем на планетата Земя.

    Коментиран от #66

  • 65 БРЦК

    10 2 Отговор

    До коментар #30 от "Вехтошар":

    Глупостите вече са твои . Производството на батерии е гадно. Използва се и кобалт той се добива най вече в африка и работят деца. Ел енергията е скъпо и опасно нещо. Чрез цената на ел енергията влизаш в контролирането . И накрая извънградската пътна мрежа електромобил НЕМА
  • 66 гошо

    6 0 Отговор

    До коментар #64 от "Komapak":

    рИва от умиление, в неделя заран! къде бил спасителят! имате си нова религия, вЕрвайте си. само агресията към останалите понамалете. а, и попрочетете това-онова. току виж, оказало се полезно. в борбата за надвиване, искам да кажа. ;)
  • 67 жоро уудстока

    17 5 Отговор
    Превключването на ръчни предавки усъвършенства синхрона между ум,ръце,крака и зрение.Това все някога помага в някои житейски ситуации.Добрите карачи винаги ще предпочитат ръчките,но все пак има хора,които никога няма да станат такива и за всички е по-добре те да карат "автомати".Безаварийно!

    Коментиран от #71

  • 68 Норге

    5 10 Отговор
    Време беше! Живея в Норвегия.И тук данъците и пътни такси са убийственни ако си с кола с двигател изобо. С хибрид нищо не спестяваш! Никакви такси и налози. Трябва на номерата да пише Е,за да ти излиза сметката. За справка-28 кр средно пътна такса с дизел,бензин или хибрид. 4 кр е с ел кола! Аз ползвах стария дизелак Опел за работа.Като бачкаш на 2-3 места понякога дневно като заместник от бюро по заместване на хора в отпуски или болнични ,и някои месец плащах близо 3000 кр само за такси месечно. Отделно към 1000 кр и отгоре за гориво месечно. Сегс си взехме Киа соул,електическа. 2020 модел. Пак давам към 3000 кр,ама на банката. И от месеци не съм плащал пътен данък все още. Понеже под 500 кр фактури не пращат. Така че,тези които плюете по Норвегия,не сте тука да знаете какъв х.й е да си с двигател,и само разходи. За справка-съединителя на Опел мерива 2011 година струва минимум 30 000 кр с ремонта. Че тя колата на 10 години струва 45000 максимум. Изобщо да правиш старо тук е лудост. А и ел колите са освободени от годишен данък. Както и паркинга е на половин цена. Пълно зареждане на платена колонка е 140 кр някъде. В къщи ако си зареждаш е 50 кр,на домашния ток. И минаваш 450 км минимум лятото. Един резервоар дизел ми струваше преди към 500-600 кр. За 800 км. Разходите по двигателите са много туи и е скъпо. Като се качиш на автоматик,никога повече не искаш да сядаш на ръчка!
  • 69 Норге

    1 6 Отговор
    При бензин в момента от по 18-19 кр за литър и 17 кр за дизел,пак карайте с двигатели! И газим в петрол! Срсм и позор!
  • 70 Норге

    6 7 Отговор
    Светът се развива напред.Няма да се връщаме към парните локомотиви я?! Изведнъж големи еколози станахте. Ел колата е удобство,чистота и спираш да ръчкаш като откачен по кръговите. Тук в Норвегия почти светофари няма вече.Предимно кръгови.
  • 71 Норге

    4 11 Отговор

    До коментар #67 от "жоро уудстока":

    Цял живот ръчка,благодаря. Тук е пълно само с кръгови. Първо се износва десния шарнирен болт,после отива съединителя. На Опел Мерива струва във фирмения на Опел 50 000 кр с части и работа. Другаде е по 30 000. Благодаря,ама меривката струваше около 45 000 кр на 10 години. Заменка и Киа соул 2020
  • 72 Норге

    3 9 Отговор
    Разбирачите,качете се на парен локомотив,и мятайте въглища! Аз ще си карам Киа Соул.
  • 73 Норге

    3 10 Отговор

    До коментар #53 от "Добър вечер":

    Качвай се направо на парен локомотив.И мятай въглища. Докато светът колонизира Марс.
  • 74 Норге

    4 9 Отговор
    Елате поживейте 2 години в Норвегия,и карайте дизели-ръчки. Като почнете да плащате по над 2000 кр на месец за пътни такси,като плащате 1000 кр за дизел месечно,като влезнете в сервиз и за смяна на един ремък на динамото и един обтегач ви вьшзмат 4500 кр-пак ми се обадете! И годишен данък плюс застраховка по близо 2000 кр на всеки три месеца плащах. Тази година преди да махна меривата бях над 12 000 крони назад само за ремонти ,смяна на масло и годишен преглед. Двигателя промени звука,или водна помпа или друго. Отделно звуци от спирачки ,които така и не откриха проблема. Отделно за 10 години три пъти ми горв динамото.Пак не разбраха откъде е проблема. Хлопели никога повече. Англичаните са го казали-Не сме богати,да купуваме евтиното! А ръчка и двигател е само разход и обърнати празни джобове тук!

    Коментиран от #105

  • 75 Абе турбо Гоше

    5 3 Отговор

    До коментар #55 от "гошо":

    Кое не било вярно? Това че в момента в Берлин се строи най-голямата фабрика за производство и рециклиране на батерии в Европа? Това ли не е вярно? Ако производството и рециклирането на батерии е такъв апокалипсис, за какъвто говориш, мислиш ли че е германците ще позволят строежа на такъв завод точно във вододайната зона на столицата си, а няма да го построят в някое село в България?

    Коментиран от #77, #81

  • 76 Норге

    3 11 Отговор
    Просто е- Норвегия с ръчка и двигател-пътни такси,годишен данък,гориво,съединител,предница,десен шарнире болт заради кръговите,масла,филтри..разходи! Електричка-даваш по-малко пари на банката дори месечно при рефинансиране,и караш приятно,без ръчкане,в платното за автобуси и таксита,без годишен данък,десет пъти и отгоре по-евтини пътни такси,много по-евтино излиза на ток и на половиб цена за паркиране. И забравяш цялата простотия по сервизи,ядове с каквото и да е. И Киа има 7 години гаранция. Затова и избрах тая марка. Тук като наближат 4 години или 6 години ел колите,ги продават масово норвежците. Връщат на банката,на 0 и пак нова след това! А вие ми говорете за ръчки и парни локомотиви.

    Коментиран от #92, #94

  • 77 Норге

    2 14 Отговор

    До коментар #75 от "Абе турбо Гоше":

    Оставете ги разбирачите бе. То и ковида е лъжа и конспирация. Заслужават си живота бг тъпанарите. Аз поне се отървах,норвежец съм. И никъде и на никой не рекламирам България и Блъди бийч.

    Коментиран от #80

  • 78 Домино ефект

    4 0 Отговор

    До коментар #57 от "гошо":

    Точно така е, водните пари също са парникови газове, но за разлика от въглеродния двуокис, природата има много по-бърз и ефективен процес с което да се отърве от тях, наречен кондензация, която предизвиква валежи на дъжд и сняг. Това е обратния процес на изпарението, което пък се повишава заедно с повишаване на температурата. Тоест малкото повишаване на концентрацията на въглероден диоксид, увеличава малко температурата, което увеличава малко изпарението на водата, което вече увеличава много парниковия ефект, което също повишава температурата и увеличава изпаренията и температурата вече се вдига доста. Точно затова е важен балансът на веществата съставляващи атмосферата. Въглеродния диоксид е само катализатор на тези процеси.
  • 79 Порасна ли ти носа, турбо Гоше?

    4 2 Отговор

    До коментар #59 от "гошо":

    "от "голдман сакс" (не гошо!) са изчислили, че една теслА, модел s, използва за 70 киловатчасовата си батерия 63(!) килограма литий, около 100 000 пъти повече от количеството литий в една батерия за мобилен телефон. " Това по ред причини е пълна лъжа, за която няма как да ми дадеш линк или поне цитат на заглавие на източника на информация. Колко пъти да ти казвам когато се опитваш да лъжеш нагло да не използваш цифри, защото веднага те хващам. Нито една от тези цифри не е вярна и няма как да бъде. То не беше перпетомобиле, то не бяха заплати в хиляди веднага след деноминацията на лева. Споменаването на цифри и време те издава колкото и Ника да смениш, защото винаги са грешни.

    Коментиран от #82

  • 80 гошо

    10 2 Отговор

    До коментар #77 от "Норге":

    като си "норвежец", що дириш тук? давам ти жокер: в "норге" никой не ти обръща внимание. най-вероятно си от ония, които вършат мръсната работа във всяка "демокрация" и местните ги нямат за нищо. поне в "норге" е така, лични наблюдения върху такива като теб.
  • 81 гошо

    6 1 Отговор

    До коментар #75 от "Абе турбо Гоше":

    отворко, освен тоя завод "във вододайната зона", който споменаваш вече два пъти, повече примери можеш ли да дадеш? има инсталации, които се строят за имидж, заради борсите, за такива лапнишарани като теб. там себестойност се не гледа. виж обаче, колко завода са построени "във вододайни зони", а и в третия свят. тогава подскачай. хайде, друм! p.s. нещо не го видях в нета тоя завод в берлин. но видях ето това: Polish recycling company Elemental Holding will construct a EUR 182 million facility for treating batteries and other metals containing waste. The plant will be the FIRST in the EU, and one of the first in the world. новината е от април, тази година. от което следва, че тоя завод "във вододайната зона" се явява нулев, нали така?

    Коментиран от #88

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 гошо

    4 0 Отговор
    още един отворко! ето ти линка, надявам се, можеш да четеш. ако не - чичко гугъл ще ти го преведе, направен е точно за такива като теб: businessinsider.com/materials-needed-to-fuel-electric-car-boom-2016-10 добави си сам атрибутите на линка в началото - рИдакцията блокира пускането на линкове. пресолил съм единствено манджата с нулите, за което се извинявам. толкова. коментарите ти за сменени никове и пр. знаеш какво да ги направиш, нямат отношение към дискусията. която, с теб и подобни, е до тук. друм!

    Коментиран от #87

  • 85 ТЪПОТИИ

    5 2 Отговор
    ТАЯ СТАТИЯ Е ПЪЛНА С ЛЪЖИ И ГЛУПОСТИ !
  • 86 ПКП

    4 0 Отговор
    ДОБРЕ ДЕ , БОЙКО ЩО НЕ КАРА ЕЛ КОЛА ? НИТО МЕРКЕЛ , НИТО НИКОЙ ----- АААА , ПРЕКАЛЯВАТЕ МНОГО !
  • 87 Е така де! Турбо лъжи.

    3 3 Отговор

    До коментар #84 от "гошо":

    Точно както ти казах абсолютни лъжи и нито една вярна цифра. Накрая се оказа, че компютрите били компоти, както винаги. Батериите за телефони не били 100 хиляди, а само 10 хиляди, което е напълно логично след като батерията на Тесла се състои от 7000 малки батерии с капацитет почти колкото на мобилен телефон. След това се оказва че в батерията нямало 63 кг литий както твърдиш, а било 63 килограма литиев карбонат. То за тебе може да е същото, предвид знанията ти, ама не е същото. Тоест както ти казах нищо от изказването ти не е вярно или дори близо до реалността. Също както пресоли манджата с ефективността на двигателя и от 18% го докара до 180% КПД, но за тебе това било само една нуличка. Точно както добави три нули към заплатите в България след 2000 година и твърдеше, че 300 лв били невъзможно заплата за тогава. Тоест ти никога не лъжеш а само добавяш по една две три нули, където ти е удобно и променяш по някоя дума в изказванията си.

    Коментиран от #93

  • 88 Хайде стига с тези нули

    0 3 Отговор

    До коментар #81 от "гошо":

    Какъв нулев завод в Европа, какъв първи ще се строи, след като още по време на производство на Tesla roadster, Тесла имаше подписан договор с европейска компания за рециклиране на батериите му? Tesla launches battery recycling program throughout Europe January 27, 2011 Ето ти статия в официалния сайт на Tesla където се споменава коя е фабриката и отново е в най-затънтеното място на света за да се тровят хората от третия свят. Umicore се намира в Брюксел, Белгия. Рециклирането трябва да е изключително мръсно, за да събират отпадъци от цяла Европа и да ги пращат за рециклиране в Брюксел, нали? А сега Тесла да строи най-голямата фабрика за производство на батерии и рециклирането им във вододайната зона на Берлин. Виждаш ли колко издиша опорната ви точка за мръсното производство и рециклиране на батерии?

    Коментиран от #96

  • 89 ДАСКАЛ ГЕНЧО

    7 1 Отговор
    ОТНОВО НЯКОЙ ГОВОРИ ГЛУПОСТИ. Механиката си е механика, вечна или ако е необходим ремонт не толкова скъп. Автомат - след 100000км, задължително ремонт. никой нищо не казва за 7бл клапана от управлението - блока за смяна струва 3000лв /вече веднъж ги дадох/. Това е малък разход, както казва един специалист занимаващ се с автомати. Никой не говори за по-високия разход на гориво??? Това ми прилича на догмата, че дизеловите двигатели щели да изчезнат, за това се говори от десетилетие, а те още ги има.

    Коментиран от #97, #114

  • 90 Автомата

    2 11 Отговор

    До коментар #13 от "сОгласен бляяя":

    Прав си, бате! Който не е карал на автоматична, той не знае. Синът ми, като се качи на моята с автоматичната кутия, след като цяла година гледаше на мен като на будала предател, веднага поиска да ги сменим докато не си замени и неговата ,,ръчка". Да, ама не! Нема го будалата. Не си га давам за нищо!!! ,,Ръчките" вън!
  • 91 цербер

    4 0 Отговор
    Преходът ще се осъществи основно заради Мерките, свързани с околната среда. А НЕ ВЕРКИТЕ.
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #87 от "Е така де! Турбо лъжи.":

    Щом е написано от многониковия,значи е абсолютен фейк.
  • 94 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #76 от "Норге":

    За миячите на ке не фи в Норвегия е скъпо да карат истински автомобили.
  • 95 Жоро автомата

    4 7 Отговор
    Преди 17 години се качих за сефте на автоматик. Мерцедес 190 с 4 скорости. Работеше грубо и харчеше повече, но беше удобно да се кара из града. На извънградско ръчката си беше класа и там побеждава. Преди 10-тина години си взех кола с двоен съединител за първи път. Много по-добре от всяка ръчна трансмисия и разхода е по-нисък и кефа е по-голям. Като реша превключвам на ръчен режим и по никакъв начин не се чувствам ощетен, че не мога да превключвам. Още няколко коли смених с двоен съединител и не искам да чуя за ръчка повече. От 2 години карам и мотоциклет с двоен съединител. Е там кефа е наистина уникален. Който не е карал не може да го разбере. Също имам ръчен режим и когато искам мога да превключвам ръчно, но просто не се налага. Ако на някой му е интересно моторът ми е Honda CRF 1000 DCT Africa Twin. Уникална машина! Преди него съм карал мотори само с ръчни трансмисии (по-точно е да се каже крачни, защото с крак се превключва), но с автомата няма нищо общо. Просто автоматика е класи над ръчката, но трябва да си карал двата вида, за да разбереш разликата. Не приемам хора, които са карали само ръчка, броят си стотинките и нямат пари за автомат да ми говорят, колко лоши са автоматиците и да ми се правят на разбирачи. Карал съм и ТИР-ове, та и за тях съм запознат, как автоматите при камионите също навлизат масово. Автоматика не само е по-икономичен, но и пази двигателя, защото го държи в оптимални обороти.
  • 96 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #88 от "Хайде стига с тези нули":

    Батериите засега не се рециклират, защото излиза икономически неизгодно.Стига лъга.
  • 97 доктора

    5 7 Отговор

    До коментар #89 от "ДАСКАЛ ГЕНЧО":

    Карам автоматик. Колата е на 280 000 км. Единственото, което е правено на трансмисията е да се сменя маслото и нищо друго! Какви 100 000 км и ремонти, какви 5 лв бедна мишко!? Я виж статии за милиониците на Тойота. Правят по милион км без да се прави нещо по трансмисиите и двигателите им освен консумативи. Я виж автоматите на хибридите им! Те пък правят по милион мили и нямат проблеми. Пълно е с таксита Приуси по света. Там ръчка няма. За колко Приуса или други хибриди на Тойота си чувал да сменят трансмисия. Всичките са автоматици! Така, че тези мало-умщини ги разправяй на някой на твоето ниско ниво, който нищо не разбира!
  • 98 жоро уудстока

    3 1 Отговор
    Виждам,че има все повече хора с европейско мислене но/за съжаление/,все още сме на последно място в Европа.Малко хора могат да си позволят нови автоматици тук,а карането на втора ръка,особено ремонта на скорости и съединител е ужасно скъпо.Кога"ще ги стигнем?!"А сега нека уважим вчерашната годишнина от смъртта на Джими Хендрикс с едно питие,а той със сигурност забавлява дядо Господ в рая!
  • 99 Го4о

    12 1 Отговор

    До коментар #13 от "сОгласен бляяя":

    Автомата счупи ли се става само за детско куку!

    Коментиран от #104

  • 100 НИЕ РИБИТЕ

    3 1 Отговор
    Сбогом на бойко МУТРАТА , Друг КРАДЕЦ ЩЕ ГО СМЕНИ ! !
  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 Свен

    3 3 Отговор

    До коментар #22 от "Дааа":

    А що народ се изпотрепа с автоматика! Заблеят се, унесат се и стана сакатлъка!

    Коментиран от #103

  • 103 Даа

    3 3 Отговор

    До коментар #102 от "Свен":

    Доста тъпо не мислиш ли! Значи според теб автомата е виновен, а не задкормилното! Ами такива, като теб и Трабант да им дадеш ще се претрепят. Тогава ще кажеш заради сервото, че го няма се е случило, нали или понеже не е с дискови спирачки!
  • 104 Мо4о

    4 6 Отговор

    До коментар #99 от "Го4о":

    А ръчката, като се счупи за какво става? Едното е за куку, а другото за муку, нали! Ами то, ако по тази логика всеки мисли кога и как нещо ще се счупи, по-добре да ходи на село и да кара магарешка каруца. Там почти нищо няма да се счупи. Аман от селтаци, като теб. Ти изобщо автоматик карал ли си? Виждал ли си на живо? У ваше село само ръчка, нали!
  • 105 Азе

    2 0 Отговор

    До коментар #74 от "Норге":

    Живей си там при тези изроди, и недей да даваш много акъли!
  • 106 Шофьор

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "стоян":

    Че на аФтоматити кой ти пречи да га ръгаш. Втъкваш му 1 след туй 2 и пълна газ..

  • 107 Шофьор

    6 0 Отговор

    До коментар #24 от "Спиди Гонзалез":

    Правилно! Она че ти меня скоростите. Ти шафьорин ли си или кво!? При автомата на това му казват кикдаун. И се прави с педала на газта
  • 108 Инж Химик

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Онзи":

    Байо-айо, аз като имам диплома ще ти го натвърдя същото... темата е голяма и сериозна и не е за на тоя пенетрейтнат отзад кафяво-жълт уебсайт
  • 109 Komapak

    2 0 Отговор
    Много коли съм сменил. Повечето с ръчни скорости, но със скоростите проблеми никога не съм имал.
  • 110 Гост

    2 0 Отговор
    Омързеливянето напредва.
  • 111 Истанбул

    0 0 Отговор
    И това е само за пари, както всичко останало! Живак, литий, кадмий, олово - всичко ще отива в земята като даде фира. Отделно колко отрова отива в околната среда при производство на тия акумулатори. Това за "електронните" пародии на коли. А автоматът се научава за половин час точно, ама имам чувството, че съм с автобус. Много мързелешката.
  • 112 Калашников

    2 1 Отговор
    По скоро автоматичната скоростна кутия ще изчезне, а стари коли с ръчка ще има много дълго време. За нищо не сменям ръчката.
  • 113 Ръчкам

    3 1 Отговор
    Никой автоматик не може да ми осигури контрола върху колата и ситуацията, подобно на ръчката!
  • 114 ДАСКАЛ ГЕНЧО

    1 0 Отговор

    До коментар #89 от "ДАСКАЛ ГЕНЧО":

    ПОЧЕТИ И ПОМИСЛИ Предимства на хидравличната автоматична трансмисия: • надеждност; • способността да се прилагат различни режими на работа; • удобство при управление на автомобил; • относително висок ресурс на уреда, при условие на правилна работа и навременна поддръжка. Недостатъци: • скъпи ремонти; • невъзможно е да стартирате двигателя от "тласкача"; • скъпа услуга; • забавяне на превключването на предавките; • уязвимост при подхлъзване. Предимства на ППО: • тиха работа на двигателя; • захранващият блок работи в щадящ режим; • стабилно ускорение при всяка скорост. Недостатъци: • бързо износване и висока цена на колана; • уязвимост на конструкцията при работа в режим „газ към пода”; • скъпи ремонти по отношение на автоматичната скоростна кутия. Предимствата на преселективната скоростна кутия: • икономия на гориво; • бързо набиране и включване на необходимата предавка, когато се изисква рязко ускорение; • малък размер. Недостатъци: • осезаемо превключване на предавките; • уязвими системи за електронна поддръжка; • ремонтът често е невъзможен - само подмяната на основните възли и части; • нисък интервал на обслужване; • скъп комплект съединител (DSG); • страх от подхлъзване.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.