27 Септември, 2021 17:51 16 920 50

Още подробности и цена за българската лекотоварна ел.кола

  • росен даскалов-
  • l city
Още подробности и цена за българската лекотоварна ел.кола - 1

Както вече ви информирахме, предприемачът Росен Даскалов представи днес готов вариант на български лекотоварен автомобил. Моделът L City е предназначен за обслужване на търговски площи в големите градове, като очакванията са производството да стартира още през следващата година.

Електромобилът ще се предлага в различни модификации, според нуждите на клиента. Даскалов се надява да продава продукцията си основно в чужбина и планира годишно производство от 20 000 електромобила.

Това, което отличава лекотоварната кола от вече познатите базови такива, е фотоволтаичната система със слънчеви панели, разположени по каросерията на водилото. Според Даскалов именно тази иновация ще увеличи с до 20% пробега на L City. Електромобилът ще може да изминава до 300 километра с едно зареждане.

Още подробности и цена за българската лекотоварна ел.кола

Автономният пробег обаче важи за градски условия, като извън града той ще е по-малък. Без фотоволтаиците, които ще се предлагат като опция, цената на L City ще е 40 000 евро или приблизително 80 000 лв.

Основните възли и агрегати ще се произвеждат в Русе, а някои от компонентите, като батерии и други ще се купуват от поддоставчици. Финалната сглобка ще се осъществява в Мюнхен, където е регистрирано и сдружението L City Automotive. Там Росен Даскалов притежава и собствена производствена база. Според Даскалов именно така моделът ще навлезе по-лесно на големите пазари.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 39 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хъхъ

    88 44 Отговор
    "цената на L City ще е 40 000 евро или приблизително 80 000 лв."

    Този хладилник на колела няма никакъв шанс за успех.

    Коментиран от #7

  • 2 Зелено

    45 4 Отговор
    Поне цветът релаксира..
  • 3 редник

    75 7 Отговор
    Успех и много продажби!

    Коментиран от #44

  • 4 шегичка

    81 5 Отговор
    Не е лошо да бяхте споменали товароподемността да не се окаже, че може да вози само себе си.

    Коментиран от #6

  • 5 ПЛАЧЕШТА ЕТЪРВА

    33 29 Отговор
    АМА ТОВА КАТАФАЛКА ЛИ Е БЕ ОРА,УЖС
  • 6 хъхъ

    66 12 Отговор

    До коментар #4 от "шегичка":

    Като гледам един обикновен бус побира повече багаж от това нещо. Тези 300 км. не е уточнено празен ли ги изминава или с товар. А цената е просто безумна.
  • 7 Не си прав, откакто

    62 10 Отговор

    До коментар #1 от "хъхъ":

    Смотани, пъпчиви IT-та определят световните тенденции, всяка абсурдна кола и всяка грозна жена имат шанс за успех!

    Коментиран от #41

  • 8 Груйо

    34 15 Отговор
    Браво и успех! Чудя се как хейтърите още не са налазили статията.

    Коментиран от #9

  • 9 Груйо

    25 10 Отговор

    До коментар #8 от "Груйо":

    Грешка, тук са вече, от разбирач нагоре, само инженери и императори.
  • 10 печка

    34 16 Отговор
    80 хил. лв, тия добре ли са, приличен бус чисто нов е 55-60, вярно Фиат или Ситроен, ама пак е по-добре от това недоразумение. Даже и емблемата са откраднали от Лексус.

    Коментиран от #12, #19, #29, #47

  • 11 Хахаха

    33 12 Отговор
    Дизайнът е УЖАСТ!

    Коментиран от #16

  • 12 Komapak

    23 4 Отговор

    До коментар #10 от "печка":

    Като си нямаш собствено производство на батерии е така... Всички те клатят. Успех на всеки предприемач огледал се в огромния пазар на Германия.
  • 13 Госあ

    20 5 Отговор
    Да го опакова кристо ! 😂
  • 14 Пост на гост

    32 4 Отговор
    Всъщност цената ще е нещото , на което разчитат за да се продава тоя кошник. Мовано/Дукато , Крафтер/МанТге , Спринтер в техните си ел версии са над €60000. Това "нещо" обаче не се знае в какъв сегмент ще е, колко ще му е полезния товар, колко ще минава реално. За сега са на ниво - бухаме яко реклама и надуваме балон. И за капак - бэлгарско производство , ама се се събира в Мюнхен.

    Коментиран от #36

  • 15 Жоро

    29 13 Отговор
    Катафалка на колела, грозна, непотребна, скъпа, сделанА по стар тертип и никому ненужна.

    Коментиран от #22

  • 16 Наблюдавам

    7 3 Отговор

    До коментар #11 от "Хахаха":

    …първите ти часове по български също!

    Коментиран от #20

  • 17 Гост

    14 5 Отговор
    Новината е добра. Дано скоро и сглобяването става в България. Параметрите никак не са лоши, но цената е соленичка, но все пак не е семейна кола, а си е кола за товарна и разносна работа, та може би не е чак толкова скъпа.
    Между другото, Р0ск0, какво означават думите "васови" и "водилото"? Май много сме бързали от ентусиазъм, а?
  • 18 Wall

    15 8 Отговор
    До вчера пишеше ,че след четири години започва производство,сега ново пет…дано пък все пак започнат!С тези опции обаче не виждам нищо авангардно с което да пробие пазар и иновации в които се влагат десетки милиарди!Пробегът е ужасяващо нисък за товарен сегмент,фотоволтаика ще трябва да се мие всеки ден защото запрашеността му смъква ефективността в пъти,а дизайна е като от китайски кръжок по автомоделиране за трети клас!Нещо не ми е оптимистично!
  • 19 Гост

    10 16 Отговор

    До коментар #10 от "печка":

    Разликата от 20 000 лв ще се избие за нула време от липса на данъци и по-евтино возене на километър. Освен това няма ремъци и масла и филтри за смяна.

    Коментиран от #42

  • 20 Хахаха

    3 9 Отговор

    До коментар #16 от "Наблюдавам":

    Ти по добре научи истинският български език.
    ужасТ е върховна степен на ужасното
  • 21 Факт

    12 8 Отговор
    За тая пластмаса и 5 бона не давам.
  • 22 Не е скъпа

    19 3 Отговор

    До коментар #15 от "Жоро":

    Тези ел пикапи ше се пазаруват от общини и държавни институций а те както знаеш плащат всичко за тях нема скъпи неща там грабежите са невиждани....
  • 23 8798внткщшжг

    11 11 Отговор
    Чудя се дали някой някога може да измисли нещо по-грозно и по-безмислено.... булгар, булгар.

    Коментиран от #24

  • 24 Гост

    15 2 Отговор

    До коментар #23 от "8798внткщшжг":

    А ти какво измисли бе, Реджеп? Сподели за най-голямото изобретение на анадолската мисъл - и6рик за п0дмивъние.

    Коментиран от #26

  • 25 селтак

    11 5 Отговор
    Дизайнера на камиончето требва да се линчува!

    Коментиран от #50

  • 26 съсел

    3 3 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Една сглобка, нищо българско
  • 27 DrivingPleasure

    16 7 Отговор
    Някои хора много ги боли глава! Грозно, скъпо, свръх неефективно, а това с фотоволтаиците е и смехотворно, доказано е, че те никаква работа не вършат за удължаване на пробега.
    Чудно ми е само - всички зелени ли са тарикатковци? Може би и този ще изцуца някакви субсидии?

    Коментиран от #39

  • 28 Коментар

    5 1 Отговор
    Хората вече започнаха да разбират че тази система при която вещи като коли други. И че цената на която се продават е много над себестойността си. Откъм материали труд и печалба. Затова очаквам че самата система ще се промени и няма вече да се налага хората да купуват нещо с първоначала висока цена а само след една година тя да е наполовина. Достатъчно е просто да е под наем така ще има за всеки според възможностите си достъпен и екологичен транспорт. Каквото е и желанието на хората.
  • 29 osemshest

    5 4 Отговор

    До коментар #10 от "печка":

    Мечтай си да намериш товарен електромобил за тези пари. Цената е добра, но е важно да се каже пакета какво ще включва и все пак при определено тегло на товара колко километри би изминал.
  • 30 Седесарят.

    6 1 Отговор
    Бъдещето ,може да се окаже грозновато..Ще видим..!!
  • 31 DrivingPleasure

    9 4 Отговор
    Електропитеците пак неразбрали - те завалии освен с мисленето явно и проблем с четенето имат, може би от тока нещо?..

    Колата е толкова българска колкото аз примерно съм китаец! Частите са от тези, дето ги правим на ишлеме, ще се сглабя в германия, където имал производствена база, така че за Българската икономика остава една голяма нула дори това недоразумение някога да види бял свт под някаква масова форма, което ще се учудя да стане - китайците предлагат такива на 1/3 от цената

    Коментиран от #32

  • 32 Йо Несбьо

    3 2 Отговор

    До коментар #31 от "DrivingPleasure":

    Прав си! Уж е българска, но не съвсем. Ще се сглобява в Германия, за да има надпис "Сделано в Германии". Не съм съгласен само за китайците - имат огромни митнически бариери пред вноса в ЕС. В момента в Германия се сглобява и продава китайски електромобил, който е с плачевни показатели. Хем евтин, хем нищо не струва. Не е като да не искат, но явно не е много лесно, иначе биха напълнили пазара.
  • 33 Поп Кръстю

    4 1 Отговор
    На Асан каруцата щее по евтина коня яде трева а данъчните ще чакат коня да се изходи.Ако има българина тия хилядарки никога няма да купи този сандък.
  • 34 Тоалетна хартия

    4 3 Отговор
    Искам снимка на идиота,който купи това нещо. Дано не е българската администрация...Иначе, браво на момчето за желанието. Но това не е българска кола. Много чуждестранни фирми имат заводи у нас, но за зглобяване!!!
  • 35 Риналдю

    4 5 Отговор
    Аман от "експерти"-прошляци.Скъпа била каручката.Тя не е за вас,боклучари-скрападжии.Ще я произвеждат тука защото сме евтина работна ръка,а ще я продават на западняците,които имат пари и за тях цената е изгодна.
  • 36 яко ни лъжат

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Пост на гост":

    МНOГO CA ПЛЮНЧИТE ВCИЧКИТE. AВТOМOБИЛO ЩE CE ПРOИЗВEЖДA В ГEРМAНИЯ A НE В БЪЛГAРИЯ. ТA CТИГA CТE CE ПЛЮНЧИЛИ. AВТOМOБИЛO ЩE CE ПРOИЗВEЖДA В ГEРМAНИЯ. ТA НИE OТ БЪЛГAРИЯ ПAК НИЩO НE ХВAЩAМE.ВCИЧКO E ДOБРE НO НЯМA ДA CE ПРOИЗВEЖДA В БЪЛГAРИЯ КOEТO E НAЙ-ВAЖНO.
  • 37 Кико

    1 0 Отговор
    Дайте на Кирчо да го включи в предизборната си реч!
  • 38 баба Гицка

    1 1 Отговор
    През този голям джам ще се виждат долните ми гащи бе баби. Ами ако съм ги забравила... Малиии...
  • 39 Edin chovek

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "DrivingPleasure":

    Със сигурност има субсидии от германия.
  • 40 Мечо Пух

    4 1 Отговор
    Просто не мога да разбера що за дизайнери проектират тия автомобили! Надпреварват се кой по-грозна кола да проектира! Специално за електромобилите тук-таме ще има някой с що годе приличен външен вид! Изключвам теслите. Болшинството са неприятни за гледане! Както и този микробус! Почти всичко му е хубаво с изключение на две неща - външният вид (прилича на сандък!) и ЦЕНАТА!
  • 41 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "Не си прав, откакто":

    Смотания и пъпчив АйТи се подписва под 10бона заплата - я в лева, я в евро. Смотания и пъпчив АйТи най-вероятно може и да успее да слезе на нивото ти, но ти да отидеш на неговото е невъзможно. Затова примати като теб вместо да гонят и громят смотаните и пъпчиви АйТи-та, по-добре да приемат новата реалност и да си налягат парцалите, че има още много книжки да прочетат преди да станат от "готини пичове-мъжкари" до смотани и пъпчиви ай-ти-та. За финал: готините мацки и те се преорентираха към смотаните и пъпчиви ай-ти-та - още нещо, за което можеш да ни завиждаш ;). Всичко ясно?
  • 42 КАун

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Ти ср@л ли си ?
  • 43 Бай Кольо

    3 0 Отговор
    Това недоразумение прилича на сапунерка ! Може да пробие в чужбина там хората са доста по изчанчени, но в Бг няма шанс ! Всеки втори дистрибутор , доставчик в Бг кара Dacia Dokker която е евтина за подръжка и е доста икономична !

    Коментиран от #48

  • 44 12345

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "редник":

    Преди много години България бе номер 1 по производство на електрокари - та това си е малко по-голям електрокар!!!
  • 45 Малко критика

    6 0 Отговор
    Чесно казано, нищо особенно не виждам в това електрическо бусче. Например преди година четох за англичани, които сложили кондензатори на електрически мотор (освен батериите), и понеже кондензаторите се зареждат много по-бързо от батериите, усвоявали много по-голям процент от тока, генериран при спиране. А и имат много повече цикли на заряд-разряд. И така увеличили пробега от 180 на 300 км. Това, разбира се, важи само за града, но уж и тая баничарка е за града. Само че ми се струва посредствен проект с висока цена. Тая работа с панелите още преди 8-10г я пробваха, ако имаше ефект от нея, щаха всички производители да ги ползват.
  • 46 ВикиЛексъсВарна

    0 0 Отговор
    - OPEL VIVARO E - ELECTRICITY - 86 880 лева с ддс - 330 км. с едно зареждане.
    Размери - 497 см. дължина - 195 см. широчина и 165 см. височина.
    - ALL NEW OPEL ZAFIRA LIFE ELECTRICITY - 75 560 лева с ддс.
  • 47 ВикиЛексъсВарна

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "печка":

    55 000 лв. са дизеловите отпадъци! Електрическите бусове са по 85 000 лева нагоре....додох цени.
  • 48 ВикиЛексъсВарна

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Бай Кольо":

    За момента действително новия Доккер - с новото име Джогер е най-евтиния товарен чисто нов автомобил и най-икономичен....Дачия Джогер стартира по Коледа с 1 литров мотор с газова урудба течна фаза за 35 000 лв. с ддс с разход 8 литра газ пропан на 100 км. в комбиниран режим 50 км.градско-50км.извънградско с 90 км в час...това е 9 лева на 100 км. и газ пропан станции има на всеки 20 км. буквално извън градско и всеки два км. м градовете! Дачия Джогер 1.0 тжи пропан е или 7 местен и товарен с товароносимост 950 кг. закрит пикап с размери 5 метра дължина 184 см. широчина и 165 см. височина. Няма конкуренция по цена и разход на гориво за товарен или пътнически със 7 пълноразмерни места фирмен автомобил. Дачия добре се ориентира да предлагат от тази година фабрични на газ пропан автомобили...най-евтиното гориво в България винаги с двойно по-ниска цена спрямо дизел и бензин.
  • 49 Съдията Дред

    0 0 Отговор
    Тия за коефициент на въздушно съпротивление чували ли са ?
  • 50 Гого

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "селтак":

    Дизайнът е взет едно към едно от едни китайски Ел. Бусчета.