Last news in Fakti

9 Октомври, 2021 13:00 6 668 122

В Норвегия ще плащат 25% повече за скъпите електрически автомобили

  • норвегия-
  • нови автомобили-
  • електрически автомобили

Обмисля се начисляването на данък за коли на ток над 60 хиляди евро

В Норвегия ще плащат 25% повече за скъпите електрически автомобили - 1

Едва ли за някого е тайна, че в Норвегия се залага предимно на електрически автомобили, като това беше потвърдено и от скорошно проучване според което близо 80% от автомобилите в страната се движат само и единствено на ток.

Изглежда бъдещите ръководители в държавата искат да използват това по-най-добрия начин, като въведат 25% данък на автомобили над определена сума. Към момента се твърди, че заветната сума ще бъде 600 хиляди норвежки крони или около 60 хиляди евро. Tова означава, че ако цената на електромобил надвишава 600 хиляди крони, разликата между цената и 600 хиляди крони ще бъде облагана с данък от 25%.

В Норвегия ще плащат 25% повече за скъпите електрически автомобили

Така например норвежците, които искат да си закупят Porsche Taycan, което започва от 777 хиляди норвежки крони, ще трябва да платят допълнително 44 250 норвежки крони на 177-те хиляди над 600 хиляди крони.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 факт

    18 28 Отговор
    Боли ги гъ.а норвежците - 5000 евро минимална заплата - аре чао
  • 2 тарикату

    56 4 Отговор
    Не е важна екологията, важно е да се плаща.
  • 3 2loop

    21 15 Отговор
    Пенсиите са по 3к евро, обезщетения за
    безработица пак толкова, заплатите сметай, хич не ги бърка там

    Коментиран от #6

  • 4 вулулу

    16 4 Отговор
    което прави автоматично всички останали автомобили много по евтини и МБЛ си купи ауди куатро ново и сега го кара като бесен

    Коментиран от #5

  • 5 вулулу

    16 5 Отговор

    До коментар #4 от "вулулу":

    да караш куатро 240 коня по дългите и еднообразни норвежки пътища
    е невъобразимо удоволствие..още повече че най-дългата писта е само 1000 километра

    Коментиран от #39

  • 6 Ами...

    50 2 Отговор

    До коментар #3 от "2loop":

    Така ли!? Само дето една бира в един бар 10 евро, цигари 12 евро. Един колега (офицер) реши да се постриже навън взеха му 70 евро за пострижка МЪЖКА. Е как ти се струва 140 за пострижка и 20 лв за бира.

    Коментиран от #8, #9, #19, #120

  • 7 DrivingPleasure

    40 2 Отговор
    Ще започнат за всичко да си плащат електричарите. И за паркиране и за пътни такси (даже двийни за тях щото са по-тежки) и данъци и всичко!

    Коментиран от #10

  • 8 Ехеее

    31 2 Отговор

    До коментар #6 от "Ами...":

    Друго допълнение към горното ако ще и 6 хиляди евро да взимаш там кола за 60 хил Евро кола ще си купиш ама... на изплащане, щот тези 6 хил които печелиш не може да ги спестяваш всичките, доста по скъпо е там от Германия или Великобритания.
  • 9 Komapak

    19 3 Отговор

    До коментар #6 от "Ами...":

    Във Франция цените са абсолютно същите. Изобщо не са се юрнали електрички да карат...
  • 10 Близко е до акъла

    17 6 Отговор

    До коментар #7 от "DrivingPleasure":

    Ама само за този, който го има. То затова му се казват стимули. Сега ги стимулират да си ги купуват, после ще стимулират тези които карат стари бензинови и дизелови автомобили да си ги сменят, а когато и това стане, няма да има кого да стимулират, задачата ще е изпълнена и ще премахнат стимулите.

    Очевидно не знаеш какво е значението на думата стимул?

    В статията обаче не се говори за стимули, но ти и тази разлика не можеш да направиш.

    Коментиран от #11, #12

  • 11 DrivingPleasure

    30 5 Отговор

    До коментар #10 от "Близко е до акъла":

    Близо до акъла е, че щом се нуждаеш от стимул да купиш продукта той не струва. И като махнат стимула оставаш прецакан.
  • 12 Нестимул

    9 5 Отговор

    До коментар #10 от "Близко е до акъла":

    Да попитам неплащането на данък не е ли стимул??? Как ли се нарича това??? Сигурно в Норвегия пътищата се саморемонтират.

    Коментиран от #14

  • 13 яяяя

    12 5 Отговор
    Нека плащат педофилите, така им се пада! За евтините електрокари също да плащат!

    Коментиран от #15

  • 14 Мммммм

    7 7 Отговор

    До коментар #12 от "Нестимул":

    Електрическите коли плащат данък в Норвегия! Правителството обеща, че стимули ще има до 50 хиляди електрически коли, в момента са 450 хиляди и много стимули все още има! Така, че това което са обещали са направили!

    Коментиран от #16

  • 15 Ееееее

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "яяяя":

    Къде гу чяти туа, у фейса ли?
  • 16 Нестимул

    2 5 Отговор

    До коментар #14 от "Мммммм":

    Очевидно не плащат данък, статията не четеш ли? Нима казваш, че данъка ще е само щото е електромобил и е над 60 000? Напратив досега никой не плаща сега само скъпите ще плащат.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Мммммм

    6 7 Отговор

    До коментар #16 от "Нестимул":

    Тогава трябва да кажеш, за какъв данък имаш предвид! Електрическите не плащат данък за внос (един вид мито), докато ДВГ плащат. Но годишен данък плащат вече и електрическите, също плащат паркинги, също плащат тол такса по пътищата (но по-евтина) и т. н., все стимули които имаха. И все пак остава мноооого по-евтино на ток! И това е целта! Даже и стимулите да отпадат, да продължава да е по-изгодно на ток! И този данък, който може би ще влезе сега, засяга много малко коли! Масовите електрически коли не са засегнати!

    Коментиран от #21

  • 18 Мммммм

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "Нестимул":

    И да, тук се има предвид данък за внос (мито) на електрическите коли над 60 хиляди евро! Евтините ще продължат да не плащат!

    Коментиран от #20

  • 19 Хайл

    7 2 Отговор

    До коментар #6 от "Ами...":

    Боли ме гура за норвежците...ганев галин пак споменава норвегия и електричките🤣🤣🤣ловеч,норвегия няма да стане
  • 20 Нестимул

    3 6 Отговор

    До коментар #18 от "Мммммм":

    Не не е прочети си го. Има се предвид ДДС. Иначе сега орочетох ди 2021 не се плащало от електричка пътен данък. От тази гидуна се плаща но минимален. Същото е и за паркиране и ферибот тарифите са минимални. Отделно мито също не плащат елките. А тока заради ВЕЦ им е евтин не като Европа.

    Коментиран от #22

  • 21 Turbo

    8 3 Отговор

    До коментар #17 от "Мммммм":

    Цените на тока мноооого скочиха, защото в Норвегия нещо не вали хахахахаха

    Коментиран от #23

  • 22 Мммммм

    0 3 Отговор

    До коментар #20 от "Нестимул":

    Ами ДДС, или както искаш така го разбирай! Това е единичен данък при внос! При ДВГ се изчислява от мощност, килограми и т. н. а тук ще се изчислява от цената! Електричките плащат годишен данък, като на мотоциклети, но разликата до бензинова кола не е голяма. Но даже и с този данък на скъпите електрички, те пак остават по-евтини от бензинови и дизелови конкуренти! Знаеш ли, колко е този данък на бензинова кола в сегмента на БМВ 7-ма серия? Зависи от мотора, но 750 I Xdrive данъка е 46 хиляди евро!

    Коментиран от #31

  • 23 Мммммм

    3 7 Отговор

    До коментар #21 от "Turbo":

    Хахахаха. Цените на тока много паднаха, защото последно време много вали! Пич, ти знаеш ли каква е цената на тока в Норвегия, та я коментираш? Значи, да ти кажа, киловатчаса миналата година беше 5 стотинки, а сега беше скочил до 25 стотинки кВч (и това е най-скъпото) започна да пада пак бързо! Ти по колко го плащаш?

    Коментиран от #27, #29, #53

  • 24 елколи

    18 2 Отговор
    Странно,че като пуснеш филм в мрежата сниман от кола прекосяваща провинцията на Норвегия почти не се вижда елмобили.Седани,комбита сув -обичайна гледка.Сигурно тия 80% елколи са в градовете-то там им е мястото като втора градска кола.То пък и едни градове имат.Как ги смятат 80%, щото в провинцията и селата и 10% не се виждат.А бусове лекотоварни дизели ,тирове ограмен брой и тях ли ще електрифицират.Лудост от рязко повишен стандарт и скука, благодарение на продажба на петрол.Извратена история.

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Айде бе

    0 5 Отговор

    До коментар #24 от "елколи":

    Така ли мислиш? Почти няма? Ето от преди над година, извън града!

  • 26 Да да

    3 8 Отговор

    До коментар #24 от "елколи":

    В Норвегия са електрифицирани и фериботи и градски автобуси, сега навлизат и електрически тежкотоварни камиони (има видеа на Бьорн Ниланд в тубата, той тестваше някои)!
  • 27 Turbo

    2 2 Отговор

    До коментар #23 от "Мммммм":

    Погледни прогнозата за времето в Норвегия,преди да започнеш с лъжите.

    Коментиран от #28

  • 28 😂😂😂

    0 3 Отговор

    До коментар #27 от "Turbo":

    Дай я ти!

    Коментиран от #36

  • 29 оня с коня

    7 0 Отговор

    До коментар #23 от "Мммммм":

    Действително Цената на тока за Домакинства е 0,25ст,срещу 0,24 в БГ.У тас обаче Нощтнта тарифа е 0,13ст/КВЧ!А ето и още данни за Норвегия:При курс на Долара 1,69лв към 4.10.21:Бензин - 2,16 Долара= 3,65лв.Дизел:2 Долара/литъра=3,38лв.И като им спаднеш от Заплатите на Норвежците 40% данъци срещу 10% у нас,като им спаднеш и Половината от Останалите пари за Наем...е как няма да бягат През глава да живеят в Българския ЦЕНОВИ РАЙ?

    Коментиран от #30

  • 30 Мммммм

    1 6 Отговор

    До коментар #29 от "оня с коня":

    Да де! Нали за това ти написах, че е мноооого по-евтино да се кара на ток! Тока вече е 15 стотинки, написах ти че 25 беше топ!

    Коментиран от #34

  • 31 Нестимул

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мммммм":

    Ти сам оборваш тезата, че норвежците са влюбени в ел колите. Истината е, че им е по изгодно понеже държавата прави така. Това си е политика. Всяка държава да си прави сметката защото това е скъпо начинание и няма нищо общо с пазарна политика.

    Коментиран от #33

  • 32 спокойно

    5 1 Отговор
    Уще им премахнат данъчнте оглекчения и безплатния паркинг.
  • 33 Мммммм

    0 4 Отговор

    До коментар #31 от "Нестимул":

    Аз никога не съм и твърдял, че са влюбени в ел. колите! Те са доволни, но ги купуват, защото е изгодно! Това е политика! Никой няма да тръгне да купува, заради кефа. За да е масово, трябва да е по-евтино. Всеки си смята бюджета и това, кое му е изгодно!

    Коментиран от #119

  • 34 оня с коня

    9 0 Отговор

    До коментар #30 от "Мммммм":

    Данните относно цената на тока в норвегия ми саот 4.10.21.Ти твърдиш че за 5 дена тока е падтал от 0,25ст на 0,15ст?!това по всички международни Показатели е Крещящ признак на НЕСТАБИЛНОСТ на Валутната система,но да го приемем за верно.И възниква въпроса:ТИ в Имение ли живееш,за да можеш да зареждаш Колата си от Гражданската Ел.Мрежа,или в Панелка на ЕН-тия етаж под наем,което ИЗКЛЮЧВА Възможността да ползваш подобен ток и си принуден да отидеш на ЕЛ.ЗАРЯДНАТА СТАНЦИЯ?А КОЛКО струва там Тока/Киловат-час/ за зареждане на автомобили ?Съвет:Не се прави на норвежец,защото Българите сме ПО-ХИТРИ от Тях- просто не е в твоя полза:)

    Коментиран от #35

  • 35 Мммммм

    1 6 Отговор

    До коментар #34 от "оня с коня":

    Блоковете са задължени да осигурят място за зареждане, а новите са задължени да строят със зарядни, за всяко паркомясто! Тока не само, че варира всеки ден, а всеки час! И не, не е за това, че е нестабилна!

    Коментиран от #38

  • 36 Turbo

    11 1 Отговор

    До коментар #28 от "😂😂😂":

    Преди два три дена имаше статия във факти тесльо.Поради липса на дъжд,язовирите в Норвегия са празни и понеже там разчитат на ВЕЦ и от 0,13€ за квтч цените се вдигнали в небесата.Десетдневната прогноза за Норвегия е слаб дъжд на 10 и 11 октомври,а на 9,12,13,14,15,16,17 и 18 октомври няма да вали и капка дъжд тесльо хахахахаха.

    Коментиран от #37, #48

  • 37 😂😂😂

    2 5 Отговор

    До коментар #36 от "Turbo":

    Хахахаха! Прогнозата как я гледаш за Норвегия? Като за България ли? 😂😂😂Знаеш ли, че разстоянието от южна Норвегия до Италия е по-малко от колкото от южна до северна Норвегия! 😂😂😂😂Прогнозата гледал! 😂😂

    Коментиран от #40

  • 38 Нестимул

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "Мммммм":

    Цената варира щото битовите потребители са на борсата. Да ти кажа ли какво ще стане ако в България всички излезем на борсата и закрием КЕВР?
  • 39 Там пътищата са екстра

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "вулулу":

    Но гЛОбяватЯКООООО ДОРИ ЗА ПРЕВИШЕНИЕ С ДВА КМ.Ч. ЗНАЕШ ЛИ ГО. А ЗА ПОВЕЧЕ И В ПАНДИЗА.....
  • 40 Turbo

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "😂😂😂":

    Тесльо хук хахахахаха прогнозата е различна за всички райони на Норвегия,като разликата в отделните райони е минимална.В Северна ще вали слабо на 11 и 12 октомври,в Южна на 10 и 11 октомври.Тесльо неверни на официалната синоптична прогноза за Норвегия не вярва хахахахаха Статията и тя ли лъже?Не е валяло отдавна, язовирите празни хахахахаха тока поскъпва и зареждането на Тесла излиза скъпо.

    Коментиран от #44, #45

  • 41 Alex

    11 0 Отговор
    В Норвегия годишният данък за дървена къщичка 80 квадрата с дворче 200 квадрата е 8 000 евро, а цената на тази къща е над 450 000 евро. Наема за такава къща е 6 000 евро на месец. Това тези с 5 000 евро на месец не могат да си го позволят. Те плащат 3500 евро наем за апартаменти около 25 квадрата. Под наем в къща като горната живеят хора с доход над 8 000 евро, а могат да си я купят хора с доход поне над 15 000 евро или доста повече.

    Коментиран от #47

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Оставете Норвегия на мира...

    2 4 Отговор
    Гледайте си кошарата,че много мераклии има да ви я вземат и да останете пак без нотариален акт за едни петстотин години пак......
  • 44 😂😂😂

    1 3 Отговор

    До коментар #40 от "Turbo":

    Напиши това в Гугъл, влез в страницата и си я преведи (ако можеш) - - dagbladet.no/nyheter/snudd-pa-hodet/74341312
  • 45 😂😂😂

    2 3 Отговор

    До коментар #40 от "Turbo":

    Ако не можеш, да ти го кажа! Водните язовири, централите, за една седмица от доста празни, сега са препълнени!

    Коментиран от #46

  • 46 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #45 от "😂😂😂":

    С кофи от океана ли пренесоха вода,след като не е валял дъжд от много време.Има статии на няколко места в нета язовирите са празни.

    Коментиран от #49, #51

  • 47 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #41 от "Alex":

    Това е вярно.Обесни го на теслюФците те все си мислят че в Норвегия всичко е евтино,тока даже го подарявали.
  • 48 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #36 от "Turbo":

    Четох статията така е.Няма дъжд,няма ток,няма евтино зареждане на електромобили.Пак ще има ограничения.Задава се студена зима.
  • 49 😂😂😂

    1 4 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Мен не ме интересува, какво си чел в нета! Прочете ли статията? От днес е

    Коментиран от #52

  • 50 Dsadss

    1 1 Отговор
    Горките норвежци как свързват двата края не знам
  • 51 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Не прочете ли статията че на 26-ти септември нивото на водите е било най-ниското за последните 20 години, а само седмица след това са последвали наводнения и в момента всичко е пълно и преляло? Пише го още в заглавието на статията което е: Състояние на подземните води:
    - Обърната с главата надолу
    За една седмица нивото на подпочвените води премина от 20-годишно ниско ниво до буквално наводнение.
  • 52 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #49 от "😂😂😂":

    А мен защо да ме интересува какво ти си чел.Истината е Норвегия разчита вец тока не им стига и цената се увеличава.А зимата тепърва предстои.

    Коментиран от #54

  • 53 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Мммммм":

    В ловеч тока бил по 5 ст????? Всички идваме в Ловеч да живеем🤣🤣🤣🤣
  • 54 Ти да видиш!

    0 2 Отговор

    До коментар #52 от "Гост":

    Ето ти друга статия
    Заглавието:
    Electricity prices were negative last night in Southern and Eastern Norway

    ПУБЛИКУВАНО ОТ: РОБИН-ИВАН КАПАР 3. ОКТОМВРИ 2021 Г.

    Цените на електроенергията падат и за период през нощта между събота и неделя цените в Южна и Източна Норвегия бяха отрицателни.

    Цените на юг и изток са били минус 0,3 øre, минус 1,0 øre, минус 1,9 øre за два часа, а след това минус 1,0 øre отново от 5 до 6 сутринта, според борсата за електроенергия Nord Pool, пише E24 (цените са за киловат -час).

    Цените паднаха вече в събота вечер, от около една крона на киловатчас в 18:00 до 15 øre след 23:00.



    „Спадът, който виждаме тази вечер, се дължи просто на факта, че в Германия, Холандия и отчасти Дания има много вятър, така че сега се възползваме от кабелите, които имаме в чужбина“, каза анализаторът на електроенергията Мариус Холм Реннесунд в Thema Consulting заяви.

    Цените също бяха отрицателни за няколко часа в Тренделаг и Северна Норвегия в неделя сутринта, но само при незначителни 0,01 øre.

    Коментиран от #55, #56

  • 55 Промит мозък

    3 1 Отговор

    До коментар #54 от "Ти да видиш!":

    Промит мозък какво ми даваш цените за един час когато ти пожелаеш. Като си много отворен що не излезеш на борсара като битов потребител а разчитсш на КЕВР а??? Ама цяла Европа реве сега ааа на борсата цените непосилни дайте субсидии. Като почнете на черното бяло да казвате не мога да ви разбера толкова ли сте облъчени?
  • 56 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #54 от "Ти да видиш!":

    Дай цените на борсата при върхово потребление.Какво ми даваш цени при минимално потребление.Спомняш ли си какво стана в Тексас и Швеция миналата зима и каква беше цената на тока.

    Коментиран от #57, #58

  • 57 Ееееее

    1 2 Отговор

    До коментар #56 от "Гост":

    Стига с тая зима бе! Нали гледаме и сега какво е в Англия по бензиностанциите! Повтаряте едно и също нещо! Знаеш ли колко се издушиха с бензиновите си коли да се топлят в гаражите в Тексас?
  • 58 Сега разбра ли за какво говоря

    1 2 Отговор

    До коментар #56 от "Гост":

    Ще дойдеш и ти на моята! Нали питахте за цената на зареждане на електромобилите? Нали се подигравахте, че батериите, включително тези на автомобила могат да се ползват за съхранение на евтина енергия, когато потреблението е ниско например 0 евро за киловатчас, а след няколко часа да ползваш или продадеш тази енергия, когато вятърът и слънцето спрът, а потреблението се вдигне и цената стигне 0,5 евро за киловатчас.

    И най-хубавото, е че ти дори не знаеш и не се интересуваш в момента каква е цената. Единственото, което се иска от тебе е да включиш електромобила в контакта, а софтуера си знае работата. Ето ти едни чисти 25 евро за един 50% цикъл заряд-разряд на батерията, за да имаш винаги едни 200 километра за всеки случай. Сегашните батерии имат поне 4000 такива цикъла живот. Ето ти едни спечелени или спестени 100 хиляди евро. При новите батерии, ако си спомняш тези цикли са над 10 000. Тоест едни ще реват заради големите разлики в цените през различните часове, а други ще се радват.

    Значи бях прав, че ще разберете за какво ви говоря, чак когато ви бръкнат в джоба. Няма да се учудя след две години вместо оправдание, че живееш в панелка, да търсиш решение къде можеш да си инсталираш фотоволтаични панели, като например сенник на терасата или някой прозорец и да търсиш стари батерии от електромобил да съхраняваш енергията им, вместо да обясняваш как те били отпадък който ще се закопава в градинката пред блока.

    Коментиран от #59, #65

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Човек

    2 2 Отговор
    От 2 седмици вали в Берген и Западна Норвегия.Смених дизелака за Киа соул.
    Тук да подържаш кола над10 години си е мазохизъм.
    Такси,ремонти,данъци за двигатели...ел колите са бъдещето.
    Киа струват нови към 380 000 кр.
    Моята я взех 2020 модел за 309 000.
    На 200 км.
    500 км пробег на пълна батерия.
    Пълно зареждане на скъпите колонки отвън-160 кр.
    Ако е в къщи,40-50 кр.
    Литър бензин 18 кр,дизел 17.
    Плащам 500 кр пътни такси на 3 месеца.Преди на месец само таксите ми бяха2500 кр на месец.
    Отделно дизела.И ремонтите.

    Коментиран от #66

  • 61 Човек

    2 2 Отговор
    Никога повече не бих се върнал на ръчка в Норвегия.И изобщо.Тук са само кръгови.И задръствания.
    Автоматика си е друго нещо.И не мислиш за масла,филтри,свещи,двигатели,съединители и пр.
    Тук ремонт на съединител на Опел Мерива излиза към 30 000 кр.
    Благодаря.Ръчките и двигателите са отживелица.
  • 62 Ами щото съм тарикат, както каза

    0 1 Отговор

    До коментар #59 от "Тарикати":

    На някои обекти имам както фирмени партиди така и на частно лице. Тока си е един и същ, но ползвам когато и където ми е по-евтино. Миналата година промишленият ток беше значително по-евтин от домашния през по-голямата част от годината. Проблемът на промишления ток е, че плащаш такса мощност която зависи от мощността на партидата и я плащаш независимо дали си използвал дори и за една стотинка ток.

    Тарикатите работим с информация и си правим сметката, а такива като тебе, дето ни наричат мишки, защото си правим сметката обикновено си мислят, че тока идва от контакта и нямат избор на каква цена ще го плащат. Това е като да ти кажат че задължително трябва да зареждаш на някоя бензиностанция на три лева литъра, при положение че минаваш покрай няколко бензиностанции на 2 лв, ама ти наричаш тези, които зареждат на 2 лв тарикати и мишки.

    Коментиран от #63, #64

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #58 от "Сега разбра ли за какво говоря":

    Циклите на батерията са около 1000 и след това ще се бръкнеш минимум 10000 $ за нова ако я ползваш за продажба на ток.Ставаш сме шен вече с т@пите си идеи.Ще си хабиш скъпата батерия с ограничен брой цикли за да продаваш ток за стинки хахах ще влагаш бала мангизи в електромобил за да продаваш ток за стинки.Енергото не е длъжно да ти изкупува тока.Пак си прекалил с дро Гата.

    Коментиран от #70

  • 66 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Човек":

    Ро6@ф,дай някоя снимка от Норвегия да видим как вали дъжд хахах пак пишеш с няколко ника многоникови не ти се получават опорките

    Коментиран от #67

  • 67 Човек

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Гост":

    Живея в Берген от 20 години.

    Коментиран от #69

  • 68 За субсидия ревеш ти

    1 2 Отговор

    До коментар #64 от "Мишок":

    Мен не ме мисли. Въпреки, че Бизнесът ми по никакъв начин не зависи от цената на тока, съм си инсталирал фотоволтаици, който допреди няколко дни ми доставяха всичкия необходим ток през деня и дори днес в това дъждовно време в момента ми дават близо половин киловат мощност.


    А както казах, заради прословутата такса мощност, имам и партиди на частно лице. Но като гледам на тебе сърчицето ти се е свило какво ще се случи след максимум 2 години, когато те изритат на борсата. Тогава ти самият ще предлагаш на правителството да ми дават субсидия само и само да продавам излишния ток от фотоволтаиците, за да се увеличи производството и да падне цената на тока. От няколко години ви повтарям че ще се усетите чак, когато ви бръкнат дълбоко в джоба. Така или иначе този момент е неизбежен и наближава, колкото и да не сте съгласни в момента с мен. Най-добре се смее този, който се смее последен.

    Коментиран от #72

  • 69 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #67 от "Човек":

    Всеки средно грамотен човек който ползва интернет може да провери какво е времето в Берген Норвегия.Дават десет дневна прогноза за слаб краткотраен валеж.Да не бъркаш Брегово Видинско с Берген Норвегия.Снимай се до табелата Берген и я публикувай да те видим.Има тук един гост норвежеца.Още го чакаме да се снима с Теслата пред замъка.
  • 70 Слез на земята

    1 2 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    Какво енерго не е длъжно да ми изкупува тока? Енергото е просто куриер на ток и не купува и не продава нищо. Купува и продава точно колкото Спиди и Еконт ти продават стоката, когато им даваш парите или пък ти я купуват, когато ти дават пари за стоката която си изпратил. Токът се купува и продава от търговците, които пък не е задължително да бъдат производители или потребители на ток, а купуват от който го предлага най-евтино и го продават на клиентите си срещу комисионна.

    Енергото ще се радва да взема комисионна за всеки киловатчас, който е преминал през електромера ти независимо в коя посока. Плаща им се за доставка на всеки един киловатчас. Колкото повече, толкова по-добре.

    Коментиран от #71, #73

  • 71 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #70 от "Слез на земята":

    Търговците на ток не се занимават със стинкаджии като теб.По добре работи и изкарвай достатъчно пари за да можеш да си платиш тока без проблеми.Ро6@ф правиш си тънки сметки без кръчмар.На брашното си евтин а на триците си скъп.Предлагаш ми да направя огромни вложения в електромобил или батерии, фотоволтаични панели за да продавам ток за стинки хахах докато ти се изплати вложението и трябва да си купуваш нова батерия и фотоволтаични панели.Спри с дро Гата.

    Коментиран от #74

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Ти изкарвай стотинки

    0 1 Отговор

    До коментар #71 от "Гост":

    Щом 3000 лв ти се струва огромно капиталовложение, значи ти имаш проблем с парите. Аз тези пари ги давам само за цигари за две години.

    И всичко е въпрос на принципи. Точно както магазинерките се пулят, за когато откажа да ми продадат чантичка за 10 стотинки и си събера покупките в ръцете, а след това им оставя 20 30 стотинки бакшиш. Когато някой като тебе е свикнал да го стрижат, си гледа работата и не обръща много внимание на такива неща. Фотоволтаиците си ги купих още преди 2-3 години с ясната мисъл, че поне 10 години няма да върна и киловатчас енергия в мрежата дори да я подарявам, защото все пак живеем в България и повечето мишоци разсъждават като тебе.

    Коментиран от #77

  • 75 Чукча писател, а не читател.

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "Мишок":

    Вече съм регистриран по ДДС, имам три фирмени партиди и още четири на частно лице. Объркал си събеседника! Ти докато вали дъжд и е облачно колко киловата искаш да произвеждат панели с инсталирана мощност 3 киловата? Горе-долу толкова ми е максималната консумация и затова съм инсталирал само толкова фотоволтаици на къщата си. Ако съм искал преференциални цени, досега да съм подал документи, но това е пълна глупост. В белите държави монтирането на фотоволтаици е със уведомителен, а не както в България разрешителен режим. Точно както си плащаш тока по различни цени за всеки час от денонощието, точно от тези цени ти изкупуват тока, засечен от двупосочен електромер и всички по веригата са доволни, като всичко е справедливо разпределено. Само Бай Ганьо все си мисли, че гледат да го излъжат.

    Коментиран от #76

  • 76 Мишок

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Чукча писател, а не читател.":

    А ще плати ли някой ДДС и данък печалба? Казах ти отивай в гората и продавай ток на себеподобните си.

    Коментиран от #79

  • 77 Фен

    1 1 Отговор

    До коментар #74 от "Ти изкарвай стотинки":

    Ти колко стотинки изкара в облачен ден като днешния? Фотоволтаиците са ефективни само няколко месеца в годината.Начина ти мислене те издава като дреб нав човек работещ на заплата.С бизнес никога не си се занимавал.А ако си се занимавал някога то си фалирал бързо.

    Коментиран от #78

  • 78 Оф завалията

    0 2 Отговор

    До коментар #77 от "Фен":

    Кой си купува три киловата панели, за да изкарва нещо? Обаче ако един милион домакинства си инсталират по три киловата, през лятото ще има и ток за износ, ако и предприятията са си инсталирали свои панели. Разбираш ли защо говоря за принципи, а не за пари? Колкото повече хора си инсталират панели, толкова по-малко ще се печели от тях, защото цената на тока ще е близка до нулата. От това обаче ще печелят всички, защото ще остават с пълни джобове.


    Ако потреблението на ток е 5 gigawatt и цената е като утрешната - 50 стотинки за киловатчас без ДДС още на борсата без никакви такси за пренос, разпределение и т.н. тоест само за себестойността на електроенергията без пренос от джобовете на българите ще излизат по 3 милиона лева всеки час, дори когато пече слънце. Ако има достатъчно фотоволтаични мощности, когато пече слънце тези пари ще остават в джобовете на хората, а няма буквално да бъдат изгаряни. Само че вие не си знаете интересите, защото лев на час ти се струва малко, но не виждаш голямата картина с милионите заради недостига на енергия.

    Коментиран от #80, #81

  • 79 А ти как мислиш?

    0 1 Отговор

    До коментар #76 от "Мишок":

    Как точно ще си платиш тока и няма да му платиш ДДС като си плащаш сметката на гишето? Ще помолиш касиерката да не включва ДДС? А бе вие от небето ли падате? ТЕЦ Марица Изток 2 колко данък печалба плащат за по милиард загуба на година, които познай на кой от данъците се плащат? Ама наистина не си знаете интересите и търсите под вола теле! Дори не се усещате как ви стрижат и чак се радвате!
  • 80 Фен

    2 0 Отговор

    До коментар #78 от "Оф завалията":

    Значи съм познал,слаб си в бизнеса.Никой не влага 3000 лв,които да му произвеждат ток през лятото когато пече слънце.За какво го ползваш този ток през лятото?За два три месеца през годината да ти захранват климатиците за няколко часа?Да ти стопли водата в бойлера?Има много по добри начини да вложиш 3000 лв,които да ти носят печалба през цялата година.Бизнеса не го разбираш,това не е за всеки.

    Коментиран от #84

  • 81 Фен

    2 0 Отговор

    До коментар #78 от "Оф завалията":

    Сметките ми за ток са между 100 и 200 лева.На фона на парите,които изкарвам месечно този разход е нищо, прашинка.Дребнавия ти начин на мислене показва че си беден мишок цепещ стотинката.Сигурно пушиш от най евтините цигари, живееш на село и караш кола трета употреба.Щом си сложил фотоволтаици сигурно живееш в къща.

    Коментиран от #83

  • 82 Димов

    2 2 Отговор
    Нормално.
    Когато достатъчно рибки клъвнат рибарят дръпва въдицата и кукичката се забива яко и болезнено..
    Да имаш електромобил ще ти коства не по-малко, отколкото да имаш кола с ДВГ.
    Приказката за сиренцето в капана само електропитечетата не я схванаха.

    Коментиран от #85

  • 83 Като говорим за фонове

    0 1 Отговор

    До коментар #81 от "Фен":

    На фона на къщата ми, 3000 лв са нищо. Както са казали хората, кеф цена няма. Какви точно пари ми връща ливадата, за която давам 50 лв за градинар всеки месец? Точно твоя начин на мислене е начин на мишок, който се е заврял в апартамента и смята, че всички са длъжни да живеят като него.

    Коментиран от #100

  • 84 Като говорим за бизнес

    0 1 Отговор

    До коментар #80 от "Фен":

    Знаеш ли кои са Аурубис? Дребен бизнес а, и нищо не разбират от бизнес? Ти си много по-голям бизнесмен от тях и ги разбираш повече нещата. Вероятно ползваш и повече от техните 440 гигаватчаса годишно? Та тези глупави бизнесмени също се монтират фотоволтаици за собствено ползване за няколко месеца в годината. Абе защо не са те питали тебе големия бизнесмен преди да си хвърлят парите на вятъра?

    Коментиран от #86

  • 85 Абе така е

    0 3 Отговор

    До коментар #82 от "Димов":

    Може да не ни е по-евтино но поне ще ни е по-чисто. Освен това глупавите бизнесмени ще си сложат фотоволтаици по покривите ще се карат без пари през по-голямата част от годината, а умните ще зареждат на бързите зарядни станции за по 2 лв на киловатчас и ще псуват правителствата независимо кой е на власт

    Коментиран от #101

  • 86 Талибан

    1 0 Отговор

    До коментар #84 от "Като говорим за бизнес":

    Проектът се изпълнява на ЕСКО принцип, при който инвестицията се прави от изпълнителя (в случая ЧЕЗ ЕСКО) и се възстановява за определен период на откупуване, през който възложителят продължава да плаща досегашните си сметки за ток.
    Това говори ли ти нещо талибан???
  • 87 Не само ми говори, казва всичко

    0 1 Отговор
    Само че ти не можеш да го разбереш. Ето ти цитат от една статия от Септември месец 2020 година когато токът беше най-евтин за последните години. Тогавашните изчисления показват, че при плащане на вноски за изплащане на централите, които са равни на сметките за ток, инвестицията ще се изплати за пет години и след това 20 години ще продължи да дава напълно безплатен ток. При сегашните цени на втората година инвестицията вече ще е изплатена.

    "ЧЕЗ ЕСКО" пък предлага вариант за разсрочено изплащане на инвестицията. Обикновено периодът на договора е 60 месеца, като се изисква първоначална вноска в размер само на 20% от инвестиционните разходи. Останалата сума се разсрочва за периода на договора при определено минимално оскъпяване. Търсената цел е да се постигне почти пълен паритет между месечната вноска по лизинга и реалните спестявания от сметките за ток, които могат да се постигнат. В оптималния вариант спестяванията дори могат и да са повече. След периода на изплащане целият нетен ефект от електроенергията остава за клиента.

    Възможен е и моделът на чистия ЕСКО договор - инвестицията е изцяло за сметка на изпълнителя, като се възвръща от направените спестявания за определен период от време, в който потребителя продължава да плаща според предишните си сметки за ток.

    Коментиран от #88

  • 88 Изпълнител

    0 1 Отговор

    До коментар #87 от "Не само ми говори, казва всичко":

    И кой е изпълнителя??? ЧЕЗ ЕСКО:))).

    Коментиран от #89

  • 89 Е и?

    0 1 Отговор

    До коментар #88 от "Изпълнител":

    Какво значение има коя фирма е изпълнител? Виж какъв е предметът на дейност на тази фирма и какви услуги предлагат копирано директно от официалната им страница:


    Какво предлагаме

    ИНДУСТРИАЛНИ
    СИСТЕМИ

    ОСВЕТЛЕНИЕ

    ОТОПЛЕНИЕ, ВЕНТИЛАЦИЯ, КЛИМАТИЗАЦИЯ

    ВЪЗОБНОВЯЕМИ ЕНЕРГИЙНИ ИЗТОЧНИЦИ



    Толкова сте първосигнални, че като ви кажат mitsubishi и веднага си представете автомобили.

    Коментиран от #91

  • 90 Като не ти харесва ЧЕЗ, има и други

    0 1 Отговор
    Копирам от същата статия със заглавие : Бизнесът превключва на слънчева енергия

    Прочети я за да ти светне лампичката колко са глупави най-големите бизнесмени инвестирали в България и как нищо не разбират от бизнес в сравнение с тебе.

    Как става инвестицията

    Конкретно за дружествата от "Стара планина холд" е решено да се използват собствени средства за реализирането проектите, които са в приблизителен размер от 3 млн. лв. - около 1000 лева на киловат инсталирана мощност. Възможностите за финансиране обаче са разнообразни. Има банкови кредити, но и повечето фирми, които се занимават с изграждане на соларни централи за собствени нужди, предлагат лизинг или наем.

    "Соларпро" например предлага принципа "Дългосрочно споразумение за наем". При тази схема дружеството инвестира в проектирането и инсталацията на фотоволтаична система на клиента си, като покрива и всички разходи по оперирането на системата. Потребителят на електроенергията предоставя само своя земя или покривна площ за инсталиране на фотоволтаичната система. Подписва се дългосрочен договор за наем със (10/15/20-годишен), при който наемът се изчислява на база на консумираната електроенергия от соларната централа по договорена фиксирана цена, която е по-ниска от пазарната.
  • 91 Аурубис

    0 1 Отговор

    До коментар #89 от "Е и?":

    Първосигнален изпълнителят не е Аурубис, и цената е изцяло за изпълнителя разбра ли. Така че Аурубис са видяли едно усвояване на пари и са се възползвали!

    Коментиран от #92

  • 92 Ти прочете ли условията?

    0 1 Отговор

    До коментар #91 от "Аурубис":

    Цитирам:" Приблизителната оценка на подобен фотоволтаичен парк на пазара в момента е около 6 млн. евро. Проектът се изпълнява на ЕСКО принцип, при който инвестицията се прави от изпълнителя (в случая ЧЕЗ ЕСКО) и се възстановява за определен период на откупуване, през който възложителят продължава да плаща досегашните си сметки за ток.

    ...Предвижда се да бъдат инсталирани над 20 хил. фотоволтаични панела, като годишното производство ще бъде 11 700 мВтч и ще покрие 2.5% от консумацията на завода, който е един от най-големите консуматори на ток в страната. За сравнение - това количество електроенергия може да захранва 3500 домакинства."
  • 93 Ти прочете ли условията?

    0 1 Отговор
    Ще ти го обясня нагледно, защото все трудно разбирате.

    Изпълнителят строи за своя сметка централа на стойност 6 милиона с поне 20-30% печалба с да речем 10-годишен заем от банката, където е в момента лихвите са 1-2% и на практика продава произведения ток на пазарни цени на клиента, докато сумата не прехвърли договорената цена от да речем 8 милиона.

    На практика месечните постъпления с абсолютна сигурност са по-големи от вноската за банката и няма риск за инвеститора, а клиента нищо не губи защото просто продължава да си плаща тока по същите цени, както е правил досега.

    Когато сборът на месечните сметки надвиши 8 милиона, собствеността на централната се прехвърля от изпълнителя към клиента и става негова собственост. От този момент нататък тока от тази централа в му остава напълно безплатен.

    Днес цената на тока е 480 лв за мегаватчас без ДДС. Ако тази цена се запази за цялата година, за 11 700 мегавата ще бъдат изплатени 5,6 милиона лева за една година. Тоест след година и половина централата ще е собственост на Аурубис и през следващите 20 години ще им спести над 100 милиона лева за 6 милиона инвестиция. Абе стотинки дето викат привържениците на АЕЦ Белене. Въобще не си заслужава за някакви си 94 милиона да си правиш този Труд. За повечето пишещи тук Това са пари за семки и ще изкарат повече.

    Коментиран от #94

  • 94 Корупцив

    0 1 Отговор

    До коментар #93 от "Ти прочете ли условията?":

    Що клиента не извади парите и не си купи фотоволтаиците а изпълнителя??? Това нормално ли е, в нормален проект клиента дава парите. Това е като аз да построя централа ама държавата да се задължи да ми изкупи тока. Е къде тука е риска? Това си е чиста корупция.

    Коментиран от #95

  • 95 Каква корупция?

    0 1 Отговор

    До коментар #94 от "Корупцив":

    Това си е много добър бизнес модел, който очевидно работи. Кой е недоволния според тебе в случая? Изпълнителят който печели двата милиона? Клиента, на който му подаряват фотоволтаична централа? Банката, на която ще плащат лихви и такси? Искаш ли да ти кажа кои са недоволните? Росатом, Доган, Ковачки и компания. Тези 100 милиона няма да влязат в тяхните джобове!

    Коментиран от #96, #97

  • 96 Белене

    1 0 Отговор

    До коментар #95 от "Каква корупция?":

    Хасана щом на клиента му подаряват нещо не ти ли светва червената лампа? То за теб ако може всичко да е безплатно ама само в прародината ти било така, бегай бързо там.

    Коментиран от #98

  • 97 И на мен

    0 0 Отговор

    До коментар #95 от "Каква корупция?":

    И аз искам да ми подарят едни 2 милиона и една С класа. Може ли?

    Коментиран от #99

  • 98 Кой подарявал?

    0 2 Отговор

    До коментар #96 от "Белене":

    ама наистина сте Велики бизнесмени и аурис и ЧЕЗ ряпа да ядат пред вашия гений. Те въобще не разбират от бизнеса за да сключат такава неизгодна за всички сделка?

    Май пропусна, че на клиента му подаряват нещо което струва 6 милиона, чак след като плати 8 милиона за него, независимо за колко време. На инвеститора му е все тая, кога ще си върне инвестицията, защото дори при нулева цена на тока, само таксите за пренос и разпределение са десетина стотинки, което при сигурни произведени около 11 700 мегавата годишно, клиента ще му плаща 1,17 милиона на година, което означава че след 7 години ще си върне парите в най-лошия случай. Както виждаш никой няма как да е на загуба и всички са доволни.

    И забележи, че това е само 2,5% от потребяваната от Аурубис енергия. Тоест за тези 20 години ще платят още 40 пъти по толкова, което са 4 милиарда за ток. Неслучайно в плановете им са залегнали още 130 милиона СОБСТВЕНИ инвестиции във възобновяеми източници.

    Коментиран от #102

  • 99 Разбира се!

    1 2 Отговор

    До коментар #97 от "И на мен":

    Ако направиш подобна сделка като между ЧЕЗ и Аурубис, то просто ще ти подарят 2 милиона и Mercedes S класа, след две години, като дотогава им плащаш по 150 000 лв месечно. Надявам се всички ще сте доволни!
  • 100 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #83 от "Като говорим за фонове":

    Щом ти харесва да тичаш до външна WC и да ти мирише на обор, твоя воля.Пусни поне овцете да ти опасат ливадата безплатно,ще спестиш някоя и друга стинка.Може и тютюн да си засееш в двора и ще пушиш безплатно.Хайде лягай си вече че утре си пак с козите.
  • 101 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #85 от "Абе така е":

    По-чисто друг път. Германия поиска от Русия увеличаване вноса на кюмюр, за да си прави повече ток, че да се справи с енергийната криза. Електромобилите само прехвърлят пушенето от сектор транспорт към сектор енергетика.
    Ако ще всички да си сложим панели по покривите, без отровните батерии, за складиране на тока, файда няма. Хората им трябва ток и по тъмно, като се приберат от работа и си понавключват бойлери и печки. Да си го складираш в Теслата не е решение за повечето хора, защото денем са карали и са изпразнили батерията. Балансът е сложен за твоите семпли представи.

    Коментиран от #105

  • 102 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #98 от "Кой подарявал?":

    Щом е толкова лесно ти защо още не си поискал да ти построят и на теб.Л@л@джия.

    Коментиран от #103

  • 103 И това ще стане

    0 3 Отговор

    До коментар #102 от "Гост":

    Като свършат със строежа на централите за милиони, ще започнат да строят и по-малки на същия принцип.

    Коментиран от #104

  • 104 Комунизъм

    3 0 Отговор

    До коментар #103 от "И това ще стане":

    И за всички безплатно ще им построят по една къща с двор с гараж с панели с куче😊. Ех какъв живот само. Хасане докато мечтаеш да не избягат овцете?

    Коментиран от #106

  • 105 Само така си мислиш!

    0 4 Отговор

    До коментар #101 от "Димов":

    Електромобилите се зареждат, когато електрическата енергия е най-евтина, тоест излишна. Това е през деня докато си на работа. Бойлерите също могат да се загряват на евтина енергия. Кой ще е умника, освен теб, който ще си го включи точно на най-високата цена, за да го чака да загрее да се изкъпе?

    Не забравяй и че в Германия има два милиона фотоволтаични покрива върху частни имоти. Общата им мощност е няколко пъти мощността на АЕЦ Козлодуй.

    Коментиран от #121

  • 106 Аз си изпълнявам мечтите, а ти?

    1 3 Отговор

    До коментар #104 от "Комунизъм":

    Моите фотоволтаици са трета година на покрива. А твоите? Чакаш ли "безплатните"?
  • 107 1122

    2 0 Отговор
    Какво си мислите,че като станат по вече ел автомобилите няма да има данъци за тях ли.Охо,и данъци ще има и тока ще е много скъп,това ще е такава наебация,както сега с газта,била лукс,егати лукса отпадъчния продукт от крекинга било лукс.Ще караме велосипеди.

    Коментиран от #108

  • 108 Ти какво можеш да произвеждаш?

    1 2 Отговор

    До коментар #107 от "1122":

    Газ, метан, бензин, дизел ли можеш да произведеш за да им влияеш на цената? За сметка на това през по-голямата част от годината всеки сам може да се произвежда ток. Както частни лица, така и предприятия и фирми. Колкото по-скъпа е цената на тока, толкова по-бързо се възвръща инвестицията в фотоволтаични централи. При днешните цени на тока това става на втората година и след това още 20 години ползваш напълно безплатен ток от тях, когато пече слънце. Колкото по-евтин е тука толкова е по нерентабилно да си инсталираш фотоволтаици. Така че ще бъде постигнат баланс и тока не може да поскъпва кой знае колко.

    Коментиран от #109

  • 109 Фен

    3 0 Отговор

    До коментар #108 от "Ти какво можеш да произвеждаш?":

    Ти да не живееш в Африка?Като гледам колко дъжд се изля и слънцето "пече" на макс.От октомври до май нищо няма да произведеш от слънце.Девет месеца си на загуба.

    Коментиран от #110, #112, #114

  • 110 Милен

    0 2 Отговор

    До коментар #109 от "Фен":

    Не съм съглсен с теб колега. 9 месеца не си на загуба, просто не си на печалба. Живея в Германия, тук времето е още по неблагоприятно с оглед на климата който имат, но това не им пречи да инсталират. След като избиеш инвестицията не те интересува кога пече и кога не. И друга да каже по спора който водите. Вчера на местното пазарче пред кметството някакви фирма ми даде брошура в която ставаше въпрос точно за такъв тип инвестиция като при Аурубис, но за частни лица. Така че тук това си го има.
  • 111 незнайко

    1 0 Отговор
    З А П О Ч В А С Е !!!
  • 112 незнайко

    2 0 Отговор

    До коментар #109 от "Фен":

    Прав сте . От слънцето може да се произвежда много, но на височина от 20 000 метра където няма облаци .
  • 113 Специално за такива като тебе

    0 2 Отговор
    Постоянно повтарям за да ви се набива в главите, произвеждаш, когато пече слънце, а ползваш скъпа енергия когато не пече. Но както виждам докато не ви бръкнат в джоба след няколко години с левче за киловат час, няма да ме разберете какво говоря.

    Не се ли усещате че говорят за промяна на температурата на земята с градуси и половина за 2100 ната година? Тоест с абсолютна сигурност може да се предвиди колко точно енергия пада върху земята годишно. Върху всеки регион пада точно определено количество слънчева енергия за година, като уловката е, че това е средно аритметично за 11-годишния цикъл на слънцето. Тоест ако за моя регион е 1360 кв часа на година, няма как да знам колко точно ще падне тази година, но е абсолютно сигурно че за 11 години ще паднат точно 14 960 киловатчаса от всеки инсталиран 1 киловатпик фотоволтаична централа, която към момента струва около 1000 лв за тази мощност. Тоест за да си на загуба, значи слънцето е спряло да изгрява! Както виждаш земята си поддържа баланса.

    Фотоволтаичната централа има гаранция 25-30 години, което е повече от два слънчеви цикъла. Дори да сметнем само един цикъл от 15 мегаватчаса, ти се пада по 66 лв за мегаватчас. Скъпо ли ти се вижда та говориш за загуби?
  • 114 Предишния коментар беше до тебе

    0 2 Отговор

    До коментар #109 от "Фен":

    Ей така за мащаб ще ти копирам информация за цените на тока днес, а ти сметни за колко години ще си върнеш инвестицията от 1000 лв, при положение че всяка година ще ти произвежда по 1,36 мегаватчаса, а имаш гаранция че на 25-та година ще произвежда 80% от първоначалната енергия, което се равнява на 1,1 мегаватчаса годишно. До коя година от покупката ще си на загуба и от коя година нататък токът ще ти стане безплатен във всеки момент в който пекне малко слънце?

    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа ) от 398.35 лв. за MWh и количество от 63 971.50 MWh с ден за доставка 12 октомври 2021 г., сочат данните от търговията. Това е понижение с 3.6 % спрямо цената при затварянето на предишната търговия.

    Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 442.77 лв. за MWh, при количество от 36 284.40 MWh.

    Извънпиковата енергия (27 687.10 MWh) е на цена от 353.93 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).

    Борсата стартира при средна цена от 290.3 лв. за MWh и количество от 2194.6 MWh.

    Най-високата цена на електроенергията търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната в 20 часа – 567.19 лв. за MWh при количество от 2215.7 MWh. Преди това в 09 часа постигнатата цена също остава в този диапазон – 532 лв. за MWh (3383.4 MWh).

    Коментиран от #115

  • 115 Фен

    3 0 Отговор

    До коментар #114 от "Предишния коментар беше до тебе":

    Грешни са ти сметките.Фотоволтаика ще ти произвежда ток максимум три месеца юни,юли и август по максимум 6 часа на ден.През останалото време фотоволтаика ти е безполезен паметник.

    Коментиран от #117

  • 116 Гост

    1 0 Отговор
    Смятай ги 90 дена по 4 часа.Ро6@в, колко ток ти произведа 3 квт фотоволтаик на покрива в ден като днешния.Клони към нула.
  • 117 Точно така е.

    1 1 Отговор

    До коментар #115 от "Фен":

    По принцип в България слънцето пече само три месеца в годината и като се скрие на първи септември и до 31 май няма нито един слънчев час през тези девет месеца! Фотоволтаиците не произвеждат абсолютно нищо.

    Да речем че си прав. Важното е, че в България на квадратен метър годишно пада средно по 1300 киловатчаса енергия. Тоест при вложени 1000 лв, по днешните цени на тока за годината ти се връщат 500 лв, без значение дали само за един месец от годината или разпределено всеки месец по-равно.

    Коментиран от #118, #122

  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 ЗЗЗЗЗЗЗЗ

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "Мммммм":

    Аз с удоволствие бих карал електричка, да ми е тихичко като шофирам, през седмицата за километрите които минавам ще се наложи веднъж да я зареждам, ако може да мине 300 км с едно зареждане. Нито ще ми липсва ръмженето на бензиновия двигател, нито тракането на дизеловия. Нито пък толкова ще ми е трудно да я зареждам. Ама илюзиите как щяло да е много по евтино са много вредни. Като забранят ДВГ и данъците ще вдигнат и тока и всякаквите му там стимули ще отпаднат. И при тях няма да можеш да вземеш за 5000 лв запазена 10 годишна кола и за още вложени 3000 лв да си осигуриш безпроблемен пробег за 10 години или 300 000 км, както се казва, което дойде първо. 10 годишна електричка, с изчерпани батерии няма да си струва подмяната им, а нова колко хора ще могат да си купят ...
    Кой ще остави няколко милиарда човека да са на далавера ??? Абсурд, нали всичко е за пари, няма логика ...
  • 120 БГзаконнаСпекула

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ами...":

    Както на тебе ще ти се струват 5лв за хляб! Защото това са цени за ядене НАВЪН, а по-супермаркетите, за разлика от тук СПЕКУЛАТА СЕ НАКАЗВА и цените са по-,ниски дори от нашенските мафиотски Кауфланди!
  • 121 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #105 от "Само така си мислиш!":

    6алък! Електромобилите не се зареждат, когато токът е евтин, а когато им свърши. И след работа, като тръгнеш със Спаркчето си, като повисиш в трафика на студено, или на жега с включен климатик или парно на макс, като ми еш да прибереш децата от училище, на другият край на града, като минеш и през мола, а след това и през леля си Веска, да ти даде малко зарзават, ще се прибереш с батерия на 15%, а нощем панелите ток не правят. Тогава ще зареждаш от въглищни централи.
    Но ти си само капка в морето със смешна консумация. Нощем ще зареждат всички доставчици с баничарки, които денем са навъртали по 200, 300км, както и всички камиони, харчещи по мегават на ден.
    Честито! Ето ти нужда от нощна енергия, която не можеш да покриеш.
    Забрави да продаваш ток от Теслата си. Ще трябва да си оставиш и за теб, А сутринта, но няма как да предвидиш колко ще ти трябва. Изключено е да знаеш кога ще ти се наложи извънредно каране. Невъзможно е да живееш на ръба, на капацитетът на батерията си. Ако можеше да го правиш щеше да търгуваш и сега с нафтата от резервоара си.
  • 122 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #117 от "Точно така е.":

    Ти винаги смяташ най-евтините фотоволтаици да изкарват енергия, като най-скъпите. Няма как.
    Все едно да смяташ Дачия да даде скорости като на Ламбо.